• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
07:58 15 lutego 19
wild

O włos od kolizji na obwodnicy

Przeczytane
Uwaga, auto na obwodnicy w kierunku Gdyni na wysokości Owczarni wpadło w poślizg i obróciło się w przeciwnym kierunku. Na szczęście nic nikomu się nie stało
Zobacz Raport

Opinie (144) 8 zablokowanych

  • Nie o wlos, do kolizji doszlo z barierka... (20)

    Tam jest niebezpiecznie.
    Zawsze slisko

    • 82 37

    • no bo zimówki mogą być tylko z przodu,nie? (6)

      oszczędny Krzysiu....

      • 13 3

      • dostosowując prędkość do warunków i możliwości

        nawet na letnich by bezpieczne przejechał, no ale wiadomo

        • 13 0

      • Ale absurd walnales (4)

        Przy takiej temperaturze, jaka mamy w ostatnich dniach, do tego dodając wilgoc na nawierzchni, to wlasnie zimowka zaczyna zachowywać się jak posmarowana obficie smalcem.

        • 6 5

        • Chyba cię gnie. (1)

          Zimowki są na temperaturę poniżej 7 stopni. Dopiero dziś jest powyżej. Dobre zimowki nie mają problemu nawet na mokrej nawierzchni, nie wspominając już nawet o tej Twojej 'wilgoci'. Hahaha

          • 3 4

          • Moze i mnie gnie, ale to nie mnie rzuca w zakretach.

            A od kilku dni, kiedy jest grubo powyżej zera, mój przednionapędowy samochodzik uslizguje się na każdym niemal zakrecie, mimo/z powodu posiadania zimowych opon. Letnie sa o niebo lepsze na mokra nawierzchnie, tu nie ma co powtarzac bzdur o jakiejś mitycznej granicy siedmiu stopni Celsjusza, tylko poczytać o wynikach testow, jeśli się samemu nie potrafi tego zaobserwowac.

            • 8 0

        • (1)

          wystarczy kupić coś renomowanych producentów i problemu nie ma

          • 4 0

          • Masz rację

            Zetexy to za mało.

            • 0 0

    • (1)

      Tam jest od zawsze ograniczenie szybkości.

      • 10 0

      • e tam znaki, lepiej wiedzą polaki

        • 14 0

    • (4)

      Turek źle pospawał tylni most ale i tak wystawił, że bezwypadkowy. Polak przyjechał, kupił, ładnie podziękował, rodzina przeszczęśliwa, że w końcu auto w rodzinie. Na rejestrację jeszcze starczyło, ale na wymianę opon już nie...

      • 4 6

      • Stop hejt

        Tylni most? W Peugocie? Puknij sie w zakuty leb:-)

        • 15 3

      • ale on ma napęd na przód, nie ma tylnego mostu (2)

        • 4 0

        • Turek wstawil kawalek zezlomowanego mostu zamiast belki - stad okreslenie tylny most. (1)

          • 0 2

          • Masz co do Turków?

            • 0 0

    • Jechał na zlot miłośników letniego ogumienia (1)

      • 2 4

      • Znacznie prędzej ma jakieś ośmioletnie zimówki.

        Temperatura wysoka, jezdnia wilgotna i taki wlasnienefekt.

        • 0 1

    • Co ciekawe że tylko wtedy gdy prędkość jest nadmierna...

      • 0 0

    • (1)

      Trzeba zwiększyć szorstkość nawierzchni i lepiej wyprofilować łuk.

      • 0 0

      • Zakręt katapulta :)

        • 1 0

    • kijowy łącznik między kierownica a pedalami

      • 0 0

  • łyse opony/letnie opony/całoroczone opony (46)

    niepotrzebne skreslić

    • 199 79

    • (24)

      Letnie opony przy takiej temperaturze (dodatniej) i braku śniegu nie robią aż takiej różnicy. Doedukuj się

      • 51 17

      • Piszesz głupoty i jeszcze każesz się innym doedukować (17)

        Przy 3-4 stopniach letnia opona robi się twarda i gorzej trzyma jezdni

        • 20 40

        • bzdura, na suchym nawet przy -10 letnia jest lepsza (14)

          wg testów ADAC. Niewiele lepsza ale jednak nadal. W oponach typu M+S (Mud + Snow, bo nie ma czegoś takiego jak zimówki) mieszanka jest za miękka na każde warunki, ale sprawia że opona bardziej pracuje. Na śniegu powoduje że śnieg jest usuwany z lamelek. I to jest cała filozofia. To co tu się stało mogło wynikać z tego że opony był stare i sparciałe. Z wiekem szybko spada współczynnik tarcia. To jest problem a nie że ktoś jechał na letnich przy niewielkim przymrozku.

