- 1 Remont obwodnicy po wakacjach? Zmienią nawierzchnię (41 opinii)
- 2 Czy wydłużenie lewoskrętu może rozładować korki? (62 opinie)
- 3 Kamery na obwodnicy już wiszą (270 opinii)
- 4 Zamkną część ulic na Wiczlinie (50 opinii)
- 5 Połączą ważne drogi na południu Gdańska (237 opinii)
- 6 Zbudują Porsche, które wystartuje w Dakarze (11 opinii)
Mandaty za podkręcone hulajnogi i rowery elektryczne. "Hamownia" zadziałała
Prawie 100 mandatów wystawili policjanci z Gdańska, którzy wyposażeni w "hamownię" kontrolowali elektryczne hulajnogi i rowery. Część z kar była związana z "podkręconymi" jednośladami, z których zdjęto zabezpieczenia prędkości.
-
Lubię to 6
-
Super 4
-
Trzymaj się 2
-
Ha ha 14
-
Wow 1
-
Przykro mi 2
-
Wrr 31
- Wszystkie 60
50 km/h na hulajnodze? Czytelnik Trojmiasto.pl pokazuje, z jaką prędkością jedzie osoba na hulajnodze.
- Jak działa hamownia? Policjanci dostali ją w 2025 r.
- Setki kontroli, dziesiątki mandatów od policjantów z hamownią
Jak działa hamownia? Policjanci dostali ją w 2025 r.
Przypomnijmy: w 2025 r. mundurowi dostali do testów mobilną hamownię do pomiaru prędkości i parametrów technicznych rowerów i hulajnóg elektrycznych.
Kontrolowany na "hamowni" pojazd trafia na specjalne rolki, gdzie - bez konieczności poruszania się po drodze - policjant może sprawdzić jego rzeczywistą prędkość oraz moc silnika. To kluczowe, aby ustalić, czy dany jednoślad spełnia wymagania przewidziane dla roweru, czy też powinien być traktowany jako inny.
Od tego czasu patrole wystawiły już dziesiątki mandatów dla właścicieli elektrycznych jednośladów. Część z nich dotyczyła "podkręconej" prędkości, jaką mogłyby rozwijać hulajnogi czy rowery.
Setki kontroli, dziesiątki mandatów od policjantów z hamownią
- Od października do grudnia 2025 r. policjanci, którzy mają w swoim codziennym wyposażeniu hamownię, przeprowadzili 148 kontroli jednośladów. W wyniku tych kontroli nałożonych zostało 45 mandatów karnych, sporządzonych zostało 13 wniosków o ukaranie, 10 osób zostało pouczonych oraz sporządzonych zostało 5 wniosków do funduszu gwarancyjnego - wylicza mł. asp. Aleksandra Philipp z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Aktualne ceny paliw w Trójmieście Dodaj ceny paliw
W tym roku, od początku stycznia do końca marca, na "hamowni" - po kontroli 121 jednośladów - wyłapano aż 50 przypadków "zasługujących" na mandat karny. Oprócz tego - relacjonuje policjantka - sporządzone zostały 2 wnioski o ukaranie, 2 osoby zostały pouczone oraz sporządzone zostały 3 wnioski do funduszu gwarancyjnego.
Co ciekawe, policjanci nie dysponują dokładnymi danymi co do liczby kierowców "elektryków", którzy po kontroli na "hamowni" okazali się posiadaczami przerobionych jednośladów. Po pytaniach Trojmiasto.pl mundurowi zapowiadają jednak, że takie dane będą gromadzone.
Opinie wybrane
-
2026-04-09 11:02
(16)
To powinno być traktowane jak motor zakazać jeżdżenia po chodnikach i po problemie
- 300 30
-
2026-04-09 15:24
(1)
A wyobraźcie sobie teraz te wszystkie hulajnogi i rowery (niby motory) na ulicy razem z samochodami. Zaraz byśmy mieli gorzej jak Indiach
- 3 10
-
2026-04-09 22:51
Już lepiej mieć takie pojazy na jezdni niż na chodniku, gdzie stwarzają zagrożenie dla pieszych
- 4 1
-
2026-04-09 12:44
Dokładnie! (2)
E-rower działa tak, że wspomaganie włącza się przy PE-DA-ŁO-WA-NIU !
