- 1 Jak rozpoznać auto po powodzi? (54 opinie)
- 2 Cztery zatoki i oświetlenie za blisko 1,5 mln zł (84 opinie)
- 3 Trwa zmasowana akcja policji na drogach w całym kraju
- 4 Duże zmiany na węźle Gdańsk Południe (148 opinii)
- 5 900 zł mandatu za zbyt szybką hulajnogę (134 opinie)
- 6 To jeszcze nie koniec obniżek na stacjach (90 opinii)
Coraz więcej pojazdów na drogach? To pytanie retoryczne
Tak naprawdę nie trzeba posiłkować się oficjalnymi statystykami, aby dostrzec, że każdego roku liczba samochodów na naszych drogach rośnie. Wystarczy w godzinach szczytu przejechać się obwodnicą Trójmiasta albo spróbować wydostać się z centrum miasta. Czy rzeczywiście pojazdów jest więcej?
Dotarliśmy do danych Urzędu Miejskiego w Gdańsku, z których jasno wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat (2021-2023), w samym Gdańsku, liczba zarejestrowanych pojazdów (samochodów osobowych i ciężarowych, a także motocykli) wzrosła o ponad 26 tys. egzemplarzy
Poniżej prezentujemy szczegółowe dane.
Na przestrzeni trzech lat liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła o 22 542 egzemplarze (z 322 860 do 345 402 aut), pojazdów ciężarowych - o 1597 sztuk (z 41 456 do 43 053 pojazdów), motocykli - o 1972 jednoślady (z 11 643 do 13 615 egzemplarzy).
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-14 06:20
i w tym samym czasie utrudnia się poruszanie innym środkami transportu (12)
potrafią rozkopać i zamknąć drogę rowerową z dnia na dzień bez objazdu
- 50 25
-
2024-08-14 09:34
. (1)
.
- 3 0
-
2024-08-14 09:35
Gdyby drogi były przepustowe, nie byłoby korków.
- 2 12
-
2024-08-14 06:42
Samochodów przybywa (9)
A dróg już nie!
Gdyby za Gierka nie budowano ulic to teraz byście jeździli po ubitej ziemi!- 13 12
-
2024-08-14 13:30
Dróg nawet ubywa. Ostatnio buspas wymyślili.
I robią kolejne przejście naziemne. Wcześniej zwęzili Trakt Konny, jeszcze wcześniej Aleję WP i jeszcze trochę przykładów by się znalazło. Nowa Warszawska bez ulicy.
- 3 5
-
2024-08-14 11:03
Jasne, dróg wcale nie przybywa (2)
Tunel pod Wisłą wraz z Sucharskiego, obwodnica południowa, Havla, AK, Łostowicka, Adamowicza wcale nie powstały
- 10 2
-
2024-08-14 13:01
Havla wbija się w świętokrzyską 1 pas. (1)
a gdzie wiadukt nad ? Codzienne korki i zmarnowana przepustowość . Gdańsk Południe to porażka komunikacyjna 3 świata.
- 4 0
-
2024-08-15 10:02
Czyli najpierw powinni zrobić dwa pasy na Świętokrzyskiej, a dopiero potem Havla? A może od razu wybudować docelowy układ drogowy potrzebny za 30 lat?
- 0 1
-
2024-08-14 09:35
Do jakiego miejsca w Gdańsku nie da się dojechać drogą? (1)
- 6 1
-
2024-08-14 14:44
Na przykład do zdecydowanej większości starego miasta.
- 1 5
-
2024-08-14 07:56
no za gierka to było, nie to co teraz, zaścianek
- 6 2
-
2024-08-14 06:48
(1)
A kto to gierek....;)
- 1 7
-
2024-08-14 16:14
Bóstwo postpisowskich naiwniaków
- 3 6
-
2024-08-14 07:38
(42)
Trochę jeżdżę po Polsce i o ile w Trójmieście nie widzę opcji żeby zrezygnować z samochodu na co dzień, tak w innych dużych miastach w ogóle nie jest to problematyczne. Tramwaje, autobusy, w Warszawie metro... Jakoś to wszystko potrafi być dobrze zorganizowane, że po prostu nie opłaca się ruszać samochodu. Tu żeby dostać się do pracy komunikacją
Trochę jeżdżę po Polsce i o ile w Trójmieście nie widzę opcji żeby zrezygnować z samochodu na co dzień, tak w innych dużych miastach w ogóle nie jest to problematyczne. Tramwaje, autobusy, w Warszawie metro... Jakoś to wszystko potrafi być dobrze zorganizowane, że po prostu nie opłaca się ruszać samochodu. Tu żeby dostać się do pracy komunikacją miejską potrzebuję 3 razy więcej czasu niż samochodem i do tego muszę się przesiadać, a na końcu jeszcze 15 minutowy spacer od przystanka. Kalkulacja jest prosta. Jak ktoś ma czas to powodzenia, ja nie mam.