          • 24 11

          • (7)

            To co tu się stało to ewidentnie efekt słabych opon na tylnej osi. Powinno się na tył zakładać lepsze niż na przód. Nawet przy przednim napędzie, gdyż tył nie jest tak dobrze dociążony jak przód. Ponadto uślizg przodu łatwiej opanować niewprawnemu w driftingu kierowcy.

            • 10 6

            • Dokładnie tak (6)

              Z doświadczenia wiem że jak w napędzie na przód wpadniesz w poślizg to ciężko z niego wyjść. Dlatego na tył lepsze opony.

              • 5 3

              • Dokładnie nie (5)

                Bo w poślizg wpadły przednie, tam gdzie 80% masy tego pojazdu.

                • 2 3

              • bzdura, tylne wpadły w poślizg (4)

                przecież widać jak mu tyłem zarzuca, gość kontruje, ale w momencie kiedy poślizg już nie ma dynamiki, przednie łapią przyczepność i już nie daje rady odkręcić

                • 3 4

              • Nie masz prawa jazdy, prawda? (1)

                • 4 3

              • mam dłużej od ciebie

                a twoje prawko w Need For Speed sie nie liczy

                • 1 0

              • Zarzut tylem to skutek, nie przyczyna. (1)

                A przyczyna zdarzenia jest poslizg przedniej osi przed koncem zakretu, kierowca chcial wyjsc z zakretu na pas do wlaczania, jednak w poslizgu jechal prosto (czyli wjechalby prosto z luku na prawy pas obwodnicy). Dopiero wowczas w panice skrecil za mocno w prawo, a pozniej zeby nie walnac w bariere skrecil o wiele za mocno w lewo. Nieobciazany tyl zachowywalby sie w tej sytuacji dokladnie tak samo, chocby mial nalozone najnowsze sportowe wypasy za kilka tysiecy za sztuke. Zadna opona nie zapewni wystarczajacego tarcia, zeby zatrzymac takie wahadlo.

                • 3 3

              • uślizg przednich spowodowałby podsterowność a widać ze auto nigdzie nie wyjeżdża przodem

                nie płuży. Jak na moje to gość albo gwałtownie w zakręcie odpuścił gaz co spowodowało odciążenie tylnej osi, albo miał sparciałe opony na tylnej osi. Poślizg przodu tam nie występuje

                • 1 0

          • ale walisz głupoty (5)

            JEST opona zimowa i do tego jest specjalne oznaczenie. Wejdź w temat i sprawdź.
            M+S to inna sprawa.

            • 4 6

            • wszedłem, nie ma (4)

              podaj przykład

              • 3 2

              • Pierwsza z brzegu - Continental TS850P (1)

                Oprócz M+S nosi oznaczenie opony zimowej: 3PMSF - symbol płatka śniegu na tle trzech górskich szczytów (trzy trójkąciki ze śnieżynką).

                • 2 3

              • ta pierwsza z brzegu opona to M+S

                a jest jakaś 3PMSF która nie jest M+S i nie jest "całoroczna" ? Z tego co widze to unia nadała swoją nazwę na to co już i tak było tylko rozszerzyła zbiór opon nadających się na zimę o uniwersalne. Więc ja sie pytam czy jest taki konkretny produkt czy tylko wymyślono nowy zbiór i nadano mu nazwę?

                • 4 0

              • To się postaraj bardziej (1)

                Symbol płatka śniegu 3PMSF oznacza oponę do jazdy w warunkach zimowych.
                Udajesz żeby podtrzymać swoją teorię czy naprawdę nie mogles tego znaleźć?