A większość tych przeróbek, to "e-motorynki", bo mają po prostu silnik, który napędza bez pedałowania - to widać przede wszystkim o tych wszystkich glovów, woltów i innych boltów co pędzą po 40-50 km/h po DDR-ach i chodnikach
Poszedłbym dalej - taki pojazd powinien mieć badania techniczne i "blachę", a żeby prowadzić trzeba mieć uprawnienia.- 43 3
-
2026-04-09 17:04
I ubezpieczenie OC. (1)
- 15 0
-
2026-04-09 20:02
I homologację drogową żeby to zarejestrować.
Ups...
- 7 0
-
2026-04-09 12:08
Czyli złapali i wystawili mandaty tylko 10% tych elektryków wiekszosc tych elektryków ba blokade programowa która sie wyłacza
jednym kliknieciem manetki robi sie to w kilka sekund ,tego zadna hamownia nie jest wstanie wykryc
- 4 10
-
2026-04-09 11:50
(5)
To skoro jest to motor to dlaczego nie można tego zarejestrować i jeździć legalnie po ulicy?
- 9 18
-
2026-04-09 22:53
Czemu twierdzisz że nie można jeździć legalnie po ulicy?
- 0 0
-
2026-04-09 12:29
Jesteś pewien że nie można? (1)
Jakoś nie widziałem ubereatsów z tablicą rejestracyjną, ale to chyba nie znaczy że się nie da.
- 8 2
-
2026-04-09 12:48
Musisz mieć papiery homologacyjne na L1e/L3e od importera.
No i oczywiście pojazd musi spełniać wymogi do homologacji.
- 13 0
-
2026-04-09 12:27
Nie ma homologacji.
- 7 0
-
2026-04-09 11:54
Bo producent/importer/sprzedawca ma w nosie zrobienie temu homologacji?
Głównie dlatego że temu się nie da zrobić europejskiej homologacji bo nie spełnia europejskich warunków technicznych dotyczących pojazdów...- 25 1
-
2026-04-09 11:13
(3)
ale jest zakaz i nie powinno być traktowane jak motor tylko to JEST motor. motory bez tablic się zatrzymuje a nie daje po łapkach kierowcy
- 39 1
-
2026-04-09 11:59
(2)
W takim razie na osobówki które ciągną przyczepki jakiekolwiek powinno być C+E. Oczywiście posiadacze samochodów z tak zwaną kratką również powinni posiadać kategorię C
- 9 22
-
2026-04-09 12:31
Bez przesady
Co innego przepisowa jazda z przyczepą. Co innego pudrowanie skutera tak żeby wyglądał na rower i jeździł po drogach rowerowych
- 17 2
-
2026-04-09 12:04
W pierwszym przypadku bez sensu.
W drugim - jak najbardziej powinno tak być. Ale co to ma do jazdy nielegalnym pojazdem?
- 8 2
-
2026-04-09 11:12
konkfiskata (29)
Uważam, że powinna być konfiskata hulajnogi lub roweru, jeśli zostały przerobione i nie spełniają przepisów, ponieważ stanowią zagrożenie dla innych.
- 260 63
-
2026-04-09 14:00
(1)
A jak trafi w ciebie jegomość na zwykłym rowerze jadący 35km/h, to też konfiskujemy, czy wtedy to już nie? A jak wpadnie w ciebie duży, szybko biegnący człek, to co konfiskujemy? Może buty? Oczywiście na potrzeby mojej wypowiedzi z góry założyłem, że do zdażenia nie doszło z twojej winy, co wcale nie musi być takie oczywiste.
- 13 12
-
2026-04-09 20:06
Jest coś takiego, co nazywa się homologacją i stanowi
podstawę do dopuszczenia do ruchu. Własne przeróbki skutkujące rażącym naruszeniem warunków homologacji są w przypadku pojazdów podstawą do np. odmowy ochrony ubezpieczeniowej. Uczestnik kolizji/wypadku, który poruszał się przerobioną hulajnogą, rowerem czy innym wehikułem powinien pokrywać z wyroku sądu wszystkie koszty.
"Konfiskata" wpodstawę do dopuszczenia do ruchu. Własne przeróbki skutkujące rażącym naruszeniem warunków homologacji są w przypadku pojazdów podstawą do np. odmowy ochrony ubezpieczeniowej. Uczestnik kolizji/wypadku, który poruszał się przerobioną hulajnogą, rowerem czy innym wehikułem powinien pokrywać z wyroku sądu wszystkie koszty.