- 115 14
-
2024-08-15 15:01
Tak może być (1)
To jest takie myślenie że autobus ma mnie wziąść spod domu i wysadzić pod bramę zakładu.Nie da się tak ułożyć rozkładu jazdy.natomiast da się zawsze pokombinować i połączyć pociąg z autobusem,samochodem,a nawet z hulajnogą elektryczną i dojeżdzamy tam gdzie mamy dobre połaczenie.
- 1 7
-
2024-08-15 23:45
Mylisz się, da się. Popatrz na komunikację miejską np. w Seulu czy Tokio. No, ale oni są gdzieś w 2060 roku. Europa jest daleko w tyle za nimi, a Polska jeszcze dalej.
- 4 1
-
2024-08-14 09:12
Tez bede kupował auto bo mamy najgorsza komunikacje w Polsce ! najdrozsza i najbardziej awaryjna!!Dzieki awaryjnym tramwajowm (2)
niema dnia bez aari tramwaju w Gdańsku najgorszy srodek komunikacyjny !1
Autem w Gdańsku jest taniej szybciej i wygodniej !! Niema strefy wolnej od spalin wiec oplaca sie kupic nawet 25 letniego diesla do jazdy po mieście!!
I to zauwarzyli wszystcy mieszkancy dlatego umnie niema juz miejsc do parkowania bo lawinowo rosnie liczba starych aut !!- 13 5
-
2024-08-14 09:36
Po czym poznać jednego z tych pacanów, którzy blokują tramwaj, bo nie będą mogli zaparkować 2m od drzwi? (1)
Właśnie po takim bełkocie.
- 8 11
-
2024-08-14 15:04
bdzbanie ale on pisze ze niema auta gdybys nie był głupi to bys rozumiał co czytasz ,ale go nie posiadasz a argumenty rzeczowe
to dla ciebie wiedza nie zrozumiała
- 4 1
-
2024-08-14 09:10
(10)
Zakładam, że w innych miastach zatrzymujesz się w okolicach centrum, a w Gdańsku mieszkasz gdzieś na południu. No cóż, cena własnych wyborów.
- 5 10
-
2024-08-14 10:03
Ja mieszkam w centrum Gdańska (Wrzeszcz) (1)
Zaraz obok tramwaju, skm/pkm i samochodem jest szybciej, a rowerem porównywalnie..to chyba nie tak powinno działać:) w latach 80/90 Tramwaj był szybszy:)
Wystarczy priorytet dla tramwajów na światłach, większa prędkość przejazdów-70 zamiast 50, zwłaszcza między oliwą a wrzeszczem i wrzeszczem a Gdańskiem i skrócenie postojów a będzie lepiej:) no i tramwaj co 3-5 minut a nie co 15-20 minut trzy:)- 12 0
-
2024-08-14 13:46
Ale ja do kogo innego piszę. A postulaty słuszne.
- 0 0
-
2024-08-14 09:37
(7)
Mieszkam od urodzenia na północy Gdyni z krótką przerwą na Warszawę. W Warszawie dojedziesz wszędzie bez najmniejszego problemu: czy to ze Śródmieścia, Wilanowa, Mokotowa, Ursynowa, Targówka czy nawet Białołęki. Tramwaje, autobusy, metro, WKD... Nieważne w której dzielnicy się zatrzymasz. W Katowicach czy Krakowie też nie wybierałam okolic centrum, bo był problem z zostawieniem samochodu bezpłatnie na czas pobytu...Serio Trójmiasto leży pod względem komunikacyjnym.
- 22 2
-
2024-08-14 10:26
A u nas garstka krzykaczy blokuje od prawie dekady tramwaj z największej sypialni do największego skupiska biurowców... (6)
Zazdroszczę Warszawie komunikacji.