                A dalej: są opony M+S ktore nie są zimowe i nie maja tego oznaczenia natomiast wszystkie zimowe są M+S bo to raczej logiczne ze opona zimowa ma bieżnik do jazdy po śniegu... (M) :-)

                • 0 3

              • rozumiem co miałeś na myśli mówiąc o tym płatku śniegu i oznaczeniu

                ale ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Opona zimowa to nie jest jakiś wynalazek tylko normatywne określenie pewnego zbioru. Zbioru który już istniał tylko nie był normatywnie określony. Nic nowego nie wymyślono.
                Idać dalej tym tokiem, znów się mylisz pisząc że wszystkie zimowe są M+S. Na tzw. całorocznych też potrafi być napis 3PMSF a nie ma już M+S. Natomiast nie widziałem jeszcze M+S które nie byłyby zimowe wg tego standardu.

                • 1 0

        • Nie powtarzaj bzdur.

          Przy takiej pogodzie letnia jest zawsze lepsza.

          • 4 1

        • Rzecz w tym, ze jest 7-8 stopni i wilgoc.

          • 3 0

      • (4)

        poniżej 7C letnia opona jest twarda jak kamień i droga hamowania rośnie nawet o 15m
        Radzę poczytać jakieś poradniki nim się zabijesz na drodze z takimi pomysłami

        • 2 16

        • nie prawda, testy dowodzą żę nawet przy ujemnych temperaturach letnie są lepsze

          na twardym podłożu. Natomiast jak jest luźne, typu śnieg, błoto, szuter tzw. zimówka będzie lepsza

          • 5 1

        • (1)

          Radzę wybrać się na tor (np. Pszczółki) i zweryfikować takie 'rewelacje' w praktyce.
          Przy takiej temperaturze, na suchej nawierzchni letnia opona zapewni zdecydowanie lepszą przyczepność i sterowność niż jakakolwiek opona zimowa, która ze względu na swoją budowę ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią oraz bardzo miękką mieszankę.
          Jedynie na śniegu, błocie pośniegowym, zlodowaciałej (choć w tym wypadku i tak jest bardzo źle) nawierzchni oraz przy zdecydowanie mniejszych temperaturach opona zimowa ma przewagę nad letnią

          • 4 1

          • masz rację tylko jeśli chodzi o mieszankę i to jak opona pracuje

            jeśli chodzi o powierzchnię już nie bo zawsze możesz dobrać oponę o tej samej powierzchni. Niemniej ta powierzchnia jest podobna. Ale generalnie tak jak piszesz, opona "zimowa" ma działać tak że jej mała sztywność bieżnika powoduje pracę lamelek i wypychanie z nich śniegu.

            • 2 1

        • Głowę masz jak kamień.
          Jaka jest temperatura opony podczas jazdy przy np. 0 stopni?

          • 0 1

      • Nie dziwota ze tak jest jak jest skoro strach wyjechac na drogi po tym jak sie was czyta.. Znawcy opon

        • 0 0

    • poprostu niedostosowanie prędkości do warunków - proste ...

      • 44 0

    • (2)

      Łyse opony ,tak , ale mózgowe.

      • 23 2

      • nieeee, no co tyyyyy, to wina złej drogi, za mało szorstka była dla tego miszcza (1)

        i jeszcze ośmiornica mu wybiegła na drogę

        • 8 1

        • Wina opon, bo powinien miec letnie. Wczoraj bylo 9 stopni na plusie.

          • 4 0

    • brak umiejętności prowadzenia auta, brak znajomości praw fizyki (3)

      • 19 3

      • raczej sparciałe opony (2)

        • 2 4

        • czyli brak znajomości fizyki i brak umiejętności prowadzenia auta (1)

          • 2 2

          • raczej zwykłe olewactwo

            • 1 0

    • (1)

      Od dwóch lat używam Michelin CrossClimate i nie wpadam w poślizgi a auto mam dosyć duże!

      • 10 7

      • a ja używam sparciałych nalewek i też nie wpadam w poślizgi

        • 0 0

    • Raczej łyse zimowe opony...

      • 7 1

    • Opony (1)

      Doedukuj się na temat opon letnich, zimowych i całorocznych. Ale nie z tego, co mówią i piszą w reklamach....

      • 6 6

      • Poczytaj testy opon całorocznych

        Bo nie jesteś w temacie. Technologia tak poszła do przodu,mż nie masz o tym pojęcia.

        • 1 1

    • Kolejny który na temat całorocznych ma zerowe pojęcie.

      • 7 1

    • Całoroczne są odpowiednie (2)

      Letnie, albo łyse nie.

      • 1 1

      • tak mówią w folderach reklamowych

        • 1 1

      • Letnie nie są odpowiednie?

