- 1 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (103 opinie)
- 2 Złodziej zatrzymany w skradzionym jeepie (84 opinie)
- 3 Remont Grunwaldzkiej do stycznia 2025 (113 opinii)
- 4 Nie ustąpiła pierwszeństwa i uciekła (261 opinii)
- 5 Garaże na sprzedaż w Trójmieście. Ceny zwalają z nóg (80 opinii)
- 6 "Zarysowałam inne auto, szukam właściciela" (49 opinii)
W nowym Clio wprowadzono nową rodzinę silników wysokoprężnych turbo-doładowanych ""K9K"" o pojemności 1461 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa w układzie Common Rail. Nowe silniki określone jako 1.5 dCi będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 65 KM/160 Nm oraz 80 KM/185 Nm z wymiennikiem. Dzięki tej nowej generacji silników, zwiększa się komfort jazdy i maleje zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń osiągając wartości najniższe na rynku wśród silników oferowanych na rynku (4,2 l/100 km) (113 g CO2/km).
W 2001 roku pojawi się jeszcze jednostka 2.2 dCi opracowana na bazie silnika montowanego obecnie w modelu Espace, lecz jego moc zostanie zwiększona do 98 kW (135 KM), a jego moment będzie osiągał wartość 320 Nm już przy 1750 obr/min.
Zmianą w palecie silników Kangoo jest pojawienie się jednostki 1.9 dTi oznaczonej symbolem "F9Q" wywodzącej się z silnika montowanego w modelach Clio, Mégane i w Nowym Scénic"u. Jest to silnik turbo diesla rozwijający moc 80 KM (59 kW) przy 4500 obr/min i moment 160 Nm przy 2000 obr/min, co zapewnia wyjątkową elastyczność pracy. Zastosowano w nim nowe wtryskiwacze o zmniejszonej średnicy dla zapewnienia optymalnego rozpylenia paliwa i spalania przy jednoczesnym zmniejszeniu hałaśliwości silnika. Zastosowanie sztywniejszej, cynkowanej ramy podsilnikowej, wprowadzenie nowej izolacji przegrody czołowej skuteczniej tłumiącej drgania oraz zamontowanie grubszej wykładziny sufitowej (z przodu i z tyłu pojazdu) pozwoliło uzyskać wyższy komfort akustyczny i obniżony poziom drgań nadwozia.
Silnik 1.9 dTi jest uzupełnieniem aktualnej gamy silników. Jest to oferta skierowana do klientów, którzy w trakcie eksploatacji pojazdu wykorzystują większą moc silnika połączoną z dużym momentem obrotowym przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa. W pełnym cyklu europejskim, silnik ten zużywa 5,7l / 100km.
Jednostka 1.9 dTi będzie montowana we wszystkich wersjach Kangoo, Megane oraz Scenic.
Opinie (2)
-
2001-11-20 13:04
Silnik 2.2 TDi montowany jest obecnie
w Nissanach Almera i w Almerach Tino. Sam mam Tino z tym silnikiem i naprawdę zachowuje się autko bardzo przyzwoicie. Niedawną decyzją Renault dieslowskie silniki Nissana 2.2 TDi będą montwane do Renoult.Mój ma co prawda 114 KM co w zupełności wystarcza i nie sądzę żeby \"wyciąganie\" z tego silnika dodatkowych 20 KM było dobrym pomysłem. Ale dla europejskich firm moc ma niestety podstawowe znaczenie a szkoda.
- 0 0
-
2002-12-04 09:11
Zgadzam się w zupełności bo europejczycy poprostu podrasowywują diesle, co oczywiście ładnie wygląda w książce danych technicznych, lecz bez przesady; jeżeli 2.5 tdi podciągasię ponoć do 180km, to analogicznie malucha z 25 do nawet 50-ciu można by też; wiadomo jednak z jakim skutkiem na dłóższą metę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.