- 9 2
-
2024-08-14 15:05
Krzykaczem to jestes ty gdybys miał mózg to bys wiedzial ze nic nieblokuja tylko chca autobus zamiast tramwajowego złomu (2)
- 1 7
-
2024-08-15 10:05
Aurobus juz jest
Stoi w korku na Sobieskiego i Do Studzienki
- 4 0
-
2024-08-14 15:51
I zgadzają się na przerobienie ich ulicy na buspas?
Czy to tylko PRowa zagrywka, tak jak z "uszkodzeniami kamienic"?
- 4 1
-
2024-08-14 10:40
(2)
Coś kojarzę, że nawet ulicę banerami obwiesili, że tego tramwaju tam nie chcą. Dlaczego nie chcą? Też zazdroszczę Warszawie komunikacji, u nas nigdy taka nie będzie. Zresztą parków i terenów rekreacyjnych też u nas nigdy nie będzie takich jak tam. Tam nie musiałam wyjeżdżać poza miasto, żeby sobie odpocząć. Najbliższy park 5 minut spacerkiem, kolejny po drugiej stronie 10 minut spacerkiem... Ścieżki rowerowe, tereny rekreacyjne... Trójmiasto mogłoby się od nich uczyć.
- 5 2
-
2024-08-14 13:44
teraz przesadziłeś, nie trzeba wyjeżdżać za miasto (1)
jeśli mieszkasz na dolnym tarasie to morze jest w zasięgu kilku minut samochodem, a w pasie nadmorskim to kilka minut pieszo. Warszawiacy zazdroszczą nam morza i całego pasa nadmorskiego.
- 0 0
-
2024-08-14 14:30
Mieszkam na północy Gdyni. Do plaży mam 15 minut z buta, tylko ile można chodzić na tę samą plażę? Do centrum i dalej się rekreacyjnie nie zapuszczam, bo nie lubię. Mechelinki, Rewa są już za miastem, wszystkie inne plażę, które lubię są za miastem. Jeziora też są za miastem. Tak się składa, ze mam rodzinę w Warszawie. Na urlop nie przyjeżdżają do
Mieszkam na północy Gdyni. Do plaży mam 15 minut z buta, tylko ile można chodzić na tę samą plażę? Do centrum i dalej się rekreacyjnie nie zapuszczam, bo nie lubię. Mechelinki, Rewa są już za miastem, wszystkie inne plażę, które lubię są za miastem. Jeziora też są za miastem. Tak się składa, ze mam rodzinę w Warszawie. Na urlop nie przyjeżdżają do nas a do Jastarni, Władysławowa, Karwi, czy Łeby. Trzy pary z dziećmi, każda woli jechać na Półwysep czy nawet dalej, bo u nas w Gdyni nic ciekawego dla nich nie ma.
- 4 0
-
2024-08-14 07:54
Wkrótce stojąc godzinę w korku (2)
będziesz miał czas na przemyślenia.
- 6 6
-
2024-08-14 08:05
(1)
Do pracy mam 20 km jadąc Obwodnicą. Przeżyłam już rozbudowę Kwiatkowskiego, budowę Trasy Kaszubskiej, budowę ronda na Oksywiu, obecnie po drodze mijam rozbudowę Unruga, remont Zielonej, zaraz zacznie się remont Hutniczej i nadal autobus nie jest opcją, zwłaszcza, że powrót z pracy przez to, że autobusy są totalnie niedopasowane zajmuje 1,5 h i dwie przesiadki.
- 9 0
-
2024-08-14 08:29
Ja niedawno przeprowadzilem sie w takie miejsce, ze do pracy mam 17min drzwi-drzwi autobusem, i powiem Wam ze to jest bajka. Auto dalej mam i trzymam na parkingu firmowym, ostatnie 2tyg nawet go nie uzywalem. Ale faktem jest, ze jesli chce sie wybrac do znajomych, to wskakuje w auto bo inaczej dojazd jest praktycznie niemozlwy. Alternatywnie sa
Ja niedawno przeprowadzilem sie w takie miejsce, ze do pracy mam 17min drzwi-drzwi autobusem, i powiem Wam ze to jest bajka. Auto dalej mam i trzymam na parkingu firmowym, ostatnie 2tyg nawet go nie uzywalem. Ale faktem jest, ze jesli chce sie wybrac do znajomych, to wskakuje w auto bo inaczej dojazd jest praktycznie niemozlwy. Alternatywnie sa ubery i rozwazam opcje pozbycia sie auta i przesiadke na taxy (musze policzyc jak to wychodzi w kontekscie kosztow auta), niestety nie kazdy moze tak sobie wszystko poukladac logistycznie, a szkoda, polecam.
