- 1 Jechał tunelem pod Martwą Wisłą 299 km/h (394 opinie)
- 2 Trwa zmasowana akcja policji na drogach w całym kraju (44 opinie)
- 3 Duże zmiany na węźle Gdańsk Południe (149 opinii)
- 4 Cztery zatoki i oświetlenie za blisko 1,5 mln zł (83 opinie)
- 5 Jak rozpoznać auto po powodzi? (67 opinii)
- 6 To jeszcze nie koniec obniżek na stacjach (91 opinii)
Jest przetarg na drugi tor do Lęborka. Będzie wiadukt na Puckiej
PKP PLK ogłosiła oczekiwany przez gdynian przetarg na projekt i rozbudowę linii kolejowej z Gdyni-Chyloni do Lęborka do układu dwutorowego. Pociągi będą mogły jeździć tam 200 km/h. Dla mieszkańców najważniejsze jest to, że po zakończeniu prac zostanie zlikwidowany przejazd przez tory na Puckiej w Gdyni. Całość ma być gotowa w 2029 r.
W poniedziałek pisaliśmy o zaktualizowanych terminach przetargu na rozbudowę linii 202 z Chyloni do Lęborka, zakładającej likwidację przejazdu przez tory na Puckiej w Gdyni i budowę wiaduktu kolejowego. Szacowany koszt tej inwestycji to ponad 1 mld zł.
Nowa data przetargu na wiadukt nad Pucką. Zamówienie do końca roku
Projekt i rozbudowa linii kolejowej
Zamówienie obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji projektowej oraz budowę wszystkich elementów nowej linii kolejowej, w tym obiektów inżynieryjnych.
W ramach prac budowlanych przewidziano m.in.:
- rozbudowę linii na całym odcinku do układu dwutorowego, przebudowę torów w celu przystosowania geometrii do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h,
- zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), przebudowę obiektów inżynieryjnych,
- budowę peronów i obiektów kubaturowych,
- budowę nowych przystanków osobowych,
- likwidację skrzyżowań linii kolejowej z drogami w poziomie szyn.
Ta ostatnia kwestia jest najbardziej interesująca dla mieszkańców Gdyni czekających na bezkolizyjny przejazd przez tory, po których poruszają się - oprócz pociągów dalekobieżnych - także kolejki SKM.
Wiadukt kolejowy, by ułatwić przejazd kierowcom
Według ostatnich informacji od PKP ma tam zostać zbudowany wiadukt kolejowy, który będzie miał ponad 20,5 m długości, blisko 32,5 m szerokości oraz 4,5 m wysokości.
- Zgodnie z porozumieniem w sprawie budowy przejazdu kolejowego przy ulicy Puckiej, które zostało zawarte z PLK 18 grudnia 2017 r., po rozpoczęciu użytkowania zostaną zamknięte kolizyjne przejazdy kolejowe w ciągu ulic Piaskowej i Północnej, co w sposób istotny przyczyni się do podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego - wyjaśnia Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
Co ważne, inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a w części drogowej przez Gdynię. Inwestycja będzie dofinansowana z funduszy europejskich. Jej koszt ma przekroczyć miliard złotych.
Całość gotowa najszybciej w 2029 r.
Całość rozbudowy linii łącznie z projektem i pracami ma potrwać 56 miesięcy, a więc nieco ponad 4,5 roku.
Kryterium, które będzie brane pod uwagę w przetargu w 100 proc., jest cena.
Oferty firmy mogą składać do 17 października. Każdy Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 15 mln 350 tys. zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-04 17:56
Ilez ta inwestycja by nie trwala, budowa wiaduktow w Gdyni powinna byc rozpoczeta i zbudowana jako pierwsza (7)
Wladze Gdyni maja tutaj swietne pole do popisu, aby nam gdynianom udowodnic, ze nowe znaczy lepiej
- 116 18
-
2024-09-04 23:23
Przecież to nie od miasta zależało tylko od PKP
Jezu, ludzie, nie głosujcie w wyborach
- 15 4
-
2024-09-04 22:59
(2)
Ale to PKP robi inwestycję a nie miasto.
- 17 3
-
2024-09-05 12:00
Jedno i drugie to "państwo". Jako można wymagać kooperacji od podmiotów w państwie a od organów samorządowych przejrzystości, deklaracji działań i dobrej komunikacji, nie? A nie, że dzielimy kraj na podmioty, bo potem można zwalać odpowiedzialność na innych.
- 4 0
-
2024-09-05 08:13
Serio ? Dobra wspolpraca miasta i PKP rowna sie sukces. Patrz Wejherowo dwukrotnie. Patrz Rumia
Pewnie o tym nie wiedziales, no coz zdarza sie, Dlatego w Gdyni jestesmy tam gdzie jestesmy
- 9 2
-
2024-09-04 21:35
(1)
W 2029 roku to jakiś żart.Polski już wtedy raczej nie będzie,już jest sprzedana i zarejestrowana korporacjom jako podmiot.
- 7 16
-
2024-09-05 09:44
Napisz co bierzesz bo fajny odlot.
- 3 3
-
2024-09-04 21:42
Nie powstanie
Bo jest za szeroki!!!
