- 1 16 tys. zł mandatów dla taksówkarzy (76 opinii)
- 2 Nowa Świętokrzyska rośnie w oczach (42 opinie)
- 3 Ile wypadków spowodowali obcokrajowcy? (222 opinie)
- 4 Zlot klasycznych Mercedesów w Sopocie i tłumy odwiedzających (3 opinie)
- 5 Kamery na obwodnicy już wiszą (270 opinii)
- 6 Remont obwodnicy po wakacjach? Zmienią nawierzchnię (53 opinie)
Pijani sprawcy wypadków będą płacić alimenty
Bez pobłażania wobec pijanych kierowców. Po niedawnej tragedii, która wydarzyła się w Stalowej Woli premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że rząd ostro weźmie się za osoby wsiadające po alkoholu "za kółko".
Jedno ze zdjęć z tamtego zdarzenia, które obiegło internet, mówi więcej niż tysiąc słów. To fotografia przedstawiająca strażaka niosącego na rękach dziecko (zobaczycie ją w dalszej części artykułu).
To 2,5-letni chłopiec, który przeżył tragiczny w skutkach wypadek samochodowy. Jego rodzice zginęli na miejscu, osierocając w sumie trójkę dzieci.
Z ustaleń prokuratury wynika, że sprawca, doprowadzając do czołowego zderzenia, był pod wpływem alkoholu.
Wstrząsająca tragedia rozpętała burzę.
W ogólnopolskich mediach zaczęto dyskutować na temat bezpieczeństwa na drogach oraz pladze pijanych kierowców. Szkoda tylko, że motywatorem do działań musiała być ludzka tragedia.
Premier zapowiedział surowsze kary dla pijanych kierowców
Głos w tej sprawie zabrał także premier Mateusz Morawiecki, który w mediach społecznościowych napisał:
- Tragedia w Stalowej Woli spowodowana przez pijanego kierowcę poruszyła całą Polskę. Mnie, jako ojca czworga, w sposób szczególny. Trójce osieroconych dzieci przyznałem renty specjalne. Drogowi piraci na rauszu nie są odosobnionym przypadkiem na polskich drogach. To smutna codzienność. I nie dotyczy to tylko "zwykłych" kierowców, ale (o zgrozo!) ludzi, którzy powinni być przykładem i wzorem dla innych. Celebrytów, sportowców, dziennikarzy, polityków. Nie będę wymieniał nazwisk - na pewno je Państwo znają. I jest to przerażające. Aby maksymalnie poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach na początku roku rząd przyjął przygotowany w Ministerstwo Infrastruktury Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. W jego ramach podejmujemy działania ukierunkowane na zwiększenie ochrony uczestników ruchu oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej - a w efekcie zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego przeznaczamy 2,5 mld zł. Ale to za mało.
Premier chce, aby pijani kierowcy, którzy spowodują tragedię, oprócz oczywiście odpowiedzialności karnej, płacili poszkodowanej rodzinie alimenty.
- Musimy odstraszać potencjalnych morderców drogowych, winnych skutecznie karać, a ich ofiarom pomagać systemowo. Dlatego przystępujemy do prac legislacyjnych, które będą określały odpowiedzialność osób prowadzących pojazdy pod wpływem alkoholu - nie tylko karną, ale również zobowiązujące do płacenia alimentów osobom poszkodowanym. Chcemy zwiększyć dolegliwość kary. Apeluję, żeby każdy zastanowił się, zanim wsiądzie za kółko pod wpływem alkoholu. Społeczna odpowiedzialność za pijanego kierowcę ciąży nie tylko na tym, kto kieruje lub wsiada do auta pijany, ale również na tych, którzy widząc to - nie reagują albo przyzwalają na jazdę po alkoholu. To jest potencjalne morderstwo. Odpowiedź jest jedna - zero tolerancji dla drogowych bandytów - dodał premier Morawiecki.
Niewyobrażalna tragedia chwyciła za serca miliony Polaków. Ruszyła specjalna zbiórka pieniędzy dla osieroconych dzieci. Do tej pory zebrano już ponad 1,1 mln zł.
Swój, jakże mocny komentarz w tej sprawie opublikował siatkarz Marcin Możdżonek.
