- 1 300 mln zł wsparcia dla gdańskiej fabryki (107 opinii)
- 2 Jest nowy prezes w spółce Port Gdański Eksploatacja (76 opinii)
- 3 Mamy już 420 ton złota (227 opinii)
- 4 Wraca spór o przetwórnię szkła na Stogach (166 opinii)
- 5 Satoshi Nakamoto - HBO ujawni kim jest twórca Bitcoina i technologii blockchain? (10 opinii)
- 6 Rząd zakłada wzrost cen pądu i gazu (280 opinii)
Zielony dźwig KONE "przełamany" na pół
Wymiana łożysk w dźwigu KONE.
Po tym, jak Karstensen Shipyard Poland przeprowadziła się na tereny po Stoczni Gdańskiej, zielone dźwigi KONE znów pracują. Jeden z nich właśnie przechodzi gruntowny remont. Po latach pracy wymienione zostanie łożysko. Operacja jest bardzo skomplikowana, dlatego przygotowywano się do niej od dłuższego czasu.
W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.
Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki
- Będziemy budowali statki, dźwigi KONE będą pracowały i już dziś zapraszamy mieszkańców oraz turystów na pierwsze wodowania - mówią przedstawiciele stoczni Karstensen.
Grupa siedmiu dźwigów KONE w rejonie pochylni B1-B5 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów panoramy Gdańska. Są to dźwigi zarówno najwyższe na terenach stoczniowych, jak i położone najbliżej ogólnodostępnych ciągów komunikacyjnych. Wszystkie żurawie zostały wybudowane w latach 1976-1985. Dźwigi dostarczyła fińska firma KONE, będąca wówczas europejskim liderem w budowie żurawi portowych i stoczniowych. Mają udźwig do 150 t i wysięg do 55 m. Choć są w rejestrze wojewódzkiego konserwatora zabytków, to dalej są sprawne i dopuszczone do użytkowania.
Zielone dźwigi KONE są jednym z ulubionych elementów zdobiących pamiątki z Gdańska. Są na kubkach, magnesach, T-shirtach, a nawet na skarpetkach, które bardzo chętnie kupują turyści.
Dziś rozpoczął się generalny remont jednego z nich, jakiego jeszcze nie było. Dźwig zostanie rozłożony (w połowie) i wymienione będzie łożysko, które waży ok. 7 ton. Do jego montażu zostanie użytych 200 śrub. Aby to zrobić, trzeba pół tego obiektu podnieść przy pomocy innego dźwigu. Z uwagi na gabaryty tej konstrukcji i jej wiek jest to bardzo skomplikowana operacja.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-22 12:27
Cieszę się, że w stoczni coś się dzieje i teren nie poszedł pod deweloperke (9)
- 182 6
-
2023-03-23 04:29
To się dzieje że złodzieje z Pis sprzedali teren stoczni Żurawie i pochylnie do wodowania statków Duńczykom !!!!!!!!!! (3)
- 4 9
-
2023-03-23 11:32
chyba słabo orientujesz się w temacie kto i co sprzedał oraz kiedy (2)
W sieci krąży film Wincentego Komana w którym jest wątek poruszony. Niektóre z wymienionych firm nadal istnieją, niektóre zmieniły tylko nazwy i lub udziałowców i teraz zajmują się deweloperką.
- 5 0
-
2023-03-24 20:48
Źródło Wikipedia mówi wyraźnie kto i w którym roku sprzedał stocznie Ukraińcom . Zgadnij kto był u władzy w 2006 roku ? (1)
W grudniu 2006 5% akcji Stoczni Gdańsk objęła spółka ISD Polska (której właścicielem jest ukraiński ISD Związek Przemysłowy Donbasu), zaś w listopadzie 2007 objęła ona akcje nowej emisji o wartości 300 mln złotych, stając się w ten sposób właścicielem 83% (z kwoty 405 mln zł) akcji.
Marzec 2008: spółka ISD zażądała od państwa polskiego 400W grudniu 2006 5% akcji Stoczni Gdańsk objęła spółka ISD Polska (której właścicielem jest ukraiński ISD Związek Przemysłowy Donbasu), zaś w listopadzie 2007 objęła ona akcje nowej emisji o wartości 300 mln złotych, stając się w ten sposób właścicielem 83% (z kwoty 405 mln zł) akcji.
