- 1 Tajne komplety w szkole podstawowej (131 opinii)
- 2 To ostatni moment na sanki z dziećmi? (3 opinie)
- 3 Samobójstwa w Polsce w 2025 r. Alarmujące statystyki wśród młodzieży (307 opinii)
- 4 Wartościowy spektakl dla maluchów (6 opinii)
- 5 Trzy filary Wybrzeża. Zostań ambasadorem (36 opinii)
- 6 Sukces 9-latka z Gdańska hitem internetu (43 opinie)
Nie chodziło o krzyż, tylko zabawkę? Co się stało na lekcji w Kielnie?
Nie milkną echa po zawiadomieniu o możliwym zbezczeszczeniu krzyża, do którego miało dojść podczas lekcji w jednej ze szkół na Kaszubach. Wiele wskazuje jednak na to, że doszło do nieporozumienia. Policja ujawniła zdjęcie krzyża, który zabezpieczyła w związku ze sprawą w szkole podstawowej w Kielnie.
- Nauczycielka usunęła krzyż i wyrzuciła go do kosza?
- Nie chodziło o krzyż, tylko o zabawkę?
- Kolejny dowód na słuszność postulatu usunięcia religii ze szkół?
- Poszukiwanie relacji "z pierwszej ręki"
- Szkoła wyjaśnia sprawę. Będzie postępowanie dyscyplinarne dla nauczycielki?
- Policja zabezpieczyła krzyż
Nauczycielka usunęła krzyż i wyrzuciła go do kosza?
I choć dyrekcja szkoły apelowała o wstrzymanie się od ostatecznych ocen, w sprawę zaangażowało się wiele osób, również polityków, którzy szybko wydali "werdykt".
Z kolei Policja ujawniła zdjęcie krzyża, który zabezpieczyła w związku ze sprawą w szkole podstawowej w Kielnie.
Nie chodziło o krzyż, tylko o zabawkę?
Zupełnie inaczej sprawę opisuje w mediach społecznościowych Rafał Betlejewski, aktywista na rzecz spraw społecznych. Przekonuje, że po tym, czego dowiedział się od ludzi mieszkających w okolicy, mogło dojść do wielkiego nieporozumienia i nie powinno się mówić o zbezczeszczeniu krzyża.
- Dzieci przyniosły do szkoły zabawkę/krzyż wydrukowaną na drukarce 3D. Bawiły się tym krzyżem, przekazując go sobie, ponoć także rzucając do siebie, a nauczycielka, pani Paulina K.-D., poirytowana sytuacją zabrała dzieciom tę zabawkę i wrzuciła do kosza. Ale jeden z tych dzieciaków, ponoć ministrant z katolickiej rodziny, pobiegł do domu i przekazał rodzicom, że - olaboga - nauczycielka sprofanowała krzyż, a rodzice nie sprawdzali, o co chodzi, tylko odpalili się i zrobili raban u wójta gminy Szemud. Czyli nie wygląda to na profanację obiektu sakralnego, a na zwyczajną reakcję nauczycielki, która odbiera dzieciom zabawkę przeszkadzającą w lekcji. Nie każde dwie deski zbite gwoździem to krzyż. Powyższa relacja odbiega od obrazu cynicznej ateistki, która na oczach dzieci profanuje święty obiekt, prawda? - pisze Rafał Betlejewski.
Nauczycielka usunęła krzyż i wyrzuciła go do kosza? "W sali zawisł inny krzyż"
Podkreśla, że doniesienia o lekcji, podczas której nauczycielka miała krytycznie odnosić się do symboliki krzyża, wywołały gwałtowną reakcję części środowisk prawicowych i katolickich.
- Temat podchwyciły lokalne orły intelektu, obrońcy wartości, czyli Dorota Arciszewska-Mielewczyk, ta sama, która w radiu Gdańsk mówiła ostatnio o kobiecych genitaliach jako o wędlinie, oraz Kazimierz Klawiter, PiSowiec, radny sejmiku pomorskiego, który protestował przeciwko wystawie "Nasi chłopcy". Obudził się też etatowy gamoń Bąkiewicz, który poleciał do Kielna robić manifestację. Na FB swoje żale wylewają natomiast "intelektualiści" katoliccy w stylu T. Terlikowskiego, który domaga się stosu dla nauczycielki, bo: "Jeśli ktoś nie jest w stanie zaakceptować poglądów i wiary swoich uczniów, jeśli świadomie decyduje się na akt jawnej wrogości wobec emocji i przekonań uczniów (i ich rodziców), to nie powinien uczyć w szkole publicznej". Oczywiście, szkoła publiczna to przestrzeń świętej wiary ojców, wiadomo, a dzieci przychodzą tam dostojnie wierzyć wpatrzone w krzyż.
Kolejny dowód na słuszność postulatu usunięcia religii ze szkół?
Jak przekonuje, ta sytuacja to kolejny dowód na to, by głębiej zastanowić się nad odsunięciem kwestii religijności ze szkół. Według niego "wprowadzenie religii do szkół na mocy konkordatu było błędem, który wplątał szkoły i nasze dzieci w walkę światopoglądową ludzi dorosłych".
- Na przykładzie Kielna widzimy też, że religijność katolicka to syndrom nerwicowy - pisali o tym psychiatrzy od XIX wieku, pisałem wielokrotnie i ja. Katolicy są neurotyczni, są przeczuleni na swoim punkcie i na punkcie wszystkiego, co wiąże się z tkliwym ciałem ich Boga. Nie rozumieją żartu, nie przyjmują sarkazmu, obrażają się na wszelką krytykę, oburzają na każdą formę niezależności, jakby postawa niezależności wobec ich urojeń była wymierzona w ich delikatne podbrzusze, a każdy niechętny gest był przejawem braku szacunku do świętości. Dlaczego mamy wciągać w tę nerwicę nasze dzieci? - pisze aktywista. - Najwyższy czas, by usunąć symbolikę i obrzędowość katolicką ze szkół. Dzieci religijne mogą chodzić do kościołów, których w Polsce jest więcej niż szkół, a szkoły należy uwolnić od walki ideologicznej i nerwicowych wstrząsów, którym ulegają dorośli - podkreśla.
