- 1 Starzy czy młodzi? To są sprawcy wypadków (95 opinii)
- 2 Kolejne utrudnienia w drodze na Stogi (50 opinii)
- 3 Na widok policjantów połknął narkotyki (52 opinie)
- 4 Kierowcy, czas przypomnieć sobie o rowerzystach (64 opinie)
- 5 Maksymalne ceny paliw 15 maja 2026 r. (1 opinia)
- 6 Kamery na obwodnicy już wiszą (272 opinie)
Rozbili się o betonowe kręgi. Czy taka szykana jest bezpieczna?
-
Lubię to
-
Super
-
Trzymaj się
-
Ha ha
-
Wow
-
Przykro mi
-
Wrr
- Wszystkie 0
W środę, 25 września, na drodze przy Jeziorze Otomińskim zginęły dwie osoby. Kierowca z impetem wjechał w betonowy krąg spowalniający. Pozostaje zadać pytanie: czy betonowe szykany to przemyślane rozwiązanie?
Aktualizacja, godz. 12:42
Raport: Usunięto betonowe szykany w Otominie
Usunięto betonowe szykany w Otominie (107 opinii)
Postawiono czerwone porządne słupki.!
Postawiono czerwone porządne słupki.!
Kierowca prowadzący niewielkiego hyundaia i20 z impetem uderzył w betonowy krąg, będący elementem szykany, której celem jest spowolnienie ruchu. Siła uderzenia musiała być bardzo duża. Służby ustalają przyczyny wypadku.
O wypadku informowali czytelnicy Raportu z Trójmiasta. Bardzo dziękujemy za przesłane materiały:
Raport: Wypadek śmiertelny w Otominie
Wypadek śmiertelny w Otominie (142 opinie)
Czy betonowa szykana to przemyślane rozwiązanie?
Na drodze z Otomina do Sulmina powstały dwie szykany z betonowymi kręgami. Ich zadaniem jest wymuszenie na kierowcach zmniejszenia prędkości, a w razie mijanki przepuszczenie pojazdu z pierwszeństwem przejazdu.
Szykany powstały, ponieważ na tej drodze wielu kierowców nagminnie przekraczało prędkość. A zaznaczmy, że to miejsce - ze względu na urokliwe jezioro i lasy - jest często odwiedzane przez spacerowiczów z Trójmiasta i okolic. Rozpędzone auta stanowiły zagrożenie dla pieszych.
Spowalniacze w tej lokalizacji to słuszne rozwiązanie. Pytanie tylko, czy postawienie na betonowe kręgi było dobrym pomysłem? Rozwiązań na spowolnienie ruchu jest dużo i zdaje się, że są one zdecydowanie bardziej bezpieczne od betonowej... ściany.
Na polskich drogach stosuje się różnego typu szykany, a te najbezpieczniejsze są zrobione z plastikowych słupków montowanych do jezdni. W przypadku wjechania autem w takie słupki przeszkoda pęknie, a pojazd co najwyżej zostanie porysowany. Prawdopodobnie nikt nie ucierpi.
Nierzadko w celu uspokojenia ruchu na drogach stosuje się szykany w formie wysepek. Przykładem może być ul. Goplańska.
Zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem w tym miejscu zamiast betonowych kręgów byłyby standardowe progi zwalniające.
Opinie wybrane
-
2024-09-26 08:16
Pytanie jest, czy one stały tam zgodnie z prawem (173)
Czy można na drogach publicznych ustawiać takie śmiertelne pułapki? Jeśli nie, ktoś powinien za to odpowiedzieć. Są inne rozwiązania wymuszające niższama prędkość, takie które nie narażają ludzi na śmierć.
- 650 171
-
2024-09-27 07:39
szkoda tego starszego Państwa, o wiele lepiej by było gdyby jakieś mefedrony z tik toka w audi lub bmw skończyły na tych stoperach
- 5 8
-
2024-09-27 05:38
Nocna zmianna (4)
Brak mózgu i wyobraźni jest większą śmiertelną pułapką. Jedynie, kto może za to odpowiedzieć...w sumie już odpowiedział to kierowca, gdyby jechał zgodnie z przepisami to skutki uderzenia byłyby mniejsze i życie zachowane.
Skoro betonowy krąg został przewrócony, a silnik schował się do środka auta to prędkość została znacznie przekroczona.- 13 6
-
2024-09-27 19:34
te kregi byly wbudowane w powierzchnie i do tego wypelnione betonem (?) To byla bariera, na ktorej ktos musial zginac
one byly wbudowane a nie polozone na powierzchni
- 6 3
-
2024-09-27 08:42
Nie zawsze możesz minąć. (2)
Poślizg ,pęknięta opona ,awaria hamulców ,na drogach się nie stawia takich zapór ,jedynie takie co można skosić w razie co i nic by się nikomu nic niestało.
- 15 4
-
2024-09-27 08:51
ale zawsze możesz jechać zhodnie z przepisami (1)
- 6 12
-
2024-09-27 10:04
taa, nie jedziesz zgodnie z przepisami, więc kara śmierci? kto akceptuje taką filozofię?
- 13 5
-
2024-09-27 06:40
Bzdury. (2)
Jeżeli jedziesz zgodnie z przepisami, odpowiedzialnie i używasz kombinacji oczy+mózg to taka szykana nie stanowi najmniejszego zagrożenia.
Jak się w to władujesz to tylko i wyłącznie z własnej winy. Trudno.- 17 17
-
2024-09-27 10:08
A gdy złapiesz gumę, zasłabniesz, itp. to co?
Od razu jesteś skazany na śmierć? Skąd się biorą tacy thebille?
- 14 4
-
2024-09-27 06:54
Oczywiscie!!!
To tak jak powiedzieć że trzeba przestać produkować auta bo ludzie giną w wypadkach. Straszna tragedia się wydarzyła, ale gdyby kierowca jechał zgodnie z przepisami.....
