Nie ma rejonizacji w zerówkach. Zostaje "dowożenie na drugi koniec miasta"
Trwa rekrutacja do szkół podstawowych i przedszkoli, w przypadku przedszkoli i tzw. zerówek, które tworzone są w szkołach nie obowiązuje jednak rejonizacja. To oznacza, że w sytuacji gdy zabraknie miejsc część rodziców będzie musiała wozić swoje pociechy do placówek w oddalonych dzielnicach. - Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta z pewnością generuje większy ruch i korki, a w przypadku osób pozbawionych auta, również nie lada problemy logistyczne - pisze do nas czytelnik.
- Moja córka w tym roku kończy sześć lat i od września idzie do tzw. "zerówki". Mieszkamy na Jasieniu, w odległości kilkudziesięciu metrów od Szkoły Podstawowej nr 85, dlatego też podczas tegorocznej rekrutacji do oddziałów przedszkolnych była to szkoła naszego pierwszego wyboru - napisał do nas czytelnik.
"Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta"
Rodzina rekrutowała się jeszcze w kilku innych szkołach w sąsiadujących dzielnicach, by na końcu zaznaczyć szkołę w oddalonej dzielnicy Młyniska, która ostatecznie jako jedyna przyjęła dziecko.
- Córka nie tylko nie dostała się do szkoły obok domu, ale również do trzech pozostałych (co akurat mnie nie dziwi, bo tylko w pierwszej szkole miała punkty za rejon). Dodam, że w ubiegłych latach nie miała również szans na przedszkole w swoim rejonie zamieszkania - pisze ojciec dziecka i dodaje: - Oczywiście wiem, że zapewne pozostałe dzieci miały tych punktów więcej, ale skoro zerówki są obowiązkowe, to dlaczego, jak w przypadku klas pierwszych, dzieci z rejonu nie są przyjmowane z automatu? Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta z pewnością generuje większy ruch i korki, a w przypadku osób pozbawionych auta, również nie lada problemy logistyczne.
Zapisy do przedszkoli i szkół podstawowych 2024/25. Rekrutacja rusza już w marcu
Nie są to zresztą odosobnione historie.
- Moja sześciolatka też się nie dostała, w szkole wisi lista, na ok. 200 dzieci dostało się... ponad 50. Boję się, co będzie przy rekrutacji do I klasy - czytamy na jednym z portali społecznościowych.
Zamykają szkołę w Sopocie. Co z uczniami?
Nie ma rejonizacji
W tej sprawie poprosiliśmy o komentarz Urząd Miejski w Gdańsku, który zwraca uwagę, że rekrutacja do "zerówek" jest tożsama z rekrutacją do przedszkoli, a nie szkół podstawowych.
- Zgodnie z przepisami nie obowiązuje do nich rejonizacja, co oznacza, że rekrutować się mogą dzieci z całego miasta. Rekrutacja do "zerówek" odbywa się na tych samych zasadach co rekrutacja do przedszkoli - wskazuje Patryk Rosiński z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Warto jednak przypomnieć, że oddziały przedszkolne czyli tzw. zerówki tworzone są właśnie w szkołach podstawowych.
Rodzina napisała odwołanie do dyrekcji i komisji rekrutacyjnej.
Nowy ranking szkół podstawowych 2023 w Trójmieście
Rejonizacja w szkołach podstawowych ograniczyła liczbę oddziałów przedszkolnych
Rodzice dziecka zwracają również uwagę na inną kwestię. We wspomnianej szkole na Jasieniu, funkcjonowało więcej oddziałów, co skutkowało też przyjęciem większej liczby dzieci.
- Szkoła Podstawowa nr 85 to bardzo duża placówka, obejmująca ogromny rejon. Dziwi mnie, że w tym roku uruchamiane są zaledwie dwa oddziały przedszkolne (dostało się 52 dzieci), gdzie w latach poprzednich tych oddziałów było znacznie więcej. Czy magistrat nie widzi potrzeby tworzenia większej liczby miejsc? - dopytuje rodzic.
Miasto tłumaczy, że mniejsza liczba oddziałów jest spowodowana dużą liczbą dzieci w pierwszych klasach.
- W Szkole Podstawowej nr 85 zaplanowane zostały dwa oddziały ogólnodostępne oraz jeden integracyjny, łącznie trzy oddziały wychowania przedszkolnego - "zerówki". W ubiegłorocznej rekrutacji utworzone zostały cztery oddziały przedszkolne, jednak w związku z bardzo dużą liczbą dzieci rozpoczynających naukę w klasach I, zamieszkujących w obwodzie szkoły - gdzie obowiązuje rejonizacja tzn. ustawowo jesteśmy zobowiązani przyjąć wszystkie dzieci z rejonu szkoły - została podjęta decyzja o utworzeniu dodatkowej I klasy. Warunki lokalowe nie pozwalają na utworzenie większej liczby "zerówek" - tłumaczy Patryk Rosiński.
Piecki-Migowo: problem z dostępnością miejsc w zerówkach (82 opinie)
Miejsca
Opinie (220) 1 zablokowana
-
2023-03-29 13:18
Opinia wyróżniona
to duzy problem (40)
Mieliśmy to samo w zeszłym roku, córka dostała się do zerówki daleko od domu, dojazdy autobusami zajmowały tyle czasu, że ledwo wróciłam do domu, już zaraz musiałam wychodzić, żeby zdążyć ją odebrać! W międzyczasie udało mi się zrobić prawo jazdy, inaczej spędzałabym (z młodszą córką w wózku) po kilka godzin dziennie w autobusach. W naszej okolicy
Mieliśmy to samo w zeszłym roku, córka dostała się do zerówki daleko od domu, dojazdy autobusami zajmowały tyle czasu, że ledwo wróciłam do domu, już zaraz musiałam wychodzić, żeby zdążyć ją odebrać! W międzyczasie udało mi się zrobić prawo jazdy, inaczej spędzałabym (z młodszą córką w wózku) po kilka godzin dziennie w autobusach. W naszej okolicy jest kilka szkół, ale w żadnej nas nie chcieli. Rozumiem, że osoby niepełnosprawne czy samotni rodzice dostają więcej punktów, ale pozostali też chcą normalnie żyć, a nie jeździć pół dnia po mieście. Dla dziecka to też męczarnia, ciągle w trasie. W tym roku, dla odmiany, młodsza córka nie dostała się do żadnego przedszkola. Ręce opadają!
