- 1 Wpisem do CV nie opłaci się rachunków (65 opinii)
- 2 Chcieli 1200 zł, dostali 200 zł (118 opinii)
- 3 Od 13 kwietnia ważne zmiany w L4 (75 opinii)
- 4 Czy dojdzie do strajku w ZUS? (85 opinii)
Obniżenie wieku emerytalnego. Na razie nas na to nie stać
Prawie 45 proc. Polaków uważa, że wiek emerytalny należałoby w Polsce obniżyć - wynika z sondażu IBRiS dla Radia ZET. Jednak czy jest na to szansa w najbliższych latach? Patrząc na inne kraje Europy, Polska będzie raczej rozważała podwyższanie wieku emerytalnego niż jego obniżanie. Niski wiek emerytalny obowiązuje we Francji - 62 lata. Jednak negatywnie odbija się to na budżecie i lokalnym rynku pracy. Jak zaznaczają eksperci, na razie nie stać nas, jako państwo, na planowanie obniżenia wieku emerytalnego w perspektywie krótko- i średnioterminowej.
Dobrowolny ZUS dla przedsiębiorców. Projekt ustawy w Sejmie
Nie stać nas na planowanie obniżki wieku emerytalnego
- Na wiek emerytalny wpływ mają między innymi takie czynniki, jak: statystyczny okres życia obywateli, liczba urodzeń żywych, migracje czy wymieranie młodszych pokoleń, np. z powodu chorób czy wojny. Nie bez znaczenia jest tu również postęp medycyny czy podnoszenie standardów życia - tłumaczy dr Justyna Rybacka, ekspertka Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni. - Jednakże kluczowym powodem podwyższania wieku emerytalnego jest sytuacja w sektorze finansów publicznych. Powiększający się deficyt budżetowy nie daje możliwości na obniżenie wieku emerytalnego, a może być przesłanką np. do podwyższania składek emerytalnych. Z założeń na najbliższy rok prognozuje się w Polsce wzrost deficytu z 1,8 proc. do 4,3 proc., co raczej pokazuje, że nie stać nas jako państwo na planowanie obniżenia wieku emerytalnego w perspektywie krótko- i średnioterminowej.
Fundusze emerytalne i doradztwo finansowe w Trójmieście
- W obecnym stanie prawnym emerytury przyznawane są w powszechnym wieku emerytalnym 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn. Moim zdaniem reforma wieku emerytalnego jest konieczna, ponieważ wydłuża się w Polsce zdolność do pracy osób starszych, a każdy dodatkowy rok pracy to więcej składek. Im dłużej pracujemy i później zaczynamy pobierać emeryturę, tym jest ona wyższa. Jeżeli wiek emerytalny nie zostanie podniesiony, kwota świadczenia dla wielu osób będzie na starość bardzo niska - mówi radca prawny dr Ewa Podgórska-Rakiel, adiunkt w Katerze Prawa Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. - Przypomnę, że reforma emerytalna, której najistotniejszym elementem było podwyższenie wieku uprawniającego do emerytury oraz jego zrównanie dla kobiet i mężczyzn na poziomie 67 lat, miała miejsce w 2013 r. Reforma została cofnięta w 2017 r. i przywrócony został wówczas wiek emerytalny do 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn. Warto zwrócić uwagę, że ustalenie wyższego wieku emerytalnego dla wszystkich jest zgodne ze standardami Międzynarodowej Organizacji Pracy. Konwencja MOP nr 102 w sprawie minimalnych norm zabezpieczenia społecznego stanowi w art. 26 ust. 2, że wiek uprawniający do świadczeń na starość nie powinien przekraczać 65 lat, jednakże wyższy wiek może być ustalony przez właściwe władze ze względu na zdolność do pracy osób starszych w danym kraju.
Wiek emerytalny będzie rósł. Jego podwyższenie nieuniknione
Jak twierdzi dr Rybacka, patrząc na średnią wieku emerytalnego w innych krajach Europy można zakładać, że Polska - chcąc iść w ślad za krajami zachodnimi - będzie rozważała podwyższanie wieku emerytalnego niż jego obniżanie.
Wdowia renta wyższa? Zbierają podpisy
- W takich państwach, jak Islandia, Niemcy czy Norwegia, pracownik może przejść na emeryturę po ukończeniu 67 roku życia. Wiele spośród państw europejskich, np. Estonia, Finlandia, Dania, Belgia, zakłada, że kobiety i mężczyźni otrzymują świadczenie emerytalne po osiągnięciu tego samego wieku. W związku z tym Polska odróżnia się swoimi założeniami od państw Europy Zachodniej w tej kwestii, co daje przestrzeń do wprowadzenia zmian - czy to w kwestii podwyższenia wieku, czy też ujednolicenia tego wieku dla kobiet i mężczyzn - mówi Rybacka.
Protesty we Francji przeciw podniesieniu wieku emerytalnego
Zapowiedzi podniesienia wieku emerytalnego we Francji wywołały falę strajków i protestów. W ostatnich protestach uczestniczyło ponad milion Francuzów.
Strajki te związane są z reformami emerytalnymi, zaproponowanymi przez rząd prezydenta Emmanuela Macrona, które obejmują plany podniesienia wieku emerytalnego z 62 do 64 lat. Wszystkie związki zawodowe w kraju, po raz pierwszy od 12 lat, wspólnie wezwały do podjęcia akcji protestacyjnej. Protesty miały miały miejsce w czwartek 19 stycznia, 26 stycznia, a kolejne zapowiedziano na 9 lutego.
Emerytura nie uzasadnia wypowiedzenia stosunku pracy
- Obecnie w praktyce na pracownikach osiągających wiek emerytalny wywierana jest presja przejścia na emeryturę po osiągnięciu wieku emerytalnego 60 i 65 lat. Co prawda zgodnie z obecną linią orzeczniczą osiągnięcie wieku emerytalnego i nabycie prawa do emerytury nie uzasadnia wypowiedzenia stosunku pracy, ale w praktyce niższy wiek emerytalny, szczególnie dla kobiet, jest źródłem presji, by zwolnić miejsce pracy dla osób młodszych. Zdarza się też zjawisko mobbingu ze strony współpracowników, którego celem jest wyeliminowanie osoby starszej z zespołu współpracowników, pomimo że wiele osób nie chce wcale kończyć kariery zawodowej po osiągnięciu wieku emerytalnego. W warunkach, w których obowiązujące przepisy prawa pracy i ubezpieczeń społecznych nie ograniczają możliwości kontynuowania pracy zarobkowej po osiągnięciu wieku emerytalnego, niższy wiek emerytalny nie powinien być traktowany jako rozwiązanie o charakterze dyskryminacyjnym - dodaje dr Podgórska-Rakiel.
Nie będzie zmian w OFE. Przerwano prace nad ustawą
Czy w przyszłości będziemy pracowali krócej?
