• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykolejony tramwaj na Chełmie (4 raporty)

18:38 5 czerwca 22
buncol

Spore zniszczenia wykolejonego tramwaju

Przeczytane
Tramwaj, który się wykoleił został odholowany na boczny tor pętli Chełm. Zniszczenia są spore
15:14 5 czerwca 22
buncol

Trwa stawianie tramwaju na tory

Przeczytane
Wciąż trwa akcja postawienia tramwaju z powrotem na tory
13:36 5 czerwca 22
buncol

Tramwaj wypadł z torów na pętli Chelm

Przeczytane
13:08 5 czerwca 22
Mabuk

Wykolejony tramwaj na Chełmie

Przeczytane
Tramwaj numer 2 wypadł z torów na gdańskim Chełmie.

- Jechał bardzo wolno, więc na szczęście nikomu nic się nie stało - relacjonuje nasz czytelnik, pan Marcin.

Na miejscu jest już nadzór ruchu ZKM.
Zobacz Raport

Opinie (99) 9 zablokowanych

  • Dobrze że nie jechał 70 tak jak życzy sobie tego młody Tusk

    • 23 10

  • Jechał bardzo wolno i jeszcze się wykoleił

    Super

    • 21 2

  • I to niezły tram. Myślałem że jakiś grat (1)

    • 8 3

    • spójrz z bliska na jego lakier

      kazdy panel w innym odcieniu.
      Dojechany jak stopiatka.
      Serdeczności

      • 7 0

  • A prezes lisicki dostał od kwietnia podwyżkę od oli, teraz 24 kawałki miesięcznie plus 30 % premii z rady nadzorczej. Bilety w górę, kasa na kolesiów musi być. I jak tam specjalista Józef Bonk

    • 39 1

  • Dzień bez usterek w komunikacji to dzień stracony

    • 11 0

  • Pieszym pasażerom przypominamy o konieczności posiadania biletu

    Pan kątroler

    • 18 0

  • (4)

    Za szybko panie tramwajarzu!

    • 2 16

    • (3)

      Panie Pasażerze! Producent tego rozjazdu i tego zdalnego sterowania mówi: na wprost standardowo, bez żadnych wyczynów, można Vmax 40km/h. Właściciel, GZDiZ: hola, hola! 15km/h! Mający umowę na utrzymanie GAiT: eeee? lepiej wpiszmy w papierki dla motorniczych 10km/h. Co więc zawiniło: produkt zamontowany w 2007 roku? utrzymanie przez 15 lat? (to nie pierwsze zdarzenie w tym miejscu, na tym rozjeździe). Czy prędkość? (prędkość wszystkiego nie kryje, inaczej w TGV trup kładłby się rocznie setkami). Rozjazd należy eksploatować czy utrzymywać w pełnej sprawności? -- a przyczyna wykolejenia widoczna jest na zdjęciu jak na dłoni.

      • 8 0

      • (2)

        To napisz kolego, bo mnie to ciekawi. Znam się na torach, ale tych kolejowych. Napiszę wg nomenklatury kolejowej - kwestia zamknięć nastawczych? W jaki sposób jest zapewniane doleganie iglicy do opornicy? Jak często wykonuje się badania techniczne rozjazdów?

        • 0 0

        • (1)

          W Polsce tramwaje mają pod górę, każdy orze jak może, badania techniczne infrastruktury podlegają pod ogólne przepisy budowli, czyli słabo. Tacy Czesi zrobili infrastrukturę tramwajową na równi z kolejową i tam nadzór sprawuje czeski UTK, nie ma zmiłuj. U nas wolność. Ten konkretny rozjazd to Cogifer z napędem Bombardier Polska. Utwierdzenie drogi następuje mechanicznie, jest docisk hydrauliczny, przy zmianie kierunku olej przechodzi z jednego do drugiego położenia, aktualnie działa to już tylko w jednym rozjeździe tak, jak w momencie montażu. Drugim zabezpieczeniem jest blokada stricte mechaniczna, coś na kształt kolejowych jaskółek przy iglicach. Czy to wszystko jest w pełni sprawne, poszukaj napędu, gdzie ciężkie produkty PESY (10t/oś) jadą na bok (np. trzeci tor przy Operze) i obserwuj czy sygnalizator kierunku na chwilę zgaśnie. Jeśli tak, iglica została tak wygięta przez siły boczne, że jej koniec, w mechaniźmie nastawczym, został minimalnie(np. 5mm) odciągnięty od krańcowego położenia, elektrycznie stwierdza się to krańcówkami w skrzyni napędu, to akurat jest ustawiane w Gdańsku dość restrykcyjnie. Ekipa umie to zrobić ale części swoje kosztują (czytaj między wierszami). Gdy Rajbud przyjmował outsourcing sieci i torów, zamówił serwisanta producenta do przeglądu całej sieci, gość był ubawiony stanem rozjazdów. A producentów rozjazdów mamy czterech, teraz dokłada się sterowanie radiowe ale żeby nie ciągnąć przewodów ekstra (odbiorniki) wykorzystuje się puszki po indukcyjnych licznikach osi. Jazda bez trzymanki. Wcześniej niezbyt radzono sobie z utrzymaniem, po paru wykolejeniach dokładano dodatkowe blokady sterowania jako pętle indukcyjne wykrywające tramwaj przed strefą rozjazdu. Czujniki nacisku iglic, czujniki włożenia zwrotnika w gniazdo ręcznego przekładania, polityka GZDiZ dot. zwrotnicą (jak jeździ, nie ruszać), chciałbym, żeby nadzór nad tramwajami przejął UTK...

          • 6 0

          • Jeżeli są też zamknięcia mechaniczne, to nie ma nawet ekipy która by drogę oporową i "szczelność" zamknięcia sprawdzała chociaż raz na miesiąc?
            Bo Cogifer i Bombardier to nie są dyletanci, przynajmniej na kolei, więc Wy tam żadnego utrzymania nie prowadzicie? Nie zazdroszczę, a nawet szczerze współczuję.
            Dzięki za info i pozdrawiam.

            • 1 0

  • miesiąc temu citadis się na rozjeździe przy UM wykoleił

    w nocy masakra na Długiej, wcześniej logistyczno komunikacyjna po koncercie, a serdeczna prezydentka gaworzy 3 po trzy i tylko do zdjęć pozuje,. Dramat

    • 22 4

  • A co 2 robiła na pętli Witosa ? (3)

    To nie jej rewir

    • 3 12

    • chyba jednak jej. Przejeżdzała obok pętli na Łostowice. (2)

      • 5 1

      • Przejeżdża obok to tak (1)

        Na pętlę nie zajeżdża

        • 5 1

        • Tylny wagon zechciał na pętlę

          • 2 0

  • To nie awaria

    Kierowcy często testują na ile mogą sobie pozwolić na zakręcie, aż w środku zarzuca ludźmi czasami.

    • 4 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Najczęściej czytane