Poszukiwanie relacji "z pierwszej ręki"
Na koniec autor wpisu zapowiada próbę skontaktowania się z bezpośrednio zaangażowaną nauczycielką, Pauliną K.-D., w celu uzyskania jej wersji wydarzeń.
Szkoła wyjaśnia sprawę. Będzie postępowanie dyscyplinarne dla nauczycielki?
Oświadczenie w tej sprawie wydała dyrekcja placówki edukacyjnej w Szemudzie, która przekonuje, że robi wszystko, by wyjaśnić okoliczności zdarzenia.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku podjęło działania w ramach swoich ustawowych kompetencji.
- Kuratorium nie sprawuje nadzoru nad pracą nauczycieli, lecz nad działalnością szkoły jako instytucji. Sprawdzono, czy dyrektor szkoły podjął działania wyjaśniające oraz czy zapewnione zostało bezpieczeństwo uczniów - poinformowała nas Beata Wolak, z up. pomorskiego kuratora oświaty. I dodała: - Dyrektor szkoły podjęła niezbędne kroki w celu wyjaśnienia sprawy i zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, w tym złożyła wniosek do Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie (która jest właściwa do prowadzenia postępowania dyscyplinarnego).
Policja zabezpieczyła krzyż
Wejherowska Policja zabezpieczyła przedmiot w kształcie krzyża: jest brązowy, ma 24 centymetry długości i wykonano go prawdopodobnie z plastiku. Co ważne, nie ma na nim wizerunku Chrystusa, co oznacza, że nie będziemy mieli tu do czynienia z przestępstwem dotyczącym obrazy uczuć religijnych.
Sprawę jednak nadal badają policja i prokuratura.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2026-01-09 10:13
czyli rozumiem, że dzieci, skoro rzucały tym krzyżem, też odpowiedzą za jego profanację? (75)
czy jak dzieci się bawią i rzucają na lekcji, to jest to zabawka, a jak przejmuje to i wyrzuca nauczycielka, to jest to symbol religijny?
- 1174 111
-
2026-01-10 00:46
A rzucały czy tylko nauczycielka przeżarta nienawiścią do dzieci i ich wiary tak twierdzi? (2)
- 11 41
-
2026-01-12 15:46
Tak twierdzą już inni rodzice z tej szkoły.
- 1 1
-
2026-01-10 08:41
Wiemy ! Polacy to dziecio i żydo żercy , tak chciałeś napisać ?
- 1 2
-
2026-01-09 22:59
(3)
Ten tzw krzyżyk jest ponoć częścią stroju na Hallowen. Można w necie kupić. Tak podaje radiogdansk.pl. zatem nie jest to krzyż wg religii
- 14 7
-
2026-01-12 16:52
(1)
A krzyż na mogile np. żołnierz sklecony z dwóch kawałków gałęzi to wg. ciebie nie jest krzyż?
- 2 5
-
2026-01-28 18:25
Różnica
Nie widzisz różnicy między mogiłą, a zabawką?
- 0 2
-
2026-01-10 08:42
To antysemici !
- 0 2
-
2026-01-09 22:59
Rodzice do prokuratury (2)
Dzieci do poprawczaka. Jak tak można. Z krzyżem postępować? Co z ich wyrośnie? Jak krzyża nieszanuja?
- 8 8
-
2026-01-10 08:43
Na Syberii wolne miejsca . Skoro biorą kasę , to muszą też dać coś od siebie , prawda panie Jarku i BatyŻe . (1)
- 2 5
-
2026-01-10 09:44
polecam na front do Ukrainy
- 2 0
-
2026-01-10 06:06
Trzeba teraz skazać dzieci i zgodnie ze starą katolicką tradycja spalić :) (2)
- 7 7
-
2026-01-10 07:56
(1)
Nie, Kościół katolicki nigdy nie palił dzieci to hejterski mit o inkwizycji, gdzie Kościół przekazywał skazanych świeckim władzom, nie wykonując egzekucji sam. Proporcjonalnie inkwizycja była łagodniejsza niż protestanckie polowania na czarownice: w katolickiej Hiszpanii większość procesów kończyła się nawróceniem lub łagodną karą, podczas gdy w
Nie, Kościół katolicki nigdy nie palił dzieci to hejterski mit o inkwizycji, gdzie Kościół przekazywał skazanych świeckim władzom, nie wykonując egzekucji sam. Proporcjonalnie inkwizycja była łagodniejsza niż protestanckie polowania na czarownice: w katolickiej Hiszpanii większość procesów kończyła się nawróceniem lub łagodną karą, podczas gdy w protestanckich Niemczech czy Anglii histeria pochłonęła dziesiątki tysięcy ofiar bez centralnej kontroli kościelnej. Inkwizycja walczyła z herezjami od XIII w., papieże jak Mikołaj I potępiali tortury już w IX w., a Chrystus nauczał miłosierdzia, nie okrucieństwa. Dziś Kościół odrzuca wszelką przemoc, a obrona Krzyża w szkołach to polska tradycja, nie średniowiecze szacunek działa w obie strony, zamiast drwić, sprawdź fakty.
- 7 11
-
2026-01-10 16:27
Ciekawe
Księża pedofile i biskupi ich obrońcy to z Marsa?
- 1 3
-
2026-01-09 19:50
to jest wersja pani , która jest podejrzaną, ona moze kłamać;) (4)
.
- 13 39
-
2026-01-10 08:45
Dokładnie zastosujmy odpowiedzialność zbiorową likwidując szkołę , i część miasta oraz rodzinę nauczycielki ?
