- 1 Kto dokończy budowę żłobka w Gdyni? (9 opinii)
- 2 Rozwód rodziców i spór o opiekę. "Najważniejsze jest zabezpieczenie dobra dziecka" (169 opinii)
- 3 Telefon zamiast rozmowy. Jak opóźniamy rozwój mowy u dzieci? (21 opinii)
- 4 Nowy żłobek jednak nie będzie "odcięty" (56 opinii)
- 5 Ranking szkół podstawowych 2026 Trojmiasto.pl (88 opinii)
- 6 "Żłobek tylko dla rodziców z samochodami" (171 opinii)
Nauczycielka usunęła krzyż i wyrzuciła go do kosza? "W sali zawisł inny krzyż"
Wójt Gminy Szemud powiadomił Prokuraturę Rejonową w Wejherowie o możliwym zbezczeszczeniu krzyża, do którego miało dojść w jednej ze szkół na Kaszubach. Podczas lekcji nauczycielka miała wyrzucić symbol religijny do śmietnika. Szkoła zawiesiła pedagog do czasu wyjaśnienia sytuacji i apeluje do rodziców "o powściągliwość w ocenach i zachowanie spokoju". Dziś przed placówką odbyła się pikieta protestacyjna w tej sprawie.
Do zdarzenia miało dojść 15 grudnia ubiegłego roku.
Szkoła wyjaśnia sprawę
Oświadczenie w tej sprawie wydała dyrekcja placówki edukacyjnej w Szemudzie.
- Chciałabym Państwa poinformować, że prowadzę czynności mające na celu wszechstronne wyjaśnienie okoliczności związanych z wydarzeniem, które miało miejsce w naszej szkole przed świętami, tj. 15 grudnia 2025 r. Współpracuję w tej sprawie z organem prowadzącym oraz Kuratorium Oświaty w Gdańsku. W trosce o dobro społeczności szkolnej, szczególnie uczniów, nie wypowiadam się w tej sprawie przed jej wyjaśnieniem - przekazała za pośrednictwem strony internetowej Joanna Kaługa, dyrektor szkoły.
Jednocześnie dyrekcja placówki edukacyjnej apeluje o wstrzymanie się od ostatecznych ocen, bo jak przekonuje sytuacja szczególnie dla uczniów może być niezrozumiała.
- Mam świadomość, że zdarzenie budzi emocje, ale proszę o powściągliwość w ocenach i zachowanie spokoju. Moim nadrzędnym celem jest zadbanie o bezpieczeństwo i dobro dzieci, dla których ta sytuacja może być niezrozumiała i budząca lęk. W szkole uczniowie mogą liczyć na pomoc wszystkich nauczycieli, szczególnie wychowawców, pedagoga i psychologa. Natomiast Państwa - Rodziców bardzo proszę, aby chronili Państwo swoje dzieci przed dostępem do niesprawdzonych i szkodliwych dla nich treści, wyciszali emocje i pomogli w skupieniu się na zadaniach sprzyjających ich rozwojowi - czytamy w oświadczeniu.
Poprosiliśmy o komentarz wywołane Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
- Kuratorium Oświaty w Gdańsku podjęło działania w ramach swoich ustawowych kompetencji. Kuratorium nie sprawuje nadzoru nad pracą nauczycieli, lecz nad działalnością szkoły jako instytucji. Sprawdzono, czy dyrektor szkoły podjął działania wyjaśniające oraz czy zapewnione zostało bezpieczeństwo uczniów - informuje Beata Wolak, z up. pomorskiego kuratora oświaty. I dodaje: - Dyrektor szkoły podjęła niezbędne kroki w celu wyjaśnienia sprawy i zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, w tym złożyła wniosek do Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie, (która jest właściwa do prowadzenia postępowania dyscyplinarnego).
Nauczycielka zawieszona w obowiązkach. Inny krzyż zawisł w sali
W całą sprawę zaangażował się również wójt gminy Szemud, który złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Wejherowie. Z jego oświadczenia dowiadujemy się również, że nauczycielka została zawieszona w obowiązkach do czasu wyjaśnienia sprawy.
- Apeluję do wszystkich zainteresowanych o powstrzymanie się od spekulacji, mowy nienawiści, rozpowszechniania niepotwierdzonych informacji oraz publicznych komentarzy, które mogą utrudniać obiektywne ustalenie faktów oraz eskalować napięcia społeczne. Do czasu zakończenia postępowania proszę o zachowanie spokoju, rozwagi i odpowiedzialności w przekazie publicznym - oświadczył Ryszard Kalkowski. I dodał: - Pragnę jednoznacznie podkreślić, że jako wójt gminy sprzeciwiam się niszczeniu, usuwaniu lub znieważaniu jakichkolwiek symboli religijnych, niezależnie od wyznania. Gmina konsekwentnie stoi na stanowisku poszanowania wszelkich przekonań religijnych, wzajemnego szacunku oraz dialogu opartego na faktach.
W Szkole Podstawowej w Kielnie została również zapewniona pomoc psychologiczna i pedagogiczna dla uczniów, którzy potrzebują takiego wsparcia.
- Jednocześnie informuję, że w sali, gdzie znajdował się krzyż, stanowiący przedmiot niniejszej sprawy, zabezpieczony przez Policję jako dowód rzeczowy, zawisł inny krzyż - dodał wójt.