- 11 2
-
2024-09-26 23:00
Absurd drogowy o
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę ,,absurdy drogowe Otomin,, i wiadomo kto to wymyślił ,skoro chcieli to chyba legalne
- 10 1
-
2024-09-26 19:31
smiertelni (1)
to są dla innych kierowcy mający więcej niż 65 lat
- 5 24
-
2024-09-26 22:54
Dziękujemy, ze PO waszym artykule
Znowu zapanuje tam patola drogowa
- 3 17
-
2024-09-26 16:24
Nie, nie stały zgodnie z prawem
Takich obiektów nie wolno ustawiać w skrajni jezdni!
Nota bene najgroźniejsze wypadki są, gdy pojazd stoi na pasie drogi - wjechanie w tył pojazdu. Podświadomość mózgu określa obiekt domyślnie jako poruszający się i źle ocenia odległość. Dlatego trójkąty ostrzegawcze są wystawiane daleko za pojazd- 19 7
-
2024-09-26 16:06
tak stały tam zgodnie z prawem - a dlaczego w takiej formie ? , bo miały uniemożliwić przejazd zestawów drogowych tzw. "Tirów" (5)
"koń" z kontenerem na widok żółtego kołka udającego szykanę tylko zarży i będzie po szykanie. Cóż dziadek kierowca musiał być już całkiem ślepy , że nie widział "betonu" oznaczonego żółtym znakiem i zarąbał w niego z dużą prędkością cyt.": Siła uderzenia musiała być bardzo duża." dobrze że nie zabił tam jakiegoś rowerzysty
- 23 23
-
2024-09-29 20:58
Dobrze,że ten krąg się jeszcze toczyć nie zaczął XD
- 0 1
-
2024-09-26 17:35
Bezsensowne tłumaczenie (3)
Jak TIRy mają nie wjeżdżać, to się daje znak zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych.
To był pomysł z piekła rodem, te kręgi na drodze. Ale, że policja tam nie przejeżdżała nigdy, aby te kręgi zakwestionować??- 22 11
-
2024-09-26 23:02
No tak, szczegolnie na hallera pod wiaduktem
To działa milordzie
- 16 4
-
2024-09-26 20:20
No znak to by pomógł XD (1)
- 11 7
-
2024-09-26 22:55
Wyborcy tuska to robia w gacie
Na widok znaków. Na 5 zakazów prowadzenia aut tez!!!
- 2 6
-
2024-09-26 14:53
(2)
Tylko byś sądził, skazywał i tracił, ale do uczciwej roboty masz zawsze dwie lewe ręce.
- 4 13
-
2024-09-26 15:08
Dobrze pisze! (1)
Osoba, która je zaprojektowała powinna zostać pociągnięta do odpowiedzialności.
- 27 10
-
2024-09-26 17:39
Domniemam, że to było bez projektu, bo nikt by tego nie uzgodnił
Ot, pomysł w gminie (d.urny), przekuty w czyn... Skrzyknięto chłopa i wtoczono 2 kręgi.
Zaprawdę, że Polska powiatowa to gorzej niż Afryka dzika- 10 2
-
2024-09-26 14:08
One się zlewają z jezdnią, ich nie widać, za te kręgi to powinni do więzienia w stawiać pomysłodawce (3)
- 35 15
-
2024-09-26 14:15
zlewa, to się tobie w głowie (2)
z rur kanalizacyjnych ci się zlewa
- 15 36
-
2024-09-26 15:09
Tak jak tobie? (1)
- 5 3
-
2024-09-27 06:37
Jemu się nie zlewa, jemu się ulewa - żółcią.
- 1 1
-
2024-09-26 13:29
z jaką predkoscią jechał ten samochód? (9)
co teraz z bezpieczenstwem dzieci na drodze? przez tyle lat nikt w te kręgi nie wjeżdzał
- 24 28
-
2024-09-26 14:54
droga nie jest od chodzenia dzieci, jest od jechania, od chodzenia jest chodnik (4)
nazwa jezdnia do "jechać" oraz chodnik od "chodzić"
- 29 19
-
2024-09-26 17:33
Chodnika tam nie ma, wtedy można chodzić szosą
- 18 0
-
2024-09-26 16:30
Chodnik jest od chodzenia
a droga od tego żeby było drogo
- 4 2
-
2024-09-26 15:29
(1)
tam nie ma chodnika
- 7 0
-
2024-09-27 03:22
Nie całkiem, jest po części.
- 1 0
-
2024-09-26 14:04
Z niska (3)
To jest okrągła nieodkształcalna przeszkoda. Zobaczcie jak wyglada samochód po crash teście przy 50 km/h kiedy uderza w płaska ścianę która pozwala rozproszyć energię. Ale znafcy wiedza lepiej
- 16 6
-
2024-09-26 17:34
tam jest ograniczenie do 30, sprawdź crash testy
- 6 1
-
2024-09-26 14:10
(1)
panie znafco, to jaką musi mieć energię ten 1,5t samochodzik żeby wywrócić 7t nieodkształcalną barierę drogową. szczególnie że punkt styku wypadł znacząco poniżej środka ciężkości. Jak nie wiesz o co chodzi to spróbuj sobie palcem stuknąć w kubek w 1/3 jego wysokości. nie tak łatwo będzie go przewrócić
- 20 5
-
2024-09-27 10:15
jeśli uderzył poniżej środka ciężkości kręgu, to zasadniczo nie powinien go wywrócić
- 1 0
-
2024-09-26 12:41
(4)
akurat w tym miejscu betonowa bariera była potrzebna. Taka bariera uniemożliwia, a raczej utrudnia, przejazd ciężkim zestawom. na takiej szykanie ciężko się złamać naczepą. A ta droga nie jest przystosowana do ruchu ciężkiego. Była natomiast ciągle rozjeżdżana przez dostawy na budowy do Sulmina/okolic i przez transporty skracające sobie drogę w kierunku na Żukowo/Kartuzy.
- 33 22
-
2024-09-26 15:10
(3)
Są inne sposoby, by ograniczyć poruszanie się naczep.
- 17 11
-
2024-09-26 15:28
Zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych (2)
I tyle
- 9 7
-
2024-09-26 23:05
Masz obecnie zakaz jazdy pow 3,5 tony prze,
Lublewo i co? Działa?