- 1 3
-
2026-01-10 06:00
Andree
Za to dzieci nie kłamią
- 6 2
-
2026-01-10 00:01
Ale może też nie kłamać :)
- 8 2
-
2026-01-09 23:03
Marku
Proszę...
- 8 3
-
2026-01-09 18:12
A co z odszkodowaniem (3)
Dla p.nauczycielki ,,,,za psychiczne ,,,znecanie sie ,,,,,,,,,,gruba kasa ,,,,,
- 33 4
-
2026-01-09 19:17
Widziałeś żeby kiedyś kościelni kogoś przeprosili? (2)
Albo zapłacili komuś odszkodowanie?
- 30 9
-
2026-01-10 08:46
Tradycja wróci , będą kołem łamać i topić aby udowodnić niewinność !
- 2 2
-
2026-01-09 23:28
Takie stwierdzenia brzmią ładnie w memach, ale mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Historia zna wiele przykładów przeprosin i wypłat odszkodowań tyle że o tym media już niechętnie mówią.
- 3 6
-
2026-01-09 16:37
No cóż Arciszewska nie pierwszy raz robi z siebie wiadomo kogo . A ta płaczka to już odleciała całkiem w kosmos ! Płacz nad zabawką jak w przedszkolu . Co za pajace z tych fanatyków religijnych !!!
- 50 7
-
2026-01-09 16:01
(2)
Dzieci to dzieci, nie takie numery odwalaja z braku rozumu. Dorosly natomiast powinien kumac, ze krzyza sie nie wypitala do smietnika, szczegolnie cudzego. A jak sie to robi, poniesie nie konsekwencje.
- 19 64
-
2026-01-09 22:33
Mściwy jesteś, tak nie wypada
- 5 4
-
2026-01-09 19:18
Jakiego krzyża?
- 20 5
-
2026-01-09 13:29
Krzyż to krzyż a nie zabawka (18)
Dzieci bawiły się w obronie krzyża ze ściany ich intencja była wyrazem wiary, nie profanacją. Nauczycielka, jako dorosła i autorytet, miała obowiązek szacunku, a nie irytację i wyrzucanie do kosza.Podwójne standardy? Rzucanie zabawkami to jedno, ale symbol wiary (nawet 3D) to drugie zwłaszcza gdy dzieci protestowały przeciwko jego zdjęciu.
Dzieci bawiły się w obronie krzyża ze ściany ich intencja była wyrazem wiary, nie profanacją. Nauczycielka, jako dorosła i autorytet, miała obowiązek szacunku, a nie irytację i wyrzucanie do kosza.Podwójne standardy? Rzucanie zabawkami to jedno, ale symbol wiary (nawet 3D) to drugie zwłaszcza gdy dzieci protestowały przeciwko jego zdjęciu. Nauczycielka mogła zabrać i oddać rodzicom, zamiast robić show z koszem.Sprawa w prokuraturze rozstrzygnie, kto tu naprawdę brak szacunku wykazał dzieci broniły wiary, a nie "rzucały zabawką".
- 30 139
-
2026-01-10 08:27
Symbol???
Dwie deski zbite w kształt krzyża i użyte np. do podpierania szalunkow na budowie to też symbol świętości? I co mam z tym potem zrobić? Wbić w ziemię i codziennie rano klepać przed nimi pacierz?
- 16 5
-
2026-01-09 23:05
Dzieci w obronie wiary powiadasz
Ojczyzna bezpieczna zatem
- 3 3
-
2026-01-09 22:27
to nie był krzyż ze ściany
- 10 2
-
2026-01-09 17:35
Czytam i nie wierzę (1)
No niezłe odklejenie...
- 28 2
-
2026-01-10 08:49
Dasz wiarę , źe żyjesz w polN ? Jest to możliwe ?
- 1 1
-
2026-01-09 15:20
Bawily sie w obronie krzyza??? Rzucanie w siebie przedmiotem to obrona wiary katolickiej???? Nie dajmy sie zwariowac
- 59 8
-
2026-01-09 13:38
G...prawda (11)
Było inaczej...a z tym symbolem wiary to się nie rozpędzaj poszukaj w necie ..na tej samej stronie sobie fatałaszki zakonnicy możesz kupić do przebieranek ..to też symbol wiary ?
- 48 9
-
2026-01-09 13:47
(10)
Nie mieszaj faktów. Symbol wiary katolickiej to nie tandetne fatałaszki z Allegro na bal maskowy to świętość dla milionów wierzących. Takie prymitywne ataki niczego nie dowodzą, weź się za poważną dyskusję.
- 9 46
-
2026-01-09 15:23
(9)
Cierpisz na syndrom katola? Mozesz wypowiadac dowolne swoje opinie a jesli ktos wypowie swoje, inne to oskarżasz go o atak??? Niestety to powszechne zjawisko
- 25 13
-
2026-01-09 16:04
(2)
Zwroccie uwage, ze nikt z nas nie byl swiadkiem tych wydarzen, wiec nie wiemy, co tam sie dokladnie odpierdzielilo, poza tym, ze chyba bezdyskusyjne jest, ze plastikowy krzyz wyladowal w smietniku decyzja nauczycielki. Co bylo bledem. A czy dzieci sie bawily, czy ogladaly, czy powiesily na scianie, jest raczej drugorzedne.
- 4 17
-
2026-01-09 19:19
Ważne, że ty byłeś świadkiem katotalibie i wiesz jak było.
Spod którego kamienia wy wypełzacie żłoby?
- 7 7
-
2026-01-09 17:16
Co wam nie przeszkodziło w krucjacie na nauczycielkę.
Himalaje hipokryzji.
- 17 4
-
2026-01-09 15:29
(5)
Nie, to Ty cierpisz na syndrom antykatolika wyśmiewasz obronę wiary dzieci, a jak ktoś wskazuje fakty o proteście z krzyżem 3D, to od razu "atak"?Powszechne zjawisko to tacy jak Ty, co podważają szacunek dla symboli religijnych w szkole, udając "tolerancję".Dyskutuj merytorycznie o intencjach dzieci i nauczycielce, zamiast rzucać etykietami to jedyny "syndrom" tu widoczny.