Kościół, po którym została tylko ulica
"Zdarzenie bulwersuje opinię publiczną"
Zdarzenie, które miało miejsce w kielnieńskiej szkole, nabrało ogólnopolskiego rozgłosu i jest obecnie szeroko komentowane przez polityków i posłów.
Interwencję przeprowadzili posłowie Dorota Arciszewska-Mielewczyk i Kazimierz Smoliński, który oczekuje dalszych działań służb.
- To zdarzenie bulwersuje opinię publiczną i nie może pozostać bez konsekwencji. Czekamy na dalsze, zdecydowane działania właściwych instytucji - podkreślił poseł.
- Jeżeli coś takiego miało miejsce, to właśnie ten przepis zadziała w praktyce, jeżeli ta pani zostanie skazana. Nie musi dostawać kary pozbawienia wolności, ale będzie osobą odnotowaną w rejestrze, zapłaci grzywnę. Ona nie znajdzie już miejsca pracy w wielu instytucjach publicznych -komentował w redakcji Polsat News minister sprawiedliwości Waldemar Żurek. I dodał: - Ja uważam, że jesteśmy państwem, które jest państwem świeckim, ale jeżeli rodzice chcą, żeby w klasie wisiał krzyż, jeżeli wszyscy się na to godzą, to należy szanować te wartości i należy uszanować ten krzyż.
W obronie krzyża stanęła Kancelaria Prezydenta RP.
- Krzyż to znak nie tylko religii czy wiary, ale także wartości cywilizacji zachodu - wolnego świata. Jego miejsce, właśnie jako symbolu tych ogólnoludzkich wartości, które stanowią fundament naszej cywilizacji, jest także w szkole, a NIE w śmietniku - napisał w swoich mediach społecznościowych Zbigniew Bogucki, szef Kancelarii Prezydenta RP.
W czwartek swoją pikietę przeciwko bezczeszczeniu krzyża zorganizowała Konfederacja Korony Polski.
Metropolita oczekuje rzetelnych wyjaśnień
Z kolei metropolita gdański abp Tadeusz Wojda podkreślił, że każdy taki akt znieważenia rani uczucia religijne wiernych.
Z ubolewaniem przyjąłem informację o akcie profanacji krzyża, do którego doszło w jednej ze szkół na terenie naszej archidiecezji. Krzyż - znak ofiary, którą z miłości do każdego człowieka złożył Jezus Chrystus - zajmuje szczególne miejsce nie tylko w sercach ludzi wierzących, ale także w naszej polskiej tradycji i kulturze. Każdy akt jego znieważenia rani uczucia religijne wiernych i budzi uzasadniony niepokój i sprzeciw ludzi dobrej woli. W związku z zaistniałą sytuacją oczekuję ze strony dyrekcji szkoły oraz od organu prowadzącego rzetelnych i wyczerpujących wyjaśnień na temat zaistniałego zdarzenia oraz podjęcia działań i konkretnych kroków mających na celu zapobieżenie podobnym wydarzeniom w przyszłości - czytamy w oświadczeniu metropolity.
Raport: maly bohater
maly bohater (17 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2026-01-08 12:39
(46)
Skoro już mamy religię w szkole, to krzyż powinien wisieć w sali do religii. Ci, którzy na tę religię chodzą, będą na niego patrzeć. Reszta przestrzeni szkolnej powinna być wolna i niezależna od religii. Krzyżowi fanatycy mogą posłać swoje dzieci do szkół prywatnych prowadzonych przez ludzi podobnie do nich myślących.
- 486 216
-
2026-01-09 22:38
Polska była, jest i będzie katolicka
inaczej jej nie będzie.
- 1 5
-
2026-01-08 21:42
Rozumiem, ze popierasz pana Brauna, za to co zrobił w podobnej sytuacji z Hanukiją? (2)
.
- 17 21
-
2026-01-08 22:35
Idą coraz dalej (1)
Kościół zabiera nam wolność ! Dlaczego nie mogę zrobić zakupów w niedzielę ?
- 24 20
-
2026-01-09 05:17
Coś z tobą nie tak.
- 10 6
-
2026-01-08 16:49
Hip hop
Nauczycielka byla wykorzystana przez ksiezula franka ,,, nie mozna zmuszac nikogo wolny kraj rad najlepiej ukamieniowac
- 0 16
-
2026-01-08 13:43
(32)
Krzyż nie należy tylko do sali religii to symbol kulturowy Polski, obecny w szkołach od wieków jak godło czy flaga, integrujący wszystkich uczniów niezależnie od wiary. Ograniczenie go do jednej sali dyskryminuje większość katolicką (ok. 87% wg CBOS), naruszając Konstytucję RP (art. 53: wolność religijna). Prywatne szkoły to wybór elit, nie rozwiązanie dla rodzin w małych miejscowościach państwo ma obowiązek szanować tożsamość narodu, a nie segregować symbole.
- 46 97
-
2026-01-09 09:29
Bzdura!
80% społeczeństwa jest niepraktykujące i sceptycznie nastawione do wiary!
- 7 1
-
2026-01-08 22:55
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej równouprawnia wszystkie kościoły i związki wyznaniowe. (2)
Rozumiem, że nie będziesz miał problemu jak obok tego krzyża zawisną symbole innych religii?
- 27 2
-
2026-01-09 07:43
De mo kra cja (1)
Jak wiesz narazie w Polsce jest demokracja czyli głos ludu należy do większości. Taki ustrój wybraliśmy i tego się trzymajmy. Większość Polaków deklaruje się jako katolicy.