- Brakuje moim zdaniem szerszej kampanii społecznej, która uświadamiałaby obecnie pracującym skutki pozostawienia wieku emerytalnego na obecnym poziomie. To przede wszystkim głodowe emerytury i wypychanie osób starszych z pracy zawodowej, podczas gdy praca po osiągnięciu wieku emerytalnego jest nadal możliwa. Stopniowe wydłużanie wieku emerytalnego wydaje się być nieuniknione również ze względu na demografię - mówi dr Ewa Podgórska-Rakiel. - Przybywa osób starszych i nie rodzą się dzieci. Poza tym podnoszenie ustawowego wieku emerytalnego to jeden, ale niejedyny instrument wydłużania aktywności zawodowej Polaków. Konieczne są także zachęty dla pracodawców do zatrudniania osób starszych.
Rynek seniora wyprze młodych. Demografia wymusza zmiany
- Myśląc o perspektywie długookresowej, trudno jest przewidzieć ewentualne trendy zmian co do omawianego zjawiska. Biorąc pod uwagę, że system emerytalny opiera się o tzw. umowę pokoleniową, wpływ na barierę wieku emerytalnego będzie mieć aspekt demograficzny, szczególnie wiekowa struktura społeczeństwa, a przy tym wspomniany już aspekt migracji. Z danych podanych przez ZUS wynika, że do 2060 r. osoby w wieku produkcyjnym będą stanowiły 47 proc. populacji (dziś jest to 60 proc.), a osoby w wieku emerytalnym będą stanowiły 36 proc. populacji (obecnie jest to 22 proc.). Taka struktura populacji w Polsce przy redystrybutywnym systemie płacenia składek emerytalnych na pewno nie będzie sprzyjała obniżeniu wieku emerytalnego. Dodatkowo robotyzacja i nowe technologie, które w dłuższej perspektywie mają zastąpić w niektórych dziedzinach pracę ludzką, mogą nie być przesłanką do obniżenie granicy wieku, który trzeba osiągnąć, by przejść na świadczenie emerytalne - podsumowuje dr Justyna Rybacka.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-26 09:30
nie rozumiem idei obniżania wieku emerytalnego ani też uzależnienia go od płci (50)
1. długość życia ludzi jest o wiele większa niż kilkadziesiąt lat temu,
2. współczesny 60-latek wygląda i jest biologicznie jak syn 60-latka sprzed 30-40 lat
3. demografia idzie na łeb i szyję, kto ma pracować na emerytury młodych emerytów
4. praca daje życie, szczęście, emeryt z nudów zamyka się w sobie, poszukuje chorób ( tak1. długość życia ludzi jest o wiele większa niż kilkadziesiąt lat temu,
2. współczesny 60-latek wygląda i jest biologicznie jak syn 60-latka sprzed 30-40 lat
3. demografia idzie na łeb i szyję, kto ma pracować na emerytury młodych emerytów
4. praca daje życie, szczęście, emeryt z nudów zamyka się w sobie, poszukuje chorób ( tak naprawdę uwagi ), nadwyręża opiekę zdrowotną bo się nudzi
5. kobiety są biologicznie silniejsze niż mężczyźni, żyją średnio zdecydowanie dłużej i niby dlaczego miałyby pracować krócej
6. przywileje emerytalne niektórych grup zawodowych to kolejna pomyłka, niemająca żadnego sensownego uzasadnienia
można tak w nieskończoność wymieniać....- 196 146
-
2023-01-30 14:09
Gadasz jak TUSK
Jak jesteś zdrowy i praca daje Tobie szczęście to rób, rób do 100 lat i więcej ale daj chorym, słabszym przejść na emeryturę woelu 65 lat.
Kobiety pracują w domu na drugim etacie oraz rodzą i wychowują dzieci- należy im się odpoczynek wcześniejszy.
Poza tym co z tymi kiedy upada zakład pracy w wielu np 55 lat ?- 2 0
-
2023-01-28 14:56
Pajacowanie.
To pracuj aż do śmierci skoro Ci zdrowie na to pozwala, coraz częściej chorują i umierają coraz to młodsi obywatele, szkoda że niektórzy mają klapki na oczkach!
- 6 0
-
2023-01-28 03:04
Tak!
Zgodzę się! Człowiek jak usiądzie po pracy to już często nie wstaje
- 3 0
-
2023-01-27 20:58
Pytanko
Pracujesz? Czy udajesz w jakiejś foremce i czas leci?
- 0 1
-
2023-01-26 19:24
Oświadczenie Towarzystwa Opieki nad biednymi polskimi Mężczyznami!
Pozwalający się okradać w majestacie prawa polscy mężczyźni to "pożyteczni idioci", albo idioci.
- 6 0
-
2023-01-26 17:56
widac, ze nie rozumiesz...
Emerytura jest prawem a nie obowiazkiem...
Jest to cezura, po ktorej taki czlowiek ma gwarantowany dochod. I to wszystko.
Nie jest to (i nie powinno) byc to pretekstem do zaprzestania aktywnosci zawodowej. Obecne regulacje na to pozwalaja w znacznie wiekszym stopniu, niz onegdaj...
Niektorzy probuja. Niewielu sie udaje. ToEmerytura jest prawem a nie obowiazkiem...
Jest to cezura, po ktorej taki czlowiek ma gwarantowany dochod. I to wszystko.
Nie jest to (i nie powinno) byc to pretekstem do zaprzestania aktywnosci zawodowej. Obecne regulacje na to pozwalaja w znacznie wiekszym stopniu, niz onegdaj...
Niektorzy probuja. Niewielu sie udaje. To zwykle ludzie dobrze wyksztalceni, doswiadczeni. Nie latwo ich zastraszyc czy zmanipulowac. Z tego powodu, malo interesujacy dla "podsiebiorcow".
Nie wszystkim zdrowie na to pozwala. Niektorzy maja pecha i nienawidza swojego zajecia. Gwarantowany dochod pozwala te nieszczescia zniwelowac...
Tylko pracy dla takich ludzi nie ma. Nie dlatego, ze sie nie nadaja...- 4 0
-
2023-01-26 13:06
(5)
Wszystko dobrze, ale dlaczego zaczynamy dyskusje od podnoszenia wieku emerytalnego przysłowiowej kasjerce, kierowcy tira, pracownikowi budowlanemu zamiast zacząć od:
- bezwzględne zrównanie wieku emerytalnego K i M (kobiety i tak żyją dłużej)
- likwidacja wszystkich przywilejow emerytalnych, szczególnie mundurowychWszystko dobrze, ale dlaczego zaczynamy dyskusje od podnoszenia wieku emerytalnego przysłowiowej kasjerce, kierowcy tira, pracownikowi budowlanemu zamiast zacząć od:
- bezwzględne zrównanie wieku emerytalnego K i M (kobiety i tak żyją dłużej)
- likwidacja wszystkich przywilejow emerytalnych, szczególnie mundurowych (dlaczego jeden zawód jest wyżej wyceniony niż pozostały)
- likwidacja KRUS
- wprowadzenie testu przedsiębiorcy, 1/2 na JDG to lekarze, IT (to zwykła optymalizacja podatkowa)
- przedstawienie wszechstronnego programu dla seniorów, powyżej 60. Jak sobie wyobrażacie znalezienie pracy po 60 z naszym rynkiem pracy. Może demografia wymusi jakieś zmiany dodatkowo.