- 112 3
-
2023-03-30 15:55
i tak siedzisz w chacie "bo dzieci", więc nie kwil, że tak Cię to obciążało
- 0 1
-
2023-03-29 17:28
Nie mogla nie dostac sie, bo miejsca sa dla wszystkich. (10)
Co najwyzej lokalizacja ci mogla nie pasowac.
Co do lokalizacji przedszkola, to nigdy nie rozumialem czemu kazdy szuka przedszkola przy domu. To jakies braki w mysleniu logicznym. Moje zapisalem do przedszkola we wrzeszczu, w polowie drogi do pracy. Bez problemu z miejscem bo dzielnica dziadkowa. Rano ze mna w drodze do pracy, z powrotem zCo najwyzej lokalizacja ci mogla nie pasowac.
Co do lokalizacji przedszkola, to nigdy nie rozumialem czemu kazdy szuka przedszkola przy domu. To jakies braki w mysleniu logicznym. Moje zapisalem do przedszkola we wrzeszczu, w polowie drogi do pracy. Bez problemu z miejscem bo dzielnica dziadkowa. Rano ze mna w drodze do pracy, z powrotem z pracy. Zero problemow. Gdybym mial przy domu, to ciagle w stresie czy zdaze w korkach do 17ej je odebrac. Po za tym rano musialyby od 6:45 do 17:00 siedziec, ponad 10h. Bzdura. Chyba, ze ktos tylko zdalnie 100% pracuje ale ta opcja jest dopiero od post covida szerzej uskuteczniana. Ale nawet wtedy gdy z domu pracowalem to 30min przed korkami uwijalem sie z odbiorem w przerwie do 15ej. Natomiast ludzie nie pracujacy w domu powinni rozwazyc dla wygody przedszkole w drodze do pracy. Proste i logiczne.- 5 16
-
2023-03-30 08:50
Ja mam do przedszkola 50 metrów i za nic bym się nie zamienił na inne (3)
Zapomniałeś spodni na zmianę? Za minutę już masz.
Śniadanie zaczyna się o 8:30 to dziecko śpi do 8, jest w przedszkolu o 8:29 i nie musi jeść śniadania w domu.
Dziecka nie trzeba wozić, tylko śmiga sobie rowerkiem ten kawałek.- 9 1
-
2023-03-30 09:20
a ty siedzisz na bezrobociu ? (2)
- 2 3
-
2023-03-30 10:24
ja pracuję w domu (1)
- 1 0
-
2023-03-30 15:24
hahahahahhahaah trolowanie to nie praca najemniku za 2 zł
- 1 2
-
2023-03-30 06:42
Bzdura (1)
We Wrzeszczu na Klonowicza chętnych ok. 90 dzieci a przyjęto ok 28 więc jaki tu jest niby luz moje się nie dostało.
- 3 0
-
2023-03-30 17:44
Pewnie bzdur rankingowych sie naczytales, ze z klonowicza
to same dzieci lekarzy, prawników i inzynierów. A patologia tam nie łazi. I na sile pchales smyka. Mysl samodzielnie.
- 0 1
-
2023-03-29 22:18
Nie każdy ma po drodze do pracy "dzielnicę dziadkową"
To ze ty nie mialeś klopotu nie oznacza że inni nie mają. Proste i logiczne.
- 10 1
-
2023-03-29 19:46
(2)
Córka poszła do przedszkola koło mojej pracy, a po pół roku nastała pandemia i praca zdalna. A ja musiałam wozić dziecko na drugi koniec miasta żeby wrócić do domu na prace zdalną
- 14 0
-
2023-03-30 15:56
ojoj, a ja pracowałam zdalnie z dzieckiem w domu bo mi zamknęli przedszkole (1)
to dopiero była jazda
- 1 1
-
2023-03-31 09:06
pracowałam z dzieckiem w domu....hahhha , duzo powiedziane chyba że w klatce zamkniete siedziało
- 0 1
-
2023-03-29 14:49
A co robią dziadkowie i babcie ? (27)
- 4 78
-
2023-03-31 14:26
Biore łopate, wykopie i zapytam czy nie pomogliby w wychowaniu wnuków.
- 1 0
-
2023-03-31 07:29
Odpoczywają
Na zasłużonej emeryturze . Czego nie rozumiesz ?
- 0 0
-
2023-03-30 18:21
Zerówka jest obowiązkowa dla dziecka
- 0 0
-
2023-03-29 19:50
Może pracują, może chorują, może nie żyją, a może mieszkają gdzieś indziej.
Babcie i dziadkowie nie zastąpią rodziców, nie przejmą ich obowiązków.
- 12 0
-
2023-03-29 17:21
Babcia i dziadek nie są od odbierania i przyprowadzania dzieci.
Czasem tak. Ale to oni maja swoje zycie. Odpowiedzialnosc i wychowanie spoczywa na rodzicach.
- 19 0
-
2023-03-29 16:30
Robią co chcą, co to w ogóle za argument?