- 3 10
-
2026-01-09 10:10
Czego nie rozumiesz w definicji słowa - równouprawnione?
- 3 0
-
2026-01-08 17:33
Szkoła prywatna wybór elit? Litości....
Tam też dzieci nie będące katolikami są zmuszane do śpiewania kolęd przed świętami....taka to wolność konstytucyjna
- 26 13
-
2026-01-08 14:51
(1)
No to zdecyduj się, czy krzyż jest symbolem religijnym, czy niereligijnym, skoro "integruje wszystkich niezależnie od wiary" - bo jeśli to drugie, to, zgodnie z tą logiką, nie powinna mu się należeć ochrona przysługująca symbolom religijnym. Oczywiście krzyż jest symbolem stuprocentowo religijnym i jako taki nie powinien być obowiązkowy w
No to zdecyduj się, czy krzyż jest symbolem religijnym, czy niereligijnym, skoro "integruje wszystkich niezależnie od wiary" - bo jeśli to drugie, to, zgodnie z tą logiką, nie powinna mu się należeć ochrona przysługująca symbolom religijnym. Oczywiście krzyż jest symbolem stuprocentowo religijnym i jako taki nie powinien być obowiązkowy w przestrzeni publicznej, ale jeśli nauczycielka rzeczywiście wyrzuciła go do kosza, to jest to zachowanie skandaliczne. Niezależnie od indywidualnego podejścia do wiary, ten symbol jest dla wielu osób ważny i nie rozumiem, czemu miałaby służyć tego rodzaju demonstracja. I to jeszcze w wykonaniu nauczyciela.
- 33 15
-
2026-01-08 15:15
Krzyż jest symbolem religijnym i kulturowym jednocześnie dla chrześcijan świętym znakiem ofiary, dla wszystkich Polaków dziedzictwem 1000 lat historii, wartości jak miłość i solidarność, integrującym naród niezależnie od wiary (podobnie godło dla ateistów). Ochrona przysługuje mu jako obu: Konstytucja (art. 53) broni wolność religijną większości,
Krzyż jest symbolem religijnym i kulturowym jednocześnie dla chrześcijan świętym znakiem ofiary, dla wszystkich Polaków dziedzictwem 1000 lat historii, wartości jak miłość i solidarność, integrującym naród niezależnie od wiary (podobnie godło dla ateistów). Ochrona przysługuje mu jako obu: Konstytucja (art. 53) broni wolność religijną większości, a tradycja publiczna nie wymaga "obowiązkowości". Wyrzucenie do kosza to skandaliczny brak szacunku, nie "demonstracja" nauczyciel reprezentuje państwo, nie prywatne poglądy; zgoda w ocenie, ale ochrona krzyża to obowiązek pluralizmu.
- 15 41
-
2026-01-08 14:19
Jaką większość? Jakie 87%? (15)
Do kościoła chodzi jakieś 30 procent dominicantes ( zobowiazanych). Przeliczając na wszystkich mieszkańców Polski to jakieś 20%. Jeszcze mniej przystępuje do komunii. To są dane Kościoła. A jeszcze mniej w życiu na codzień przestrzega przykazań. A jeszcze mniej przeczytało Stary Testament i wie co w nim w ogole jest....
- 67 14
-
2026-01-08 21:46
Stary Testament został zastąpiony Nowym i ten jest wazniejszy;)
.
- 10 11
-
2026-01-08 18:32
(1)
Nie na Kaszubach. Tam bez Boga ni do proga. Wiara to tożsamość i tradycja naszego narodu.
- 20 24
-
2026-01-08 19:05
Na Kaszubach...
a jak się już wyjdzie z kościoła, to można przywiązać psa do haka i ciągnąć go za samochodem aż wyzionie ducha. Taka to wiara...
- 53 22
-
2026-01-08 14:26
(11)
Większość kulturowa to nie tylko praktykujący, ale 87% ochrzczonych Polaków (CBOS/ GUS), z tradycją christianizacji od 966 r. krzyż symbolizuje historię i wartości narodu, nie frekwencję mszy. Dominicantes (30%) i communnicantes (15%) to dane Kościelny, ale nie negują tożsamości: 70% deklaruje wiarę (CBOS 2024), podobnie jak większość nie chodzi codziennie na WF, a godło wisi. Hejt na krzyż dzieli, nie praktyka.
- 19 42
-
2026-01-08 15:05
Przypomnij mi, ilu z tych Polaków zostało ochrzczonych dobrowolnie? (10)
- 60 17
-
2026-01-09 00:46
Zerro
- 11 2
-
2026-01-08 21:47
A ile dzieci urodzonych w PL chciało uczyć się języka polskiego?
.
- 15 22
-
2026-01-08 16:05
(3)
Chrzest dzieci to decyzja rodziców, chroniona prawem jako ich prawo do wychowania religijnego nie przymus, lecz tradycja przekazywana dobrowolnie przez pokolenia. Dziecko ma wybór w dorosłości (apostazja, wolność sumienia), podobnie jak rodzice decydują o edukacji czy szczepieniach. Brak wyboru? To odpowiedzialność rodziny, nie indoktrynacja państwa.