"Konfiskata" w naszym kochanym kraju ma wymiar "antykonstytucyjny", niestety - ale oczywiście prewencyjnie w wypadku wykrycia przeróbek potencjalnie chroniłaby właściciela przed dużo wyższymi kosztami w przyszłości :-)- 1 0
-
2026-04-09 13:43
Hahah cymbalek (10)
Może skomfiskujmy wszystkie auta które jeżdżą więcej niż 140 kmh... A w mieście 50kmh
- 12 11
-
2026-04-09 15:24
Przepisy... sa różne. Np w usa rower przerobiony (9)
Na elektryka może jechać max 25 mil/h (40km_h) i mieć silnik o mocy max 750w. U nas 12 mil/h i max 250w. Dziwne czemu? Ktos to może wytłumaczyć?
- 2 6
-
2026-04-11 08:22
A jak szybko autem można tam jeździć? Jak światła mają działać? Są różnicę i tyle.
- 0 0
-
2026-04-09 21:39
Stan umysłu pomarañczowej kukurydzy
- 1 0
-
2026-04-09 19:19
Dziwi cię to, że przepisy są różne? (2)
Wiele przepisów w USA jest niepodobnych do europejskich. Oni nawet nie mają formatu A4 :)
- 3 0
-
2026-04-09 19:44
Ale w przeciwieństwie do nas w kosmos latają (1)
- 1 0
-
2026-04-10 01:07
My też latamy w kosmos.
Polacy Mirosław Hermaszewski i Sławosz Uznański-Wiśniewski byli w kosmosie.
- 1 0
-
2026-04-09 19:08
No nie do końca
Te ze wspomaganiem do 20mph.
- 1 0
-
2026-04-09 19:06
USA to taka nowocześniejsza rosja, słaby przykład
- 1 1
-
2026-04-09 16:08
a jak nie jest przerobiony tylko fabryczny? (1)
- 3 2
-
2026-04-09 20:05
Wówczas nie jest dopuszczony do użytku na drogach publicznych.
Mozesz pojeździć sobie po swoim polu albo po przedpokoju.
- 2 0
-
2026-04-09 11:53
(1)
Ofiaro systemu
- 2 20
-
2026-04-09 12:40
Odnieś się merytorycznie, jesli masz cokolwiek do powiedzenia
- 11 2
-
2026-04-09 11:19
(5)
Dokładnie tak. To przecież są nielegalne motorowery a nawet i motocykle bez homologacji, rejestracji, ubezpieczenia OC a często również i kierowane przez osoby bez uprawnień. I to wszystko na drogach dla rowerów i pieszych. Pozwoliliśmy zamienic nasze ulice w jakiś Bangladesz
- 40 2
-
2026-04-09 19:20
Byłeś kiedyś w Bangladeszu?
Bo ja tak. Po co takie ksenofobiczne porównania?
- 0 1
-
2026-04-09 15:30
W dodatku dzieciaki tym jeżdżą a oni nie znają przepisów i nie potrafią przewidywać plus nie mają doświadczenia.
- 0 0
-
2026-04-09 13:50
Weź się ogarnij (2)
Zobacz ilu kierowców przekracza w mieście dozwolone 50km/h już nie wspominając o miejscach gdzie zazwyczaj jest jeszcze mniej jak często w okolicach szkoł itd. Wszyscy jeżdżą 70-90km/h w mieście a policja nie widzi problemu. Ale tak winmy ped**arzy i hulanogowcow. Jakby już abstrahując od wszystkiego ile osób ginę rocznie statystycznie pod kołami takich bandytów hulajnogowych a ile pod kołami kierowców co mają uprawy i opłacają wszystkie składki. Amen
- 2 10
-
2026-04-09 18:35
pokaż mi szkołę, koło której przjedziesz 70-90... Chyba BWP-1, bo progów zwalniających jest więcej niż masz włośów na głowie.
- 2 0
-
2026-04-09 14:39
Sam się ogarnij.
Skoro kierowcy łamią przepisy, nie można karać nielegalnych motocyklistów? To może w drugą stronę też i nie można karać kierowców?