- 5 2
-
2024-08-14 07:58
(22)
Ja potrzebuję 5 razy więcej czasu i dwie przesiadki. Koszt biletów przekracza koszt paliwa.
- 13 0
-
2024-08-14 09:10
(7)
policz na miesięcznym
- 1 9
-
2024-08-14 09:41
(6)
Owszem miesięczny tańszy, ale czasu nie zwróci Ci nikt, a to również bardzo istotny aspekt. Komfortu jazdy własnym autem z własną muzyką, bez meneli, bez rozsiewaczy zarazków, bez brudu, bez marznięcia na przystankach też nic nie zastąpi, no chyba, że praca zdalna.
- 10 2
-
2024-08-14 10:17
Czas w samochodzie jest zmarnowany i masz rację, że nikt Ci go nie zwróci. (5)
W komunikacji (nie wiem kiedy ostatnio Ci się zdarzyło jechać, ja żula nie spotkałem od lat) możesz zająć się czytaniem, oglądaniem filmów albo graniem.
- 2 8
-
2024-08-14 14:48
(1)
chyba głównie rzyganiem na wertepach
- 0 3
-
2024-08-17 17:34
Zależy co się jadło poprzedniego dnia
- 0 0
-
2024-08-14 10:59
(2)
Nie wyciągam telefonu w komunikacji miejskiej, czytam tylko wieczorami, nie gram, ewentualne mogę sobie posłuchać muzyki, ale to też w aucie robię. Ostatni raz jechałam w Warszawie metrem miesiąc temu, jak byłam na koncercie na Narodowym. Menele siedzieli na schodach do stacji metra Politechnika przy monopolowym. W Gdyni nagminnie spotykałam jak
Nie wyciągam telefonu w komunikacji miejskiej, czytam tylko wieczorami, nie gram, ewentualne mogę sobie posłuchać muzyki, ale to też w aucie robię. Ostatni raz jechałam w Warszawie metrem miesiąc temu, jak byłam na koncercie na Narodowym. Menele siedzieli na schodach do stacji metra Politechnika przy monopolowym. W Gdyni nagminnie spotykałam jak jeździłam Z-ką. Nie raz musiałam się przesiadać, bo takie mam szczęście, że nie dość, że śmierdzą, to jeszcze jak się dosiądą, to gadać chcą. Samochodem dojadę szybciej, więc rano mogę spać dłużej, po pracy jestem szybciej w domu, więc szybciej się obrobię z pracami domowymi i mam więcej czasu dla rodziny czy dla siebie w miejscu, w którym my chcemy, a nie na siedzeniu w autobusie wśród obcych ludzi.
- 7 1
-
2024-08-14 11:16
OK, kiedy to było? :) (1)
Ja niestety jestem zmuszony często jeździć samochodem do pracy, ale kiedy tylko mogę, wybieram tramwaj. Rano czas ten sam, po południu połowę krótszy. Do tego mogę sobie pograć na Steam Decku, zamiast w symulator korka :)
Żula wewnątrz pojazdu nie spotkałem już bardzo dawno...- 1 3
-
2024-08-14 11:43
Ja tu już praktycznie komunikacją nie jeżdżę, zaledwie kilka razy w roku, ale w czerwcu w 150 z Witomina trafiłam dwóch. Nic przyjemnego.
- 1 0
-
2024-08-14 08:21
(13)
Chciałam raz pojechać do znajomych z Gdyni do Sopotu. Przesiadka w centrum na S-kę. Koszt takiej wycieczki dla dwóch osób z biletem całodobowym 44 złote. Samochodem najkrótszą trasą 40 km w obie strony, więc podczas gdy samochód pali nam 6 litrów na 100 km, wyszłoby 15 zł. Czasu dojazdu nawet nie porównuję. W Warszawie są bilety weekendowe - od
Chciałam raz pojechać do znajomych z Gdyni do Sopotu. Przesiadka w centrum na S-kę. Koszt takiej wycieczki dla dwóch osób z biletem całodobowym 44 złote. Samochodem najkrótszą trasą 40 km w obie strony, więc podczas gdy samochód pali nam 6 litrów na 100 km, wyszłoby 15 zł. Czasu dojazdu nawet nie porównuję. W Warszawie są bilety weekendowe - od piątku od 19 do poniedziałku do 8 rano i jeździsz czym chcesz. Koszt jednego to 24 złote i tak naprawdę jak się postarasz to jeździsz 4 dni, a nie 24h jak u nas. Jak grał w Trójmieście Ed Sheeran to chwalili się, że usprawnili komunikację miejską, żeby był łatwiejszy dojazd i powrót. Jak w Warszawie grała Metallica to metro po koncercie kursowało co 1,5 minuty. Nic w Trójmieście tego nie przebije.
