- 1 Dachowanie przy dworcu w Gdańsku (103 opinie)
- 2 Złodziej zatrzymany w skradzionym jeepie (83 opinie)
- 3 Remont Grunwaldzkiej do stycznia 2025 (112 opinii)
- 4 Nie ustąpiła pierwszeństwa i uciekła (261 opinii)
- 5 Garaże na sprzedaż w Trójmieście. Ceny zwalają z nóg (80 opinii)
- 6 "Zarysowałam inne auto, szukam właściciela" (49 opinii)
Widać wyraźnie, iż auto stanowi kontynuację
charakterystycznej linii stylistycznej marki Volkswagen, chociaż w designie tyłu można zauważyć podobieństwo do Opla Omegi. Auto o długości nieco ponad 5 metrów i szerokości na 1.9 m jest całościową koncepcją techniczną, zrealizowaną na bazie najnowocześniejszych i najlepszych rozwiązań.
Interesujące są przede wszystkim benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe zastosowane w tym modelu. Od początku wprowadzenia na rynek dostępne będą dwie wersje silników:
- 3.2 litra V6 o mocy 177 kW / 241 KM z maksymalnym momentem obrotowym 315 Nm),
- 6.0 litra W12 o mocy 309 kW / 420 KM (z maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm).
Jako trzeci, z łącznie pięciu planowanych dla tego modelu, montowany będzie najmocniejszy ze stosowanych w samochodach osobowych silników wysokoprężnych - jednostka napędowa o pojemności 5.0 l V10 TDI o mocy 230 kW / 313 KM, dysponująca budzącym podziw momentem obrotowym 750 Nm. Wraz z tym silnikiem Volkswagen zastosuje całkiem nową sześciostopniową przekładnię automatyczną.
Wszystkie wersje nowej limuzyny wyposażone będą w supernowoczesne podwozie z czterosystemowym pneumatycznym zawieszeniem z bezstopniową regulacją tłumienia amortyzatorów. Napęd na wszystkie koła 4MOTION oferowany będzie seryjnie dla modeli z silnikami W12 i V10 TDI lub jako opcja dla innych jednostek napędowych.
Stalowe elementy nadwozia w pełni ocynkowano, natomiast drzwi, pokrywę bagażnika i silnika wykonano z aluminium. Technicznym dziełem sztuki są drzwi, w przypadku których zastosowano spawany laserowo i wykonany w systemie ciśnieniowym odlew aluminiowy. Swoją sztywnością przewyższają one znacznie wszystkie znane dotychczas konstrukcje.
We wnętrzu nowej limuzyny zastosowano między innymi zupełnie nowy rodzaj klimatyzacji "4-Corner-Climatronic". Dzięki automatycznie zamykanym i otwieranym dmuchawom powietrze podawane jest do określonych stref w sposób całkowicie wykluczający uczucie przewiewu. Hartmut Warkuß, główny stylista firmy Volkswagen AG, opisał wnętrze następująco: "Dzięki doborowi wysokiej jakości materiałów, dzięki dbałości o wrażenia dotykowe i wzrokowe, osiągnęliśmy nową równowagę między nowoczesną, a luksusową atmosferą wnętrza".
Najważniejszym celem przy projektowaniu wnętrza było podporządkowanie techniki człowiekowi. Dlatego też funkcje nowego, montowanego seryjnie, centralnego panelu informacyjnego z kolorowym, siedmiocalowym monitorem 16:9 w konsoli środkowej są całkowicie jednoznaczne. Obejmują one - zależnie od wyposażenia - najwyższej jakości system audio wraz z sześciopłytowym zmieniaczem CD, system nawigacji satelitarnej, TV, komputer pokładowy, telefon i klimatyzację.
Do wyposażenia seryjnego należą między innymi:
- ksenonowe reflektory z zupełnie nowym układem spryskiwaczy i wycieraczek,
- funkcja "Coming-Home" z oświetleniem najbliższego otoczenia
przy użyciu reflektorów, świateł tylnych oraz dwóch dodatkowych świateł w lusterkach zewnętrznych,
- przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne z przodu
i z tyłu oraz windowairbags (kurtyna powietrzna).
Po rozpoczęciu produkcji w Dreźnie 800 pracowników będzie wytwarzało dziennie do 100 limuzyn.
Opinie (2)
-
2001-11-18 23:37
no cóż
łaaaaaaaaaaaałłł!!!
- 0 0
-
2002-01-04 08:51
ładnie!!!!!
No całkiem super, jestem gorącym zwolennikiem VW, ale jestem ciekaw jaka bedzie cena, mniej więcej jak sądzę u zdzierców dealerów pomiędzy 180.000 a 300.000 zł. A nie daj Boże jak coś się popsuje?! Przecież w tych wszystkich autoryzowanych serwisach nie c nie potrafią zrobić poprawnie, nawet przy wymianie oleju potrafią idioci krzywo wkręcić filtr albo wlać nie ten olej co trzeba. Sorry, jestem po przejściach z Naszymi serwisami VW..... :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.