- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (219 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (275 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Nowe zjawisko: chętni na koronawirusa
Początkowo większość z nas była przerażona, potem jakaś część zaczęła kwestionować zagrożenie COVID-em, a teraz pojawiła się kolejna grupa: tych, którzy chcą szybko przechorować koronawirusa, by nabyć odporność i nie zarażać bliskich. Ludzie w średnim wieku zdają sobie sprawę, że na szczepionkę nie mają szans w najbliższym roku.
Z jednej strony mamy osoby, które za nic w świecie nie zdecydują się na szczepionkę, a koronawirusa nazywają "plandemią" albo "koronaściemą".
Na przeciwległym biegunie znajdują się ci, którzy są przerażeni, że ktoś w sklepie dotyka wózka na zakupy bez rękawiczek.
Ale są też i tacy, którzy... chcą zakazić się koronawirusem, i to jak najszybciej. Czytając całkiem poważne komentarze pod tekstami w Trojmiasto.pl, a nawet rozmawiając ze znajomymi, nietrudno znaleźć osoby z takimi poglądami.
Chcą się zakazić, ale po co?
Choć argumenty są różne, to w gruncie rzeczy motywacje tych osób pozostają bardzo podobne. Chcą nabyć odporność i móc normalnie żyć. Czyli tak, jak przed pandemią: chodzić do klubów, spotykać się ze znajomymi, odwiedzać rodziców czy dziadków.
- Nie jestem lekarzem, innym pracownikiem służby zdrowia, seniorem, a już na pewno nie Krystyną Jandą. Nie mam więc szans na szczepionkę na koronawirusa w jakimkolwiek realnym terminie. Zwłaszcza teraz, gdy ograniczono jej dostawy. Mam 35 lat i będzie to cud, gdy uda mi się zaszczepić przed jesienią. Wolę się przemęczyć i wrócić do normalnego życia, niż czekać nawet ponad rok na szczepionkę - prognozuje pan Wojciech, nasz czytelnik.
Organizatorzy koronaparty: To był żart!
Inni także coraz częściej uważają, że przebycie choroby to najlepsza metoda na zyskanie odporności.
- U nas w pracy było już kilkanaście przypadków koronawirusa u osób w wieku od 25 do 45 lat. Najstarsi i palący papierosy mieli bóle i zawroty głowy, utratę węchu i smaku. Pozostali maksymalnie dwa dni temperatury. Nie mam złudzeń, że w naszym wieku i przy zdrowym organizmie ryzyko poważnego przejścia choroby jest znikome. A ile można rozmawiać z rodzicami przez telefon i zabraniać dzieciakom widywać dziadków, bo mają cukrzycę, astmę i nadciśnienie? Wolę tydzień pochorować i wrócić do normalnego życia - podkreśla 30-letnia Wioletta z jednej z gdańskich korporacji.
Wprawdzie taka postawa to jeszcze nie nawoływanie do "koronaparty", na wzór spotkań rodziców małych dzieci, by pociechy "szybko i łagodnie" przeszły ospę, ale i takie imprezy są coraz popularniejsze, zwłaszcza wśród młodych osób. "Koronaparty" zostało nawet zgłoszone do plebiscytu PWN na Młodzieżowe Słowo Roku 2020.
Odporność nabyta krótsza lub dłuższa
Lekarze przestrzegają jednak, że chęć przechorowania koronawirusa wcale nie musi być najlepszym rozwiązaniem.
- Odpowiedź immunologiczna na SARS-CoV-2 jest ograniczona, tzn. u niektórych pacjentów w kilka miesięcy po zakażeniu nie można doszukać się w organizmie przeciwciał. Z drugiej strony jest tylko kilka osób, u których nie wykryto przeciwciał po dwóch lub trzech miesiącach. U większości ludzi jest to dłuższy okres - mówi Polskiej Agencji Prasowej prof. Thomas Kamradt, prezes Niemieckiego Towarzystwa Immunologicznego i dyrektor Instytutu Immunologii w Szpitalu Uniwersyteckim w Jenie.
Wiele wskazuje też na to, że im ciężej przechodzimy COVID-19, tym pamięć immunologiczna jest dłuższa. Według badaczy z Uniwersytetu Monash w Australii tzw. komórki B w naszym ciele generują przeciwciała na SARS-CoV-2 przez co najmniej osiem miesięcy. Naukowcom z USA wyszło, że co najmniej sześć miesięcy, ale oba zespoły zauważyły, że u części pacjentów liczba komórek spada już po dwóch miesiącach od zakażenia.
Inna sprawa to wciąż niezbadane do końca konsekwencje przechorowania koronawirusa. Bywa, że są one poważne oraz długotrwałe, a naukowcy na dobrą sprawę nie wiedzą jeszcze, od czego to zależy.
Coraz trudniej się zakazić
Prof. Robert Flisiak, prezes Polskiego Towarzystwa Epidemiologów i Lekarzy Chorób Zakaźnych, twierdzi jednak, że COVID-19 ma już za sobą 12-13 mln Polaków. Liczby - te oficjalne - wskazują natomiast, że tempo rozprzestrzeniania się choroby spowalnia, co zmniejsza nasze szanse na nabycie tzw. odporności stadnej. Chyba że przyspieszymy proces szczepień.
- Zachorowań lub zaszczepionych powinno być drugie tyle, co do tej pory - zgodnie z szacunkami - przechorowało. Żeby koronawirus przestał być problemem, a przenoszenie się choroby wyhamowało do minimum, 25 mln Polaków musi nabyć odporność przez szczepionkę lub przechorowanie. Tymczasem tak duża liczba osób, które przeszły chorobę, paradoksalnie ten proces spowalnia. Coraz trudniej więc nabyć odporność w naturalny sposób - podkreśla w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej prof. Robert Flisiak.
Opinie wybrane
-
2021-01-22 18:16
(75)
Chorowałem na koronawirusa, włącznie z pobytem w szpitalu. Minęły 2 miesiące i jeszcze nie mogę dojść do pełnej sprawności. Naprawdę trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby chcieć zachorować. Nikt nie da gwarancji, że przejdzie się przez te pskudstwo łagodnie! Jedynym sposobem jest szczepionka.
- 485 234
-
2021-01-24 17:34
ile Ci zapłacili za sianie tych bzdur ?
Mailem to przeziebienie i na tym sie skończyło JEDEN dosłownie JEDEN wieczór z lekko podwyższona temperatura...
- 0 0
-
2021-01-24 15:15
Pod warunkiem ze będzie skutecznaa takiej gwarancji nie ma
- 0 0
-
2021-01-24 07:27
Z której firmy farmaceutycznej jesteś? Co ziomus?
- 0 0
-
2021-01-23 22:55
Nie równo pod sufitem trzeba miec żeby pisać takie bzdury. Virus jak i szczepionka to plan doskonały.
- 0 0
-
2021-01-23 16:00
Normalne leczenie a nie e-wizyta znam wiele osób które miały zapalenia płuc nie leczone kilka dni młodsi wyszli z tego starsi niestety nie
- 0 0
-
2021-01-23 14:32
A ja chorowałem
i nie było mi nic, dwa dni bolała głowa. Zero powikłań, czuje się dobrze jak zawsze. Gorsze przeziębienia przechodziłem.
- 0 1
-
2021-01-23 12:28
Tak zgadza sie to głupota skrajny przykład wystarszonych i wierzacych w przekaz medialny pandemi.
Ale co się dziwic skoro kierownictwo stacji TVN też jest otym przekonana ale ich sposobem było odbranie lekarzom szczepionek i wcisniecie się do kolejki po znajomości ze skorumpowanym rektorem.To nic nowego ze ludzie jak sa wystraszeni chcą jak najszybciej się zaszczepić.Np w hiszpani tez był taki przypadek ale tam takie osoby zostały wywalone ze
Ale co się dziwic skoro kierownictwo stacji TVN też jest otym przekonana ale ich sposobem było odbranie lekarzom szczepionek i wcisniecie się do kolejki po znajomości ze skorumpowanym rektorem.To nic nowego ze ludzie jak sa wystraszeni chcą jak najszybciej się zaszczepić.Np w hiszpani tez był taki przypadek ale tam takie osoby zostały wywalone ze stanowiska lub przeprosiły i zapladły się pod ziemie ze wstydu w Polsce przeciwnie.W Polsce przeciwnie skorumpowany rektor jest przyspawany do stałka stacja TVN nadal manipuluje i klamie ,podobnie jak POkolitycy zaszczepieni i brajacy urdział w ich kampanii wyborczej aktorzy.
- 3 0
-
2021-01-23 11:25
(1)
Dziesięć dni grypowych. Osłabienie, gorączka brak smaku i węchu. A potem bęc. Płuca stanęły obok mnie. Prywatny lekarz który przyjechał do domu i zbadał. Powikłane zapalenie płuc. Antybiotyk, steryd, walka o kaźdy oddech. W tej chwili mija 24 dzień leźenia, nie wiem co będzie dalej. Na razie przyźyłem. Ponoć mogę mieć w kaźdej chwili pogorszenie i zjazd do szpitala. Tak, tak to tylko wymysł...
- 4 0
-
2021-01-25 01:50
Utrata smaku i węchu jest objawem kilku innych chorób,niekoniecznie wirusa ,,cowid,,Zdrowiej,odpoczywaj dużo.
- 0 0
-
2021-01-23 10:48
To nie uniknione
Wszyscy zachoruja, zanim sie zaszczepią.
- 0 2
-
2021-01-23 09:07
uj a nie cioronawirus
- 0 0
-
2021-01-23 03:18
(1)
To paskudztwo. Skąd się wzięła ta maniera na te foto, te krzesło i te radio? Masakra
- 5 0
-
2021-01-23 08:12
Powód?
Brak wykształcenia przechodzący z pokolenia na pokolenie, niestety.
- 3 1
-
2021-01-23 00:53
Szczepionka? CI sami od szczepionki, wychodowali tego wirusa w lab i Ty chcesz ich teraz dorabiac? (5)
Z samej zasady po moim trupie się zaszczępię wspierając tym samym mafie koncernową. I jeśli myslisz że wydali biliony na szczepionki plus te wszystkie gestapowskie metody zmuszania do szczepień i że to niby dla Twojego dobra..to jesteś delikantie mówiąc naiwny..
- 9 16
-
2021-01-25 01:40
Szczepionka bio..... .czytaj ulotkę.Wyprodukowali ale nie będą za to odpowiadać,a gdyby kiedyś....no przecież zawsze coś.Jedno jest pewne że nikt ci zdrowia nie zwróci.
- 0 0
-
2021-01-23 12:02
(3)
dobrze mówisz , nie ma skutku bez przyczyny. czemu jest taka nagonka na szczepienia? czemu nie możesz sam zadecydować? czemu producent nie ponosi odpowiedzialności ?
- 6 2
-
2021-01-24 02:22
(1)
nie możesz sam zadecydować? kto za Ciebie zadecydował kto Ciebie zmusza do szczepienia? czy dostałeś już nakaz sądowy, aby się zaszczepić?
- 1 0
-
2021-01-25 01:45
Coś nie do końca podajesz treść od producenta.Na ten temat mogą się wypowiedzieć lekarze od genów.
- 0 0
-
2021-01-23 18:31
Nie ma nagonki
Jest namawianie do szczepień bazujące na latach doświadczeń z innymi szczepionkami, które pozwoliły ograniczyć lub nawet usunąć patogeny. Póki co sam możesz zdecydować czy chcesz czy nie, przymusu nie ma. Odpowiedzialność producenta jest, różni się tylko co do zakresy w zależności od umowy. W UK czy USA np. szczepionka jest dopuszczona ale nie
Jest namawianie do szczepień bazujące na latach doświadczeń z innymi szczepionkami, które pozwoliły ograniczyć lub nawet usunąć patogeny. Póki co sam możesz zdecydować czy chcesz czy nie, przymusu nie ma. Odpowiedzialność producenta jest, różni się tylko co do zakresy w zależności od umowy. W UK czy USA np. szczepionka jest dopuszczona ale nie autoryzowana - oznacza to, że weszła na rynek szybciej, odpowiedzialność przejęło państwo ale też płacą mniej za dawkę. W EU jest autoryzowana więc odpowiedzialność jest standardowa tak jak w przypadku innych leków czy szczepionek.
- 4 1
-
2021-01-23 00:27
Bzdura (3)
Szczesciarze to byli ci co na poczatku przechorowali wirusa. Mieli pelen pakiet badan , kontrole lekarzy i badania za darmo, a teraz osoby chore jedyne lekarstwo to witamina C i D i dobre mysli. A osoby, ktore chronily siebie teraz mają szantaz od ministerstwa! Jezeli nie byles szczepiony blokujemy uslugi medyczne itp.
- 11 4
-
2021-01-23 10:37
Jaki szantaż? Przecież nie ma takich wymagań przed leczeniem.
Mam w rodzinie osoby poddawane operacjom w zeszłym roku i w tym, nikt nie miał takich wymagań. Jedynie w przypadku niektórych była konieczność zrobienia testu na covida, szczepienia dopiero wchodzą.
- 6 1
-
2021-01-23 09:38
dokladnie tak
- 0 1
-
2021-01-23 06:34
To wystarczy.
- 1 2
-
2021-01-22 22:04
(3)
Ale szczepionka nie daje gwarancji że nie zachorujesz :) producent to nawet mówi. Jedynie masz przejść łagodniej
- 20 8
-
2021-01-23 08:26
(1)
Daje gwarancję powyżej 90 % w zależności od szczepionki. Doucz się co to prawdopodobieństwo.
- 5 8
-
2021-01-23 18:13
Daje 90% gwarancję nabycia odporności
czyli wytworzenia przeciwciał przeciwko wirusowi. Nie jest to równoznaczne z gwarancją całkowitego uniknięcia infekcji, to nie bariera odcinająca całkowicie dostęp patogenu do twojego organizmu. W zależności od osobniczych warunków jedni zaszczepieni, którzy uzyskali odporność nie odczują potencjalnej infekcji w ogóle a inni będą mieli po prostu
czyli wytworzenia przeciwciał przeciwko wirusowi. Nie jest to równoznaczne z gwarancją całkowitego uniknięcia infekcji, to nie bariera odcinająca całkowicie dostęp patogenu do twojego organizmu. W zależności od osobniczych warunków jedni zaszczepieni, którzy uzyskali odporność nie odczują potencjalnej infekcji w ogóle a inni będą mieli po prostu łagodniejsze objawy. Wszystko zależy od predyspozycji genetycznej, chorób współistniejących, stanu organizmu (odżywienie, nałogi, stres) i wielu wielu innych czynników, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy.
- 5 0
-
2021-01-23 00:14
bo to nie jest szczepionka
to 'lek biologiczny"
- 11 9
-
2021-01-22 20:51
trzeba dodać trwałe defekty po covidzie - zmiany w płucach, mięśniu sercowym, w dzieci problemy neurologiczne. kto nie chce się szczepić, niech tego ni robi. będzie więcej szczepionek dla chętnych i bardziej rozważnych
- 32 18
-
2021-01-22 19:44
nie mialem trzy dni wechu... (6)
jak 80% spoleczenstwa - obiawy znikome albo brak, ten cyrk jest bez podstaw
- 34 37
-
2021-01-25 01:32
Bez kitu
80 procent społeczeństwa?
- 0 0
-
2021-01-23 09:36
co za bzdety
U nas w przedszkolu kadra tak 80 proc to przechorowalo ciężko i teraz ma powikłania zaburzenia węchu i smaku po 3 m-cach; mgłę mozgowa
- 9 2
-
2021-01-22 21:25
(3)
Szkoda, że nie widziałeś chorych ludzi w szpitalu covidowym!!!
- 41 17
-
2021-01-22 22:07
(2)
Szkoda że nie widziałeś chorych ludzi na oddziałach onkologicznych
- 38 15
-
2021-01-23 10:09
Codziennie
Widuje chory onkologicznych i covid. Covid cię dusi, jak agresywny płuc. Nie ma co porównywać.
- 11 0
-
2021-01-23 09:51
Co to ma do rzeczy?
Logika kretyna.
- 17 7
-
2021-01-22 19:28
Życzę pełnego powrotu do zdrowia, ale (4)
na jeden taki przypadek jak Twój są setki przypadków pt. "nawet nie czułem, że byłem zakażony" lub "2 dni gorączki i tyle".
Gdyby prof. Flisiak miał rację i kowida faktycznie przeszło już 12-13 mln Polaków, to przy obecnych 35 tysiącach zgonów (bo zgonów tak łatwo się nie ukryje jak zakażenia), odsetek śmiertelności wynosi... 0,3%.
rozwiń...na jeden taki przypadek jak Twój są setki przypadków pt. "nawet nie czułem, że byłem zakażony" lub "2 dni gorączki i tyle".
Gdyby prof. Flisiak miał rację i kowida faktycznie przeszło już 12-13 mln Polaków, to przy obecnych 35 tysiącach zgonów (bo zgonów tak łatwo się nie ukryje jak zakażenia), odsetek śmiertelności wynosi... 0,3%.
Śmiem twierdzić, że odsetek ten jest jeszcze niższy, bo liczba zgonów jest prędzej zawyżona niż zaniżona.
I teraz pytanie - czy wobec takiego wskaźnika śmiertelności jak wyżej, ten globalny raban jest uzasadniony?- 34 7
-
2021-01-23 03:25
Mija 11 dni od mojego zakazenia (3)
Pierwsze trzy, bez objawów. Czwarty zanik smaku i węchu, skoki temperatury od 36,6 do 38,5. przy tej wyzszej temp. bralem 1000 mg paracetamolu. Widzisż na talerzu ulubione jedzenie a nie wyczuwasz smaku, równie dobrze mógłbyś zjeść snopek siana. Temperatura utrzymywała się przez siedem dni, teraz pojawił się u mnie suchy kaszel. Cdn? czy to koniec?
Pierwsze trzy, bez objawów. Czwarty zanik smaku i węchu, skoki temperatury od 36,6 do 38,5. przy tej wyzszej temp. bralem 1000 mg paracetamolu. Widzisż na talerzu ulubione jedzenie a nie wyczuwasz smaku, równie dobrze mógłbyś zjeść snopek siana. Temperatura utrzymywała się przez siedem dni, teraz pojawił się u mnie suchy kaszel. Cdn? czy to koniec? kiedy wróci smak, ile potrwa kaszel?
Życzę wszystkim zdrowia, bo trzeba je mieć, aby w Polsce chorować. Teleporady, równie dobra pomoc, jak telefon do wróża. Izolacja, strach przed zakażeniem domowników, tydzień gotowania się w pocie, zmiana pościeli dwa razy i ubrania, trzy razy dziennie. To jest straszne a każdy inaczej może przejść przez chorobę.- 23 2
-
2021-01-24 07:30
Miałeś po prostu katar?
- 1 0
-
2021-01-23 23:29
Mija 12 dzień od mojego zakażenia.
Światełko w tunelu, nie mam gorączki. Suchy kaszel nadal się utrzymuje, biorę syrop herbapect, zauważyłem, że nie narasta. Zapomniałem napisać o piciu, duże ilości herbaty owocowe.
- 0 0
-
2021-01-23 10:05
Niewiadomo
To jest loteria, problemy z płucami, węchem, neurologiczne mogą jeszcze długo się utrzymywać. Każdy organizm jest inny. Zrób badania płuc za jakiś czas, kontroluj stan zdrowia z lekarzem.
- 11 0
-
2021-01-22 19:19
Kiedy (5)
W jakiej jesteś opcji wiekowej? Kiedy przysługuje Ci szczepionka?
- 4 7
-
2021-01-22 19:25
(4)
To żadna tajemnica. Po 50 - ce, więc trochę sobie poczekam. Mimo, że "przeszedłem" koronawirusa będę się szczepił jak przyjdzie moja kolej.
- 32 11
-
2021-01-22 19:50
(3)
R.I.P.
- 14 18
-
2021-01-23 08:21
Racja (2)
Wy antyszczepionkowcy odwalacie kawał dobrej roboty jako mięso armatnie. Będzie więcej szczepionek dla nas, tak trzymać!
- 20 7
-
2021-01-23 15:42
Nie jestem "antyszczepionkowcem", moja rodzina ma kompletne "książeczki szczepień", a ta "szczepionka" - co nie jest tajemnicą - to rosyjska ruletka
- 4 5
-
2021-01-23 11:56
dzban
Weź moja dawkę i się nią palnij w ten pusty lep. Moje życie moja sprawa. A nie się wbijasz z butami w moje życie. To ze jesteś inwalida umysłowym i sportowym (z odpornością znikoma bo siedzisz w domu przed TV i pierzesz mózg przy ave maryja ojca dyrektora to jest już twój problem. dalej łykaj te bajki z pandemia i wytwarzaj kortyzol dzbanie...) szkoda na ciebie marnować śliny pustostanie...
- 4 19
-
2021-01-22 18:58
A czym cię w tym szpitalu leczyli? Czy włączyli amantadynę? (27)
- 31 55
-
2021-01-22 19:42
Tlen, sterydy, antybiotyk. (26)
Po 3 tygodniach wchodząc na 2 piętro zipię jak parowóz.
- 46 20
-
2021-01-25 01:03
Antybiotyk nie jest na wirusa ,,covid,,
- 0 0
-
2021-01-23 12:49
Sterydy i antybiotyk
Na wirusa dobre... To dlatego teraz zipiesz... Chyba że miałeś już bakteryjne zapalenie płuc .... Więc korona Cię nie dobiła ... Nie strasz innych...
- 4 9
-
2021-01-22 22:19
hahaha antybiotyk??? widac ze nie masz pojecia o czym piszesz
- 9 27
-
2021-01-22 21:21
(8)
Antybiotyk??????na wirusa????gratulacje
- 35 28
-
2021-01-25 01:10
Tu się niby wypowiadał lekarz,ten prawdziwy,co skończył medycynę.Co na to? Od kiedy to daje się antybiotyk na wirusa!Nie ma leków na ,,covida,, oprócz szczepionki ;) gdyby był to by wyleczyli z tego wirusa! Ach tak ponoć Aman....a jakoś taki lek,ponoć skuteczny.Czemu nie wdrożony zamiast szczepionki?!
- 0 0
-
2021-01-22 21:52
(6)
Wbrew pozorom przy wirusach czasem stosuje się antybiotykoterapię. Oczywiście jako "profilaktykę" agresywnych bakterii które mogłyby wykorzystać osłabienie organizmu wirusem...
- 42 6
-
2021-01-25 01:15
Profilaktykę?W chorobie wirusowej?! To tak jakby ktoś wykonywał pracę na odpowiedzialnym i niebezpiecznym stanowisku,nie mając wcześniej praktyki i teorii.
- 0 0
-
2021-01-23 12:51
Ta profilaktyka (4)
Przed bakteriami dobre... Bakterie są lub ich nie ma nie stosuje się czegoś przed bo może będzie... Chyba że prezerwatywę przed ciaza
- 5 7
-
2021-01-23 18:02
Kolejny ekspert (2)
Bakterie są zawsze, każdy z nas je ma w górnych drogach oddechowych ale nie wywołują infekcji dopóki organizm jest w stanie równowagi. Podstawowym elementem leczenia w infekcji COVID-19 jest podawanie sterydów aby uniknąć stanu zapalnego, który jest główną przyczyną ciężkich stanów i zgonów w tym przypadku. Podając sterydy działające immunosupresyjnie włącza się osłonowo antybiotyki aby nie dochodziło do nadkażeń bakteryjnych.
- 11 1
-
2021-01-25 01:25
Osłonowo?Antybiotyk? Chyba dodatkowo lek osłonowy podczas podawania antybiotyku.
- 0 0
-
2021-01-23 21:55
U nas 50% to dohtory habilitowane
Dobrze poczytać mądra opinie... ale wiadomo nasz naród wie lepiej, nt lotnictwa cywilnego (śmiało zmieścisz się, Pomysły!?, i inne parówkowe wybuchy), do tworu spiskowych dot wszystkich szczepionek. Czasem to już tylko macham ręka i mówię a macie co chcecie.
- 6 0
-
2021-01-23 13:42
Profilaktycznie to można wyżreć pół apteki, tak na zaś.
- 1 6
-
2021-01-22 19:43
(13)
czyli nie leczyli, ciesz się, że wyszedłeś na własnych nogach. Teraz zdejmij maseczkę, dużo spacerów po lesie, a w zasadzie wyjazd w góry typu Kotlina Kłodzka lub Krynica daje szansę na poprawę ... i nie daj się zaszczepić (szczerze radzę nie z przekory)
- 49 68
-
2021-01-24 18:47
Boże czy Ty to widzisz?
Janusz medyk
- 0 0
-
2021-01-23 16:51
skonczyles medycyne? nie? to sie zamknij
- 4 3
-
2021-01-23 13:52
Kolejny lekarz
koronawirus może prowadzić do nadkażenia bakteryjnego. Wtedy właśnie lekarz może podać zarażonemu antybiotyki.
- 10 1
-
2021-01-23 07:55
Za dużo bajeczek z YT?
Plus dobre rady cioci Frani?
- 15 7
-
2021-01-22 21:00
(2)
Jakie studia skończyłeś, ze doradzasz w tematyce medycznej? 2 fakultety z Facebooka i semestr googla?
- 54 10
-
2021-01-23 19:09
pff
Czyli jeśli nie zaleca tego, co eksperci w TV na bank nie jest lekarzem, co??? Boże, co za ograniczone myslenie. Macie sprane mózgi.
- 4 13
-
2021-01-23 15:26
To trzeba mieć studia medyczne, żeby dzielić się własnymi doświadczeniami ? Rehabilitanci i personel medyczny mają często "lepsze spojrzenie" na pacjenta niż specjaliści uwikłani w procedury i układy korupcyjne dotyczące medykamentów, a w kwestii tzw. covida błądzący jak dzieci we mgle nie stosując lepszych rozwiązań (niezgodnych z linią rządową) bojąc się o własny tyłek.
- 6 19
-
2021-01-22 20:36
Jakie masz papiery na doradzanie ludziom w sprawach zdrowia? (3)
- 61 16
-
2021-01-24 16:46
Może doradzać. Ma żółte uniwersalne papiery.
- 3 1
-
2021-01-23 09:50
Dyplom Uniwersytetu Youtube im. Chemtrails 5G (1)
- 43 4
-
2021-01-23 21:50
Dobre! Hehe!
- 6 0
-
2021-01-22 19:51
(1)
W Kotlinie czy Krynicy to nawdycha się dymu z ekogroszku co najwyżej!
- 85 1
-
2021-01-23 15:29
Ciekawe kiedy ostatnio te 58 osób, które poparły opinię było w wymienionych przeze mnie miejscach ? Zdaję sobie sprawę, że sanatorium w Wieliczce byłoby lepszym rozwiązaniem.
- 4 2
-
2021-01-22 19:06
polandia co się dziwisz
- 8 11
-
2021-01-22 17:09
Wygląda na to, że (12)
że ponad połowa czytelników trojmiasto.pl przechorowała covida , często z całymi rodzinami, ale to jeszcze za mało na odporność stadną, resztę muszą zabezpieczyć szczepienia, i jak najszybciej trzeba otwierać gospodarkę i wracać do prawie normalnego życia , higiena z nami zostaje...Szpitale odblokować ( szpitale już przed pandemią były nieźle przyblokowane i słabo zarządzane ) .
- 157 48
-
2021-01-22 21:34
2 miesiące, węch i smak szczątkowy.
- 4 1
-
2021-01-22 20:16
Higiena z nami zostaje? Mądrze powiedziane z tą tylko róznicą, że...
...cały czas stanowczo jej za mało u ludzi. Reżim sanitarny w sklepach etc. pozostawia wiele do życzenia
- 8 1
-
2021-01-22 18:24
wygląda na to że metodologia miary pandemii czyli testy PCR jest błędna (2)
Po pierwsze wiarygodność testów jest watpliwa ze względu na dośc duże wymagania procedury przeprowadzenia tego testu - część laboratorów nie dotrzymuje tych procedur co skutkuje niewiarygodnymi wynikami. Te testy potrafią dawać pozytywne wyniki u zdrowych ludzi a kilka ich powtórzeń w krótkim okresie czasu potrafi dać sprzeczne wyniki - czyli de
Po pierwsze wiarygodność testów jest watpliwa ze względu na dośc duże wymagania procedury przeprowadzenia tego testu - część laboratorów nie dotrzymuje tych procedur co skutkuje niewiarygodnymi wynikami. Te testy potrafią dawać pozytywne wyniki u zdrowych ludzi a kilka ich powtórzeń w krótkim okresie czasu potrafi dać sprzeczne wyniki - czyli de facto test potrafi "wyprodukować" pozytywny wynik z niczego.
Po drugie jesli nawet przyjąć że testy PCR w większości dają prawdziwy wynik to już błędem jest fałszywa interpretacja, wykazana obecnośc w wymazie z błon śluzowych nie jest jednoznaczna z zakażeniem (m.in. rolą błon śluzowych jest ochrona przed patogenami. Obrazowo mówiąc to jest nasz mur obronny, z którego zeskrobano wrogów próbujących bezskutecznie dostać się do środka)
Obwieszczanie tzw pandemii na podstawie tak wątpliwej miary to nadużycie a zamykanie działalności i restrykcje wobec ludzi to już zbrodnia (przestępstwo popełniane na ludziach w dużęj skali). Zgadzam sie z tymi co uwżają, że wobec braku zagrożenia dla prawie całej populacji należy się skupić na leczeniu tych co zachorują a pozostałym dać spokój i na pewno nie przymuszać do takich rzeczy jak szczepienia. To nie jest choroba na którą umiera 20-30 % populacji, nasza reakcja powinna być adekwatna do zatgrożnia a nie jakaś absurdalna panika i zastraszanie.- 16 6
-
2021-01-22 18:47
(1)
Za tym murem obrońcy już dzwonili do lekarza skarżąc się na temperaturę, utratę węchu i smaku, łamanie, rozstrój i takie tam, więc mimo zdrapywania rozchlapanych na murze najeźdźców objawy świadczą, że kilku się przedostało, a test ma to jedynie potwierdzić.
- 2 0
-
2021-01-22 19:57
gdyby zakażały nas wszelkie wirusy i bakterie jakie można wykryć na blonach śluzowych albo skórze
to wtedy byłoby naprawdę niewesoło.
test PCR wykrywa to co jest w wydzielinach i na zewnątrz błon śluzowcyh a nie czy organizm jest zakażony- 7 2
-
2021-01-22 18:16
(6)
Do końca życia myć ręce po wyjściu z toalety? Wielu tego nie przeżyje
- 41 2
-
2021-01-22 19:28
(1)
Ciebie uczyli, żeby myć ręce.
Mnie uczyli, żeby nie sikać na ręce.
Tak mi się skojarzyło. :-)- 4 6
-
2021-01-22 19:42
Ma to sens
Nie objelesz ręki myć nie trzeba :)
- 5 3
-
2021-01-22 19:22
Po szczaniu nie trzeba (3)
Myć trzeba tylko po powrocie z dworu!
Coronawirysa nie dostaje się od bakterii kałowych.- 2 9
-
2021-01-22 21:54
(2)
Myć trzeba przed szczaniem. Tzn. Jak się ma czystego ptaka i nie chce się go utytłać...
- 8 3
-
2021-01-23 00:03
A wiecie czym się różni dyrektor od pracownika fizycznego? Pracownik myje ręce przed,a dyrektor po sikaniu.
- 3 3
-
2021-01-22 23:42
Tak, to odwieczny dylemat. Myć ręce przed, czy po. :-)
- 6 2
-
2021-01-22 16:43
(27)
Przechorowałem wirusa jak większość mojej rodziny. U mnie większe objawy przez ok 2-3 tygodnie, ale niestety mimo tego, że minęło już ponad 3 miesiące nie odzyskałem smaku. Kto chce się specjalnie zarazić to nie polecam. Ktoś z Was też tak długo miał problemy ze smakiem? Ps jestem za tym by wszystko jak najszybciej otwierać. Nie możemy stać w miejscu. Pozdrawiam
- 238 38
-
2021-01-24 19:41
3 miesiące już nie mam smaku, schudłem 10kg, bo nie chce mi się jeść wszystko smakuje jak karton, jak państwo rządu pisu
- 0 0
-
2021-01-23 18:27
Ja biegam bez maski ale ludzie na mnie dziwnie sie patrza jak naciagam maske przed nimi i omijam ich szerokim łukiem.
- 0 0
-
2021-01-22 18:30
Mam tak samo jak ty ale z wechem (4)
Smak wrócił ale wech nie do konca
- 16 0
-
2021-01-22 21:16
(3)
Niemożliwe. Czujesz smak nie mając węchu???
- 4 4
-
2021-01-22 23:40
Węch a smak (2)
Oczywiście. Ja cały czas mam smak, a wech zaczął mi powoli wracać po ok 2 miesiącach.
- 5 0
-
2021-01-23 09:41
bo utrata wechu to nie tylko covidek (1)
Idz do laryngologa dobrego to ci zrobi porzadne badania i wywiad i sie okaze ze to nie covid byl....
- 2 5
-
2021-01-23 12:25
Niestety w tym czasie to 99% covid, znam już ponad 20 osób, które to miały, włącznie ze mna
- 0 1
-
2021-01-22 18:21
rob trening wechu.... (3)
Olejki eteryczne; eukaliptusowy; rozany; cytrynowy; gozdzikowy a nie jak piszą pasta od butów czy płyn do wc
- 9 3
-
2021-01-22 23:08
(2)
pasta i płyt też można stosować na odzyskanie smaku czy jednak lepiej nie ?
- 2 1
-
2021-01-23 10:43
sprobuj trening i odstaw cukier i inne niezdrowe jedzenko
- 1 0
-
2021-01-23 09:39
moze i plyty mozna jesc na poprawe smaku
- 0 0
-
2021-01-22 18:16
(4)
Ja nie mam nadal węchu
- 12 0
-
2021-01-23 11:54
węch podobno uszkadzają te testy-czyli nasz układ współczulny (3)
- 2 4
-
2021-01-23 22:06
Współczuje to ci głupoty!!!
Świat się kończy, gimbaza z dostępem do internetu napisze ze wacik pobierający z gardła i nosa materiał do wymazu spowoduje uszczkodzenie powonienia... a pół Polski im uwierzy buhaha!!!
- 4 0
-
2021-01-23 20:13
Że co? A co ma jedno do drugiego? Co ma węch do układu współczulnego? Herezje jakieś głosisz i inne głupoty.
- 3 0
-
2021-01-23 12:22
Tak, mi też węch na dwa tygodnie uszkodził test którego nie robiłem
- 4 0
-
2021-01-22 18:20
Ja ponad miesiąc i nie mam.
- 12 0
-
2021-01-22 17:35
Ja czuję jak olbrzymi stres zszedł ze mnie, (2)
kiedy i ja z żoną i nasi rodzice (z chorobami towarzyszącymi) w miarę łagodnie to przechorowalismy. Wszystkim życzę zdrowia!
- 39 3
-
2021-01-22 22:10
Ciekawe na jak długo się uodporniłeś
- 4 0
-
2021-01-22 20:12
Cieszę się ale nie popadałbym w huraoptymizm
w kontekście przyszłości niestety...
- 7 3
-
2021-01-22 17:25
Ale lepiej się zarazić teraz mi mieć spokój (6)
niż siedzieć kolejny rok w domu i się ukrywać przed wirusem.
- 21 20
-
2021-01-22 20:14
nie jest powiedziane, że po zakażeniu i łagodnym przejściu będzie się miało spokój...
... nie popadajcie w ten przesadny optymizm w kontekście ewentualnego ciągu dalszego, ewentualnych wtórnych następstw :(
- 12 6
-
2021-01-22 18:59
(2)
Wręcz porażający tok rozumowania. A nie wziąłeś pod uwagę faktu ze nie koniecznie go przechorujesz i stracisz węch czy smak a zejdziesz z tego świata? kto da ci gwarancję że przeżyjesz? Skąd się biorą tacy dyletanci? Jak by była pewność ze stracisz węch czy smak to każdy by wolał się zarazić i mieć z ty spokój ale tu gwarancji nie ma to nie jest sklep z artykułami agd że jak ci się nie spodoba to zwrócą ci życie.
- 29 12
-
2021-01-22 19:26
Dzisiaj np (1)
Szedłem na autobus i jeden chłop umarł na przystanku normalnie silny w średnim wieku.
Jadę dalej a tam sprzątaja następnego.
Dojeżdżam do pracy - leży trup. W drodze powrotnej to samo już przestałem liczyć.
Musieli umrzeć na korona wirus bo przecież nie z tęsknoty za normalnością!- 23 42
-
2021-01-24 18:53
Możliwe, że tak szybko zaraziłeś ich głupotą
- 2 1
-
2021-01-22 17:29
to się nie ukrywaj, proste. (1)
- 22 4
-
2021-01-22 18:55
Ale po co masz się ukrywać jak chcesz się zarazić. Logicznie byłoby normalnie żyć i zaczekać, aż cię kiedyś trafi.
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.