- 20 24
-
2026-01-08 21:56
(2)
Wolny wybór to jest wówczas, kiedy sam podejmuję decyzję, świadomie. Chrzest dziecka to złamanie wolnej woli, bo zostaje mu narzucone coś, czego nie rozumie. Przestań statystykami pluć, bo zaraz możesz się w tej plwocinie utopić.
- 25 13
-
2026-01-09 08:15
jestem ateistą, ale głupoty gadasz okrute... Chrzest niczego nie zmienia w życiu, jest dokładnie tym samym czym jest wybór sukienki w kropki a nie paski. Więc o jakim złamaniu wolnej woli mówisz? Czy to, że np. dziecko po uzyskaniu pełni świadomości przestaje odwiedzać dziadków, powoduje że gdy rodzice zabierali dziecko do dziadków to odbierali mu wolność?
- 1 2
-
2026-01-08 23:34
wolnej woli kogo? Kilkumiesięczne dziecko jest pod jurysdykcją opiekuna i samo za siebie nie decyduje. Zgodzę się że wybieranie wyznania jest głupie, ale generalnie to taka zabawa. Jak dzieciak dorośnie to przecież sam zdecyduje. Ja tak zrobiłem i nawet dzieci nie chrzciłem. A to że kościół uważa że jestem jego członkiem to... ehhh to se moze uważać co chce. Ja się tym nie interesuję. Nie wchodzę też w paradę katolikom bo to nie moja sprawa. W ogóle ta część życia mnie nie interesuje.
- 3 9
-
2026-01-08 16:01
A ilu dobrowolnie się abortowało? (3)
- 21 20
-
2026-01-09 07:20
Ile śmiertelnie/nieuleczalnie chorych dzieci już adoptowałeś? (2)
Albo ilu matkom wychowującym takie dzieci pomagasz osobiście na codzień?
A nie, sorry... Dla was życie liczy się tylko od chwili poczęcia do chwili narodzin, potem to życie może sobie zdychać w męczarniach, a matki które muszą żyć z tym problemem was nie obchodzą, bo przecież już urodziły.- 10 2
-
2026-01-09 09:22
Zapytaj ile domów samotnych matek prowadzą Feministki
... a ile Siostry Zakonne
- 1 2
-
2026-01-09 08:20
Ile ? Zero! przecież to turbo hipokryci!
- 3 0
-
2026-01-08 13:50
Panstwo ma byc swieckie i kropka (8)
Zadne oszołomy prawicowo faszystowskie w stylu G B nie będą polakom mówili jak mamy zyc.
- 49 22
-
2026-01-08 18:34
(1)
polakom przez małe ,,p''. Polacy przez duże ,,P '' to katolicy.
- 8 31
-
2026-01-09 00:47
Pogarda- drugie imię katola jak ty
- 12 7
-
2026-01-08 13:56
(5)
Państwo świeckie w Polsce to nie laicka Francja Konstytucja (art. 25) wymaga neutralności z szacunkiem dla chrześcijańskiego dziedzictwa większości (87% katolików), nie antyreligijnego przymusu. "Oszołomy" to etykieta dla demokratycznych głosów broniących tradycji; nikt nie narzuca wiary krzyż to symbol narodu, nie faszyzm. Żyjmy w pluralizmie, gdzie tolerancja działa w obie strony.
- 17 25
-
2026-01-08 14:36
Proponuję zacząć od wprowadzenia podatku kościelnego na wzór Niemiec. (4)
Zaraz się okaże ilu z tych 87% "katolików" jest naprawdę katolikami.
- 51 16
-
2026-01-08 21:51
Taki podatek jest zły, bo podobno chcecie rozdziału Koscioła od państwa, a to bedzie scalanie;)
.
- 6 17
-
2026-01-08 14:46
Jestem za takim podatkiem, KK wyjdzie na tym na plus a hejterzy stracą powod do hejtu (2)
- 15 8
-
2026-01-09 07:22
Tjaaaaa... Dlatego Episkopat się przed tym wzbrania rękami i nogami?
- 8 0
-
2026-01-08 14:52
Szkoda że episkopat był przeciwko.
Czyżby sami siebie hejtowali?
- 27 6
-
2026-01-08 13:42
W szkolach nie powinno być krucyfiksów ani lekcji religii (2)
Przecież w kościołach nie ma kredy szkolej i tablicy. W szkole nauka, wiara w kościele
- 47 16
-
2026-01-08 21:52
A Hanukija w Sejmie ;) (1)
.
- 7 9
-
2026-01-09 07:23
Zapytaj waszego santo-subito Lecha Kaczyńskiego..
..bo to on tę tradycję w sejmie zapoczątkował.
- 8 0
-
2026-01-08 12:41
Zasłony fryzjerskiego czy innej firmy tez uciekasz gdy widzisz krzyż nad drzwiami? (4)
Mi to nie przeszkadza.
- 17 43
-
2026-01-08 15:41
(3)
Dokładnie, krzyż na lewarów działa jak czosnek na wampiry. Kiedyś był tu art o chanuce i masę jej obrońców. Chanuka im nie przeszkadza, krzyż tak.
- 21 23
-
2026-01-08 17:34
Że co? (2)
Czy w każdej klasie jest chanuka?
- 15 7
-
2026-01-08 21:52
W Izraelu tak
.
- 7 6
-
2026-01-08 19:13
Nie, bo to nie Izrael.