To tylko rzeczy do zrobienia na dziś.- 29 4
-
2023-01-29 00:33
Zapominasz o jednym, nadal jest tak że mężczyźni z reguły zarabiają więcej od kobiet
- 2 1
-
2023-01-27 08:54
(1)
zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mezczyzn, tak, ale dopiero w przyszłych pokoleniach, w ktorych mezczyzni beda na rowni z kobieta wykonywac obowiazki domowe.W pokoleniu obecnych osob w wieku przedemerytalnym nadal dominuje układ, w ktorym facet= praca 8h potem lezenie, kobieta= praca 8h potem obsluga lenia i zapierdol na drugi etat w domu. serio, 65 letnia kobieta nie ma az tyle sił zeby wyrabiac dzien w dzien 2 etaty.
- 13 7
-
2023-01-28 14:10
Obrazek z wczoraj ( bardzo częsty). Kobieta pcha wózek z bliźniakami, facet idzie obok z rączkami w kieszeni.
- 3 3
-
2023-01-26 22:24
xxx
Bo te zmiany chca wprowadzić przedstawiciele tych własnie zawodów, bo oni szli na wczesniejszą, a ty zapierniczaj na nich;)
- 1 2
-
2023-01-26 13:33
- likwidacja wszystkich przywilejow emerytalnych, szczególnie mundurowych (dlaczego jeden zawód jest wyżej wyceniony niż
z tym sie tylko zgadzam
- 11 1
-
2023-01-26 13:00
xxx (7)
Piszesz o 60latku, który umiera, badz jest w okresie umierania? Zobacz jaki jest obecnie średni wiek umarlaków i dopiero zacznij pisać....
- 7 5
-
2023-01-26 23:12
Piszę o konkretnych ludziach pracujący na zmiany z którymi pracowałem i którzy po przejściu na emeryturę pomostową w wieku 60,61 lat niestety umarli:( wycieńczony organizm
- 4 0
-
2023-01-26 13:55
"W 2021 r. przeciętne trwanie życia mężczyzn w Polsce wyniosło 71,8 roku, natomiast kobiet 79,7 roku." (5)
Dane za GUS. Kłamać trzeba umieć.
- 10 3
-
2023-01-28 14:05
Średnia długość przeżycia na emeryturze zmniejsza się od paru lat. Tak wyglądają mądre plany po.
- 2 1
-
2023-01-26 22:23
xxx
Przeciętna, czyli mężczyzna niezmęczony fizyczna praca żyje do 80tki, a zmęczony fizyczna praca do 60.
- 3 1
-
2023-01-26 15:54
dlatego jak POKOmonki wygrają, to limit ustawią na 80 lat hehe a Wy na nich głosujcie ;P (2)
Dodatkowo sprzedadzą resztę spółek , których wcześniej nie sprzedali ( ostatni ich wynik to 950 ) i będziecie pracować u niemca czy francuza bo naszych nie będzie ;P
- 7 14
-
2023-01-26 16:52
Hehe no jak Ty już wszystko wiesz co oni zrobią. (1)
Szkoda tylko, żeś ślepy na inflację i oddanie Lotosu w obce ręce.
- 5 5
-
2023-01-28 14:06
Sami mówią, co zrobią. Nie trzeba niczego wymyślać.
- 2 0
-
2023-01-26 12:00
liczę na platformę że wydłuży kobietom wiek emerytalny (11)
- 12 18
-
2023-01-28 13:55
Licz na siebie. Zapominasz, jsk pracuje kobieta, która wychowuje dzieci.
- 2 1
-
2023-01-27 12:12
(1)
wydłuży to nam wszystkim Unia bo jednym z kamieni milowych, które ma spełnić Polska jest podniesienie wieku emerytalnego.
- 1 0
-
2023-01-28 14:03
Szkoda, że praworządni Francuzi strajkują ile wlezie, bo nie chcą pracować do 64 .
- 3 0
-
2023-01-26 14:47
Spokojnie. Sikorski oraz Grabowski już zapowiadali podwyżki - wywiady w radiu do znalezienia w Internecie (7)
także jak teraz wygrają, to podniosą pewnie od razu bez limitu -pracujesz do śmierci ale zachód będzie odpoczywał kiedy Ty będziesz na nich pracował i w ich spółkach bo POKomony wszystko sprzedadzą w oby kapitał ;P
- 10 10
-
2023-01-27 18:58
Tak jakby PiS w panice nie namawiał 65-latków na pozostanie na rynku pracy (1)
85000 kwoty wolnej, byleby nie pobierać emerytury i płacić składki. Kiełbasa wyborcza to jedno, a realia gospodarcze to drugie, tyle, że obiecać i rozdać można w jeden dzień, a efekt widać po czasie. Wybieganie myślą w przyszłość to dla niektórych trudna sztuka umysłowa.
- 2 1
-
2023-01-28 14:01
Straszny dobrobyt był za po. Stawka godzinowa 2,50-5 zł, bezrobocie 2 cyfrowe, deficyt ratowany przez ofe itd itp itd.
- 4 4
-
2023-01-27 04:57
Co ma wspolnego polityk z ekonomista?Nie pisz bzdur pisowcu. (2)
Radek ma dlugi jezor Grabowski jest za cyfrowa waluta ...ale to tyle z minusow...Grabowski jest dobrym specjalista i byc moze obejmie kiedys NBP..Pieniadze biora sie z wypracowania a nie drukarki,I kazdy powinien praowac tylko na swoj rachunek i dobrowolnosci jak dlugo chce..I jeszcze jedno nie slyszalem tej wypowiedzi o podwyzkach.O jakich podwyzkach mowisz?Kiedy tak sie wypowiadali mozesz podac linki do swojej teori bo czuje ze cos sciemniasz.?
- 4 2
-
2023-01-29 17:00
czyli unia ma Naszą forsę a nie z drukarki to czemu nie chcą dac ?
- 0 0
-
2023-01-28 13:58
Słabo sluchasz, więc po co komentujesz?
- 1 0
-
2023-01-26 16:56
(1)
a za PiSu to w ogóle nie trzeba pracować, dobry Wuc da wszystkim ile chcą żeby tylko na niego głosowali a że potem dwa-trzy pokolenia będą to spłacały a emeryci musieli żyć z opieki społecznej - a co tam, co to fanatyków obchodzi
- 13 7
-
2023-01-28 13:57
Sam jesteś "fanatykiem", skoro powielasz takie brednie.
- 1 0
-
2023-01-26 11:26
nie wszyscy jak ty haratają w gałę na spotkaniach przy kawie (11)
niektórzy muszą robić po xx godzin dziennie fizycznie i często nie dożywają emerytury. Przykład górników pierwszy z brzegu, gdy wielu spuszcza się nad ich dodatkami, ale to że często do niej nie dożywają albo kopia w kalendarz zaraz po przejściu ze względu na zdrowie i pracę w trudnych warunkach (zapylenie, hałas, drgania itp). Jest wiele podobnych
niektórzy muszą robić po xx godzin dziennie fizycznie i często nie dożywają emerytury. Przykład górników pierwszy z brzegu, gdy wielu spuszcza się nad ich dodatkami, ale to że często do niej nie dożywają albo kopia w kalendarz zaraz po przejściu ze względu na zdrowie i pracę w trudnych warunkach (zapylenie, hałas, drgania itp). Jest wiele podobnych zawodów. Ja bardziej do d* dobrałbym się wszelkiej maści politykom i przedstawicielom wymiaru sprawiedliwości np sędziom i ich przechodzeniem w stan spoczynku, bo jak się wielu w to wczyta jakie oni benefity mają i po ilu latach im już przysługują, to wychodzi na to, że nie ma bardziej uprzywilejowanej grupy.
