- 1 Celowo podpalił mieszkanie? Został złapany (17 opinii)
- 2 Nowa siedziba dla specjalnej komórki policji (26 opinii)
- 3 Po kłótni z chłopakiem byłej trafił do aresztu (59 opinii)
- 4 Mamy najdroższe bilety w Polsce (573 opinie)
- 5 Mieszkańcy Kamiennej Góry nie chcą kontenerów na odzież (33 opinie)
- 6 Na Estakadzie Kwiatkowskiego 50 km/h (117 opinii)
Pokaźny dom na działkach ROD w Gdańsku 2 raporty (207 opinii)
Na terenie ROD na granicy Wrzeszcza i Brzeźna powstaje dom
-
Lubię to 6
-
Super 9
-
Trzymaj się 5
-
Ha ha 7
-
Wow 5
-
Przykro mi 49
-
Wrr 164
- Wszystkie 245
Pokaźny dom na działkach ROD w Gdańsku
-
Lubię to 2
-
Super 20
-
Trzymaj się 2
-
Ha ha 22
-
Wow 25
-
Przykro mi 49
-
Wrr 215
- Wszystkie 335
Opinie (207) ponad 20 zablokowanych
-
2025-04-24 21:11
Opinia wyróżniona
Willa na terenie ogródków działkowych na ul Hallera w Brzeźnie (6)
Jestem ciekawa jakim cudem można stawiać taką willę na terenie państwowych działek Co na to prezes działek? Czy ktoś ma nad tym kontrolę? A co na to Urząd Miasta Gdańska? Czy to są te Zielone płuca Miasta?
- 88 14
-
2025-04-26 18:29
Samowola
Te "zielone płuca" zostały wysiedlone i czekają na budowę kolejnego osiedla.
- 0 0
-
2025-04-26 18:08
Ojtam ojtam
Może to prezes buduje
- 0 0
-
2025-04-25 16:45
To deweloperka (1)
Tak na Jasieniu na ROD pobudowali całoroczne duze domy nie płacą za wodę, za czynsz ,podatku nie muszą płacić w nosie wszystko mają przepisy urzędy mieszkają kilkanaście lat .Uważam że jest to nie w porządku to miały być ogródki a to osiedle mieszkalne
- 7 0
-
2025-04-25 20:42
Nie placą za wode?A kto robi oplate roczna za dzialke ty?
- 0 5
-
2025-04-25 08:45
Można budować domki o podstawie 35m2 i 5 m wysokości, czyli z piętrem to 70m2. (1)
- 7 3
-
2025-04-25 18:44
Taki szczegół
Może być 5m wysokości ale wewnątrz jedynie antresola. Oczywiście nikt tego nie sprawdza...
- 5 0
-
2025-04-24 20:07
Opinia wyróżniona
(5)
Według mojej wiedzy na działce ROD można pobudować dom rekreacji indywidualnej o pow. zabudowy 35m2 i wysokosci nie przekraczajacej 5m. No chyba, że przepisy w ostatnim czasie zmieniły się.
- 58 7
-
2025-04-26 15:11
Bo tak jest wliczane są tez tarasy któreś obudowane z każdej strony. Na moim ogrodzie 80%jest domów większych. Ja mam malutki 25 m plus taras. W Gdańsku jest siedziba przecież związku ogródków działkowych bo tam są Szkolenia
- 0 0
-
2025-04-25 17:56
Chyba dotyczy to dzialek budowlanych , a nie ROD, i to musi byc minimum 500m2.
- 2 2
-
2025-04-25 12:50
Popraw mnie, jeśli się mylę (1)
Ale to nie jest przypadkiem 30 m. kw,, zamiast wspomnianych przez Ciebie 35 m. kw.?
- 1 2
-
2025-04-26 15:14
Kiedyś było 25 teraz jest 35 wliczane są tarasy obudowane i też ważna rzecz wysokość. Nie wolno wynajmować i czerpać korzyści. Jeżeli są auta na rejestracji zagranicznej to na pewno nie właścicieli bo tylko osoby mieszkające w Pl mogą nabyć to.
- 0 0
-
2025-04-25 08:28
to dlaczego na stogach cały zarząd ma albo piętrowe domki albo domki holenderskie , po dwie działki ...na ciotkę , na wujka ... o wynajmie nie wspomnę bo jakoś w okresie letnim samochody na obcych rejestracjach i ciągnące stada z materacami na plażę
- 4 0
-
2025-04-24 15:54
Opinia wyróżniona
Zaraz będzie lament jak każą go rozebrać jako samowolę. (1)
Momentalnie pojawi się jakiś program interwencyjny i będzie coś w stylu jaki to właściciel jest pokrzywdzony przez prawo.
- 68 10
-
2025-04-27 19:41
No co ty, nikt im niczego nie karze.. Wladze Rodo przełkną to bo sami maja takie domy
- 0 0
-
2025-04-24 16:33
przecież to dzierżawa to po co ten wydatek....i tak będzie deweloper
- 3 3
-
2025-04-24 15:58
Budowa na ROD (2)
Czy na ROD też trzeba mieć...?
1. Pozwolenie/zgłoszenie na roboty budowlane.
2. Uzgodnienie/WT z ZDiZ.
3. Uzgodnienie/WT z Wodociągi Gdańskie.
4. Uzgodnienie/WT z Gdańskie Wody.
5. Uzgodnienie/WT z GIWK.
6. Uzgodnienie/WT z PGNiG.
7. Pozwolenie/zgłoszenie wodnoprawne - Polskie Wody.
8. Uzgodnienie/WT z Energa.
9. Uzgodnienie/WT z dostawcą multimediów.
Czy po prostu się wchodzi i buduje z marszu?- 15 3
-
2025-10-05 22:00
Owczarnia 46
Niestety nie trzeba mieć ,a do tego władze miasta się na to godzą ,są nawet stawki inne dla tych co przebywają cały rok i tych co tylko w sezonie .
- 0 0
-
2025-04-24 19:28
TAK
- 0 1
-
2025-04-23 17:09
Opinia wyróżniona
(4)
Obok drugi stawiaja
- 95 26
-
2025-04-25 11:25
Lewy pas
To mi przypomina kogoś, kto jedzie autostradą lewym pasem od początku do końca. Niby nie można ale się da. I teraz pytanie czy akceptujemy taki stan rzeczy?
Wyjaśniam mniej ogarniętym że jazda lewym pasem ma sens tylko wtedy gdy zdecydowana większość kierowców powraca po wyprzedzaniu na pas prawy. Tylko że nie może wyprzedzić np. Tira bo pas lewy jest zajęty przez człowieka który znalazł sposób na sukces (kosztem większości)- 4 0
-
2025-04-25 08:35
Nikt
Co ci do tego kablu jeden
- 0 15
-
2025-04-24 17:35
Budowla (1)
A potem wystąpią o odszkodowanie, z moich,twoich i innych.Przeciez koszty ponieśli
- 4 11
-
2025-04-25 05:31
Bzdura, to samowola budowlana.
To jest altanka ogrodowa? A tylko tego typu budynku można stawiać na terenach ROD
- 5 1
-
2025-04-23 17:07
Opinia wyróżniona
(4)
@trojmiasto.pl może powinniście się tym zająć?
- 167 71
-
2025-04-25 05:45
A dlaczego ktokolwiek miałby się tym zajmować (1)
I jaki ty masz z tym problem ?
- 10 18
-
2025-04-26 11:09
Taki ze przepisy sa dla wszystkich
A ja ty masz z tym problem to się wyprowadz do ugandy
- 2 2
-
2025-04-24 13:36
Nic nie zrobią
- 5 0
-
2025-04-23 22:05
Dom
A ładnie tak donosić. No cóż jaka władza tacy wyborcy
- 32 43
-
2025-04-23 17:14
normalnie taka działka pod dom w tym miejscu to kosztoawałaby pewnie z milion, albo dwa, a tu proszę, za 60k na nie swojej
- 129 10
-
2025-04-23 17:11
Nie stać was na dom to innym zazdrościcie (4)
- 125 189
-
2025-04-25 17:05
Rudy
To jest działka rekreacyjna ROD.i nie morzna budować domu większego niż 35 m.a jeżeli go pobudował nielegalnie to musi go rozebrać.niech zajmna się nim związki ROD.
- 5 0
-
2025-04-23 17:22
Sprzedam zegarek i kupię dwie takie działki (2)
A za miesiąc po wypłacie postawie 2 domy
- 13 7
-
2025-04-25 14:59
Po co o tym pisać? Zrób to
- 0 0
-
2025-04-23 21:32
Nie oglądasz czasem zbyt wiele filmów fantasy ?
- 8 6
-
2025-04-23 17:07
;)
- 6 2
-
2025-04-23 17:02
(9)
Nie jest legalne
- 205 36
-
2025-04-23 18:13
A to zależy kto się buduje ;)
- 38 3
-
2025-04-23 20:14
Jest bo ma pozwolenie (3)
- 8 12
-
2025-04-24 16:59
(1)
Na pewno na RODach nie można tak budować i mieszkać
- 6 2
-
2025-04-25 00:56
Tak
Można
- 2 5
-
2025-04-26 11:10
Nie mozesz dostac pozwolenia
Na coś takiego, pomijając teren rodo który ściśle jest określony w ustawie co wolno a co nie to mamy jeszcze plan zagospodarowania
- 0 0
-
2025-04-23 21:23
Kilka dni temu był jakiś artykuł że rząd się bierze za takie budownictwo na ROD-ach, będą masowe wysiedlenia i likwidacje takich działek. Mają nie którzy po mieszkania a na działce urzędują cało rocznie.
- 14 10
-
2025-04-24 13:41
(2)
Jest. Dół musi mieć do 25 metrów kwadratowych. A w górę można ciągnąć wieżę
- 4 6
-
2025-04-24 16:59
(1)
Nie może
Na ROD-ach można postawić altanę lub domek letniskowy o powierzchni do 35 m², z wysokością do 5 m (dach stromy) lub 4 m (dach płaski). Taras lub weranda (do 12 m²) nie wliczają się do powierzchni zabudowy. Domek musi być wolnostojący i jednokondygnacyjny.- 11 2
-
2025-04-25 07:16
Nie ma słowa o jednej kondygnacji. Ma mieć 35m2 w podstawie, 5 metrów wysokości przy dachu z nachyleniem- 4 metry przy prostym.
- 3 1
-
2025-04-23 17:03
(31)
Nie powinno to nikogo interesować. Żyjmy i dajmy żyć innym
- 338 429
-
2025-04-23 17:15
powinno, bo jest to nielegalne (13)
tak to by każdy płaciłby za rod śmieszne pieniądze zamiast kupować drogi kawałek ziemi
- 99 20
-
2025-04-23 17:18
(4)
I gdzie problem. Zazdrosny?
- 47 109
-
2025-04-23 17:42
O co (1)
Patolu xD
- 38 15
-
2025-04-23 20:15
xD i wszystko jasne Dziecko tiktoka
- 13 18
-
2025-04-23 17:47
A czym to się różni od obozowiska żuli w parku?
- 27 7
-
2025-04-23 21:28
Nie zazdrosny tylko normalnie myślący, wszystkim takim powinni nakazać wyburzenie.
- 38 10
-
2025-04-23 18:49
To jest legalne. (6)
Regulamin rod. Powierzchnia domku nie większa nić 6x6 i 5,h m wysokości + 12 mkw tarasu.
- 11 7
-
2025-04-23 19:14
Ale nie można w nich mieszkać przez cały rok i zameldować się.
- 23 3
-
2025-04-23 21:28
Ale tylko sezonowo nie cały rok.
- 10 1
-
2025-04-24 09:59
Ale bez piętra..
- 3 7
-
2025-04-24 10:00
I kanalizacji, bez wynajmu na doby, bez stałego zamieszkiwania, etc. Trzeba się temu przyglądać...
- 7 5
-
2025-04-24 17:06
(1)
Proszę doczytać do końca . Można postawić tylko jednokondygnacyjny
- 5 4
-
2025-04-24 19:35
Ale w środku możesz bez problemu mieć niejedną antresole.
- 6 0
-
2025-04-23 20:14
Ma zezwolenie
- 7 12
-
2025-04-23 17:15
A dlaczego nie powinno? (2)
Co na przykład że ściekami?
- 44 3
-
2025-04-23 18:44
To samo co ze ściekami z innych działek.
- 11 1
-
2025-04-23 21:29
Beczka z dziurami wkopana i reszta do rowu melioracyjnego jeśli taki jest.
- 4 1
-
2025-04-23 17:21
(1)
Ta, i płacić za nich - utrzymanie dróg, ścieki, oświetlenie ulic itd - oni nie płacą za wiele rzeczy, za które każdy mieszkaniec musi zapłacić. Niech sobie żyją swoim życiem, ale nie za mój hajs.
- 79 13
-
2025-04-23 20:16
A za co tam płacisz ? Pokaż rachunki
- 6 24
-
2025-04-23 18:14
Ooo, inwestor zabrał głos :)
- 11 11
-
2025-04-23 18:56
Na budowie (3)
Powinni pracować TYLKO ludzie z wykształceniem budowlanym. Tzn. ZSZ oczywiście tylko budowlana oraz technikum budowlanym. Lub studiach budowlanych na podbudowie technikum budowlanego.
Reszta partaczy : wy.....?ć. Z budowy.
Ponadto szkolenie BHP i konkretne stanowiskowe.
Dotyczy przece wszystkim szefuńciuf firm pseudo budowlanych po technikum mieszania pasz.- 5 7
-
2025-04-23 20:17
Ja płacę i ja wybiersm kto ma mi stawiać dom (2)
- 2 12
-
2025-04-23 21:31
(1)
To wynajmij sobie tych dwóch z bajki pt. "Sąsiedzi" no i gitara.
- 4 2
-
2025-04-25 03:38
No oni na pewno
Mają wykształcenie kierunkowe
- 0 0
-
2025-04-23 21:26
(1)
Tak, tak. Ja i TY zapitalamy na cały etat żeby czynsz i media opłacić, może jeszcze jakiś kredycik do spłaty a taki pseudo działkowiec z ROD ma mini willę na działce i opłatę roczną 400-500 zeta plus woda i prąd a kanalizy wszystkie ROD-y jeszcze nie maja.
- 16 7
-
2025-04-24 19:37
Straszne.
I co w związku z tym, zadek piecze?
- 5 9
-
2025-04-24 09:58
No nie
Tak rodziła by się anarchia.
Nie chodzi o to, by komuś życie układać, alejak dobro wspólne jest dane w użyczenie na określonych warunkach, to trzeba tych warunków przestrzegać. Nadzór ROD powinien zadziałać, a za nim Nadzór Budowlany. Nie można stawiać niczego więcej niż altany, nie można też wynajmować domków działkowych na doby. Proste- 11 5
-
2025-04-24 17:04
Jak taka samowola będzie się działa to zlikwidują rody. To nie jest własność a tylko dzierżawa
- 6 2
-
2025-04-24 19:52
Kogoś kole w d...
- 4 7
-
2025-04-25 16:47
Deweloperka
To niech kupią działkę budowlaną i się budują nie będzie problemu
- 5 0
-
2025-04-26 17:28
Rod
Piękny komentarz brawo aby więcej takich ludzi pozdrawiam
- 0 0
-
2025-04-23 17:07
;)
- 6 2
-
2025-04-23 17:07
Opinia wyróżniona
(4)
@trojmiasto.pl może powinniście się tym zająć?
- 167 71
-
2025-04-23 22:05
Dom
A ładnie tak donosić. No cóż jaka władza tacy wyborcy
- 32 43
-
2025-04-24 13:36
Nic nie zrobią
- 5 0
-
2025-04-25 05:45
A dlaczego ktokolwiek miałby się tym zajmować (1)
I jaki ty masz z tym problem ?
- 10 18
-
2025-04-26 11:09
Taki ze przepisy sa dla wszystkich
A ja ty masz z tym problem to się wyprowadz do ugandy
- 2 2
-
2025-04-23 17:09
Opinia wyróżniona
(4)
Obok drugi stawiaja
- 95 26
-
2025-04-24 17:35
Budowla (1)
A potem wystąpią o odszkodowanie, z moich,twoich i innych.Przeciez koszty ponieśli
- 4 11
-
2025-04-25 05:31
Bzdura, to samowola budowlana.
To jest altanka ogrodowa? A tylko tego typu budynku można stawiać na terenach ROD
- 5 1
-
2025-04-25 08:35
Nikt
Co ci do tego kablu jeden
- 0 15
-
2025-04-25 11:25
Lewy pas
To mi przypomina kogoś, kto jedzie autostradą lewym pasem od początku do końca. Niby nie można ale się da. I teraz pytanie czy akceptujemy taki stan rzeczy?
Wyjaśniam mniej ogarniętym że jazda lewym pasem ma sens tylko wtedy gdy zdecydowana większość kierowców powraca po wyprzedzaniu na pas prawy. Tylko że nie może wyprzedzić np. Tira bo pas lewy jest zajęty przez człowieka który znalazł sposób na sukces (kosztem większości)- 4 0
-
2025-04-23 17:10
wygląda jakby miał spokojnie ze 100m2 (1)
- 53 13
-
2025-04-24 19:15
Wg prawa: 35m2 może mieć po obrysie. Do tego poddasze + 12m2 zadaszonego tarasu.
Ciężko powiedzieć czy ten ma więcej, bo widać go tylko z jednej strony.
- 0 0
-
2025-04-23 17:11
Nie stać was na dom to innym zazdrościcie (4)
- 125 189
-
2025-04-23 17:22
Sprzedam zegarek i kupię dwie takie działki (2)
A za miesiąc po wypłacie postawie 2 domy
- 13 7
-
2025-04-23 21:32
Nie oglądasz czasem zbyt wiele filmów fantasy ?
- 8 6
-
2025-04-25 14:59
Po co o tym pisać? Zrób to
- 0 0
-
2025-04-25 17:05
Rudy
To jest działka rekreacyjna ROD.i nie morzna budować domu większego niż 35 m.a jeżeli go pobudował nielegalnie to musi go rozebrać.niech zajmna się nim związki ROD.
- 5 0
-
2025-04-23 17:14
normalnie taka działka pod dom w tym miejscu to kosztoawałaby pewnie z milion, albo dwa, a tu proszę, za 60k na nie swojej
- 129 10
-
2025-04-23 17:18
(7)
Na działkach ogrodniczych ,nie wolno budowac takich domów. Moze to jakiś radny lub podobny.
- 147 23
-
2025-04-23 20:35
Jeżeli ma 35 metrów kwadratowych i 5 metrów wysokości to można. (1)
- 8 6
-
2025-04-25 17:08
Ok z tym się zgadzam
- 0 0
-
2025-04-24 06:19
(1)
Na Jasieniu pełno takich
- 3 1
-
2025-04-24 16:29
Na Jasieniu
Na Jasieniu nie tylko takie stoją. Tam jest praktycznie całe osiedle i takie prawie jak wille.
- 1 1
-
2025-04-24 09:44
na pewno z PO
- 1 6
-
2025-04-24 19:19
Oczywiście że wolno.
Dz.U.2021.1073
art. 13- 3 4
-
2025-04-25 17:07
Nawet Radnemu nie wolno budować .
- 0 0
-
2025-04-23 17:21
Dom na weekend w weekend (2)
Przecież to typowa altanka działkowa :)
Na pewno ma tylko 35 M2 :)
Typowo letni domek :)- 65 19
-
2025-04-23 21:33
(1)
Poczytaj sobie przede wszystkim co to jest i jak wygląda altana.
- 1 2
-
2025-04-24 19:39
Bardzo proszę:
Kwestie altanki na działce reguluje szereg przepisów, z którymi warto się zapoznać jeżeli zamierzamy przystąpić do budowy lub nabyliśmy działkę z istniejącą altanką. Na samym początku powinniśmy zadać sobie pytanie, co kryje się pod definicją altanka ogrodowa ? Na to pytanie odpowiada nam Ustawa z dnia 20 marca 2015 r. o zmianie ustawy Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw, która w Art.2 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 40) wprowadza definicje altanki działkowej- przez którą należy rozumieć wolno stojący budynek rekreacyjno-wypoczynkowy lub inny obiekt budowlany spełniający taką funkcję, położony na terenie działki w rodzinnym ogrodzie działkowym.
Tak więc nasza altanka może mieć konstrukcję drewnianą i murowaną.- 2 1
-
2025-04-23 17:23
To jest dzikarium, pawilony dla dzików ufundowali działkowcy w trosce o poprawę bytności rodzin w niesprzyjających warunkach. Pawilon będzie na siebie zarabiał, będzie można kupić marchew do dokarmiania, bilety dostępne będą w kasach oraz przez aplikację.
- 24 8
-
2025-04-23 17:24
Samowolka (4)
Powierzchnia zabudowy nie może być większa niż 35 mkw (liczy się to po obwodzie ścian zewnętrznych), wnętrze będzie więc nieco mniejsze;
wysokość to maksymalnie 5 m w przypadku dachu stromego oraz 4 m przy dachu płaskim (mierzy się to od poziomu gruntu do najwyższego punktu dachu).
Ale zacznijmy od tego:
Nie, takiego domku nie można wybudować na działce ROD. Wykluczają to wytyczne regulaminu dotyczące tego, co i jak można zbudować. Poza tym przepisy Prawa Budowlanego dotyczące budowy domu 70 mkw bez pozwolenia nie obejmują Rodzinnych Ogrodów Działkowych.
Przepisy umożliwiające budowę domu o powierzchni zabudowy do 70 mkw bez uzyskania pozwolenia, niczego nie zmieniają w przypadku ROD, gdyż dotyczą wyłącznie domów mieszkalnych, a zamieszkiwanie na działce w ROD jest niezgodne z prawem wyjaśnia Lidia Sosnowska na stronie Polskiego Związku Działkowców.- 87 8
-
2025-04-23 17:32
Najlepsze jest to, że ten dom jest już na ukonczeniu
Myślę że w tydzień go nie postawili, więc dlaczego do tej pory nikt nie reagował?
- 7 1
-
2025-04-23 17:37
A co na to Zarząd ROD? Nie widzieli tego?!? Czy rączka rączkę myje?!?
- 17 1
-
2025-04-23 22:14
Aleee...
Regulamin swoje ale jest oparty na paragrafach istniejącego i działającego prawa budowlanego który mówi zupełnie co innego. Każdy sobie żepkę skrobię
- 0 2
-
2025-04-24 13:43
Tralalala. Otwórz oczy. Pełno takich na ROD
- 1 0
-
2025-04-23 17:34
Kasę będzie robił (1)
Pod wynajem dla turystów. Ale spokojnie kilka interwencji policji i ktoś się zainteresuje .
- 64 7
-
2025-04-23 21:34
A potem pożar jak na Stogach.
- 2 1
-
2025-04-23 17:41
Nie interesuj sie (1)
- 42 78
-
2025-04-25 07:46
Ludzie tu się niczym nie interesują od 35 lat
A potem aj waj, że kraj rozkradziony, a ochrona zdrowia w rozsypce. Czesi mają rację, polaček to cwaniaczek i nawet sto lat niewoli z niego tego nie wypędzi
- 4 0
-
2025-04-23 17:44
lolek
ta brama też pewnie tam była? państwo z kartonu.
- 36 5
-
2025-04-23 17:44
Pewnie elitka (1)
Chce zarobić na turystach. Pod wynajem. Miesiąc, dwa maks i domek zniknie
- 30 8
-
2025-04-25 07:18
Dom
Puknij się, w głowę doktorku ile zarobi przez 2 miesiące, a ile wyda na budowę? Odrobinę inteligencji by się przydało.
- 1 0
-
2025-04-23 18:04
I dlatego z radoscia sprzedalam rodosa. To ie wypomna nie przycieta trawke ale sobie elita I pociotki postawila palace ktore potem... Czesto wynajmuja letnikom. A sezon sie zbliza.
- 28 4
-
2025-04-23 18:14
Wyznaczyć tamtędy jakąś drogę to będzie płacz..
- 15 3
-
2025-04-23 18:31
na ROD (2)
na ROD nie obowiązują żadne przepisy,tam prawo ustala prezes zarządu przy wsparciu prezesa zarządu wojewódzkiego i zarządu krajowego,statuty i regulaminy są bo muszą ale nie obowiązują bo prezesi zarządów ich nie znają i sami ustalają prawo dla pociotków i znajomych......byłem kiedyś na spacerze w ROD Nowolipie tam to dopiero są budowle,tam to dopiero widać prywatę,układy
- 38 14
-
2025-04-24 21:14
To samo w Otominie
- 0 1
-
2025-10-05 21:53
Owczarnia 46
Oj tutaj to dopiero są układy ,i nawet mieszka zarząd ,samochody na głównej alejce bo ...mieszkańcy mają po trzy i nie mieszczą się na ROD,prowadzone działalności gospodarcze , bogaci obywatele Ukrainy ,domki ponad metraż ,pełno rodzin ( nie biednych ) z dziećmi .Dużo przekrętów .
- 0 0
-
2025-04-23 18:44
To jest coraz popularniejsze. (2)
Na działce za darmo budują sobie domy całoroczne w najlepszych dzielnicach w trójmieście. Serio, trzeba coś z tym zrobić. Trzeba działki przenieść na obrzeża a w ich miejsce zrobić porządne osiedla. I uprzedzając komentarze, miejskie osiedla rozsądnie zagospodarowane a nie deweloperskie, te nikomu nie służą, oprócz deweloperom.
- 69 41
-
2025-04-23 22:23
Może Ciebie przenieśmy na obrzeża. Chyba że z obrzeży jesteś i liczysz że na osiedlu na działkach dostaniesz mieszkanie za bezcen. Tani frajer drogich czasów. To w sumie gorzej niż Pies ogrodnika. Powodzenia w życiu
- 8 11
-
2025-04-24 23:06
Za darmo budują. To spryciarze. Dla każdego rozsądnie zagospodarowane znaczy coś innego.
- 0 1
-
2025-04-23 19:06
Po pierwsze primo
To jest świetlica ogrodowa
- 23 9
-
2025-04-23 19:12
(2)
Prawo budowlane. Według art. 29 ust. 1 pkt 6, pozwolenia na budowę nie wymaga budowa altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i 35 m2 poza granicami miast oraz wysokości 5 m przy dachach stromych i 4 m przy dachach płaskich.
- 15 4
-
2025-04-24 19:23
Ujednolicili do 35m2
- 0 0
-
2025-04-25 07:35
Na ROD nie obowiązują przepisy prawa budowlanego tylko ustawa o rodzinnych ogrodach i regulamin ROD- tam jest zawarte co można stawiać i jakie elementy mieć na dzialce
- 0 0
-
2025-04-23 19:23
POlak już go swędzi (1)
co ja nie mogę a nin może ? ja mu pokażę
- 28 18
-
2025-04-24 23:08
I zazwyczaj działa to tak. Ja nie chcę tylko mu zabierzcie żeby nie miał tak jak ja.
- 1 2
-
2025-04-23 19:48
To może być świetlica i biuro zarządu ogródkow działkowych.
- 20 6
-
2025-04-23 20:18
Zgłaszać to
- 21 19
-
2025-04-23 20:27
Grubo
Dopiero teraz to zauważyli
- 14 2
-
2025-04-23 20:34
Są równi i równiejsi jak widać
Albo brak kontroli
- 21 6
-
2025-04-23 20:34
To z kontenerów
Jest legalne, macie ból rzyci? Minus taki, że jak miasto stwierdzi, że likwiduje rod to nie ma się nic do gadania. Ogólnie wszystkie działki z Gdańska będą przeniesienie do Sobieszewa. Najlepsze są domki na rod jasień. Polecam zobaczyć. ;)
- 18 19
-
2025-04-23 20:48
jeśli dostał pozwolenie na budowę to czemu ma być nielegalne (1)
coo? ściska polakówa biednego?
- 13 33
-
2025-04-24 14:55
Jak będzie pożar to sie dowiesz dlaczego
- 0 1
-
2025-04-23 21:02
Zal (2)
Wydaje mi się ze tymi działkami ktoś się powinien zając . Już dawno nie są to działki rod tylko oni stawiają se chaty po taniosci w gdansku pora chyba nad tym zapanować , w dodatku są to super miejsca pod jakieś ładne osiedla usługi itp . A te działki to tylko straszą . Jakieś gdańskie slumsy .
- 23 24
-
2025-04-23 22:42
Tutaj nie da się mieszkać bo przez całą zimę prąd i woda jest wyłączona i nie ma się dostępu. I w sezonie jest to dopiero i tylko w danych godzinach. Mam tam działkę i nie zauważyłam jeszcze żeby ktoś tam gdzieś mieszkał. A domki robią żeby ładnie wyglądało żeby posiedzieć a nie że szopa stoi i tyle.
- 1 4
-
2025-04-26 08:26
Gadasz glupoty
Woda i prąd są 3x droższe niż te dla domostw, nie opłaca się żyć na dzialkach
- 0 0
-
2025-04-23 21:03
Gdzie jest
Zarzad
- 17 6
-
2025-04-23 21:47
Czas przenieść działki na obrzeża miasta.
W powstałych miejscach miasto powinno wybudować bloki i place zabaw dla dzieci.
- 21 28
-
2025-04-23 22:12
Gul skoczyl z zazdrosci? Konfident
- 29 36
-
2025-04-23 22:27
(1)
Oczywiście, że to nielegalny proceder. Na Matarni jest całe osiedle domów na działkach i nikt nic z tym nie zrobi!!! I nie mieszkają tam biedacy! Płacą grosze i śmieją się innym w twarz, a człowiek ledwo wyrabia na spłatę kredytu
- 30 18
-
2025-04-24 19:27
Kup sobie prawo do rodosa, postaw domek i rób to samo.
Żal d. ściska, że ktoś mieszka na działkach... Spróbuj sam tego miodu, szczególnie w zimie.
- 3 4
-
2025-04-23 23:26
Już jeden dom w tym rejonie zlikwidowany
- 11 2
-
2025-04-23 23:40
Te domy nie są na działkach rodos. i tyle w temacie
- 7 17
-
2025-04-23 23:50
(1)
Gdynia Redłowo działki ROD a tam normalne domy przy SKM
- 12 4
-
2025-04-24 14:53
Rod- os
Ten odcinek sprzedany i z rod nie ma nic wspólnego chętni dostali odszkodowania i nowy teren Gdynia Babie doły o wiele fajniej jak tam cisza spokój
- 2 0
-
2025-04-24 05:19
Nie zazdrość rowerzysto, skoro masz mniejszy
- 19 14
-
2025-04-24 06:22
do rozbiórki (1)
to samowola budowlana
- 17 12
-
2025-04-25 07:33
Ijo ijo nadzór budowlany trzeba to rozebrac bo marian z internetów znawca tak powiedzial
- 0 1
-
2025-04-24 07:17
do 5 metrów wysokości to legalne, cały domek na rod może mieć 35m2
do 5 metrów wysokości to legalne, cały domek na rod może mieć 35m2
- 14 3
-
2025-04-24 07:26
Nie jest legalne
- 9 5
-
2025-04-24 08:08
Maniek
Poproszę o namiary i komu z zarządu ROD i Radnym z Miasta trzeba dać kasy ( łapówki ). Taka budowla na ROD śmierdzi z daleka. A gdzie nasze ukochane służby budowlane i
- 19 8
-
2025-04-24 09:21
Skandal. Szczególnie że...
...eurokraci chcą zabronić budownictwa jednorodzinnego. A tu takie coś, i to w mieście wolności.
- 10 7
-
2025-04-24 09:23
Nie na widzę konfidentów
- 16 12
-
2025-04-24 10:00
Ten teren nie należy już do rod
- 5 6
-
2025-04-24 10:21
(1)
To jest kolejny powód żeby działki ROD zlikwidować !!! Albo patologia, albo cwaniactwo ! Działki poza miasto !!!
- 20 18
-
2025-04-25 07:32
I cyk 10 piętrowe bloczki okno w okno I powódź co lipiec
Robyg lubi to- 2 0
-
2025-04-24 10:39
(1)
Zapisałeś już to w swoim kapowniku ?
- 17 8
-
2025-04-26 06:32
Niech ludzie się cieszą Brawo
- 0 0
-
2025-04-24 10:57
A co to kogo obchodzi ma ochotę niech stawia na swoim kawałku ziemi a reszcie kij w oko
- 15 18
-
2025-04-24 12:49
Halo
Sygnaliści, lepiej rozejrzeć się w koło siebie!!! Jeszcze raz w koło siebie!!!!
- 14 9
-
2025-04-24 13:35
Domy na ROD (1)
Proszę sobie zobaczyć domy na ROD ul.osada kolejowa 5a i 5b.tak!nawet adresy na domach są. I należą do rod w gdyni. chaty piętrowe. I mają po 150 metrów conajmniej. Wiem! Bo obok pracuję
- 8 5
-
2025-04-24 14:57
Rod-os
Osada kolejowa w Gdyni??? To na pewno nie teren Rod ,bzdury Kamilo
- 3 0
-
2025-04-24 13:51
Bardzo dużo ludzi na działkach ROD mieszka ,ale to nie wina ludzi lecz państwa bo żeby mieć mieszkanie trzeba wziąść kredyt nie każdego na to stać i nie każdy chce sobie założyć sznur na szyję w postaci kredytu
- 16 13
-
2025-04-24 15:12
legalne jak budowa nowego bloku 2 metry od głównej jezdni ... teraz już można , wszystko można ... ale nie tobie i przeciętnemu Kowalskiemu , niestety nici z darmowego apartamentu :(
- 4 2
-
2025-04-24 15:31
Jestem ciekaw jak to się potoczy.
Zamiast kupować 50m klitkę na osiedlu obok za 3/4 miliona, wolę taki dom ( tam jest całe piętro na -1, parter i poddasze)i jeszcze na niezłe auto zostanie.Zdaje się że na ROD czynsz jest z tysiak za rok? Poważnie się przyglądam.
- 9 4
-
2025-04-24 15:45
A miały być szopy na szczotki i grabki...
Nie fair wobec innych ktorzy za swoje domu płacą coraz większe podatki z każdym rokiem
- 12 4
-
2025-04-24 15:47
Zazdro (3)
Większy niż ja mam na działce budowlanej w Gdańsku wzniesiony zgodnie z wydanymi warunkami zabudowy. Zazdro.
- 46 7
-
2025-04-24 15:57
Jak widać patologia dalej ma się dobrze. (1)
Pytanie jak coś takiego można ubezpieczyć lub podpisać umowę np. na wywóz nieczystości chyba, że wcinka w kanalizę też po nielegalu zrobiona. Pomijam już kwestię odbioru budowlanego.
- 14 1
-
2025-04-24 16:14
xD przecież nikt się nie bawi w jakieś odbiory czy wywozy nieczystosci czy ubezpieczenia.... woda, prąd na lewo, śmieci wywali byle gdzie albo komuś podrzuci i tyle. Ewentualnie jakieś szambo sobie zrobi
- 11 5
-
2025-04-24 16:34
ale ty masz a do niego nigdy nie będzie to należeć ...jeszcze będzie lament...działka to dzierżawa
- 3 0
-
2025-04-24 15:50
a inni wlasciciele rok w rok coraz wyższy podatek od nieruchomosci...troche nie fair
- 27 4
-
2025-04-24 15:54
Opinia wyróżniona
Zaraz będzie lament jak każą go rozebrać jako samowolę. (1)
Momentalnie pojawi się jakiś program interwencyjny i będzie coś w stylu jaki to właściciel jest pokrzywdzony przez prawo.
- 68 10
-
2025-04-27 19:41
No co ty, nikt im niczego nie karze.. Wladze Rodo przełkną to bo sami maja takie domy
- 0 0
-
2025-04-24 15:58
Budowa na ROD (2)
Czy na ROD też trzeba mieć...?
1. Pozwolenie/zgłoszenie na roboty budowlane.
2. Uzgodnienie/WT z ZDiZ.
3. Uzgodnienie/WT z Wodociągi Gdańskie.
4. Uzgodnienie/WT z Gdańskie Wody.
5. Uzgodnienie/WT z GIWK.
6. Uzgodnienie/WT z PGNiG.
7. Pozwolenie/zgłoszenie wodnoprawne - Polskie Wody.
8. Uzgodnienie/WT z Energa.
9. Uzgodnienie/WT z dostawcą multimediów.
Czy po prostu się wchodzi i buduje z marszu?- 15 3
-
2025-04-24 19:28
TAK
- 0 1
-
2025-10-05 22:00
Owczarnia 46
Niestety nie trzeba mieć ,a do tego władze miasta się na to godzą ,są nawet stawki inne dla tych co przebywają cały rok i tych co tylko w sezonie .
- 0 0
-
2025-04-24 16:33
przecież to dzierżawa to po co ten wydatek....i tak będzie deweloper
- 3 3
-
2025-04-24 17:38
To nie dom. To hotel.
- 1 2
-
2025-04-24 18:53
Polak jednak potrafi. Przeciez nie można budować takich domów na Rod.
- 5 3
-
2025-04-24 19:02
Zielone płuca miasta
- 4 2
-
2025-04-24 19:11
Zależy od powierzchni
Wysokość domku max 5 metrów od ziemi do czubka dachu,nie powinien przekraczać 35 m kwadratowych inaczej jest to nie zgodne z prawem .Zaznaczam że działki ROD nie są własnością użytkownika tylko jest to dzierżawa i nie wolno wynajmować turystom
- 6 1
-
2025-04-24 19:38
A może łatwiej zapytać
A nie się wtrącać bez potrzeby
- 6 4
-
2025-04-24 19:41
Dom
Dupę ściska że ktoś buduje
- 7 9
-
2025-04-24 19:52
Sprzedać tereny deweloperom
Sprzedać tereny deweloperom i postawić osiedle betonoza mi się podoba. Domki altanki są beee
- 5 4
-
2025-04-24 20:07
Opinia wyróżniona
(5)
Według mojej wiedzy na działce ROD można pobudować dom rekreacji indywidualnej o pow. zabudowy 35m2 i wysokosci nie przekraczajacej 5m. No chyba, że przepisy w ostatnim czasie zmieniły się.
- 58 7
-
2025-04-25 08:28
to dlaczego na stogach cały zarząd ma albo piętrowe domki albo domki holenderskie , po dwie działki ...na ciotkę , na wujka ... o wynajmie nie wspomnę bo jakoś w okresie letnim samochody na obcych rejestracjach i ciągnące stada z materacami na plażę
- 4 0
-
2025-04-25 12:50
Popraw mnie, jeśli się mylę (1)
Ale to nie jest przypadkiem 30 m. kw,, zamiast wspomnianych przez Ciebie 35 m. kw.?
- 1 2
-
2025-04-26 15:14
Kiedyś było 25 teraz jest 35 wliczane są tarasy obudowane i też ważna rzecz wysokość. Nie wolno wynajmować i czerpać korzyści. Jeżeli są auta na rejestracji zagranicznej to na pewno nie właścicieli bo tylko osoby mieszkające w Pl mogą nabyć to.
- 0 0
-
2025-04-25 17:56
Chyba dotyczy to dzialek budowlanych , a nie ROD, i to musi byc minimum 500m2.
- 2 2
-
2025-04-26 15:11
Bo tak jest wliczane są tez tarasy któreś obudowane z każdej strony. Na moim ogrodzie 80%jest domów większych. Ja mam malutki 25 m plus taras. W Gdańsku jest siedziba przecież związku ogródków działkowych bo tam są Szkolenia
- 0 0
-
2025-04-24 20:56
Wielki dom na działkach ogrodniczych w Brzeźnie ul Hallera
Od jakiegoś czasu obserwuje budowę willi na działce ogrodniczej Czy nikt tego nie kontroluje? Czy to jest legalne? Czy prezes ogródków działkowych udaje że tego nie widzi czy dostał jakąś dole żeby siedział cicho? Widać że każdy robi co chce na działce państwowej i nikt się tym nie interesuje Trzeba zgłosić to oficjalnie do Urzędu żeby się wzięli za tych złodziei i kombinatorów bezczelnych
- 8 5
-
2025-04-24 21:05
Willa na terenie ogródków działkowych w Brzeźnie ul Hallera
Jak można nie pisać z nienawiścią i hejtem kiedy widzi się taką budowlę na działce ogrodniczej zamiast altanki i pomidorków bo to przecież mają być Zielone płuca miasta Gdańska Ale widać każdy kombinuje jak może i ma przepisy w dpie
- 12 2
-
2025-04-24 21:11
Opinia wyróżniona
Willa na terenie ogródków działkowych na ul Hallera w Brzeźnie (6)
Jestem ciekawa jakim cudem można stawiać taką willę na terenie państwowych działek Co na to prezes działek? Czy ktoś ma nad tym kontrolę? A co na to Urząd Miasta Gdańska? Czy to są te Zielone płuca Miasta?
- 88 14
-
2025-04-25 08:45
Można budować domki o podstawie 35m2 i 5 m wysokości, czyli z piętrem to 70m2. (1)
- 7 3
-
2025-04-25 18:44
Taki szczegół
Może być 5m wysokości ale wewnątrz jedynie antresola. Oczywiście nikt tego nie sprawdza...
- 5 0
-
2025-04-25 16:45
To deweloperka (1)
Tak na Jasieniu na ROD pobudowali całoroczne duze domy nie płacą za wodę, za czynsz ,podatku nie muszą płacić w nosie wszystko mają przepisy urzędy mieszkają kilkanaście lat .Uważam że jest to nie w porządku to miały być ogródki a to osiedle mieszkalne
- 7 0
-
2025-04-25 20:42
Nie placą za wode?A kto robi oplate roczna za dzialke ty?
- 0 5
-
2025-04-26 18:08
Ojtam ojtam
Może to prezes buduje
- 0 0
-
2025-04-26 18:29
Samowola
Te "zielone płuca" zostały wysiedlone i czekają na budowę kolejnego osiedla.
- 0 0
-
2025-04-24 21:11
na ROD
na rod-ach nie obowiązują żadne przepisy,reguły ustala prezes (regulaminy i statut to fikcja) na ROD rządzą układy z poparciem prezesa zarządu wojewódzkiego i zarządu krajowego,a najgorsze że nikt tego nie kontroluje,nie nadzoruje-czas najwyższy aby urzędy kontroli skarbowej wkroczyły do wszystkich ogrodów w województwie,czas najwyższy aby urzędy miasta wkroczyły na kontrole np pomiędzy Piekarniczą a Kartuską
- 12 3
-
2025-04-24 21:17
Willa na działkach w Brzeźnie ul Hallera
Kochani wy nie widzieliście początków budowy tej chałupy Wy nie zdajecie sobie sprawy jak wielki dół i ile betonu i zbrojenia tam weszło Beton lali nawet w nocy Wiem bo często tam przechodziłam i widziałam Pod ziemia mieści się druga część tej chałupy która nie grzeszy wygladem
- 14 2
-
2025-04-24 21:30
Wynajmę domek
To przecież lokale do wynajęcia dla "inżynierów" na działkach na Jasieniu to domki po 300 M2 a nie ma kanalizacji
- 0 2
-
2025-04-24 22:08
Dramat podpierda... bo się nudzę masa k ra
Co się z wami dzieje aby tylko podpier... żyjcie własnym życiem . Ktoś miał pomysł to zrobił potem będzie się martwić. I ogólnie to szukajcie kurierów parkujących na awaryjnych na chodniku żeby wam dostarczyć jedną z 50 paczek .masakra
- 5 8
-
2025-04-25 00:04
Nie wiem,czy legalne
Ale takiego kablującego kolegi to bym nie chciał znać,co komu do domu,jak dom nie jego. A może to były członek organizacji ORMO ?
- 1 6
-
2025-04-25 00:09
Na działkach rodzinnych ogródków to taka zabudowa jest nielegalną budowa powinna być wstrzymana
- 4 2
-
2025-04-25 00:12
Ustawa
Ustawa jasno mówi: 35 mkw powierzchni, do 12 mkw tarasu, wysokość 4m przy płaskim dachu, 5m przy stromym (ponad 12°). Nie ma nic o kondygnacjach. Na moje oko dach płaski jest a w 4 m ciężko dwa piętra upchać. Chyba, że zaczną poniżej poziomu gruntu. Albo skarpa jakaś?
- 0 1
-
2025-04-25 07:02
Masakra
Jak usunąć te powiadomienia bo przez takich jak ty panie autorze to już nie jest dawno raport trójmiasto. Tragedia, lepiej postawić kolejne osiedle które po 10 latach prosta mchem? Widocznie stać kogoś żeby wybudować, widocznie stać kogoś na ewentualne kary, widocznie jest ktoś świadomy że może będzie musiał to zdemolować. Panie biedny takie działki jak kosztowały kilka 1-5 tysięcy kilkanaście lat temu, teraz za działkę z samym płotem do wymiany i porośnięta trawa trzeba dać kilkadziesiąt. Zazdrość i zawiść do czego to wszystko zmierza?
- 3 4
-
2025-04-25 07:13
Palaczki (2)
Typowo polskie podjebać kogoś bo mi się nie podoba.
- 4 4
-
2025-04-25 11:03
No właśnie Polacy przeciw polakówom (1)
Nikt nikogo jeszcze nie podkablował a większość komentarzy to raczej wyraz frustracji wynikającej z bierności systemu na ignorowanie prawa czyli cwaniactwo. No przecież chyba umawiamy się jako społeczeństwo na sprawiedliwe zasady spisane w formie prawa polskiego, które ktoś bezkarnie łamie i w tym szkopół. Twój tok rozumowania jest taki, że ktoś kto omija kasy samoobsł. w takiej Biedrze bez kasowania jest spoko bo ograł system a jeśli to świadków oburza to coś jest z nimi nie tak. ( To jakiś absurd)
Niech se ten JEDEN mieszka czy zarabia na nielegalu w tym rodzie ale WIELU jest takim przypadkiem skonsternowanych: to mamy prawo czy nie, to musimy płacić podatki czy nie, mam pytać urząd o pozwolenie na to czy na tamto. Ale w Twojej opinii ktoś prawy to frajer a cwaniak to Ktoś. Tym tropem wszyscy (omijający nasze wspólne zasady) złodzieje, mafia, piramidy finansowe i wszelką przestępczość to są ludzie zasługujący na "szacun"
Moim zdaniem Ty jesteś Polak.- 2 1
-
2025-04-25 14:05
Żyłka ci peknie
- 0 1
-
2025-04-25 07:43
I co? Żal 4 litery ściska?
- 3 3
-
2025-04-25 07:53
Normalny domek
Według dzisiejszych przepisów altanka domek a ROD może mieć 35 m2 podstawy niewliczajac tarasu i do 5 metrów wysokości przy dachach stromych,to nie komuna gdzie altanki max 20m2 mamy 21 wiek trzeba iść do przodu i mniej zawiść będzie lepiej
- 2 4
-
2025-04-25 08:01
Co z wami polacy
Nie najlepiej niech działkowcy zbiją altanke z desek i tam siedzą jak bezdomni tego chcecie super domek jest 21 wiek wszystko się rozwija działki domki i ogrody na nich również
- 4 5
-
2025-04-25 08:34
Nikt
Pilnuj swoich interesów i nie kabluj
- 2 5
-
2025-04-25 08:35
Skandal
Budowałam dom więc wiem ile pozwoleń musi być żeby rozpocząć budowę.Ale zaczyna się od najważniejszego ,zakupu działki za horrendalną kwotę.Tutaj działka za friko a właściciel bezkarnie robi co chce.Skandal ,co na to inni właściciele którzy mają działki obok.A gdzie są służby z urzędu miasta,przecież to nie może być bezkarne
- 5 2
-
2025-04-25 08:37
Niki
Super też będę budować podobny
- 4 1
-
2025-04-25 08:55
60
j.w.
- 1 1
-
2025-04-25 09:45
Zarząd na działkach nic nie robi i pozwala na wszystko ,gdzie jest zarząd Wojewódzki ,co na to miasto
- 2 1
-
2025-04-25 10:26
Ala
Przez takich kapusi robi się nie dobrze ,ludzi wszystko boli i na wszystkich donoszą to chyba taka nowa moda ostatnio.
- 2 3
-
2025-04-25 10:37
Kościółek (1)
Kościółek buduje nawiedzony działkowicz .Proboszcz pomoże zalegalizować , i ........ pójdą droga że szkoda działkowca, szkoda .... Itd.itd służy wiernym , i....... Zostanie
- 0 3
-
2025-04-25 14:04
Bierz tego mniej
- 0 0
-
2025-04-25 11:56
Nic nowego
NA każdym RODzie tak budują - nielegalnie zazwyczaj.
- 1 1
-
2025-04-25 17:17
A zastanòwcie się (1)
Moze to jednak nie ROD tylko działki juz budowlane?
- 0 1
-
2025-04-25 19:40
To ja się pytam kiedy i gdzie była wystawiona ta działka na sprzedaż?! Bo też bym kupił!
- 1 0
-
2025-04-26 07:51
Przecież działki są do likwidacji. A te w mieście w 1 kolejności.
- 1 0
-
2025-04-26 08:00
Na działkach mieszka patola. Nigdy nic tego nie zmieni. Ludzie którzy mają kasę na dom decydując się na działki rod to najgorsze dno mentalne.
- 2 0
-
2025-04-26 11:46
Napewno to sprawdza i dadza odpowiedz w telewizji Po
- 0 0
-
2025-04-26 16:14
Typowa polska mentalność podp.....y
Wolą zaglądać sąsiadowi do śmietnika co je i pije.Jak za komuny.Wszystko ich interesuje,tylko nie swoje.Coś strasznego się z tymi ludźmi dzieje,albo brak zajęcia.Jak coś do kamieniołomu.Zarobią,i spać pójdą ze zmęczenia.I nie będzie czasu na myślenie i pisanie pierdół.
- 0 2
-
2025-04-26 16:24
Czy jest jeszcze takie miejsce w tym kraju,gdzie można żyć normalnie
Sam mam już dość .Masz swoją własność,i nic nie możesz na niej zrobić,gdyż klepią nam tylko zakazy i przykazy. Pierdnąć nie mogę,bo sąsiad zaraz dzwoni na policję.Dążymy do totalnego samobójstwa normalności.Dajemy się poprostu dymać przepisom,w każdym detalu.Chcę żyć spokojnie,z uśmiechem na twarzy,ale się nie da.Chcesz dla siebie coś zrobić fajnego,i nawet na własnej ziemi,a i tak muszę pytać o zdanie urzędu,który mnie pilnuje,żebym nie miał lepiej niż inni.Chory kraj normalnie
- 0 2
-
2025-04-26 20:38
Przecież to szklarnia
- 0 0
-
2025-04-26 23:50
Może nachodźcy sie budują.
I nie wiedzą że tylko 35m2 można.
Działkę tanio kupili to przynajmniej chata będzie większa.- 0 0
-
2025-04-27 15:50
Dom
To zobaczcie domy pobudowane w ROD w Jasieniu na Kartuskiej??
- 0 0
-
2025-04-27 21:39
Na modrej olszynka też stoją domy i wynajmują nic nie robią z przepisów nadzór budowlany nie może zastac właściciela
- 1 0
-
2025-04-28 13:33
Co z wami?
Niech każdy pilnuje swojego,bo od jakiegoś czasu sami konfidenci w około. Ból d**y macie?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.