- 7 5
-
2026-01-08 12:19
To jest skandal, że w publicznej szkole wiszą jakiekolwiek symbole religijne (38)
Nie pochwalam wrzucenia do śmietnika bo to tylko woda na młyn różnego rodzaju oszołomstwa w rodzaju braunów i kowalskich, ale samo usunięcie tego symbolu było jak najbardziej słuszne. To jest Polska a nie Kolonia Watykanu
- 387 258
-
2026-01-08 22:43
Skandal to twoje lewactwo. Zobacz co się dzieje na Zachodzie, gdzie krzyż jest odrzucany. Następuje degręgolada społeczeństwa.
- 6 16
-
2026-01-08 22:17
mamy konkordat z Watykanem więc to już kwestia prawna
można się z tym niezgadzać i jako ateista też to podnoszę ale takie jest prawo. Ludzie jednak wierzą więc niech sobie mają w szkołach co chcą. Ja jako niewierzący który nie ochrzcił nawet dzieci wbrew ostracyzmowi otoczenia nie patrzę na symbole religijne, no chyba że z jakiegoś sentymentu, ale jeśli ludzie tego chcą to niech sobie to mają. To jest nasza cywilizacja czy tego chcemy czy nie.
- 10 6
-
2026-01-09 06:06
Polska jest kolonią Watykanu.
- 5 10
-
2026-01-08 22:30
(3)
Skandal to twoje wypociny
- 13 18
-
2026-01-09 00:12
Autor tej wypowiedzi wyróżnionej (1)
Znaczy dzban tusk, PO winien mieć zabrane dożywotnio obywatelstwo polskie i zastąpione jakimś muzułmańskim krajem typu niemcy lub Francja!!!!
- 11 20
-
2026-01-09 06:18
ototo to się nadaje do prasy klasyfikacja ,,brawo ty"!!!
- 3 5
-
2026-01-08 23:35
a twoje narodziny
- 6 10
-
2026-01-08 21:19
najpierw pomyśl, potem pisz
szkoła publiczna zaokrągla światopogląd, uwzględnia wszystkie aspekty życia
- 8 12
-
2026-01-08 15:41
Skandal to chanuka w sejmie.
- 28 14
-
2026-01-08 15:39
A masz świadomość, że Polskę i Watykan (2)
łączy umową międzynarodowa zwana konkordatem? W dodatku ratyfikował ją główny lewak, czyli Aleksander Kwaśniewski.
- 25 10
-
2026-01-09 10:13
Każdą umowę, zwłaszcza niekorzystną, można zmienić. (1)
- 3 1
-
2026-01-09 23:04
ale dopóki jej nie zmienisz
dopóty każde działanie sprzeczne z jej zapisami jest przestępstwem. I mówię to jako niekatolik (tak dla jasności).
- 0 1
-
2026-01-08 13:42
(19)
Krzyż w publicznej szkole to nie skandal, lecz symbol tożsamości kulturowej Polski 90% społeczeństwa ma chrześcijańskie korzenie, podobnie jak flaga czy godło, bez których nie wyobrażamy sobie edukacji. Usunięcie go byłoby uleganiem mniejszościowej ideologii laicyzmu, dyskryminując większość, a Polska to suwerenne państwo z Konstytucją
Krzyż w publicznej szkole to nie skandal, lecz symbol tożsamości kulturowej Polski 90% społeczeństwa ma chrześcijańskie korzenie, podobnie jak flaga czy godło, bez których nie wyobrażamy sobie edukacji. Usunięcie go byłoby uleganiem mniejszościowej ideologii laicyzmu, dyskryminując większość, a Polska to suwerenne państwo z Konstytucją gwarantującą wolność religijną (art. 53), nie "kolonia Watykanu". Wrzenie symboli to wandalizm, ale problemem jest narzucanie sekularyzmu kosztem tradycji szkoły uczą historii z krzyżem, nie marksizmem.
- 31 43
-
2026-01-08 13:52
Ty sobie nie wyobrazasz a my sobie wyobrazamy (18)
I mamy gdzieś twoje zdanie. Panstwo polskie nie jest kościołem tylko państwem świeckim. Krzyże sobie w domu wieszaj, nawet w wychodku.
- 43 25
-
2026-01-08 21:34
Brawo, popisaliście się bolszewicki junaku
Oto książkowy przykład lewackiego miłosierdzia gminy. To właśnie ta legendarna tolerancja marksistów, tak szeroko krzewiona w narodzie przez tzw. kawiorową lewicę.
- 13 15
-
2026-01-08 14:04
Piękny obraz tolerancji (9)
"Mamy gdzieś Twoje zdanie" - tolerancja pełną gębą. Krzyż to element naszej tradycji i historii czy tego chcemy czy nie. Ciekawe czy jakby ta nauczycielka zdjęła tęczową flagę i ją wrzuciła do śmietnika (czego również nie popieram) to też byście jej tak bronili? Więcej szacunku z obu stron się przyda. A najlepiej nie być po żadnej "stronie" tylko
"Mamy gdzieś Twoje zdanie" - tolerancja pełną gębą. Krzyż to element naszej tradycji i historii czy tego chcemy czy nie. Ciekawe czy jakby ta nauczycielka zdjęła tęczową flagę i ją wrzuciła do śmietnika (czego również nie popieram) to też byście jej tak bronili? Więcej szacunku z obu stron się przyda. A najlepiej nie być po żadnej "stronie" tylko żyć w zgodzie z zasadą "żyj i daj żyć innym" i "nie czyń bliźniemu co Tobie niemiłe".