- 7 26
-
2026-01-09 19:23
Biedni katolicy tak strasznie prześladowani... (3)
To zapewne dlatego w Polsce mamy więcej kościołów niż Biedronek i Żabek razem wziętych. Dlatego tylko symbol waszej religii wisi w sejmie, urzędach i świeckich szkołach. Dlatego tylko waszą religią indoktrynują dzieci w szkołach. Dlatego tylko wasze święta są ustawowo wolne...
- 17 8
-
2026-01-10 08:51
Łaska Bosza jest materialna , Pan daje , one przyjmuj i konsumują na różne sposoby , Amen
- 0 3
-
2026-01-09 22:13
(1)
To, że w Polsce widać dużo kościołów i symbole chrześcijańskie, nie wynika z żadnego przywileju, tylko z faktu, że Polska od ponad tysiąca lat jest krajem o tradycji chrześcijańskiej. To po prostu część naszej kultury i historii, tak jak meczety są naturalnym elementem w krajach islamskich, a synagogi w żydowskich społecznościach.Mówienie o
To, że w Polsce widać dużo kościołów i symbole chrześcijańskie, nie wynika z żadnego przywileju, tylko z faktu, że Polska od ponad tysiąca lat jest krajem o tradycji chrześcijańskiej. To po prostu część naszej kultury i historii, tak jak meczety są naturalnym elementem w krajach islamskich, a synagogi w żydowskich społecznościach.Mówienie o indoktrynacji jest przesadą nikt nikogo nie zmusza do wiary, a lekcje religii są dobrowolne. Warto też zauważyć, że te święta, które nazywasz waszymi, są od wieków nierozerwalnie związane z polską tożsamością Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Wszystkich Świętych są częścią wspólnego kalendarza i kultury, niezależnie od osobistej wiary.Problem w tym, że dziś każde przypomnienie o chrześcijańskich korzeniach Polski jest nazywane prześladowaniem innych, a każda obrona tych wartości fanatyzmem. To nie jest równowaga, tylko próba jednostronnego wypchnięcia religii z przestrzeni publicznej.Szacunek działa w dwie strony niewierzący mają prawo do swojej opinii, ale wierzący też mają prawo nie wstydzić się swojej wiary.
- 5 10
-
2026-01-09 23:11
A jak się miewają finanse kościelne?
ZUS i takie tam inne opłacone?
Działki pod Wroclawiem tez mozna w przetargu kupic?- 6 2
-
2026-01-09 17:37
Rzucanie sobie krzyżem jak gorącym ziemniakiem
Nazywasz obroną wiary ?
- 21 3
-
2026-01-09 13:26
Dopowiem , bo nie tylko rzucały (4)
Ów "krzyż " trafił w tej jeszcze mniej oficjalnej wersji (która zaczyna się powoli potwierdzać ) również do klatki z ...chomikiem. "szkolny chomik " chyba nie muszę tłumaczyć ;) . Szkoda że tyle poslo-baranow się kompromituje wydając osądy jedynie po poszlakach
- 60 8
-
2026-01-09 16:35
Jakiej wiary był chomik? (3)
- 23 1
-
2026-01-10 09:36
zyd
- 0 0
-
2026-01-10 08:52
W wigilę pierdział śpiewając. Naszy był polski
- 1 0
-
2026-01-09 22:48
Pewnie dzieciaki...
... chciały ukrzyżować chomika.
- 2 1
-
2026-01-09 13:03
Dokładnie.... (2)
Dzieci naskarzyly na nauczycielkę a same co robiły? 7 klasa to była? To już jakąś odpowiedzialność się ponosi.....
Na lekcji się uważa i uczy a nie bawi.
A jak ktoś się bawi krzyżem a
potem oskarża nauczycielkę o obrażenie uczuć religijnych to jest to szczyt hipokryzji.
PS. A wiecie jak trudno o anglistę? Wiecie że przed wami egzamin ośmioklasisty?- 83 10
-
2026-01-09 17:38
A po co tym głąbom... (1)
nauka? Do stania pod sklepem z piwem albo klęczenia w Kościele i oglądania TV Republika ukończenie szkoły nie jest wymagane...
- 22 3
-
2026-01-09 19:24
Wręcz jest zbędne XD
- 8 1
-
2026-01-09 12:06
profil na fb tej niby nauczycielki (7)
błyskawice, osiem gwiazdek serduszko wosp....
- 21 99
-
2026-01-10 08:54
Poka i antysemitka ! Tak trzymać + 8 gwiazdek .
- 0 1
-
2026-01-09 19:24
To już Ją lubię.
- 15 2
-
2026-01-09 15:26
(2)
Zenujacy komentarz
- 20 7
-
2026-01-09 19:15
Ty jesteś żenujący lewusie. (1)
- 3 8
-
2026-01-10 09:46
prawak=kibol=katotalib=ameba
- 0 6
-
2026-01-09 13:28
Ciekawe czy będziesz sprawdzał profile tych dzieciaków
Jak sprawa zostanie w całości opublikowana zgodnie z prawdą
- 52 10
-
2026-01-09 12:32
i co z tego??
Nie rozumiesz innego przekazunpo za naplucie na kogos kto nie jest radykalnym prawicowcem???
- 25 9
-
2026-01-09 10:56
Można by zapytać tego księdza który zorganizował protest.
- 48 7
-
2026-01-09 10:22
Dzbanklu gdybys wiedział to w POlsce niema mozliwosci karania dzieci.Nieponosza zadnej odpowiedzialnosci za to co robia. (12)
- 14 78
-
2026-01-10 08:55
Dlatego rodziców rozstrzelać !
- 1 0
-
2026-01-09 13:09
Jest bardzo wiele opcji
Dzieci powyżej 10 roku życia już mogą być oskarżone o demoralizację ( a rzucanie krzyżem chyba by tu się zakwalifikowało? Prowokowanie nauczycielki też? Podważanie autorytetu nauczycielki, naruszanie jej dobrego imienia, pizbawianie innych uczniów prawa do nauki ( brak anglisty, zamknięta szkola). Jest jeszcze możliwość skierowania sprawy do sądu o
Dzieci powyżej 10 roku życia już mogą być oskarżone o demoralizację ( a rzucanie krzyżem chyba by tu się zakwalifikowało? Prowokowanie nauczycielki też? Podważanie autorytetu nauczycielki, naruszanie jej dobrego imienia, pizbawianie innych uczniów prawa do nauki ( brak anglisty, zamknięta szkola). Jest jeszcze możliwość skierowania sprawy do sądu o zbadanie sytuacji rodziny- jeśli w dzieci są zdolne przeszkadzać w lekcji , prowokować, rzucać na lekcji między sobą przedmiotami a potem oskarżać nauczycielkę to moze kurator powinien się przyjrzeć czy w domu wszystko ok bo to nie są akceptowalne zachowania że strony kilkunastolatków?
- 39 4
-
2026-01-09 11:40
(2)
Dlatego należy ukarać opiekunów prawnych/rodziców zsyłając na 10 lat do kolonii karnej. Rodziców dzieci klas sąsiednich też, w sumie razem z wstępnymi i zstępnymi. Niech wszyscy wiedzą, ze u nas bezeceństwa nie będzie!
- 37 7
-
2026-01-09 13:34
No bez przesadyzmu (1)
Ale za nakręcenie całej akcji do takiego poziomu to dzieciory do szkolnej eksmisji do innej placówki (zwłaszcza że rodzice jako linie zatuszowania wybrali rozdmuchanie tematu kosztem nauczycielki ) ...a w tej klasie w przeszłości działy się ciekawe rzeczy .
- 17 4
-
2026-01-09 18:05
Jakie rzeczy dzialy sie wcześniej w tej klasie?
- 1 0
-
2026-01-09 11:11
dzbanku-katoliku, zachowuj się i pisz z godnością
- 31 11
-
2026-01-09 11:13
i tu sie mylisz wiekszy dzbanie, nie ma czegoś takiego jak bezkarność dzieci. Jesli chodzi o dzieci też ponosza kare choćby w postaci nadzoru kuratora czy "zamknięcia" w ośrodku wychowawczym. nie wspomne o karach jakie przewiduje kodeks szkoły
- 41 3
-
2026-01-09 10:49
jest możliwość ukarania rodziców, a ci mogą swoje belzebuby przykładnie ukarać
skoro tacy wielcy katolicy, że organizują protesty
- 46 5
-
2026-01-09 10:38
oczywiście, że jest możliwość karania ucznia - np. zawieszenie w prawach ucznia (2)
albo naganna ocena ze sprawowania
- 51 1
-
2026-01-09 16:36
Ciekawe (1)
Zawiesić ucznia, czyli co? Pozbawić prawa do nauki? Ocena naganna- mają ja gdzieś. Do niczego nie jest potrzebna. Zdasz do następnej klasy z każdą oceną z zachowania. W przyszłej pracy nikt nie zapyta o świadectwo kłady 7.
- 2 4
-
2026-01-09 19:27
Mają pozostać bezkarni za tą krucjatę na nauczycielkę?
Niech klęczą na plebanii, rok mogą przekiblować.
- 4 0
-
2026-01-09 10:25
Ciebie też nie ukarzą boś dzwanek z urwanym uchem.
- 10 6
-
2026-01-09 10:26
(26)
No ta historia wydawała mi się od początku absurdalna. Serio łyknęliście, że nagle nauczyciel się odpalił i kazał uczniom (a nie np. konserwatorowi) odczepiać zawieszone od lat na wysokości elementy wyposażenia? Absurd. Historia z zabawką jest o wiele bardziej prawdopodobna. A młody katolik wzorem swoich biskupów wściekł się, nakłamał rodzicom i odpalił inkwizycję.
- 686 146
-
2026-01-10 02:24
Łykasz ściemę braciszku.
- 0 4
-
2026-01-10 00:45
Młody katolik poskarżył się rodzicom na nauczyciela, który zranił jego uczucia.
- 1 2
-
2026-01-09 18:52
nauczycielka to działaczka po ko, lpg, błyskawice strajku kobiet (4)
wszystko na jej profilu
- 5 18
-
2026-01-10 00:50
LPG to ty masz w głowie zamiast mózgu:)
- 5 2
-
2026-01-09 22:28
Ale ona to lpg wącha? Czy ma na to auto? ;)
- 5 0
-
2026-01-09 23:17
Czyli anty narodowy socjalizm
To zdecydowanie na jej korzyść
- 0 1
-
2026-01-09 19:31
Patrzyłem właśnie na twój profil misiowy rozumku.
Stały bywalec orgii na plebanii w Dąbrowie Górniczej, zdradza żonę z kolegą z pracy, kradnie w pracy, ciągnął psa za samochodem aż ten zdechł, dostaje przelewy od Putina za propagandę i dezinformację... Czyli typowy prawacki fanatyk Prawa i ZPRawiedliwości, KonfedeRosji i towarzyszą Braunienko.
- 11 6
-
2026-01-09 13:31
(2)
Historia nie jest absurdalna kronika szkolna i relacje świadków potwierdzają, że nauczycielka sama zdjęła krzyż ze ściany, co wywołało protest dzieci.Dzieci nie "nakłamały" wydrukowały krzyż 3D w obronie symbolu, a nauczycielka poirytowana wrzuciła go do kosza. To nie "inkwizycja", tylko reakcja na brak szacunku w katolickiej wspólnocie
Historia nie jest absurdalna kronika szkolna i relacje świadków potwierdzają, że nauczycielka sama zdjęła krzyż ze ściany, co wywołało protest dzieci.Dzieci nie "nakłamały" wydrukowały krzyż 3D w obronie symbolu, a nauczycielka poirytowana wrzuciła go do kosza. To nie "inkwizycja", tylko reakcja na brak szacunku w katolickiej wspólnocie Kaszub.Wójt, prokuratura i biskupi nie łyknęli bajki o "zabawce" sprawa trafiła do komisji dyscyplinarnej, bo forma krzyża ma znaczenie symboliczne, niezależnie od wieku.
- 17 36
-
2026-01-09 23:20
Kaszubi myślą że Grunwald jest za naszą zachowanią granicą...
I to wiele wyjaśnia.
Głównie w kwestii wiary. I wiedzy- 2 3
-
2026-01-09 16:47
W końcu jakaś relacja, czy opinia spójna logicznie.
- 5 5
-
2026-01-09 12:20
Skoro był wczoraj artykuł o zawieszeniu w sali nowego krzyża, to pewnie teraz wiszą dwa obok siebie, skoro tamten uczniom zabrała?
- 19 2
-
2026-01-09 11:47
(4)
TV Trwam łyknęła , TV Republika łyknęła ...nawet nie dochodząc do prawdy tylko węsząc sensacje jak zwykle ... i ten Bąkiewicz patol zaraz się znalazł z ryjem jakby bąka trzymał ... ściek wypłynął po raz kolejny ,.... stop hejtu , stop propagowaniu niepotwerdzonych informacji ...stop pomówieniom
- 33 19
-
2026-01-09 13:25
ten komentarz jest hejterski (3)
- 10 15
-
2026-01-09 16:42
I dobrze.
Tai miał być.
- 6 3
-
2026-01-09 16:02
(1)
ryj patola Bonkiewicza obraża intelekt narodu !!! może niech pokaże kamerom TV trwam swoje swastyki i inne dziary ! a nie on kozak pozer
- 13 5
-
2026-01-09 17:37
bonkiewicz to sepleniący miękiszon
- 7 1
-
2026-01-09 11:46
Teraz lewactwo wszędzie się panoszy (2)
Więc mała inkwizycja od czasu do czasu mu dobrze zrobi
- 10 35
-
2026-01-09 17:38
swojej też się doczekasz, już wiem gdzie mieszkasz
- 3 1
-
2026-01-09 13:12
W panoszeniu się to wam nikt nie dorówna.
- 5 7
-
2026-01-09 11:30
oooo detektyw Pokrywka w akcji.
- 8 3
-
2026-01-09 11:21
A ty serio łyknąłeś" zastanawiające milczenie dyrektorki szkoły, zamiatanie sprawy pod dywan? (5)
Mimo świąt można było wszystko wyjaśnić i np. 30-go grudnia opublikować krótkie oświadczenie. Rozmyślnie tego nie zrobiła. Czemu? Milczeli wszyscy, struktury szkolnictwa, media (jakoby polskie), nawet biskup.
- 15 29
-
2026-01-09 15:25
Na razie nic nie łyknąłem. Tylko czekam na rzetelne wyjaśnienie sprawy mając własne przemyślenia na ten temat. Nie rzucam oskarżeń, nie kieruję gróźb karalnych itd. A katolikom radzę sobie przypomnieć nauki własnego Boga:
" Pilnie się wystrzegajcie - skoroście nie widzieli żadnej postaci w dniu, w którym mówił do was Pan spośród ognia naNa razie nic nie łyknąłem. Tylko czekam na rzetelne wyjaśnienie sprawy mając własne przemyślenia na ten temat. Nie rzucam oskarżeń, nie kieruję gróźb karalnych itd. A katolikom radzę sobie przypomnieć nauki własnego Boga:
" Pilnie się wystrzegajcie - skoroście nie widzieli żadnej postaci w dniu, w którym mówił do was Pan spośród ognia na Horebie - 16 abyście nie postąpili niegodziwie i nie uczynili sobie rzeźby przedstawiającej podobiznę mężczyzny lub kobiety, 17 podobiznę jakiegokolwiek zwierzęcia, które jest na ziemi, podobiznę jakiegokolwiek ptaka, latającego pod niebem, 18 podobiznę czegokolwiek, co pełza po ziemi, podobiznę ryby, która jest w wodach - pod ziemią."- 9 5
-
2026-01-09 11:26
milczeli, bo nie chcieli rozgłosu jaki się właśnie zrobił (3)
ot cała filozofia.
- 23 8
-
2026-01-09 11:47
Prawdy nie chcieli - nie mąć. Tymczasem Chrystus jasno nauczał: "prawda was wyzwoli" (2)
Jednak dyrektorka ww szkoły ani kuratorium prawdy jak widać nie chciało. Też pytania, gdzie był proboszcz i biskup.
- 8 17
-
2026-01-09 16:04
Chrystus jest Królem żydowskim , wszystkich Żydów - powiedz to w sejmie to zobaczysz co to hejt !
- 8 3
-
2026-01-09 13:35
prawda ? jaka jest prawda to nikt tutaj z piszących nie wie, ja za to wiem, bo byłem uczniem i wiem, że nauczyciele też mają czasem gorsze dni i mogą mają swoje nerwy z dzieciakami wchodzącymi na głowę. Prawda zawsze leży gdzieś pośrodku. Szkoda mi tej nauczycielki i tego hejtu.
- 8 11
-
2026-01-09 10:07
Oczywiście tzw. aktywista celowo milczy o tym, czemu sprawa przez dyrektorkę szkoły nie została wyjaśniona w ubiegłym roku (46)
Tylko było zamiatanie sprawy pod dywan. Poza tym krzyż to krzyż, a nie zabawka, nawet jeśli wykonany w domu. Należało na lekcji to skonfiskować - gdyby taka była wersja wydarzeń, bo tego nie wiemy - i przekazać dyrekcji szkoły. A nie wrzucać do śmieci.
- 309 530
-
2026-01-12 21:34
Czy tym zamiataniem pod dywan nie było po prostu olanie tej głupoty, jak każdy człowiek powinien?
