• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Nowa Muzyka w Starym Ratuszu. Akademia Performatyki

Majowy koncert z cyklu Nowa Muzyka w Starym Ratuszu będzie mieć szczególny charakter, stanowiąc - zresztą zarówno dla wykonawców, jak i publiczności - okazję do penetracji różnych nurtów współczesnej muzyki, w tym działań konceptualnych, performerskich, czy interaktywnych. Tytuł najbliższego koncertu, Akademia Performatyki, jest jednocześnie nazwą nowego projektu dwójki oświadczonych muzyków, performerów, kuratorów, autorów tekstów i wykładów - Małgorzaty Walentynowicz i Antoniego Michnika.

Jest to platforma wymiany doświadczeń, poświęcona eksploracji ograniczy muzyki współczesnej, sztuki dźwiękowej, radiowej, a także działań performatywnych i wizualnych. Istotą projektu jest poszukiwanie nowych form koncertu, łączących sztukę instrumentalną, konceptualną i partycypacyjną z użyciem nowych mediów - elektroniki i partytur graficznych - również po to, by na nowe sposoby angażować publiczność. Działania akademii łączą wykonawstwo współczesnych utworów muzyki nowej z szerszą tradycją neowangardowej, konceptualnej performatyki. Pierwszy nurt reprezentują w programie koncertu Endless shrimps Jessie Marino na dwóch performerów, obiekty, elektronikę i wideo, Laufzeitumgebung Steffena Krebbera na talkbox, keyboard i wideo, a także Rituals Sławomira Wojciechowskiego, napisany specjalnie dla Małgorzaty Walentynowicz, na fortepian z elektroniką i wideo Doroty Walentynowicz.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Drugi - neoawangardowe, specjalnie zaaranżowane na ten koncert konceptualne kompozycje Emmetta Williamsa oraz partytury ze zbioru Hausmusik Kollektiv II, zebrane pod redakcją Claudii Molitor. Ostatnia z wymienionych pozycji to wynik ciekawego projektu kompozytorki (realizowanego wspólnie z City University of London), która w czasie pandemicznego lockdownu zebrała 29 różnych partytur, nadesłanych przez szerokie grono uczestników - całość ukazała się zresztą w formie książki. Ważną częścią projektu jest aspekt edukacyjny, na czele z popularyzacją poszerzonego rozumienia współczesnego wykonawstwa muzycznego wśród osób zainteresowanych sztuką współczesną, teatrem, tańcem i soundartem. Duet przygotuje i wybierze partytury utworów, opracuje koncepcje wykonania, stworzy elektroniczne instrumentarium, a założenia rozwinie wspólnie z publicznością podczas otwartych warsztatów poprzedzających koncert.

Program koncertu

Steffen Krebber Laufzeitumgebung (2012)
na talkbox, keyboard i wideo
Małgorzata Walentynowicz - keyboard
Antoni Michnik - talkbox
Dariusz Mazurowski - realizacja elektroakustyczna

Hausmusik Kollektiv I realizacja partytur zebranych pod redakcją Claudii Molitor (2020)
Małgorzata Walentynowicz, Antoni Michnik - koncepcja realizacji, praca warsztatowa, a także Nikola
Freda, Marta Grodź, Izabela Pożoga, Malwina Pakuła, Bartosz Śpiewak, Wojciech Kubik oraz inni
uczestnicy/czki otwartych warsztatów - performance
Dariusz Mazurowski - komputer, realizacja elektroakustyczna

Sławomir Wojciechowski Rituals (2020) 14:00
na fortepian, wideo (autorstwa Doroty Walentynowicz) i elektronikę
Małgorzata Walentynowicz - fortepian
Sławomir Wojciechowski - komputer, realizacja elektroakustyczna

Jessie Marino Endless Shrimps (2015) 9:00
na 2 performerów, obiekty, video i ścieżkę stereo
Małgorzata Walentynowicz - performance
Antoni Michnik - performance
Dariusz Mazurowski - komputer, realizacja elektroakustyczna

Emmett Williams Four-Directional Song of Doubt for Five Voices (1964)
utwór z udziałem widowni, wersja przygotowana specjalnie na ten koncert
Antoni Michnik - prowadzenie
Dariusz Mazurowski - komputer, realizacja elektroakustyczna

Hausmusik Kollektiv II realizacja partytur zebranych pod redakcją Claudii Molitor (2020)
Małgorzata Walentynowicz, Antoni Michnik, Nikola Freda, Marta Grodź, Izabela Pożoga, Malwina
Pakuła, Bartosz Śpiewak, Wojciech Kubik oraz inni uczestnicy/czki otwartych warsztatów -
performance
Dariusz Mazurowski - komputer, realizacja elektroakustyczna

Opinie

Sprawdź się

W którym teatrze Paweł Huelle był kierownikiem literackim?