Natomiast co nie jest fajne - to robienie politycznej szopki przez gaśniczaków i pisowców. Na wszystkim próbują zdobyć jakieś poparcie polityczne.- 22 20
-
2026-01-08 14:40
Czyli można w klasie powiesić sierp i młot, bo okupacja przez ruskich była elementem naszej tradycji i historii? (8)
- 27 21
-
2026-01-09 23:06
Nie można
bo tego zabrania Kodeks.
- 0 1
-
2026-01-08 21:35
Skąd ci się biorą te infantylne porównania?
- 9 14
-
2026-01-08 15:16
(5)
Nie, to absurdalne porównanie sierp i młot symbolizuje zbrodniczy komunizm, okupację sowiecką, Katyń i miliony ofiar, narzucony Polsce siłą w 1945 r.; krzyż to dobrowolne dziedzictwo Mieszka, 1000 lat budowania państwa, wartości miłości i wolności, nie terroru. Jeden gloryfikuje zło, drugi je zwalczał (np. Solidarność). Tradycja kulturowa to nie okupacja logika laicka się sypie.
- 13 17
-
2026-01-09 07:27
Mieszko pytał pogańskich Polan o zdanie?
I tak tylko przypomnę, że pogaństwo zostało wyplewione krwią i ogniem, a majątki opornych przepadły na rzecz Watykanu.
- 8 0
-
2026-01-09 06:22
Dobrowolne powiadasz?
- 6 0
-
2026-01-08 19:15
(2)
Palenie ludzi na stosie, pławienie "czarownic" i bogaty zestaw tortur "świętej" inkwizycji to też katolicka tradycja - czyż nie? :)
- 17 11
-
2026-01-08 21:55
Chyba protestancka;)
.
- 5 7
-
2026-01-08 19:49
Inkwizycja katolicka była łagodniejsza niż ówczesne sądy świeckie szacunki ofiar to kilka tysięcy w ciągu wieków.Polowania na czarownice (ok. 40-50 tys. ofiar) to głównie XVI-XVII w., gdzie protestanci spalili 80-90% z nich, zwłaszcza w Niemczech i Anglii w przeciwieństwie do katolickich inkwizytorów, którzy rzadko skazywali na śmierć.Kościół przeprosił za błędy (Jan Paweł II w 2000 r.), a wiara opiera się na miłości, nie przemocy.
- 12 11
-
2026-01-08 13:59
(6)
Państwo świeckie nie oznacza nienawiści do tradycji krzyż w polskiej szkole to symbol miłości i historii większości, nie zagrożenie. Ta mniejszość wykazuje nietolerancję, narzucając laicyzm i odrzucając poglądy 87% katolików, co rodzi podziały: agresywne ataki na symbole prowadzą do wzajemnej wrogości i osłabienia jedności narodowej. Szanujmy się nawzajem, bo nietolerancja mniejszości dzieli bardziej niż krzyż.
- 15 26
-
2026-01-08 14:41
A chcesz się założyć że nauczycielka była jednym z tych 87% katolików? (5)
- 12 14
-
2026-01-08 15:43
(1)
Tak, katoliczka wyrzuciła krzyż do kosza, a pewnie zatroskane lewary tym czynem się oburzyły. Na pewno tak było. A może jest dokładnie odwrotnie. Lewary są znane z odwracania kota ogonem istna bolszewia, którą zawsze stosują.
- 15 13
-
2026-01-08 21:25
oni "tak to rozumieją", żeby "ich opiłować"
- 6 4
-
2026-01-08 15:17
(2)
To bez znaczenia, czy nauczycielka jest katoliczką reprezentuje państwo i szkołę, nie prywatne poglądy. Jeśli 87% Polaków nosi chrześcijańskie dziedzictwo, jej obowiązkiem jest szacunek dla symbolu większości, nie demonstracja. Wyrzucenie krzyża to brak profesjonalizmu, niezależnie od wiary.
- 16 10
-
2026-01-08 21:26
czy pedagoga można zdymisjonować ?
- 2 0
-
2026-01-08 17:08
Tak kościół podaje
Nie 83 a 20
- 7 5
-
2026-01-08 13:49
skandzal to twoje lewackie imie i całe lewactwo
- 13 20
-
2026-01-08 12:20
Powiedz to dzieciom w szkole DE, ktore w pewne dni muszą jeść dania zgodne z wiarą islamu (4)
- 17 22
-
2026-01-09 07:28
To wam teraz Rach*j w ścieku ZaRublika wmawia?
- 5 1
-
2026-01-08 14:42
Wystarczy mi że u nas prezydent musiał organizować konferencję prasową żeby ogłosić światu że to co jadł w piątek nie było kiełbasą...
- 16 8
-
2026-01-08 12:23
(1)
Nie boję się zła z DE bo wiem, że Ruch Obrony Granic bedzie bronił zachodniej granicy, tak mówili
- 12 5
-
2026-01-08 15:44
Przecież Ty szczekałeś na ruch obrony granic zakłamany lewarze.
- 12 13
-
2026-01-08 12:10
nie rozumiem co trzeba mieć w glowie, aby tak zaciekle i z takim hejtem (45)
walczyć z czymś co dla kogoś jest bezwartościowe, a dla innych ludzi bardzo cenne?
