• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Scena

Wszystkie kategorie
Kalendarza imprez
Patronat

Quo vadis (55 opinii)

spektakl muzyczny
Bilety
Kup bilet 80 - 180
wystawia:
Teatr Muzyczny
data premiery:
14 września 2024
8.0
13 ocen

Najbliższe przedstawienie

  • Bilety
    Cena normalna: 100, 150, 180 zł
    Cena ulgowa: 80, 130, 160 zł
    wyprzedane
    paź 4-5
    Czwartek - Sobota, 3 października - 5 października
    godz. 19:00
    Lokalizacja
    Teatr Muzyczny
    Gdynia, pl. Grunwaldzki 1

Pozostałe terminy

- Wartka akcja, krwiste postaci, wyrazisty wątek miłosny, ciekawa polemika tego, co przemija z tym co nadchodzi oraz krwawe widowiska to mieszanka, która od lat porywa czytelników. "Quo vadis" to epopeja, która aż prosi się, aby przenieść ją na deski sceniczne. Właśnie musical - jako forma teatru totalnego - będzie w stanie poradzić sobie z jej rozmachem, wielowątkowością, licznymi bohaterami i żarliwymi uczuciami. Od wieków podlegamy temu samemu mechanizmowi dziejów, tak dobrze przedstawionemu w "Quo vadis": powstań z kolan, zyskaj wolność, zdobądź władzę, stwórz dyktaturę, upadnij, bądź gnębiony, powstań z kolan... Taki filtr nałożony na dzieło polskiego noblisty umiejscawia akcję powieści nie tyle w Rzymie, co jakby na odwiecznej cyrkowej arenie... Efektowny taniec, oszałamiające partie wokalne, dynamiczne chóry i oczywiście powalające zadania zbiorowe! "Quo vadis" - do zobaczenia w teatrze!" - Wojciech Kościelniak.

Autor plakatu: Mariusz Napierała

Twórcy:
Obsada:


Petroniusz - Krzysztof Wojciechowski i Marek Nędza
Marek Winicjusz - Jakub Brucheiser i Paweł Sikora
Ligia - Julia Duchniewicz i Iga Radziszewska
Chilon Chilonides - Zbigniew Sikora i Sasza Reznikow
Cezar Neron - Marcin Słabowski i Rafał Ostrowski
i inni

reżyseria: Wojciech Kościelniak
muzyka: Mariusz Obijalski
scenografia: Mariusz Napierała
kostiumy: Martyna Kander i Anna Adamek
choreografia: Mateusz Pietrzak
reżyseria świateł: Tadeusz Trylski
wideo: Zachariasz Jędrzejczyk i Veranika Siamionava

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (55) 10 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Widziałem 7,5/10 i potwierdziały się moje obawy (2)

    Szkoda że Wojtek Kościelniak nie potarfi tego co Jóżefowicz
    czyli skracanie tekstu i nadawnia tempa spektaklowi. U Józefowicza wszystko idealnie płynie. Świetnie łączy poszczególne sceny. Nie za długo i nie za krótko. Problemem Józefowicza jest to że jak zrobi szkic spektaklu to trzeba go wypełnić scenkami. I tutaj wchodzi kicz i efekty pseudo 3D. Józefowicz tutaj się wykłąda, U Kościelniaka jest odwrotnie.W tworzeniu scen mistrzm jest Koscielniak. Niemal każda scenka to artystyczna perełka. Gorzej w połączeniu tego w całość. Jakby połączyś zalety józefowicza i kościelniaka to wszyszedłby rezyser idealny.
    I wtym przedstawiniu się potwierdziło- Wojtek robi fantastyczne pojedyncze sceny ale wykłada się nadawaniu tempa spektalowi. Znowy nie panuje nad dynamiką spektaklu. Mimo wszystko to jest bardzo dobre przedstawienie. Znakomitami scenografia, nie przekonujące mnie kostiumy. Aktorzy są świetni. Darowałbym bym se filmiki (są podobnie kiczowate jak w Mistrzu i Małgorzacie). I ostania piosnka (zgadzam się chrześcijanie są/bywają żli) ale ona nie pasuje do całości.Jest na siłe. Trochę wyglada jak samokrytyka reżysera przed nowoczesnym i krytycznym do kościoła widzem że zrobił za bardzo chrześcijanski spektakl. Starsznie doczepione na śline.