- 9 1
-
2026-04-09 11:17
OK, ale tylko wtedy, kiedy takie samo prawo zastosujemy do każdego pojazdu. (7)
Masz przyciemnione szyby? Zmodyfikowany wydech? Konfiskata.
- 27 8
-
2026-04-09 11:48
mi pasuje
- 19 2
-
2026-04-09 11:25
Skoro samochód ma dowód rejestracyjny który można cofnąć, to nie trzeba konfiskować. (1)
Za to pojazd który w żaden sposób nie może być legalnie dopuszczony do ruchu powinien być niszczony.
- 22 4
-
2026-04-09 17:11
A wszyscy komornicy urzędnicy skarbowi itp powinni strzał miłosierdzia między oczy otrzymać za kradzież prywatnej własności
- 0 3
-
2026-04-09 11:27
Nie (3)
Nawet jeżeli masz przyciemnione szyby i zmodyfikowany wydech to jednak pojazd jest ubezpieczony, przeszedł obowiązkowe badania techniczne a ty posiadasz uprawnienia do jego prowadzenia.
- 18 4
-
2026-04-09 12:40
To diagnosta za dopuszczenie takiego pojazdu nma po uprawnieniach - zabrane
Przeczytaj sobie przepisy o homologacji pojazdu czyli dopuszczeniu do poruszania sie po drogach Aktualnie wspolne przepisy UE PL
- 6 1
-
2026-04-09 12:19
(1)
Tak, nie spełnia warunków technicznych, a jeśli przeszedł badania techniczne choć nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu to cofnąć uprawnienia diagnoście który to badanie wykonał.
- 10 1
-
2026-04-09 20:08
Niekoniecznie.
Mógł zostać zmodyfikowany PO wizycie u diagnosty.
- 0 1
-
2026-04-09 11:18
(20)
DDR są źle projektowane. Powinny być odseparowane od chodników. Jeżeli już to byc częścią jezdni, wtedy wyklucza sie dziwne wywijasy przy przystankach. Połączenie ddr z chodnikiem jest złe. To pieszy powinnien byc chroniony. Obecnie chodniki są zawalone przez auta, tam gdzie szerzej to jest ddr, czasami strach iść z dzieckiem chodnikiem. I jeszcze jedno DDR to nie autostrada też trzeba zwolnić i uważać na innych a nie gnać ile sił, bo mam pierwszęstwo.
- 120 23
-
2026-04-09 13:38
To prawda.
Nie da pójść swobodnie z dzieckiem na spacer, bo obok szaleją hulajnogi elektryczne. Spacer chodnikiem dzielonym z DDR wygląda tak, że dziecko trzyma się cały czas kurczowo za rękę.
- 14 0
-
2026-04-09 13:35
To się nazywa uspokojenie ruchu. Podoba mi się to, jak w komentarzu o tym, jak DDR zbudowane bez konstrukcyjnego oddzielenia ich od chodnika potrafisz i tak pojechać po kierowcach samochodów.
- 3 3
-
2026-04-09 11:30
w świetle polskich przepisów dziecko od skończonych 10 lat ma poruszać się po DDR (10)
a więc w twoim postulacie - po pasie na jezdni. nie wiem jak ty, ale ja nie wyobrażam sobie swojego 10-letniego dziecka poruszającego się na jezdni obok polskich kierowców-morderców.
- 11 14
-
2026-04-09 19:10
Przecież DDR są oddzielone, to o czym piszesz, to ciąg pieszo jezdny, na którym pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo, niezależnie, czy jest oddzielony od pasa dla pieszych, czy nie.
- 0 0
-
2026-04-09 12:59
(3)
Napisał "strach iść z dzieckiem chodnikiem" -> pokaż mi przepis, który nakazuje od 10 roku życia chodzenia po DDR.
- 11 5
-
2026-04-09 14:40
(2)
Nie ma takiego? Bo wydaje mi się że we Wrzeszczu jest nakaz chodzenia DDR z dziećmi i psami na smyczach...
- 3 0
-
2026-04-09 20:19
A nie mylisz DDR (drogi dla rowerów) z CPR (ciągiem pieszo-rowerowym)?
- 1 0
-
2026-04-09 14:48
We wrzeszczu jest dopuszczony ruch rowerami po chodniku, gdzie pieszy ma absolutne pierwszeństwo - to tak prawie zakres znaku D-40 (strefa zamieszkania).
- 5 0
-
2026-04-09 12:23
(3)
Ale tutaj wchodzimy na inny problem. Auta mają poruszać się 50km/h lub 30km/h. Dlaczego fakt, że kierowcy w Polsce łamią przepisy ma usprawiedliwiać fakt, że piesi czują się zagrożeni na chodnikach?
- 13 3
-
2026-04-09 13:05
(2)
Ograniczenie jest dla wszystkich i ograniczenie to regularnie jest łamane przez wszystkich - rowerzyści w ogóle nie patrzą na ograniczenia, a dla znacznej części kierowców 30 km/h to jedynie sugestia (co widać, gdy policja kontroluje prędkość na Haffnera w Sopocie, stojąc pomiędzy przedszkolem, a szkołą podstawową - miejsce, w który nie narzekają
Ograniczenie jest dla wszystkich i ograniczenie to regularnie jest łamane przez wszystkich - rowerzyści w ogóle nie patrzą na ograniczenia, a dla znacznej części kierowców 30 km/h to jedynie sugestia (co widać, gdy policja kontroluje prędkość na Haffnera w Sopocie, stojąc pomiędzy przedszkolem, a szkołą podstawową - miejsce, w który nie narzekają na bezczynność).
To całe jęczenie cyklistów o ich bezpieczeństwie, a jednocześnie w pasie nadmorskim, gdzie jest dozwolone 5 km/h notorycznie dochodzi do potrąceń pieszych. Prawda jest taka, że każdy chce być szanowany, jednocześnie nie szanując innych.- 8 2
-
2026-04-09 15:08
To błąd bo z prawa fizyki wynika, że 5 km/h to za mało. (1)
Optymalna prędkość, zapewniająca stabilność i równowagę podczas jazdy na rowerze, to zazwyczaj 1520 km/h. Przy takiej prędkości rowerzysta amator może łatwo kontrolować pojazd, a żyroskopowy efekt kół jest wystarczający do utrzymania pionu bez większego wysiłku. Niestety i piesi i rowerzyści traktują przepisy wg swojej interpretacji.
- 3 3
-
2026-04-09 15:24
Piszesz "prawo fizyki" więc mówię sprawdzam, pokaż mi z jakich twierdzeń korzystasz oraz wyprowadź wzór, który wykaże prawdziwość tej tezy.
- 1 2
-
2026-04-09 12:10
Jazdę rowerem po chodniku można dopuścić ( jak ktoś powoli jedzie. np dziecko ) ale nie nakazywać jak się to u nas robi!
Tu jest ten problem. ze wyrzuca się wszystkich rowerzystów z jezdni na chodniki bo kierowca najważniejszy. Wystarczy do tego znak c13/c16 na metrowym chodniku dla pieszych. to jest skandal
- 9 3
-
2026-04-09 11:20
No ale nie można ich było poprowadzić na jezdni jak w normalnym kraju, bo kierowcy by się obrazili. (6)
- 16 4
-
2026-04-09 15:12
W wielu normalnych krajach np. w Belgii nawet w małych dziurach droga rowerowa często przebiega dalej od jezdni niż chodnik, który ją oddziela. Jest to bardziej bezpieczne rozwiązanie niż u nas zwłaszcza na skrzyżowaniu gdzie skręcając w prawo często nie widać kolarza zasłoniętego wysoką trawą lub krzakami i jadącego szybko wzdłuż krawężnika.
- 3 0
-
2026-04-09 12:27
wita stwosza (3)
- 2 0
-
2026-04-09 12:33
I to by było praktycznie na tyle (2)
A np w Zurychu prawie nie ma DDR, bo ruch jest na tyle spokojny na jezdniach, że nawet dzieciak może jechać rowerem. To duża oszczędność, dużo miejsca na chodniki i zgadza się etymologia - jezdnia jest do jeżdżenia.
- 2 1
-
2026-04-09 16:13
Jana Pawła II
- 0 0
-
2026-04-09 15:15
Tam za 1 km/h więcej dostajesz mandat.
W Szwajcarii mają obsesję stawiania i maskowania fotoradarów w miastach wszędzie gdzie się da. Także na niezapięte pasy i "na odjazd".
- 0 0
-
2026-04-09 11:21
przyzwyczają się :)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