- 191 69
-
2026-01-08 22:08
Nie rozumiem też
Jak można najechać Ameryki i z krzyżem w rękach wymordować w imię wiary lokalne społeczności...
- 18 7
-
2026-01-08 23:07
(3)
To niech Ci, dla których jest takie cenne, przestaną wciskać tą swoją cenność na siłę wszystkim dookoła
- 21 18
-
2026-01-09 00:16
To niech lewaki tuska przestaną wciskać swoje LPG (2)
Bo w sklepach obuwniczy dalej są tylko buty męskie, damskie i dziecięce
- 16 18
-
2026-01-09 08:41
tak pytam (1)
Pedofile księża to męskie damskie czy nijakie ?
- 6 5
-
2026-01-09 10:01
powiedz jak wolisz?
- 1 3
-
2026-01-08 22:43
(2)
Kto zaciekle walczy? Wyrzuciła brzydką (pseudo) ozdobę do śmietnika i tyle.
- 22 20
-
2026-01-08 23:32
ty jesteś brzydki
- 3 12
-
2026-01-08 23:02
niechby wielokolorową chorągiewkę wyrzuciła
to by było dopiero...
- 19 10
-
2026-01-08 20:27
W Danii to byłby większy skandal, (1)
współczułabym te nauczycielce gdyby zrobiła to w Danii.
- 4 12
-
2026-01-09 13:34
Przeciez dania to ateisci
- 2 0
-
2026-01-08 17:49
Skoro jest cenne to tym bardziej powinni pilnować żeby nikt tego nie dotykał a więc należy to głęboko schować .
- 14 14
-
2026-01-08 13:34
szkoła jest świecka, państwo jest świeckie (20)
nie powinno tam być żadnych symboli religijnych. żadnych
- 41 34
-
2026-01-08 13:43
(14)
Szkoła i państwo w Polsce nie są "świeckie" w sensie laickim jak we Francji Konstytucja RP (art. 25) gwarantuje neutralność światopoglądową, ale szanuje chrześcijańskie dziedzictwo narodu (87% katolików). Krzyż to symbol kulturowy i historyczny, jak orzeł czy flaga, obecny w szkołach od stuleci, nie narzuca wiary, lecz przypomina wartości jak miłość i solidarność. Żaden wyrok ETPCz ani TK nie zakazuje go usunięcie byłoby dyskryminacją większości na rzecz mniejszości ateistycznej.
- 29 29
-
2026-01-08 22:11
996 rok to początek tych wartości (4)
Unia z krajem chrześcijańskim przez małżeństwo z nieletnią dla zapewnienia bezpieczeństwa przed innym najeźdźcą mordującym w imię chrześcijaństwa. No szczyt dumy - nie ma co. Tzw. pogańskie państwo miało wiele lat więcej tradycji niż to zmyślone chrześcijańskie. Pominę już wyprawy krzyżowe czy podbój Ameryk. Dziwny to bóg który z miłością morduje.
- 17 5
-
2026-01-09 06:27
(2)
Łatwo dziś kpić z wiary i udawać historyka, wyciągając z kontekstu średniowieczne epizody. Fakty są takie, że to dzięki chrześcijaństwu Polska stała się częścią cywilizacji łacińskiej, a nie kolejnym pogańskim plemieniem znikającym z mapy. Krzyż to nie ozdoba, tylko symbol nadziei i ofiary. Jeśli ktoś go wyrzuca do kosza, to nie prowokuje do rozmowy, tylko pokazuje pogardę i to bardziej wobec ludzi, niż wobec religii.
- 10 8
-
2026-01-09 08:49
ten sam krzyż ? (1)
A co jest symbolem księży pedofilów i biskupów co ich chronią ?
- 4 2
-
2026-01-12 20:52
Pamiętaj, że najwięcej pedofilów jest wśród hydraulików.
Czy w ramach akcji przeciwko hydraulikom zaczniesz sr*ć z balonku na ulicę by nie używać hydrauliki w mieszkaniu czy domu?- 0 0
-
2026-01-09 00:44
100%
Pięknie powiedziane- z milością w jego imieniu i z jego imieniem na ustach mordują!!!
- 9 2
-
2026-01-08 14:22
(8)
Ciekawe, czy gdyby w Polsce podatek na kościół- na wzór Niemiec- był naliczany jako dodatkowa opłata od podatku dochodowego (w większości landów wynosi on 9% kwoty podatku dochodowego) to nadal byłby tylu katolików?
- 30 7
-
2026-01-08 22:12
To pytanie retoryczne
Wyznawców będzie mniej niż zwolenników PiS. Jestem za takim podatkiem.
- 11 1
-
2026-01-08 14:37
Jestem za, KK wyjdzie na tym na plus, a hejterzy KK stracą argument (6)
Kościół DE jest najbogatszym z kosciołów
- 5 16
-
2026-01-08 16:05
(4)
o to to , najbogatszy ... zgodnie z wolą , nauką i intencją Jezusa wszak bogato odziny w dobrym aucie pasterz budzi repsekt i szacunek wśród wierzących ....se żeście wypaczyli wiare tak jak wam i diabłu pasowało ... a teraz krzyk że nagonka ... kpicie z Boga nic więcej ...jak Jacek Kurski przyjmując komunie czy biorąc drugi ślub kościelny
- 14 2
-
2026-01-09 05:23
A przecież Mistrz jeździł co najwyżej na ośle, przeważnie zaś jednak walił z buta, pardon, z sandała.