- 1 1
-
2026-01-12 19:56
Ciekawe czy jesteś tak samo aktywny jeśli chodzi o drewniane krzyże, stawiane przy nagrobkach w trakcie pogrzebu? One często potem lądują w cmentarnych śmietnikach.
- 1 0
-
2026-01-10 09:51
Tak?
Jak ci ktoś sprayem wymaluje piękny krzyż na samochodzie albo na fasadzie to też święty będzie i nie do ruszenia?
- 6 4
-
2026-01-10 00:39
Dokładnie, co to za zachowanie nauczyciela-zabrać przedmiot i wyrzucić do śmieci. Może jeszcze opluć i dzieci zwyzywać.
- 7 7
-
2026-01-10 07:55
no to módl się do wszystkich skrzyżowanych kawałków drewna bez Chrystusa
- 3 5
-
2026-01-10 05:26
"Gdyby taka była wersja wydarzeń, bo tego nie wiemy"
I to jest właśnie problem - nie znamy szczegółów, ale już wiemy, że to była profanacja, a dzieci już okrzyknięto bojownikami za wiarę, pod partyjnym sztandarem. Histeria.
- 3 2
-
2026-01-09 21:19
Jasne (3)
Messerschmit też miał kształt krzyża i sznurki ktorymi aktor manipulowal kukielką. Rozumiem.ze plac w miescie na planie krzyża i każde skrzyżowanie jest dla Ciebie miejscem modlitwy...tylko krzyż poświęcony może być sprofanowany. Pozostałe "kształty krzyża" to tylko "ksztalty" nie krzyż
- 13 8
-
2026-01-10 00:40
Nie znasz się i głupoty wypisujesz
- 0 1
-
2026-01-09 22:32
Tak rozumiesz bo masz wąski tok rozumowania. (1)
- 4 5
-
2026-01-09 23:24
A jak to wygląda z " szerokim"?
Tak konkretnie
- 0 0
-
2026-01-09 18:58
(3)
Pani dyrektor wyznaczyła termin przed świętami, aby wyjaśnić sprawę z rodzicami. Niestety nie odpowiadał im i się nie zjawili. Dziwne prawda. Jestem rodzicem i mieszam w Kielnie. Proszę wyciągnąć konsekwencje w stosunku do rodzica, który rozprzestrzenił fałszywe informacje. To jest świetny nauczyciel, tak hejt i licz. W dodatku na czele wierna katoliczka, która pobiegła do parafii naskarżyć.
- 25 6
-
2026-01-10 06:30
"Świetny nauczyciel"?.....bo dostawała różne pieniezne wsparcia....
W czym ona taka świetna? Gdzie jej osiągnięcia? Gdzie młodzież mówiąca biegle po angielsku?
- 2 6
-
2026-01-10 00:43
Przeżarty nienawiścią do katolików, fanatyczny nauczyciel powinien być odsunięty od pracy z dziećmi. (1)
- 3 13
-
2026-01-10 02:16
nauczycielka nie jest fanatyczką, ministranta rodzice rozpoczeli nakrecać aferę.
Uczniowie mielinie tylko krzyż wydrukowany ale i elementy stroju zakonnicy w mini. Zabawę sobie zrobili na lekcji.
- 6 1
-
2026-01-09 15:36
Miecze średniowieczne również mają kształt krzyża i były narzędziem zbrodni !!!
- 15 10
-
2026-01-09 15:13
Co tu wyjaśniać?
Oszołomy szukają powodu aby zaistnieć
- 20 11
-
2026-01-09 14:46
(1)
Jak złożę dwie wykałaczki na krzyż i podłubię nimi w zębach to będzie to profanacja symbolu religijnego? Puknij się w głowę. Nie wszystko co ma kształt krzyża podpada pod ochronę prawną.
- 30 11
-
2026-01-09 15:14
Masz rację, że to jakiś obłęd się robi. Czyli i zakazać latawców bo w nim też dwie listewki skrzyżowane niczym krzyż?!.
- 22 9
-
2026-01-09 14:38
Lecz się... (4)
Tylko tyle powiem. Jak widzisz jezuska w każdym odbiciu w oknie to jest choroba, a nie wiara. To nie jest krzyż-symbol. To krzyż z drukarki, wydrukwany przez dzieci dla zabawy. i się nimi bawiły. nauczycielka wyrzuciła zabawkę.
Idź teraz pod tę szkołę i żądaj wydania dzieci i osądzenia za profanację.
A ministrancik co doniósł niech zTylko tyle powiem. Jak widzisz jezuska w każdym odbiciu w oknie to jest choroba, a nie wiara. To nie jest krzyż-symbol. To krzyż z drukarki, wydrukwany przez dzieci dla zabawy. i się nimi bawiły. nauczycielka wyrzuciła zabawkę.
Idź teraz pod tę szkołę i żądaj wydania dzieci i osądzenia za profanację.
A ministrancik co doniósł niech z rodzicami na kolanach zamiast to do kościoła to do nauczycielki. I przepraszać i załować po stopach.
Od początku wiedziałem, że doszło do szykanowania nauczyciela. A prawicowcy podchwycili jak chorzy psychicnzie fanatycy. Brakuje stosu i spalenia czarownicy... Żałosne i infantylne.- 29 11
-
2026-01-09 14:55
(3)
Przestań bredzić o "zabawce z drukarki". Krzyż to symbol wiary nawet wydrukowany zasługuje na szacunek w katolicyzmie, nie na śmietnik.Wiara to nie choroba. Jezus w oknie? To Twoje urojenia katolicy bronią świętości, nie fanatyzmu. Nauczycielka wyrzuciła go demonstracyjnie, prokuratura to bada za obrazę uczuć.Szykanowanie? Żałosne uniki. Zamiast opluwać wierzących, przyznaj: profanacja symbolu to brak klasy, nie "zabawa dzieci". Naucz się Dekalogu, nie szydź.