        Gdy temperatura powietrza wynosi 6, gruntu 8, a do tego jest mokro?

        • 0 0

    • całoroczne felgi

      • 0 0

    • Bzdura

      Ja mam zimiwki Michelin Alpin 5 i ostatnio byla taka maź na zjeździe na obwodnice ze uciekła mi d*pka. Auto przednio napędowe.
      Wiec jak słysze pitolenie zimowki letnie itp to stwierdzam ze pisze to kretyn co jeździ miastem do pracy max 10km

      • 0 0

    • Jakby jechał z odpowiednią prędkością nic by się nie stało. Czy ma letnie czy całoroczne.

      • 0 0

    • d**ilu wczoraj bylo 6 stopni a na zimowych oponach...

      Przy niewielkiej nawet predkosci zalaczal sie abs jak glupi. Nie pisze, ze na kazdej ulicy ale bylo kilka takich momentow na miejskim odcinku 15km

      • 0 0

  • Te perzotty tak majo. (8)

    Wada fabryczna przy pokonywaniu zakrętów.

    • 100 34

    • (3)

      Z tym zakrętem jest coś nie tam, mam BMW i parę dni temu podobnie mi tam zarzuciło tył.

      • 5 10

      • (2)

        Chwalisz się czy żalisz?

        • 8 6

        • (1)

          ale z czym problem?

          • 0 1

          • zwolnij

            to przestanie cię zarzucać

            • 10 0

    • Raczej wada fabryczna zakrętu :D

      Prędkość była dobra, tylko zakręt był zly

      • 11 4

    • raczej wada fabryczna drajwera, niektórzy tak mają

      • 9 0

    • Peugeot (1)

      Ktoś zlekceważył proszącą sie do wymiany tylną belkę . Objawy widoczne na filmiku

      • 1 6

      • W 307 jest bezobslugowa mlotku

        • 1 0

  • (11)

    Kolejny zakręt katapulta. Cała wina leży po stronie projektanta. Ewidentnie widać, że kierowca jechał przepisowo i w ostatniej chwili asfalt go obrócił. Tak było. Na pewno.

    • 126 41

    • Na nagraniu właśnie widać, że nie jechał przepisowo (5)

      1) tam jest ograniczenie do 40 km/h a widać, że jedzie jak auta na lewym pasie (~120 kmh)
      2) kierowca ma obowiązek jechać z taką prędkością by panować nad autem - jak widać oferma nie zrobiła tego

      Wina leży wyłącznie po stronie ofermy przypisującej sobie miano "kierowcy".

      • 36 6

      • 120 raczej nie jechal. Latem byłoby ciezko

        Ale z 80km-h mogło być.

        • 12 0

      • To wyżej (1)

        to chyba była ironia

        • 12 0

        • chyba tak

          (to też jest ironia)

          • 3 0

      • Jadac przepisowo musisz wlaczac sie na ekspresowke przy predkosci 40 km/h. Nielatwa sztuka.

        • 4 2

      • Ale co to za zakret tuz przed pasem do wlaczania sie na ekspresowke

        Ze konieczne bylo zredukowanie dopuszczalnej predkosci do 40? Czy to nie jest przypadkiem najlepszy dowod na to, ze projektowal to idiota?

        • 0 1

    • Tak. Masz radar w oczach i jesteś jasnowidzem w sprawie stanu samochodu i ogumienia

      • 2 5

    • Czemu niemoty głupi wpis plusują? Pewnie jest ich więcej na świecie

      • 2 2

    • Ja tam byłem i wszystko zawsze wiem. Tak sie powinienes podpisac. Miszczów ci u nas w nadmiarze ino umiejętnosci brak. Ty bedziesz zapewne nastepny.

      • 0 0

    • Tak jest asfalt w polsce tooooo przyczepnego na szybe sie wpada

      • 0 0

    • ciebie też chyba jakiś asfalt obróccił a może nawet cię przeleciał.

      • 0 0

  • (2)

    Ale nikt nie stanie sprawdzić czy żyje może zasłabł , albo zawias już nie domaga i nie trzyma jak należy.

    • 51 7

    • no to proszę jak taki dzielny jesteś

      stawaj na lewym pasie obwy i idź wypytaj pana kierowcę
      może cię akurat nikt nie rozjedzie...