- 9 1
-
2026-01-08 16:21
(2)
Jezus Chrystus nauczał pokory i służby, ale szacunek dla pasterzy wynika z ich święceń i ofiary, nie z biedy św. Paweł radził biskupom godne utrzymanie.
Kościół nie jest "najbogatszy" z darowizn wiernych to ofiara na misje, szpitale i szkoły, jak w Niemczech, gdzie podatek stabilizuje dzieła miłosierdzia mimo spadku powołań.
Jezus Chrystus nauczał pokory i służby, ale szacunek dla pasterzy wynika z ich święceń i ofiary, nie z biedy św. Paweł radził biskupom godne utrzymanie.
Kościół nie jest "najbogatszy" z darowizn wiernych to ofiara na misje, szpitale i szkoły, jak w Niemczech, gdzie podatek stabilizuje dzieła miłosierdzia mimo spadku powołań.
Oskarżenia o wypaczenie wiary to kalumnie; podatek to sprawiedliwość za wieki służby narodowi, a kpina z Boga to ateistyczna propaganda nie sądźcie, byście nie byli sądzeni.- 4 11
-
2026-01-09 08:52
ich też osądzą ?
kpina z Boga to księża pedofile wóda du*a i mamona
- 4 0
-
2026-01-08 22:14
O matko jak cię zorało...
Św. Paweł, 13. apostoł, nawrócony ludobójca powiedział że biskupi mają trzymać mamonę... Oczywiście to ważniejsze niż to co rzekomo głosił jezus...
- 12 2
-
2026-01-08 14:51
Tylko Polaków ściga tam skarbówka...
- 1 6
-
2026-01-08 13:50
ale naród jest katolicki (4)
- 7 29
-
2026-01-08 14:45
Według nauki Jezusa powinieneś przyjmować do domu imigrantów z granicy. (3)
Na pewno jesteś katolikiem?
- 22 11
-
2026-01-08 18:54
Radzę się zapozna z kazaniami kardynała Wyszyńskiego. Mówił w prosty sposób jak naród polski powinien podchodzić do misji zbawiania całego świata. kosztem swojej ojczyzny i rodziny.
- 4 10
-
2026-01-08 15:47
Wskaż mi gdzie Jezus mówił, że mam imigrantów z zagranicy przyjmować. Ty chyba wąchasz butapren i jesteś poza tym światem.
- 9 19
-
2026-01-08 15:20
Nauka Jezusa wzywa do miłosierdzia wobec bliźniego w potrzebie (Mt 25,35), ale nie do naiwnej polityki imigracyjnej Polska przyjmuje uchodźców (np. z Ukrainy ponad 1 mln), chroniąc granice jak każdy suwerenny kraj (porządek międzynarodowy). Katolicyzm to wiara i rozum: miłość nie równa się samozagładzie. Tak, jestem konsekwentna.
- 13 8
-
2026-01-08 12:32
dwa patyki na krzyz symbolizuja cala twoja inteligencje? (4)
- 21 23
-
2026-01-09 00:25
... te dwa zbawcze patyki mają moją całkowitą miłość, jaką tylko jestem w stanie z siebie dać - bo są źródłem szczęścia tak wielu dobrych ludzi
- 0 8
-
2026-01-08 18:57
Oby Bóg oświecił Twoją duszę.
- 4 9
-
2026-01-08 12:33
po co ten szyderczy komentarz? (1)
Czerpiesz z tego satysfakcję?
- 13 9
-
2026-01-08 15:48
Pewnie tak, ale ja bym to coś zostawił w spokoju, niech sobie tam bełkota odklejeniec.
- 7 6
-
2026-01-08 12:14
Czyli jeśli w szkole zawiśnie obok krzyża gwiazda Dawida, będziesz ją szanował? (7)
- 27 8
-
2026-01-08 13:50
jak będzie to Izrael i szkoła talmudyczna, to tak, w Polsce tylko krzyż (3)
- 14 18
-
2026-01-08 22:18
No pewnie... (2)
Pod gwiazdą dawida mordują dziś, a z krzyżem w ręku od 1000 do 1800. Tak około. I już można te mordy zapomnieć, od Galileusza, przez setki czarownic na Amerykach kończąc... Co nie? Piękny symbol.
- 8 2
-
2026-01-09 06:32
(1)
Warto znać fakty, zanim się rzuca slogany. Większość czarownic zginęła nie w krajach katolickich, tylko w protestanckich gdzie nie było inkwizycji, a prawo cywilne było o wiele bardziej brutalne. Inkwizycja w porównaniu z ówczesnymi sądami świeckimi często ratowała ludzi przed samosądami. Łatwo dziś oceniać wieki temu, trudniej przyznać, że to właśnie chrześcijaństwo dało początek humanizmowi i prawom człowieka, które chronią nas do dziś.
- 3 6
-
2026-01-09 08:55
jesteś pewien ?
chrześcijaństwo dało początek humanizmowi i prawom człowieka, które chronią nas do dziś.od księży pedofilów też ?
- 3 0
-
2026-01-08 12:46
Tak, na pewno nie wywalę do kosza.
- 9 4
-
2026-01-08 12:25
gdyby babcia miała wąsy, to byłaby genderfluid
- 7 8
-
2026-01-08 12:19
nie zawiśnie, mozesz być o to spokojny
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