- 19 0
-
2023-03-29 16:04
Może są już schorowani, może ich nie ma a może to gmina Gdańsk
Powinna stanąć na wysokości zadania i ogarnąć temat jak należy , a nie kazać rodzicom zasowac na drugi koniec miasta
- 21 1
-
2023-03-29 15:32
(10)
pracowali całe życie w przeciwieństwie do ciebie , to odpoczywają
- 30 1
-
2023-03-29 16:11
(9)
Dziadkowie nie mają obowiazku zajmować się wnukami.
- 41 0
-
2023-03-30 09:54
(8)
Obowiązku na pewno nie mają, ale odrobinę aktywności fizycznej w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu wnuków do/z przedszkola wyjdzie dziadkom tylko na zdrowie.
- 1 6
-
2023-03-30 17:41
Ty nie bedziesz decydowal jaką aktywność fizyczną (2)
dziadkowie sobie wybiorą.
- 0 0
-
2023-03-30 19:03
(1)
Niekiedy życie i okoliczności wymuszają, aby dziadkowie pomogli w wychowaniu wnuków.
- 0 0
-
2023-03-31 09:05
tak było w domach wielopokoleniowych gdzie dzieci robili by ktoś zająś się gospodarka i opiekował rodzicami na starość a zajmowanie się wnukami to był off set
- 0 0
-
2023-03-30 15:23
(2)
tak , będzie zapi..ał z Wejherowa do Gdańska codziennie rano wnuka odprowadzić - znawca tematu dzieci jak Kaczyński i Pawłowicz
- 4 1
-
2023-03-30 16:05
(1)
Chyba Wrzeszcz mylisz z Wejherowem ?
- 1 1
-
2023-03-31 09:04
chyba nie
- 1 0
-
2023-03-30 11:04
Wielu dziadków ma po ok.50-55 lat---pracujemy, pomagamy w weekendy (1)
- 3 0
-
2023-03-30 16:03
Przeciętny wiek polskiej matki rodzącej to 30 lat. Z tego prosty wniosek, że ty dzieci miałaś/łeś w wieku 14 / 16 lat. Nieźle.
- 0 1
-
2023-03-29 15:31
Jedyny dziadek mieszkający w Gdańsku pracuje na cały etat.
- 20 0
-
2023-03-29 15:08
a może mieszkają w innym miescie? (1)
- 33 3
-
2023-03-29 15:33
zazwyczaj w mieście rodzinny przyjezdnych ... tam gdzie nadal auto zarejestrowane i meldunek
- 6 17
-
2023-03-29 15:12
moi nie żyją, a mojego dziecka pracują (4)
a co cię to obchodzi?
- 53 2
-
2023-03-29 15:51
A moi mieszkają 300 km stąd a drudzy są bardzo schorowani
- 24 1
-
2023-03-29 15:19
Dziadkowie powinni się aktywnie zaangażować na rzecz swoich wnuków (2)
- 3 73
-
2023-03-30 08:59
Dziadkowie mają jeszcze 5 lat do emerytury.
- 10 0
-
2023-03-29 15:33
to Kaczyński ma wolne hehehheheheheh chyba że kot coś na boku zmajstrował, żeby potem taki wysterowany ministrant Czarnek krucjat w XXI wieku nie organizował
- 13 5
-
2023-03-29 15:04
kochają się
- 28 0
-
2023-03-30 13:02
Opinia wyróżniona
Najpierw niech rodzice przestaną kombinować (2)
Każde dziecko z rejonu musi zostać przyjęte do 1 klasy, a decyduje o tym adres zamieszkania. Ale jak przemeldujesz na chwilę dziecko, to możesz je wozić do SP 85 np. z Moreny. Mam przynajmniej trzech kolegów w pracy którzy tak zrobili podczas rekrutacji. I rzeczywiście takie dziecko musi zostać przyjęte, więc robią więcej klas 1 bo muszą te dzieci
Każde dziecko z rejonu musi zostać przyjęte do 1 klasy, a decyduje o tym adres zamieszkania. Ale jak przemeldujesz na chwilę dziecko, to możesz je wozić do SP 85 np. z Moreny. Mam przynajmniej trzech kolegów w pracy którzy tak zrobili podczas rekrutacji. I rzeczywiście takie dziecko musi zostać przyjęte, więc robią więcej klas 1 bo muszą te dzieci przyjąć, a mnie zerówek, bo nie ma rejonizacji. A już w drugiej, trzeciej i kolejnej klasie nikt nie dochodzi czy to dziecko rzeczywiście jest z rejonu SP 85
- 8 1
-
2023-03-31 12:40
(1)
Adres zamieszkania ale nie zameldowania czy płacenia podatków. Załóżmy, że mieszkasz w Kowalach, Baninie czy Borkowie (powiatach niegdańskich). Przychodzisz do zerówki nw Oliwiei lub we Wrzeszczu (gdzie pracujesz) i składasz 'oświadczenie' o miejscu zamieszkania w Gdańsku (to co masz w dowodzie jest nieistotne)
- 2 1
-
2023-03-31 12:58
Sczerze
Zapisywałam dzieci do przedszkoli i szkół w Gdańsku już dwa razy i wpisujesz przy zapisywaniu dziecka w adresie zamieszkania co chcesz. To wszystko jest na oświadczenie czyli tak na prawdę "na gębę", także nawet meldować nigdzie nie musisz, ba: możesz zmyślić sobie adres, bo (niestety) nikt tego potem nie sprawdza. I niestety mam wrażenie, że coraz więcej osób to wykorzystuje :/
- 2 1
-
2023-03-29 14:09
Opinia wyróżniona
I to są problemy, (18)
którymi powinno zająć się miasto wiele lat temu. Powtarzają się każdego roku i same się nie rozwiążą. Potrzebny jest plan, który małymi krokami, rok po roku pozwoli na poprawę sytuacji. Nie stanie się cud, że nagle znajdą się miejsca w przedszkolach, zerówkach, szkołach średnich same z siebie. Co ze szkołą na granicy Moreny i Jasienia? Gdzie szkoły dla południowych dzielnic Gdańska?
