A+A++Ikona z logo Facebook

Aktualności

Nowoczesna konferencja dla rodziców: Kocham i mam dość. O miłości w rodzinie bez retuszu

Kocham i mam dość, obraz zapracowanej pary

OBOWIĄZUJĄ ZAPISY! KONFERENCJA DLA MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA! UDZIAŁ W WYDARZENIU BEZPŁATNY!

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

REJESTRACJA - ZAPISY WKRÓTCE!

Gdzie? Hevelianum, ul. Gradowa 6

Kiedy? 18.05.2024 r. 10:00-12:00

Zapraszamy:

- rodziców dzieci i młodzieży,

- dzieci w przedziale wiekowym 3-13 lat,

na corocznie organizowaną konferencję w ramach Kampanii Społecznej "DOM - Dziecko Otulone Miłością".

Tematyką tegorocznej konferencji będą wyzwania przed jakimi stają rodzice na poszczególnych etapach życia swoich dzieci. W centrum uwagi będą sprawy, które wywołują trudne i nieprzyjemne uczucia zarówno u dzieci jaki i rodziców. Rodzice będą mieli okazje zapoznać się z wiedzą i porozmawiać ze specjalistami, którzy na co dzień pracują jako psychoterapeuci. Szczególnie zależy nam na pokazaniu, że o ile nie można wyeliminować z życia rodzinnego złości, rozczarowania, zawodu i innych niechcianych uczuć, to wcale nie musi to oznaczać złego rodzicielstwa. Ważne jest jakie kompetencje posiadają rodzice aby przyjmować i radzić sobie z takimi uczuciami oraz umiejętności nauczenia tego dziecka. W ramach wydarzenia rodzice będą mogli wziąć udział w grupach wykładowo-warsztatowych, prowadzonych przez zaproszonych specjalistów. Równolegle dzieci będą mogły uczestniczyć w psychologicznych warsztatach nawiązujących do tematu konferencji.

Program:

09:00-10:00 REJESTRACJA i odbiór identyfikatorów.

10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców i zajęcia dla dzieci, które będą odbywały się równolegle w tym samym czasie.

12:00 Poczęstunek

Szczegóły wydarzenia:

Warsztaty dla rodziców:

1. Już nie dziecko, jeszcze nie dorosły – czyli o roli rodzica/opiekuna w okresie dorastania

W trakcie spotkania rodzice i opiekunowie będą mogli przyjrzeć się wyzwaniom wiążącym się z dorastaniem swoich dzieci. Na warsztacie osoby dowiedzą się jak towarzyszyć i wspierać rozwój nastolatków oraz dlaczego granice stawiane przez rodziców/opiekunów są ważne w okresie bycia "pomiędzy". Osoby uczestniczące zwiększą wiedzę na temat wagi grup rówieśniczych i dowiedzą się dlaczego młodzież, mimo kierowania się ku rówieśnikom, wciąż potrzebuje bezpiecznej bazy przy rodzicu/opiekunie.

O prowadzących:

mgr Roksana Galewska - psycholożka, seksuolożka, psychoterapeutka w trakcie procesu certyfikacji. Ukończyła jednolite studia magisterskie z psychologii oraz podyplomowe studia z seksuologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS. Uczestniczy w 4-letnim szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie psychodynamicznym w Centrum Szkoleń Psychoanalitycznych im. Hanny Segal (2021-2025r.). Jako trenerka antydyskryminacyjna oraz edukatorka seksualna od 2016 roku prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla młodzieży, osób dorosłych i seniorów. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz prywatnymi placówkami jako psycholożka i psychoterapeutka, wspierając osoby dorosłe i młodzież w kryzysach psychicznych, także w związku z doświadczeniem dyskryminacji. Współtworzyła projekt Niebieskie Trampki oraz pierwszą w Polsce placówkę socjoterapeutyczną dla młodzieży w kryzysach suicydalnych w CH Forum Gdańsk - Forum Młodzieży Niebieskie Trampki. Doświadczenie kliniczne zdobywała m.in. na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej Szpitala Miejskiego w Gdyni, Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Gdańsku i Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia w Warszawie. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. W Ośrodku pracuje z dziećmi, młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także wspiera konsultacyjnie rodziców w zakresie seksualności ich dzieci.

mgr Sylwia Sawicka - psycholożka, diagnostka i psychoterapeutka psychodynamiczna w trakcie procesu certyfikacji. Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Gdańskim. Brała udział w Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego na etapie wstępnym. Ukończyła Podstawy Psychotraumatologii w Instytucie Psychoterapii i Psychotraumatologii TRIADA. Aktualnie uczestniczy w szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie psychodynamicznym w Centrum Szkoleń Psychoanalitycznych im. Hanny Segal (2020- 2024 r.). Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA, gdzie pracowała jako psycholożka i psychoterapeutka, a także prowadząc liczne warsztaty dla młodzieży i rodziców. Wcześniejsze doświadczenie kliniczne zdobywała m.in. w Centrum Interwencji Kryzysowej FDDS, Gdańskim Centrum Równego Traktowania czy w Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Starogardzie Gdańskim. Aktualnie pracuje przede wszystkim w swojej prywatnej praktyce jako psychoterapeutka starszej młodzieży, dorosłych i par, a także wykonuje diagnozy psychologiczne dorosłym (przede wszystkim w kierunku spektrum autyzmu i ADHD). Swoją pracę poddaje stałej superwizji. Regularnie uczestniczy w szkoleniach i konferencjach, pogłębiając swoją wiedzę.

2. Wystarczająco dobry rodzić - ile to jest w sam raz?

Rozważania nad dostrojeniem, niedostrojeniem, przestymulowaniem i niedostymulowaniem małych dzieci.
Część warsztatowa - pytania i odpowiedzi:
Jak wiele potrzebuje od nas dziecko?
Jak wiele my potrzebujemy od dziecka?
Na jakich rodziców wyrastamy i dlaczego?
Parental Bonding Instrument- jak zapamiętujemy swojego rodzica?

O prowadzącej:

Anna Dyduch Maroszek zajmuje się psychoterapią w różnych podejściach od 1991r.Ma doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi oraz parą matka-niemowlę/ małe dziecko. Od 20 lat jest certyfikowanym terapeutą psychoanalitycznym i superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Prowadzi seminaria Obserwacji Niemowląt i superwizje pracy z niemowlętami i ich matkami. Jest autorką i współautorką badań i artykułów poświęconych relacji z małym dzieckiem.

3. Jak przy wzburzonym morzu nie stracić z oczu dziecka? Rodzic jak latarnia morska - program grupowy dla rodziców oparty na mentalizowaniu.

