• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
12:05 7 października 22
xXx

Przejście dla pieszych na al. Zwycięstwa przy UCK otwarte

Przeczytane
Zobacz Raport

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (14)

    To się będzie działo teraz prosimy o kładki nad przejściami najpierw przy Bramie Wyżynnej

    • 142 88

    • Co się będzie działo? Dzbany nie potrafią się przed światłami zatrzymać? (7)

      Przy Bramie Wyżynnej nic się nie zmieniło, bo i tak Hucisko zatrzymuje ruch.

      • 54 27

      • No tramwaj ma pierwszeństwo więc będzie się działo (2)

        • 18 24

        • Słyszałeś kiedyś o takim wynalazku jak sygnalizacja?

          • 34 12

        • Przy bramie wyżynnej też jest tramwaj

          Jakoś jeszcze nikogo nie przejechał, mimo że wieszczyliście armagedon

          • 11 4

      • masz racje, (3)

        trzeba ogranicznyć ruch samochodowy to nie będzie niebezpieczny dla pieszych. Zwęzic drogę z 3 pasów do 2 a jak to nei pomoże do 1 lub do zera.

        • 13 13

        • Pomysł typu: nie mają chleba? (2)

          Niech jedzą ciastka...

          • 6 3

          • tylko że chleb w tym przypadku jest butami a ciastka samochodem (1)

            buty ma każdy...

            • 3 7

            • Chlebem jest miejsce na jednym z trzech pasów, a ciastkami miejsce na jednym z dwóch pasów

              • 0 1

    • A jak tam tysiące ofiar śmiertelnych na przejeździe rowerowym na Podmiejskiej? (4)

      Albo na przejściu przed Forum? Tam też miała być masakra. Były jakieś wypadki?

      • 36 14

      • Tak, (3)

        Głównie z pieszymi... A rowerzyści jak nie patrzyli, tak nie patrzą. Taki oto stan umysłu

        • 11 13

        • kolizje to nie wypadki.

          ale nie muszisz rowumiec róznic patrzac na wypowiedz jaką napisales

          • 9 3

        • Proszę o dowody (1)

          system ewidencji wypadków i kolizji wskazuje 1 zdarzenie rocznie z udziałem rowerzystów na tej ulicy. Od 4 lat nie było zdarzenia z udziałem pieszych.

          • 6 2

          • Przejście przy FG ma już 4 lata?

            • 2 0

    • kładki dla samochdów ?

      • 3 0

  • (19)

    Jest zupelnie niepotrzebne. Cofamy sie o 3 dekady. Tak samo likwidacja przyciskow do swiatel dla pieszych.

    • 276 133

    • Rozumiem, że się obawiasz, że twój szrot nie ruszy spod świateł. (12)

      • 51 49

      • Nie no ale z ciebie żartowniś

        • 16 21

      • mój szrot jest wiecej wart niz twoja klit na przymorzu czy szadółkach (10)

        • 22 32

        • Tak sobie kompensuj ;) (3)

          • 20 13

          • tak mozesz mi zazdroscic :) iwachaj spaliny (2)

            • 11 19

            • a ty stój w korku (1)

              gdy ja spijam w domku kawusię

              • 11 9

              • Na bezrobociu to nie wyczyn.

                • 6 4

        • i cały dzień siedzisz na forum trójmiasto.pl i komentujesz:) (5)

          od rana do wieczora.... jesteś pewnie prezesem dużej firmy albo bezrobotnym marzycielem:)

          • 17 7

          • zgadłes Prezesem , i mam swoich ludzi od pracy i tak sie wam smieje w twarz (4)

            • 8 14

            • Uważaj prezesie, bo jak Halyna cię znowu przyłapie na korzystaniu z komputeja Brajanka

              to oberwiesz mokrą ścierą i w te pędy pobiegniesz do MOPSu po zasiłek

              • 15 3

            • prezes stoiska z pakowaniem prezentów w korytarzu galerii handlowej :)

              • 8 3

            • pfff (1)

              prezesem lokalnego menelstwa chyba

              • 4 2

              • ale zazdrosc was zzera to jest straszne

                • 3 2

    • jestem za (4)

      Powiedz to osobom na wózku lub o kulach idących do przychodni czy szpitala

      • 32 9

      • chcę zobaczyć jak podjeżdżają pod górkę na Skłodowskiej na tym wózku (2)

        bo na dole nie ma nic oprócz sal wykładowych, a do UCK dojeżdżają autobusy 115, 283 i 131 oraz lepsze dojście jest z przystanku Traugutta, ale takie przegrywy jak ty nie zdają sobie z tego sprawy.

        • 18 21

        • (1)

          może sam spróbuj się nim poruszac po mieście, to zrozumiesz, bo najwyraźniej empatii i zwyczajnego rozumu ci brak

          • 13 8

          • No ale on pisze

            O tym,że przejście dla chorych i na wózkach rzeczywiście ==pomaga= w sytuacji gdy zaraz mają długą jasną prostą pod górkę skłodowskiej i smoluchowskiego.

            • 6 3

      • wystarczy że ludzie idąc na tramwaj

        nie musza łazić po niebezpiecznych tunealch (wieczorami) a za dnia im łatiwiej i tyle. Dobrey ruch, wszystkie przejscia tunelowe pownny miec alternatywe na wierzchu.

        • 13 8

    • to jest Europa a nie Ameryka

      • 5 3

  • Hurra,niech żyje (15)

    Cofamy się w rozwoju.Tu już nawet facepalm to za mało

    • 89 83

    • Jeżeli rozwój oznacza fabryki i autostrady przez miasto jak za PRL, to tak - cofamy się. (12)

      Na szczęście PRL minie wraz z PiS.

      • 33 9

      • Jakie centrum miasta? (11)

        Trakt konny i al.zwycięstwa?Co tam jest?Z takim podejściem zaraz będą przejścia na obwodnicy.To jest dopiero prl bis gdzie chce się narzucać styl życia na siłę.Nie widzisz tego?Unia jest ok ale zwykli mieszkańcy krajów starej uni też są niezadowoleni z takiego obrotu spraw.Można się pośmiać ze ślimaka,który jest rybą albo wymiarów banana ale zaczyna się włażenie w decyzje ptywatne ludzi.Jeśli tego nie widzisz to współczuję.Skończymy jak w piosence=5 milion bicycles in Beijing=Bo własność prywatna jest Be.

        • 7 26

        • Póki co to styl życia lokalnym mieszkańcom narzucają kierowcy, którzy tylko przejeżdżają przez okolicę. (4)

          To kierowcy uzurpują sobie prawo do mówienia ludziom, żeby schodzili pod ziemię, bo paniska jaką w ciepłych autach na swoje wioski.

          • 35 10

          • Proszę nie kłam (3)

            Większość kierowców to miejscowi.A chcesz zakazać osobom mieszkającym na obrzeżach przejeżdżać przez miasto?Bardzo =serdeczne=To,że pracujesz rzut beretem od domu albo masz dojazd pod nosem to nie oznacza,że reszta ma tak samo.Usługi jednak chcesz mieć,dowozy,kurierów,zaopatrzenie itp.Po prostu przejścia dla pieszych w miejscach gdzie istnieją tunele lub kładki to marnowanie pieniędzy.Można zrobić łagodne zejścia,rozciągnąć je.I tak kierowcy są przyzwyczajeni do tego,że przejścia dla pieszych ze światłami to jest normalna rzecz.Ale nie róbmy takich pokazów głupoty.

            • 9 27

            • Przejście dla pieszych przy szpitalach nie może byc z przeszkodami, przecież do szpitala chodzą ludzie chorzy. (2)

              • 10 2

              • To proponuję (1)

                Jeszcze ruchomy chodnik aż pod same drzwi uck.

                • 4 11

              • Wystarczy zwykły płaski chodnik zamiast schodów w górę i w dół

                • 8 1

        • czyli w ramach nienarzucania stylu życia mamy podporządkować miasto do stylu zycia kolesia uzależnionego od samochodu. makes sense.
          ps. ślimak nie jest i nigdy nie był rybą - był traktowany tak samo jak ryby na potrzeby pewnych ustaleń. można głupio powtarzać albo doczytać

          • 20 5

        • Jak ty nawet nie wiesz co tam jest, to po co się produkujesz? (4)

          Zapraszamy do Trójmiasta na zwiedzanie, przy okazji pomogę ci z polską gramatyką, chociaż i tak jest nieźle.

          • 9 3

          • Nie no super jak ty wszystko o mnie wiesz (3)

            Urodziłem się w Gdańsku i mieszkałem 30 lat.Wyprowadziłem się bo miałem dobrą okazję.Co się znajduje w rejonach Traktu Konnego,al.Zwycięstwa,Opery Bałtyckiej doskonale wiem.Mam przypuszczenie,że na pochody pierwszo majowe,które kończyły się na Placu Zebrań Ludowych ja niestety chodziłem a ty nie.Znam to miasto jak własną kieszeń.I jak tu wjeżdżam kiedy muszę,to się za głowę łapię co się gdzieniegdzie wyprawia.

            • 2 15

            • Jak się wyprowadziłeś to czego gardłujesz o zmianach w Gdańsku (2)

              napastuj swojego wójta

              • 11 1

              • Oj pudło (1)

                Nikogo nie muszę napastować.Nie wiedziałem,że nie można wyrazić opini o mieście,w którym jest się dosyć często.Rzeczywiście =serdeczność=.I nie gardłuję tylko komentuję nietrafione pomysły.Mam tutaj rodzinę i współpracowników.Mam też porównanie z innymi miastami,państwami.Owszem są strefy bez samochodów ale tam gdzie ruch się krzyżuje z pieszymi jest mnóstwo fajnych rozwiązań.

                • 3 4

              • Tylko ze w tych innych państwach, to pieszy zawsze jest ważniejszy od samochodu.

                • 4 2

    • Cofamy się w rozwoju?

      Byłeś kiedykolwiek gdzieś w cywilizowanym świecie? Widać, że chyba nigdy.
      Tak wygląda cywilizacja. Centrum dla ludzi a nie samochodów.

      • 10 2

    • Raczej doganiamy cywilizowany swiat

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    No i dobrze (17)

    • 119 151

    • (16)

      Będzie częstowanie pieszych: najpierw pyłem z okładzin hamulcowych a potem spalinami od przyspieszania.

      • 15 30

      • i niech wachają

        • 10 19

      • Nieopatrznie argumentujesz za zakazem ruchu samochodów spalinowych? (13)

        bo wiesz, ba się zrobić...

        • 31 12

        • jak ci żarcie nie dojedzie do sklepu to od razu zmądrzejesz... (9)

          • 9 22

          • Wystarczy zakazać osobówkom (1)

            • 18 9

            • a jakie silniki są w dostawczakach? Czyżby to były te trujące diesle?

              • 2 2

          • Co ma ruch osobówek do dostaw? :) (3)

            żarcie dojedzie, o to się nie martw.

            • 14 5

            • Jest na to cała noc. (2)

              • 7 3

              • Niby jest, ale po co specjalnie ludziom marnować nocki? (1)

                Jak zniknie te 90% aut w postaci osobówek to pozbędziemy się tak z 95-98% zanieczyszczeń od samochodów (bo jeszcze znikną korki). Dla mnie to zarąb... bardzo dobry wynik i nie ma co dalej śrubować.

                • 2 8

              • I zbiorkom niby ma to udźwignąć?

                A sieć energetyczna ładowanie samochodów oraz zasilanie tramwajów i trolejbusów?
                Dream on

                • 1 2

          • He he kierowcy równie ochoczo chcą zakazów dla ciężarówek a tutaj argument odwrotny

            • 2 2

          • Nikt nigdzie nie mówi o skrajnościach. Wystarczy ograniczyć 90% najbardziej uciążliwego i zbędnego ruchu ;-) (1)

            Superblocks - to jest przyszłość aglomeracji. Nie 40 pasmowe autostrady.

            • 7 6

            • Do Barcelony nam jeszcze daleko

              ale kierunek jest dobry :)

              • 2 2

        • (2)

          Pudło. Nieopatrznie argumentujesz za przejściem szybko na elektryki? Elektryk tez ma okładziny hamulcowe. I o ile od przespieszania nie smrodzi o tyle przy hamowaniu okładzin zużyje więcej (bardziej poczęstuje) ponieważ elektryki są minimum 30% cięższe od odpowiednika spalinowego.

          • 10 5

          • bzdura (1)

            w elektrykach masz systemy odzyskiwania energii, hamulce tylko wspomagają

            • 4 4

            • Ten system, który tam odzyskuje energię nie daje takiego oporu by dohamowywac auto w takim stopniu by zniwelować różnicę masy w stosunku do odpowiednika splinowego by resztę robiły hamulce właściwe. Poza tym a spalinowym tez silnik hamuje (dopóki sprzęgła nie wciśniesz) więc możanby rzec, że to co silnik w spalinowym dohamowuje jest takie samo skuteczne jak to co odzuskuje energię w elektryku przy hamowaniu. Więc dalej mamy o wiele więszką masę do wyhamowania samymi hamulcami. Smacznego :)

              • 1 3

      • Za zatruwanie ludzi powinieneś dostać karę dożywocia a nie dla własnej wygody smrodzisz spalinami w płuca ludziom w mieście

        • 5 6

  • Czekamy na pierwszego smialka (12)

    Potrącenie lub najechanie

    • 51 56

    • A czym to przejście się różni od innych? Tam jest standardowe 50 km/h. (6)

      • 29 3

      • tam się jeździ normalnie 80-100km przynajmniej 80% kierowców w tym ja (5)

        • 3 35

        • do czasu pierwszego spotkania z radiowozem

          • 14 3

        • I jeszcze się chwalisz... (2)

          Chryste...

          • 10 0

          • Chwali się, bo dureń. (1)

            • 4 0

            • gimbaza, lub ten poziom

              • 2 0

        • oddaj może prawo jazdy i wróć do gry w playstation dziecko

          zrobisz dobry uczynek dla społeczeństwa

          • 6 0

    • to poczekacie

      • 14 1

    • (1)

      i to jest plan, zlikwidować wszystkie przejścia dla pieszych to nie będzie żadnych potrąceń na pasach

      zlikwidujmy jeszcze drogi to nie będzie wypadków śmiertelnych na drogach

      • 11 0

      • Niech nie będzie niczego

        • 3 1

    • Czekamy już przy locie i jakoś nie ma

      • 7 0

    • Cześć, jestem Smialka, o co chodzi?

      • 3 0

  • (26)

    Jak to jest , ze wszędzie buduje sie kładki , przejścia podziemne , tylko w Gdańsku robi sie przejścia w tak newralgicznych miejscach .

    • 102 79

    • Wszędzie? Podaj ostanio budowaną kładkę w środku miasta. (3)

      • 42 7

      • Może on utknął w inżynierii ruchu PRL i jeszcze z tej bańki informacyjnej nie wyszedł? (1)

        • 39 10

        • Kładka

          Chyba utknął :-) ponieważ z każdej strony kładki mamy sprawnie działające windy a nie takie jaku Was np. przy SKM śródmieście - możecie przyjechać do Radomia i popatrzeć ( o ile stać waszą Panią prezydent :-(

          • 3 4

      • kładka

        Radom

        • 3 2

    • Gdzie się buduje kładki i przejścia podziemne? (5)

      proszę o przykłady

      • 35 5

      • Gdynia, Chwarznieńska

        • 2 12

      • Rumia,reda (3)

        • 2 4

        • i Moskwa jeszcze (2)

          trzeba się porównywać z najlepszymi a nie z jakąś tam ue

          • 10 5

          • Ale i co ci chodzi (1)

            Przejeżdżam co jakiś czas na półwysep i widzę że =małe trójmiasto= postawiło na przejścia podziemne i przejazdy podziemne jak w wejherowie.

            • 3 4

            • To tak jak z betonowaniem zielonych placów

              Raz wydasz na polbruk, później na kostkę granitową przy rewitalizacji, a na koniec zaora się i posadzi trawkę. Przejścia podziemne i kładki buduje się (i to sporadycznie) w krajach zacofanych społecznie, gdzie jeszcze nie zrozumiano lekcji sprzed 50 lat. A później się je zakopuje. Kto bogatemu zabroni.

              • 0 0

    • Daj spokój. (9)

      To chyba trzeba nie jeździć do innych krajów żeby się przekonać.Rozwiązań krzyżowania sie ruchu pieszych,rowerów i samochodów jest mnóstwo.Magistrat by musiał się wybrać na wycieczkę do Holandi lub Belgi.Ale przecież ci fachowcy od owiec i obrotowych kładek z relacjami na tt i fb tudzież ig wiedzą lepiej

      • 11 9

      • Byłem w wielu krajach (8)

        W praktycznie we wszystkich likwiduje się tunele na rzecz naziemnych, albo wręcz likwiduje drogi.
        Jak już się buduje tunele, to dla samochodów, panie swistowy.
        Jedynym odstepstwem z jakim się spotkałem to Bangkok, gdzie dominują kładki.
        I co teraz?

        • 16 6

        • Nie kłam

          Nie potwierdzam

          • 4 10

        • (1)

          Ale tunel dla samochodów to bardzo dobra opcja.
          I tak przejścia naziemne też są dobre, pod warunkiem kompleksowej zmiany infrastruktury, a ni na zasadzie: a tu namalujemy zeberke teraz natychmiast, bo 5 społeczniaków, tzn aktywistów miejskich ma fobie.

          • 6 5

          • No i właśnie o tym mówię

            Jeden z niewielu rozsądnych głosów na temat.Trzeba patrzeć szerzej na ruch pieszych,rowerów i samochodów.

            • 3 5

        • Likwiduje drogi? (4)

          No to zlikwidujmy Al. Zwycięstwa, pierwszy i drugi krok już uczyniono ( ograniczenie prędkości do 50km/godz.)

          • 7 4

          • (1)

            Co jest złego w ograniczeniu do 50km/h?

            • 7 5

            • Wg niektórych jest to prędkość dla starszych, niedolzenych osób.

              True driver Uber pro gna min 100 średnicową, od Tczewa po Gdynie. Oczywiście lewym pasem, bo prawy dla przegrywow...
              Zawsze jak muszę jechać grunwaldzką/zwycięstwa/podwale, to robię się chory na myśl o wyścigu śmierci jaki tam codziennie się odbywa...