- 28 32
-
2023-01-26 20:18
Górnik po 25 latach pod ziemią idzie na emeryturę! (1)
Popraw przykład, lepszy to służby mundurowe
- 4 0
-
2023-01-28 13:53
Służby po 15 latach. A potem dalsza praca na cały etat.
- 5 1
-
2023-01-26 11:37
Ja akurat mam proste rozwiązanie dla górników: limit czasu jaki mogą pracować pod ziemią (1)
Niech każdy Górnik ma prawo pracować pod ziemią po np. 20lat, a potem wypad, znaleźć sobie zdrowszą pracę, albo żyć z oszczędności.
- 22 3
-
2023-01-26 14:13
poza tym przestańmy się oszukiwać - najcięższe prace pod ziemią teraz wykonują maszyny
to nie jest tak jak 50 lat temu, dziś praca w kopalni jest o wiele lżejsza niż wtedy
- 13 3
-
2023-01-26 11:31
(6)
można to ucywilizować ograniczając czas pracy albo np. możliwość bycia górnikiem tylko np. przez 10 lat.
- 23 7
-
2023-01-28 13:43
A może, jeżeli ktoś chce i może pracować dłużej, to niech pracuje. I raczej tak jest. O co więc chodzi? Francuzi strajkują, bo
- 2 0
-
2023-01-26 15:42
(4)
Popracuj fizycznie, na zmiany i wtedy się wymądrzaj:( wielu moich znajomych zaraz po przejściu na emeryturę umarło, organizm był tak zmęczony pracą zmianową, że niestety nie wytrzymał:(( i to osoby, które przeszły na emerytury pomostowe w wieku 60- lat
- 21 2
-
2023-01-28 13:47
Nawet nie pomyśleli, że praca na zachodzie i w Polsce to zupełnie inna praca. I opieka medyczna tez inna. Ale podnieśli do 67. T
- 6 2
-
2023-01-27 18:53
Składki emerytalne przechodzących wcześniej na emeryturę powinny być wyższe.
Idąc do pracy typu górnik, albo baletmistrz powinieneś wiedzieć, że nie ma szans dotrwać w tej pracy do 65 lat. Skoro chcesz w związku z tym iść wcześniej na emeryturę i statystycznie dłużej ją pobierać niż inni, to musisz płacić większe składki (albo pobierać głodową emeryturę). Jeśli to by było wiadomo w momencie podejmowania pracy, to pracownik
Idąc do pracy typu górnik, albo baletmistrz powinieneś wiedzieć, że nie ma szans dotrwać w tej pracy do 65 lat. Skoro chcesz w związku z tym iść wcześniej na emeryturę i statystycznie dłużej ją pobierać niż inni, to musisz płacić większe składki (albo pobierać głodową emeryturę). Jeśli to by było wiadomo w momencie podejmowania pracy, to pracownik musiałby skalkulować czy płaca netto mu się opłaca, tak jak dziś kalkuluje, że za tę kasę warto ponieść ryzyko chorób zawodowych, wycieńczenia organizmu.
- 4 1
-
2023-01-27 16:23
(1)
tym, czy stylem zycia jaki czesto jest/byl spotykany u takich? Byl tutaj artykul o stoczniowcach, to ile bylo komentarzy ze ojojo jak kiedys to bylo bo oni juz w drodze do robo, w SKM mogli dawac w palnik, pozniej w robo, pozniej po pracy.
- 4 4
-
2023-01-28 13:51
Stoczniowcy pracują bardzo ciężko fizycznie.
- 4 1
-
2023-01-26 09:59
(5)
w punkt
- 28 24
-
2023-01-26 14:07
przecież jest równouprawnienie więc faceci powinni pracować dłużej (4)
i chodzić na wojny
- 10 7
-
2023-01-26 15:49
(3)
Ad1 co ma piernik do wiatraka
Ad2 bzdura
Ad3 sam masz na siebie pracować a nie oglądać się że moje dzieci zarobią na twoją starość
Ad4 wybór a nie przymus - nie każdy dostaje pieniądze jak rudy za swoje kłamstwa- 17 30
-
2023-01-26 16:47
(1)
Ad5 Kolejny raz wybór nie przymus
Ad6 Do dyskucji i analizy
dla "nie rozumiem" układ równań powyżej 2 niewidomych to ciemna magia... stąd taka "lekkość w dłoni" - temu zabrać itd...- 1 4
-
2023-01-27 16:21
Ad5. tylko pozniej nie placz ze ojejeje pracowalem cale 15 lat w zyciu i emerytura niska
- 3 1
-
2023-01-26 16:42
nie rozumiesz ad1? A skąd niby biorą się pieniądze na emerytury? Z maszyny drukarskiej według ciebie. Ale wyobraź sobie że to nie tak, ktoś musi te pieniądze wypracować i dopiero wtedy wypłacić emeryturę. Jak ponad pół Polski będzie emerytami to papierowymi pieniędzmi będziesz mógł się podetrzeć
- 19 6
-
2023-01-26 10:06
praca 55+ (16)
Proszę lepiej napisać o możliwościach pracy dla osób 55+ i traktowaniu ich w pracy przez młodszych pracowników., jeśli już pracę znajdą. Dla wielu osób przejście na emeryturę jest uwolnieniem się od tych problemów.
- 244 15
-
2023-01-26 17:39
Nieobecne w żadnym innym kraju UE przywileje emerytalne kobiet - dyskryminacja płci męskiej i kradzież w majestacie prawa! (1)
Niestety, rządzą nami zniewieściali, bałwochwalczą ideologią kultu kobiet zniewoleni i mamy to, co mamy.
- 9 8
-
2023-01-28 15:03
To Ty tak sądzisz. Kobiety w innych krajach ue miały łatwiejsze życie niż Polki. Teraz Polki umierają przed 70. Dawne żywotne p
- 2 2
-
2023-01-26 13:09
(2)
Dokładnie, trzeba zmienić myślenie. Jestem świeżo po 50-tce. Zaczęłam pracować w wieku 22 lat czyli pracuję już 28. Nie miałam znajomości ani nie mam kompetencji "fluent english" bo wychowałam się w czasach gdy języka używali bardzo nieliczni, dlatego trafiałam najczęściej do prywatnych pracodawców u których work-life balans nie istnieje - masz
Dokładnie, trzeba zmienić myślenie. Jestem świeżo po 50-tce. Zaczęłam pracować w wieku 22 lat czyli pracuję już 28. Nie miałam znajomości ani nie mam kompetencji "fluent english" bo wychowałam się w czasach gdy języka używali bardzo nieliczni, dlatego trafiałam najczęściej do prywatnych pracodawców u których work-life balans nie istnieje - masz zasuwać ile się da a jak pójdziesz kilka razy na L4 to za chwilę musisz szukać nowej pracy. Przez to jestem tak wyeksploatowana że nie wiem, czy mój wzrok wytrzyma jeszcze te 10 lat do osiągnięcia obecnego wieku emerytalnego. 28 lat pracuję przy komputerze po minimum 8 godzin dziennie. Chętnie popracowałabym na emeryturze na pół etatu, ale czy dożyję tej emerytury a jeśli tak, to czy będę jeszcze coś widzieć? Już teraz co pół roku zmieniam okulary których koszt to ponad połowa mojej pensji. Wyższy wiek emerytalny jest dla osób które mają drzemki w pracy, owocowe czwartki, zdalne udawanie że się pracuje i inne bajery. Czyli dla kolejnego pokolenia, nie mojego.