Niewyobrażalna tragedia trojga dzieci, osieroconych przez psychopatę. Mnie, jako ojca dotknęło to bardzo mocno. Ogarnia mnie złość i bezsilność... Wiem, że debile będą zawsze, ale czy jest ktoś w stanie usunąć z naszych dróg tę durczoko-hajtowo-żewłakowo-najsztubową patologię? pic.twitter.com/tUCg6QwKOk
- Marcin Możdżonek (@MarcinMozdzonek) July 5, 2021
Przypomnijmy, że całkiem niedawno lokalnie również doświadczyliśmy podobnej tragedii. 5 marca 2021 roku w wypadku drogowym zginął Piotr Świąc, dziennikarz TVP. Okazało się, że 23-letni sprawca wypadku prowadził swoje auto w stanie nietrzeźwości i po zażyciu amfetaminy.
Czytaj także:
Kierowca, który uderzył w auto Piotra Świąca, był pod wpływem narkotyków
Opinie (234) 5 zablokowanych
-
2021-07-08 12:04
(7)
Lepiej pozno niz wcale. Kto pijany wsiada za kierownice, jest potencjalnym morderca.
- 40 5
-
2021-07-08 12:17
rekordziści po kilka razy byli łapani bez uprawnień i nawet pod wpływem
mikro mandat 500zł ... a przez sąd max 5000zł ... o ile w ogóle cię złapią!
kogo te kary na mikrosasiny mją odstraszyć?- 14 2
-
2021-07-08 12:26
(2)
Mezczyzna wychodzacy z domu to potencjalny gwalciciel. Daruj sobie ten ideologiczny belkot.
- 5 14
-
2021-07-08 12:39
Wychodzenie z domu jest legalne
Jazda po pijaku nie.
- 12 2
-
2021-07-09 08:57
jeżeli idzie ze spuszczonymi spodniami to rzeczywiście coś z nim nie tak
- 1 0
-
2021-07-08 13:10
ale bzdura
Jutro już będziesz pisać o czymś innym
- 1 1
-
2021-07-08 14:21
Gdyby ta tragedia nie była medialna, to by nikt palcem nie kiwnął. (1)
A tak, to mogą sobie zbierać punkty tańcem na grobach póki ciepłe. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że jak sprawa przycichnie to "tancerze" równie szybko o niej zapomną.
- 5 0
-
2021-07-08 18:28
Przecież w Polsce to norma
Wszelkie przepisy zaostrza się wyłącznie w następstwie jakiejś bulwersującej społeczeństwo tragedii. Dopóki nie ma trupa, a najlepiej kilku, to władzuchna (każda) nie ruszy nawet palcem, żeby ukrócić dany proceder.
- 1 0
-
2021-07-08 12:04
(3)
Musiałoby być tyle kontroli, że głowa mała. Rano kupując fajki w sklepie nie macie pojęcia ilu kierowców podjeżdża po małpki czy inne ćwiartki..
- 37 1
-
2021-07-08 13:57
Zmiana prawa nic nie da (1)
Bo nikt go nie egzekwuje. Policji praktycznie nie ma wcale. Totalna anarchia na drogach, przekraczanie prędkości, jazda na zderzak, wjazd na czerwonym, brak oc i miliony innych przewinień i..... żadnych konsekwencji.
- 15 1
-
2021-07-08 14:22
Policja jest od pilnowania krasnali ogrodowych na warszawskim Żuliborzu.
- 17 2
-
2021-07-09 09:05
Dlatego kary powinny być bardzo wysokie i nieuchronne. Cały to gadanie o uświadamianiu trzeba włożyć między bajki kary za jazdę po pijanemu i przekraczanie prędkości powinny mocno uderzyć w osoby które się tego dopuszczają . Kiedy kierowcy usłyszą ze za jazdę pod wpływem grozi mu utrata połowy majątku a za spowodowanie kolizji czy wypadku grozi bezwzględne więzienie to on jak i następny potencjalny kierujący zastanowi się czy wolno siadać . Trzeba działać a nie opowiadać bajki .
- 4 1
-
2021-07-08 12:07
Surowsze kary powinny być dla wszystkich którzy jeżdżą po pijanemu. (2)
A nie tylko dla tych którzy kogoś zabiją.