- 4 1
-
2024-09-26 16:12
zakaz tam jest, ale nie był respektowany. Więc albo patrol 24h/dobe i mandaty albo fizyczne ograniczenie wjazdu,
- 11 5
-
2024-09-26 11:50
(1)
Jako mieszkaniec Otomina napiszę tak: szykany miały ograniczać ruch samochodów ciężarowych oraz spowolnić pozostaly. Jest tam ograniczenie prędkości. Jeśli takim małym autem ta szykana zostala przewrócona, to ile jechali? Bo nie 60 czy 50 km/h...
- 64 10
-
2024-09-26 12:11
Sedno
- 28 8
-
2024-09-26 12:00
(18)
te szykany są tam żeby ludzie zaczęli zwalniać. Jeśli dziadek nie zauważył betonowego kloca otoczonego odblaskami, poprzedzonego znakami drogowymi i ograniczeniem prędkości to pewnie nie zauważył by tez pieszego, rowerzysty, dziecka, kobiety z wózkiem. Tam nie ma nawet pobocza a "niezbyt ogarnięci umysłowo" pędzą po 100km/h. Z jaką prędkością
te szykany są tam żeby ludzie zaczęli zwalniać. Jeśli dziadek nie zauważył betonowego kloca otoczonego odblaskami, poprzedzonego znakami drogowymi i ograniczeniem prędkości to pewnie nie zauważył by tez pieszego, rowerzysty, dziecka, kobiety z wózkiem. Tam nie ma nawet pobocza a "niezbyt ogarnięci umysłowo" pędzą po 100km/h. Z jaką prędkością musiał zasuwać ten samochód że przewrócił betonowego kloca ważącego 7t ?? Nie zabiła go betonowa bariera tylko własna głupota i bezmyślność. Jak zobaczyłem co zostało z samochodu to byłem pewien że to kolejny młody gniewny, a to emeryt, widać z wiekiem się tylko starzejemy, mądrości nam nie przybywa.
- 58 17
-
2024-09-26 15:31
Poczekaj aż sam bedziesz dziadkiem (1)
Np. jak jest mgła, to tam tych kręgów od kanalizy nie widać.
A w ogóle co za pomysł i znajomość przepisów, godne wójta Kolbud!- 10 16
-
2024-09-26 23:06
Jak bede dziadkiem, to nie bede jezdzil
Tylko dam wnuczkowi wetersorginal
- 3 6
-
2024-09-26 12:11
Tyle, ze to nie sa szykany drogowe w swietle przez prawa (15)
Więc lepiej nie używać teraz tego określenia. Może gdyby to była szykan drogowa wykonana zgodnie z prawem to kierowca by ją zauważył.
- 24 15
-
2024-09-26 17:36
Kolega jeździ tam codziennie od lat i zauważa te szykany
- 1 0
-
2024-09-26 13:30
Nie ma pieniedzy na wysepki ale są na festyny i rydwany (2)
- 9 7
-
2024-09-26 17:36
to nie podlega pod Gdańsk
- 2 1
-
2024-09-26 14:16
i leczenie ofiar piratów drogowych
- 3 0
-
2024-09-26 12:38
w świetle prawa muszą być oznaczone (7)
Różne mogą być przeszkody na drodze. Po prostu muszą być oznaczone. Na zdjęciu widać prawidłowe oznaczenie. Zachęcam do zapoznania się z przepisami.
Np. w Gdyni koło węzła Franciszki na DDR jest betonowa latarnia. Na szczęście oznaczona pasami czarno-żółtymi.- 11 6
-
2024-09-26 13:55
(6)
jest to oczywiste naruszenie zasad budowlanych bo żadne latarnie i znaki drogowe nie mają prawa być w skrajni i na ddr ale żyjemy w niepoważnym kraju
- 14 7
-
2024-09-26 15:34
Również kręgi betonowe nie mają prawa być w skrajni
Tylko tego pomysłu to chyba nikt normalny nie przewidział!
- 8 2
-
2024-09-26 14:43
nie powinno się (1)
Zgodzę się, że nie powinno się. Czy tam musiał być ten słup... Nie wiem, moim zdaniem można było się bardziej postarać... Tym nie mniej użycie tablic U-9 jest prawidłowe do obiektów w skrajni drogi, zarówno rowerowej, jak i krajowej. Może nie w pełni prawidłowe (w sensie rozsądne) , ale dopuszczalne w przepisach.
- 3 1
-
2024-09-26 16:17
dopóki nic się nie stanie urzęd..saom się wydaje że wszystko wolno pewien facet kiedyś się połamał bo uderzył w słupek znaku drogowego na ścieżce rowerowej mimo że zarządca drogi usiłował się wybielić zwalając winę na rowerzystę który nie zauważył sąd przyjął inną linię stwierdzając że takie przeszkody nie mają prawa znajdować się na drogach rowerowych tu będzie podobnie
- 3 0
-
2024-09-26 14:32
obowiązkiem kierującego jest obserwować drogę i zachować prędkość adekwatną do warunków na niej panujących (2)
- 9 5
-
2024-09-27 10:22
a jeśli jest nieuważny, to niech ginie!
ok, ale po co dostawiać dodatkowe przeszkody i skazywać ludzi na kś???
- 3 0
-
2024-09-26 15:33
obowiązkiem budujących drogi jest budować bezpieczne drogi drzewa słupy itd nie mają prawa znajdować się na drodze rowerowej na niej i po 20 cm obok niej z każdej strony tyle prawo
- 8 0
-
2024-09-26 12:32
(1)
Jak nie jesteś w stanie w dzień zauważyć zapory, dwóch żółto-czarnych tablic i niebieskiego znaku drogowego, a wcześniej znaku ograniczającego prędkość, to mam wątpliwości czy zauważyłbyś pieszego lub rowerzystę
- 33 10
-
2024-09-26 17:12
niby masz rację, ale testowanie spostrzegawczości kierowców za pomocą betonowych przeszkód to słaby pomysł.