- 35 9
-
2023-01-28 15:01
Po decyzji zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności przysługuje zwrot za okulary.
- 1 0
-
2023-01-28 14:57
Masz rację. Wieczne siedzenie przy komputerze psuje wzrok w wieku 40 lat, nawet jak byl przedtem świetny. Moze powinnaś złożyć
- 0 0
-
2023-01-26 12:48
U mnie jest kilka osób 55+ (3)
Większość jest świetna w swoich fachu i ma u młodych poważanie, dobrze się z nimi pracuje, można pogadać.
Ale jest jeden typ, który jest tak antyspołeczny, że wszyscy tylko marzą o tym, żeby odszedł, bo on jest najważniejszy i najmądrzejszy.
Trochę pokory dla niektórych starszych by się przydało- 10 6
-
2023-01-28 14:49
Oczywiście wśród młodych nie zdarzają się żadne "typy antyspoleczne"?
- 7 0
-
2023-01-26 21:27
bo on jest najważniejszy i najmądrzejszy.
Jest szefem?
- 9 0
-
2023-01-26 14:16
to nie dlatego, że jest starszy - widocznie taki był zawsze, albo coś się stało w jego życiu, że stał się zgorzkniałym fredem
- 25 0
-
2023-01-26 11:53
Kobiety spokojnie na emeryturę w wieku 65 lat ! (6)
- 22 20
-
2023-01-27 16:32
?
Nierobom łatwo skazać na pracę starych ludzi,pani doktur nie ma pojęcia co znaczy praca po 60 roku życia
- 8 1
-
2023-01-26 11:59
wspierajmy platformę bo tylko oni są w stanie podwyższyć wiek emerytalny (4)
- 13 29
-
2023-01-28 14:46
I po będzie za nas pracowało do śmierci?
- 1 0
-
2023-01-27 12:19
(1)
Juz nam to pis załatwił podpisując unijne kamienie milowe. Jednym z nich jest podwyższenie wieku emerytalnego. Tak to jest jak sie podpisuje cos bez czytania a potem zdziwienie. No ale to tylko w pis
- 6 6
-
2023-01-28 14:47
Tamto to było tylko po. Nic nie mogli.
- 1 0
-
2023-01-26 15:55
Ostanie wypowiedzi Sikorskiego ,Grabowskiego oraz ich guru ekonomii pseudo profesora, tylko o tym świadczą ;P
Nigdy więcej POprzedników !!!
- 22 18
-
2023-01-26 10:05
Prostszy system! (33)
40 lat pracy i decyzja, czy chce sie dalej pracować czy odejść na emeryture. Kryterium wieku jest niefrafione, ponieważ w rożnych zawodach następuje inne "zużycie" materiału ludzkiego: księgowa vs pielęgniarka, pracownik fabryki pracujący w systemie 3 zmianowym vs programista.
- 218 18
-
2023-01-28 15:01
50 lat życia i emerytura bez względu na wszystko.
A jak pracujesz przy dźwiganiu? To ile wytrzymasz!?Albo jesteś chory od urodzenia np. poważne wady wrodzone Kliplla-Feila?! które automatycznie eliminują taką osobę z normalnego życia, łatwo się pisze o czymś o czym nie ma się żadnego pojęcia!
- 2 0
-
2023-01-26 22:39
Zawod mozna wielokrotnie w ciagu zycia zmienic (1)
- 3 9
-
2023-01-28 15:23
Jasne. Po likwidacji polskich stoczni po proponowało stoczniowcom kursy strzyżenia psów.
- 6 1
-
2023-01-26 21:32
40 lat pracy to jak zaczynasz w wieku 25 lat
To i tak wychodzi 65 lat i to w idealnym przypadku 0 bezrobocia po drodze. Wystarczy miec przestoje bezrobotne np. 3 lata w ciagu tych 40 lat, i juz musisz dymac do 68 roku zycia aby dobic 40 lat pracy. Chore.
- 14 0
-
2023-01-26 18:51
(4)
Chyba upadłeś na głowę:( 40 lat na zmiany:(( po tym czasie jesteś już wrakiem człowieka spróbuj i potem się wypowiadaj. Pracuję już 36 lat i mam serdecznie dość, czekam już na emeryturę, jeszcze tylko 5 miesięcy i wreszcie koniec:)
- 14 1
-
2023-01-28 15:21
Oby czas minął Ci szybko do tej emerytury! (1)
- 2 0
-
2023-01-29 19:31
Dziękuję:))
- 0 0
-
2023-01-27 10:30
To i tak niezle w porownaniu do tych, ktorzy musza wiecej niz 40 lat pracowac, bo nie osiagneli wieku emerytalnego. Moja byla szefowa tak miala. Tyle, ze rzecz dziala sie w UK, ale system wszedzie dziala podobnie. Zaczela prace zaraz po college, chyba 17 lat, w miedzyczasie wiek emerytalny wydluzyl sie do 67. 50 lat pracy. I tak miala w tym wszystkim szczescie, bo praca za biurkiem, ale wez pracuj tyle lat na budowie albo jako pielegniarka np.
- 8 1
-
2023-01-26 21:35
jeszcze tylko 5 miesięcy i wreszcie koniec:)
To trzymaj się.
- 6 0
-
2023-01-26 17:48
Była Rzeczpospolita szlachecka, teraz jest zniewieściała (2)
Prawo do jednakowego się traktowania (do jednakowych dla wszystkich praw, np. do przysługującej emerytury) jest przyrodzonym i podstawowym prawem każdego człowieka. Niestety, jak kiedyś chłopi, tak dzisiaj mężczyźni nie mogą mieć takich samych praw jakie mają w Polsce kobiety - analogia do szlacheckich przywilejów.
System kanadyjskiPrawo do jednakowego się traktowania (do jednakowych dla wszystkich praw, np. do przysługującej emerytury) jest przyrodzonym i podstawowym prawem każdego człowieka. Niestety, jak kiedyś chłopi, tak dzisiaj mężczyźni nie mogą mieć takich samych praw jakie mają w Polsce kobiety - analogia do szlacheckich przywilejów.
System kanadyjski to nie ma wieku emerytalnego, tylko po chyba 40 latach odkładania składek jednakowych dla wszystkich emerytura w wysokości jednakowej dla wszystkich.
Kto chce emeryturę wyższą, umawia się z wybranym przez siebie jakimś zakładem ubezpieczeniowym na stawkę i od kiedy.- 25 0
-
2023-01-28 15:19
To Ty. System kanadyjski pozwalał też blokować konta bankowe uczestnikom strajku w czasie pandemii.
- 4 0
-
2023-01-27 19:32
W Kanadzie emerytura przysługuje nie po 40 latach odkładania, a po 40 latach... mieszkania w Kanadzie.