Jazda po pijanemu-usiłowanie zabójstwa, wypadek ze skutkiem śmiertelnym-zabójstwo z premedytacją.
Zero litości i pobłażania.- 62 3
-
2021-07-08 12:09
A za jazdę po zabraniu prawka - bezwzględne więzienie.
Obecne kary po prostu nie działają...
- 19 1
-
2021-07-08 15:40
Powinni bydlakowi chomąto założyć i niech zasuwa do końca życia na te dzieci...
- 3 0
-
2021-07-08 12:13
Który to już raz zapowiadają surowsze kary gdy sprawa znowu stała się medialna. (15)
- 55 1
-
2021-07-08 12:30
537 raz (8)
Jeszcze niech Zero pogrozi i tyle w temacie
- 16 1
-
2021-07-08 13:11
Głupoty bredzą jak zwykle... (5)
W np. Austrii można mieć do 0.5 promila i jechać i nic się nie dzieje nikomu...
- 3 6
-
2021-07-08 13:20
tylko u nas bydło jak dostanie palec to jakby rękę dostało tak się czuje - polak nie ma umiaru ani nie umie się zachowac więc albo się zabrania albo pozwala , nie ma opcji na posrednie rozwiązania
- 6 2
-
2021-07-08 13:26
tyle samo co w Niemczech lub Holandii, we Francji jeszcze więcej
ale jak spowoduje się wypadek pod wpływem alkoholu, to kary są znacznie ostrzejsze niż na trzeźwo. No ale cóż, w Holandii ginie na drogach rocznie ok. 38 osób na milion mieszkańców, w Polsce ponad 100. Polscy kierowcy są w końcu trzy razy gorsi ...
- 8 1
-
2021-07-08 13:32
A chcesz mieć kary za przekroczenie prędkości takie jak w Austrii? (1)
- 5 0
-
2021-07-08 18:31
Przydałyby się, naprawdę
Obecne stawki mandatów nikogo nie odstraszają.
- 1 0
-
2021-07-09 09:12
Zobacz co się w Polsce dzieje kiedy można mieć 0,2 i pomyśl co będzie jak wolno by było mieć 0,5. Każdy zatrzymany tłumaczyłby się ze myślał ze ma mniej . Powinno być tak jak w niektórych krajach 0,0 To co widać na naszych drogach gdzie zakładam że jednak większość kierowców jeździ będąc trzeźwym widzę że nie dorośliśmy do żadnego poluzowania w tej dziedzinie .
- 2 0
-
2021-07-08 13:50
(1)
Było 8 lat na to ale ze połowa PO alkoholicy nic się nie zmieniło dulkek nie musi się martwić bo ma ludzi od wożenia i kupowania flaszek w biedronce
- 3 7
-
2021-07-08 17:05
Czyli juz lacznie 16 lat, liczac rzady PiS przed i po PO.
- 3 0
-
2021-07-08 13:09
Nie surowość lecz nieuchronność kary (4)
Nie dla tych co spowodowali wypadek, ale wsiedli. Kontrole, kontrole... jak przy prędkości.
- 6 2
-
2021-07-08 13:13
lmao (3)
Jaka "nieuchronność"?!
To nierealne i niemożliwe - kto Cię uczył takich bredni?!
W jakiej szkole?!
Z logiki chyba wszyscy wykładowcy tam oblali własne studia...
Żeby była "nieuchronność" trzeba by sprawdzać każdego kierowce jak tylko wychodzi z domu.
Nie ma czegoś takiego jak "nieuchronność"... Istnieje tylko w teorii...
Jedyne co można zmienić i na co jest jakikolwiek wpływ to wysokość kary, aż stanie się nieopłacalne wsiadać za kółko po %%%- 5 1
-
2021-07-08 13:25
Dokładnie tak. (2)
Przywrócić fotoradary, ale nie w głupich miejscach gdzie jest ograniczenie za zakrętem, tylko w losowych.
Do tego monitoring miejski powinien wskazywać podejrzanie jadące samochody do kontroli.
A oprócz tego standardowe losowe dmuchanie. Mam prawo jazdy 15 lat i nigdy nie widziałem alkomatu...- 4 0
-
2021-07-08 16:26
Uuu (1)
Dalej sobie bat ukręcajcie!