    • 16 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      Jeden jak i drugi to potwór jesli chodzi o pracę z nimi , czas na zmiany w muzycznym

      • 0 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      i jeszcze jedno.

      Nie jest prawdą że aktorka grająca Ligie (Julia Duchniewicz) gra słabo i odstaje od reszty. Wręcz przeciwnie jest jasnym punktem (jednym z wielu) w tym przedstawieniu. Na pewno nie odstaje. I ma potencjał na gwiazdę TM.

      Przykład słabej kreacji to nieradząca sobie z nagością na scenie Maja Gadzińska w Mistrzu i Małgorzacie (widać że ta rola jej nie pasuje). W Quo vadis tym przedstawieniu Maja gra bardzo dobrze..

      • 3 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Genialny spektakl (1)

    Warto zobaczyć, brawurowo zagrany spektakl przez znakomity zespół muzycznego! I w kontrze do komentujących, Broadway by się nie powstydził, moim zdaniem. A ocena Ligi zbyt brutalna. Znakomity głos aktorki i jej gra. Rozwój tego teatru jest niewiarygodny, trzymam kciuki za tych artystów. Oglądać takie sztuki to przyjemność!!!

    • 9 13

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      Ale nie ma tej chemii z Winicjuszem

      • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Co do śpiewania ?

    Na spektaklu nie byłem, ale się pewnie wybiorę. Jestem może widzem starej daty i uważam, że dobry musical powinien zawierać przynajmniej jedną chwytliwą melodię, która zapada w ucho i którą średnio uzdolniony muzycznie człowiek jest w stanie powtórzyć - innymi słowy przebój kojarzony tylko z danym musicalem. Ja w polskich musicalach (m.in. Lalka, Chłopi, Wiedźmin) takiego przeboju nie znalazłem. Czy to dowód na brak talentu naszych kompozytorów? Nie wiem. Z poprzednich opinii na temat "Quo vadis" wynika, że i w tym spektaklu takiego przeboju nie było. Dla mnie to duża wada. Nasz TM jest w stanie wystawiać spektakle na poziomie światowym (mam porównanie, bo widziałem kilka musicali na West Endzie), ale szkoda, że nie dysponuje polskim "materiałem" takiej samej klasy.

    • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Wspaniałe widowisko, ale kontrowersyjne.

    Byłem na premierze i jestem zachwycony warsztatem aktorów i rozmachem widowiska. Trochę inaczej od recenzenta odebrałem scenografię i kostiumy, bo uważam, że dzięki tak uwspółcześnionej choreografii oraz kostiumom, Sienkiewicz został przez reżysera uwspółcześniony. Właściwie, moim zdaniem, spektakl można odbierać jak obraz współczesności. Trochę szkoda, że jako musical nie ma przewodniej linii melodycznej, motywu przewodniego, który można nucić sobie, dla przypomnienia wspaniałego przedstawienia, którym Quo Vadis w Teatrze Muzycznym na pewno jest. Serdecznie wszystkim polecam z tym zastrzeżeniem, że jest to przedstawienie wymagające od widza dużego zaangażowania.

    • 7 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Opinia wyróżniona

    Swietny (1)

    Spektakl. Recenzja w punkt - miałam podobne refleksje.
    Może 2 akt mógłby być jednak ciut krótszy.

    • 31 21

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      W jaki punkt?

      • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    A co to sie stalo ze krol jest bez spodni ? Gonimy Paryz ?

    • 9 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Muzyka (1)

    Muzyka w spektaklu to temat kontrowersyjny, każda kolejka piosenka biła rekord sylab na jednej nucie, większość numerów była po prostu niezanucalna, aktorom musiało być naprawdę trudno (albo nudno) zapamiętać tak nijakie linie melodyczne. Oczywiście, brzmi to poprawnie a nawet imponująco pod kątem aranżacji i wykonania, ale w gruncie rzeczy to spory krok w tył w porównaniu do kompozycji Piotra Dziubka. Wielka szkoda.

