- 1 Potrąciła motocyklistę i uciekła (139 opinii)
- 2 CBA: Gdynia straciła miliony na węźle Karwiny (406 opinii)
- 3 "Prezent" za zablokowanie drogi śmieciarce (140 opinii)
- 4 Będzie więcej ulic z płatnym parkowaniem (564 opinie)
- 5 "Zarysowałam inne auto, szukam właściciela" (43 opinie)
- 6 Garaże na sprzedaż w Trójmieście. Ceny zwalają z nóg (79 opinii)
Elektryczne i hybrydowe Renault zaparkowały przy Forum Gdańsk
Renault pręży swoje muskuły i prezentuje gamę elektrycznych oraz hybrydowych modeli. Wydarzenie Renault E-Tech Tour 2022 zawitało do Trójmiasta, a dokładnie do Forum Gdańsk. Auta będzie można oglądać do końca środy, 21 września.
Trwa polskie tournee elektrycznych i hybrydowych modeli Renault. Po Łodzi i Bydgoszczy kolejnym przystankiem na mapie Polski jest Gdańsk. Dwudniowe wydarzenie rozpoczęło się we wtorek, a zakończy się w środę.
Na miejscu przed Forum Gdańsk zaparkowało kilka ciekawych modeli francuskiego koncernu. To elektryczne: Megane E-Tech (zasięg do 450 km), Zoe E-Tech (do 395 km), Kangoo E-Tech (do 300 km) oraz dostawczy Master E-Tech (do 200 km), a także hybrydowe: Arkana E-Tech, Captur E-Tech i Clio E-tech.
Co istotne, w godz. od 14 do 20 można nie tylko oglądać zaparkowane samochody, ale i odbyć jazdy testowe wybranymi modelami. Na przejażdżkę można się zapisać na miejscu albo przez formularz na stronie.
Największą atrakcją są jazdy próbne najnowszym, w 100 proc. elektrycznym modelem Renault Megane E-Tech. To kompaktowy samochód high-tech, pozwalający na nowo odkryć przyjemność z jazdy. Jest pierwszym modelem Renault "generacji 2.0", otwierającym nowy rozdział elektrycznej rewolucji rozpoczętej przez markę ponad 10 lat temu. Elektryczne Megane E-Tech to owoc zastosowania najnowszych technologii - został wyposażony w system inteligentnego ładowania, a docelowo będzie także mógł w razie potrzeby oddawać część energii do sieci, dzięki technologii vehicle-to-grid (V2G). To samochód połączony ze światem, zintegrowany zarówno z ekosystemem elektrycznym, jak i z cyfrowym ekosystemem użytkowników. Nowy Megane E-Tech elektryczny symbolizuje również początek zapowiadanego przez Renault mocnego powrotu do segmentu samochodów kompaktowych (segment C) - zachwalają organizatorzy.
Na miejscu na odwiedzających czekają przedstawiciele marki Renault, którzy zapoznają gości z aspektami codziennego użytkowania samochodów z napędem elektrycznym, ich kosztami oraz szczegółami dotyczącymi uzyskania dopłat w ramach rządowego programu "Mój elektryk". Doradzą także, jak zainstalować domową stację ładowania oraz jak korzystać z publicznych stacji podczas dalszych podróży.
Przypomnijmy, że trójmiejskim przedstawicielem marki Renault jest Grupa Zdunek.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-09-21 12:11
(7)
A skąd prunt dla tych pseudo-samochodów, ciekaw jestem?
- 29 2
-
2022-09-21 18:10
jak chomiki będziemy biegać w takich kołach, żeby bogate jeździły
- 3 2
-
2022-09-21 17:16
Prundu nie bedzie ake bedzuesz mogl go sobie parkowac jak te na obrazku
- 4 1
-
2022-09-21 12:36
Z fotowoltaiki. (4)
W końcu samochód i tak 90% swojego życia spędza gnijąc na parkingu.
- 6 6
-
2022-09-21 13:14
W 2023 r. jazda na prądzie może opłacać się już tylko właścicielom instalacji fotowoltaicznych działających na starych zasadach (3)
"Kto ma instalację fotowoltaiczną działającą na starych zasadach (tzn. za 1 kWh oddaną do sieci może w dowolnym momencie pobrać 0,8 kWh), ten jest w komfortowej sytuacji: jeśli uda mu się latem zaoszczędzić parę tysięcy kilowatogodzin, to prąd ten odbierze, ładując auto w nocy czy w dowolnej porze zimą, gdy panele fotowoltaiczne nie pracują. Na
"Kto ma instalację fotowoltaiczną działającą na starych zasadach (tzn. za 1 kWh oddaną do sieci może w dowolnym momencie pobrać 0,8 kWh), ten jest w komfortowej sytuacji: jeśli uda mu się latem zaoszczędzić parę tysięcy kilowatogodzin, to prąd ten odbierze, ładując auto w nocy czy w dowolnej porze zimą, gdy panele fotowoltaiczne nie pracują. Na nowych zasadach to nie działa już tak dobrze. Prąd trzeba sprzedać tanio i kupić drożej. Zimą trzeba płacić za niemal 100 proc. zużycia. O jeździe za darmo, bo na prądzie, można zatem zapomnieć. Powstaje pytanie, czy to się w ogóle będzie opłacać. I w jakich warunkach."
Za kilka lat wszyscy właściciele instalacji fotowoltaicznych, będą już mieli te nowe, gorsze warunki.- 12 2
-
2022-09-29 00:10
Za kilka lat wszyscy będą mieli nowe warunki? 15 lat to kilka?
- 0 0
-
2022-09-22 08:09
Niekoniecznie, bo nowe zasady net-billing to loteria (1)
Prąd się sprzedaje po hurtowych cenach rynkowych, ale kupuje po detalicznych z wszelakimi dopłatami, tarczami, zatwierdzane urzędowo po cenach niższych niż rynkowe. W takiej sytuacji jaką mamy dzisiaj net-billing może wygrywać z net-meteringiem.
- 1 0
-
2022-09-23 16:35
ładujesz prosto z solara w samochód
tylko trzeba mieć dwa akumulatory albo dwa samochody. Jeden się ładuje.
- 0 3
-
2022-09-21 22:54
A powinny na Szadółkach
tam jest miejsce elektrośmieci
- 14 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.