- 10 6
-
2024-09-26 12:23
może by tak było jak mówisz, ale na pewno jakby jechał wolniej to nie tylko nie zabiłby siebie i żony ale też nie zagrażałby wszystkim w około swoim zachowaniem
- 15 3
-
2024-09-26 11:45
Wszystko jest śmiertelną pułapką jak wystarczająco szybko w to przywalisz (5)
Możesz się rownie dobrze zabic się przywalając szybko głową o kibel.
- 35 8
-
2024-09-27 10:12
racja, dlatego nie stawiajmy bezsensownych pułapek, bo życie mamy jedno
- 2 1
-
2024-09-26 12:09
Zastanówmy się... Z jaką prędkością poruszała się betonowa szykana, że aż ją przewróciło? (3)
A teraz, wyobraźmy sobie, że to nie była szykana a drugie auto, z rodziną, z dziećmi na pokładzie. Co się mogło stać z tą rodziną i z tymi dziećmi na pokładzie? I wcale, to nie musiało być w tym samym miejscu. Akcja alternatywna, mogła by się dziać pięćset metrów dalej, albo kilometr... Wyobraźmy sobie, że tam mógł być pieszy. Jakie szanse miał z piratem powstrzymanym przez szykanę?
- 29 7
-
2024-09-27 06:43
A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście staruszkę przejechali, tak?! A to być może wasza matka!!
- 0 0
-
2024-09-26 14:23
To nie była duża predkosc (1)
Kręgi są w środku puste. To jest nieodksztalcalny beton, okragly kontakt jest punktowy
- 5 4
-
2024-09-26 14:34
pusty beton by się połamał -jest kruchy -betonowy wałek przewrócił się
dziadek przywalił, niczym taran
- 7 2
-
2024-09-26 11:10
zwężać drogi. Brawo Gdańsk (20)
- 17 20
-
2024-09-26 13:11
kwicz dalej, bo to nie jest Gdańsk
ale wam kaczy wszystko jedno
- 9 3
-
2024-09-26 11:39
(3)
taa i likwidować tunele oraz bezkolizyjne skrzyżowania , przejście dla pieszych tak samo gęsto jak sklepy żabka - najlepiej co 50 metrów !
- 15 5
-
2024-09-27 06:45
I niech na tych przejściach co te 50 metrów rozdają pieszym mózgi. Skoro potrzebują przejść co 50 metrów, to widocznie im potrzebne.
- 0 1
-
2024-09-26 18:54
(1)
Piesi powinni móc przechodzić przez jezdnię w dowolnym miejscu. A w terenie zabudowanym 30 km/h.
- 1 3
-
2024-09-27 06:45
I w konia, wio wiśta!
- 0 0
-
2024-09-26 11:38
Zwłaszcza, że Otomin to nie Gdańsk...
- 20 0
-
2024-09-26 11:32
Tak. Utrudnianie życia kierowcom to to ich specjalność. Proponuję szykany na autostradzie postawić. Tam też za szybko jeżdżą. (13)
- 15 25
-
2024-09-26 12:28
Jak to jest żyć (3)
z jednocyfrowym IQ?
- 17 6
-
2024-09-27 08:04
Jak ktoś umiera to najbardziej cierpią inni...
Podobnie jest jak ktoś jest głupi.... (Ricky Gervais)
- 1 0
-
2024-09-26 15:21
No to opowiedz.
- 1 0
-
2024-09-26 13:52
O wiele łatwiej niż z trzycyfrowym. :)
- 3 1
-
2024-09-26 12:12
W tym przypadku, to akurat nie masz racji. (4)
Zadziałała ewolucja. Gdyby nie betonowa szykana, to mogło to być drugie auto albo grupa pieszych. Bilansując ryzyka i potencjalne ofiary, nie wydarzyło się najgorsze a może nawet lepszy scenariusz został zrealizowany.
- 16 9
-
2024-09-26 17:15
zanim zaczniesz używać trudnych słów, może sprawdź co znaczą. taka rada
- 1 1
-
2024-09-26 14:25
Nie znasz sie (2)
Drugi samochód ze strefami zgniotu - i 2 ludzi by zyla
- 4 3
-
2024-09-26 18:54
A pieszy?
- 0 0
-
2024-09-26 14:35
szczególnie ci z mostu w Warszawie
- 3 0
-
2024-09-26 11:40
(3)
mój dziadek koniem szybciej powoził niż niektórzy jeżdżą "bezpiecznie" na drogach
- 3 10
-
2024-09-26 12:41
Takiego komentarza spodziewalem sie po wnuku czlowieka ze wsi. (2)
Wieś nie wychodzi z człowieka łatwo
- 7 5
-
2024-09-26 14:19
tu dużo potomków fornali wypowiada się (1)
- 2 1
-
2024-09-26 18:55
Lepszy potomek fornala, niż szlachciury.
- 0 0
-
2024-09-26 09:29
(32)
Oczywiście, że nie są.
Jak w rodzinie zmarłych jest ktoś kumaty to grube odszkodowanie będzie.
Żeby coś wbudować na drodze publicznej to to coś musi być do tego przeznaczone i mieć właściwe dokumenty materiałowe.
Te kręgi pewnie mają, ale do nie tego przeznaczenia do którego zostały użyte.
Jeśłi miała być tandeta to już mądrzej było postawić opony i spiąć łańcuchem.- 44 27
-
2024-09-26 11:14
(31)
To rodzina niech zapłaci mandat za zmarłego za przekroczenie prędkości. Gdyby jechał poprawnie, to raczej by nie zginęli.
- 37 30
-
2024-09-26 13:51
A kto i kiedy zmierzyl predkosc i nalozyl mandat? Czytelnik post mortem?
- 9 2
-
2024-09-26 11:52
Masz dowód że przekroczyli prędkość czy tylko ci się raczej wydaje? (2)
- 19 12
-
2024-09-26 12:13
no nie mam...
parotonowa, betonowa szykana przewróciła się na bok, bo była leciutka i wystarczyło lekko puknąć w nią
- 17 8
-
2024-09-26 12:05
Dowodem jest to zdarzenie
plus ewentualnie jeszcze słaby wzrok kierowcy czyli nie powinien był prowadzić. Czy pasy były zapięte?