              • 1 2

          • Tak, likwiduje drogi (1)

            Choćby taki Utrech zamknął drogę wielopasową i zamienili z powrotem w kanał.
            Madryt zamienił ich odpowiednik Wisłostrady w planty.
            Wiele miast odchodzi od konceptu wpychania aut do centrum, bo wiedzą że to ślepy zaułek. Niestety, w Polsce cywilizacyjnie jesteśmy jakieś 2-3 dekady do tyłu. Wciąż postrzegamy, niczym w PRL, samochód jako powód do dumy i nobilitacji a zbiorkom jako oznakę biedoty, co ewidentnie widać po komentarzach.

            • 4 1

            • Gorzej

              Nawet w mekce motoryzacji (chociażby Boston) orają. I nikt by nie postulował montowania przycisków na żądanie na PdP w tej skali (jak u nas chociażby na tym samym portalu w tym samym dniu). Bo są one... rzeczywiście na żądanie. Nie ma tak, że pieszy naciśnie i łaskawie za półtorej fazy mu się zielone zapali. Zapala się po kilku sekundach. Oj, ciężkie będą losy tej niereformowalnej części naszych kierowców...

              • 0 0

    • W centrach miast (nie tylko w Gdańsku) - np. w Warszawie na rondzie Dmowskiego (2)

      we Wrocławiu na Świdnickiej etc.etc. buduje się naziemne przejścia dla pieszych, mimo istnienia tam tuneli dla pieszych

      • 18 2

      • (1)

        Ta sama nawiedzona opcja polityczna. Lichy przykład.

        • 2 3

        • A podaj przykład dużego miasta gdzie rządzi PiS? Nie znajdziesz. Wystarczy trochę więcej wykształconych ludzi

          niż na wsiach aby populiści przegrali z kretesem.

          • 3 1

    • Kobiety z wózkami, osoby niepełnosprawne, osoby starsze czy też osoby chore mają łatwiej.

      W krajach europejskich odchodzi się od schodów i wysokich krawężników. Wspiera się transport publiczny, pieszych i rowery. Mamy coraz bogatsze społeczenstwo, które ma pare samochodów na rodzinę. To powoduje korki i zanieczyszczenie powietrza. Oprócz tego spalamy dużo ropy która jest sprowadzona z Rosji. Aspirujmy do Europy a nie do krajów trzeciego świata.

      • 8 3

    • niech pani Dulkiewicz ruszty tyłek i pojedzie np. do Katowic... tam głownie kładki dla pieszych (1)

      • 4 6

      • A ja proponuję Rotterdam

        Barcelonę, Rzym, Londyn, Colombo czy Tokyo. Tam jakoś potrafią żyć bez tunelu i kładek.

        • 4 1

  • Tunel (7)

    Myślę, że w związku z tym trzeba jak najszybciej wywrzeć presję na budowę nowego tunelu dla pieszych. Zgadzam się, że stary był brzydki, a wszystko co brzydkie jest z automatu wyrzucane z umysłów obecnej władzy, ale nowy tunel byłby ok. Zminimalizuje korki i niebezpieczeństwo jakie stwarza nowe przejście. I kluczową sprawą.... Mówimy przy tunelu o zupełnie innych budżetach... To chyba klucz do inwestycji w Gdańsku

    • 37 46

    • (2)

      Tunel powinien być dla aut a nie dla pieszych.

      • 19 3

      • Tunele powinny (1)

        być dla rowerzystów

        • 2 7

        • dla rowerzystów przydałoby się zbudować szereg przepustów pod nasypami linii SKM

          oraz pod przyczółkami wiaduktów drogowych prowadzących nad nią (ulica Kościuszki we Wrzeszczu, Braci Lewoniewskich na Zaspie etc.) w ramach budowy ekostrady rowerowej wzdłuż linii SKM.

          • 2 0

    • nawet 100 tuneli w tym miejscu nie zmniejszy korków. (3)

      czas tunemi minał bezpowrotnie. piesi najważniejsi !!!! i dobrze.

      • 8 1

      • (1)

        Zagramy w grę pieszy vs samochód i zobaczymy kto wygra? :>

        • 1 3

        • Zagrajmy w grę automvs pociąg

          Zobaczymy kto wygra.
          Tak samo d**ilne porównanie

          • 2 0

      • Piesi czują się już tak ważni, że wchodząc na przejście nawet nie patrzą czy jedzie samochód.

        • 2 4

  • Tylko czekać aż pierwszy wleci pod tramwaj bo " ma pierwszeństwo " większość nie wie że nie ma nawet na przejściu (6)

    • 55 28

    • Kolejny nieogarniający sygnalizacji świetlnej (1)

      • 13 3

      • Tam nie ma sygnalizacji dla tramwajów jest tylko dla samochodów

        • 6 6

    • Tam jest sygnalizacja świetlna

      • 11 2

    • Koło lotu ilu już wleciało? (2)

      • 8 2

      • 234 komary i 21 much. (1)

        • 9 1

        • mordercy

          • 2 0

  • at5 (1)

    jest niepotrzebne chyba po to żeby tamować ruch

    • 53 33

    • jakbys chciał aby nie tamować ruchu,

      to swiatła dla pieszych powinny być na życzenie z rekacja 15 sek. Wtedy piesi nie stali by w korku przed przejsciem. tu masz racje. Piesi najważniejsi !!!

      • 5 0

  • i**otyczny plan... (4)

    Jak juz chceli robic naziemne trzeba bylo zainwestowac w kladke, ktora przeprowadzilaby ludzi na druga strone gora skoro tunele sa be... Teraz czekamy na pierwsze mielone na torowisku :)

    • 49 44

    • No coś ty (3)

      Nawet nie wiesz ile rocznie ludzi ginie na kładkach poza tym trzeba wejść i zejść.No to za trudne jest

      • 4 9

      • Trudniejsze od wciśnięcia hamulca. Tylko dresiarze tutaj oburzeni mają z tym problem. (2)

        Ale rozumiem, ten strach czy szrot ruszy na zielonym czy nie.

        • 17 7

        • Dalej śmieszkujesz (1)

          A sprawa jest poważna.

          • 1 8

          • tak, piesi są ważniejsi niż pojazdy czterokołowe

            • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Super sprawa (7)

    Teraz czekamy na przejście naziemne Reymonta w stronę cmentarza

    • 77 126

    • najważniejsze przejście naziemne to przed dworcem PKP Gdańsk Główny (1)

      będzie co najmniej tak popularne jak przy Bramie Wyżynnej. Czekam nie stojąc w korku: do centrum Gdańska dojeżdżam tramwajem lub rowerem.

      • 15 19

      • Tramwaj też musi stanąć przed czerwonym światłem.

        • 4 1

    • To nie jest przejście przy UCK! UCK jest pół kilometra dalej pod górę! (1)

      Powodzenia we wspinaczce do UCK komuś, kto nie da rady skorzystać ze schodów.

      • 15 4

      • przestan pisac te bez mózgie opinie ,

        czy ktos ma wyrówanć wszystkie góry w polsce bo inwalida ma isc po plaskim ? najważniejsze że maja łatwiej i nie muszą tu łazić po lochach.

        • 7 7

    • ale jest przejscie od autobusu do cmentarza naziemnym.

      zreszta , faktycznei wszystkei tunele powienny być alternatywą a nie obowiazkiem.

      • 3 6

    • a gdzie ta Reymonta?

      • 0 2

    • Slusznie

      Dzielnica podzielona bezsensownie

      • 3 3

  • dlaczego nikt nie bierze pod uwagę, (13)

    że z tego przejścia będą korzystać ludzie chorzy lub schorowani, osoby na wózkach, matki lub ojcowie z dziećmi. Kierowcy myślą tylko o sobie!

    • 21 17

    • Kierowcy biorą to pod uwagę. Tutaj wypowiadają się tylko frustraci z podstawowym niepełnym.

      • 11 4

    • A potem (11)

      Pod dłuuugą górkę do uck.Taaak lubimy się męczyć w tym kraju

      • 3 4

      • tego zmienic sie nie da ale dalo sie przejscie. I słusznie. (2)

        • 4 0

        • Ekstra (1)

          Jak przy locie.Droga rowerowa do nikąd.Brawa.

          • 1 3

          • nie do nikąd, tylko na obszar miasta uwolniony od jeżdżących i parkujących samochodów

            jak nie umiesz poruszać się po chodniku z dopuszczonym ruchem rowerów, to nie wsiadaj na rower.

            • 0 0

      • Tobie chyba płacą od wpisu (3)

        Wychodząc z Twojej bezbłędnej logiki, to po co jeździsz autem, skoro potem musisz z niego wysiąść? Co on Ci ułatwi skoro potem musisz iść pieszo?

        • 4 0

        • Ależ mi nie przeszkadza (2)

          poruszanie się pieszo.Chodzę dużo.Mam także rower.Sporo na nim jeżdżę.Nie muszę parkować pod drzwiami wejściowymi.Nie mam syndromu parkowania pod chałupą.Przeszkadzają mi głupie rozwiązania.Zastępowanie czegoś łatwiejszego czymś kolizyjnym.A chyba jeszcze bardziej denerwują mnie usilne próby tłumaczenia tego pomysłu w coraz to bardziej pokrętne sposoby.

          • 0 2

          • być może dla ciebie pokrętne (1)

            dla zwykłych ludzi proste jak konstrukcja cepa

            • 0 0

            • No i zatoczyliśmy piękne koło

              Dla takich jak Ty tylko trafiają argumenty na poziomie konstrukcji cepa.Nic szerzej.Klapki na oczach.Tylko ja i ja.Obcy z miasta won,zakazać wszystkiego i zablokować ruch bo ja i tacy jak ja mają prostą drogę do pracy/szkoły i nie potrzebujemy samochodu.Teraz wyobraź sobie taką sytuację ,jeśli potrafisz,że wszyscy przesiadają się na zbiorkom w takim wydaniu,jaki proponuje gait.Codzienne awarie,opóźnienia coraz większe.I to przy takim procencie ludzi korzystających z taboru.To jest jak z namawiamiem na elektryczne samochody w kraju z przedpotopową infrastrukturą energetyczną.Ładowanie takiej ilości samochodów na stacjach jak teraz benzynowych.Albo MOP w szczerym polu bez dostępu do odpowiedniego przyłącza.Ale pewnie argument musi być prosty jak budowa cepa więc nie wiem czy do takich ludzi jak ty trafia.

              • 0 1

      • (3)

        Więc według ciebie to bez znaczenia czy są schody w dół i w górę i chodnik pod górę, czy sam chodnik pod górę bez schodów. Brawo.

        • 2 0

        • Istnieje wynalazek windy (2)

          Wiedziałeś o tym?I tak windy się psują.I trzeba o nie dbać.Tak samo jak sygnalizacja.No ale = co miasto ma do tego?=.

          • 0 2

          • tam nie ma szans na windę na przystanek tramwajowy

            być może jeździsz samochodem i niekiedy rowerem, ale wyobraźni ci to nie poszerza. Nie uwzględniasz nawet prostych faktów.

            • 1 0

          • Co ty koleś z windami i kładkami czy tunelami ? Taki bogaty jesteś, że stać cię na płacenie wysokich podatków

            na utrzymanie tych obiektów ? Wiesz co to jest korozja betonu i stali zbrojeniowej użytych do budowy kładek. A to tylko początek listy z czego składają się te obiekty i tego, że ich utrzymanie kosztuje.

            • 0 0

  • (5)

    Włodarze mają naszą kasę to wydają na przejścia naziemne przy tunelach zamiast odmalować tunele Płaczą w tv że im ze samorządy kasy nie dostają Jak na takie cele marnują miliony to lepiej że nie dostają Serdeczności tylko do wyborów

    • 15 17

    • Włodarz, ulubione słowo chłopa zagrodowego. (3)

      • 6 2

      • To w stacjach radiowych

        I telewizyjnych musi być dużo takich chłopów i bab bo bardzo często takie określenie pada

        • 2 2

      • to okreslenie chłopa pańszczyźnianego co łobuzuje jak pan nie patrzy (1)

        jak pan patrzy to jest grzeczny, a gdy coś zbroił i pan sie dowie to kaja sie aby nie dostać kary. To widać po tych co maja dostać mandaty co by łaske zrobili policjantowi aby oszczedizc 2 pkt i 400 zł ...wiecej godnosci. Bierzcie nalezne wam mandaty z nlezną godnościa.

        • 0 1

        • Przestarzała forma

          Ale nadal poprawna.I nie dotyczył tylko właścicieli folwarków ale także właśnie włodarzy miast.

          • 0 2

    • Coś ci nie gra ignorancie ekonomiczny ? Dalej jest eksploatacja i myślisz, że znajdziesz tu frajerów do swych

      bredni że utrzymanie naziemnego przejścia dla pieszych jest droższe od utrzymania kładki lub tunelu dla pieszych ?

      Budowa setek kładek lub tuneli to byłoby dopiero marnotrawstwo kasy.

      • 0 0

  • Czekam teraz na kładkę od "północnej" strony peronu stacji SKM Gdańsk Stocznia z odpowiednią windą (2)

    aby skrócić dojście do Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Stacja powinna zmienić nazwę na Gdańsk Stocznia - Uniwersytet Medyczny. W ten sposób będziemy mieli komplet stacji SKM : Gdański Uniwersystet Medyczny, Gdańsk Politechnika, Gdańsk Przymorze Uniwersytet, Gdańsk Żabianka AWFiS oraz Gdynia Stocznia Uniwersytet Morski.

    • 8 4

    • Niestety z tym nie będzie tak prosto, bo to w gestii PKP

      Niestety z tym nie będzie tak prosto, bo to w gestii PKP

      • 1 1

    • Jaka winda

      Przecież to kraj klaustrofobików.W windzie palić nie wolno.I wogóle są be.

      • 0 1

  • dotąd ludzie starsi i niepełnosprawni musieli wysiadać przystanek wcześniej albo dalej żeby dotrzeć do UCK, więc dobrze że w końcu naprawiono ten absurd

    • 13 13

  • Porażka (3)

    Ale jakby co to UCK jest blisko.

    • 13 7

    • Tylko oddziale ratunkowym (2)

      Tak ze 12 godzin trzeba czekać

      • 2 2

      • Tylko jak się przychodzi z katarem (1)

        Dałbyś już spokój z tymi bezsensownymi komentarzami. Wszystko dla ciebie jest źle, a argumenty masz z d...

        • 1 0

        • Czekałem tam ostatnio z Ojcem

          I nie katar.Nie przesadzaj.Przywiozla go karetka po południu a wyszliśmy 00.45.Ludzie pobici,starsi ledwo się utrzymujący na tych stołkach.Kilka osób zrezygnowało.Z rozmów niektórzy od 10 rano.

          • 1 1

  • w końcu

    • 5 14

  • I bardzo dobrze. (2)

    Nawet jak raz dziennie przejdzie tym przejściem staruszka albo ktoś o lasce czy kulach to znaczy że to dobry pomysł. Blacho smrody sami generują korki, jedna osoba w jednym aucie w większości przypadków. 300 metrów do sklepu, podjadę bo za daleko a najlepiej pod same drzwi albo na piętro.

    • 20 21

    • Przesadzasz.Widać,że nie masz samochodu (1)

      • 1 8

      • A każdy inny kierowca ma podzielać twoje poglądy ? A kuku koleś. Jesteś dzieciaczkiem co obraża się na to,

        że inni kierowcy mają przeciwne zdanie co ty ?

        • 1 0

  • Teraz zalać tunel betonem!!!!!! ;-) (3)

    • 11 1

    • No akurat widać (2)

      Zwolennika betonowej oli.Ona kocha beton

      • 2 4

      • Ale żeś pojechał (1)

        - betonowa ola bo ktoś napisał o betonie
        - kolejki w uck dla ofiar wypadków
        - przejście jest bez sensu bo potem jest chodnik pod górkę
        - kierowcy będą rozjeżdżać pieszych bo nie zauważą czerwonego światła
        - tramwaje też będą rozjeżdżać pieszych
        - cofamy się w rozwoju
        - a jako wisienka na torcie - nie mieszkasz w Gdańsku

        • 3 1

        • Halo

          Połowa argumentów nie moja-nie mieszkam w gdańsku ale z niego korzystam i długo tu mieszkałem a teraz widzę jak się zmienia na gorsze.A ola jest betonowa i koniec kropka.Popatrz na miasto.Każdy skrawek oddawany jest deweloperce.A nie ma chyba kary za niewydanie pozwolenia na budowę.Bo planów zagospodarowania nie ma i długo nie będzie.

          • 2 2

  • Niepotrzebne zupełnie (3)

    Nie jestem wstanie zrozumieć po co wydaje się społeczne pieniądze na takie niepotrzebne inwestycje. Zastanawiam się, czy nie chodzi o to, że ma zostać odbudowana restauracja w starym budynku co ma długą historię i nazywa się po środku. Jakiś czas temu pisano o tym ze w tym miejscu ma powstać taka restauracja. Myślę, że to z tego powodu wybudowano to przejście bo innego nie jestem wstanie znaleść. Prośbą do UM w Gdańsku skończcie wrzeszczcie z takimi niepotrzebnymi inwestycjami i wyrzucaniem pieniędzy w błoto

    • 21 9

    • w błoto są wyrzucane pieniądze na budowę w mieście ulic o przekroju 2x2 pasy

      tworzą efekt barierowy i generują tzw. ruch indukowany - piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą pokonywać przez to większe odległości w mieście, które powinno stopniowo stawać się tzw. miastem 15 minutowym.

      • 1 0

    • To ty szastasz kasą, domaganiem się eksploatacji drogich w utrzymaniu tuneli czy kładek dla pieszych. (1)

      Co ty sobie wyobrażasz, że beton użyty do budowy kładek nie ulega korozji i stal zbrojeniowa w nim się znajdująca ? Odmalowania balustrad, a nawet ścian to co ? Windy - moc prądu musi być większa do poruszania się kabiny aniżeli moc potrzebna do żarówek LED, działających w sygnalizatorach. I ty coś piszesz o społecznych pieniądzach ?

      Kładki i tunele dla pieszych - kasa na nie idzie z naszych podatków (głównie miejskich) i z 1000 takich obiektów w Trójmieście to się pożegnasz z obecną wysokością np. podatku od nieruchomości, gdzie jak widać dla ciebie jest on stanowczo za mały.

      • 1 0

      • Weź oddychaj

        Ktoś tu pisał jakie szalone = tłumy= tamtędy codziennie maszerują.Z tą korozją to trochę pojechałeś-mamy estakady z lat 80 nadal działających.Według twojej teori zieleniak powinien już dawno się zawalić jak wtc.Z windami bym nie dramatyzował-zawsze jest gwarancja.Po co to czarnowidztwo?

        • 0 0

  • Doskonale, dla osób starszych, kobiet z dziemi z wózkami czy bez bardzo duże ułatwienie..a kierowczyki...im zawsze żle.

    • 9 14

  • absurd

    Następny absurd to powstające wysepki na marynarki polskiej

    • 7 6

  • może i dobrze że w miescie się robi przejścia naziemne i ogranicza ruch (3)

    ale w tym mieście są tylko dwie drogi łączące 3 królestwa a takie przejścia tylko pogarszają przepustowość na jednej z nich. Te 3 pierdziszewa to powinna łączyć bezkolizyjna estakada naziemna z Oruni do Rumi

    • 8 5

    • Powinien być tzw ring (1)

      Ale jak gdynia ma wywalone na to to trudno

      • 1 4

      • Gdynia już za Cegelskiej zbudowała drogę czerwoną.

        • 0 2

    • Masz kasę na utrzymanie estakady ? To dawaj, będzie jedynie twoja.

      • 1 0

  • Niepelnosprawny (1)

    Jak dla mnie to super. Często odwiedzam szpital i miałem dotychczas problemy z zejściem i wejściem. Jestem niepełnosprawny przez uszkodzony kręgosłup i jest mi ciężko się poruszać. Może lepszym pomysłem byłaby winda,ale jak długo one działają to, chyba, wszyscy wiemy.

    • 10 8

    • Jeżeli jest Ci ciężko i rzeczywiście masz tyle chorób, to należy Ci się karetka transportowa. Przyjadą, zniosą i później wniosą. A nie takie bzdury piszesz

      • 3 6

  • (2)

    Sami ,,znawcy'' się odezwali ale czy ktokolwiek pomyślał, że przy takiej kładce trzeba by było postawić windę dla niepełnosprawnych z jednej jak i z drugiej strony? Wszak jest to przejście/kładka w zamyśle, przy UCK, gdzie też będzie przechodziło sporo ludzi chorych, niepełnosprawnych. Z drugiej strony, przejście uspokoi co bardziej krewkich kierowców co chcą pogonić konie mechaniczne w swoich metalowych pudełkach. takie jest moje zdanie.

    • 8 6

    • Dodaj jeszcze 2 windy na przystanek tramwajowy. (1)

      • 1 0

      • Bum!

        Koszt takiej windy to około 120 tys.Versus wymalowanie pasów plus sugnalizacja za 88 tys.Nie wypada tak źle

        • 0 0

  • zamieńmy drogi na przejścia dla pieszych z przejazdami dla samochodów

    • 11 3

  • (1)

    Macie zgodę tej pani z dzieckiem na publikację wizerunku? Ale po co pytam, przecież usuniecie.

    • 2 5

    • Wypada poznac prawo gdy sie pisze takie rzeczy

      • 4 0

  • Po dojściu do UCK ludzie przychodzą mokrzy.

    Dlaczego nie jeżdżą od tramwaju busy do UCK.Samochodem się nie da bo nie ma parkingu a na TAXi nie każdego stać.Będę rozmawiał z kimś z prasy zachodniej bo może mają trochę wstydu i pomyślą o dojeździe dla chorych.Przecież to ewenement w skali światowej.Ogromna klinika bez możliwości normalnego dotarcia.

    • 6 3

  • Przejście przy GUMed

    Dla formalności to przejście przy GUMed. Do uck to jeszcze daleka droga

    • 7 1

  • jest coraz gorzej (4)

    Jesteśmy chyba jedynym miastem na Świecie, gdzie nad przejściami podziemnymi buduje się przejścia naziemne powodując tym samym coraz większe utrudnienia w poruszaniu się. Dodatkowo zmienia się ruch uliczny tak aby spowodować jeszcze większe korki przykładem jest ul. Piramowcza i zwężenie Hallera.
    Budując nowe osiedla nie zapewnia się odpowiedniej drogi wyjazdowej (Gdańsk Południe), remontując drogi i chodniki nie uwzględnia się ścieżek rowerowych (Myśliwska i Myśliwskie Wzgórze) ścieżka namalowana na ulicy. Przykładów wiele można by podawać. Aaa na domiar wszystkiego usuwa się wiadomości nieprzychylne władzy. Przykład idzie z góry.

    • 10 4

    • Myślę że to wszystko wyjaśniają prowizje.

      • 0 1

    • Bo to jest zasada że jak wpływa wniosek

      o pozwolenie na budowę to z automatu dają i tyle.Są za to fajne wczasy itp.tzn sympozja i szkolenia.Bez pomyślunku ,że halo,ale infrastruktura nie wytrzyma.Nie.Gdzie tam.Jedziemy z betonem na maksa.

      • 1 2

    • Ty koleś piszesz totalne bzdury. W normalnym krajach burzy się kładki i zasypuje tunele, również po to, by (1)

      nie łożyć publicznej kasy z podatków na utrzymanie tych obiektów, które co ? Są dla ciebie za darmo ?

      Za darmo szukaj frajerów gdzie indziej. Kasa na te obiekty idzie z naszych podatków, głównie od nieruchomości i z 1000 takich obiektów w Trójmieście to się pożegnasz z obecną stawką tego podatku - wzrośnie z minimum 10 razy.

      Koszt przejścia naziemnego to tylko farba na odświeżenie zeber i przejazdów rowerowych (nie na balustrady kładek i czy obejść tuneli) oraz słupków sygnalizatorów i prąd do energooszczędnych żarówek LED do nich.

      Odpada konserwacja betonu i stali zbrojeniowej, prąd większej mocy do silników wind, oświetlenia na kładkach i tunelach, utrzymanie kamer monitoringu (głównie w tunelach), czyszczenie, w tym dezynfekcja po fekaliach w tunelach, bowiem mimo kamer wielu, zwłaszcza porze nocnej załatwia swoje potrzeby. Wymieniłem wszystko ?

      Zatem kładki zbuduj wyłącznie dla siebie jeśli władze dadzą ci zgodę, innych nie zmuszaj do chodzenia po nich.

      • 1 0

      • Oddychaj bo dostaniesz hiperwentylacji

        • 0 0

  • (2)

    to nie żaden absurd, bardzo dobrze że to przejście powstało. Przecież tam głównie starsi ludzie korzystają z przystanku wracający z akademii.

    • 2 7

    • jest tunel, taki problem zbudować automatyczne schody ? (1)

      • 0 2

      • Naprawdę musisz szastać kasą również z moich podatków ? Bo ty chcesz ruchome, to podatek ma mi

        urosnąć ? Spadaj koleś.

        • 1 0

  • Ooo tablica SIP z Chin dojechala?

    • 1 1

  • Tam mało kto przechodzi. (2)

    Przechodzę tym podziemnym przejściem wiele razy dziennie bo mieszkam vis a vis czołgu i raz na tydzień kogoś w tym przejściu spotykam. Założę się więc, że te osoby na przejściu to statyści a wyhamowywanie tam ruchu po to by jeszcze bardziej zasmradzać spalinami miasto to przejaw kompletnej bezmyślności.

    • 6 2

    • A tak ignorancie nie ma przystanków tramwajowych ? I dlaczego zdjęcie zadaje kłam twojej opinii ? (1)

      • 1 0

      • Jest cała masa takich miejsc

        Mało potrzebne przystanki i przejścia dla pieszych bez sensu

        • 0 0

  • Przejście do UCK? (2)

    Wolne żarty. Wszyscy pacjenci UCK dojeżdżają tam autobusami bo od tramwaju jest dosyć uciążliwe podejście szczególnie dla starszej lub chorej osoby. Czy decydent w tej sprawie nie mieszka w Gdańsku skoro tego nie wie?

    • 4 4

    • (1)

      Zlecenie dla pociotki pewnie.Za namalowanie pasów na Wita Stwosza 88tys.

      • 0 2

      • To wymień kwotę remontu kładki na Zaspie mądralo ! I podaj koszty odświeżenia jakieś naziemnego

        przejścia dla pieszych.

        Zatem wolne żarty to twoja opinia.

        • 1 0

  • kolejne przejście (2)

    Teraz czekamy na przejście naziemne przy teatrze miniatura !

    • 6 1

    • (1)

      I kolo dworca

      • 4 1

      • I na rzeczypospolitej zaraz za kładką

        • 2 1

  • UCK nie daleko nawet karetki nie trzeba będzie wzywać, sam się zaturla w razie czego, albo inni zaniosą

    • 1 1

  • Myślę że suma za jaką wykonali przejście dużo by wyjaśniła.

    • 1 3

  • Słuszna decyzja władz miasta, ale kiedy będzie przejście naziemne koło dworca.

    • 2 3

  • Przejście

    Powinni być czynne nie dłużej (bo po co?) niż w godzinach 7-16 czyli "za dnia"

    • 0 3

  • Czekamy teraz na stały dyżur karetki pogotowia ratunkowego przy każdym nowym przejściu naziemnym !!!!!!! (1)

    Bo z tego akurat jest blisko do uck !!!!!!

    • 2 2

    • Co ty za pierdy odstawiasz mądralo ? Mało przejść naziemnych jest na Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ?

      I co tam się dzieje ? Nic.

      Zatem przestań się ośmieszać.

      • 1 0

  • mega d**ilny pomysł

    Zamiast usprawnić tunel, to zbudowali kolejne przejście.

    • 1 4

  • Komentarze (1)

    Te wasze komentarze są tragiczne.
    Skoro są przejścia podziemne i bezkolizyjne (nie jest możliwe aby tam kiedykolwiek kogokolwiek potrącił samochód) to po jakiego grzyba stawiać przejście nadziemne i światła? To nie ma najmniejszej logiki.
    A tak jest przejwcie podziemne bezpieczne, które można zagospodarować jakimiś małymi biznesami, jak kioskiem, piekarnią, spożywczym czym kolwiek, czy kwiaciarnia, kawiarnia. Ale nie lepiej jest mieć w tym samym miejscu przejście podziemne i to zamknięte, wybudować za moje podatki przejście nadziemne i sygnalizację, wkurzyć kierowców a potem jeszcze zakładam, że jakiś dureń z urzędu wpadnie, że muszą być przejścia nadziemne.

    • 1 3

    • Tam ? Co ty za bzdury odstawiasz ? Tam jednak nie ma ruchu takiego, aby tam było stawiać budki w tunelu.

      Zatem to twój komentarz jest tragiczny.

      I jeszcze ta twoja wstawka o jaki z ciebie podatnik to już w ogóle ciebie ośmiesza.

      Koleś, eksploatacja tuneli i kładek dla pieszych jest z 50 razy droższa od utrzymania zwykłego przejścia naziemnego, bo odpada konserwacja betonu, stali zbrojeniowej, farb na malowanie ścian i balustrad, oświetlenia, monitoringu, oczyszczania zwłaszcza tuneli.

      Prąd do wind musi być większej mocy, aby kabina wjechała z paroma osobami na górę, czyli większa moc do silników. A żarówki LED w sygnalizatorach kogoś na górę wiozą ?

      Z 1000 tuneli i kładek w Trójmieście, to wtedy pożegnasz się z obecnymi stawkami podatku od nieruchomości, które wtedy x2 nie wzrosną, tylko znacznie więcej.

      I gdzie były wypadki na starych istniejących przejściach naziemnych na tej ulicy czy Grunwaldzkiej ?

      • 1 0

  • Oby jak najszybciej zostało zlikwidowane (1)

    • 1 4

    • Nic nie zostanie. Zmień marzenia.

      • 1 0

  • Hanna dla rektorów

    Najpierw sobie napędzili dotacje,hańba

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Najczęściej czytane