- 96 3
-
2023-03-29 20:33
Jakie kur miasto jak dotacja na ucznia pochodzi z MEN
I wynosi około 7k na ucznia. Nie wiem czy więźniowie nie maja więcej. To do Czarnka trzeba lecieć z mordą żeby przestał finansować jakieś fundacje stworzone wczoraj, program willa plus i alternatywna wizje historii ala roszkowski i wreszcie zaczął dotować
- 7 1
-
2023-03-29 15:52
Dokladnie, na Morenie potrzebna nowa szkoła!!!! (11)
- 13 2
-
2023-03-29 16:06
Niedługo będzie tramwaj do Wrzeszcza (10)
Wystarczy poczekać chwilę , szkół we Wrzeszczu mnogo
- 2 7
-
2023-03-29 17:52
Tramwaj do wrzeszcza bedzie jechal 40min, dluzej (1)
niz autem w korkach.
- 3 3
-
2023-03-31 13:11
Nieprawda
Obecnie przez Centrum z Moreny do Wrzeszcza jedzie się 30 minut, a jak zrobią linię przez Wileńską dzięki temu że będzie miał osobne torowisko pojedzie 15 minut - tyle co w teorii jedzie aktualnie autobus - w teorii, bo w rzeczywistości jest to przez korki 2 a i czasem 3 razy dłużej...
- 0 0
-
2023-03-29 16:08
Do września zrobią ten tramwaj? Wiesz ile nowych osiedli jest na Morenie? (7)
Jak chcesz je wszystkie do zerówek i podstawówek we Wrzeszczu poupychać?
- 11 2
-
2023-03-29 16:14
Wiesz co to sarkazm ?
Ten tramwaj nie powstanie przez najbliższe 15 lat
- 6 2
-
2023-03-29 16:12
A rodzice zeby odebrać dzieci zakorkują Jaśkową na amen (5)
- 9 2
-
2023-03-31 13:07
Już tak jest
w dni nauki szkolnej w szczycie trasa Adamowicza od przystanku Migowo przez Jaśkową to jeden wielki bordowy korek, nie da się dojechać komunikacją do pracy w kierunku Wrzeszcza bo wszyscy wiozą przyszłość narodu z zatyłkowia do placówek na Morenie i we Wrzeszczu, jeżdżę na około tramwajem przez centrum bo jestem szybciej niż dwa razy krótszą
w dni nauki szkolnej w szczycie trasa Adamowicza od przystanku Migowo przez Jaśkową to jeden wielki bordowy korek, nie da się dojechać komunikacją do pracy w kierunku Wrzeszcza bo wszyscy wiozą przyszłość narodu z zatyłkowia do placówek na Morenie i we Wrzeszczu, jeżdżę na około tramwajem przez centrum bo jestem szybciej niż dwa razy krótszą Jaśkową (i czekam na tramwaj z Moreny do Wrzeszcza jak na zbawienie), to jest chore!! Najlepiej widać jaki to problem w dni wolne od nauki typu pierwszy dzień ferii - 127 codziennie był przed czasem tak zszokowała kierowców autobusów pusta ulica.
- 0 0
-
2023-03-30 06:46
Rodzice mają tramwajem dygać (3)
Takie są wytyczne naszych władz w parlamencie europejskim. Zero emisyjność i inne bzdety.
- 2 0
-
2023-03-30 09:24
O tak (2)
Tramwajem odwieść mlodsze do żłobka trzy dzielnice na północ ( bo do osiedlowego się nie dostało), potem wrocić i starsze odwieść do zerówki tramwajem trzy dzielnice na zachód (no do osiedlowej sie nie dostało) i potem tylko osiem przystanków na wschód do wlasnej pracy. I tak dwa razy dziennie. Oblicz ile godzin dziennie zajmują takiej rodzinie
Tramwajem odwieść mlodsze do żłobka trzy dzielnice na północ ( bo do osiedlowego się nie dostało), potem wrocić i starsze odwieść do zerówki tramwajem trzy dzielnice na zachód (no do osiedlowej sie nie dostało) i potem tylko osiem przystanków na wschód do wlasnej pracy. I tak dwa razy dziennie. Oblicz ile godzin dziennie zajmują takiej rodzinie dojazdy do pracy i ile godzin muszą spedzać dzieci w placówkach, zważywszy że w jednym autobusie czy tramwaju może maksymalnie jechać jeden dziecięcy wózek!
- 4 1
-
2023-04-04 23:06
odwieźć, odwieźć, odwieźć!!!
- 0 0
-
2023-03-30 13:06
Ja nie mam auta i tak jeżdżę. W czym problem??? Da się
- 1 2
-
2023-03-29 15:22
Ten problem sam się powoli rozwiązuje (2)
Dzietność 1,35 na kobietę - jeszcze kilka lat i przedszkola będą puste. Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą
- 7 8
-
2023-03-30 08:56
Pomyliło ci się 20 lat temu z 40 lat temu
Ale to normalne, zawsze się wydawało, że 20 lat to bardzo dużo, a tu jak z bicza strzelił. To był 2003 rok, wtedy królowały jedynaki, dopiero ok. 2010 zaczęło się cos ruszać.
