Nowy Range Rover, tym razem trzeciej generacji, zostanie pokazany na targach samochodowych "North American International Auto Show" w Detroit w styczniu 2002. Auto różni się od swoich poprzedników z zewnątrz przede wszystkim okrągłymi światłami tylnymi a w nieco bardziej 'cywilizowanym' kanciatym designie widać wyraźne nawiązanie do poprzedniej wersji. Nowy Range Rover posiada samonośną karoserię (podobnie jak
BMW X5) i niezależne zawieszenie kół (napęd oczywiście na wszystkie cztery). Rownież wszystkie elektroniczne systemy (ABS, EBD, ETC, HDC, SLS) z poprzedniego modelu pozostaną w nowym. Producent chwali szczególnie odporność na skręcanie, jaką odznacza się karoseria oraz zachowanie auta na drodze. Auto napędzają dwa nowe silniki stworzone przez BMW: 4,4-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 286 KM i 3-litrowy, 177-konny, sześciocylindrowy turbodiesel z wtryskiem common rail.
Charakter tego terenowca szef Land Rovera - Bob Dover - opisuje w następujący sposób: "Jego design jest nowoczesny lecz jednocześnie odznacza się tradycyjnymi, typowymi dla tego modelu cechami. Bardzo ważne jest bowiem, aby samochód już na pierwszy rzut oka był rozpoznawany jako Range Rover".
Dość skromne wnętrze poprzednika w nowym aucie zostało zastapione przez bardzo elegancki projekt. Elementy wentylacyjne po prawej i lewej stronie ujęto w masywne drewniane bloki. Bob Dover dodaje : "Design wnętrza podkreśla szczególną pozycję Range Rovera w naszej ofercie i łączy ekskluzywność i funkcjonalność z komfortem nowoczesnej limuzyny luksusowej".
Nowy Range Rover będzie produkowany w brytyjskim mieście Solihull i sprzedawany w 124 krajach na całym świecie.