- 0 2
-
2021-07-08 18:34
Kręcimy bat na takich pajaców jak ty
Rozsądnym kierowcom żadne konsekwencje nie grożą, a z takich jak ty, to niech komornik ściągnie choćby ostatni grosz.
- 0 1
-
2021-07-08 13:19
tyle razy ile obiecywali że prąd nie podrożeje, ofe nie okradną a ceny paliwa obniżą
- 6 1
-
2021-07-08 12:18
Nie ma czym? - nie pojedzie... (9)
Od dawna myślę w jaki sposób można by "systemowo" wyeliminować pijaków z ulic Polski...
Z każdej strony słyszę, że przyzwolenie społeczne, że nawyki, że piwo to nie alkohol i tego typu inne bzdury... Odbieranie uprawnień donikąd nie prowadzi, bo brak uprawnień nie stanowi przeszkody dla pijanego, ale jak już zabranie "narzędzia" przestępstwa, to do przestępstwa nie dojdzie... i według mnie to mogłoby pomóc. Dlaczego żadna z partii politycznych, które niestety stanowią prawo w Polsce, nie mówi głośno i wprost, że bezwarunkowe odbieranie auta użytego do przestępstwa (jakim jazda po pijaku bezspornie jest) rozwiązałoby sprawę pijaków na drogach w 100%? Łapią pijaka za kółkiem - z automatu przepada auto, którym jechał. Oczywiście auto z kradzieży to inny temat, ale we wszystkich pozostałych sytuacjach rozwiązanie to wydaje się takie proste i takie skuteczne... Policja zarekwirowane w ten sposób pojazdy wystawiałaby na licytacje, a uzyskane w ten sposób środki mogłyby zasilić choćby służbę zdrowia, ratowników medycznych, strażaków i innych, którzy ciężko pracują przy usuwaniu skutków poczynań pijaków za kółkiem. Nie ważne nawet, czy pijak jest właścicielem auta, czy nie. Auto firmowe ? Niestety, firma zaufała nieodpowiedniemu pracownikowi... Auto w Leasingu albo w kredycie, własność banku? Niestety... klient podpisując umowę deklaruje, że w przypadku jazdy po pijanemu, bierze ryzyko na siebie... Auto prywatne ale cudze? Skoro ktoś mu auto użyczył, trudno... niech dochodzi swojego z pijakiem...- 58 7
-
2021-07-08 12:21
(4)
Swiete slowa.
- 9 3
-
2021-07-08 18:40
Guzik święte (3)
Kogo w ten sposób chcecie karać? Sprawcę czy właściciela auta jeśli jest osobą trzecią? Bezsens, w dodatku bez żadnego umocowania w zasadach prawa karnego. Bezwzględna odsiadka za jazdę po pijaku + naprawdę wysoka grzywna, to jest realne rozwiązanie.
- 5 6
-
2021-07-09 07:49
Właścicielu - odpowiadasz za swoje decyzje! Pilnuj swojego! (1)
Niestety ale nie jestem w stanie się zgodzić z Twoją opinią... Nie wyobrażam sobie pijaków za kółkiem wsadzać wszystkich do więzień... I nie chodzi o to czym im się odsiadka należy (bo tutaj myślę, że jest zgoda - należy) tylko jest to niestety na tyle powszechny proceder, że musiałyby powstać całe osiedla więzień... Nie chcę wspominać już nawet o kosztach... Wysokie grzywny również nie mają prawa zadziałać niestety... taki "Janusz" jeden czy drugi, który notorycznie jeździ po wsi nachlany, po prostu nie zapłaci takiej grzywny bo i nie ma z czego... Mi chodzi bardziej o to, żeby móc zapobiec kolejnej tragedii, a nie ukarać jak będzie po fakcie... Wracając jednak do właściciela i nieodpowiedzialnego użytkownika: myślę, że ludzie dwa razy by się zastanowili, zanim użyczyli by swoje auto koledze lub koleżance, która lubi pojeździć po picu lub w jego trakcie... Poza tym pijaki to najczęściej "recydywiści"... Każdy doskonale wie kto z jego bliskich czy znajomych ma w nawyku jeździć wypity i takiemu komuś się po prostu auta nie pożycza... albo mając świadomość możliwych konsekwencji - podejmuje się ryzyko utraty pojazdu.