- 13 31
-
2026-01-12 15:45
Krzyż, żeby był symbolem wiary, musi zostać poświęcony. Nie wiesz tego? Co z Ciebie za katolik/katoliczka?
- 1 0
-
2026-01-09 17:15
Fajnie że oddajesz hołd narzędziu mordu! W sumie sztylety czy miecze też mają taki kształt. Też do nich się modlisz jak inkwizycja? To kiedy powiesisz w kościele kałacha czy inny pistolet?
- 7 6
-
2026-01-09 15:17
Czyli jak dzieci rzucały to było ok? Wg Ciebie dopuszczalne? A czy ministrant w przerzucaniu się krzyżem też brał udział?
- 17 7
-
2026-01-09 13:37
(1)
Dokładnie tak aktywista Betlejewski pomija, że dyrektorka zamiatała sprawę pod dywan od zeszłego roku, zamiast wyjaśnić konflikt z krzyżem na ścianie.Krzyż zrobiony przez dzieci w obronie wiary to symbol, nie zabawka nauczycielka powinna skonfiskować i oddać dyrekcji, a nie robić przedstawienie z koszem na śmieci.Brawo za trzeźwy głos! Sprawa w prokuraturze pokazuje, że brak szacunku dla tradycji Kaszub nie przejdzie płazem
- 14 26
-
2026-01-09 13:46
Ten krzyż został zakupiony w necie
Poszukaj sobie co tam jeszcze mają jako uzupełnienie ..krzyży np do BDSM też będziesz następnym razem bronil ?
- 10 10
-
2026-01-09 13:02
Aktywistka Wiola juz podzieliła sie swoimi wątpliwościami
Dla czego ten art nie został napisany przez tego samego autora co poprzedni?
- 8 6
-
2026-01-09 12:52
"krzyż to krzyż"
Symbolem religijnym jest tylko Krzyż Pański, na którym zawisł Zbawiciel. Wszystkie inne krzyże, np. te z łotrami na Golgocie albo z powstańcami Spartakusa, nie są symbolami religijnymi. Na przedmiocie pokazanym na zdjęciu brakuje Chrystusa i brakuje napisu INRI.
- 33 11
-
2026-01-09 11:17
czy jak dwie deski zbijesz na krzyż to zaraz będziesz przed nimi klękał? (1)
widze że gonimy zaczadzeniem talibów
- 82 22
-
2026-01-09 13:08
Oni już ich przegonili w kwestii absurdu i oczadzenia.
- 16 8
-
2026-01-09 11:09
Śmieszne (7)
jak ksiądz zarżnie siekierą i podpali emeryta, od którego wyłudził mieszkanie, to wszyscy ci maniacy milczą. A jak chodzi o rzucanie zabawką w kształcie krzyża to nagle tacy oburzeni...
- 81 15
-
2026-01-09 14:57
(2)
Nie porównuj jednostkowych zbrodni do szacunku dla symbolu bliskiego milionom ludzi. Kościół potępia i ściga grzeszników w sutannach to nie usprawiedliwia deptania Krzyża.Dla niewierzącego: Krzyż to dla katolików znak nadziei i cierpienia bliskich im osób, nie "zabawka". Wyrzucenie go do śmieci boli jak oplucie rodzinnego zdjęcia dlatego oburzenie.Drwina niczego nie rozwiązuje. Szacunek do czyichś wartości to zwykła kultura, niezależnie od wiary.
- 6 19
-
2026-01-09 21:24
Potępia i sciga?
Buhahahaha. A nie przenosi na inną parafię? Krzyż to miejsce śmierci a nie nadziei skatowania a nie ocalenia, wiec nie pisz bzdur, Katoliku...i nie przesadzaj z alegorią bo to glupie
- 6 1
-
2026-01-09 15:39
Podpisz się a nie bzdury wypisujesz !!!
- 9 3
-
2026-01-09 12:33
Na tym polega polska katolicka hipokryzja
- 35 11
-
2026-01-09 11:28
Kłmiesz publicznie, arcybiskup warszawski od razu się wypowiedział. Nie było żadnego milczenia (2)
Ale tacy, jak ty, zawsze będą kła mać przeciw Kościołowi, że może ileś błota rzucanego się przylepi.
- 11 38
-
2026-01-09 13:09
Was należy zostawić samych sobie.Sami się zaoracie.
- 13 3
-
2026-01-09 11:30
Taa
Powiedział, że jak będzie trzeba, to może zdejmą mu święcenia. A gdzie protesty katolików pod kurią?
- 26 7
-
2026-01-09 11:15
?
Na twoim miejscy nie jeździłbym po skrzyżowaniach. To też swego rodzaju profanacja.
- 54 12
-
2026-01-09 10:41
(1)
Uważaj po czym jeździsz ... skrzyżowanie to też krzyż.
- 57 8
-
2026-01-09 11:44
Dlatego jeździ tylko po rondach.
- 22 3
-
2026-01-09 10:24
Nauczycielka niema prawa niczego co zabierze dziecku wyrzucac do kosza moze to odłozyc w inne miejsce i ddac rodzicom po ich (2)
albo dziecku po lekcjach !!
- 22 62
-
2026-01-09 13:33
Nauczyciel już nie ma żadnych praw
Teraz czy rodzic czy uczeń może wiadro pomyj wylać na nauczyciela. Nauczyciel ma wtedy pokornie stać i nic nie robić i się nie odzywać.
- 24 5
-
2026-01-09 11:25
broń
też ma oddać po lekcjach ?
- 33 10
-
2026-01-09 10:20
Ale jak dzieci tym czymś rzucały to była zabawka? (2)
Symbolem religijnym stało się to dopiero w rękach nauczycielki? CUD!
- 94 11
-
2026-01-09 11:46
(1)
Symbolem religijnym stało się dopiero w śmietniku, ot kuriozum.
- 37 11
-
2026-01-09 17:38
tam gdzie jego miejsce :)
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