- 8 8
-
2024-09-26 11:27
(1)
chyba śmieszny jesteś id..to grzywny i mandaty nie są dziedziczone
- 7 15
-
2024-09-26 11:51
Tak samo jak ten art jest glupi.
- 4 3
-
2024-09-26 11:40
(6)
To konkretnie:
Z jaką prędkością jechali ofiaro systemu edukacji?- 9 6
-
2024-09-26 12:03
50km/h jechali, czyli z dozwolona predkoscia. Nie wierzysz? Zobacz sobie testy zderzeniowe tego samochodu. (5)
- 9 14
-
2024-09-26 13:23
samochód, samochodem (4)
zobacz sobie, że ciężka, betonowa szykana została przewrócona. Dalej twierdzisz, że to było 50 km/h. Masz jakiekolwiek pojęcie o fizyce? Zasada zachowania pędu? Mówi ci to coś? Może tylko filmiki z testów zderzeniowych oglądasz?
- 5 5
-
2024-09-26 13:53
(3)
No wlasnie majac pojecie o fizyce twierdze, ze jest to mozliwe. Cos jak dachowanie przy 30 km/h. Tez w okreslonych warunkach jest mozliwe. Ale nie chce mi sie Ci robic repety z fizyki wiec zyj w nieswiadomosci.
- 7 3
-
2024-09-26 14:20
sobie zrób repetę, bo łazisz i bredzisz
- 0 2
-
2024-09-26 13:59
możliwe? (1)
wszystko jest możliwe co najwyżej bardzo bardzo mało prawdopodobne.
Tak jak to ze gość jechał 50.- 3 1
-
2024-09-26 14:20
niezniszczalny dziadek kaskader
- 1 1
-
2024-09-26 11:38
Życzę Ci (7)
żeby auto Ci się nigdy nie popsuło w trasie i żebyś nigdy nie zasłabł za kierownicą. Nie wiemy czzemu szybko jechali, może to wyjasni policja. Betenowe elementy na drodze nie są dobrym rozwiązaniem. Odpowiedź na zdjęciach powyżej.
- 19 17
-
2024-09-26 23:10
Zamiast w beton, bo np. Zaslabl, walnalby
Auto
- 0 0
-
2024-09-26 12:38
(1)
Gdyby zasłabł to by z taką samą prędkością przywalił w drzewo 50m dalej i efekt byłby identyczny
- 6 3
-
2024-09-27 10:16
ale żaden urzędnik nie miałby wyrzutów sumienia
- 0 0
-
2024-09-26 12:35
Auto się popsuło.....
No a jakby zaslabl za kierownica i przi yebał w inne auto to jest OK?
Co to za d**ilne tłumaczenie? Mozna zasłabnąć np. wchodząc na Rysy i spać w przepaść: to oznacza, że góry są za wysokie i nie można po nich chodzić.- 14 4
-
2024-09-26 11:46
Ale jakby szło poboczem dziecko to by było spoko co nie? (2)
Za uważam że te spowalniacze ocaliły zdrowie a może i życie niejednej osobie. A to że się wydarzył ten wypadek tylko potwierdza że są potrzebne
- 19 12
-
2024-09-26 11:57
Tekst jak z "Misia" A gdyby ........ Budowanie różnych możliwych alternatyw jest głupie. Ułatwiać jazdę i karać za wykroczenia.a (1)
- 6 9
-
2024-09-26 13:24
eliminować piratów
- 4 1
-
2024-09-26 11:35
(9)
moja pierwsza mysl-jechali za szybko.Ale mogą być rózne przyczyny zaslabniecie zawal łatwo oceniac nie znajac konkretów.Jak ma sie tyle lat to raczej na drodze sie nie wariuje.
- 9 13
-
2024-09-26 13:28
(5)
jakie miało znaczenie to z jakiej przyczyny jechał tak szybko. Wyobraź sobie sytuację jedziesz sobie w tamtym miejscu, nie ma żadnych szykan, prosta droga. Dziecko na tylnym fotelu zaczyna ci wymiotować. zatrzymujesz się przy krawędzi jezdni, może częściowo nawet na runie leśnym. Wycierasz dziecku buzie, podajesz chusteczkę i ........ bum .........
jakie miało znaczenie to z jakiej przyczyny jechał tak szybko. Wyobraź sobie sytuację jedziesz sobie w tamtym miejscu, nie ma żadnych szykan, prosta droga. Dziecko na tylnym fotelu zaczyna ci wymiotować. zatrzymujesz się przy krawędzi jezdni, może częściowo nawet na runie leśnym. Wycierasz dziecku buzie, podajesz chusteczkę i ........ bum ......... jechał emeryt swoim hyundaiem. Nie zauważył, że stoisz, a może ze strachu dostał zawału. Czyja jest wina ???? Twoja, że stanąłeś przy drodze czy emeryta który ci wjechał w tył auta 100km/h zabijając siebie, żonę, ciebie i twoje dziecko.
- 4 7
-
2024-09-27 10:18
wina kierowcy najeżdżającego; podobnie jak kierowcy tira, który wpadł na stojące volvo na pasie awaryjnym
parę dni temu
- 0 0
-
2024-09-26 13:55
(3)
Jesli jest tam zakaz zatrzymywania to byla by wina zatrzymujacego sie
- 3 3
-
2024-09-26 18:58
Nie, masz zawsze dostosować tak prędkość, z jaką się poruszasz, żeby móc się zatrzymać w każdej chwili.
- 1 0
-
2024-09-26 14:21
nie ma
- 1 0
-
2024-09-26 14:15
zdradzę ci sekret, że nie ma. nie ma też zakazu jechania tam rowerem, poruszania się pieszo. test za to zakaz poruszania się szybciej niż 30km/h
- 6 1
-
2024-09-26 12:08
zawał to nie mikrosekunda, czujesz straszny ból, hamujesz i stajesz, jeśli tam jedziesz z przepisową prędkością- wolno, (2)
nie zginiesz od uderzenia w szykanę
- 9 6
-
2024-09-26 13:54
(1)
Ooo to i spece z empirycznym obrazem zawalu juz sa. Rozumiem, ze kilka przezytych?
