- 1 Young adult. Na czym polega fenomen? (56 opinii)
- 2 Największy park iluminacji w Trójmieście (146 opinii)
- 3 Nowy rok akademicki pod znakiem łączenia uczelni (65 opinii)
- 4 Będzie jedna lekcja religii? Projekt trafił do konsultacji (286 opinii)
- 5 Kolejki po zaświadczenie o niekaralności (136 opinii)
- 6 Jeden przedmiot zamiast biologii, chemii i geografii? (83 opinie)
Tadeusz Mazowiecki patronem szkoły na Żabiance
Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 8 w Gdańsku przy ul. Szyprów 3 ma nowego patrona - Tadeusza Mazowieckiego.
Oficjalnie od poniedziałku Szkoła Podstawowa nr 89 i Gimnazjum nr 49 - wchodzące w skład Zespołu Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 8 w Gdańsku przy ul. Szyprów 3 na Żabiance - mają nowego patrona - Tadeusza Mazowieckiego, pierwszego niekomunistycznego premiera III Rzeczypospolitej i zarazem honorowego obywatela Gdańska.
- Patronem miał zostać wielki człowiek i autorytet, dlatego cała społeczność szkolna prawie jednogłośnie wybrała Tadeusza Mazowieckiego - mówi Urszula Nazarko, dyrektor ZKPiG nr 8 w Gdańsku. - Człowieka dialogu, pierwszego niekomunistycznego premiera rządu III RP. Ludzki, otwarty i wrażliwy, wzorzec współczesnego człowieka. Cenił młodzież i szanował jej zdanie, ale jednocześnie uczył odpowiedzialności. Chętnie rozmawiał, opowiadał i tłumaczył trudną historię naszego kraju. Jego słowa: "Można się różnić, można się spierać, ale nie wolno się nienawidzić" to wspaniałe motto, które będzie drogowskazem dla uczniów, aby w życiu kierować się tolerancją i szanować wartości.
Przygotowania do nadania imienia Tadeusza Mazowieckiego w szkole trwały kilka miesięcy. Poza nimi od 27 października w szkole będzie można oglądać wystawę "Tadeusz Mazowiecki - człowiek dialogu", która została wypożyczona z Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
- Podjęto wiele działań, aby przybliżyć społeczności szkolnej postać patrona, jego życie oraz działalność społeczną i polityczną - dodaje dyrektor. - Korytarz szkolny ozdobiło ścienne malowidło prezentujące jego postać, odbył się konkurs na logo szkoły i quizy wiedzy. Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne o drodze Polski do wolności i roli, jaką odegrał w tym Tadeusz Mazowiecki. Dzieci ze szkoły podstawowej wykonały portrety patrona oraz gazetki tematyczne w klasach.
Projekt nadania szkole imienia Tadeusza Mazowieckiego spotkał się z dezaprobatą radnej PiS Anny Kołakowskiej. W maju tego roku podczas sesji Rady Miasta tak argumentowała swój sprzeciw:
- Ta osoba będzie budzić kontrowersje. Poddaję więc pod dyskusję, co będzie, gdy młodzież o nie zapyta lub będzie musiała coś napisać o swoim patronie? - mówiła wówczas radna PiS. - W broszurze, którą wydał Tadeusz Mazowiecki w latach 50., napisał "wróg pozostał ten sam", a chodziło mu o żołnierzy wyklętych, których nazwał sojusznikami Hitlera i mordercami. Włączał się bardzo aktywnie w nurt propagandy kremlowskiej, atakował Kościół katolicki, więzionego i torturowanego biskupa Czesława Kaczmarka. Mazowiecki miał wtedy 30 lat, ale nigdy się z tego nie rozliczył.
Przypomniała też, że w 1968 roku, po wydarzeniach marcowych, kiedy młodzi ludzie domagali się wolności, Tadeusz Mazowiecki został odznaczony przez towarzysza Wiesława, czyli Władysława Gomułkę, Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Radna zarzuciła też Tadeuszowi Mazowieckiemu politykę "grubej kreski", która umożliwiła komunistom zacieranie śladów swoich zbrodni. Przypomnijmy, że Tadeusz Mazowiecki mówił o grubej kresce, gdy określał moment, od którego jego rząd wziął odpowiedzialność za sprawy Polski.
Miejsca
Opinie (163) 5 zablokowanych
-
2015-10-27 08:29
Z jednej strony fakty, trudne do akceptacji ale fakty (31)
z życia Mazowieckiego, z drugiej strony atak na osoby przypominające te niegodne postępki.