- 7 1
-
2021-07-09 15:45
Albo tłumaczysz, że ukradł ci kluczyki.
Ciekawe rozwiązanie, jednak nie przewiduje przypadku kradzieży.
- 1 0
-
2021-07-09 07:52
Umocowanie w przepisach prawa.
A co do umocowania w przepisach, to jak najbardziej istnieje możliwość uregulowania i wprowadzenia szczegółowego zapisu pozwalającego na konfiskatę narzędzi użytych do popełnienia przestępstwa... Chyba nawet cos takiego w prawie już istnieje i nie trzeba by zbyt mocno grzebać w przepisach, aby ten temat uporządkować formalnie.
- 1 0
-
2021-07-08 13:00
ehhh
Powiem przewrotnie... polać mu ;)
- 5 5
-
2021-07-08 13:18
A dlaczego nie konsfiskowac auta z kradziezy? (1)
Jak dal sobie ukrasc (i to pijakowi) to nie dochodzi swego z pijakiem.
Jak wszyscy to wszyscy. Bo zaraz beda kombinacje na ''kradzione auto''.- 5 9
-
2021-07-08 15:15
Żeby tobie nikt auta nie ukradł...
- 3 3
-
2021-07-09 13:50
Zgadzam się cisnąć ich ile wlezie!!!
Auto na leasing trudno ... Auto konfiskata a ty płac raty dalej...
Auto wypożyczone!!! Trudno konfiskata!!! Pożyczający niech z automatu dostaje z sądu nakaz egzekucji przez komornika majątku pijaka !!!
Złapany za kółkiem 10 lat pozbawienia prawka... Złamanie zakazu, recydywa dożywotnią utrata prawa jazdy!!!
Na drogach i tak jest tłok jak będzie mniej samochodów na drogach tym lepiej!!!- 2 0
-
2021-07-08 12:19
Po pijaku można wiele rzeczy ale alimenty jak w aucie (10)
Tak na serio to szkoda, że rząd ruszył głową dopiero po tragedii o której ostatnio było głośno. Piękne przysłowie "Polak mądry po szkodzie",
- 42 1
-
2021-07-08 12:27
to akurat standard polski (7)
podobnie było z wypadkiem na zjeżdżalni placu zabaw .... wszyscy wiedzą, że tu czy tam jest ŹLE ... ale nikt się nie podejmuje PiSać ustaw - dopóty ktoś nie zginie!!!
a wtedy wielkie haloo ... z tym, że jednemu dają miliony po wypadku z budżetu państwa bo to ELyTA ... a biednych ludzi, którzy zginęli jadąc zbierać jabłuszka taki H***- 8 0
-
2021-07-08 13:05
ale okolice trójmiasta (6)
Łężyce dzieci ze szkoły chodzą drogą a pomniki i kościoły budujemy dalej, dojdzie do wypadku i wtedy płącz i lament
- 3 3
-
2021-07-08 13:18
my czyli kto? (5)
Ja sobie moge co najwyżej bude dla psa zbudować w ogródku. Za budowe dróg odpowowiedzialne są odpowiednie organy.
- 5 1
-
2021-07-08 13:44
ale te organy budują za Twoje i Moje - czyli MY budujemy!
Morawiecki z kolesiami nie zbierają do czapeczki po miliardzie czy dwóch ze swoich prywatnych pieniędzy by rozdawać 500+ ... najpierw muszą zabrać tobie i mi .... by rozdawać elektoratowi leni i nierobów ... 13stki emerytom+
- 4 2
-
2021-07-08 14:19
chodzisz na wybory wiec decydujesz (3)
idz na spotkanie z kandydatem zapytaj się co zamierza zrobić i tyle
- 0 0
-
2021-07-08 14:31
(2)
Tylko taki mały szczegół....że reszta prócz PiSu nie ma planu...ja w ciemno im nie zaufam.Stara śpiewka,mówią co jest nie tak ale nie mówią jak to rozwiązać...
- 2 2
-
2021-07-08 14:54
Taki mały szczegół, reszta nie tańczy na grobach jak twój ukochany PiS. (1)
- 2 3
-
2021-07-08 15:07
Racja.....bo nic nie robi.