- 6 3
-
2024-09-26 17:42
Tak jak rozumiesz
- 0 2
-
2024-09-26 08:30
Żadna "pułapka" nie była w pasie jezdni, więc o co chodzi? (50)
- 24 31
-
2024-09-26 08:46
(49)
Przecież stoi to na jezdni czubie chory umysłowo czy jesteś ślepy? Betonowy krąg do zakopywania w ziemi i tworzenia studni rzeczywiście świetnie nadaje się do ustawienia na jezdni
- 50 27
-
2024-09-26 13:25
Ty chory czubie! Czytałeś co napisałeś? (1)
- 1 4
-
2024-09-26 16:18
ty czytałeś czub8ie ty w ogóle umiesz czytać?Bo wydaje mi się że nie
- 2 0
-
2024-09-26 11:09
(1)
Urzędnik dający zgodę jak zwykle niewinny.
Przydałby się im zarzut spowodowania katastrofy lądowej czy jak to się tam zwie- 15 18
-
2024-09-26 14:22
no nie wiesz, jak się zwie, więc zamknij otwór chłonący
- 0 2
-
2024-09-26 09:47
(23)
Stoi na powierzni wyłaczonej z ruchu. To nie jest jezdnia.
- 32 19
-
2024-09-26 13:56
(3)
A co???? Wiadukt?
- 2 4
-
2024-09-26 14:37
pas drogowy wyłączony z ruchu, na który nie masz prawa wjeżdżać (2)
- 4 2
-
2024-09-26 17:07
to moze drzewo tam posadzic?
taki sam glupi pomysl jak betonowe kloce
- 1 1
-
2024-09-26 16:19
i mimo to nie ma prawa tam być niczego co może spowodować zniszczenie pojazdu i śmierć pasażerów zdziwko bezmózgowcu co nie?
- 3 0
-
2024-09-26 11:30
(17)
stoi na drodze czubie w obrębie drogi dlaczego czubie np jest nakaz by bariery energochłonne były zakańczane do ziemi i nie stały na sztorc dlaczego urządzenia typu profi zwalniające wysepki itd są budowane z certyfikowanych materiałów i są z założenia bezpieczne?Nikt nie stawia kręgów z betonu służących do wkopywania w ziemię na jezdni i nie mogą one służyć za urządzenia zabezpieczające ruch drogowy
- 8 12
-
2024-09-26 13:36
przeczytaj czubie, co napisałeś i jakiej sprawy bronisz? (6)
- 0 3
-
2024-09-26 13:57
(5)
przeczytałem czubie że bariery zdemontowano więc wniosek czubie jest jeden były nielegalne i niebzpieczne dziękuję czubie za uwagę ale myślęże rodzina zmarłych już wystosuje odpowiednie pozwy cywilne to że te świnie urzędnicze to dziś zdjęły już im nie pomoże w niczym
- 3 1
-
2024-09-26 14:23
weź się czubie zapisz na srebrniki, może ci pomogą (4)
- 0 1
-
2024-09-26 15:36
(3)
weź się czubie zamknij jeżeli nie wiesz że wszystkich a nie tylko kierowców obowiązują przepisy będzie pozew będzie wyrok będzie odszkodowanie trochę to potrwa może będą wyższe instancje potrzebne ale czubie zapewniam cię jeżeli oni to zdjęli to znaczy że wiedzą że była to samowola budowlana więc racz czubie nie pisać już niczego więcej ok bo śmieszny się zaczynasz robić
- 1 0
-
2024-09-26 16:07
Samowola, to jest jak jest bez zgody. JAk był na to projekt i pozwolenie to nie samowola :) (2)
- 0 0
-
2024-09-26 17:09
tylko glupota
- 0 0
-
2024-09-26 16:20
i co z tego że był projekt który był niezgodny z przepisami i rozporządzeniami do stosownej ustawy stanowiącej o stawianiu znaków i obiektów w pasie drogowym
- 1 0
-
2024-09-26 11:55
(3)
Samowola? Toż to stoi od dobrych 8 lat...i jakoś wcześniej nic się nie działo. A ruch spory, bo całe Kaszuby se drogę skracają przez Sulmin i Otomin do Gdańska. To może powróćmy do tego, co bylo wcześniej...czyli braku drogi. Niech kaszubia jezdzi normalnie przez Leźno...a co. A Otomin odpocznie
- 11 3
-
2024-09-26 13:56
Zamek w Lapalicach tez stoi. I tez samowola.
- 2 1
-
2024-09-26 13:57
no widzisz biedaku i zdjęli je ciekawe dlaczego
- 3 1
-
2024-09-26 12:04
halo halo, droga tam byla od zawsze, tylko wczesniej byla szutrowa a nie asfaltowa ale byla.
- 3 1
-
2024-09-26 11:48
Chyba rozdzice nazwali cię czubem, bo bez tego słowa zdania sklecić nie potrafisz (5)
Pojęcie drogi obejmuje też np. chodniki i drogi dla rowerów, i tak samo jak po powierzchni wyłączonej z ruchu się po nich nie jeździ. Dotarło?
- 8 1
-
2024-09-26 12:43
(4)
a cos w temacie czubie?Moj post dotyczy ty czubie uzywania do niby zabezpieczania ruchu drogowego czegos co sie nie nadaje do tego i co moze spowodowac powazne zagrozenie dla zycia i zdrowia jestem sobie w stanie czubie wyobrazic ze samochod wymusza przejazd na rowerzyscie jadacym te twoje 20 i ktory rozbija sie i ginie na tym betonowym kregu
- 1 6
-
2024-09-26 14:24
weź chory czybie nie kompromituj się! (1)
- 0 0
-
2024-09-26 16:20
morda kundlu
- 0 0
-
2024-09-26 13:57
Serio cos chyba jest nie tak z tym Otominem. Wy tam wchodzac do sklepu tez sie tak witacie?
