Potrącenie dziecka na "przejściu sugerowanym"
-
Lubię to 5
-
Super 2
-
Trzymaj się 1
-
Ha ha 20
-
Wow
-
Przykro mi 12
-
Wrr 19
- Wszystkie 59
Opinie (116) 6 zablokowanych
-
2026-05-11 17:10
Dobrze ze wiadomo gdzie (5)
- 79 2
-
2026-05-11 17:45
(3)
Ul. Łucznicza-Gdańsk. I to nie jest przejście sugerowane tylko wyniesione skrzyżowanie. Jak rodzice dzieciaków nie pilnują to takie są efekty. A hulajkę się przeprowadza.
- 31 9
-
2026-05-11 18:05
Zwykłą? Od kiedy?
- 1 13
-
2026-05-11 18:23
Mi tam kiedys tez rowerzysta pokazal srodkowy palec jak wjechal mi przed maske (1)
- 5 1
-
2026-05-11 18:27
Trzeba było zapamiętać i nie zatrzymywać się następnym razem
- 6 5
-
2026-05-11 17:54
Pruszcz Gdański przy ulicy Suchodębskiej
- 1 3
-
2026-05-11 17:11
(19)
Czyli wina dzieciaka, rodzice jak nie maja OC to beda placic
- 211 30
-
2026-05-11 17:26
Idź i zapłać za kurs doszkalający z przepisów (6)
Może się nauczysz jak kierowca ma się poruszać w strefie tempo 30
- 8 74
-
2026-05-11 17:32
No podaj przepis? Bo tu wina dzieciaka i lepiej jakby rodzice mieli OC
- 50 7
-
2026-05-11 17:34
Ale co ma do tego strefa ograniczenia do 30km/h?
Strafa ta nie upoważnia pieszych do wtargnięcie na jezdnie pod nadjeżdżający pojazd. pieszy nie ma pierwszeństwa...
- 69 2
-
2026-05-11 17:47
To o czym "pomyślałeś" obowiązuje tylko jak nie ma wyznaczonych ciągów pieszych. Tu są więc obowiązuje "standardowe" przepisy. P.s. strefa ograniczenie do 30 a nie strefa "tempo 30".
- 5 3
-
2026-05-11 17:56
Chyba ci się pomyliło ze strefą zamieszkania.
- 24 0
-
2026-05-11 18:54
(1)
Strefa 30 i przejście sugerowane daje pierwszeństwo pieszemu? Nie pisz bzdur!
- 19 3
-
2026-05-11 19:58
skrzyzowanie daje. poszukaj sobie kto ma pierwszzenstwo na skrzyzowaniu jezeli nei ma przejscia dla pieszych
- 3 16
-
2026-05-11 17:30
Jeśli strefa zamieszkania - nie (tu kierowca zawsze ustępuje pieszemu) (9)
Jeśli kierujący skręcał - nie (art 26 ust 2 PoRD). Gdyby tylko wklejając info dało się podać dokładną lokalizację, gdyby tylko...
- 5 6
-
2026-05-11 17:38
(7)
pszejście sugerowane nie oznakowane kierowca zawsze ma pierwszeństwo, kropka. nie piszemy o strefie zamieszkania!, bo tu wszędzie pieszy ma pierwszeństwo.
- 23 4
-
2026-05-11 18:06
Bzdura. (6)
Jeśli kierowca wykonuje manewr skrętu, nie musi być żadnego przejścia, a i tak ustąpić musi. Ale skąd ma to wiedzieć ktoś niepiśmienny...
- 4 28
-
2026-05-11 18:21
Teraz to cię trochę poniosło. (2)
Ale najlepszym pomysłem było by zniesienie pierwszeństwa pieszych. Bo odkąd wprowadzili to ludzie przestali wogole myśleć. Wchodzą pod koła. Komórkowe zombi to już wogole nie skomentuje. Pierwszeństwo nie daje prawa wychodzić pod samochodu albo wymuszać że samochód będzie hamował z piskiem.
- 24 7
-
2026-05-11 19:00
Weźcie wy prawnicy od 7 boleści przeczytajcie artykuł 26 od dechy do dechy (1)
a później się wypowiadajcie
- 4 4
-
2026-05-11 23:29
Prawo prawem.
Ale nie zwalnia od myślenia. A ten przepis pierwszeństwa wyłączył wogole myślenie części społeczeństwa. Wybacz. Często obserwuje zachowania najmłodszych. Czy małolaty jak przechodzą przez ulicę bez przejścia czy nawet na pasach. Żadne które widziałem jeśli idzie samo lub w grupie koleżeńskiej ani razu się nie zatrzymuje. Ostatnio był cud że kierowcy się udało bo grupa g*wniarzy na rowerkach i hulajnogach wjechała bez ostrzeżenia. Takie sytuacje widać na codziennie. Uczcie dzieci. Nawet jeśli wy macie to gdzieś.
- 3 2
-
2026-05-11 18:22
Pieszy nie może wejść pod jadące auto (1)
Bez różnicy, czy ma zielone, czy jest przejście dla pieszych, czy przejście sugerowane, czy przechodzi przez ulicę poza przejściem
- 12 6
-
2026-05-11 20:05
Jak pieszy ma zielone, to dlaczego samochód wjeżdża na przejście? Kierowca nie może wjechać w pieszego, nawet jeżeli by mu się wydawało, że to zgodne z przepisami, lub czymkolwiek innym.
- 4 0
-
2026-05-11 19:20
odsyłam do art.2 -11a!, czytanie nie boli ,,to jest miejsce do przekroczenia jezdni ale nie jest przejsciem",kropka.
- 9 0
-
2026-05-12 06:01
Jezeli dziecko jechało na hulajnodze a nie ma ścieżki rowerowej na przejsciu to dziecko ma pozamiatane
- 2 2
-
2026-05-11 19:41
na podstawie zdjęcia które nic nie wnosi tak sądzisz? (1)
masz prawko z czipsów? opcji jest dużo. ja mam wątpliwości i bym się nie zdziwił jak by to tradycjnie kierowca był sprawcą. w końcu powodują 86% wypdków. są sprawcami 3/4 wypadków z udziałem pieszych i 2/3 z udziałem rowerzysty.
- 3 8
-
2026-05-12 06:25
ze zdjęcia, nie jest to strefa zamieszkania, nie ma przejścia dla pieszych i jest to wina pieszego opiekuna dziecka!!
- 5 1
-
2026-05-11 17:11
Miejmy nadzieję, że pieszy posiada polisę OC.
- 29 5
-
2026-05-11 17:12
(4)
Czyli nie ma formalnie przejścia w tym miejscu. Czyli wtargnięcie na drogę.
- 73 9
-
2026-05-11 17:24
Czyli wróć na egzamin (3)
I dowiedz się jak działa strefa tempo 30
- 2 31
-
2026-05-11 17:31
To nie strefa zamieszkania, gołąbku.
- 16 1
-
2026-05-11 17:32
Dziala tak, ze tam nie ma przejscia
- 18 1
-
2026-05-11 17:51
No to jak działa expercie?
Z tego co pamiętam to nie muszą być oznaczone progi spowalniające tylko
- 1 4
-
2026-05-11 17:12
(8)
Tam jest ograniczenie do 30km/h plus strefa zamieszkania pieszy może przejść w dowolnym miejscu przez ulicę to samochody mają się dopasować
- 17 62
-
2026-05-11 17:13
Zdecyduj się, co tam jest, bo jedno z drugim się wyklucza
- 28 1
-
2026-05-11 17:14
Nie masz racji
- 5 1
-
2026-05-11 17:14
W strefie zamieszkania nie obowiązuje 30km/h
- 22 1
-
2026-05-11 17:33
(2)
Przejsc moze ale ustępując autom
- 6 3
-
2026-05-11 19:42
zależy. jak nie ma przejscia to w obrebie skrzyzowania pieszy ma pierwszeństwo jeżeli samochod skręca (1)
warto douczyc sie przepisów bo troche wstyd.
- 2 2
-
2026-05-12 07:38
A przeczytałeś opis? Bo tam wynika że z jednego kierunku się zatrzymał a z drugiego nie.
- 0 0
-
2026-05-11 17:39
To jaki znak w końcu? (1)
Strefa ograniczenia do 30km/h a strefa zamieszkała to dwa różne znaki które nie mogą być stosowane równocześnie.
W strefie ograniczenia do 30km/h kierujący ma obowiązek poruszać się nie szybciej niż 30km/h zaś w strefie zamieszkałej obowiązuje prędkość do 20km/h, pieszy ma pierwszeństwo oraz wyjeżdżając ze strefy kierujący włącza sie do ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim- 13 0
-
2026-05-12 07:38
Strefa 30 oraz jest to skrzyżowanie wyniesione a nie przejście sugerowane.
- 0 0
-
2026-05-11 17:13
(7)
A czy na sugerowanym kierowca przypadkiem właśnie nie ma obowiązku udzielenia pierwszeństwa pieszym?
- 5 53
-
2026-05-11 17:14
Obyś nie miał/a prawa jazdy
- 22 3
-
2026-05-11 17:14
Nie. Bo tam nie ma przejscia
- 23 0
-
2026-05-11 17:21
jeszcze czego
- 8 1
-
2026-05-11 17:35
Na sugerowanym NIE
- 12 0
-
2026-05-11 19:43
ma ale to zalezy czy skreca czy jedzie prosto. wszystko jest w ustawie o przepisach drogowych
- 1 0
-
2026-05-11 20:58
Opinia (1)
Kierowca nie musi udzielic w takiej sytuscji pieszrmu pierwszenstwa
- 0 2
-
2026-05-12 07:39
Twoja opinia mija się z prawdą
- 1 0
-
2026-05-11 17:14
Dobrze, że jest podana lokalizacja. Dobry news
- 15 1
-
2026-05-11 17:15
Na przejściu sugerowanym pieszy nie ma pierwszeństwa (6)
Natomiast rzeczywiście połączenie tego z ogólnomedialnym trąbieniem, że teraz pieszy ma pierwszeństwo, prowadzi do niebezpiecznych sytuacji. Szczególnie niebezpieczne jest to ścieżkach rowerowych, bo w Gdańsku prawie wszystkie przejścia przez ścieżki rowerowe są sugerowane bo urzędnicy "zapomnieli" postawić znaków pionowych. Dlatego dochodzi do sytuacji, że jak przejście jest przez ścieżkę rowerową i ulicę, to kierowca w 1,5-tonowym samochodzie musi ustąpić a rowerzysta nie.
- 49 7
-
2026-05-11 17:20
Twoja wiedza na ten temat też jest sugerowana
- 4 16
-
2026-05-11 17:21
Pieszy na przejściu sugerowanym właśnie że ma pierwszeństwo, nie może tylko wchodzić pod nadjeżdżajcy pojazd. (3)
- 1 25
-
2026-05-11 17:25
Nie ma. Oczywiście jak wlezie to nikt specjalnie go nie rozjedzie, ale jest to wymuszenie. I mandat się należy
- 21 1
-
2026-05-11 17:33
Absolutnie nie ma bo to to samo jakby w każdym innym miejscu wtargnal na jezdnie.
- 10 1
-
2026-05-11 19:14
Przejście sugerowane nie jest przejściem dla pieszych, i pierwszeństwo ma nim ma pojazd!
- 5 0
-
2026-05-11 19:45
ale na skrzyzowaniu bez przejscia dla pieszych już może mieć
a jak to hulajnoga elektryczna ktora jechała po jezdni to też może mieć.
jak widać opcji sporo... ale tu zawsze wszyscy bronią kierowcy nie znając przepisów ani nawet sytaucji.- 0 1
-
2026-05-11 17:17
Wszystkie przejscia sugerowane powinny być zlikwidowane (3)
ani piesi nie wiedzą jak chodzić ani kierowcy jak jeździć
- 60 4
-
2026-05-11 17:48
nie misiu kolorowy. pieszy powinien moc przechodzic gdzie chce ale nie kiedy chce tylko wtedy kiedy jest to bezpieczne, bez pierwszenstwa i na wlasne ryzyko. tak jest np w Anglii i nie tylko, a typowych przejsc jest tyle co kot naplakal, prawie wogole (poza centrum miasta oczywiscie gdzie sa swiatla i zebry)
- 3 7
-
2026-05-11 17:51
Tam nawet sugerowane nie ma! To jest wyniesione skrzyżowanie.
- 5 0
-
2026-05-11 19:57
kierowcy niczego nie ogarniają wiec by trzeba bylło wszystko zlikwidowac włącznie z prostymi drogami
- 1 1
-
2026-05-11 17:20
Egzamin klas ósmych
Dziś był egzamin z j. polskiego dla klas ósmych - a komentarz jest taki jakby komuś chyba ponownie się on przydał: (...)gdzie piesi NIE mają pierwszeństwa). Zdarzało się, już że kierowcy jadący w przeciwnym kierunku NIE ustępowali pierwszeństwa pieszym (...)
No bo chodzi o fakt, że znów pieszy winny?
Czy w sumie o co chodzi...?- 1 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.