- 39 18
-
2015-10-27 08:47
Jeżeli życie ludzkie trwa 70 lat... (24)
...to ocenianie go na podstawie jednego wydarzenia, które miało miejsce w wieku 25 lat, jest nieuczciwością. Mazowiecki zachował się bardzo głupio w młodości, ale na tle całego jego życia to był incydent.
Potem, przez wiele wiele lat, pracował dla polskiego społeczeństwa i naszej kultury.
Jako wierzący katolik z pewnością wyspowiadał się z grzechów młodości. Pan Bóg mu odpuścił, ale niektórzy rodacy o kryształowych i nieposzlakowanych życiorysach nie mogą :)- 20 22
-
2015-10-27 08:51
Jaki bóg? (1)
W bajki też wierzysz?
- 7 12
-
2015-10-27 09:15
To, w co ja wierzę, nie ma żadnego znaczenia
Mazowiecki był katolikiem, więc wierzył w boga.
Ci, którzy dziś go atakują, też są katolikami, a więc i oni wierzą w boga.
I tu widzę brak konsekwencji ;)- 14 9
-
2015-10-27 09:23
Oto co pisał twój "idol" wyznawco michnikowszczyzny... (16)
O biskupie Kaczmarku, skazanym w czasach stalinowskich (Tadek był wówczas wiernym klakierem czerwonych zbrodniarzy jako dziennikarz): "proces bp Kaczmarka udowodnił również naocznie, i to nie po raz pierwszy, jak dalece imperializm amerykański, pragnący przy pomocy nowej wojny, a więc śmierci milionów ludzi, narzucić panowanie swego ustroju wyzysku i krzywdy społecznej krajom, które obrały nową drogę dziejową, usiłuje różnymi drogami oddziaływać duchowieństwo oraz ludzi wierzących i kierować ich na drogę walki z własną ojczyzną, stanowiącą wspólne dobro wszystkich obywateli.". To tylko jeden fragment, reszty tego jego bełkotu nie warto cytować. Albo jego książeczka z 1952 roku "Wróg pozostał ten sam", w której opluwa podziemie niepodległościowe według najlepszych wzorów stalinowskiej propagandy. A ty śmiesz pisać głupoty o jego pracy dla Polski? Chyba dla komunistów, jego dobrych znajomych, którym zafundował "grubą kreskę" i bezkarność, którą manifestują do dziś z uśmiechem na twarzy (Kiszczak). Co więcej - był ogromnym tchórzem, ponieważ w czasie gdy walił się Związek Sowiecki w 1991 roku, słowem się nie odezwał żeby armia sowiecka opuściła Polskę. Był "odważny" tylko wtedy, kiedy trzeba było kogoś zniszczyć publicznie, poprzez ataki w koncesjonowanych gazetach. Ot, cały "ałtorytet moralny" towarzystwa Michnika-Szechtera. Jakie środowisko, taki "ałtorytet".
- 30 15
-
2015-10-27 09:32
Idź burzyć bazyliki św. Pawła, spal też jego listy! (11)
"Mazowiecki zachował się bardzo głupio w młodości, ale na tle całego jego życia to był incydent."
- 10 13
-
2015-10-27 09:39
Taa... "gruba kreska" to też incydent czy z premedytacją zaplanowana ochrona dawnych komunistów? (10)
I nie czytaj tyle "Wybiórczej" czyli GWno Prawdy. Ona nie nadaje się nawet na papier toaletowy. I to porównanie Tadka do św. Pawła...
- 23 10
-
2015-10-27 10:20
jak dobrze ze jest 'w siec' i gp...
- 3 5
-
2015-10-27 10:49
GW jest świetną gazetą - na rozpałkę. Robią ją z takiego dość energetycznego papieru, świetny format i grubość, jedna kartka wystarcza, dobrze się pali, mam porównanie z innymi tytułami prasowymi i GW jest w tym względzie liderem!
- 8 5
-
2015-10-27 11:37
(2)
Jest tylko jedna Racja, jedna Prawda, ta Najprawdziwsza i Najtwojsza.
Kto się z nią nie zgadza, ten zdrajca, zaprzaniec i menda.
Czym się różnisz od bolszewików?- 6 5
-
2015-10-27 16:05
Wiesz, trzeba umieć nazwać zdradę po imieniu, zaprzaństwo też. Wasze środowisko nie zna takich pojęć, dlatego tak ciężko wam to (1)
Wy znacie tylko relatywizm i nic ponadto. Sanhedryn z Czerskiej wyprał wam mózgi. A pisząc o bolszewikach mierzysz swą miarą, wyznawco "okrągłostołowej" bajeczki dla głupców.
- 6 7
-
2015-10-27 20:46
Matka wie że ćpiesz?
- 2 2
-
2015-10-27 11:55
A co robił w stanie wojennym twój idol,durny moherze? (2)
Gdzie się Jareczek ukrywał,ten wielki (DZIS!) bojownik?
Co robił Kryże za komuny?
Skąd Rajmund Kaczyński miał taką chatę,jeśli był taki antysystemowy?
Oj,pytań się znajdzie jeszcze wiele ;)- 9 5
-
2015-10-27 16:02
Na jakiej podstawie twierdzisz, że Jarek to mój ulubieniec? Aaa... Przecież tak napisali w GWno Prawdzie... (1)
Kto ma krytyczne zdanie o "ałtorytetach" III RP, ten "pisior" albo lepiej - "faszysta". Faszyzm, wszędzie faszyzm - Szechter zająka się śmierć...
- 7 6
-
2015-10-27 18:38
Łowca czerwonych-dobra robota :)
- 2 2
-
2015-10-27 20:45
"Grubą kreskę" to pisiury nosem wciągacie (1)
Mazowiecki użył słów "gruba linia". Odszukania kontekstu w jakim padły te słowa wam nie zlecam bo i tak nie ogarniecie.
- 6 1
-
2015-10-28 13:30
nie pisz bzdur ty mroczny leszczu...
kontekst tych slow znamy -a tez i praktyke dzialania Mazowieckiego.Chronil najgorszych zbrodniarzy komunistycznych z Kiszczakiem na czele.Lajdak zwykly.Cene za to placimy do dzis.
- 2 4
-
2015-10-27 09:58
no patrz, musze się douczyć z czytania ;) (1)
bo byłem pewny, że to dyskusja o Mazowieckim, a nie o Michniku ;)
- 3 4
-
2015-10-27 10:00
Ta sama klika i koteria... Klepali się po pleckach aż miło...
- 9 5
-
2015-10-27 10:25
Zgadnijcie, kto powiedział - albo z nami albo przeciwko nam, nie będziemy nic tej hołocie oddawać - na pytanie z sali dlaczego nie oddać obywatelom majątku w ramach prywatyzacji. Efektem było wysterowanie społeczeństwa i zagarnięcie całego majątku po PRL przez tzw. elity i autorytety moralne. Poczytajcie i popytajcie świadków.
- 10 4
-
2015-10-27 18:36
prawda! Won z takim patronem...
- 1 5
-
2015-10-27 09:42
Gdyby chodziło tylko o błedy młodości.
Nawet premierem został ze wskazania Jaruzelskiego. Jego działalność w tym czasie zakrawa o zdradę stanu. Otoczył się SBkami i pozwolił się im uwłaszczyć. Zezwolił na niszczenie i wynoszenie archiwaliów, miedzy innymi przez Adasia, który teczkami i kwitami gra do dzisiaj, a strasznie boi się jakiejkolwiek zmiany która nie ma korzeni SBeckich. Przez niego ta sitwa do dzisiaj ma się dobrze. No może do wczoraj ... ;)
Odrobine honoru pokazał dopiero jak przestał być premierem i został zaangażowany w konflikt na Bałkanach. Swoją drogą, chciałbym aby moje dzieciaki miały przygotować pracę nt. życia TM. Zapewne nie byłyby to peany, ale życiorys człowieka uwikłanego w układ, choć z powierzchownością, która może wzbudzić litość lub odrobine zaufania.- 17 14
-
2015-10-27 10:44
ale ktory Bog? ten staro czy nowotestamentowy bo starotestamentowy to msciwy i krwawy ale sprawiedliwy dyktator nie wybaczajacy i karzacy z cala surowoscia oraz stale sprawdzajacy swoich wyznawcow natomiast nowotestamentowy to jego calkowite przeciwienstwo,pacyfista i wybaczaczajacy wszystko dobrotliwy oraz tolerancyjny Pan.
- 3 1
-
2015-10-27 11:51
pracował dla polskiego społeczeństwa? możesz to rozwinąć czy powtarzasz za gazetą z Czerskiej? (1)
Po pierwsze nigdy nie przyznał publicznie, że jego czerwona postawa za młodu była niewłaściwa. Więc prawdopodobnie sam nie uznawał tego za coś złego. Dlaczego mam uważać, że żałował swojej postawy skoro sam nigdy tak nie powiedział?
Po drugie świadomie firmował swoją osobą układ okrągłostołowy a był już dojrzałym człowiekiem z wieloletnim doświadczeniem życiowym - wiedział co robi i ile zła przyniesie Polsce obrona postkomunistycznych interesów.- 6 11
-
2015-10-27 14:24
jego czerwona postawa za młodu była OK. Na miarę czasów i na miarę jego podówczas wieku. Ale jego postawa po 1989 roku - nie była. Bo inne były czasy i był już dojrzałym człowiekiem. Powinien być bardziej krytyczny. Żadnych grubych kresek, żadnych Balcerowiczów i stwarzania okazji do wyssania majątku z tego kraju przez wąskie grono
- 2 7
-
2015-10-27 13:56
A Adolf Hitler?
- 2 1
-
2015-10-27 08:51
(2)
Bo jakoś dziwnie tak się składa, że większość obecnej "elity politycznej" urodziła się po 1980r. Ich wcześniejsza historia jest wstydliwa - stąd nieeksponowana.
Dotyczy to zarówno "obozu zdrady i zaprzaństwa" jak i "obozu płomiennych patriotów".
A każdy, kto ją przypomina, jest wrogiem klasowym :D- 9 0
-
2015-10-27 10:45
chyba raczej przed 1980
- 0 0
-
2015-10-27 13:58
Grzegorz, nie prowokuj xD
Zostań z Bogiem xD
- 0 2
-
2015-10-27 09:49
żółw, czy anemia jak o nim mówili działał na szkodę Polski i Polaków!
Działał tylko dla zysku własnego ,dwóch kolesiów partyjnych!!Dlatego też jego partia której był prezesem Unia Demokratyczna się rozpadła i zniknęła całkowicie z polityki!!!Tak właśnie 3yborcy ocenili jego działania dla kraju!!
- 11 10
-
2015-10-27 13:06
Fakty
Fakty też są takie, że niektórzy Żołnierze Wyklęci zabijali niewinne osoby, rabowali majątek i siłą zmuszali do współpracy - nie wszyscy ale były takie przypadki - dlaczego milczycie o takich faktach?? No cóż taki schizofreniczny patriotyzm
- 8 9
-
2015-10-29 06:26
MAZOWIECKI -WSTYD
Jest mi wstyd ze szkoła ma takiego patrona!!!!
- 0 4
-
2015-10-27 08:47
(1)
Patronem podstawówki, do której uczęszczałem w latach 70-tych, został UB-ek, "utrwalacz systemu", por. Zdzisław Wizor.
Obecnie nosi ona imię kard. Wyszyńskiego.
Ot... signum temporis ;D- 25 9
-
2021-02-09 20:51
R. B.
Wizor to mój dziadek
- 0 0
-
2015-10-27 09:32
Jedynie słuszna linia w Gdańsku: mazowiecka. (7)
I tak piorą mózgi maluczkim. Dzieciaki żeby nie podpaść nauczycielom to dziś nawet Stalinowi mówiłyby wiersze...
- 60 34
-
2015-10-27 09:44
nie do końca jest tak jak niektórym się wydaje (6)
w szkole była lista kandydatów, na która głosy swoje oddawali i uczniowie, i rodzice i nauczyciele - nikt nie narzucał jedynego słusznego kandydata
jak rozumiem ogół wie lepiej więc przekonywać do prawdziwości zdarzeń nie mam zamiaru i mam świadomość, że spiskowa teoria dziejów z pewnością weźmie górę- 7 4
-
2015-10-27 10:46
(2)
a kto jeszcze byl na liscie?
- 3 0
-
2015-10-27 12:27
Fotyga (1)
- 4 2
-
2015-10-29 00:03
I Biedroń z Krzysztofem Bęgowskim ;)
- 1 0
-
2015-10-27 12:01
chyba kpisz sobie (2)
dzieci to pewnie wiedzą kim był i co robił Harry Potter ale nie Mazowiecki - jak mają dokonać wyboru? Jeśli postać jaką wybierają nie była związana z ich dziecięcym światem to nie są to żadne wybory. Wystarczy napisać, że po prostu szkole nadano takie imię ale nie ubarwiać bzdurami o wyborze przez dzieci. Brzmi to równie pięknie jak opowieści o pogrzebie Stalina i płaczących z tego powodu zwierzętach.
- 7 3
-
2015-10-27 14:32
(1)
gdy dzieci dokonują wyborów - to się nazywa pajdokracja
- 1 0
-
2015-10-29 00:04
Gdy dorośli dokonują równie głupich wyborów, nazywa się to demokracja :D
- 1 1
-
2015-10-27 09:42
Żaden polityk niezasluguje NATO by być patronem szkół!!! (2)
i niema tu znaczenia z jakiej jest partii! Mazowiecki dogadali się z komunistami i swoją grubą kreską zdecydował o rozkradaniu majątu naszego kraju!!!Wielokrotnie był oskarżany ,ale unas nigdy nie było rozliczenia złodziejstwo i polityków.Szkoły powinny mieć bohaterów w nazwie ,a nie polityków dbających o interesy tylko własnych kolesiów partyjnych takim był Mazowiecki,podobnie jak wielu innych ze wszystkich partii!!
- 62 21
-
2015-10-27 23:00
a wczesniej ta szkola nie miala patrona?
- 2 0
-
2015-10-28 00:19
Następny nawiedzony oszołom ,co tu do tematu ma NATO? może będzie zaraz wojna.
- 0 0
-
2015-10-27 09:49
(4)
Piękna szkoła...
Ale to tak w stylu "rządzących" - szkoła wygląda jak po ataku nuklearnym i zamiast coś z tym zrobić myśli się nad patronem.- 29 12
-
2015-10-27 09:59
UWAGA! (2)
Zdjęcie zamieszczone przy artykule jest przekłamaniem:
Szkoła jest po całkowitym remoncie, schludna i odmalowana.
Więc zamieszczanie starego wizerunku szkoły i jej zdjęcie to brak profesjonalizmu redakcji- 7 0
-
2015-10-27 10:46
Zmieniono zdjęcie szkoły
na aktualne!
Teraz jest OK!- 0 0
-
2015-10-27 11:02
UWAGA
pierwotnie było zdjęcie zupełnie innej szkoły, tak się redakcja przykłada do rzetelności swoich informacji. A potwierdzam, że szkoła po remoncie wygląda zupełnie inaczej (zdjęcie jest sprzed co najmniej 5 lat)!!!!
- 3 0
-
2015-10-27 22:14
Sprawdź sam!
Po ataku nuklearnym? Szkoła jest pięknie odnowiona i doskonale wyposażona. Żeby wydawać opinie o wyglądzie trzeba samemu zobaczyć!
- 3 0
-
2015-10-27 09:54
Sposób wybóru wielce kontrowersyjny (7)
,a to głównie z powodu samego sposobu wybierania patrona szkoły.
Mam dwójkę dzieci w tej szkole i córka poinformowała mnie, że dzieci uczestniczyły czynnie w tym wyborze, z tym, że nauczyciele sugerowali "jedną, jedyną możliwość" z wielu kandydatur. Oczywiście największe poparcie wśród mobbingujących miał właśnie Mazowiecki, a dzieci pytając o Panią Annę Walentynowicz, otrzymały odpowiedź, że " nie warto głosować na Walentynowicz, bo nie była wykształcona, że pracowała w stoczni, że to nie jest dobra kandydatka na patrona szkoły"
Mówiąc krótko dzieciom został narzucony patron odgórnie, ku uciesze "sprawujących władze"
Niestety przypomniała mi się przy tej sytuacji moja przygoda ze szkolnictwem PRL-u z całym tym ich przaśnym komunistycznym przegięciem z manipulacją uczniami i ich rodzicami.
Słowami swymii sygnalizuję patologię przy wyborze patrona, a nie już jego samą postać.- 67 14
-
2015-10-27 11:55
jeśli tak było faktycznie to skandal
zwolniłbym cały budyniowy pion od oświaty za taką propagandę i narzucanie się nauczycielom.
- 11 4
-
2015-10-27 12:34
powiem Ci,az mnie zatrzeslo po tym co napisales o Annie Walentynowicz
a to dopiero sukinkoty! Co to za szkola? Co to za nauczyciele? Toz to buraki jakies.Mazower to jest dobry dla bezmozgioch przezuwaczy GW-na.kazdy czlowiek znajacy troche historie ,wie co to byl za typas "znany z postawy sluzebnej" przez caly PRL i potem.
- 11 5
-
2015-10-27 15:47
Prawda
Na wywiadówce nauczyciel zapytał o zdanie rodziców , ktorzy mieli podjac w " demokratyczny,, sposób decyzje o patronie szkoły. Wiodącym kandydatem był Religa. Natomiast w dyplomatyczny sposób przedstawiono , ze Mazowiecki to lepszy patron.....
- 10 1
-
2015-10-27 16:07
Nieprawda
ja też mam dzieci w tej szkole i nic takiego nie mialo miejsca. Na zebraniach u moich dzieci mogliśmy sami zdecydować na kogo głosujemy, a moje dzieciaki też nie mówiły żeby ktoś im coś kazał. Akurat w naszej klasie wygrał ktoś inny ale decyzja większości jest obowiązująca-patrz ostatnia niedziela! I trzeba się z tym pogodzić.
- 5 7
-
2015-10-27 23:03
czy ta szkola przedtem nie miala patrona?
przeciez nie jest nowa...- 1 1
-
2015-10-29 06:28
Wstyd
Najgorszy komuch patronem!!!
- 1 1
-
2015-11-02 12:44
patron
kolejna mamuśka niezadowolona do roboty a nie przed komputer
- 0 0
-
2015-10-27 10:07
niedouczenie pani Dyrektor (4)
Szanowna Pani Dyrektor.
Radze bardzo dokładnie rok po roku , zapoznać się z biografią Pana T. Mazowieckiego. Chciałbym wierzyć ,ze to luki w Pani wiedzy ,a nie najzwyklejszy ludzki konformizm , spowodowały wypowiadanie takich nieprawdziwych opinii o Panu T. Mazowieckim.- 55 19
-
2015-10-27 11:06
A cóż to za konformizm? (2)
skoro wspieranie pamięci tego człowieka daje jedynie to, że staje się obiektem nagonki internetowych komentatorów? ;)
- 6 5
-
2015-10-27 14:45
(1)
a może internetowi komentatorzy po prostu mówią prawdę?
- 9 6
-
2015-10-28 00:25
Tak, internetowi trole i wiecznie niezadowoleni z wszystkiego nieudacznicy po prostu mówią prawdę,ale tą trzecią.czyli g... prawdę.
- 0 3
-
2015-11-02 12:42
patron
jaki znalazł się oczytany jesteś bez skazy mały człowieczku ciekawe kogo popierasz
- 0 0
-
2015-10-27 10:08
Hańba (3)
Może wystarczy już zakłamywania historii? Mam nadzieję, że w końcu zrobimy porządek z tym pookrągłostołowym burdelem.
- 72 21
-
2015-10-27 10:47
Hańba!
Większość została powiedziana w innych komentarzach, żydek - neofita, utrwalacz władzy ludowej, uczestnik nagonki na prawdziwych patriotów, a potem rozmów w Magdalence i okrągłego stołu.
- 11 7
-
2015-10-27 13:08
Racja
Zacznij od Kaczyńskiego - siedział tam :)
- 11 3
-
2015-10-27 21:43
właśnie teraz po wyborach
będzie ku temu okazja
- 2 1
-
2015-10-27 10:19
Wybór patrona tej szkoły to była jedna wielka lipa (3)
Nie mówiąc już o tej kontrowersyjnej postaci.
Jest tyle innych wspaniałych osób, chociażby Witold Pilecki czy Inka.
Mało kto tak naprawdę chciał aby to Mazowiecki był patronem
No ale musiał wygrać jedyny słuszny kandydat, no i wygrał.
Smutne, jak za komuny- 61 26
-
2015-10-27 14:47
(2)
Pilecki i Inka też są osobami kontrowersyjnymi.
Najlepszymi patronami szkół są nie politycy, ale pisarze i inni artyści, bo:
1. stanowią dodatkowy bodziec do zapoznania się z ich dziełami
2. bardzo rzadko są kontrowersyjni- 8 7
-
2015-10-27 16:09
Rtm. Pilecki czy "Inka" są kontrowersyjni dla czerwonej hołoty, która wjechała do Polski na sowieckich czołgach (1)
i przy pomocy nowych okupantów została "elytą". Tadziu do tej "elyty" się zaliczał, więc przypominanie o tym wkurza "salon III RP" aż miło.
- 12 4
-
2015-10-27 22:02
sie nie zapluj tam :D
- 3 8
-
2015-10-27 10:27
Utrwalanie okrągłostołowego przekrętu ciąg dalszy :)
- 49 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.