- 3 0
-
2024-09-26 13:37
czubie to ci na chrzcie dali
- 1 0
-
2024-09-26 10:44
Jakiej powierzchni ?
Stoi na drodze a wyłączona może być jezdnia,oczywista sprawa że to jest samowola drogowa.
- 7 16
-
2024-09-26 08:55
Następny co wyjął prawo jazdy z czipsów... (20)
Wiesz która część drogi to jezdnia?
- 15 10
-
2024-09-26 09:18
(19)
Weź chłopie popatrz na zdjęcie o zobacz sobie gdzie to stoi bo w tym momencie głupkiem jesteś
- 5 15
-
2024-09-26 09:41
(18)
I pomyśleć że ktoś taki jeździ samochodem -.-
Betonowe kręgi stoją poza jezdnią.- 12 15
-
2024-09-26 10:09
xxx (17)
Jesli to nie jest jezdnia, to dlaczego wylewano tam beton i asfalt, oraz zrobiono krawężniki? Ktoś powinien siedzieć, za niegospodarnośc>
- 7 11
-
2024-09-26 11:11
(16)
Człowieku, weź zajrzyj w kodeks, zanim zaczniesz poprawiać innych. Autor wypowiedzi o tym, że stoją poza jezdnią ma rację, a tłum gotów go zlinczować. Jezdnia część drogi przeznaczona do ruchu pojazdów, składająca się z pasa albo pasów ruchu, z wyjątkiem torowiska wydzielonego z jezdni. Ten beton stał na drodze, nie na jezdni.
- 15 4
-
2024-09-26 11:31
(10)
ty zajrzy w kodeks id..to jezdnia to część od krawężnika do krawężnika od krawędzi do krawędzi zawiera tyle miejsca by zmieścić dwa jadące obok siebie pojazdy iu skończ dyskutować deklu jezdnię można zwęzić ale należy to oznakować a same zapory zwężające muszą być z odpowiednich materiałów
- 4 10
-
2024-09-26 11:50
To zajrzyj patafianie (1)
tylko może od razu w prawo o ruchu drogowym, bo kodeks drogowy został nim zastąpiony w 1997 roku
- 3 2
-
2024-09-26 17:15
jakie to ma znaczenie?
- 0 0
-
2024-09-26 11:46
(7)
" jezdnia to część od krawężnika do krawężnika" - zaskakujące, że nigdzie w kodeksie tego nie widzę. Definicja wyciągnięta z d**y? "zawiera tyle miejsca by zmieścić dwa jadące obok siebie pojazdy" - drogi jednopasmowe jednokierunkowe chciałby zamienić z Tobą kilka zdań. Dobrze, że nie jesteś odpowiedzialny za tworzenie prawa w tym kraju,
- 9 2
-
2024-09-26 12:48
(6)
jezdnia czyli czesc drogi stworzona dla poruszania sie pojazdow a kto powiedział że na jednojezdniowej nie zmieszczą się dwa samochody
- 1 2
-
2024-09-26 13:09
(5)
Ale po co cały czas tworzysz kolejne wymyślone, albo niepełne definicje jezdni, skoro na samym początku wkleiłem pełną definicję jezdni i jest ona jednoznaczna? Potrafisz się przyznać do błędu, czy będziesz szedł w zaparte w nieskończoność?
- 3 1
-
2024-09-26 14:27
nigdy się nie przyzna, bo to czub! (4)
jego mojsza, jest najmojsza
- 0 0
-
2024-09-26 15:39
(3)
czubie była samowllka została zdjęta będzie wyrok tyle skamleć sobie możesz och.jeńcze i tyle możesz
- 1 0
-
2024-09-26 16:55
(2)
Próbuję zrozumieć, w którym miejscu trwała dyskusja o tym, że to samowolka, a nie o tym, co należy do jezdni, a co do drogi... ale cóż, ewidentnie nie nadążam za Twoim intelektem.
- 0 0
-
2024-09-26 17:16
(1)
za twoim nie nadąża prosty fakt na drodze nie ma prawa być niczego takiego
- 1 0
-
2024-09-26 18:41
I to właśnie dlatego cały dzień spędziłeś na wymyślaniu nowych definicji jezdni. Rozumiem.
- 0 0
-
2024-09-26 11:19
czyli obszar zakreskowany nie jest jezdnią? (4)
jest odliczany od powierzchni jezdni?
- 4 6
-
2024-09-26 11:26
(3)
Tak. Tak dokładnie jest. Po jezdni się jeździ. Po części drogi wyłączonej z ruchu się nie jeździ. Beton stoi na części wyłączonej.
- 14 2
-
2024-09-26 11:33
Zakreskować całą jezdnię i po sprawie. Będzie bezpiecznie. (2)
- 2 4
-
2024-09-26 14:28
no i nie będzie jezdnią
w czym problem?
- 1 0
-
2024-09-26 12:01
Przyjzyjcie sie jak jest oznaczony ten beton na drodze
Jest tam znak poziomy P-21, czyli powierzchnia drogi wyłączona z ruchu, w tym wypadku powierzchnia jezdni. Jest też tablica ograniczenia skrajni poziomej drogi U-9a mająca chronić obiekty budowlane. Wbrew tytułowi artykułu to nie jest szykana drogowa, bo tak ich się nie buduje i nie oznacza. Trudno tu też mówić o obiekcie budowlanym typu np. podpory mostu itp.
- 6 1
-
2024-09-26 18:02
Jechałam tą drogą po raz pierwszy i byłam w szoku (8)
Jak można było coś takiego postawić na wąskiej drodze. Te rozwiązanie niebezpieczne to jak nie powiedzieć nic w szczególności dla kierowców jadących tam po raz pierwszy. Nie mówiąc o jadących po zmroku.Jak pamiętam to tam one nie były jedyne . Droga koszmar.
- 142 52
-
2024-09-27 12:23
Czy już się otrząsnełaś z szoku ?
Może powinnaś jeździć komunikacją miejską zamiast prowadzić samodzielnie pojazd mechaniczny? skoro szokują ciebie takie rzeczy.