- 5 0
-
2023-03-29 15:52
"Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą".....no to chyba rodziłam w innym wymiarze. Mój syn, rocznik 2000 bez problemu dostał się do przedszkola i szkoły w rejonie, bo mało dzieci było. I wtedy normą nie była 3 dzieci, tylko maksymalnie 2. A i tak najwięcej kolegów to byli jedynaki.
- 12 1
-
2023-03-29 15:13
Jaki problem. Egzaminy zrobic (1)
nawet dla rodzicow.
- 1 11
-
2023-03-29 15:34
a może najpierw posłom na poczytalność i inteligencję
- 12 1
Wszystkie opinie
-
2023-03-29 13:15
(4)
A jak pisałem, że przez ostatnie lata gdyby uszczkneli coś z 500plus i budowali przedszkola, szkoły... To nie. Wszystko pod deweloperke miasto sprzedaje i przeżera pieniądze bo tak było rządzone przez kupę lat.
- 42 5
-
2023-03-29 15:27
Przeciez szkoly to element polityki miasta
Jak wydaja zgode dewloperom bez postawienia warunkow to czego tu nie rozumiesz?
- 6 1
-
2023-03-29 15:37
od 1998
- 2 0
-
2023-03-29 16:12
(1)
500+ daje państwo. Jak miasto ma wydawać te pieniądze na szkoły, skoro tymi pieniędzmi nie dysponuje?
- 2 3
-
2023-03-29 17:44
Jak ja lubie ten prawicowy bełkot.
Mam dochody załóżmy 10k. Z tego na rozrywke 2k, kredyt i oplaty 4k, na jedzenie 2k, na paliwo 1k i na odlozenie 1k. Jest 20ego i brakuje na jedzenie bo 2k juz wydane to nie moge wydac kasy z rozrywki bo to inna kupka i nie pojde na piwo lub do kina. Cóż ostatnie 10 dni bez jedzenia musze. Nie mam kasy. Zostaje basen, piwko ze znajomymi, kino i silownia. Na to jeszcze jest kasa z budzetu. A jesc nie musze.
- 0 3
-
2023-03-29 13:18
Opinia wyróżniona
to duzy problem (40)
Mieliśmy to samo w zeszłym roku, córka dostała się do zerówki daleko od domu, dojazdy autobusami zajmowały tyle czasu, że ledwo wróciłam do domu, już zaraz musiałam wychodzić, żeby zdążyć ją odebrać! W międzyczasie udało mi się zrobić prawo jazdy, inaczej spędzałabym (z młodszą córką w wózku) po kilka godzin dziennie w autobusach. W naszej okolicy jest kilka szkół, ale w żadnej nas nie chcieli. Rozumiem, że osoby niepełnosprawne czy samotni rodzice dostają więcej punktów, ale pozostali też chcą normalnie żyć, a nie jeździć pół dnia po mieście. Dla dziecka to też męczarnia, ciągle w trasie. W tym roku, dla odmiany, młodsza córka nie dostała się do żadnego przedszkola. Ręce opadają!
- 112 3
-
2023-03-29 14:49
A co robią dziadkowie i babcie ? (27)
- 4 78
-
2023-03-29 15:04
kochają się
- 28 0
-
2023-03-29 15:08
a może mieszkają w innym miescie? (1)
- 33 3
-
2023-03-29 15:33
zazwyczaj w mieście rodzinny przyjezdnych ... tam gdzie nadal auto zarejestrowane i meldunek
- 6 17
-
2023-03-29 15:12
moi nie żyją, a mojego dziecka pracują (4)
a co cię to obchodzi?
- 53 2
-
2023-03-29 15:19
Dziadkowie powinni się aktywnie zaangażować na rzecz swoich wnuków (2)
- 3 73
-
2023-03-29 15:33
to Kaczyński ma wolne hehehheheheheh chyba że kot coś na boku zmajstrował, żeby potem taki wysterowany ministrant Czarnek krucjat w XXI wieku nie organizował
- 13 5
-
2023-03-30 08:59
Dziadkowie mają jeszcze 5 lat do emerytury.
- 10 0
-
2023-03-29 15:51
A moi mieszkają 300 km stąd a drudzy są bardzo schorowani
- 24 1
-
2023-03-29 15:31
Jedyny dziadek mieszkający w Gdańsku pracuje na cały etat.
- 20 0
-
2023-03-29 15:32
(10)
pracowali całe życie w przeciwieństwie do ciebie , to odpoczywają
- 30 1
-
2023-03-29 16:11
(9)
Dziadkowie nie mają obowiazku zajmować się wnukami.
- 41 0
-
2023-03-30 09:54
(8)
Obowiązku na pewno nie mają, ale odrobinę aktywności fizycznej w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu wnuków do/z przedszkola wyjdzie dziadkom tylko na zdrowie.
- 1 6
-
2023-03-30 11:04
Wielu dziadków ma po ok.50-55 lat---pracujemy, pomagamy w weekendy (1)
- 3 0
-
2023-03-30 16:03
Przeciętny wiek polskiej matki rodzącej to 30 lat. Z tego prosty wniosek, że ty dzieci miałaś/łeś w wieku 14 / 16 lat. Nieźle.
- 0 1
-
2023-03-30 15:23
(2)
tak , będzie zapi..ał z Wejherowa do Gdańska codziennie rano wnuka odprowadzić - znawca tematu dzieci jak Kaczyński i Pawłowicz
- 4 1
-
2023-03-30 16:05
(1)
Chyba Wrzeszcz mylisz z Wejherowem ?
- 1 1
-
2023-03-31 09:04
chyba nie
- 1 0
-
2023-03-30 17:41
Ty nie bedziesz decydowal jaką aktywność fizyczną (2)
dziadkowie sobie wybiorą.