- 2 1
-
2021-07-08 13:31
Samochody też powinni zabierać
A jak nie jego auto to trudno. Niech właściciel się z pijakiem sądzi i więcej nie daje moczymordzie kluczyków.
- 5 1
-
2021-07-08 14:18
Bo ta tragedia jest medialna i znowu można zbierać punkty tańcem na grobach.
- 0 0
-
2021-07-08 12:29
Od pijanych bardziej boję się szybkich i bezpiecznych (1)
Trzeźwy psychopata też jest śmiertelnym zagrożeniem
- 45 5
-
2021-07-08 13:51
racja,szczególnie w sportowym BMW lub Audi
- 2 0
-
2021-07-08 12:30
Chory pomysł! (2)
W Norwegii za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym idzie się do więzienia jak za morderstwo. Mandaty są horrendalnie wysokie, więc nie opłaca się przekraczać prędkości. Tylko wysokie mandaty i kara jak za morderstwo mogą w tym dzikimi kraju coś pomóc.
- 66 0
-
2021-07-08 13:33
10/10
Ale zaden rzad nie mialby jaj, zeby skopiowac rozwiazania norweskie czy brytyjskie.
Zaden ''gorszy'' juz by na takich nie glosowal, bo mandaty bylyby drozsze od ich samochodow.
Ci ''lepsi'' tez by sie obrazili za szybkie zebranie kompletu punktow. Mandaty by udzwigneli, ale strata prawka by zabolala.- 15 1
-
2021-07-19 12:19
Horrendalnie drogo? Dla Polaków !!!
To tak jakbyś zapłacił 700 zł w Polsce najwyższy mandat. Wiec nie pisz bzdur!!! Wyższe mandaty sa uzależnione od zarobków, dla bogaczy!!!
- 0 0
-
2021-07-08 12:33
Najpierw niech zrównają normy do unijnych 0,5 promila. (7)
- 18 36
-
2021-07-08 13:06
0,5 to za mało
ja po flaszce parkuje lepiej niż na trzeźwo
- 3 6
-
2021-07-08 14:30
Ja bym poszedł dalej 2.5 promila! (2)
Kto da więcej?
- 2 2
-
2021-07-08 15:55
0,5 wystarczy. (1)
Nikt mi nie powie, że dorosły, 100kg mężczyzna jest pijany po wypiciu jednego piwa. Uważam, że większym zagrożeniem jest stary dziadek po lekach.
- 4 10
-
2021-07-08 22:17
Tak Cię ciągnie do jeżdżenia po piwku, chlejusie?
Jesteś zwierzęciem że nie potrafisz się powstrzymać?
Mam nadzieję że wprowadza konfiskate samochodów i będziesz pierwszym który je straci. Życzę Ci tego z całego serca- 1 2
-
2021-07-08 18:43
Zrównać do norm unijnych - proszę bardzo
Najlepiej tak jak jest na Słowacji czyli 0,0 promila. Jestem za.
- 4 1
-
2021-07-09 09:15
Po co?
- 0 0
-
2021-07-09 11:08
W kazdym kraju są inne normy pijaku niema norm unijnych
- 0 0
-
2021-07-08 12:35
(4)
Tak... Już widzę jak najsztub czy Wałęsa albo inny Hajto płaci komuś rentę...
- 49 3
-
2021-07-08 13:19
Przeciez nie po to
walcza o wolne sady, zeby ich skazywali?
- 10 5
-
2021-07-08 14:32
A ten by zapłacił? (2)
"Ryszard Kaczyński, poseł PiS z Redy, jechał samochodem, mając blisko 1,7 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Został złapany, gdy w poniedziałek nad ranem uderzył w płot posesji w Połczynie (powiat pucki)."
- 7 3
-
2021-07-08 19:40
Ten tak
- 0 1
-
2021-07-09 08:12
spokojnie ziobro ułaskawi albo umorzy jak tematy reszty kolegów - jak sprawę lipnych respiratorów gdzie rozpłynęło się 20 milionów ... ile to mieszkan ? drogie pisiaki ? ile rydwanów ? ile zegarków i osmiorniczek ? ... i jeszcze by zostało
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.