- 1 Ktoś ostrzelał z wiatrówki okna szkoły (135 opinii)
- 2 W Gdańsku będą szkolić sędziów i prokuratorów (75 opinii)
- 3 Trwa rekrutacja uzupełniająca na studia (33 opinie)
- 4 Kiedyś nie docenialiśmy, dziś tęsknimy (101 opinii)
- 5 Nowe stanowisko Artura Dziambora (226 opinii)
- 6 Salon Maturzystów na 8 miesięcy przed egzaminem (10 opinii)
Sztuczna inteligencja z Gdyni zachęci do uśmiechu urzędników
Sensory analizują mimikę i liczą pojawiające się na twarzy uśmiechy - sztuczna inteligencja z Gdyni ma w ten sposób zachęcać do dzielenia się uśmiechem. Technologia została zaprojektowana przez startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Urządzenia pojawiły się już w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w wybranych placówkach jednego z banków w całym kraju.
- Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX i zapewnia, że korzyści jest wiele.
Pracownicy za uśmiech w kontakcie z klientem zyskują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił.
- Czyli dana placówka zbiera np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. Dzięki temu pracownicy realizują potrzebę altruistyczną pomagania innym - wyjaśnia.
Kolejny benefit to poprawa atmosfery w miejscu pracy.
- Jeżeli więcej się uśmiechamy, jeżeli więcej się do nas uśmiechają, to jesteśmy dla siebie życzliwsi, pomagamy, wspieramy siebie bardziej. To w efekcie powoduje przyjaźniejsze miejsce pracy. Po czwarte i może nawet najważniejsze, długoterminowo pracownik lub nasz użytkownik zyskuje niesamowicie przydatny w życiu nawyk uśmiechania się. To jest potężne narzędzie, które pozwala poprawić sobie nastrój, lepiej funkcjonować między ludźmi; jesteśmy postrzegani jako bardziej kompetentni, bardziej przyjaźni, nawet atrakcyjniejsi w oczach innej osoby - ocenia Rychlicki.
Sensor poprawi relacje urzędników z mieszkańcami?
Jako pierwszy w Trójmieście nowe urządzenie będzie testował Urząd Miasta w Sopocie, który zainstalowanie sensorów tłumaczy chęcią budowania dobrych relacji między urzędnikami oraz mieszkańcami. Projekt potrwa minimum trzy miesiące.
Jak podkreślają twórcy rozwiązania, system nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe.
Technologia sprawdzona w USA
Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida.
- To tam zauważyliśmy, że taka idea ma potencjał podnieść jakość obsługi. Zależy nam na tym, aby z produktu byli zadowoleni wszyscy, goście, pracownicy i nasi klienci. Docelowo, widzimy się w każdym miejscu, które skorzystałoby z milszej i sympatyczniejszej atmosfery - podsumowuje Bartosz Rychlicki.
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2019-10-10 10:06
Nowy wspaniały świat... sami tworzymy dystopię. (4)
Rozumiem analizę jakości świadczonych usług przez urzędnika czy innego pracownika, ale wymuszanie uśmiechu to jakiś nieśmieszny żart. Krok w stronę warunkowania psychologicznego społeczeństwa, nigdy bym się nie zgodził na pracę w takich warunkach.
- 87 4
-
2019-10-10 11:20
Kwestia kulturowa
W USA zawsze się uśmiechają i wiadomo, że te nic nie znaczy. W GB zawsze pytają jak się masz i też wiadomo, że mają to gdzieś jak się masz i jest to tylko zwrot grzecznościowy. Drugą sprawą jest to, że gdy widzisz uśmiech to sam się uśmiechasz, a z czasem ten sztuczny wymuszony uśmiech stanie się naturalny. A już na pewno powinno to mieć miejsce w obsłudze klienta.
- 6 4
-
2019-10-10 11:42
To coś ma kamerę, nagrywa obraz i go przetwarza. Jeśli ten obraz to czyjś wizerunek to mamy do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych.
Ktoś może wie w których oddziałach pko to uruchomili? Ja bym poszedł rozmienić pieniądze, a potem się ich o kilka rzeczy zapytał.- 9 0
-
2019-10-10 12:38
Dokładnie
Zwariowali do końca. A gdzie dobra atmosfera? Zaufanie? Maszyny mają mierzyć czy ja się dobrze uśmiecham? Wariactwo
- 11 1
-
2019-10-10 12:49
Mimika
W modzie będą plastry pociągające skórę.
- 6 0
-
2019-10-10 10:17
w gdańskim giwku by się przydało :)
- 7 1
-
2019-10-10 10:29
Niesamowite jak to pięknie jest sprzedane
Chodzi o to, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać - przekonuje Bartosz Rychlicki. Bez komentarza
- 25 2
-
2019-10-10 10:39
poczekajmy na analizę mimiczną i śledzenia obywateli na wzór chiński w życiu powszednim. wtedy będzie nam do śmiechu....
- 24 1
-
2019-10-10 10:43
(2)
biją pianę od kilka lat, projekt dawno skończony a widać nikt go raczej nie chce. Startup dotowany przez miasto w PPNT, więc trzeba jakąś propagandę sukcesu ogarnąć wstawiając to chociaż po darmaku w zaprzyjaźnionych urzędach :) I tak można strzelić artykuł sponsorowany i dalej dotować PPNT, bo przecież tyle sukcesów odnoszą :)
- 17 1
-
2019-10-10 12:56
Zazdrosny!
Strasznie się czepiasz! Raczkująca, niespełna 6-letnia organizacja, bo trudno nazwać to firmą, niedoinwestowana, bo przerobiła pewnie w okolicach 3 mln pln, startup, który stwierdził, że nie jest startupem z rok temu (profil FB), redukująca się z każdym pseudobiznesowym zwrotem akcji, obecnie proponuje nie-produkt z niebagatelnym obciążeniem wizerunkowym. Udziałowcom, akcjonariuszom, patronom współczuję, twórcom tego gniota już niekoniecznie. W kolejnym zwrocie akcji ich rozbudowana technologia będzie wskazywała czy prąd płynie czy nie płynie!
- 5 3
-
2019-10-24 18:47
Gdynia dopłaca do firmy,
która zarejestroeana jest przy Grunwaldzkiej w Gdańsku? Absurd jakiś.
- 0 0
-
2019-10-10 10:47
podejrzany uśmiech...
Jesteśmy społeczeństwem, w którym uśmiechanie się do kogoś bez powodu, może być uznane za podejrzane!
- 19 1
-
2019-10-10 10:47
super będzie jak w USA (1)
nieustannie przyklejony uśmiech do twarzy. Nawet jest taki fajny kawał, że przychodzi klient do McD, zamawia BM, a do uśmiechniętej od ucha do ucha pani sprzedawczyni mówi przekornie, że jest głupia, a ona na to z nieustannym uśmiechem czy z sosem czosnkowym czy ketchupem
- 5 6
-
2019-10-10 11:23
Faktycznie, kawał super.
- 9 0
-
2019-10-10 11:09
Bardzo dobrze (1)
Jak widzę te skwaszone twarze to mi się chce wyjść a nie załatwiać sprawy czy kupować w sklepie
- 10 11
-
2019-10-10 14:06
Może jakś firma wymyśli okulary VR
... żebyś każdego widział uśmiechniętego.
- 6 1
-
2019-10-10 11:30
Brrr, przerażające
- 20 2
-
2019-10-10 11:49
Może jeszcze beda mówić kiedy nam wolni do toalety? Jakas masakra. Totalne nieporozumienie
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.