Marzec 2008: spółka ISD zażądała od państwa polskiego 400 milionów złotych gotówkowej pomocy, w związku ze stanowiskiem Komisji Europejskiej. Komisja oczekiwała przyjęcia planu restrukturyzacji zakładu, który będzie rokował efektywność finansową przedsiębiorstwa, pod rygorem zwrotu pomocy publicznej udzielonej stoczni przez państwo, co doprowadziłoby przedsiębiorstwo do bankructwa. Według Komisji pomoc publiczna (to jest: gwarancje bankowe, pożyczki, umorzenia długów itd.) udzielona stoczni wyniosła 760 milionów złotych. Warunkiem wstępnym komisji było zamknięcie przez stocznię m.in. dwóch (z trzech działających) pochylni. Stocznia Gdańsk zatrudniała wówczas ok. 2200 pracowników.- 0 1
-
2023-03-24 22:30
poczytaj sobie o sprawach, które ci się wręcz podsuwa
deal z Ukraińcami to resztki oskrobanego szkieletu.
Pozamiatane było już dawno. A strategiczne tereny nie należały już do stoczni, bo zostały z niej wydzielone. Stocznia musiała płacić, aby z nich korzystać. Działo się to na blisko dziesięć lat przed ukraińskim dealem. Wtedy rozparcelowano tereny "młodego miasta".
Cała historiadeal z Ukraińcami to resztki oskrobanego szkieletu.
Pozamiatane było już dawno. A strategiczne tereny nie należały już do stoczni, bo zostały z niej wydzielone. Stocznia musiała płacić, aby z nich korzystać. Działo się to na blisko dziesięć lat przed ukraińskim dealem. Wtedy rozparcelowano tereny "młodego miasta".
Cała historia gdańskiej stoczni od czasu gdy stała się "kolebką" to obraz żerowiska i szemranych interesów, na których wyrósł również "układ gdański".
Jeśli chcesz wskazać jednego "winowajcę", to się lecz człowieku, bo masz problem.- 2 0
-
2023-03-22 21:52
Dzwigi piękne. (2)
Żadnych statków budować nie będą i dobrze dla dzwigów.Niech odpoczywają i cieszą oczy turystów.Buduje statki Korea PŁd i Chiny.Narze rządy nigdy gospodarka morska nie interesowała i mamy efekt Port Elbląg.Śmiech i złośc w jednym.
- 3 14
-
2023-03-23 13:45
juz buduja
I to na dwoch pochylniach rownoczesnie.
- 6 0
-
2023-03-23 11:29
ktoś kto krytykuje port w Elblągu i pośrednio między wierszami przekop ma to samo w głowie jak ci co krytykują CPK
- 6 11
-
2023-03-22 15:22
Kwestia czasu i będą tam mieszkania i sklepy.
- 9 9
-
2023-03-22 14:53
ato dobre trolku wlasnie ze poszedł pod deweloperke ale POkemon zyje w matrixie
- 9 20
-
2023-03-22 12:19
Wspaniała wiadomość. (5)
Będzie można znów podziwiać stoczniowe żurawie w ruchu przy budowie statków.
- 152 5
-
2023-03-23 04:32
Nie doczytałeś że złodziejski Pis sprzedał w październiku 2022 teren z majątkiem stoczni Duńczykom ?
- 5 6
-
2023-03-22 21:56
Statki developerki
Statki z betonu takie będą
- 3 3
-
2023-03-22 13:36
(2)
teraz ,,zurawie",a caly czas piszesz ze Gdansk jest niemiecki,czyli?,krany.
- 2 5
-
2023-03-22 16:43
jak mówił Niemiec: po co nam stocznie i porty skoro są w Hamburgu (1)
- 10 9
-
2023-03-22 20:58
ruscy z pis wyją
- 4 8
-
2023-03-23 17:24
Emeryt stoczniowy (2)
Bardzo dobrze że Dunczycy będą użytkować ten teren i budować statki, tylko wielka szkoda że to nie Polacy, będziemy podziwiać statki budowane ze stoczni Gdańskiej (kolebki)
- 28 2
-
2023-03-24 07:17
Polak sieje i orze, po co mu morze? (1)
Nie mamy drygu do spraw morskich. Dla nas łąki i pola bo miasta i fabryki też nie ;)
- 5 3
-
2023-03-24 08:22
do siania i orania to i moze sie nadajemy (nami)
Bo juz ze zbieraniem to jest kiepsko...
W tym obszarze Dunczycy rowniez nas bija na glowe, choc sa 7x mniejszym narodem a i warunki maja znacznie gorsze. Jednak sprobuj kupic w Danii ziemie... Za to hurtowo przejmuja Pomorze Zachodnie.
Mieszczaca sie we Wrzeszczu Arla to dunska... spoldzielnia rolnicza...- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.