- 11 0
-
2024-08-15 23:54
Jesteśmy daleko za Murzynami.
- 3 0
-
2024-08-14 10:07
Z wszystkim się zgadzam, oprócz tych 6 l w mieście. (7)
Chyba, że jakaś aygo czy coś równie małego. Większość samochodów w mieście pali ponad 10l, chyba że jeździsz w nocy, ew. Łagodnie traktowana hybryda.
- 1 2
-
2024-08-14 14:50
No chyba nie, jakakolwiek w miarę współczesna benzyna powinna spokojnie być w stanie zejść poniżej 7.5l
- 3 0
-
2024-08-14 10:18
(5)
Miasto, obwodnica, w czasie wolnym za miastem. Gdyby samochód palił mi ponad dychę to już dawno miałabym benzynę + gaz, a nie diesla. Rano jak jadę to korków nie ma w ogóle, po pracy jakieś tam są, ale nie na tyle, żeby się wlec pół godziny, czy nawet 20 minut prawie w miejscu. Da się. 2.0 TDCI 140 koni z sześciobiegową skrzynią.
- 1 0
-
2024-08-14 10:29
No tak, samochód nie pali dużo w mieście, jak nie jeździsz nim po mieście :D (4)
10l w korkach bez problemu spala Traficar ze swoim 1.0 i manualem.
Jedyna opcja żeby zejść do 6l to hybryda.- 2 2
-
2024-08-14 11:11
Łatwo znaleźć takie zestawienie: (3)
Marka modelPaliwoSilnik/MocTestowe zużycie paliwa (l/100 km)
MiastoTrasaŚrednie
Renault Clio 1.5 dCiD1.5/90 KM4.93.94.4
Chevrolet Aveo 1.3 DD1.3/95 KM5.04.04.5
Skoda Fabia 1.4 TDID1.4/80 KM5.04.24.6
Mini One 1.4 DD1.4/75 KM5.14.24.7
Toyota Yaris 1.4 D-4DD1.4/90 KM5.34.24.8
Ford Fiesta 1.4 TDCiD1.4/70Marka modelPaliwoSilnik/MocTestowe zużycie paliwa (l/100 km)
MiastoTrasaŚrednie
Renault Clio 1.5 dCiD1.5/90 KM4.93.94.4
Chevrolet Aveo 1.3 DD1.3/95 KM5.04.04.5
Skoda Fabia 1.4 TDID1.4/80 KM5.04.24.6
Mini One 1.4 DD1.4/75 KM5.14.24.7
Toyota Yaris 1.4 D-4DD1.4/90 KM5.34.24.8
Ford Fiesta 1.4 TDCiD1.4/70 KM5.24.34.8
Peugeot 208 1.4 HDiD1.4/68 KM5.24.34.8
Fiat Grande Punto 1.3 M-JETD1.3/95 KM5.34.44.9
Opel Corsa 1.3 CDTID1.3/95 KM5.44.44.9
Renault Clio 0.9 TCeB0.9/90 KM6.75.15.9
Renault Megane 1.6 dCiD1.6/130 KM5.54.65.0
Seat Leon 1.6 TDID1.6/105 KM5.64.75.2
Skoda Octavia 1.6 TDID1.6/105 KM5.84.75.3
Volkswagen Golf 1.6 TDID1.6/105 KM5.94.95.4
Kia Ceed 1.6 CRDiD1.6/128 KM6.04.85.4
Opel Astra 1.7 CDTID1.7/110 KM5.94.95.4
Ford Focus 1.6 TDCiD1.6/115 KM6.04.85.4
Fiat Bravo 1.6 M-Jet 120D1.6/120 KM6.04.85.4
Audi A3 2.0 TDID2.0/140 KM6.15.15.6
BMW 118dD2.0/122 KM6.35.25.8
Jak widzisz opcji jest dużo więcej, a sporo też zależy od techniki jazdy.- 0 2
-
2024-08-14 11:27
"Miasto" to nie "Korki". (2)
Średnia prędkość w WLTP to 47km/h, a pojazd zatrzymuje się kilka razy.
