- 1 Jechał tunelem pod Martwą Wisłą 299 km/h (316 opinii)
- 2 Trwa zmasowana akcja policji na drogach w całym kraju (42 opinie)
- 3 Duże zmiany na węźle Gdańsk Południe (148 opinii)
- 4 Jak rozpoznać auto po powodzi? (64 opinie)
- 5 Cztery zatoki i oświetlenie za blisko 1,5 mln zł (83 opinie)
- 6 To jeszcze nie koniec obniżek na stacjach (91 opinii)
Prezydent Gdyni chce dyskusji o parkowaniu
- Zróbmy krok wstecz i porozmawiajmy jeszcze raz o strefie płatnego parkowania - proponuje Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni, po tym, jak na ostatniej sesji projekt zmian zasad parkowania autorstwa radnych Gdyńskiego Dialogu nie zyskał poparcia. - Namawialiśmy do rozmów wcześniej, więc można się tylko cieszyć z takiej inicjatywy - mówi Łukasz Piesiewicz, radny klubu KORMiL.
- Najważniejsze propozycje zmian przedstawione w projekcie przez radnych Gdyńskiego Dialogu
- "Nie było analiz na temat funkcjonowania SPP"
- Prezydent Gdyni zaprasza do dyskusji
- Opinia radnych dzielnicy w imieniu mieszkańców
- Prezydent Gdyni: musimy być uważni na projekty uchwał
- Radni KORMiL: namawialiśmy do rozmów wcześniej
- We wrześniu jest szansa na zmiany w Orłowie i Działkach Leśnych
Przypomnijmy:
- Propozycje zmian w strefie płatnego parkowania zostały zaprezentowane w połowie sierpnia przez Gdyński Dialog.
- Referowały je radne klubu oraz wywodzący się z tego środowiska Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
- Miała to być realizacja obietnic wyborczych, które pojawiły się w kampanii samorządowej.
Najważniejsze propozycje zmian przedstawione w projekcie przez radnych Gdyńskiego Dialogu
- Parkowanie za darmo po godz. 18.
- Pierwsze 30 minut postoju za 50 groszy dla mieszkańców rejestrujących auto przez Kartę Mieszkańca.
- Zmniejszenie zakresu stref płatnego parkowania w dzielnicach Orłowo i Działki Leśne do terenów ruchu turystycznego.
- Wyłączenie ze strefy płatnego parkowania terenu przy cmentarzu Witomińskim.
Żadna z tych propozycji nie zyskała poparcia w radzie miasta. Po burzliwej dyskusji projekt został "zdewastowany" w zakresie treści.
Kluczowa okazała się poprawka wniesiona przez radnych Koalicji Obywatelskiej, Ruchów Miejskich i Lewicy. Usunęła ustępy z proponowanej przez Gdyński Dialog uchwały, pozostawiając rozwiązanie, na które oczekuje gdyński ZDiZ po wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego dot. opłaty dodatkowej. Radnych KORMil, w głosowaniu nad jej przyjęciem, wsparli radni Samorządności.
"Nie było analiz na temat funkcjonowania SPP"
- Z dyskusji na Komisji Gospodarki Komunalnej wynika, że proponowane zmiany nie są poparte analizami ich wpływu na główną funkcjonalność ŚSPP i SPP, czyli na odpowiedni poziom rotacji pojazdów, gwarantujący znalezienie miejsca bez nadmiernego ruchu wzbudzonego. Stąd zasadne jest, by w oparciu o dostępne dane znajdujące się w gestii ZDiZ, takie analizy przeprowadzić. Dodatkowo nie posiadamy wiedzy na temat kosztów wprowadzenia proponowanych zmian, wśród nich likwidacji części istniejącej infrastruktury SPP, oprogramowania, nowych funkcjonalności parkometrów, integracji baz danych ZDiZ i programu, na którym oparta jest Karta Mieszkańca - wskazywali radni KORMiL.
Wszystkie płatne parkingi w Trójmieście
Prezydent Gdyni zaprasza do dyskusji
Dyskusja o strefie płatnego parkowania ma szansę powrócić dzięki inicjatywie Aleksandry Kosiorek, prezydent Gdyni, która proponuje rozmowy w sprawie kształtu i zasad strefy, by wspólnie ustalić zasady parkowania.
Jak wskazuje, jest to temat, który pojawiał się w programach wyborczych wszystkich klubów.
- Kluby nie były w stanie pokonać animozji czy interesów osobistych i doszło do starcia, którego ofiarą są mieszkańcy. Wychodzę z inicjatywą, by zrobić krok wstecz i jeszcze raz usiąść do stołu, żeby ustalić, jak ma strefa wyglądać, by spełniała oczekiwania mieszkańców, a z drugiej strony była projektem, który wszyscy radni są w stanie zaakceptować - zapowiada Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Zapewnia, że do dyspozycji będą służby prawne oraz inne możliwe zasoby urzędu miasta, w tym Zarząd Dróg i Zieleni oraz wiceprezydent Bartłomiej Austen nadzorującego jednostkę.
Opinia radnych dzielnicy w imieniu mieszkańców
W dyskusji mają uczestniczyć radni miasta, rady dzielnic i mieszkańcy.
Reprezentantami mieszkańców są rady dzielnic, do tego zostały powołane i to ich będziemy pytać o opinie na temat konkretnych rozwiązań i stref - podkreśla Aleksandra Kosiorek.
Do wszystkich wyjdzie zaproszenie z biura prezydent, ale o tym, jak rozmowy mają wyglądać z klubami i w jakim trybie będą prowadzone, na razie niewiele wiadomo.
Prezydent Gdyni: musimy być uważni na projekty uchwał
Co zrobić, by do podobnych sytuacji nie dochodziło w przyszłości?
- Na pewno z większą uwagą będziemy analizować składane projekty uchwał, które będą pojawiały się na sesji i być na nie wyczuleni, słuchając, co może być w klubach czynnikiem wrażliwym - opowiada Kosiorek.
Radni KORMiL: namawialiśmy do rozmów wcześniej
Radni KORMiL do zapowiedzi prezydent Gdyni podchodzą ostrożnie.
- Tylko się cieszyć, że pojawił się głos pani prezydent, żeby rozmawiać. Namawialiśmy do tego wcześniej, żeby niedopracowany projekt Gdyńskiego Dialogu wrócił do komisji i żebyśmy nad nim pracowali. Prosiliśmy o dane, które będą pokazywały, jak każdy ze zmienianych elementów wpłynie na funkcjonalność strefy. Absurdalne jest np. to, że będzie mniej pojazdów, gdy obniżymy ceny opłat. Chcemy merytorycznej rozmowy na podstawie danych. Mam nadzieję, że uda się nam wypracować wspólny dokument - mówi Łukasz Piesiewicz, radny Koalicji Obywatelskiej, Ruchów Miejskich i Lewicy.
We wrześniu jest szansa na zmiany w Orłowie i Działkach Leśnych
Na razie radni z tego klubu chcą na następnej sesji złożyć projekt uchwały zakładającego zmiany granicy stref w Orłowie i Działkach Leśnych. Dodatkowo w planach jest dostosowanie godzin obowiązywania opłat, wprowadzeniem różnych godzin w zależności od sezonu.
Czy zatem wspólny, całościowy projekt klubów ma szansę zaistnieć na sesji rady miasta?
- Elementy, które nie budzą kontrowersji, jak zmiany granic stref w Orłowie i Działkach Leśnych, muszą być przyjęte. Te, które takie kontrowersje wśród radnych miasta budzą, muszą zostać przedyskutowane - ucina Łukasz Piesiewicz.
Ulice w Gdyni
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-03 23:28
Mieszkam w centrum, płacę podatki w Gdyni, za dwa pojazdy miesięcznie płacę 120zl. (15)
Chociaż te 200-300 metrów od miejsca zamieszkania powinny być dla mieszkańców naprawdę dużo tańsze.
- 28 19
-
2024-09-04 15:31
serio to tak dużo?
- 3 0
-
2024-09-04 12:39
Kup sobie rower
- 3 4
-
2024-09-04 12:06
Ja myślę, że droższe. Powinni płacić jak inni przyjezdni.
Przestrzeń miejska to nie parking prywatny. Zarówno mieszkaniec Chyloni jak i Centrum powinnien mieć taki sam dostęp do tej przestrzeni w takiej samej cenie. To twój problem, że mieszkasz tam i nie masz prywatnego miejsca parkingowego.
- 1 2
-
2024-09-04 09:45
120 zl? xD (2)
Tyle co za gofry dla rodziny?
Powinno być 1200 zł i problem miejsc by się sam rozwiązał.- 7 10
-
2024-09-04 11:17
(1)
1200 za gofry? A na powaznie, to mam pomysl jak rozwiazac problem braku scierzek rowerowych. Wprowadzic oplate za jazde na rowerze w wysokosci miliona zlotych miesiecznie. Natychmiast problem sie rozwiaze i brak scierzek nie bedzie przeszkadzal.
- 2 2
-
2024-09-04 19:53
jedyne co zostanie to
brak ortografii
- 0 0
-
2024-09-04 08:59
Sprzedaj te złomy i będziesz happy!
- 3 6
-
2024-09-04 08:53
Za jeden 25 zł miesięcznie. Drugi to 90 zł miesięcznie.
Powinno być drożej żeby w tak zwartej pozbawionej miejsca nawet na zieleń przestrzeni ludzie ograniczali się do jednego. W świecie Uberów i innych, ten jeden jest wystarczający chyba że to sytuacja niezwykła
- 7 4
-
2024-09-04 08:32
Mieszkańcy nie powinni za pierwsze auto w ogóle płacić.
Mieszkańcy nie powinni za pierwsze auto w ogóle płacić.
- 10 11
-
2024-09-04 07:10
(5)
To trzeba było wcześniej pomyśleć o kupnie własnych miejsc parkingowych. Bo ja też płacę podatki, a mieszkam na przedmieściach Gdyni i nie widzę powodu żebym ja miał płacić większe opłaty za parkowanie w centrum, a ty mniejsze bo tam mieszkasz.
- 12 8
-
2024-09-04 23:11
Własne miejsca na Piłsudskiego? Niestety nie ma takiej możliwości.
- 0 0
-
2024-09-04 11:18
(1)
Chodzi o zostawienie samochodu pod domem.
- 1 1
-
2024-09-04 12:07
A od kiedy ulica pod domem ci sie bardziej należy???
Niż mieszkańcowi Chyloni... To prywatna przestrzeń???
- 1 2
-
2024-09-04 08:33
Trzeba było wcześniej pomysleć i kupić w centrum. (1)
jw.
- 1 4
-
2024-09-04 09:21
nie miałem dziadka w SB
- 4 3
-
2024-09-03 16:51
(9)
Rozwiązania aktualne są w porządku, jest gdzie zaparkować. Likwidując obecny stan rzeczy, osoby próbujące znaleźć miejsce po godzinach pracy, takowego nie znajdą, bo są darmowe. W europejskich krajach wszędzie parkowanie w ścisłym centrum jest wręcz niemożliwe, więc nie róbcie z Trójmiasta nagle miejsca przyjaznego kierowcom, bo nigdy takowym nie było.
- 45 89
-
2024-09-04 09:05
Nie są - baranku - w porządku
- 0 4
-
2024-09-04 03:56
Przeciez centrum gdyni jwst wymarłe ! O czym ty piszesz czlowieku ? (7)
- 15 7
-
2024-09-04 07:12
(6)
Wymarłe jest bo w centrum na ul. Świętojańskiej zamiast ogródków kawiarnianych czy restauracyjnych są miejsca parkingowe na samochody.
- 9 17
-
2024-09-04 09:26
I te brudne elewacje i lumpexy w ogóle nie (1)
przeszkadzają???
- 5 0
-
2024-09-04 11:24
brudne elewacje? Jedź gdzieś za granice to dopiero zobaczysz brudne elewacje. W porównaniu do innych krajów w Polsce jest naprawdę czysto, a i tak znajdą się marudy...
- 2 1
-
2024-09-04 09:06
Znów zrobili wolne w starogardzkim szpitalu?
- 4 0
-
2024-09-04 08:28
(2)
Na Starowiejskiej są miejsca i na ogródki i na samochody. I też jest wymarła. Aha i jest też ten słynny łóóóónerf, wieki sukces poprzedniej władzy. No ładny jest i spoko, że jest. Ale też jest wymarły wieczorami. Twój argument jest inwalidą.
- 5 1
-
2024-09-04 08:55
Wieczorami może być wymarły, co to za miernik? Ważne, żeby w dzień byli ludzie. (1)
Sądząc po ilości knajp, to działa.
- 0 7
-
2024-09-04 09:27
A dlaczego ma byc wymarły
Są wieście ludzie pamiętających tętniące życiem miasto również w nocy!
- 1 0
-
2024-09-03 22:21
O czym tu dyskutować? (5)
Problem z parkowaniem istniał, istnieje i istnieć będzie.
Niezależnie od dowolnie wybranego rozwiązania, niemal za każdym razem któryś z interesariuszy pozostanie niezadowolony.
Należy wziąć pod uwagę fakt, że wciąż mówimy o istniejącej zurbanizowanej przestrzeni, w żywej miejskiej tkance.
W przestrzeni tej żyją ze sobą różnorodniProblem z parkowaniem istniał, istnieje i istnieć będzie.
Niezależnie od dowolnie wybranego rozwiązania, niemal za każdym razem któryś z interesariuszy pozostanie niezadowolony.
Należy wziąć pod uwagę fakt, że wciąż mówimy o istniejącej zurbanizowanej przestrzeni, w żywej miejskiej tkance.
W przestrzeni tej żyją ze sobą różnorodni ludzie, o różnych upodobaniach i preferencjach.
Pogodzenie interesów samych mieszkańców, często bywa trudne, nawet w obrębie bliskiego sąsiedztwa, a co tu mówić o pozostałej grupie społeczeństwa, której daleko do zbieżności interesów i oczekiwań.
Tego tematu nie da się rozwiązać poprzez debatę w której każda ze stron, jak to zwykle bywa, nie słucha argumentów rozmówcy, tylko na siłę forsuje wdrożenie swoich pomysłów.
Dialog w Polsce?
Nie wierzę w tego typu rozwiązania.
Jak zwykle, dojdzie do przepychanek i utarczek słownych, które nie dosyć, że nie rozwiążą problemu, to co gorsze mogą zaognić i tak już bardzo napiętą sytuację.
Sugeruję by wprowadzić bezpłatne przejazdy komunikacją miejską, zwiększyć ilość połączeń, więcej alternatywnych środków komunilacji.
Tylko w taki sposób można rozwiązać problem, bez wyburzeń pod parkingi, bez likwidacji terenów zielonych, bez konfliktu interesów.- 32 11
-
2024-09-04 09:07
Nie wszyscy jeżdżą komunikacją miejską (1)
- 0 0
-
2024-09-07 11:57
Dlaczego nie?
Wstydzisz się?
- 0 0
-
2024-09-04 02:02
(2)
Darmowość komunikacji miejskiej nie jest rozwiązaniem. Ja w pewnych okolicznościach nie skorzystalbym z komunikacji miejskiej nawet gdyby mi zapłacono za to. Problemem jest to np. że przejazd z A do B trwa 45 minut podczas gdy autem 12, rowerem 24 a piechota 54 minuty. I jest to jedna linia. W innej sytuacji przejazd z C do D wymaga 3 przesiadek i dojścia do przystanku a czas podrozy lacznie to godzina podczas gdy samochodem tob20 minut. Wolę więc samochód.
- 10 5
-
2024-09-04 07:16
Gdyby do ścisłego centrum nie można było wjechać samochodem osobowym, to komunikacją miejską dojechałbyś tam w ciągu 15-20 minut. Chyba proste jak drut.
- 8 6
-
2024-09-04 03:22
Piękny wkład do dyskusji.
Wynika z niego że problemem nie jest odpłatność za miejsca parkingowe, tylko czas przejazdu.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.