- 0 0
-
2023-03-30 19:03
(1)
Niekiedy życie i okoliczności wymuszają, aby dziadkowie pomogli w wychowaniu wnuków.
- 0 0
-
2023-03-31 09:05
tak było w domach wielopokoleniowych gdzie dzieci robili by ktoś zająś się gospodarka i opiekował rodzicami na starość a zajmowanie się wnukami to był off set
- 0 0
-
2023-03-29 16:04
Może są już schorowani, może ich nie ma a może to gmina Gdańsk
Powinna stanąć na wysokości zadania i ogarnąć temat jak należy , a nie kazać rodzicom zasowac na drugi koniec miasta
- 21 1
-
2023-03-29 16:30
Robią co chcą, co to w ogóle za argument?
- 19 0
-
2023-03-29 17:21
Babcia i dziadek nie są od odbierania i przyprowadzania dzieci.
Czasem tak. Ale to oni maja swoje zycie. Odpowiedzialnosc i wychowanie spoczywa na rodzicach.
- 19 0
-
2023-03-29 19:50
Może pracują, może chorują, może nie żyją, a może mieszkają gdzieś indziej.
Babcie i dziadkowie nie zastąpią rodziców, nie przejmą ich obowiązków.
- 12 0
-
2023-03-30 18:21
Zerówka jest obowiązkowa dla dziecka
- 0 0
-
2023-03-31 07:29
Odpoczywają
Na zasłużonej emeryturze . Czego nie rozumiesz ?
- 0 0
-
2023-03-31 14:26
Biore łopate, wykopie i zapytam czy nie pomogliby w wychowaniu wnuków.
- 1 0
-
2023-03-29 17:28
Nie mogla nie dostac sie, bo miejsca sa dla wszystkich. (10)
Co najwyzej lokalizacja ci mogla nie pasowac.
Co do lokalizacji przedszkola, to nigdy nie rozumialem czemu kazdy szuka przedszkola przy domu. To jakies braki w mysleniu logicznym. Moje zapisalem do przedszkola we wrzeszczu, w polowie drogi do pracy. Bez problemu z miejscem bo dzielnica dziadkowa. Rano ze mna w drodze do pracy, z powrotem z pracy. Zero problemow. Gdybym mial przy domu, to ciagle w stresie czy zdaze w korkach do 17ej je odebrac. Po za tym rano musialyby od 6:45 do 17:00 siedziec, ponad 10h. Bzdura. Chyba, ze ktos tylko zdalnie 100% pracuje ale ta opcja jest dopiero od post covida szerzej uskuteczniana. Ale nawet wtedy gdy z domu pracowalem to 30min przed korkami uwijalem sie z odbiorem w przerwie do 15ej. Natomiast ludzie nie pracujacy w domu powinni rozwazyc dla wygody przedszkole w drodze do pracy. Proste i logiczne.- 5 16
-
2023-03-29 19:46
(2)
Córka poszła do przedszkola koło mojej pracy, a po pół roku nastała pandemia i praca zdalna. A ja musiałam wozić dziecko na drugi koniec miasta żeby wrócić do domu na prace zdalną
- 14 0
-
2023-03-30 15:56
ojoj, a ja pracowałam zdalnie z dzieckiem w domu bo mi zamknęli przedszkole (1)
to dopiero była jazda
- 1 1
-
2023-03-31 09:06
pracowałam z dzieckiem w domu....hahhha , duzo powiedziane chyba że w klatce zamkniete siedziało
- 0 1
-
2023-03-29 22:18
Nie każdy ma po drodze do pracy "dzielnicę dziadkową"
To ze ty nie mialeś klopotu nie oznacza że inni nie mają. Proste i logiczne.
- 10 1
-
2023-03-30 06:42
Bzdura (1)
We Wrzeszczu na Klonowicza chętnych ok. 90 dzieci a przyjęto ok 28 więc jaki tu jest niby luz moje się nie dostało.
- 3 0
-
2023-03-30 17:44
Pewnie bzdur rankingowych sie naczytales, ze z klonowicza
to same dzieci lekarzy, prawników i inzynierów. A patologia tam nie łazi. I na sile pchales smyka. Mysl samodzielnie.
- 0 1
-
2023-03-30 08:50
Ja mam do przedszkola 50 metrów i za nic bym się nie zamienił na inne (3)
Zapomniałeś spodni na zmianę? Za minutę już masz.
Śniadanie zaczyna się o 8:30 to dziecko śpi do 8, jest w przedszkolu o 8:29 i nie musi jeść śniadania w domu.
Dziecka nie trzeba wozić, tylko śmiga sobie rowerkiem ten kawałek.- 9 1
-
2023-03-30 09:20
a ty siedzisz na bezrobociu ? (2)
- 2 3
-
2023-03-30 10:24
ja pracuję w domu (1)
- 1 0
-
2023-03-30 15:24
hahahahahhahaah trolowanie to nie praca najemniku za 2 zł
- 1 2
-
2023-03-30 15:55
i tak siedzisz w chacie "bo dzieci", więc nie kwil, że tak Cię to obciążało
- 0 1
-
2023-03-29 13:36
Tak samo (12)
Problem taki sam co roku - do prywatnej placówki jest czasem problem się dostać
- 42 1
-
2023-03-29 15:13
Jakbys sie uczyl to bys sie dostal (3)
- 2 11
-
2023-03-29 15:30
(2)
ruski trol nie poniał ?
- 6 2
-
2023-03-29 15:40
Ja robilem zerowke 2 razy (1)
w dwoch roznych szkolach na Suchaninie. Dzieki temu mialem 2 x wiecej znajomych.
- 2 0
-
2023-03-30 15:26
a to ciebie wiązali i zaklejali buzie taśmą ?
