- 1 Potrąciła motocyklistę i uciekła (197 opinii)
- 2 CBA: Gdynia straciła miliony na węźle Karwiny (432 opinie)
- 3 "Prezent" za zablokowanie drogi śmieciarce (141 opinii)
- 4 Będzie więcej ulic z płatnym parkowaniem (581 opinii)
- 5 Garaże na sprzedaż w Trójmieście. Ceny zwalają z nóg (79 opinii)
- 6 "Zarysowałam inne auto, szukam właściciela" (44 opinie)
TOP50 dealerów w Polsce. Firma z Trójmiasta na podium
Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu za rok 2021 znalazło się kilka trójmiejskich firm. Jedna z nich ponownie zajęła miejsce na podium.
Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w roku 2021 sprzedały łącznie 259 783 aut. W porównaniu z rokiem 2020 to wzrost w wysokości 7,93 proc. (240 706 samochodów). Próg wejścia do zestawienia TOP50 wyniósł 2472 sprzedanych aut.
Dla porównania zwycięzca zestawienia sprzedał w ubiegłym roku... 20 583 egzemplarzy. Podobnie jak rok temu triumfatorem została Grupa Cichy-Zasada, która jest właścicielem aż 44 autoryzowanych punktów dealerskich. Liczba sprzedanych aut imponuje, ale warto zaznaczyć, że względem roku 2020 grupa odnotowała spadek o 3,2 proc.
Plichta na podium
Bez zmian także na dwóch pozostałych miejscach na podium. Drugie miejsce przypadło Grupie PGD (17 155 sprzedanych aut - wzrost o 19,91 proc., 35 autoryzowanych punktów). Natomiast na najniższym stopniu podium ponownie uplasował się trójmiejski przedstawiciel - Grupa Plichta.
Lokalny dealer w 2021 r. sprzedał 13 616 aut, a to wzrost na poziomie 6,49 proc.
Dodajmy, że Grupa Plichta w swoim portfolio posiada marki: Audi, Ford, Jaguar, Land Rover, Seat, Skoda, Volvo i Volkswagen. W sumie 25 autoryzowanych punktów sprzedaży zlokalizowanych jest w Gdańsku, Gdyni, Wejherowie, Toruniu i Bydgoszczy.
Salony Grupy Plichta
Grupa Zdunek w drugiej dziesiątce
Drugi trójmiejski potentat motoryzacyjny został sklasyfikowany na 19. miejscu (w roku ubiegłym firma zajęła 16. miejsce). Mowa oczywiście o Grupie Zdunek, która zanotowała wzrost sprzedaży o 2,22 proc. W 2021 r. przedstawiciel marek BMW, Citroen, Dacia, DS, Mini, Nissan, Peugeot i Renault sprzedał łącznie 4601 aut.
Salony Grupy Zdunek
Anro-Trade z dużym wzrostem
Trójmiejski przedstawiciel marek Toyoty i Lexusa, dealer Walder, zaliczył awans o pięć lokat i w najnowszym rankingu zajął 38. miejsce. Warto dodać, że firma Anro-Trade odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,58 proc.. Co w efekcie wygenerowało sprzedaż 2902 aut.
Dealer posiada salony w Gdańsku, Gdyni, Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu. Niedawno firma Walder otworzyła salon Toyota Professional w Gdańsku.
Salony Anro-Trade
Pozostali dealerzy z Trójmiasta
Piąte miejsce przypadło firmie Emil Frey Polska, która posiada w Gdańsku dwa swoje obiekty - BMW Bawaria Motors i Volkswagen CityMotors. Grupa w 2021 r. w swoich 18 salonach sprzedała blisko 10 tys. samochodów (wzrost o 1,03 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce także dla Grupy Lellek, która posiada swój salon w Trójmieście. Mowa oczywiście o Porsche Centrum Sopot. Dealer w minionym roku sprzedał 7273 auta, a to spadek o 0,7 proc.
Na 12. miejscu uplasowała się Grupa Chodzeń, do której należy gdański salon Toyota Carter. Firma posiada w sumie pięć salonów, w których w 2021 r. sprzedała 5988 aut (wzrost o 32,54 proc.). Przypomnijmy, że grupa buduje nowoczesny salon Toyoty w Kowalach, tuż przy obwodnicy.
Z kolei 33. lokata to miejsce w rankingu Grupy Wróbel, która pod Gdańskiem, a dokładnie w Straszynie, posiada salon marki Mercedes-Benz (aktualnie trwa budowa nowego obiektu nieopodal bramek autostrady A1). Dealer w ubiegłym roku sprzedał 3258 samochodów (wzrost o 23,55 proc.).
Salony samochodowe w Trójmieście
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-12 06:42
Sprzedali by jeszcze więcej, ale...