Mój komputer w samochodzie pokazuje średnią 10-12km/h z dojazdów do pracy, a staję i ruszam z miejsca spokojnie kilkadziesiąt razy na jeden parokilometrowy przejazd.- 1 0
-
2024-08-14 11:57
(1)
Jak masz parokilometrowy przejazd w jedną stronę to lepiej się przejść niż stać w tym korku. ;) Miasto to i korki i brak korków. Rano na 20 km odcinku trasy do pracy zatrzymam się może 3 czy 4 razy, ale jak już wjadę na Estakadę, to zatrzymuję się dopiero na parkingu przy pracy. Po południu gorzej, ale nadal nie na tyle, żeby mieć takie spalanie.
- 0 0
-
2024-08-14 15:52
Gdyby tylko wzdłuż AK był chodnik, to może i bym spacerował...
- 1 0
-
2024-08-14 08:54
(1)
I warto dodać, że w Warszawie i okolicznych gminach są prawdziwe wspólne bilety na różne rodzaje komunikacji miejskiej - a nie nędzna atrapa jak w Trójmieście - oraz że zakup biletów jest o wiele prostszy.
- 10 0
-
2024-08-14 09:11
Katowice też są super pod tym względem. Wsiadasz w Katowicach i jedziesz sobie na przykład do Chorzowa jednym tramwajem.
- 3 1
-
2024-08-14 08:32
(1)
Przynajmniej wiadomo kto parkuje w Sopocie na trawniku bez płacenia w strefie :).
- 0 3
-
2024-08-14 09:10
Przynajmniej wiadomo, kto ma własny ogród, w którym goście mogą zaparkować na free ;)
- 5 0
-
2024-08-14 07:11
Może w końcu czas na jakieś opłaty (21)
Od osobówek na obwodnicy?
I od wyjazdu do centrum miasta?- 28 93
-
2024-08-16 12:03
Może jakieś opłaty
od tego, że jesteś? Np 1k zł dziennie a jak nie zapłacisz to pyk i już cię nie ma na tym świecie.
- 1 0
-
2024-08-14 09:11
ćśśś, kierowców nie można denerwować
- 7 17
-
2024-08-14 08:54
(2)
Może czas na spójny system komunikacji miejskiej w Trójmieście i prawdziwe wspólne bilety?
- 28 0
-
2024-08-14 09:44
A po co mi wspólne bilety, skoro Fala rozwiązała ten problem?
- 1 17
-
2024-08-14 09:13
... finansowane z opłat jak powyżej.
- 4 3
-
2024-08-14 08:09
moze tez jakis oplaty za zmarnowanie czasu i zajmowanie miejsca siedzacego w szkole podstawowej? ty ten czas zmitrezyles
- 12 1
-
2024-08-14 07:57
(6)
tak, więcej podatków nam trzeba
- 8 0
-
2024-08-14 08:33
(2)
Jestem za takimi podatkami od aut jak w Danii.
Od razu by się ruch ucywilizował.- 3 13
-
2024-08-17 00:13
Chyba w Danii nie byłeś
Tam to dopiero jest gęsto od samochodów
- 0 0
-
2024-08-14 18:49
socjalistyczne fornalstwo lubi żyć na cudzy koszt
- 11 1
-
2024-08-14 08:26
(2)
Skoro ludzi stac na kupno auto za 200-300tys to dlaczego nie? Przeciez bedzie ich stac na zaplacenie dodatkowych podatkow.
- 6 15
-
2024-08-14 18:50
a na co id..to te podatki na zmarnowanie jak inne?
- 8 0
-
2024-08-14 09:20
Oczywiscie, bo wszyscy maja samochody za minimum 200 tysiecy.
- 16 0
-
2024-08-14 07:57
Typowe patrzenie na koniec swojego nosa
- 6 2
-
2024-08-14 07:59
(6)
Wincyj komuny, wincyj!