Czyli wystarczy mieszkać 40 lat w Kanadzie i po ukończeniu wieku emerytalnego (65 lat) dostaje się pełną emeryturę z I filaru. Jeśli mieszkało się krócej, to mniejszą. Minimalny wiek zamieszkiwania w Kanadzie, aby otrzymać emeryturę, to 10 lat.
Jeśli jednak tam się również pracowało, to dostaje się też emeryturę z II filaru. Można teżCzyli wystarczy mieszkać 40 lat w Kanadzie i po ukończeniu wieku emerytalnego (65 lat) dostaje się pełną emeryturę z I filaru. Jeśli mieszkało się krócej, to mniejszą. Minimalny wiek zamieszkiwania w Kanadzie, aby otrzymać emeryturę, to 10 lat.
Jeśli jednak tam się również pracowało, to dostaje się też emeryturę z II filaru. Można też samodzielnie oszczędzać w III filarze, ale to wszędzie można, u nas też. Ich system jest całkowicie wydolny i opłacalny, w przeciwieństwie do naszego. Tyle, że tam nie ma grup uprzywilejowanych, jak u nas, gdzie po 15 latach pracy (bez składek emerytalnych) masz emeryturę. No ale to trzeba mieć mądry rząd, a nie kłócących się wiecznie polityków.- 5 0
-
2023-01-26 12:01
każda kobieta która głosuje na platformę chce pracować do 67 lat (6)
- 33 25
-
2023-01-28 15:15
Nawet dłużej. Czego nie zrobi się dla po. Nawet warkoczyki można zapleść po 60.
- 0 1
-
2023-01-26 14:13
(2)
a jak za pis głosuje to chce żyć w ubóstwie, biedzie mentalnej i w strachu bo jak zrobi aborcje albo cos innego to pojdzie siedziec
- 5 14
-
2023-01-28 15:16
Ty już "siedzisz"?
- 1 1
-
2023-01-26 21:31
albo cos innego to pojdzie siedziec
Kodeks karny za "coś innego" przewiduje wyrok nie mniejszy niż 18 lat pozbawienia wolności.
- 0 0
-
2023-01-26 12:35
Kobiety przechodzą wcześniej na emeryturę i żyją na niej dłużej niż mężczyźni (1)
Gdzie wrzask o równouprawnienie i walka z dyskryminacją ze względu na płeć? Gdańsk miastem równości, czy hipokryzji?
- 32 6
-
2023-01-27 14:36
A co ma miasto do wieku emerytalnego?
- 4 6
-
2023-01-26 10:48
(13)
Dokładnie, kiedyś emerytura uzależniona była od lat pracy i nie wiem po co to zmieniali.
- 29 7
-
2023-01-26 14:06
(12)
Otoz to. Moj tata ma 63 lata, pracuje od 16 roku zycia i dopiero za rok emerytura. 47 lat fizycznej pracy, czy to nie jest chore??? Przeciez to juz totalne zmeczenie materialu.
- 36 2
-
2023-01-28 15:07
Byli tacy w wieku Twojego Ojca, którzy po podniesieniu wieku przez Tuska, pracowali ponad 50 lat.
- 3 4
-
2023-01-27 20:30
(4)
Ale czemu chcesz innych obarczać faktem że twój tata pracował tyle lat i do tego fizycznie? Każdy decyduje o swoim losie. jJeżeli taki zawód wybrał lub uznał za stosowne w nim tkwić to tylko on jest za to odpowiedzialny.
- 2 11
-
2023-01-27 22:20
(3)
korpo dzban z ciebie
- 5 1
-
2023-01-28 06:05
(2)
Korpo bzdura. Zabolała prawda czy nie posiadasz zdolności myślenia dlatego z punktu przechodzisz do epitetów? Widać że tata dzieci też nie umiał wychować.
- 0 5
-
2023-01-30 14:38
Boziu, co za maly czlowiek, ktory mysli, ze zjadl wszystkie rozumy. Zycze ci szczescia, tyle powiem. Przyda sie w zyciu z ta buta i arogancja. Na nich daleko nie zajedziesz. I zdrowia ci zycze, zeby cie nie dopadlo raczysko i nie wymusilo renty w wieku 50 lat.
- 1 0
-
2023-01-28 15:14
Raczej odwrotnie Panie wysoce wykształcony.
- 2 0
-
2023-01-26 23:02
Tak. To jest chore żeby przez 47 lat facet nie nauczył się nic mądrzejszego od machania łopatą... (4)
- 5 25
-
2023-01-28 15:09
"Tak to jest chore", żeby człowiek nie miał wyobraźni.
- 6 0
-
2023-01-27 10:28
Wiesz, ze kierowcy tirow to tez praca fizyczna, nie? Ciekawa jestem czy poza elektryczna hulajnoga z wypozyczalni jestes w stanie obslugiwac jeszcze jakis inny pojazd, chomikosie? Czy tylko kopiuj-wklej w korpo to szczyt twoich mozliwosci?
- 20 1
-
2023-01-27 06:00
Ha ha gogus sie odezwal (1)
A jak tego Pana by nie było co łopatą by machal to kto by to robił. Ty? Raczej nie dałbyś rady...pracownicy fizycznie są bardzo potrzebni. Studia w Polsce słabo przygotowują ludzi do pracy.ale raczej troszkę ograniczone spojrzenie uniemożliwia ci myślenie
- 28 2
-
2023-01-28 15:12
"Pracownicy fizyczni są bardzi potrzebni" ale po zlikwidowało szkoły zawodowe. I nastała era magistrów po szkołach płatnych, kt
- 6 1
-
2023-01-26 22:39
Tak to jest chore by chlop w tym wieku w domu siedzial
- 7 21
-
2023-01-26 10:00
Wchodząc w system ZUS-owski, zawiera się umowę z państwem. Umowy nie zmienia się w czasie jej trwania (3)
Przykładem jest wiek służb mundurowych. W 2013 roku nie został zmieniony, tak jak reszcie obywateli. To był jaskrawy przykład łamania prawa przez rządzących.
Osiągnięcie wieku emerytalnego nie zamyka możliwości dalszej pracy jak kiedyś. Teraz mamy prawo wyboru.
Jest jeszcze jeden czynnik, który powinien być brany pod uwagę, to stażPrzykładem jest wiek służb mundurowych. W 2013 roku nie został zmieniony, tak jak reszcie obywateli. To był jaskrawy przykład łamania prawa przez rządzących.
Osiągnięcie wieku emerytalnego nie zamyka możliwości dalszej pracy jak kiedyś. Teraz mamy prawo wyboru.
Jest jeszcze jeden czynnik, który powinien być brany pod uwagę, to staż pracy. Kiedy za niecałe pięć lat będę przechodził na emeryturę w wieku 65 lat, będę miał 50 lat stażu i nie interesuje mnie dalsza praca. Nie chcę tej małej różnicy w emeryturze wydać na leki.- 39 0
-
2023-01-26 14:33
Ale sami to później zepsuli, zwiększając bardziej tym, którzy mniej wplacali
A jak byłeś frajerem, no miałeś dobra prace i pracowałeś długo i masz dobra emeryturę, to 14 nie dostaniesz a Twoja podwyżka będzie znacznie mniejszą. Jak to ma zachęcać do dłuższej pracy?