Dużo ludzi zrezygnowało z zakupu, tylko dlatego że dealer przyjął zamówienie na coś czego fabryka z różnych przyczyn nie była w stanie wyprodukować. Poniekąd rozumiem że na początku pandemii było to dla niektórych zaskoczenie, ale teraz ? Większość dealerów nie potrafi należycie się zachować i nie informuje klienta o problemach produkcyjnych na
Dużo ludzi zrezygnowało z zakupu, tylko dlatego że dealer przyjął zamówienie na coś czego fabryka z różnych przyczyn nie była w stanie wyprodukować. Poniekąd rozumiem że na początku pandemii było to dla niektórych zaskoczenie, ale teraz ? Większość dealerów nie potrafi należycie się zachować i nie informuje klienta o problemach produkcyjnych na bieżąco. Biorą na przeczekanie, a później stawiają klienta przed wyborem, albo bierzesz co mamy, albo rezygnuj. Jeśli wybierzesz drugą opcję to i tak jesteś stratny bo od chwili zamówienia auto zdrożało o kilka tyś. złotych i przy marnej dostępności i tak się sprzeda. Do tego doszło że trzeba brać nowy samochód taki jaki dealer ma na stoku, lub wie że lada dzień się u niego pojawi. Zabija to jednak przyjemność z kupowania nowego wymarzonego pojazdu, gdzie największą przyjemnością była jego konfiguracja pod swoje potrzeby i gusta. Do tego ceny zwariowały i ciężko coś nowego kupić za 100 tyś. złotych! Jeśli myślisz o wymianie samochodu i zdaje ci się że ten problem cię nie dotyczy bo kupujesz używane, a do tej pory nie interesowałeś się cenami to muszę cię rozczarować bo ciężko teraz coś kupić używanego w dobrym stanie z niedużym przebiegiem w miarę świeżego do 60 tyś. Ja osobiście nie potrafię się dostosować do tej sytuacji i jeżdżę starym do puki się nie rozsypie, a później zobaczymy, ale nie sądzę że sytuacja na rynku się poprawi, raczej będzie jeszcze gorzej.
- 9 2
-
2022-05-11 12:22
Co z tego... skoro z zakupu Formentora musiałem zrezygnować. (12)
W zasadzie, zostałem do niego zmuszony. Zamówienie z maja zeszłego roku, pierwotny odbiór październik/listopad 2021. Pod koniec marca telefon, że albo rezygnuję z kamer 360 i elektrycznie otwieranej klapy... albo czekam nawet do przełomu 2022/2023. "Grzecznie" podziękowałem.
Wiem, że sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest szalona ale... szanujmy siebie samych przede wszystkim.- 34 4
-
2022-05-11 13:17
Widać że horyzont
Myślenia kończy się na czubku własnego nosa
Takie żale to wylewać na covid, sytuacje wojenną itd, ale widać że człowiek mało obyty w świecie- 1 2
-
2022-05-11 12:48
formentor (2)
historia taka jak moja. Do tego w grudniu zwolnił się nasz "cupramaster", który co miesiąc mówił, że samochód już wjeżdża na taśmę...Zrezygnowaliśmy w lutym, zwrot zaliczki dopiero po naszym telefonie po upływie terminu z umowy. Żenada a nie salon...
- 4 0
-
2022-05-11 13:00
No Pan Marcin to był "narrator pierwsza klasa" ;) (1)
Ale takie jest 95% sprzedawców. Z reszta co mówić ludziom, kiedy samemu jest się robionym w konia. Fabryki mają wszystkich gdzieś.
- 1 0
-
2022-05-11 14:12
Pan Krzysztof
ten był nasz ;)
- 0 0
-
2022-05-11 12:34
(4)
Przynajmniej czujniki parkowania chcieli zostawić!
Jakieś koszty Pan poniósł? Czy tylko trochę nerwów?- 4 1
-
2022-05-11 12:42
Kosztów brak... łaskawie oddali zaliczkę ;) (3)
Choć trwało to dłużej niż powinno i wyglądało trochę jak "łaska" ze strony dealera.
- 9 2
-
2022-05-11 12:54
a pewnie teraz więcej kasy wołają za taki sam samochód. (2)
Może się znalazł jeden taki, co chciał identyczne zestawienie to Pan.
Tylko że za większą kasę, a Pana zamówienie od nowa by zostało złożone w fabryce.- 2 0
-
2022-05-11 13:03
Możliwe. Cena od zeszłego roku skoczyła już o ponad 10k. (1)
Także nowy klient = większa kasa.
- 3 0
-
2022-05-11 14:42
Kasa ta sama,inflacja 15%.
- 0 0
-
2022-05-11 12:32
(2)
No bez takich bajerów nie da się jeździć. Niestety, ale większość gadżetów cofa w rozwoju prowadzących pojazd.
- 6 11
-
2022-05-11 12:41
Nie o to chodzi. (1)
Zamówił, czekał, chciał, powinny więc być. Rozumiem, że ty godzisz się na mniejsze okna w nowym mieszkaniu, wannę zamiast prysznica i balkon nie z tej strony, której miał być ;)
Co marka to "przygody". niektóre nie pozwalają na tą chwilę zamawiać "automatów", w innych brak szyberdachów, asystentów martwego pola czy lepszych systemów audio. Świat motoryzacji naprawdę zwariował.- 20 2
-
2022-05-11 15:21
Ale co to ma wspólnego z dealerem ? On tylko klika i wysyła formularz.
Pretensje można mieć tylko i wyłącznie do producenta
- 11 0
-
2022-05-12 08:05
Niech zrobią ranking (3)
Zadowolenia pracowników, to Plichta ciekawe które miejsce zajmie ;)
- 16 1
-
2022-08-21 23:19
To za karę u Plichty pracują?
- 0 0
-
2022-05-13 06:24
Dziwne, że jeszcze ktoś do tego januszexu do pracy chodzi.
- 1 0
-
2022-05-12 20:59
Nie prowadzisz biznesu dla zadowalania pracowników .
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.