- 0 0
-
2023-03-29 15:27
Dla mnie dziwne (6)
Do żłobka córka dostała się bez problemu tak samo do przedszkola (prywatne) jak i do zerówki (państwowa) i teraz do pierwszej klasy. Za każdym razem tam gdzie chcieliśmy i bez żadnego problemu
- 3 5
-
2023-03-29 15:31
(1)
przypadek nie tworzy reguły... "u mnie działa"
- 6 3
-
2023-03-29 16:02
przypadek? nie sadze
- 2 2
-
2023-03-29 15:54
W jakiej dzielnicy Pani mieszka i za co Pani dostala punkty? (1)
Bo zapewniam że zwykła rodzina 2+2, pracująca, nie ma na takiej np Morenie szans na publiczne przedszkole czy żłobek
- 11 1
-
2023-03-29 23:39
Ja
Konkubinat
- 1 0
-
2023-03-29 16:11
Do prywatnego, a to różnica..... (1)
Problem jest z dostaniem sie do państwowych i z przeludnieniem w podstawówkach, to skandal żeby klasy byly po 30 osób, wf na korytarzu i "nauka" zmianowa, przecież o 7 rano czy o 16 to już taki siedmiolatek czy dziesieciolatek nie przyswaja wiedzy
- 9 1
-
2023-03-29 18:33
Ale tak bylo np w polowie lat 80 tych.
- 2 0
-
2023-03-29 15:29
ważniejsze aktualnie jest by katopatolicy już od 3 roku życia ustawiali dzeci pod swoje potrzeby wbijając im w głowę przycholność do kleru
- 1 6
-
2023-03-29 13:38
Temat "Samotnych Matek" (7)
Temat "Samotnych Matek" i ich pierwszeństwa w przyjmowaniu pociech do placówek publicznych jest moim zdaniem lekko naciągany. Prawdziwych Samotnych Matek jest garstka. Wystarczy popatrzeć jakimi samochodami odwożone są dzieci pod przedszkola i żłobki. Najgorzej w Polsce mają uczciwe osoby, bez pseudo rozwodów, ala niebieskich kart, pracujący obydwoje rodzice na normalnych umowach, od takich podmiotów najłatwiej wyegzekwować jest wszelkiego rodzaju należności. Ludzie o których mowa wyżej w przypadku dobrych warunków pracy sobie radzą oddając Maluchy do prywatnych placówek, natomiast co mają powiedzieć rodziny mniej majętne, płacące wszystkie podatki, gdzie ich kosztem pseudo Samotne Matki korzystają z przywilejów.
- 88 3
-
2023-03-29 15:31
A samotnych ojcow? (1)
- 9 0
-
2023-03-29 16:26
Nie mają żadnych praw
Mają tylko tyrać po 12 h/ dobę
- 9 2
-
2023-03-29 16:33
To prawda, ale to nie ma znaczenia w kontekście braku miejsc w placówkach. Zwłaszcza w zerówkach, które są obowiązkowe.
- 4 1
-
2023-03-29 17:04
Lub ukraińców i ich pietwszeństwa (2)
- 6 6
-
2023-03-29 20:24
(1)
nie kłam trolu, nie ma zadnych dodatkowych punktów za bycie obywatelem Ukrainy, zasady dokłądnie są takie same dla wszystkich
- 3 4
-
2023-03-30 15:27
ale jest umowa podpisana przez pis zobowiązująca do tego i nie tylko do tego
- 1 1
-
2023-03-29 19:55
Samotne matki istnieją, nie da się temu zaprzeczyć.
Owszem są też samotne matki oszustki, ale to już powinno być do sprawdzenia przez służby społeczne. Tylko dla większości to by była inwigilacja.
- 0 1
-
2023-03-29 14:00
Miasto ani słowem nie wspomniało o Ukraińcach (20)
A tych jest w szkołach dużo, wręcz całe klasy. Nie mam nic przeciwko tym którzy walczą w naszej sprawie , ale mieszanie ich w nasz system edukacji to nieporozumienie. Powinni mieć oddzielny system i w jego ramach się kształcić.
- 62 12
-
2023-03-29 14:43
zapłacisz za to ? (4)
to co się dzieje na wschodzie może praktycznie rozwiązać nasz problem demograficzny, dzieciaki od małego uczą się po polsku i raczej jeśli będą dłużej tutaj tam nie wrócą.
- 6 19
-
2023-03-29 15:21
Tak, ucza sie.
i czego jeszcze sie ucza?
- 3 1
-
2023-03-29 17:05
Nie chcemy ich tu (2)
- 13 12
-
2023-03-29 19:56
Chemy, chcemy, oby tylko nie wyjechali.
- 5 10
-
2023-03-30 09:00
Ciebie tu nie chcemy
- 3 5
-
2023-03-29 14:58
Polskie dzieci powinny mieć pierwszeństwo, a jest odwrotnie, Ukraińcy się dostają bez problemów (2)
a my musimy wozić na drugi koniec miasta... Paranoja jakaś, cos tu jest chyba nie tak
- 38 11
-
2023-03-29 15:14
Kiedys mielismy rosyjskie dzieci (1)
pamietam z 1980
- 1 9
-
2023-03-31 19:18
chyba raczej z 1880 ale to z zaboru pruskiego prusaki były
- 1 0
-
2023-03-29 15:14
Program pilotażowy ?
Zwłaszcza ze w większości nie nadążają i jeszcze słyszę ze się złe zachowują, zreszta jak i inne dzieci , ale w tym przypadku wymagają więcej uwagi nauczycieli. Zreszta czy nie powinny być dzieci poziomowane tak jak w szkołach niemieckich np? Może to być trudne ze wzg na brak sal i nauczycieli ale może należałoby wprowadzić w jakichś szkołach już taki program ? Połowa opóźnia tych najzdolniejszych !!!