      • 21 3

    • Jesli zaslabl to kto kontrowal? Nieprzytomny walnalby w prawa barierke, nie lewa.

      • 2 0

  • GD, czy mi się zdaje? (6)

    • 48 25

    • Zdaje Ci się

      Toć tylko trzyliterówki cieniuszą

      • 0 7

    • nie, to GWE

      • 5 7

    • KR się spodziewałeś ?

      • 3 2

    • GD 441KP

      • 4 3

    • Mirosław - brawurowa jazda samochodem ciqecento

      Złe się w Peugeocie czuje

      • 0 0

    • Pod rejestracja masz

      Mirek warsztat samochodowy leasing wejherowo

      • 1 0

  • oczadział ??

    • 15 5

  • Nadmiena prędkość + zerowe umiejetności (4)

    I kolizja gotowa :)

    • 83 10

    • (1)

      Czego nie można powiedzieć o jadących obwodnicą, dzięki umiejętnościom uniknęli wypadku.

      • 13 1

      • raczej mieli szczęście że było gdzie uciekać

        • 2 0

    • Dzięki, że nam wszytko wytłumaczyłeś

      • 1 1

    • potwierdzam, tylko w części

      zerowe umiejętności , prędkość była ok

      • 0 2

  • Szanowni (16)

    Wszyscy ładnie, w szeregu, lewym pasem.

    • 92 18

    • Tam jedziemy lewym pasem, żeby płynnie wpuścić pezociarzy z łącznicy. (4)

      Następnie wracamy na prawy.

      • 66 4

      • (1)

        profilaktycznie jedziesz lewym pasem od Kowal ?

        • 13 19

        • Coraz łatwiej jest jechać prawym pasem i mijać tych wszystkich spowalniaczy.. tak samo jak robią się 3 pasy w stronę łodzi. Środkowy wiecznie zamulony pas.

          • 15 2

      • peżociarze, jak widać (1)

        włączają się od raz na lewy

        • 7 1

        • na lewy i pod prąd !

          • 6 1

    • Heh

      Skoro jest wlotka to należy ustąpic osobom które się włączają do ruchu więc w czym masz problem

      • 25 6

    • Drodzy

      Nie wiem czy wiesz ale w niektórych krajach jest to normalne zachowanie w momencie kiedy drogi się łączą, aby wpuścić włączających się do ruchu bez większego problemu.

      • 19 3

    • (7)

      W miarę możliwości zjeżdżam na lewy żeby kierowcy mogli włączyć się do ruchu na obwodnicę. Chyba dobrze, prawda?

      • 16 1

      • oczywiście, cały świat tak robi (1)

        • 6 1

        • wcale nie bo w Anglli na przykład zjeżdżają na prawy!

          • 8 0

      • Nie. (3)

        Nie ma potrzeby zjezdzania na prawy pas - kierowca wlaczajacy sie do ruchu zwieksza predkosc aby plynnie wlaczyc sie miedzy jadace auta, od tego jest wydluzony prawy pas zeby sie rozpedzic.

        • 6 8

        • Tak tak (1)

          Zwłaszcza na obwodnicy, gdzie kierowiec TIR-a specjalnie przydepnie, żeby tylko nie puścić.

          • 5 2

          • A znaku ustap pierszenstwa nie widzisz?! Oddaj prawo jazdy jak nie potrafisz włączyć się do ruchu . Przez takiego ci*la który nie potrafi się rozpędzić i i liczy że ma bezwgledne pierwszeństwo cały pas zwalnia

            • 4 1

        • Niektorzy to się zatrzymują na początku pasa i próbują się włączyć do ruchu z zatrzymania. d**ile. Ci na lewym pasie to tak jadą od Kowal aż do swojego zjazdu. Zobaczcie co się dzieje. To jest nagminne. Z połowa kierowców tak jeździ. Tam gdzie są 3 pasy robotach wolny. Czasami nawet środek i prawy wolny a lewym ciśnie jakiś gamoń. Niestety to się raczej nie zmiani. Ludzi się po prostu durni albo są zwykłymi burakami.

          • 6 0

      • Tak zjazd na lewy przed wjazdowką jest git.

        • 0 0

    • Wlasnie hahaha wszyscy ladnie lewym no super kazdy profesor i przepisowiec

      • 0 0

  • Za szybko.

    • 29 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Najczęściej czytane