- 4 5
-
2024-09-27 08:12
Jak doznajesz szoku jeżdżąc po ulicach to zamień samochód na komunikacje miejską. Życie komuś ocalisz.
- 9 6
-
2024-09-27 00:09
Dziadek prawie osiemdziesięcioletni, niedowidzący chyba... czy to beton był winny, czy raczej jego słaby wzrok? (3)
- 13 3
-
2024-09-27 09:39
lekarz który zezwolil na jazde
- 5 0
-
2024-09-27 08:13
przyczyna wypadku (1)
niestety przyczyną jest oślepienie promieniami słońca w danej momencie dnia ,pory roku okoliczności przejazdu w tych akurat metrach drogi tego kierowcy - pierwszy przejazd tym odcinkiem (pewnie nawigacja pokierowała)
- 1 5
-
2024-09-27 08:48
Nie zgadzam się. Tam jest wyraźny znak z ograniczeniem prędkości.
Gdyby jechał zgodnie z prawem rozbiłby zderzak i nic więcej.
- 10 1
-
2024-09-26 22:18
Jak nie przestrzega sie przepisow i na znaki nie patrzy to mozna byc w szoku
- 13 12
-
2024-09-26 20:28
Szykana w Otominie
Kiedy wkroczy prokurator i weźmie nie myślących radnych .którzy da odpowiedzialni za tą bezsensowna smierc
- 13 10
-
2024-09-26 10:42
(24)
Ciężko nie zauważyć tych betonowych przeszkód, są duże i odblaskowe, a tu ktoś wjechał na taką idealnie na zderzenie czołowe. Może coś akurat jechało z naprzeciwka i to był unik? Ale prędkość i tak za duża, sądząc po stanie auta.
- 256 52
-
2024-09-27 08:15
Też się dziwię, po stanie auta widać że prędkość była nie mała i to jeszcze centralnie w środek.
- 3 0
-
2024-09-26 15:49
Na 99% to był unik
Ktoś na dziadku wymusił pierwszeństwo. Dziadek jadąc z górki zapewne chciał szybciej minąc szykanę by tamtego nie przetrzymywać. Finalnie tamten wjechał na chama a dziadek dzwon.
- 1 1
-
2024-09-26 13:03
Właśnie ciężko je zauważyć jeśli zlewają się kolorystycznie z asfaltem (4)
Tam dodatkowo ogranicza to pole widzenia, powinni zakazać stosowania takich szykan bo blokują ruch
- 8 7
-
2024-09-27 08:13
Ja tam widzę żółto czarne tablice oraz znaj nakaz jazdy z lewej strony.
Więc nie przesadzaj.
- 7 0
-
2024-09-26 14:09
Dokładnie, zlewają się, w głowie się nie mieści co się wyczynia (1)
- 2 3
-
2024-09-27 08:04
Zwłaszcza te czarno-żółte pasy i niebieski znak zlewają się z asfaltem.
- 4 0
-
2024-09-26 13:47
Człowieku nie pij tyle jak kierujesz a wszystko zaczniesz dostrzegać w porę
I prędkość również polecam przepisową wtedy i betonowa szykana nie straszna. Jak jedziesz trzykrotnie szybciej niż można i masz spowolnione ruchy (percepcję postrzegania) przez alkohol lub sędziwy wiek to i sa takie efekty.
- 8 3
-
2024-09-26 12:30
Stawianie betonowych blokow na srodku drogi to kryminal (3)
Niezaleznie od intencji
- 13 15
-
2024-09-27 08:04
(1)
Jak nie odróżniasz środka drogi od pobocza to lepiej nie siadaj za kółko
- 5 4
-
2024-09-27 08:37
bo jakis drugi d**il wymalowal pasy?
- 0 0
-
2024-09-26 13:53
Raczej kryminał dla tych którzy ignorują wszelkie ograniczenia: prędkości, ruchu itd
A nie zaraz oni zawsze są niewinni...
- 10 5
-
2024-09-26 12:03
w Gdańsku podobnie (1)
Czekać tylko aż ktoś porządnie przywali w zaparkowany samochód na pseudo miejscach do parkowania na zewnętrznych pasach 2x2 i 3x3 jak przy Grunwaldzkiej obok Oliwskiej, Marynarki Polskiej czy Hallera. Zamiast przebudować drogę postawiono znak. gratulacje
- 3 9
-
2024-09-27 21:52
po co budować parkingi
lepiej zająć pas ruchu na miejsce postojowe, w końcu i miejsca postojowe nie będą potrzebne, nastąpi powszechna radość, a ludzie ekologicznie na rowerach będą jeździć , albo pieszo bo praca zdalna przecież.
Dziwi tylko że tak mało tych miejsc postojowych wzdłuż zakorkowanych jezdni- 1 0
-
2024-09-26 11:24
Oczywiscie, ze zabiła ich nadmierna predkosc a nie te zapory. (10)
Tak jest ograniczenie do 30.
- 43 10
-
2024-09-26 15:52
(1)
tam jest 60
- 1 4
-
2024-09-27 11:55
widzę na Google maps, że jest 30
- 3 0
-
2024-09-26 14:42
tak, ale gdyby były tam słupki to najwyżej karą byłoby uszkodzenie auta
a nie śmierć.
- 6 3
-
2024-09-26 11:45
Nie zabiła ich nadmierna prędkość. (2)
Zabiło ich nagłe jej wytrącenie.
- 10 8
-
2024-09-30 08:34
Poczytaj coś mądrzejszego niż JC.
- 0 0
-
2024-09-26 16:14
czyli ujemne przyspieszenie zwane opóźnieniem
- 0 0
-
2024-09-26 11:38
(3)
ale te zapory to też przerost formy nad treścią ... próg zwalniający by wystarczył
- 5 13
-
2024-09-30 08:36
Dlaczego progi? Dlaczego wszyscy mają cierpieć, a nie tylko jadący nieprzepisowo?
- 0 0
-
2024-09-26 12:12
Nie, gdyż tam jeździ dużo ciężarowych, nie zwalniają na progach (1)
- 14 1
-
2024-09-26 12:49
Zakaz wjazdu dla ciężarówek
I tyle
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