- 11 5
-
2023-03-29 15:19
A w jakiej to "naszej sprawie" (1)
walczą ukraińcy? Kogoś tu poniosło..
- 23 9
-
2023-03-29 15:32
mowa o dulkiewicz?
ona walczy o kase na wlasnym koncie
- 12 3
-
2023-03-29 15:20
Skad wiesz, ze to nie Rosjanie?
Na calej Ukrainie mieszkalo sporo rosjan. Np w Oddesie.
Tak jak przed wojna wszedzie mieszkali Zydzi.- 7 3
-
2023-03-29 15:48
W naszej sprawie? Ha ha ha ale śmieszne
- 13 5
-
2023-03-29 16:08
We Lwowie nie ma wojny (3)
Może niech tam wrócą
- 16 10
-
2023-03-29 18:07
Ze do Polski?
- 1 0
-
2023-03-29 19:57
To jedź do Lwowa i zobacz co się tam dzieje, tam są tabuny Ukraińców z iinych części kraju. (1)
Nie pisz głupot.
- 3 7
-
2023-03-30 06:52
Propaganda w naszych tv
Co dzień nadaje jak to już Ukraina jest blisko zwycięstwa, jeszcze tylko chwilka jeszcze tylko przekazać kilka czołgów, rakiet, samolotów ,itp. już tuż tuż
Śmiało można już wracać.- 3 3
-
2023-03-29 22:18
To prawda. Syn nie dostał sie do 4 klasy
W podstawówce pod domem po przeprowadzce ( w kolejnych klasach podobno nie obowiązuje rejonizacja) , a już w trakcie września do klasy dołożyli 3 ukraińców. I oni mogli, a moje dziecko mija szkołę pod domem i idzie kolejne 20min. Za rok jego bracia rozpoczną 1 klasę. Juz się boję.
- 9 4
-
2023-03-30 09:18
Ukraińców 2 lata temu nie było, a problem istniał.
- 3 5
-
2023-03-31 12:41
Ukraińcy przynajmniej mieszkają w Gdańsku i w Gdańsku płaca podatki (w przeciwieństwie do mieszkańców ościennych gmin)
- 2 2
-
2023-03-29 14:09
Opinia wyróżniona
I to są problemy, (18)
którymi powinno zająć się miasto wiele lat temu. Powtarzają się każdego roku i same się nie rozwiążą. Potrzebny jest plan, który małymi krokami, rok po roku pozwoli na poprawę sytuacji. Nie stanie się cud, że nagle znajdą się miejsca w przedszkolach, zerówkach, szkołach średnich same z siebie. Co ze szkołą na granicy Moreny i Jasienia? Gdzie szkoły dla południowych dzielnic Gdańska?
- 96 3
-
2023-03-29 15:13
Jaki problem. Egzaminy zrobic (1)
nawet dla rodzicow.
- 1 11
-
2023-03-29 15:34
a może najpierw posłom na poczytalność i inteligencję
- 12 1
-
2023-03-29 15:22
Ten problem sam się powoli rozwiązuje (2)
Dzietność 1,35 na kobietę - jeszcze kilka lat i przedszkola będą puste. Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą
- 7 8
-
2023-03-29 15:52
"Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą".....no to chyba rodziłam w innym wymiarze. Mój syn, rocznik 2000 bez problemu dostał się do przedszkola i szkoły w rejonie, bo mało dzieci było. I wtedy normą nie była 3 dzieci, tylko maksymalnie 2. A i tak najwięcej kolegów to byli jedynaki.
- 12 1
-
2023-03-30 08:56
Pomyliło ci się 20 lat temu z 40 lat temu
Ale to normalne, zawsze się wydawało, że 20 lat to bardzo dużo, a tu jak z bicza strzelił. To był 2003 rok, wtedy królowały jedynaki, dopiero ok. 2010 zaczęło się cos ruszać.
- 5 0
-
2023-03-29 15:52
Dokladnie, na Morenie potrzebna nowa szkoła!!!! (11)
- 13 2
-
2023-03-29 16:06
Niedługo będzie tramwaj do Wrzeszcza (10)
Wystarczy poczekać chwilę , szkół we Wrzeszczu mnogo
- 2 7
-
2023-03-29 16:08
Do września zrobią ten tramwaj? Wiesz ile nowych osiedli jest na Morenie? (7)
Jak chcesz je wszystkie do zerówek i podstawówek we Wrzeszczu poupychać?
- 11 2
-
2023-03-29 16:12
A rodzice zeby odebrać dzieci zakorkują Jaśkową na amen (5)
- 9 2
-
2023-03-30 06:46
Rodzice mają tramwajem dygać (3)
Takie są wytyczne naszych władz w parlamencie europejskim. Zero emisyjność i inne bzdety.
- 2 0
-
2023-03-30 09:24
O tak (2)
Tramwajem odwieść mlodsze do żłobka trzy dzielnice na północ ( bo do osiedlowego się nie dostało), potem wrocić i starsze odwieść do zerówki tramwajem trzy dzielnice na zachód (no do osiedlowej sie nie dostało) i potem tylko osiem przystanków na wschód do wlasnej pracy. I tak dwa razy dziennie. Oblicz ile godzin dziennie zajmują takiej rodzinie dojazdy do pracy i ile godzin muszą spedzać dzieci w placówkach, zważywszy że w jednym autobusie czy tramwaju może maksymalnie jechać jeden dziecięcy wózek!
- 4 1
-
2023-03-30 13:06
Ja nie mam auta i tak jeżdżę. W czym problem??? Da się
- 1