- 1 3
-
2024-09-04 19:22
rzuca sie do oczu brak koordynacji miedzy przebudowa linii 202 a "droga czerwona" (5)
Oraz zastanawiajacy rozziew pomiedzy skala i zakresem (100km linii kolejowej vs. 9km drogi) a planowanymi terminami budowy rozwiaznaia i jego realizacji. Do 2029 "droga czerwona" ma byc projektowana!
Z zupelnie mglawicowym budzetem...
To pokazuje, jak "powaznie" podchodzi sie do "drogi czerwonej", ktora powinna przebiegac wOraz zastanawiajacy rozziew pomiedzy skala i zakresem (100km linii kolejowej vs. 9km drogi) a planowanymi terminami budowy rozwiaznaia i jego realizacji. Do 2029 "droga czerwona" ma byc projektowana!
Z zupelnie mglawicowym budzetem...
To pokazuje, jak "powaznie" podchodzi sie do "drogi czerwonej", ktora powinna przebiegac w miejscu przeznaczonego do likwidacji przejazdu na osi Poludniowa-Polnocna.
Tunel przy Chylonskiej jest bardzo potrzebny, ale nie moze byc substytutem "drogi czerwonej", bo obsluguje zupelnie inny rodzaj ruchu.- 58 4
-
2024-09-04 23:07
Co ty tam wiesz o koordynacji robót przy (1)
takich inwestycjach ich skali i zakresie. Znasz dwie liczby z których nic nie wynika ale pomarudzić można.
- 3 8
-
2024-09-05 15:11
tak się składa
że wiem...
I znam skutki takich "pawi", gdzie cała tuba propagandowa dmie w balon "tak miał być"...- 0 0
-
2024-09-05 01:49
Wy w tej redakcji tego portalu dla wyborców tuska
Jak rozumiecie długość i szerokość????
- 2 4
-
2024-09-05 04:47
(1)
Kpiny jakieś tytuł w końcu powstanie a tu masz 2029rok.Jeden mostek budować będą5lat ,jaja jak berety.W Chinach w tym czasie wybudują 100 nowych miast.
- 8 2
-
2024-09-05 06:30
a 90 starych zlikwidują.
- 5 0
-
2024-09-04 19:53
No ale w Cisowej już nikt nie przejdzie legalnie przez tory (9)
Można się spodziewać że ludzie przyzwyczajeni do tego, że na północnej i piaskowej były przejazdy, będą w tym miejscu przechodzić np do pracy po drugiej stronie torów. Szkoda, że w mniejszych miejscowościach pkp plk budowało w zamian kładki bądź przepusty, a w Gdyni pieniędzy pozalowano, chociaż Gdynia się do budowy wiaduktów dokłada z własnego budżetu...
- 30 11
-
2024-09-05 13:38
w Cisowej jest tunel
dla pieszych.
Do hutniczej da się dojść, choć to spore wyzwanie.
Próby zainteresowania miasta uporządkowaniem ścieżki wzdłuż Potoku Cisowskiego nie znalazły przychylności.
Za to firmy grodza teren coraz ciaśniej.- 2 0
-
2024-09-05 04:36
Hmm (2)
Mnie to zastanawia, czy ten wiadukt na pewno jest częścią tej inwestycji. Wszak mowa o odcinku Chylonia - Lębork, a z punktu widzenia tego odcinka przejazd na Puckiej jest ZA stacją Chylonia...
- 7 1
-
2024-09-05 10:21
Ten przejazd jest nadal w obrębie stacji Chylonia, zresztą jest z niej zarządzany. (1)
- 3 0
-
2024-09-05 13:39
zarządzane są znacznie bardziej odległe obiekty
I co z tego?
- 1 0
-
2024-09-04 22:15
Na północnej też powinien być przejad. (4)
Kategorycznie.!
- 5 1
-
2024-09-04 22:29
jak zrobią "czerwoną" (3)
ale pewnie zapomną o ścieżce dla pieszych w tunelu...
- 6 1
-
2024-09-05 01:51
Czerwona to by juz była (2)
Ale Szczurek PO stanowił wspierać PO i Trzaskowslorgo i musztarda PO obiedzie. A za tuska to W 2035
- 3 10
-
2024-09-05 08:25
"czerwona" by juz byla, gdyby w 2014 Tusk nie uwalil tego przedsiewziecia wlasnorecznie. (1)
Sadzisz, ze ten osobnik przyzna sie do bledu??!
Wszystko, co dzieje sie wokol tego miejsca na ziemi pokazuje, ze sie nie przyzna.
A poludnie chwali sie trasa s19 i jej zaawansowanymi konstrukcjami. 3km tunelu i 1km estakady o wysokosci 40m powstanie w piec lat za 2 miliardy zlotych...
Taki tunel zaczynalby sie na obwodnicy i konczyl w okolicy estakady Kwiatkowskiego...- 2 3
-
2024-09-05 13:42
ktoś ma wątpliwości?
Rok 2014, kwiecień, tuż przez eskapadą (rejteradą) do Brukseli:
"
Nie sprawdziły się argumenty, jakimi posłowie starali się nakłonić przedstawicieli rządu do poparcia planu budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
"- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.