- 15 5
-
2024-08-14 09:45
No to skończmy z tą komuną i niech przedsiębiorcy budują drogi dla zysku, a nie państwo z podatków. (5)
- 3 7
-
2024-08-14 10:09
Ja jestem za, ale bez dopłat i ulg:) (4)
Będę śmigał po pustych drogach:)
Lewicowcy dostaną apopleksji :) a nie, sami to wprowadzą :)
To typowe: lewicowcy chcą przepisów uderzających w ich potencjalnych wyborców:)- 6 1
-
2024-08-14 10:21
To się zgadzamy. (3)
Żadnych ulg. Żadnego odliczania od dochodu firmowych samochodów, żadnego śmiesznie małego ZUSu dla przedsiębiorców i żadnego liniowego opodatkowania niższą stawką.
Starczy już tego lewactwa.- 8 3
-
2024-08-14 13:11
Tak!! (2)
Niech firmy padną jedna po drugiej. Niech ci zdziercy i oszuści - Właściciele tych firm idą do uczciwej roboty!!!
Tylko gdzie??? Przecież przedsiębiorcy nie będą dopłacać do interesu, prędzej zwolnią ludzi i zamkną interes.
A pewnie pójdą do pracy Państwowej, ale tej większość piszących szydzi i chce w niej zwolnień.
A może doNiech firmy padną jedna po drugiej. Niech ci zdziercy i oszuści - Właściciele tych firm idą do uczciwej roboty!!!
Tylko gdzie??? Przecież przedsiębiorcy nie będą dopłacać do interesu, prędzej zwolnią ludzi i zamkną interes.
A pewnie pójdą do pracy Państwowej, ale tej większość piszących szydzi i chce w niej zwolnień.
A może do korporacji gdzie zysk jest wyprowadzany poza granicę naszego Państwa a większość roboty to wirtualne świadczenia?
Więc co zamknąć państwo i zgasić światło??
Bez małych i średnich firm to Państwo nie przeżyje, a ciągle je zarzyna właśnie takimi pomysłami.
Bez samochodów w firmach towar nie zostanie dowieziony, robotnik nie dojedzie na miejsce pracy. Wiem, można wynająć, ale to też wynajmuje firma, która odlicz sobie to od podatku (dobrze jeśli płaci go w Polsce).- 8 5
-
2024-08-14 15:56
Jak zwykle "lewicowe państwo dla bogatych, dziki kapitalizm dla biednych". (1)
Niech ci zdziercy i oszuści płacą uczciwie podatki, jak reszta społeczeństwa i tyle.
Dlaczego mam dopłacać do SUVa jakiegoś Janusza biznesu, albo fundować mu ZUS?- 5 3
-
2024-08-16 09:24
Co to znaczy uczciwie wg Ciebie ?
Jak w tytule..Płacisz 18% podatku a przedsiębiorca 32%.. On aby wykonać swoją działalność musi ponieść koszt własnych zainwestowanych wcześniej zapracowanych pieniędzy. Aby sprzedać śrubkę należy wziąć w leasing ciągniki z naczepą, koszty magazynowe, pracownicy którzy przy mimo mega powtarzalnej pracy, zastępowalni przez niepolskpjezycznego
Jak w tytule..Płacisz 18% podatku a przedsiębiorca 32%.. On aby wykonać swoją działalność musi ponieść koszt własnych zainwestowanych wcześniej zapracowanych pieniędzy. Aby sprzedać śrubkę należy wziąć w leasing ciągniki z naczepą, koszty magazynowe, pracownicy którzy przy mimo mega powtarzalnej pracy, zastępowalni przez niepolskpjezycznego indonezyjczyka zarabiają już prawie tyle co dobry Specjalista 5 lat temu... wtedy narzuci coś sobie do marży. To są koszty, które na całym świecie się odlicza od dochodu...Polska to nie jakaś bananowa kraina.. To również ryzyko, zawsze można zainwestować w obligacje i nie zarobić prawie nic i iść na etat stąd każdy rozsądny chce mieć jakąś premie za ryzyko. Do tego jak wejdzie trochę więcej optymizmu w biznesie mozna podnieść sobie komfort kupując droższe auto o którym piszecie itp. Proszę sobie poczytać o komentarzu prezesa Inpostu ile placi podatku a ile Biedronki, Google i inne korporacje, sieci apteczne itp. Kraj stoi na chwiejnym MŚP ale etatowcy myślą z socjalizmem wyssanym z mlekiem matek PRLu że to kombinatorzy i złodzieje...Wincyj Dać...itp.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.