- 1 0
-
2023-01-26 11:57
Z roku na rok zwiększa się ilość ludzi niezdolnych do żadnej pracy , ilu jest obecnie niezdolnych do pracy od urodzenia ? (1)
- 0 0
-
2023-01-26 12:13
A co ma jedno do drugiego? Umowa to umowa. Z zawartej umowy trzeba się wywiązać
- 1 0
-
2023-01-26 10:14
Wniosek (2)
40 lat to 480 miesięcy
Składka miesięczna np. 600x480=288 000
Czyli np
20 lat to 240 miesięcy
Wypłata miesięczna to 1200 zł co miesiąc emerytura
Załóżmy że 20 lat po 3000zl to zebrane składki powinny być na poziomie 720 000
Powiem tak
Wiem jak jest Państwo zawsze będzie dokładało do emeryturr40 lat to 480 miesięcy
Składka miesięczna np. 600x480=288 000
Czyli np
20 lat to 240 miesięcy
Wypłata miesięczna to 1200 zł co miesiąc emerytura
Załóżmy że 20 lat po 3000zl to zebrane składki powinny być na poziomie 720 000
Powiem tak
Wiem jak jest Państwo zawsze będzie dokładało do emeryturr choćby nie wiem co
Państwo wzięło na swoje barki nasze pieniądze to niech odpowiadają
Druga sprawa wszyscy rządzący my ich wybieramy oni są przedłużeniem naszej woli a nie na odwrót .
Inny temat to ZUS chorobowe itd
Dziękuję- 13 3
-
2023-01-26 12:01
Raczej aktualny stosunek pobierających świadczenia do płacących składek ? Za ilu państwo płaci składki ,czyli ilu pracujących
musi utrzymać pozostałych ? Ilu utrzymujemy w iSraele i dlaczego płacimy skoro to obywatele państwa jude ?
- 0 2
-
2023-01-26 11:32
zgadza się
dopisął bym o inwestowaniu przez 40 lat tymi pieniędzmi i robi się ciekawie.
- 3 0
-
2023-01-26 10:25
Obniżyć wiek emerytalny do 55 lat - trzeba dać ludziom czego chcą (2)
Przy takim wieku emerytura to będzie jakieś 400-500zł a dla rolników opłacających 10x mniejsze składki = 10x mniejsza emerytura ale naprawdę, nie zmuszajmy ludzi do ciężkiej pracy ponad siły - niech idą na emeryturę tak jak chcą.
- 20 7
-
2023-01-28 15:50
rolnicze ...
...emerytury mają zostać zrównane z najniższymi z ZUS. Nasz pisia władza chce przekupić przed wyborami rolników .
- 1 0
-
2023-01-26 12:04
Ilu z własnych zafundujesz emeryturę ,rente itp ?
- 1 1
-
2023-01-26 09:20
super cytaty dr Ewy Podgórskiej-Rakiel (3)
" wydłuża się w Polsce zdolność do pracy osób starszych, a każdy dodatkowy rok pracy to więcej składek. Im dłużej pracujemy i później zaczynamy pobierać emeryturę, tym jest ona wyższa" - tak? no to niech pani doktur sobie pracuje nawet i do rok przed mogiłą, wtedy to będzie miała super wysoką emeryturę przez rok. A może niech pomyśli o osobach,
" wydłuża się w Polsce zdolność do pracy osób starszych, a każdy dodatkowy rok pracy to więcej składek. Im dłużej pracujemy i później zaczynamy pobierać emeryturę, tym jest ona wyższa" - tak? no to niech pani doktur sobie pracuje nawet i do rok przed mogiłą, wtedy to będzie miała super wysoką emeryturę przez rok. A może niech pomyśli o osobach, które mają inny typ pracy, niż za biurkiem? Czy tam też zdolność do pracy osób starszych jest wysoka? Ja sam mam prace biurową, ale 1) nie wyobrażam sobie, by osoby starsze na każdym stanowisku miały takąs amą zdolnosć pracy, 2) sam nie chcę pracować do upadłego
"Zdarza się też zjawisko mobbingu ze strony współpracowników, którego celem jest wyeliminowanie osoby starszej z zespołu współpracowników " - no to niech pani doktur zgłasza takie zachowania w WSAiB. Jakoś pierwsze słyszę, o takim mobbingu. Rozumiem, że jeszcze 20 lat temu i wcześniej, jak było wysokie bezrobocie, to można było się spotkać z komentarzami, żeby emeryci zwalniali posady dla młodych. Ale teraz? Przecież przed chwilę mówiła, że społeczeństwo się starzeje, to komu te pozycje chce ona zwalniać?- 28 6
-
2023-01-26 09:32
moi dziadkowie pracowali fizycznie po 70 (2)
jeden elektryk, drugi młynarz. Lekkie prace? Dożyli obaj ponad 90. Moze wlasnie dlatego, ze pracowali ile mogli. Nie jak typowy Polak, isc jak najwczesniej na emeryture, a potem plakac z innymi emerytami na targowisku, jak to ciezko, boli, strzyka, biednie, gnusniejac przed TV
Dwa, nie chcemy tez utrzymywac ciebie i twojej wczesniejszej emerytury, bo czujesz sie nie na silach i takie w zyciu podjeles wybory. To twój problem, tylko i wylacznie- 12 17
-
2023-01-26 11:00
(1)
Tez to zauwazylem, ze aktywni seniorzy sa kilka dekad mlodsi niz ich nieaktywni rownolatkowie
- 1 2
-
2023-01-26 12:07
Rzeczywiści emerytura po 15 latach pracy .
- 2 0
-
2023-01-26 08:24
Lepiej pomyśleć nad skróceniem czasu pracy, wzorem innych Państw UE z 40 np na 37 godzin. (20)
Wiek emerytalny nie może być niższy, chyba, że chcemy głodowe emerytury.
- 76 34
-
2023-01-26 10:48
Żeby wydłużyć wiek emerytalny, wpierw powinno się wydłużyć średnią życia w PL.
- 3 2
-
2023-01-26 10:25
Polskie kobiety rozumieją sytuację i chcemy pracować 7 lat dłużej. Głosujemy na platformę oni nam to dadzą. (2)
- 4 4
-
2023-01-26 11:06
kobiety średnio żyją dłużej
więc powinny pracować dłużej niż mężczyźni, no chyba że w ramach równouprawnienia wyrówna się średnią długość życia, no tylko że ciężko kogokolwiek zmusić do dłuższego życia więc miłe panie jak chcecie szybciej iść na emeryturę to proszę zacząć natychmiast szybciej umierać
- 2 0
-
2023-01-26 10:41
Smieszna , prostacka manipulacja
- 3 2
-
2023-01-26 10:24
Dalej myśl tylko o sobie a powiedz jak to się przekłada w miejscach gdzie ludzie pracują fizycznie na 3 zmiany...
- 3 0
-
2023-01-26 09:35
Rozbrajasz (2)
Biedne biurowce 40h ciężkiej harówki. Nie to co fizole, tylko 50-60h leżenia i opalania się na słoneczku.
Za 20 lat w sektorze prywatnym, a 30 państwowym, skrócą wam czas do okrągłych 0h tygodniowo, bo zastąpi was AI szybsze i tańsze w użyciu.- 6 4
-
2023-01-26 10:12
Ktoś to AI musi obsługiwać. (1)
Więc Ci co teraz sobie radzą w IT to poradzą sobie i z AI.
- 7 2
-
2023-01-26 10:38
Kilku w miejsce kilkuset
Dalej się opłaca
- 2 0
-
2023-01-26 09:20
(3)
Pewnie ankieta była robiona wśród elektoratu pisowego
- 9 5
-
2023-01-26 10:13
Elektorat PiS się pracą nie hańbi. (2)
- 12 3
-
2023-01-26 11:07
(1)
Szlachta nie pracuje.
- 3 1
-
2023-01-26 12:10
SiaSin rodu kłaki lub Kalkstain rodu Łopian ?
- 1 0
-
2023-01-26 08:55
xD (2)
możesz już dzisiaj tak pracować jak dogadasz się z pracodawcą xD ale oczywiście liczycie na 100% pensji za 75% pracy
- 12 14
-
2023-01-26 09:15
Ludzie i tak większość pracy ściemniaja (1)
Np siedzą w kiblu i grają na telefonie, albo sobie gadają przy kawie
- 18 2
-
2023-01-26 09:40
Nie w mojej firmie
Płacę za m2. Wiem ile przy normalnej pracy można położyć w 8h i stawka jest policzona pod wydajność m2/h. Jak ktoś obija się to mu kasa z m2 nie wychodzi i wali "nadgodziny"
- 7 6
-
2023-01-26 08:53
(4)
nie ma problemu. twoja pensja również zostanie skrócona odpowiednio
- 15 20
-
2023-01-26 09:21
Pensja skrócona?, chyba zmniejszona?
- 12 3
-
2023-01-26 09:15
Niby dlaczego (2)
Jeśli wydajność nie spadnie?
- 25 8
-
2023-01-26 11:29
Jelsi jego wydajnosć nie spadnie to oznacza, że teraz jest niska. W tej sytuacji pensję nalezy zmniejszyć już teraz.
- 2 0
-
2023-01-26 10:51
a w jaki sposób chcesz tego dokonać? masz zamiar pracować 10% mniej czasu a twierdzisz, że wykonasz taką samą ilość pracy. jak?
- 3 2
-
2023-01-26 08:09
(14)
Długość życia coraz dłuższa, a 60latkowie to nie seniorzy którzy nie mogliby pracować... :) I tak mamy jeden z najniższych progów w Europie.
Obniżenie wieku emerytalnego przez PIS to tylko kupno wyborców i to im się udało. Jeśli będą chcieli znowu obniżyć, to ja dla siebie emerytury w przyszłości nie wróżę.- 25 29
-
2023-01-26 09:33
60-cio latkowie pracujacy całe życie za biurkami pewnie tak (5)
Ale 60-cio latkowie pracujący całe życie fizycznie, nie nadają się już do niczego. Mam przykład mojego ojca i jego towarzystwa. Miał 60 lat, jak kręgosłup już mu wysiadał. Musiał się zwolnić, a renty nie dostał, bo mu powiedzieli, że ma się przekwalifikować. A na kogo on się przekwalifikuje mając 60 lat? Jego koledzy w pracy mieli podobnie. Teraz już ma ponad 65 i jest szczęśliwym emerytem.
- 16 2
-
2023-01-26 10:49
żeby zostać np. stróżem nie trzeba mieć żadnych kwalifikacji (4)
i całą noc siedzi się na krześle. Wystarczy się zgłosić, a nie biadolić, jak kręgosłup boli. W pewnym wieku każdego boli. Starym ludziom się wydaje, ze jak w wieku 20 lat zostali kafelkarzami, górnikami, kierowcami czy kimkolwiek, to już do końca życia muszą pracować w taki zawodzie, a jak zdrowie nie pozwoli to renta. Nie. Można robić wiele innych rzeczy zamiast wisieć na utrzymaniu innych. Trzeba tylko chcieć.
- 6 13
-
2023-01-27 10:37
No pewnie, mogl np. isc na medycyne albo nauczyc sie programowac. Luzik. Ty cos pijesz, czy tak na trzezwo glupio gadasz?
- 3 0
-
2023-01-26 23:05
"Trzeba tylko chcieć"
Nie.
Trzeba być chcianym...- 3 0
-
2023-01-26 14:41
Z bolącym kręgosłupem siedzieć na krześle kilka godzin?
Młody jesteś to bzdury piszesz, ale nie martw się, jeszcze wszystko przed tobą, łącznie z bólami kręgosłupa.
- 4 0
-
2023-01-26 11:11
Bardzo liczę na platformę, że podniosą kobietom wiek emerytalny. Niech pracują tyle co my a nie siedzą w domu!
Dla mnie podstawa to likwidacja 500 plus i podniesienie wieku emerytalnego. Tylko oni są w stanie nam to dać!
- 2 2
-
2023-01-26 09:16
I tak większość emerytów, również wyborców PiS, pracuje jeszcze kilka lat na początku emerytury (3)
czyli większość osób rezygnuje z pracy później niż te ustawowe 60 i 65 lat.
Tyle że to jest ich wybór.
Dlatego powinno pozostać tak, jak jest, czyli jeśli ktoś w wieku 65 lat czuje się jeszcze na siłach to pracuje i ma większą emeryturę, a jak nie, jak jest już schorowany i ma niższe tempo pracy to idzie na emeryturę i musi się zadowolić niższą emeryturą i niższym standardem życia.- 8 1
-
2023-01-26 10:17
Tyle, że pracodawca nie ma obowiązku cię trzymać kiedy osiągniesz wiek emerytalny. (2)
- 2 0
-
2023-01-26 18:08
"podsiebiorca" nie ma obowiazku zatrudniac kogokolwiek...
Nabycie praw emerytalnych nie moze byc jedynym powodem wypowiedzenia...
"Podsiebiorca" nie zniesie, ze ktos ma korzysc z tego, ze dla niego pracuje...- 0 1
-
2023-01-26 12:15
Przenieść powyŻsze na grunt sejmu, senatu i innych Istytucji !
- 1 0
-
2023-01-26 08:17
Niższy wiek emerytalny na świecie mają tylko Chińczycy: 55 lat, warunki specjalne 50 (2)
- 2 4
-
2023-01-26 08:43
Chińczycy nie mają emerytur hahaha (1)
Obowiązek utrzymania rodziców na starość spoczywa na dzieciach
- 8 3
-
2023-01-26 08:58
może lepiej zmień pudelek na jakiś portal gospodarczy to nie będziesz wypisywał głupot.
chińczycy mają emerytury i to znacznie wyższe od polskich. to jedno, a drugie, pomimo przejścia na emeryturę prawie wszyscy nadal pracują, a zarobione pieniądze najczęściej przekazują swojemu dziecku (głównie na sfinansowanie zakupu mieszkania w dużym mieście)- 4 4
-
2023-01-26 08:16
System wysypie się, a kilka lat
Teraz ZUS ratują jeszcze pracujący uchodźcy z Ukrainy, ale ogólnie idzie pogrom ZUSu i będziemy musieli ratować go dziesiątakami miliardów dotaci z budżetu państwa.
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
