- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (67 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (75 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (482 opinie)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (708 opinii)
- 5 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (148 opinii)
- 6 Te zabytki otwierają się po remontach (61 opinii)
Wykolejony tramwaj na Chełmie (4 raporty)
Spore zniszczenia wykolejonego tramwaju
Trwa stawianie tramwaju na tory
Tramwaj wypadł z torów na pętli Chelm
Wykolejony tramwaj na Chełmie
- Jechał bardzo wolno, więc na szczęście nikomu nic się nie stało - relacjonuje nasz czytelnik, pan Marcin.
Na miejscu jest już nadzór ruchu ZKM.
Opinie (99) 9 zablokowanych
-
2022-06-05 13:23
Dobrze że nie jechał 70 tak jak życzy sobie tego młody Tusk
- 23 10
-
2022-06-05 13:24
Jechał bardzo wolno i jeszcze się wykoleił
Super
- 21 2
-
2022-06-05 13:27
I to niezły tram. Myślałem że jakiś grat (1)
- 8 3
-
2022-06-05 14:04
spójrz z bliska na jego lakier
kazdy panel w innym odcieniu.
Dojechany jak stopiatka.
Serdeczności- 7 0
-
2022-06-05 13:38
A prezes lisicki dostał od kwietnia podwyżkę od oli, teraz 24 kawałki miesięcznie plus 30 % premii z rady nadzorczej. Bilety w górę, kasa na kolesiów musi być. I jak tam specjalista Józef Bonk
- 39 1
-
2022-06-05 13:50
Dzień bez usterek w komunikacji to dzień stracony
- 11 0
-
2022-06-05 13:59
Pieszym pasażerom przypominamy o konieczności posiadania biletu
Pan kątroler
- 18 0
-
2022-06-05 14:15
(4)
Za szybko panie tramwajarzu!
- 2 16
-
2022-06-05 14:33
(3)
Panie Pasażerze! Producent tego rozjazdu i tego zdalnego sterowania mówi: na wprost standardowo, bez żadnych wyczynów, można Vmax 40km/h. Właściciel, GZDiZ: hola, hola! 15km/h! Mający umowę na utrzymanie GAiT: eeee? lepiej wpiszmy w papierki dla motorniczych 10km/h. Co więc zawiniło: produkt zamontowany w 2007 roku? utrzymanie przez 15 lat? (to nie pierwsze zdarzenie w tym miejscu, na tym rozjeździe). Czy prędkość? (prędkość wszystkiego nie kryje, inaczej w TGV trup kładłby się rocznie setkami). Rozjazd należy eksploatować czy utrzymywać w pełnej sprawności? -- a przyczyna wykolejenia widoczna jest na zdjęciu jak na dłoni.
- 8 0
-
2022-06-05 16:32
(2)
To napisz kolego, bo mnie to ciekawi. Znam się na torach, ale tych kolejowych. Napiszę wg nomenklatury kolejowej - kwestia zamknięć nastawczych? W jaki sposób jest zapewniane doleganie iglicy do opornicy? Jak często wykonuje się badania techniczne rozjazdów?
- 0 0
-
2022-06-05 17:36
(1)
W Polsce tramwaje mają pod górę, każdy orze jak może, badania techniczne infrastruktury podlegają pod ogólne przepisy budowli, czyli słabo. Tacy Czesi zrobili infrastrukturę tramwajową na równi z kolejową i tam nadzór sprawuje czeski UTK, nie ma zmiłuj. U nas wolność. Ten konkretny rozjazd to Cogifer z napędem Bombardier Polska. Utwierdzenie drogi następuje mechanicznie, jest docisk hydrauliczny, przy zmianie kierunku olej przechodzi z jednego do drugiego położenia, aktualnie działa to już tylko w jednym rozjeździe tak, jak w momencie montażu. Drugim zabezpieczeniem jest blokada stricte mechaniczna, coś na kształt kolejowych jaskółek przy iglicach. Czy to wszystko jest w pełni sprawne, poszukaj napędu, gdzie ciężkie produkty PESY (10t/oś) jadą na bok (np. trzeci tor przy Operze) i obserwuj czy sygnalizator kierunku na chwilę zgaśnie. Jeśli tak, iglica została tak wygięta przez siły boczne, że jej koniec, w mechaniźmie nastawczym, został minimalnie(np. 5mm) odciągnięty od krańcowego położenia, elektrycznie stwierdza się to krańcówkami w skrzyni napędu, to akurat jest ustawiane w Gdańsku dość restrykcyjnie. Ekipa umie to zrobić ale części swoje kosztują (czytaj między wierszami). Gdy Rajbud przyjmował outsourcing sieci i torów, zamówił serwisanta producenta do przeglądu całej sieci, gość był ubawiony stanem rozjazdów. A producentów rozjazdów mamy czterech, teraz dokłada się sterowanie radiowe ale żeby nie ciągnąć przewodów ekstra (odbiorniki) wykorzystuje się puszki po indukcyjnych licznikach osi. Jazda bez trzymanki. Wcześniej niezbyt radzono sobie z utrzymaniem, po paru wykolejeniach dokładano dodatkowe blokady sterowania jako pętle indukcyjne wykrywające tramwaj przed strefą rozjazdu. Czujniki nacisku iglic, czujniki włożenia zwrotnika w gniazdo ręcznego przekładania, polityka GZDiZ dot. zwrotnicą (jak jeździ, nie ruszać), chciałbym, żeby nadzór nad tramwajami przejął UTK...
- 6 0
-
2022-06-05 23:55
Jeżeli są też zamknięcia mechaniczne, to nie ma nawet ekipy która by drogę oporową i "szczelność" zamknięcia sprawdzała chociaż raz na miesiąc?
Bo Cogifer i Bombardier to nie są dyletanci, przynajmniej na kolei, więc Wy tam żadnego utrzymania nie prowadzicie? Nie zazdroszczę, a nawet szczerze współczuję.
Dzięki za info i pozdrawiam.- 1 0
-
2022-06-05 14:48
miesiąc temu citadis się na rozjeździe przy UM wykoleił
w nocy masakra na Długiej, wcześniej logistyczno komunikacyjna po koncercie, a serdeczna prezydentka gaworzy 3 po trzy i tylko do zdjęć pozuje,. Dramat
- 22 4
-
2022-06-05 14:51
A co 2 robiła na pętli Witosa ? (3)
To nie jej rewir
- 3 12
-
2022-06-05 14:56
chyba jednak jej. Przejeżdzała obok pętli na Łostowice. (2)
- 5 1
-
2022-06-05 15:12
Przejeżdża obok to tak (1)
Na pętlę nie zajeżdża
- 5 1
-
2022-06-05 18:45
Tylny wagon zechciał na pętlę
- 2 0
-
2022-06-05 14:53
To nie awaria
Kierowcy często testują na ile mogą sobie pozwolić na zakręcie, aż w środku zarzuca ludźmi czasami.
- 4 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.