    • 36 15

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      Muzyka

      Rzeczywiście melodie są prostsze w porównaniu do kompozycji Piotra Dziubka, ale nie zgodzę się z tym, że są niezanucalne. Nucę sobie ciągle np. piosenkę Akte, piosenkę Ligii o miłości do Winicjusza, czy piosenkę Popei. Ostatecznie muzyka mi się bardzo podobała. Dawno się tak dobrze nie bawiłem w teatrze muzycznym.

      • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Gramatyka, stylistyka, ortografia i interpunkcja... (9)

    ... tego artykułu naprawdę razi. Była kochanka Nerona nazywa się Akte, nie "Akhe". Poza tym, co to za zdanie: "W drugim planie udanie drugą żonę Nerona Poppeę kreuje Karolina Trębacz."? Czy autor tłumaczył z łaciny? I co to znaczy postać "dookreślona"? Dodam, że wyrażenie "roi się" stosuje się do błędów, a nie do opisu piosenek. Proszę czytać więcej książek, pomoże to Panu w poprawnym formułowaniu zdań.

    • 75 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      Racja

      Rzeczywiście, w recenzji sporo przedziwnych sformułowań i stylistycznych 'baboli'. Btw-obsada liczy ok.90 osób, więc nie może tańczyć ponad 100..

      • 2 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      A jak sam spekatkl? Co Purystka sądzi? (1)

      Bo wywody stylistyczno jakieś tam mało nas interesują ×D

      • 5 26

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

        Stylistyka artykułów też jest ważna

        J.w

        • 13 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      (1)

      ważne że są reklamy deweloperów!

      • 7 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

        o przepraszam, "co ciekawe"

        • 0 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      Czy te artykuły są sprawdzane i korygowane bo powinny (1)

      • 17 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

        Pytasz o korektę? Zapomnij. Za korektę musieliby zapłacić.

        • 13 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      Czy aby nie masz zbyt wysokich wymagań wobec tego portalu?

      • 10 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

      W punkt

      • 11 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Quo Vadis

    Pierwszy akt trochę przynudzał - historia się ślimaczy, nie ma odpowiedniego tempa, nie intryguje, ogląda się bo się ogląda i liczy, że się rozwinie. Drugi akt już nadrabia z nawiązką. Na wielki plus choreografia - w końcu tanecznie jest to top of the top. Wokalnie niestety od dłuższego czasu Muzyczny nie dźwiga swojego dziedzictwa i to się potwierdza również w tym spektaklu. Nie mówię, że jest źle. Jest poprawnie, ale bez uniesień, bez zachwytów. Taki odśpiewany a nie wyśpiewany spektakl, na pewno zabrakło mi wokalnych interakcji między aktorami. Muzyka za to sztos, czasami aż przechodziły ciary. Aktorsko też na duży plus, choć postaci drugo i trzecioplanowe mogłyby być bardziej wyraziste. Najlepiej moim zdaniem wypadł Sasza Reznikow w roli Chilona - aktorski majstersztyk. Moja ocena to 7/10.

    • 7 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Quo vadis - znakomity musical z podtekstami

    Pozytywne zaskoczenie z deja vu na koniec

    Warto zobaczyć. Na pewno spektakl płynący pod prąd. Dzieło - oryginał wydawał się mi niemal niemożliwy do zinscenizowania w formie musikalu. sic! Skoro uważam że warto iść to wg mnie udało się tego p. Kościelniakowi dokonać. Wiele osób przede mną na tym forum chwaliło reżysera i zespół. Więc nie będę się powtarzał. Dlaczego deja vu! Bo mam wrażenie że utwór końcowy doklejono w opozycji do całości musikalu. Pytanie dlaczego? Czy ze względu na chęć współczesnego moralizowania -element autocenzury? Czy też ktoś uznał że należy to dopisać. Miałem w czasie finału wrażenie deja vu ponieważ wydawało mi się że kiedyś widziałem już takie zjawiska. Wydawało mi się że to przeszłość że jest to niemożliwe. Deja vu

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery