• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warszawa zbiera pieniądze z ulicy. Trójmiasto też po nie sięgnie?

Szymon Zięba
23 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dokładność pomiaru aut w e-kontroli wynosi 3 cm
  • E-kontrole w strefie parkowania w stolicy rozpoczęły się wraz z początkiem roku. Tylko jednego dnia nałożono ok. 600 opłat dodatkowych.
  • E-kontrole w strefie parkowania w stolicy rozpoczęły się wraz z początkiem roku. Tylko jednego dnia nałożono ok. 600 opłat dodatkowych.
  • E-kontrole w strefie parkowania w stolicy rozpoczęły się wraz z początkiem roku. Tylko jednego dnia nałożono ok. 600 opłat dodatkowych.

Ponad 13 tys. wykonanych zdjęć, niemal 4,5 tys. skontrolowanych samochodów i 600 "mandatów" na łączną kwotę ok. 30 tys. zł - to statystyki z pierwszego dnia funkcjonowania systemu e-kontroli strefy płatnego parkowania w Warszawie. Rozwiązaniu, które od początku roku działa w stolicy, przyglądają się urzędnicy z Gdańska i Gdyni. System w przyszłości może zostać wdrożony również w Trójmieście. Nie będzie to jednak proste: potrzebne będą bowiem zmiany w przepisach.



Miejsc parkingowych w centrach miast...

Obecnie strefa płatnego parkowania w Gdyni i Gdańsku obejmuje w sumie niemal 10 tys. miejsc i systematycznie się powiększa. Osoby odpowiedzialne za jej obsługę sprawdzają, czy kierowca, który zostawił auto, opłacił postój.

W związku z rozrastającym się obszarem SPP w Trójmieście - by zachować skuteczność kontroli - niezbędne będzie zatrudnienie do tych obowiązków kolejnych pracowników. Inną możliwością jest "automatyzacja" nadzoru nad strefą.

Zdecydowali się na to warszawscy urzędnicy i postawili na naszpikowane kamerami samochody. Stworzenie systemu tzw. e-kontroli, jego obsługa oraz zakup wspomnianych dwóch aut kosztowała łącznie ok. 1 mln 100 tys. zł.

Źle zaparkowane samochody i mandaty na 30 tys. zł



Wydane pieniądze jednak już zaczęły się zwracać. E-kontrole SPPN (w Warszawie funkcjonuje strefa płatnego parkowania niestrzeżonego) oficjalnie rozpoczęły się w styczniu tego roku. Tylko podczas jednego dnia namierzono ok. 600 samochodów, które w SPPN pozostawiono bez uiszczenia opłaty. Łączna kwota wystawionych "mandatów" wyniosła 30 tys. zł.

- Dwa auta zrobiły ponad 13 tys. zdjęć samochodom stojącym w SPPN. Z tej liczby 4 tys. 481 tablic rejestracyjnych sfotografowano co najmniej dwukrotnie. W ten sposób potwierdzono, że auta są pozostawione w danym miejscu na dłuższy czas, a nie był to chwilowy postój. Pozostałe, niesparowane zdjęcia zostały automatycznie usunięte - mówi Mikołaj Pieńkos z warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich.

Jak działa e-kontrola?


  1. Auto (które porusza się w normalnym tempie) przejeżdża w pobliżu zaparkowanych w strefie płatnego parkowania samochodów i skanuje ich rejestracje oraz robi im zdjęcia.
  2. Takie materiały następnie trafiają do bazy urzędników (w Warszawie to Zarząd Dróg Miejskich).
  3. Następnie system analizuje, czy postój auta został opłacony.
  4. Jedyną "manualną" czynnością, zarezerwowaną dla urzędników, jest przesłanie wezwania do zapłaty osobie, która nielegalnie zaparkowała pojazd.
  5. Informacja o opłacie dodatkowej do kierowcy trafić ma maksymalnie w ciągu tygodnia.

Gdańscy urzędnicy: wdrożenie systemu jest nieuniknione



Przypomnijmy: pod koniec zeszłego roku informowaliśmy, że rozwiązanie wdrażane w Warszawie jest na tyle atrakcyjne, że poważnie przyglądają mu się trójmiejscy urzędnicy. W GZDiZ usłyszeliśmy, że w najbliższym czasie planowane jest spotkanie w tej sprawie w stolicy.

- System e-kontroli jest w naszym zainteresowaniu. Póki co pierwszym efektom jego wdrożenia przyglądamy się z odległości. Zależy nam, aby w najbliższym czasie spotkać się w Warszawie i porozmawiać o doświadczeniach z operatorem warszawskiej strefy. Jego wdrożenie jest nieuniknione bo obszar SPP w Gdańsku z roku na rok rośnie - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Zobacz też: Łosie na drodze. Jak nie zostawiać auta?

Statystyki opublikowane przez stołeczny Zarząd Dróg Miejskich będą przedmiotem analizy również w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

W parkomat trzeba będzie wpisać numer rejestracyjny



Co ważne, zgodnie z obowiązującymi w Warszawie przepisami wpisanie numeru rejestracyjnego podczas opłacania w parkomacie postoju w SPPN jest obowiązkowe - to dzięki temu system e-kontroli może w ogóle działać.

Jeżeli pomysł zostanie zaadaptowany w Gdyni i Gdańsku, będzie on wymagał zmian w regulacjach. Dzisiaj bowiem numer rejestracyjny kierowcy wpisują fakultatywnie: nie ma obowiązku jego wpisywania i nikt za jego brak nie otrzyma opłaty dodatkowej.

Jak wygląda e-kontrola? Stołeczni urzędnicy informują.


Miejsca

Opinie (484) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

    zaczna sie kombinacje na tablicach rej (25)

    • 61 34

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

      (8)

      I co zamiast zapłacić 3 zł będziesz wymieniał tablice. Niesamowite co mozna jeszcze wymyślić.

      • 54 6

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        3zł to za godzine (4)

        Tygodniowy postoj zeputego auta juz co innego

        • 5 18

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        Rejestracja jest przypisana do danego pojazdu bystrzaku :)
        Łatwo sprawdzić czy jest autentyczna.

        • 8 5

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        nie wymieniał

        tylko zakleję jakąś karteczką. reklamą ostatnia cyfre i po problemie. kto mi udowodni ze to ja to zakleiłem ? "Panie jakies g*wno mi sie przykleiło " i tyle w temacie pooglądajcie ruski stop ham na internecie tam jest to codziennosc...

        • 0 3

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        Nie wymieniał tylko zasłaniał

        • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

      Obawiam się, że masz rację... (6)

      W końcu uczciwość po polsku oznacza co oznacza :D

      • 22 5

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        znalazł się kolejny opluwacz polskości (5)

        może napiszesz o podwójnych standardach zachodu/wschodu/pejsów
        czy już przeprosiłeś za to, że Polska wywołała II WŚ w Jedwabnem?

        • 14 23

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

          Nie opluwacz tylko realista (2)

          Co ma Jedwabne do tablic rejestracyjnych? Gniot z Żoliborza nabił ci mózgownicę PiSowskim hejtem i plujesz żółcią od rana... Good luck :)

          • 21 12

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

            I ty piszesz... (1)

            ... O pluciu żółcią.
            Wy, wykształceni z dużych miast jesteście doprawdy specyficznie sformatowani.

            • 3 10

            • Opinia do filmu

              Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

              Raczej niezależni i świadomi niż sformatowani

              Człowiekowi wolnemu, niezależnemu i świadomemu nie potrzeba formatowania do jedynie słusznego modelu, nie potrzeba przekazu dnia i propagandy. Sam jest w stanie ocenić różne sprawy i podjąć wyzwania. No ci pozostali muszą mieć wodza, który ich sformatuje na swoje podobieństwo... No cóż, nie matura lecz chęć szczera... Smutne...

              • 11 5

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

          hahahahahaha jeden z głupszych komentarzy w tym tygodniu

          • 4 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

          Chryste...

          Taki mózgi jak ty naprawdę istnieją? Brawo ty... Właśnie jesteś pięknym przykładem polskiej Cebuli.
          Innym choćby drzazgę w oku dojrzysz a we własnym belki nie widzisz... Jak byś nie zauważył IIWŚ już jakiś czas temu się skończyła. I gratuluję kretynizmu. W jednym zdaniu chwalić postawę polski w czasie IIWś i jednocześnie użyć pejoratywnego określenia pejs na Żydów... Totalne zaoranie mózgu...

          • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

      U nas wystarczy żeby straż miejska patrolowała i wystawiała mandaty

      bo problemem oprócz parkujących bez płacenia sa auta na chodnikach, trawie itp.

      • 18 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

      Zmuszanie do podania nr rejestracyjnego jest niezgodne z prawem (3)

      Narusza prawo do prywatnosci

      • 16 40

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        tjaaa twój samochodzik powoła się na RODO

        zdjęcie, numer rej. i wizerunek autka ;)))))))))))))))))

        • 31 7

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        No to nie podawaj - zdejmij tablice z samochodu, panie mecenasie...

        • 7 5

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

        W sumie kiedy kancelaria Sejmu może to Kowalski też :D

        Mamy pokłosie bolszewickich deform i deformacji państwa... Brawo bolszewia! Putin się cieszy ...

        • 6 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

      Tak samo pomyślałem (2)

      System jest skuteczny, bo działa z zaskoczenia. Jak cwaniaczki się o nim dowiedzą, to wystarczy, że jedna cyfrę na tablicy rejestracyjnej taśmą malarską zalepią i już będą bezkarni.

      • 3 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Jak wygląda e-kontrola? Warszawscy urzędnicy informują

      W następne wybory nie zapomnijcie wybrać tych samych ciemiężycieli hehe by żyło się lepiej w tej ośmiernicy..

      • 2 2

  • (33)

    W Trójmieście brakuje parkingów i to jest główny problem.Lawinowo rośnie liczba aut,sporo ludzi ma po 3,4.Dróg nie przybywa,parkingów podobnie.Jedyne rozwiązanie to budowa w centrach 20,30 piętrowych parkingów jak w juesej.Wiem,bo widziałem na filmie.

    • 86 186

    • rozwiązaniem jest zakazac poruszania sie samochodem prywatnym (10)

      ewentualnie wprowadzic wysokie opłaty za wjazd i parkowanie.

      • 49 23

      • (5)

        a może strzelać?!

        • 23 19

        • z kapiszonów

          • 7 1

        • Ale dopiero w 30 sekundzie (1)

          • 11 1

          • i żeby trzech przeżyło to Antoni będzie ich tropił przez kolejne lata

            • 4 2

        • poprostu każda minuta bez opłaty naliczna po 1000zł (1)

          i po kwadransie autko stawałoby się bezwartościowe

          • 5 8

          • Moje wg twojego taryfikatora po dwóch minutach.

            A weź je sobie. Kupię następne w tej samej cenie :)

            • 2 0

      • (3)

        To zakładam działalność i zostaję dostawca. Podpisze umowę na dostawę 3 batonów sneakers raz w miesiącu do żabki kumpla i będę mógł jeździć po starówce.
        Nie tedy droga, nie powinno się tworzyć kolejnych grup uprzywilejowanych.

        • 4 1

        • To się zdziwisz gagatku (2)

          Jak ci każą przedstawić list przewozowy.
          Dostaniesz mandat za parkowanie, za składanie fałszywych zeznań i karę od sanepidu za nie spełnienie wymogów HACCP przy dostawie żywności. A, i pamiętaj by mieć książeczkę sabepidowska i certyfikat mycia pojazdu oraz termograf.

          • 1 3

          • To będzie dowoził serwetki albo kostki toaletowe. (1)

            Do tego nie musi miec haccapów, sanepidów ani termografów.

            • 2 1

            • List przewozowy?

              Dalej go nie ma.

              • 0 0

    • Nie tylko nie przybywa, ale ubywa miejsc parkingowych (6)

      Dziś w mieście auto to wróg publiczny. Żeby zaparkować w Gdyni w odległości 1km od celu, trzeba mieć szczęście

      • 15 22

      • (5)

        Jesteś wyjatkowym pechowcem że zawsze znajdujesz miejsce tak daleko od twojego celu , moze trzeba zmienić miejsca które chcesz odwiedzać ?!

        • 12 10

        • a może nie ty (4)

          będziesz mówić co i kogo przedmówca ma odwiedzać?

          • 7 15

          • Masz rację , przepraszam ! Odwiedzaj kogo chcesz a parkuj tam gdzie znajdziesz wolne miejsce tylko nie narzekaj proszę

            • 23 2

          • masz racje

            bo to JA mu będę wskazywać - kogo mu wolno a kogo nie i gdzie odwiedzać ;)))))))

            • 3 1

          • Janusz! (1)

            Przestań sapać, bo się spocisz. A nie, ty i tak się nie kąpiesz

            • 1 3

            • Grażynka

              nie mierz wszystkich swoją miarą! To że ty muszki z psiuty odganiasz nie znaczy, że każdy tak robi.

              • 2 0

    • Parkingów brakuje w Trójmieście , Krakowie , Bydgoszczy , Londynie , Berlinie ,Rzymie Atenach .......mam wymieniać dalej ? Dlatego właśnie wprowadzono system płatnego parkowania żeby wymusić abyś parkował tylko na czas załatwienia sprawy a nie postawienie auta na cały dzień bo za darmo

      • 59 5

    • (3)

      Po 1 listopada czytałem posty oburzonych kierowców którzy pisali że to skandal żeby nie mozna było zaparkować pod cmentarzem.

      • 26 1

      • (2)

        No i co z tego?

        • 0 10

        • (1)

          To świadczy o stanie umysłu piszących takie rzeczy.

          • 11 1

          • I takich co przy samej plazy chca parkingi dla blachosmrodow swych.

            • 4 3

    • hehe (5)

      To może widziałeś też na filmie amerykańskie korki na pięciopasmowych autoradach?

      Należy ograniczać liczbę pojazdów w centrum a nie zachęcać do wjazdu do centrum poprzez budowę parkingu. Wszyscy się nie pomieszczą, nie ma takiej opcji. 'Na zachozie' już dawno to zrozumieli i idą w słuszną stronę. U nas niestety jak zawsze jesteśmy w tyle, o czym świadczy choćby taki komentarz o budowaniu dróg i parkingów. Ale kiedyś mam nadzieję też zmądrzejemy :)

      • 31 7

      • w USA kuzyn samochodem z domu do BUSa lub SKMki a SKMką do pracy. (4)

        bo koszty przejazdu przez tunel i most to 30$ dzień w dzień.
        no czemu w Gdańsku się nie da wprowadzić 120zł opłat za sam wjazd do centrum?

        • 20 5

        • Bo w USA ruszyli głową i przymusili ludzi

          U nas roszczeniowe Janusze muszą zaparkować pod drzwiami swojego celu. W przeciwnym przypadku jest za daleko...

          • 26 3

        • Alez można , płacę 120 zł rocznie za możliwość wjazdu i parkowania w strefie ścisłej starówki bo jestem mieszkańcem ul . Długiej.

          • 1 4

        • (1)

          Nie wiedzialem, ze Szybka Kolej Miejska dziala tez w USA. Szacun.

          • 1 1

          • Dlatego tak słabo u nas działa.

            Wszystkie zasoby i know-how przerzuciła na rynek amerykański. Smutne to :(

            ;)

            • 3 0

    • w trójmieście Parkingów jest aż za dużo .... i w nadmiarze

      tak samo jak cwaniaczków co zamiast chwilowego postoju - robią se z tych parkingów miejsca stałego garażowania

      • 22 6

    • Jak taki kretyn jak sven może się udzielać?

      • 0 1

    • Co z tego, że "osoba" ma 3-4 auta jak do centrum na raz pojedzie jednym bo się nie rozdwoi?

      • 0 0

    • To dobry masz film

      • 0 0

  • Auta są tak źle parkowane (3)

    Kasy z tego nie będzie bo kamera nie zauważy tablic xd

    • 52 20

    • E tam, jak dla mnie niech taksuja.

      Pomnóż powiedzmy że 10 tysięcy zł z mandatów razy 100 dni. Auto-terminator do kontroli sie zwróci, potem będzie generowało zysk. Proponował bym też miastu ucywilizować ruch w tunelu i na obwodnicy ( np. odcinkowy pomiar)- na wariatach za kółkiem można by dziennie zarobić z 40/50tysi. Tą kasę przeznaczyć na hospicja/remonty dróg. Kary za jazdę z odebranym prawkiem zwiększyć do 10.000. zobaczcie o ile by się zrobiło bezpieczniej. Perpetuum mobile:)

      • 23 4

    • mają rozmach skur.......

      • 3 6

    • to jedno, ale i tak kierowca powinien otrzymac wezwanie do zaplaty

      a system przeciez nie wyjdzie z samochodu i nie wlozy za wycieraczke.

      • 1 0

  • Kiedy w Gdańsku powstanie jakikolwiek nowy płaty parking?? (16)

    • 73 88

    • (2)

      Stoi pusty na Jana z Kolna

      • 53 10

      • i na olowiance, przy galerii metropolia.... puste stoją

        • 44 5

      • Na szadolkach również pusty

        • 30 0

    • Kiedy Pani Prezydent (2)

      Odsprzeda coś deweloperom idąc w ślady poprzednika ;)

      • 16 26

      • Ten twój głos to ważny głos.

        • 5 5

      • Jak tylko Kaczyński się zgłosi

        Z chęcią zbuduję srebrna dwa, weźmie kredycie w skoku lub Getin. A na koniec wszystkich podsłucha i nałoży wymóg licencji na myślenie...

        Kuźwa, co wy macie do deweloperów? Jak was tak deweloperzy bolą, to załóżcie współdzielenie lub spółkę prywatną, zbieracie kapitał i sami stawiajcie... S

        • 12 9

    • (1)

      A gdzie byś chciał zeby taki parking wybudowali , gdzie byłoby dla ciebie wygodnie?

      • 9 6

      • No jak to gdzie

        Żeby Pan Kierowca mógł się poruszać, wystarczy po jednym kubaturowym na 2500 aut blisko centrum, blisko biedronki, blisko apteki, blisko kina, blisko ulubionej budy z kebabem, blisko szkoły, blisko przedszkola, blisko pracy, blisko kochanki. Wszystkie oczywiście bezpłatne. Tylko pod domem mu nie stawiajcie tego szkaradztwa, bo brzydkie i psuje widok z okna.

        • 23 5

    • konserwator zablokował ostatnio budowę dwóch podziemnych parkingów (5)

      jak tak dalej będzie to nigdy

      • 10 18

      • i całe szczęście (4)

        • 9 4

        • nie wiem na czym to twoje szczęście polega (3)

          jakoś w miastach z piękną historią i z pięknymi zabytkami (Paryż, Rzym) budują parkingi podziemne, budują metro i nie ma problemu

          • 3 4

          • (2)

            W Rzymie dzbanie są godziny w których żadne auto spalinowe nie może wjechać do miasta. Czas wlasnie ograniczać ruch samochodowy zwłaszcza w Polsce gdzie istnieje choroba tzw. Samochodoza. Kraków już się za to zabiera podobnie Łódź i Warszawa czas tez na Gdansk

            • 2 5

            • To chyba nigdy w Rzymie nie byłeś!

              • 4 0

            • moze troche wiecej kultury?

              aha no tak, zapomnialem, spolecznik i rowerzysta pewnie, gdzie u was kultury szukac

              • 3 2

    • A dlaczego płatny! Powinni wybudować taki żeby jeszcze płacili za postój !

      • 11 7

    • Hallo , pytali gdzie bys chciał parking!

      • 4 2

  • Dopiero teraz na to wpadli? Racja to są urzędnicy a nie gospodarze miasta! (15)

    Już dawno temu pisałem, że wjazd do centrum musi być opłacany i drogi. Postój w strefie od 10 zł za godzinę, wjazd na jeden dzień ok 50 zł. To Jedyny sposób na ucywilizowanie ruchu w mieście

    • 84 97

    • Tak (3)

      I nie wydawajcie kart dla mieszkańców i Niemców kasuncie podwójnie i w ogóle hehe

      • 10 9

      • (2)

        Tak jest , a mieszkańcy Moreny powinni mieć mozliwość parkowania najbliżej na Żabiance . Masz jeszcze jakieś mądre pomysły?

        • 6 2

        • Mieszkańcy moreny mają: tramwaj, autobus i pociąg? (1)

          Oduczycie sie szybko jechac do roboty samochodem!

          • 0 5

          • Pociąg do centrum z Moreny?

            Ciekawe.
            Jak już to do Wrzeszcza.

            • 4 1

    • (3)

      Tylko musza być parkingi przed wjazdem do centrum i przyzwoita komunikacja

      • 9 1

      • komunikacja w wielu relacjach już jest przyzwoita (2)

        całe szczęście rozwija się także infrastruktura rowerowa. Warto zadbać o kryte parkingi dla rowerów na blokowiskach.

        • 0 7

        • i o to żeby zimy nie było (1)

          • 4 0

          • już nie ma

            • 1 0

    • Zrobić oddziały US i ZUS na obrzeżu miasta (2)

      Ograniczy się dzięki temu ruch w centrum

      • 9 1

      • (1)

        A co ze starszymi ludźmi którzy muszą pójść do ZUS a nie jeżdżą samochodem . Teraz oddziały ZUS są stosunkowo niedaleko od miejsca zamieszkania . Jedyny kłopot to oddział na Chlebnickiej ale zawsze możesz postawić samochód na Szerokiej albo na Targu Węglowym .

        • 0 3

        • autobusy do ZUS-u darmowe

          firmowe

          • 2 0

    • Lecz się

      na pogardę.
      Kolega z porsche zaparkowanego w przystanku z pewnością zapłaci bez problemu, takich cywilizowanych kierowców będziecie wtedy mieli w "centrum".

      • 3 3

    • a, które przepisy do takiego systemu w ustawie o drogach (1)

      publicznych na to ci pozwolą?

      Najpierw pomyśł i zmień prawo krajowe, a potem pisz.

      • 1 2

      • można w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców

        5 września 2019 nastąpiły zmiany w ustawie o drogach publicznych

        • 0 1

    • teraz bo to prawo bylo robione pod konkretna firme

      nie widzisz tego?

      • 2 0

  • Pierdziele, jak mam jechac do centrum to jade albo transportem miejskim (19)

    Albo taryfa lub carsharingiem. Strach gdzieś stanąć w obawie o kontrole. Sam do końca nie wiem gdzie można a gdzie nie. Gdze sie płaci a gdzie już nie trzeba. O korkach i w ogóle o znalezieniu miejsca do parkowania - nie wspomne. Na mnie nie zarobią ani złotówki. Niech sobie budżet czyms innym zaszywają.

    • 120 36

    • Janusz z Ciebie (3)

      Sorry, się samochodów jest za dużo w centrum. Niech ludzie wyjdą z blaszanych puszek i się trochę przespaceruja, nie trują powietrze i smrodza. Miasto jest dla ludzi, nie aut. Jak kogoś nie stać na parking, niech zostawi swojego passata w domu.

      • 15 21

      • Jak zaparkuje to faktycznie smrodzi jak cholera... (2)

        Spacerować to wolę po plaży albo po lesie a nie po centrum miasta. Tam przynajmniej jest jeszcze trochę powietrza i nie potykam się na każdym kroku o innego człowieka. Miasto jest dla wszystkich. Dla ludzi przemieszczających się samochodami także.

        • 16 10

        • dla ludzi owszem (1)

          dla pojazdów zaparkowanych za darmo w centrum niekoniecznie. Tylko program stopniowego rozszerzania strefy wolnej od parkujących i jeżdżących samochodów poprawi jakość życia wszystkim mieszkańcom.

          • 2 10

          • Nic nie poprawi.

            Ograniczy jedynie mniej zamożnym dostęp do centrum. No i gdzie w poprzednim poście pisałem o darmowym parkowaniu?

            • 7 0

    • (11)

      I bardzo dobrze, jedno auto mniej.
      Tak ma działać presja ekonomiczna.

      • 13 12

      • presja ekonomiczna (10)

        prowadzi w prostej linii do migracji - tak osoba (i zapewne wiele innych!) nie przyjedzie do centrum Gdańska na zakupy lub skorzystać z usług tylko wybierze mniej represyjne miejsce. W krótkim okresie pewnie miło będzie znaleźć miejsce parkingowe bez problemu ale w długiej perspektywie zaboli odpływ kapitału. Mieszkam w Gdańsku 11 lat i było super ale od 2-3 nabieram wstrętu - ustanawia się zbyt wiele przepisów traktujących ludzi jak ułomnych, ingerując w ich życie, to jak mają myśleć i co robić w dany sposób. Chyba wyjadę być słoikiem gdzie indziej :)

        • 19 10

        • szerokiej drogi życzę (2)

          Doświadczenia wielu miast pokazują, że poszerzanie stref wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów w centrum miasta powoduje napływ mieszkańców i klientów do sklepów położonych przy takich ulicach. W Gdańsku ten efekt także występuje w historycznej części miasta. (przykład ulicy Długiej i Stągiewnej)

          • 5 13

          • no sklepy na Długiej to potęga,

            już się rozpędzam na zakupy, Stągiewna też super handlowa

            • 11 0

          • Turyści

            z lokali na wynajem krótkoterminowy. Tyle że to nie są mieszkańcy.
            Co innego wyłączyć historyczne i urokliwe miejsca z ruchu, a co innego całą, normalnie funkcjonującą dzielnicę.

            • 4 0

        • (1)

          Do centrum Gdańska na zakupy? Nic łatwiejszego - parkingi w Forum i Madisonie.

          • 0 1

          • pojadę tam, gdzie parking za darmo

            • 4 0

        • (4)

          A jakie nowe przepisy ingerujące w Twoje życie masz na myśli? Bo mieszkam w Gdańsku trochę dłużej niż 11 lat i jakoś nie zauważyłam zwiększenia liczby przepisów wydawanych przez miasto...

          • 0 5

          • chociażby strefa płatnego parkowania pod własnym mieszkaniem (3)

            - nie mamy podwórka ani innej możliwości parkowania, tylko na ulicy

            • 7 0

            • (2)

              Rzeczywiście, ogromna masa nowych przepisów :D Za parkowanie w tej strefie płacisz ile? 10 złotych miesięcznie? Przeprowadź się do Londynu, tam zapłacisz sto razy tyle.

              • 0 2

              • (1)

                ale zarobisz proporcjonalnie więcej

                • 3 0

              • W Londynie zarabia się 100 razy więceJ???

                jadę!

                • 0 1

    • A wystarczy patrzeć na znaki.

      • 2 2

    • Jak mam jechać do centrum,

      to najczęściej rezygnuję i szukam czegoś podobnego z darmowym parkingiem

      • 3 0

    • to jedno, ale i tak kierowca powinien otrzymac wezwanie do zaplaty

      a system przeciez nie wyjdzie z samochodu i nie wlozy za wycieraczke.

      • 0 0

  • 1984 r. (5)

    My i tak wiemy gdzie byłeś co robiłeś i w jakim czasie.

    • 82 14

    • Masz w kieszeni telefon (4)

      I tak juz wszystko wiedzą

      • 13 4

      • Nie, jeśli zostawisz go w domu. (2)

        Tablic rejestracyjnych w domu nie zostawisz.

        • 10 1

        • (1)

          możesz zostawić w garażu, razem z samochodem

          • 3 5

          • Niestety na tym miejscu już położyłeś swój rozum.

            • 5 0

      • Nie nie noszę przy sobie telefonu.

        Zwykle leży w domu

        • 4 0

  • Płacenie za postój aplikacją jest wygodnie, szkoda że czasem trzeba mieć kilka aplikacji. (3)

    • 29 10

    • (1)

      pamiętaj, że płacisz za stanie na własnej ziemi, bo należy ona do suwerena a nie władających i robiących co chcą

      • 12 13

      • Brales cos?

        • 10 6

    • Mam jedną aplikację z której korzystam i nie rozumim dlaczego piszesz o kilku aplikacjach.

      • 1 1

  • Wiemy że potraficie ścigać kierowców i serwować podwyżki za śmieci czy nieruchomości (34)

    Pytanie kiedy zrobicie coś dla nas mieszkańców?

    • 219 45

    • Przecież Ci otworzyłam (4)

      Aleje Adamowicza

      • 26 10

      • Tylko ta droga nie jest skończona (3)

        • 17 7

        • Bo jeszcze nie upłynąl termin ukończenia budowy.

          • 6 7

        • (1)

          to , że nie jest skończona to jedno a to, że nikt nic tam cały czas nie robi to drugie

          • 7 0

          • Nie martw się , wykonają w czasie wyznaczonym w kontrakcie .

            • 0 2

    • Nam się to podoba

      Od 20 lat na nich głosujemy

      • 14 8

    • Nie narzekaj... (7)

      Raczej domagaj się od administracji centralnej aby jak najwięcej kasy zostawało w samorządach! Będzie więcej inwestycji. Bo na razie bolszewia PiSlamska robi wszystko aby zabić samorządy i lokalne społeczności!

      • 19 27

      • są zaprogramowani na centralizm demokratyczny (5)

        Taka hybryda funkcjonowała już swego czasu w PRL, a wprowadzała ją w życie PZPR. Nie daleko pada jabłko od jabłoni.

        • 14 8

        • Jak wszyscy bolszewicy

          • 7 11

        • (3)

          Pis to mieńszewicy jeśli już. Jakby byli bolszewikami, to już byłby porządek, a nie anarchia.

          • 3 4

          • Przede wszystkim to rak tego państwa.... (2)

            • 1 8

            • (1)

              Rakiem i to złośliwym jesteś ty !!!!! Trolu

              • 5 2

              • Hahaha typowe dla PiStrolli

                Obraził się i brak argumentów. Więc bach w łeb jak w piaskownicy. Intelekt na poziomie bolszewika z jedynie słusznej siły narodu :D

                • 0 5

      • Samorząd wydaje kasę

        na rydwany, spotkania blogerek, piaskownice na skrzyżowaniach, utrzymanie stadionu, ECS-u, makiety, kunszty wodne i inne podobne światełka do nieba. Więcej kasy - więcej będzie roztrwonione. Ale mieszkańcom to pasuje.

        • 9 2

    • Właśnie robią wolne miejsca postojowe dla mieszkańców (4)

      Taki będzie efekt tego auto-mandatora. Większa rotacja miejsc.

      • 6 12

      • potrzebna jest nie tylko większa rotacja miejsc (2)

        Potrzebna jest refleksja na temat roli samochodów w mieście i zdecydowane działania na rzecz jej redukcji. Opłaty mogą służyć zmniejszeniu skłonności do przyjeżdżania samochodem prywatnym do centrum miasta a także do zastanowienia się, czy warto kupować mieszkanie na przedmieściach słabo skomunikowanych z centrum przy pomocy SKM lub PKM.

        • 2 7

        • "przedmieściach słabo skomunikowanych z centrum przy pomocy SKM lub PKM." (1)

          to 90% nowych osiedli

          • 1 0

          • Nie tylko nowe osiedla.

            W takim Nowym Porcie zlikwidowali skmkę a ostatnio zwnęlii tory...Pomijam fakt, że w Letnicy trwa budowa bloków na 20 tysięcy nowych mieszkańców. Ciekawe co ogarnie te hordy ludzi. Autobus 148 albo tramwaj nr 5 który jeździ raz na 20-30 minut jak akurat nie wypadnie?

            • 2 0

      • Jasne, rotacja... specjalnie będę przerywać to co robię, żeby wyjść i samochód przestawić?? co ty bredzisz....

        • 3 1

    • np ogranicza liczbe samochodow w centrum, to duzo dla mieszkancow (10)

      rozumiem, ze jedyne akcje i dzialania wladzy, ktore rozumiesz, to takie kiedy zysk jest widoczny i natymiastowy, Typu 500_ do łapy. PIS dobrze rozgryzl przecietnego Wolaka

      • 12 17

      • Jak Ciebie (9)

        zachodzą od tyłu i robią bez masła, to wtedy się cieszysz, bo to tak po europejsku?
        Miasto chce mieć zyski z nowych mieszkańców, nowych pracowników i nowych szklanych klocków. Ale żeby pomyśleć o zrównoważonym rozwoju, w tym spełnieniu potrzeb parkingowych i komunikacyjnych, to nie ma komu, bo jak to idzie? Liczy się tylko zysk widoczny i natychmiastowy? Jeśli tymi kategoriami myśli prosty człowiek, to jest mały problem. Jeśli tak samo myśli cały sztab ludzi wykształconych i zarządzających, to jest duży problem.

        • 15 5

        • (8)

          to chyba nie wiesz co to jest zrównoważony rozwój. to nie jest spełnianie potrzeb parkingowych i komunikacyjnych.

          • 5 11

          • zrównoważony rozwój to nie jest spełnianie dowolnie interpretowanych potrzeb (6)

            parkingowych i komunikacyjnych osób korzystających z najbardziej terenochłonnych środków transportu jakimi są samochody prywatne.

            • 1 7

            • Paczę i oczy mnie bolą. (5)

              Jeśli powstaje seria biurowców i miasto chwali się "dzielnicą biznesu", to właśnie miasto - jako gospodarz - powinno zapewnić odpowiedni dostęp komunikacyjny, adekwatny do potrzeb tej dzielnicy, bo to miasto tworzy PZP i wydaje WZ. Potrzeby komunikacyjne to jedne z najbardziej elementarnych potrzeb, a nie spełnianie zachcianek.

              Nie chciano nowych samochodów? Nie trzeba było wydawać pozwolenia na biurowce, a nie rżnąć teraz głupa i kazać się wszystkim przesiadać na rowery i hulajnogi.

              • 13 1

              • (4)

                no to wykup sobie kawałek terenu pod biurowcem, będziesz miał swoje własne miejsce parkingowe. Dlaczego wszyscy mają się zrzucać na lenistwo innych?

                • 0 9

              • Jak mi miasto zapewni (3)

                proporcjonalnie preferencyjne warunki na zakup kawałka gruntu, jak deweloperowi, to z przyjemnością. Samochód to w wielu przypadkach nie lenistwo a pragmatyzm lub wręcz przymus.

                Mnie raczej zastanawia, czemu miasto samemu nie pozyskało lub nie zagospodarowało jakiejś działki choćby w Oliwie pod parking miejski ze strefą podziału na parking krótkoterminowy i np. abonamentowy. Kawałek ziemi pokrytej płytami lub kostką albo też w wersji zielonej (i można by się potem chwalić), który by tylko leżał i zarabiał dla wszystkich, bo do budżetu.

                • 10 1

              • (2)

                Biurowce w Oliwie są zbudowane w promieniu paru minut piechotą od SKM i tramwaju, kwadrans od PKM.
                Jaki przymus?

                • 0 8

              • Przymus dla tych, którzy jadą z miejsca, skąd nie zabierze ich transport publiczny, (1)

                a pragmatyzm dla tych, którzy prócz swojej szanownej osoby odwożą jeszcze dzieci do przedszkola/szkoły i do pracy współmałżonka.

                Albo dla tych, którzy tym samochodem także pracują.

                • 7 0

              • taa, wiem, i jeszcze te 20 kg codziennie kupowanej cebuli.

                • 0 1

          • Jasne.

            Zrównoważony rozwój to likwidacja PKP i PKS, przerzucenie prowincji do miast i sprzedaż prowincji na tereny łowieckie i pola golfowe. Coś pominąłem?

            • 6 1

    • interesy niektórych kierowców są sprzeczne z interesem wielu mieszkańców

      jak na razie granica kompromisu była przesuwana na rzecz bezrefleksyjnych kierowców uzależnionych mentalnie od samochodu. Trzeba wreszcie zdecydowanie uwzględniać interes mieszkańców nie mających problemu z docieraniem do centrum miasta inaczej niż samochodem - wielu z nich posiada samochód, ale nie jest od niego uzależniona tak jak przedpiśca.

      • 0 7

    • Nigdy bo mieszkańcy tego nie chcą , lewactwo z Warszawy i Danzig lubi być dymane. (1)

      • 4 0

      • Ja też lubie byc dymana a wcale nie jestem lewakiem!

        • 0 0

    • przecież ściganie kierowców

      to jest właśnie działanie dla mieszkańców. my waszych aut nie chcemy, nie potrafisz tego zrozumieć?

      • 0 2

  • Warszawa ma metro, ma rower, ma węzły integracyjne, ma najlepszą komunikację (27)

    Do kogo oni w Gdyni ni się porównują? Dlaczego chcą w ten sam sposób karać kierowców? Niech zaczną od podstaw

    • 180 24

    • Gdynia ma plażę (1)

      • 8 11

      • Warszawa też-nad Wisłą.

        • 12 5

    • (7)

      Narzekać to zawsze można. Ale prawda jest taka, że mamy więcej możliwości niż większość duzych miast wojewódzkich, bo mamy choćby skm

      • 10 17

      • ja cię! ale argument! wymiękam! (5)

        • 9 8

        • (4)

          A jak ty byś to rozwiązał? Może masz jakiś mądry pomysł jak rozwiązać ten problem.

          • 1 5

          • Nie ma pomysłu ale za to potrafi narzekać , to też jakas wartość .

            • 1 6

          • (2)

            mam: parkingi wielopoziomowe. Wilk syty i owca cała.

            • 3 0

            • No nie bardzo

              A jak to tych wielopoziomowych parkingów dojedziesz ?

              • 0 1

            • Gdzie byś je postawił?

              • 0 1

      • warto dążyć do zwiększenia częstotliwości połączeń SKM

        oraz jej przedłużenia dodatkowymi torami w stronę Pruszcza i Tczewa oraz w stronę Redy , Rumi i Wejherowa.

        • 6 0

    • (5)

      Warszawa ma okropna komunikacje chyba najgorsza w Polsce, wiem bo bardzo czesto z niej korzystam i przestan takie glupoty wypisywac

      • 6 23

      • Ostatnio byłem w Krakowie , tam się .....stoi w korkach .

        • 6 1

      • Jak Wa-wa ma słabą komunikację to ja nie mam pytań (2)

        Ty chyba nigdy w Warszawie nie byłeś. Tam komunikacją często jedzie się szybciej niż samochodem!

        • 21 3

        • O ile to tuba... (1)

          Naziemna to tragedia... Stoi w korkach non stop, co wyjazd z przystanku to postój dłuższy...
          Już wolę przewóz osób, czy to taxi, Uber czy inne...

          • 2 8

          • Nie zgodzę się.

            Autobusy może i tak ale tramwaje mają rewelacyjną siatkę połączeń i jeżdżą bardzo sprawnie. Gdyby w Gdańsku był takt taki jak w Warszawie to byłoby pięknie.

            • 5 1

      • to ty głupoty wypisujesz !

        • 2 0

    • (3)

      W Gdyni tez chcesz mieć metro ? Masz SKM . A tak na marginesie kiedy ostatnio przejeżdżałeś przez Warszawę , korki i zbyt mała ilość miejsc parkingowych to specyfika dużych miast i to na całym swiecie,spróbuj zaparkować w Amsterdamie czy Berlinie.

      • 5 8

      • (2)

        Trójmiasto powinno mieć kolej linową, jak na przykład Rio.

        • 4 1

        • (1)

          Na Kasprowy .

          • 3 0

          • Do Oslo

            • 2 0

    • Metro w Trójmieście?

      Długo nad tym myślałeś?
      Czyli rozumiem, że dopóki nie spełnimy twoich wyimaginowanych norm cywilizacyjnych, to w Trójmieście może panować anarchia drogowa. Bo nie ma metra...

      • 5 9

    • trójmiasto też ma rower!!!! (3)

      • 6 5

      • I to w duzych ilosciach... (2)

        Zeskladowane...

        • 9 1

        • prywatne rowery dominują (1)

          skala korzystania z nich rośnie. Sprawdź dane z liczników rowerowych na stronie rowerowego Gdańska. warto zadbać jeszcze o cyklostradę wzdłuż linii SKM i poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu do stacji SKM i PKM dla rowerzystów.

          • 1 3

          • oraz reglamentować dostęp do akumulatorowych szlifierek

            do przecinania u-lock...
            ;)

            • 4 0

    • a w Gdyni (1)

      zmniejszają częstotliwość kursowania autobusów... taka zachęta do korzystania z komunikacji miejskiej !

      • 11 2

      • niech każdy jeździ tym czym chce samochodem, autobusem, rowerem czy hulajnogą. Nie można nikogo do niczego zachęcać ani zmuszać.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane