• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
09:48 2 października
Gdańszczanka

Chcecie źle zacząć dzień? Jedźcie do pracy Mevo

Przeczytane
To jest moje chyba 5 i ostatnie podejście do Mevo:
1. Albo nie ma dostępnych rowerów albo stoją na stacji rozładowane rowery elektryczne
2. Dzisiaj wkońcu udało się znaleźć dostępny rower na mapie, ale na miejscu go nigdzie nie było. Musiałam szukać następnego.
3. To nie jest tak, że jak jedziesz elektrycznym to się nie spocisz. Rower traci moc i musisz ostro pedałować i przyjeżdżasz do pracy mokry.
4. trzeba planować trasę pod te stacje Mevo, co często oznacza dokładanie sobie drogi. Spoko jak jest weekend i nigdzie się nie spieszysz. Gorzej jak jedziesz do pracy i stacja jest po drugiej stronie skrzyżowania albo wiaduktu. Za pozostawienie roweru poza stacją jest opłata. Mnie już czeka zapłata 20 zł za tę całą wątpliwą przyjemność.
5. Aplikacja jest niezrozumiała, brakuje w niej informacji. Każą zablokować lub odblokować rower, ale jak to zrobić to już musisz szukać w googlach, bo nie raczą napisać tego w apce. W jednym rowerze każą to zrobić ręcznie, przy innych jest przycisk w aplikacji "odblokować".
6. Cała aplikacja jest nieintuicyjna i na każdym kroku brakuje w niej instrukcji.
7. Koszyk, który jest za płytki i ma mocne gumy, z którymi trzeba się siłować. A i tak dzisiaj dwa razy wypadło mi z tego koszyka jedzenie i się rozwaliło.
Wolę tramwaje i autobusy.
Zobacz Raport

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Dramat (8)

    Skoro wiesz, że stację masz daleko od miejsca pracy ksieciulku to kup sobie rower najlepiej jakby każdemu stację pod domem postawili

    • 145 37

    • (3)

      Jeżeli chcą bym wysiadł z samochodu... tak. Stacja MEVO pod domem i autobus w takcie co 3 minuty z każdego przystanku w każdym kierunku. Do przystanku/stacji max 30-40 m (samochodem jak przyjadę chętnie zaparkuję nawet 200 m dalej byle nie jechać autobusem ale jak już muszę zmusić się do skorzystania ze syfkomu czy innego rowera to niech będzie to sensowne)

      • 14 12

      • (2)

        no najlepiej niech ci z dużego pokoju odjeżdża co 2 minuty xD ty chyba w życiu nie widziałeś jak działa komunikacja miejska w innych miastach europy

        • 16 8

        • W innych miastach Europy komunikacja jest na zupełnie innym poziomie, punktualna i częstotliwość nadąża za potrzebami, a stare składy wywalają m.in. do nas. Zanim napiszesz, że u nas jest tak samo źle jak w innych miastach to najpierw jedź i zobacz, Niemcy, Holandia, a przede wszystkim Dania, Szwajcaria, Belgia

          • 7 4

        • Komunikacja miejska to środek transportu dla biedoty i patologii

          Jak kogoś stać to dojeżdża sobie luksusowo samochodem.

          • 1 2

    • Dokładnie

      Dorzucił się do 200 mln na rowery miejskie to niech teraz sobie kupi rower a nie narzeka

      • 5 6

    • Nie, żebym się czepiał, ale stacje Mevo faktycznie są trochę średnio rozmieszczone. Nie mówię, że powinny być rozstawiane pod domem, ale jedna na dość spore i podłużne osiedle to trochę średnio - wsiądą i wysiądą tylko Ci z pierwszych bloków, a Ci z ostatnich (10-15 minut drogi od stacji) wybiorą inny środek transportu.
      Tak samo brak stacji na "rozwidleniach" dróg, gdzie człowiek mógłby zostawić rower i dalej lecieć pieszo.
      Nie wiem co prawda jak to w Gdańsku wygląda, ale w Sopocie od samego początku mówię, że te stacje są źle rozmieszczone i nie wiem, kto to planował. Mam porównanie do innego miasta, gdzie co roku spędzam wakacje i naprawdę niebo a ziemia, jeżeli chodzi o rozmieszczenie stacji.

      • 7 1

    • A to całe Mevo nie miało właśnie zapewnić możliwości dojazdu

      rowerem dla ludzi, którzy nie mają swojego roweru??? Lewacki księciuniu?

      • 0 0

    • Więc to całe "Mevo" ma być dla sportowców, którzy normalnie i tak by pobiegli pieszo,

      czy dla osób jeżdżących do tej pory do pracy środkami komunikacji miejskiej lub (tfu na psa urok!) własnym blachosmrodem?
      Jak ktoś chciał tym coś udowodnić, to Mevo 2.0 skończy jak 1.0, bo to ma sens jedynie w przypadku masowego używania (czym więcej osób z tego korzysta, tym mniej dopłaca do interesu miasto, nawet jeśli miałoby na początku pokrywać część kosztów utrzymania stacji).

      • 0 0

  • Mi z auta nigdy śniadanie nie wypadło (14)

    A jeżdżę do pracy już 30 lat

    • 123 26

    • (12)

      I generujesz spaliny

      • 7 28

      • (9)

        I płacę za to, w OC oraz w podatkach. Autobusy też generują spaliny

        • 29 8

        • (2)

          Niestety. Ale są bardziej ekologiczną opcją niż samochody osobowe.

          • 6 19

          • Ale mniej ekologiczne niż chodzenie pieszo

            Więc idź pieszo

            • 19 3

          • Ale to mnie kompletnie nie obchodzi. Sorry Gregory.

            • 1 0

        • ale w autobusie siedzi kilkadziesiąt osób (5)

          a w autku jedna

          • 8 11

          • Stać mnie (3)

            To w czym problem?

            • 16 11

            • (2)

              Stać cię to siedzisz w korkach

              • 9 7

              • Tak jak w większości autobus

                • 4 0

              • Ale nawet korki są lepsze niż jazda powolnym autobusem

                • 2 1

          • O ile autobus w ogóle przyjedzie i tych kilkadziesiąt osób się zmieści...

            • 12 2

      • Ojej

        • 3 2

      • Tak.

        I co w związku z tym?

        • 0 1

    • Dokładnie. Niech sobie patologia dojeżdża autobusem/rowerem

      A ja zostanę sobie w swoim samochodzie. I żaden Szczurek ani inny patałach mnie nie zmusi terrorem finansowym do przesiadki!

      • 2 0

  • Niebawem będziesz miała wybór między mevo a fala xD (2)

    • 20 7

    • Zarąbisty kom

      Haha ha ha ha ha!!!!

      • 2 2

    • Dziękuję, ale nie skorzystam ani z tego ani tego.

      • 0 1

  • xD cóż za historia, cóż za fantazja iście ułańska!

    • 16 11

  • Nikogo to nie obchodzi (2)

    Mevo to szwindel a użytkownicy mają mniejsze IQ niż liczba dostępnych rowerów

    • 22 21

    • Mniejsze iq

      Czyli mniej niz 1000?

      • 0 1

    • Dokładnie tak, ważne żeby rodzina gdyńskiego oligarchy zarobiła.

      • 0 0

  • dej mi Mevo bo się poskarżę na portalu (1)

    • 23 9

    • Tak, i?

      • 0 0

  • Zaraz zażyczysz sobie przystanki komunikacji pod klatką w bloku i pod firmą (2)

    • 25 8

    • tak, przystanki komunikacji mam max 800 metrów od domu i firmy.

      • 2 5

    • Nie, po prostu będzie nadal dojeżdżał samochodem. Ja też.

      • 0 0

  • Och, nie, na rowerze trzeba pedałować??? (8)

    • 31 7

    • (3)

      No nie wiem, to chcemy zachęcić ludzi, żeby dojeżdżali rowerami do pracy czy chcemy, żeby jeździli samochodami?

      • 3 5

      • (2)

        kup sobie rower taką mam koncepcję, stawiasz gdzie chcesz, jedziesz kiedy chcesz, aplikacji nie potrzebujesz, same plusy a i będziesz mogła krytykować ten bezsensowny projekt

        • 8 2

        • Dokładnie

          Dorzuciłes się w podatkach do 200 baniek na rowery a teraz kup sobie swoj. Czego nie rozumiesz?

          • 4 5

        • Ok, to po co był cały ten szwindel z Mevo??? Z naszych podatków!!!

          • 0 0

    • rozładowany elektryk waży 40kg, powodzenia (2)

      • 6 2

      • (1)

        owszem, ten rower to ponad 2/3 mojej wagi

        • 3 2

        • To idź na dietę, chyba że masz 2 metry wzrostu

          • 0 1

    • Tak i potem taki śmierdziel przychodzi do pracy. Fuuuuj

      • 0 1

  • (3)

    Dlatego nie należy w dojazdach do pracy polegać na mevo. Nie masz pewności czy na twojej stacji będzie dostępny rower albo ktoś ci go nie podbierze jak będziesz tam szedł. Podobnie jest z hulajnogami.

    • 23 1

    • otóż to.

      • 2 2

    • Czyli 200 baniek poszło

      Na coś na czym nie można polegać. Dobra inwestycja

      • 4 2

    • Należy polegać na swoim samochodzie

      • 0 0

  • (2)

    Zgadzam się, iż dostępność rowerów w interesującej nas dzielnicy/stacji to realny kłopot.
    Mam nadzieję, że zwiększenie ilości rowerów istotnie zmniejszy skalę problemu.

    Reszta argumentów mocno naciągana.
    Jeśli nie chcesz wcale pedałować, to pozostaje Ci hulajnoga, albo samochód na minuty.
    Bardzo dobrze, że operator zniechęca do pozostawiania rowerów poza stacjami, a w szczególności w miejscach trudno dostępnych. To działa w interesie większości użytkowników. Właśnie po to, żebyśmy nie musieli poszukiwać rowerów po krzakach.

    • 26 4

    • a może powinni zebrać informacje gdzie te rowery są najczęściej zostawiane i wezmą to pod uwagę przy rozmieszczeniu stacji?

      • 2 3

    • Zwiększenie rowerów nie pomoże... problemem jest nieudolność obsługi co też było problemem mevo 1. Będzie więcej rowerów problem się nasili.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Najczęściej czytane