Rodzicielstwo jako doświadczenie samo w sobie bywa bardzo stresujące i intensywne - czasem jest jak sztorm na pełnym morzu. Silne emocje rodziców w naturalny sposób sprzyjają pojawianiu się momentów, w których opierają się oni na błędnych i pochopnych założeniach na temat intencji ich dziecka. Program Rodzic jak latarnia morska pomaga pojąć znaczenie takich nieporozumień w relacji z dzieckiem. Wyposaża rodziców w umiejętność hamowania krzywdzących reakcji, ale i naprawiania pęknięć czy rozłamów w relacji z dzieckiem, które powstały w ich wyniku.

Twórcy koncepcji mówią o mentalizowaniu jako o możliwej do trenowania umiejętności podejmowania prób widzenia siebie z zewnątrz, a innych od środka. W tym języku proces budowania siebie jako rodzica można nazwać procesem poznawania na nowo siebie samego. Dopiero bycie w uważnym kontakcie ze swoimi uczuciami, myślami i zachowaniami - zatrzymując się przy nich, zaciekawiając się nimi - pozwala oddzielać się od nich na tyle, żeby móc zobaczyć perspektywę drugiego człowieka i rozróżniać ją od własnej. Główną metaforą programu jest metafora rodzica jako latarni morskiej, która w delikatny, uważny sposób oświetla dziecku drogę i wysyła sygnał naprowadzający, aby w razie potrzeby pomóc mu wrócić do bezpiecznej przystani, w której może otrzymać wsparcie, chwilę oddechu i ukojenie. Jak stawać się dla dziecka latarnią morską, kiedy wokół szaleją wzburzone fale? Jak nie stracić wtedy z oczu dziecka? Można zacząć od doświadczenia bycia znalezionym, oświetlonym i widzianym na własnej skórze podczas pracy w grupie.

O prowadzącej:

Karolina Putz - psycholożka, psychotraumatolożka, psychoterapeutka systemowo-psychodynamiczna w trakcie certyfikacji. Zawodowo związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, gdzie w ramach gdańskiego Centrum Pomocy Dzieciom specjalizuje się w pracy z wczesnodziecięcą traumą relacyjną najmłodszych podopiecznych. Szczególnie zainteresowana paradygmatem psychoterapii opartej na mentalizacji (MBT), zaangażowana w realizację i propagowanie programu dla rodziców Lighthouse Parenting w Polsce. Współpracuje z Centrum Terapii Traumy Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii.

Warsztaty dla dzieci:

1. W kręgu uczuć - od złości do miłości. (3-6 r. ż.)

Warsztat skierowany jest do dzieci w przedziale wiekowym 3-6 r.ż. Ma on na celu pokazanie najmłodszym jak radzić sobie z intensywnymi emocjami. Spotkanie będzie sprzyjało budowaniu doświadczenia integracji w sferze uczuć: „Jestem tym samym człowiekiem, kiedy Ciebie kocham i kiedy się na Ciebie złoszczę”. Zależy nam na stworzeniu przyjaznych warunków z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Warsztat będzie w całości zabawą psychoedukacyjną z wykorzystaniem dramy, metody ruchu rozwijającego (W. Sherborne) oraz elementami mindfulness.

O Prowadzących:

Justyna Dziewit – psycholożka, psychoterapeutka psychodynamiczna. Pracowała z dziećmi i młodzieżą między innymi w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla dzieci i młodzieży oraz w świetlicy środowiskowej. Prywatnie interesuje się jogą i medytacją uważności. Aktualnie pracuje z młodzieżą i osobami dorosłymi w gabinecie prywatnym oraz w Ośrodku Psychoterapii – Gdański Psycholog.

Anna Uzarczyk – pedagożka, psychoterapeutka psychoanalityczna. Od kilkunastu lat pracuje terapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w gabinecie prywatnym, do niedawna również z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Entuzjastka pedagogiki Montessori, edukatorka dramy pedagogicznej. Przez wiele lat prowadziła warsztaty „Teatr Emocji” z wieloma placówkami przedszkolnymi i szkolnymi, współpracowała również z instytucjami IKM, wyd EneDueRabe, Teatr Miniatura.

2. Budowanie Mostów Emocjonalnych: Warsztaty Rozumienia i Wyrażania Emocji w Relacji. (7-9 r. ż.)

Na warsztatach poprzez zabawę i modelowanie dzieci dowiedzą się jakich emocji można doświadczać w relacjach i jak w bezpieczny sposób je wyrażać. W trakcie warsztatów będą miały okazje przećwiczyć efektywną komunikację, spojrzenie na perspektywę drugiej osoby w relacji oraz w jaki sposób rozpoznać przekraczanie swoich granic. Warsztat dedykowany jest dzieciom w wieku 7-9 lat.

O prowadzących:

Julia Nowak- Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowana trenerka TUS oraz TZA. Obecnie w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Całodobowej Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej i Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego. Prowadziła grupy wsparcia dla dzieci oraz młodzieży w ramach zadania pt. „Pomagamy dzieciom poznawać świat bez narkotyków”. W trakcie studiów odbywała praktyki w Centrum Interwencji Kryzysowej oraz Młodzieżowego Ośrodka Leczenia Uzależnień. Obecnie pracuje w Gdańskiem Ośrodku Pomocy Psychologicznej prowadząc terapie dla dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych.

Maria Kokosińska- Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, certyfikowana trenerka TUS oraz TZA. Ukończyła studia podyplomowe z z zakresu psychotraumatologii. Obecnie w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach pracy z młodzieżą i ich rodzicami w Placówce Wsparcia Dziennego Stowarzyszenia Profilaktyki Środowiskowej „Mrowisko” oraz Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej. W czasie studiów odbywała praktyki na Oddziale Psychiatrycznym w Szpitalu Miejskim im. Świętej Trójcy w Płocku, a także wolontaryjnie współpracowała z Rodzinnym Domem Dziecka i Wojewódzkim Centrum Onkologii. Obecnie pracuje w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej prowadząc terapie dla młodzieży i ich rodziców oraz młodych dorosłych.

3. „Złość i inne trudne emocje…” (10-13 r. ż.)

Warsztat ma na celu pogłębienie umiejętności rozpoznawania i wyrażania trudnych emocji. Uczestnicy dowiedzą się czym różni się złość od agresji, a poprzez pracę w grupach rozwiną umiejętność komunikowania złości, nie naruszając granic innych osób. Porozmawiamy o tym jak rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny. Umiejętność wyrażania swoich poglądów i emocji może pomóc w budowaniu zdrowszych relacji z członkami rodziny oraz rówieśnikami.

O prowadzących:

Zuzanna Maciuk – psycholog, psychotraumatolog, psychoterapeutka w trakcie szkolenia. Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Dyplom Psychotraumatologa uzyskała w Fundacji Pomorskie Centrum Psychotraumatologii w Gdańsku, gdzie uczestniczy w kolejnym etapie szkolenia z zakresu terapii traumy. Doświadczenie zawodowe zbierała m.in. pracując jako wychowawca z młodzieżą oraz ich opiekunami, prowadząc programy profilaktyczne dla młodzieży oraz współpracując przy realizacji projektu „Opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych do oceny zdolności poznawczych dzieci i młodzieży” na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych, finansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Obecnie związana z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej, gdzie prowadzi terapię indywidualną młodzieży oraz osób dorosłych.

Agata Rożniak – magister psychologii na SWPS w Sopocie, psychoterapeutka w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego prowadzonego przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Ukończyła 3 letnie studia licencjackie z dietetyki na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Doświadczenie zawodowe związane z udzielaniem pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej zdobywała pracując min. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, na stażu w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gdyni. Obecnie pracuję w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, prowadząc konsultację psychologiczne i terapię długoterminowe, młodzieży i osób dorosłych. Współprowadzi grupę młodzieżową, prowadzoną z ramienia ośrodka, „ W poszukiwaniu siebie”, poruszającą tematykę tożsamości nastolatków. Od 2 lat związana z „Modelem pomocy dziecku z podejrzeniem wykorzystania seksualnego i jego rodzinie”.


ZAPYTANIE OFERTOWE DOTYCZĄCE USŁUGI: SZKOŁA DLA RODZICÓW

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych realizatorów do składania ofert na prowadzenie usługi - Szkoła dla rodziców.

Prosimy o przygotowanie oferty w oparciu o informacje zawarte w zapytaniu i dostarczenie do dnia 19.01.2024 r. do godziny 12.00, do sekretariatu Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży ul. Racławicka 17 (wejście od ul. Kościuszki).

W razie ewentualnych pytań prosimy kontaktować się z sekretariatem GOPP, tel. 58 347 89 30

ZAPYTANIE OFERTOWE DO WGLĄDU TUTAJ


Psychoterapeutyczna grupa dla młodzieży W POSZUKIWANIU SIEBIE

Jeżeli Twoje dziecko, lub podopieczny boryka się z:

• z obniżonym nastrojem, stanami depresyjnymi

• stanami lękowymi, atakami paniki

• wykluczeniem społecznym, trudnościami w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami

• dylematami związanymi z określeniem swojej tożsamości płciowej i/lub seksualnej

• zachowaniami autoagresywnymi

• nadmiernym używaniem telefonu, komputera

Zapraszamy do udziału w cotygodniowej, grupie terapeutycznej nastolatki / ów, którzy uczęszczają do średnich szkół w Gdańsku. Głównym obszarem naszej pracy jest możliwość rozumienia i nazywania własnych stanów emocjonalnych, tak by mogły być one integralną częścią każdego uczestnika. Podczas grupowej pracy terapeutycznej, uczestnicy będą mieli okazję nie tylko przyglądać się pytaniu „Jakim człowiekiem jestem?”, ale także „W jaki sposób tworzę relację?”.

Zakwalifikowanie do grupy terapeutycznej następuje w wyniku konsultacji prowadzonych przez psychoterapeutki z udziałem rodziców i nastolatki/a. Obecnie grupa jest w trakcie procesu, istnieje możliwość dołączenia nowych osób na przełomie styczeń – luty 2024.

Spotkania grupy odbywają się we wtorki w godz. 18:30 – 20:00 w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, ul. Racławicka 17

Zgłoszenia telefoniczne, bądź osobiście w sekretariacie Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży – tel. (58) 347 89 30

Udział w grupie jest nieodpłatny. Maksymalna liczba uczestników to 10 osób.

Grupę prowadzą:

Agata Rożniak - psycholożka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia, dietetyczka, pracująca z młodzieżą oraz osobami dorosłymi w Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży oraz w gabinecie prywatnym.

Dominika Żebrowska – psycholożka, psychoterapeutka, na co dzień pracująca z młodzieżą oraz osobami dorosłymi w gabinecie prywatnym „PRZESTRZEŃ – Psychoterapia i Rozwój Osobisty”, oraz współpracująca z Centrum Seksuologii, Psychoterapii i Psychosomatyki w Sopocie


XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna pt.: "Ja - czyli kto? Refleksje na temat tożsamości".
1. grudnia 2023r.

konferencja plakat głowa w chmurze

Mamy przyjemność ogłosić, iż 1 grudnia 2023 r. odbędzie się XIV Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna pt.: "Ja - czyli kto? Refleksje na temat tożsamości".

Tematyka tegorocznej konferencji obejmować będzie zagadnienia związane z kształtowaniem się tożsamości u dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych. Poruszone zostaną kwestie wpływu czynników środowiskowych, jak i rozwojowych na budowanie poczucia siebie u młodych osób. Ponadto chcemy też poddać refleksji zjawiska wspierające bądź zakłócające ten proces. Wydarzenie adresowane jest do specjalistów: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów i lekarzy.

Do udziału w konferencji i podzielenia się swoim doświadczeniem i refleksjami zaprosiliśmy doświadczonych specjalistów oraz specjalistki psychoterapii:  dr Milenę Gracką-Tomaszewską, mgr Ewę Bąk oraz mgr Martę Orańską-Szałomską. Moderatorem konferencji będzie dr Lech Kalita.

Program:

9:00-9:20 Otwarcie Konferencji

9:20-10:05 dr Milena Gracka-Tomaszewska: “Tożsamość i jej źródła w relacji niemowlęcia z matką”

10:05-10:15 Pytania i odpowiedzi

10:15-11:00 (wkrótce)

11:00-11:10 Pytania i odpowiedzi

11:10-11:40 Przerwa na kawę

11:40-12:25 Ewa Bąk: : „Tożsamość zyskiwana w grupie analitycznej”

12:25-12:35 Pytania i odpowiedzi

12:35-13:20 Marta Orańska-Szałomska:„Świat, w którym żyjemy - między kompetencjami cyfrowymi a społecznymi”.

13:20-13:30 Pytania i odpowiedzi

13:30-14:00 Przerwa na kawę 14:00-15:00 Dyskusja panelowa: Skąd wiedzieć kim jestem w dzisiejszym świecie? Rola terapii w procesie odkrywania i budowania tożsamości.

Dr Milena Gracka -Tomaszewska poprowadzi wykład pt. “Tożsamość i jej źródła w relacji niemowlęcia z matką”. Doktor zajmuje się psychoanalizą i psychoterapią psychoanalityczną dzieci, młodzieży i dorosłych będąc członkinią Polskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Wiele lat pracowała w Katedrze Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny koncentrując swoje zainteresowania wokół wczesnych relacji matka- dziecko. Jest autorką książki „Drogi do macierzyństwa. Reprezentacja siebie i reprezentacja dziecka w umyśle kobiety jako podstawa macierzyństwa”.

Wykład: Pytanie o tożsamość – czym jest, jak się kształtuje, co ma wpływ na jej formowanie zajmowało nie tylko psychologów, terapeutów, filozofów – ale ujęte w dylemat „kim jestem” dotyczy każdego człowieka. Udzielenie odpowiedzi na nie uważa się za główne zadanie adolescencji. Ale oczywistym jest, że tożsamość ma też małe dziecko. Nie mamy wątpliwości, gdy przedszkolak mówi o sobie „jestem grzeczny” (nawet jeśli te słowa mają przykryć przekonanie, że właśnie taki nie jest) - wie coś na swój temat – i jest to wiedza płynąca z jego głębokiego przekonania – odnosząca się do bardziej trwałej „właściwości” a nie chwilowego zachowania. Wpływa ona na zachowanie i spostrzeganie - innych, najbliższego otoczenia i świata – a nie tylko samego siebie.
W wystąpieniu chciałabym zaprosić do przyjrzenia się poglądom psychoanalityków na proces kształtowania się tożsamości.
Ograniczę się do spojrzenia na najwcześniejszy okres życia. Niemowlęctwo jest czasem, w którym jak podkreślał Winnicott – samo dziecko nie istnieje – jest niemowlę i jego matka. Dlatego będę odnosić się do diady matka – dziecko. Jej znaczenie dla rozwoju dziecka- podkreślali szczególnie przedstawiciele teorii relacji z obiektem. Zarysuję poglądy Margaret Mahler autorki książki „Psychologiczne narodziny dziecka” oraz Daniela Sterna – badającego rozwój poczucia siebie u dziecka. Na podstawie doświadczeń klinicznych i badań postaram się nakreślić związki między jednym z elementów relacji jakim jest reprezentacja dziecka u matki z jego stanem somatycznym. Podstawą tożsamości bowiem, zdaniem wielu psychoanalityków, jest ciało.

Ewa Bąk - mgr psychologii, szkoleniowa analityczka grupowa i superwizorka IAGR, psychoterapeutka psychoanalityczna i superwizorka ISPHS. Absolwentka podyplomowych studiów z filozofii i socjologii ISP PAN i Collegium Civitas. Kieruje zespołem klinicznym Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych w Tarczyńskim Centrum Medycznym.

Wykład: „Tożsamość zyskiwana w grupie analitycznej.”  W oparciu o obserwacje z pracy kliniczej i superwizyjnej, dotyczącej psychoterapii adolescentów i młodych dorosłych, będę chciała pokazać w jaki sposób psychoterapia w paradygmacie psychoanalitycznym, w szczególności analiza grupowa, sprzyja rozwojowi i integracji świata wewnętrznego pacjentów. Postaram się prześledzić procesy psychiczne i procesy grupowe wspomagające: świadomość rzeczywistości, znoszenie frustracji i zyskiwanie tożsamości siebie w dynamice procesów rozwojowych.

Marta Orańska-Szałomska - psycholog, psychoterapeutka psychodynamiczna. Z Gdańskim Ośrodkiem Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży związana od ponad 10 lat. Aktualnie współpracuje z GOPP organizując konferencje promujące wiedzę psychologiczną i psychoterapeutyczną. Pełni funkcję wiceprezeski Pomorskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej (kadencja 2021-2024).

Wykład: "Świat, w którym żyjemy - między kompetencjami cyfrowymi a społecznymi." Cyberprzestrzeń - hybryda świata zewnętrznego i komputerów, ułatwiająca wymianę, gromadzenie i udostępnianie informacji za pośrednictwem komputerów oraz komunikację między człowiekiem i komputerem. Do niedawna zaglądało się do niej czasem lub często (zależnie od preferencji), a nazwa była konstruktem czegoś odmiennego i oddalonego od tego co dzieje się w realnym, rzeczywistym życiu. Jednak, wraz z rozwojem technologii i sieci informatycznych, rozróżnienie online-offline straciło na ostrości bądź, w niektórych kręgach, w ogóle wyszło z użycia. Internet rozumiany jako Sieć nie jest już osobną sferą rzeczywistości lecz stał się matrycą współczesnego porządku (bądź nieporządku) społecznego i technologiczną podstawą społeczeństwa.
W wystąpieniu chcę podzielić się z Państwem jednym ze sposobów bądź kierunków widzenia i rozumienia zmian, które zachodzą w społeczeństwie, więc też dotyczących osób trafiających do naszych gabinetów. Zmiany, o których będę mówiła, odnoszą się do rozwoju technologii, która nierozerwalnie łączy się z naszym codziennym życiem oraz psychicznym funkcjonowaniem. Nadzieje pokładane w Internecie - jako zjawisku przekształcającym - okazały się płonne, a odzew społeczny w mediach społecznościowych potrafi stanowić główny wyznacznik wartości i atrakcyjności. Czy, parafrazując Winnicotta, wszechotaczająca nas technologia wspiera procesy dojrzewania i stanowi sprzyjające środowisko?

Opłaty

- 350,00 zł (płatne do 31 października 2023 r.),

- 400,00 zł (płatne od 1 listopada 2023 r. do 17 listopada 2023 r.)

W jaki sposób dojechać na Konferencję?

Link do lokalizacji tutaj 

Wydział Nauk Społecznych
ul. Jana Bażyńskiego 4
80-309 Gdańsk



TERAPEUTYCZNA GRUPA MŁODZIEŻOWA – „MŁODZI DOROŚLI”

WIEK: 18-23 lata

FORMA GRUPY: półotwarta

CZAS: poniedziałek 19.00 – 20.30

MIEJSCE: Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży, ul. Racławicka 17, Gdańsk Wrzeszcz

ZGŁOSZENIA: tel. (58) 347 89 30, e-mail: sekretariat@raclawicka.gda.pl

KOSZT: udział w grupie jest bezpłatny

Półotwarty charakter grupy oznacza, że czas jej zakończenia jest indywidualny dla każdego. Dzięki temu, co jakiś czas, pojawia się możliwość dołączenia. Obecnie mamy 4 wolne miejsca. Przewidywany, najbliższy, moment dołączenia do grupy to październik 2023r.

Grupa jest adresowana do osób, które:

-uczą się/studiują w Gdańsku,

-mają bolesne i trudne relacje,

-przeżywają powtarzające się konflikty z osobami z otoczenia,

-pragną budować głębsze i bardziej satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi,

-chcą lepiej zrozumieć i wyrażać własne myśli, uczucia i potrzeby,

-pragną lepiej poznać siebie, rozpoznać źródła swoich trudności emocjonalnych

i nauczyć się radzić sobie z nimi,

-czują, że są obciążone nadmiernym stresem.

Proponowana przez nas forma psychoterapii grupowej jest przestrzenią, w której wolno płynąca rozmowa pozwala zrozumieć przyczyny własnych trudności i pracować nad nimi w bezpiecznych warunkach.

Przed przyjęciem do grupy terapeutycznej prowadzone są konsultacje z psychoterapeutami prowadzącymi.

Maksymalna liczba uczestników to 10 osób.

Prowadzący: Agata Kowalska, Tomasz Montowski


Zapytanie ofertowe dot. realizacji Szkoły dla Rodziców i Wychowawców

Dyrektor Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku zaprasza do składania ofert na prowadzenie usługi w ramach Szczegółowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla gminy miasta Gdańska na rok 2023 polegającego na prowadzeniu zajęć psychoedukacyjnych mających na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych rodziców i opiekunów (Szkoła dla Rodziców).

Treść zapytania ofertowego tutaj


Nowoczesna Konferencja dla rodziców "Co tu począć? Jak pomóc dziecku (z)budować siebie?" Informacje organizacyjne.

Przypominamy, że widzimy się 20 maja w Hevelianum przy ul. Gradowej 6 w Gdańsku. Mapka obiektu do pobrania tutaj.

Program:

09:00-10:00 REJESTRACJA i odbiór identyfikatorów.

10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców i zajęcia dla dzieci, które będą odbywały się równolegle w tym samym czasie.

12:00 Poczęstunek

Warsztaty dla rodziców:

1. „Fajni do bólu”– o budowaniu siebie w sieci.

Prowadząca: Luiza Sendal-Jagusiak.

Sala: Einsteina

2. Zagrożenia w budowaniu tożsamości dziecka – jak wspierać, jak towarzyszyć?

Prowadząca: dr Agata Rudnik

Sala: Skłodowskiej-Curie

3. Ryzykowne zachowania seksualne dzieci i młodzieży w internecie.

Prowadząca: Magdalena Iwanowska.

Sala: Pitagorasa

Zajęcia dla dzieci:

1. Warsztaty "Odlotowe Balony" i wystawa "Dookoła świata" dla dzieci od 3 do 6 r.ż.; opis warsztatów tutaj 

Sala: Kreatywny Plac Zabawa

2. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 7 do 9 r.ż.; opis warsztatów tutaj 

Sala: Kolumba

3. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 10 do 13 r.ż.; opis warsztatów tutaj 

Sala: Kolumba

Poczęstunek:  sala Magellana

Parkingi

Informujemy, że dla gości Hevelianum dostępne są trzy parkingi:

- „dolny”, przy ulicy Gradowej 3, niedaleko skrzyżowania z ul. H. Dąbrowskiego,

- „górny”, przy głównym placu fortu (majdanie) na końcu ul. Gradowej,

- przy ul. 3 Maja 9.

Informacje o opłatach parkingów znajdują się tutaj


Nowoczesna Konferencja dla rodziców "Co tu począć? Jak pomóc dziecku (z)budować siebie?"

Konferencja plakat nastolatek z telefonem


UDZIAŁ BEZPŁATNY dla mieszkańców GDAŃSKA, LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!

ZAPISY ruszają 11. kwietnia 2023r. i trwają do 10. maja 2023r.  FORMULARZ REJESTRACYJNY TUTAJ

Zapraszamy:

- rodziców dzieci i młodzieży,

- dzieci w przedziale wiekowym 3-13 lat,

na corocznie organizowaną konferencję w ramach Kampanii Społecznej "DOM - Dziecko Otulone Miłością".

Program:

09:00-10:00 REJESTRACJA i odbiór identyfikatorów.

10:00-12:00 Warsztaty dla rodziców i zajęcia dla dzieci, które będą odbywały się równolegle w tym samym czasie.


Warsztaty dla rodziców:

1. „Fajni do bólu”– o budowaniu siebie w sieci.

Prowadząca: Luiza Sendal-Jagusiak.

XXI wiek wraz z rozwojem technologii i upowszechnieniem internetu przyniósł światu rewolucję o dynamice atomowej. Co tu dużo mówić - jeszcze chwilę temu baliśmy się jak dorastać będą "milenialsi", a teraz to oni stają się "dziadersami". I choć obecni rodzice nastolatków codziennie używają urządzeń ekranowych, to higiena cyfrowa i wprowadzanie własnych dzieci w świat technologii nierzadko wciąż stanowi wyzwanie. A przecież przestrzeń wirtualna stanowi obecnie dla nich – dzieci, nastolatków, młodych dorosłych - przedłużenie realnego świata, ze wszystkimi jego składowymi - pracą, nauką, rozrywką, kontaktami społecznymi czy przestrzenią do wyrażania siebie, własnych wartości i przekonań. I to od nas, dorosłych, zależy czy przestrzeń ta będzie używania w sposób ryzykowny, czy w sposób bezpieczny oraz korzystny dla dorastającego człowieka. Warsztat będzie okazją do wymiany doświadczeń rodziców oraz przyjrzenia się potrzebom nas wszystkich, w szczególności dzieci. Porozmawiamy zarówno o mrocznych aspektach udostępniania własnego wizerunku, jak i pozytywnym contencie umieszczanym w sieci przez młodzież. Postaramy się odpowiedzieć na takie pytania jak: Być czy nie być (youtuberem)? Qvo vadis (pokoleniu alfa)? Czy warto było szaleć tak (na tiktoku)?

2. Zagrożenia w budowaniu tożsamości dziecka – jak wspierać, jak towarzyszyć?

Prowadząca: dr Agata Rudnik

Jak wspomagać dziecko w budowaniu tożsamości?

Czym są zachowania autodestrukcyjne i jakie są ich rodzaje? Jakie mogą być przyczyny takich zachowań? (w tym m.in. niskie poczucie własnej wartości, problemy emocjonalne, trudności w relacjach z rówieśnikami, stres związany z nauką lub z sytuacją rodzinną). Jak rozpoznać zachowania autodestrukcyjne u dziecka, jak na nie reagować, jakie wsparcie oferować?

Jak rozmawiać z dzieckiem na temat jego trudności i jak zapewnić pomoc? Dostępne rodzaje pomocy i wsparcia.

3. Ryzykowne zachowania seksualne dzieci i młodzieży w internecie.

Prowadząca: Magdalena Iwanowska.

Celem warsztatu jest zdobycie wiedzy o ryzykownych zachowaniach seksualnych podejmowanych przez dzieci i młodzież w internecie, a także uzyskanie wskazówek, jak zapobiegać cyfrowym zagrożeniom oraz jak postępować w przypadku ich wykrycia.

Czego dowiesz się na warsztacie?

- Jakie są formy, przyczyny i konsekwencje ryzykownych zachowań seksualnych podejmowanych przez najmłodszych użytkowników internetu?

- Jak reagować na ryzykowne zachowania seksualne w internecie?

- Jak przeciwdziałać cyfrowym zagrożeniom i gdzie szukać wsparcia w tym procesie?

Zajęcia dla dzieci:

1. Warsztaty "Odlotowe Balony" i wystawa "Dookoła świata" dla dzieci od 3 do 6 r.ż.

2. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 7 do 9 r.ż.

3. Pokaz i wystawa "z Energią" dla dzieci od 10 do 13 r.ż.

Prowadzące warsztaty dla rodziców

Luiza Sendal-Jagusiak - psycholożka, psychoterapeutka w nurcie poznawczo-behawioralnym w trakcie certyfikacji. Obecnie przyjmuje w Blisko (https://www.facebook.com/profile.php?id=100069153463082). Współpracowała z takimi ośrodkami jak „Mrowisko”, ZPS w Gdyni i OPiTU, gdzie pracowała z dziećmi i dorosłymi w zakresie psychoedukacji, profilaktyki oraz konsultacji psychologicznych. Jest certyfikowanym trenerem Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, prowadziła również zajęcia z technik mindfulness. Na sali warsztatowej stara się być jednocześnie nauczycielką i standuperem – ma być edukacyjnie, ale ciekawie i z emocjami. Prywatnie mama prawie-2-letniego Franka, łuczniczka i wielbicielka fantastyki socjologicznej.

dr Agata Rudnik - adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego (Zakład Psychologii Klinicznej i Zdrowia), dyrektorka Akademickiego Centrum Wsparcia Psychologicznego UG, na co dzień pracuje również m.in. w Szpitalu MSWiA w Gdańsku (oddział gastroenterologii), poradni zdrowia psychicznego w Gdyni i centrum terapii w Poznaniu. Obecnie w trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Przygląda się i bada tak m.in. jakość życia uwarunkowaną stanem zdrowia i to, jak możemy zadbać o nasz dobrostan. Autorka książki: Prewencja ryzyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Skąd mieliśmy wiedzieć?

Magdalena Iwanowska – psycholożka, trenerka. Pracuje w Zakładzie Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji na Uniwersytecie Gdańskim oraz w Niepublicznej Szkole Mental Arts. W pracy doktorskiej bada zjawisko wpływu mediów społecznościowych na system wartości nastolatek i nastolatków. Jedna z autorek książki „Tajemnice reklamy. Jak reklama wpływa na dzieci i młodzież”. Współpracuje z instytucjami, dla których ważna jest wszechstronna, nieszablonowa i przyjazna edukacja wspierająca rozwój młodzieży i młodych dorosłych. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu dbania o dobrostan psychiczny oraz rozwijania kompetencji społecznych.

Do zobaczenia na wydarzeniu!

Regulamin Konferencji do wglądu tutaj


ZAPYTANIE OFERTOWE dotyczące usługi: Szkoła dla rodziców

Zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby, które chcą poprowadzić w 2023 r. Szkołę dla Rodziców i Wychowawców w placówce edukacyjnej do zgłoszenia swojej oferty. Prosimy o przygotowanie oferty w oparciu o informacje zawarte w załączniku i osobiste dostarczenie do dnia 03.03.2023r. (do godz. 16:00), do sekretariatu Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży ul. Racławicka 17 (wejście od ul. Kościuszki). Ośrodek jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 19.00.

W razie ewentualnych pytań prosimy kontaktować się z sekretariatem GOPP, tel. 58 347 89 30 lub koordynatorką projektu, Zuzanną Maciuk, tel. 572 650 217.


Trening Zastępowania Agresji

Ruszyły zapisy dzieci na Trening Zastępowania Agresji (TZA)!

Zapraszamy dzieci w wieku 12-16 lat na zajęcia grupowe. Decyzja o zakwalifikowaniu do grupy podejmowana jest na podstawie konsultacji psychologicznych odbytych najpierw z rodzicami/opiekunem prawnymi, a potem dzieckiem. Konsultacje i Trening Zastępowania Agresji będą przeprowadzone przez dwie trenerki TZA. Zajęcia ruszają w marcu i będą obejmowały cykl 20 spotkań po 1.5 godziny. Trening składa się z trzech elementów:

• Trening Umiejętności Prospołecznych

• Trening Kontroli Złości

• Trening Wnioskowania Moralnego

Na konsultacje można zapisywać się telefonicznie przez sekretariat GOPP tel. 58 347 89 30.

Zajęcia będą odbywały się w poniedziałki w godzinach 17-18.30 w siedzibie GOPP przy ul. Racławickiej 17.

Z oferty mogą skorzystać rodzice mieszkający w gdańsku i dzieci uczęszczające do gdańskich placówek oświatowych.

Osoby prowadzące:

Maria Kokosińska – psycholog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, trenerka TUS oraz TZA. Ukończyła szkolenia z zakresu psychotraumatologii, dialogu motywującego i pracy z młodzieżą oraz ich rodzicami.

Julia Nowak – psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, trenerka TUS oraz TZA. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym. Ukończyła szkolenia z zakresu przemocy seksualnej wobec dzieci, uzależnień behawioralnych oraz Studium Terapii Par w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii.


Szkoła dla rodziców. Od 08.10.2022

Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej serdecznie zaprasza wszystkich zainteresowanych na pierwszy etap zajęć "Szkoła dla Rodziców".

Podczas spotkań dowiesz się m.in. jak stawiać dziecku granice, jak radzić sobie z jego uczuciami, nie ignorując przy tym własnych, jak prawidłowo budować pochwały, czy też jak być konsekwentnym nie przestając być "fajnym"

Zajęcia są bezpłatne dla mieszkańców Gdańska.

Cykl to 12 cotygodniowych spotkań w formie warsztatowej.

Będziemy spotykać się w każdą sobotę, począwszy od 08.10.2022 roku do 17.12.2022 roku, w godzinach 9:00 - 12:00, w siedzibie GOPP, przy ul. Racławickiej 17.

Prowadzące zajęcia:

Aleksandra Lehmann - psycholog, organizator społeczności lokalnej, trener edukacyjny

Magdalena Stelczyk - Kaczorowska - specjalista pracy socjalnej i trener edukacyjny

Czujesz się świetnym rodzicem? Podziel się z nami swoimi sposobami.

Czujesz, że się pogubiłeś i potrzebujesz nowej wiedzy? Dołącz i podyskutuj!

Udział w warsztatach poprzedza rekrutacja.

Zapisy:

(058) 347-89-30

797 909 101

Do zobaczenia!


Światowy Dzień Świadomości FASD ( Fetal Alcohol Spectrum Disorder - Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych). 9 września

Czasem pojawiają się wątpliwości co do nazewnictwa – czy to w końcu FAS czy FASD.

FASD to zespół zaburzeń, jakie mogą powstać u dziecka, kiedy matka w czasie ciąży spożywa alkohol. Jest to ogólne określenie specyficznych problemów zdrowotnych, wychowawczych i edukacyjnych, jakimi mogą być dotknięte dzieci matek pijących alkohol w ciąży.

FAS to jednostka chorobowa o nazwie Płodowy Zespół Alkoholowy, jest najcięższym uszkodzeniem z tego spektrum, stanowi jednak zaledwie ok. 3 proc. wszystkich zaburzeń rozwojowych spowodowanych spożyciem alkoholu przez kobiety w ciąży.

Alkohol spożywany przez kobiety w ciąży jest główną przyczyną powstawania wad wrodzonych u dziecka. W Europie, FASD jest najbardziej rozpowszechnionym schorzeniem neurorozwojowym. Częstszym nawet od autyzmu czy zespołu Downa. Mimo to dzieci z FASD wciąż nie doczekały się takiego systemu wsparcia jak np. dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Poalkoholowe zaburzenia płodu, wbrew powszechnemu przekonaniu rozwijają się nie tylko u dzieci matek uzależnionych od alkoholu i pochodzących ze środowisk o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Do uszkodzeń poalkoholowych może również dojść w wyniku jednorazowego np. imprezowego spożycia dużej dawki alkoholu. Większość kobiet, które piły alkohol w czasie ciąży, piło zanim się dowiedziała, że jest w ciąży a nie dlatego, że są uzależnione.

W ostatnich latach zauważyć można niepokojącą tendencję - rośnie liczba nadmiernie pijących młodych kobiet, a poziom ich picia ( co do ilości i częstości spożywanego alkoholu ) zbliża się do poziomu picia mężczyzn. Kobiety pijące najwięcej alkoholu to osoby w wieku od 18 do 29 lat.

ETANOL JEST SILNIEJSZYM TERATOGENEM NIŻ MARIHUANA, KOKAINA CZY HEROINA.

Szkodliwe dla płodu skutki alkoholu, zależą od:

• dawki,

• okresu ciąży, w którym alkohol dotarł do kształtujących się narządów zarodka/płodu,

• stanu zdrowia i genotypu matki

• w mniejszym zakresie również od materiału genetycznego ojca zawartego w plemnikach i genotypu zarodka.

Z tego powodu Światowa Organizacja Zdrowia zaleca nawet trzymiesięczną abstynencję dla kobiet i mężczyzn przed planowanym poczęciem dziecka.

Bywa, że nadużywanie alkoholu w ciąży przez konkretną kobietę nie doprowadzi do rozwoju FASD u jej dziecka, ale stworzy podatność do rozwoju tego zaburzenia w kolejnych pokoleniach.

Poalkoholowe Zaburzenia Płodu u konkretnych dzieci mogą mieć różne nasilenie i różną manifestację. Szacuje się, że ok. 10 proc. dzieci z FASD ma wady anatomiczne narządów wewnętrznych np. nerek, serca. Około 50 proc. dzieci z FASD ma iloraz inteligencji w normie.

Często uważa się, że FASD od razu widać po charakterystycznym zestawie dysmorfii twarzy (skrócenie szpary powiekowej, wygładzenie rynienki podnosowej, wąska górna warga). Mogą one jednak występować w różnym nasileniu, albo wcale.

Organem najbardziej wrażliwym na działanie alkoholu w czasie ciąży jest rozwijający się mózg dziecka. Każde 50 ml spożytego alkoholu zabija 20 milionów komórek nerwowych.

Uszkodzenie mózgu może skutkować:

• zaburzeniami w odbiorze i przetwarzaniu bodźców sensorycznych - wzrokowych, słuchowych, czuciowych,

• opóźnieniem rozwoju mowy,

• zaburzeniami w komunikacji językowej,

• problemami z pamięcią i uczeniem się - często pomimo prawidłowego rozwoju intelektualnego,

• zaburzeniami myślenia przyczynowo-skutkowego, planowania i przewidywania,

• problemami z organizowaniem przestrzeni i czasu.

Skutki picia w ciąży stanowią prawdziwy kalejdoskop składający się z: różnorodnych wad wrodzonych, niedoboru wzrostu i wagi ciała, małogłowia, zaburzeń neurorozwojowych, ograniczeń sprawnościowych oraz trudności społecznych, szkolnych i wychowawczych.

Co ważne dzieci z FASD mają problemy poznawcze i emocjonalne, które są skutkiem nie tylko uszkodzeń mózgu, ale również doświadczeń traumatycznych i zaburzeń więzi.

W Gdańskim Ośrodku Pomocy Psychologicznej oferujemy pomoc dla dzieci z FASD oraz ich opiekunów. W naszej ofercie mamy:

• diagnozę lekarsko-psychologiczną,

• terapię psychologiczną,

• terapię neuropsychologiczną,

• terapię neurorozwojową,

• terapię neurologopedyczną,

• terapię integracji sensorycznej,

• grupę wsparcia dla rodziców zastępczych/adopcyjnych,

• konsultacje rodzicielskie;


XIII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna pt. Psychoterapia traumy dziecięcej. 9 grudnia 2022

Mamy przyjemność ogłosić iż 9 grudnia 2022 r. odbędzie się XIII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna pt. Psychoterapia traumy dziecięcej.

Tematyka tegorocznej Konferencji stanowi kontynuację problematyki podjętej w zeszłym roku i dotyczy: psychoterapii i farmakoterapii traumy seksualnej, relacyjnej i transgeneracyjnej u dzieci.

Dodatkowo, Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej Dzieci i Młodzieży obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. W związku z tym chcielibyśmy uczcić nasz jubileusz, zapraszając na Konferencję prelegentów, którzy byli zawodowo zaangażowani lub nadal są, w działalność Ośrodka.

Na Konferencji będziemy mieli przyjemność gościć:

prof. Katarzynę Schier,

psychiatrę dzieci i młodzieży dr Anitę Sumiłę,

psychoterapeutów: dr Lecha Kalitę, Grażynę Lewko, Annę Pułjan-Laudańską.

Więcej szczegółów wkrótce!


Warsztaty KŁOPOTY W PLECAKU

Specjaliści Gdańskiego Ośrodka Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży zapraszają na BEZPŁATNE warsztaty: "KŁOPOTY W PLECAKU"

Na spotkania zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów zainteresowanych pogłębianiem pracy z młodzieżą. Podczas warsztatów będziemy poruszać wiele trudnych tematów związanych z rozwojem psychicznym młodego człowieka, poruszymy kwestie związane z rozwojem seksualnym, traumami i wieloma innymi trudnymi sytuacjami z którymi napotykamy się w pracy z młodzieżą.

Zapisy wyłącznie telefonicznie, uruchamiane są na tydzień przed rozpoczęciem każdego warsztatu:

Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży ul. Racławicka 17 tel.: 58 347 89 30, liczba miejsc ograniczona.

Dwie nastolatki z plecakami

Warsztaty odbywać się będą we wtorki od godziny 10:00 do godziny 12:00

04.10.2022 - Wpływ przeżytej traumy na problemy szkolne dzieci i młodzieży

11.10. 2022 - Samookaleczenia wśród dzieci i młodzieży

08.11. 2022- Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży

13.12.2022 - Problematyka wykorzystania seksualnego

Osoby prowadzące:

Monika Kowalczyk – psychoterapeuta, certyfikowany psychotraumatolog specjalista, pedagog. W GOPP prowadzi konsultacje i terapię dzieci, młodzieży i dorosłych, współprowadzi grupę terapeutyczną dla młodzieży oraz diagnozuje dzieci i młodzież z podejrzeniem wykorzystania seksualnego.

Anna Uzarczyk – psychoterapeuta psychoanalityczny, pedagog, nauczyciel Montessori. Współpracuje z GOPP, prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną.


RUSZYŁY ZAPISY na Nowoczesną konferencję dla rodziców. "Co tu począć? Rodzicielskie dylematy o rozwoju dzieci."

UWAGA: Zwolniły się miejsca w grupach warsztatowych zarówno dla rodziców, jak i dla dzieci!

Aby zarejestrować się na Nowoczesną Konferencję, prosimy o napisanie wiadomości e-mail na adres: sekretariat@raclawicka.gda.pl

Treść wiadomości powinna zawierać następujące dane:

1. Tytuł maila: Konferencja „Co tu począć?”.

2. Imię nazwisko osoby dorosłej uczestniczącej w warsztacie.

3. Numer telefonu.

4. Tytuł wybranego warsztatu dla rodzica.

5. Imię i nazwisko oraz wiek dziecka uczestniczącego w warsztatach.

W odpowiedzi otrzymacie Państwo potwierdzenie i szczegóły dotyczące uczestnictwa w Konferencji.

Konferencja organizowana dla mieszkańców Gdańska, ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń!

Broszura konferencji dziewczynka w żółtym płaszczu deszcz

Nowoczesna konferencja dla rodziców. "Co tu począć? Rodzicielskie dylematy o rozwoju dzieci." 4. czerwca 2022

Konferencja Gdańsk Hevelianum Gradowa 6; 04.06.2022

OBOWIĄZUJĄ ZAPISY

KONFERENCJA DLA MIESZKAŃCÓW GDAŃSKA, UDZIAŁ BEZPŁATNY, ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!

Gdzie: Hevelianum, ul. Gradowa 6

Kiedy: 04.06.2022r.

Zapraszamy:

- rodziców dzieci i młodzieży,

- dzieci w przedziale wiekowym 4-10 lat,

na corocznie organizowaną konferencję w ramach Kampanii Społecznej "DOM - Dziecko Otulone Miłością".

Program:

Dla rodziców przygotowaliśmy warsztaty, które będą odbywały się równolegle w godzinach 10:00-12:00.

1. Prelekcja i dyskusja filmowa - "Wszystko pozostaje w rodzinie".

Prowadząca: Anna Kordzińska-Grabowska

Warsztat skierowany jest do rodziców dzieci nastoletnich 12+ w oparciu o analizę treści zawartych w serialu "Nie ma jak w rodzinie". Podczas warsztatu poruszane będą kwestie przekazów międzypokoleniowych, procesów zachodzących w rodzinie, a także zadań rozwojowych stawianych każdemu członkowi rodziny.

2. „Moje dziecko się buntuje. Jak budować relację opartą na bliskości i współpracy”.

Prowadzący: Artur Gębka, Michał Cetner

Warsztat skierowany jest do rodziców dzieci w wieku szkolnym (7-12 lat), którzy pragną lepiej zrozumieć funkcję niektórych trudnych zachowań swojego dziecka. Chcą budować relacje oparte na bliskości i próbie zrozumienia dziecięcego świata.

3. „Trudne rozmowy o dziecięcej seksualności – jak rozmawiać z dziećmi o ludzkim ciele i zdrowych, bezpiecznych granicach”.

Prowadzące: Monika Kowalczyk i Anna Pułjan-Laudańska

Warsztat ten stanowi odpowiedź na pytania i obawy dotyczące rozwoju psychoseksualnego małych dzieci. Będziemy rozmawiali o:O tym jak przebiega rozwój psychoseksualny małych dzieci.O tym jak reagować na przejawy dziecięcej seksualności.

O tym w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o intymności oraz intymnych częściach ciała.

O tym jak pomagać dzieciom w uczeniu się własnych i cudzych granic.

O tym które zachowania dziecka powinny niepokoić.

W trakcie trwania warsztatów dla rodziców, dzieci będą brały udział w tematycznych zajęciach zabawowo-edukacyjnych.

DLA DZIECI W WIEKU 4-8 r.ż.

„Co jeśli nie lubię gilgotek? ”– zajęcia dla dzieci w wieku 4-6r.ż.

Prowadząca warsztat: Anna Uzarczyk

Podczas wspólnej zabawy dzieci nauczą się jak radzić sobie w sytuacji, gdy np. nie mają ochoty na „łaskotanie”, co mogą zrobić kiedy ktoś przekracza ich granice. Dzieci będą miały możliwość zastanowienia się nad tym co lubią w relacji z innymi, a co sprawia im kłopot. Zajęcia będą przeprowadzone metodami: dramy edukacyjnej oraz ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

„Co jeśli nie lubię gilgotek? ” – warsztat zabawowo-edukacyjny dla dzieci w wieku 7-8r.ż.

Prowadząca warsztat: Anna Uzarczyk

Podczas zajęć dzieci będą miały możliwość zastanowienia się nad tym co lubią w relacji z innymi, a co sprawia im kłopot. Warsztat dla dzieci w wieku 7-8 lat, będzie przeprowadzony metodą dramy edukacyjnej. Uczestnicy będą tworzyli scenki teatralne, dzięki którym doświadczą, jako uczestnik lub widz czym są granice i co można zrobić aby zostały one uszanowane.

DLA DZIECI W WIEKU 9-10, przewidziane jest zwiedzanie Laboratorium Ruchu, w ramach oferty centrum Hevelianum.

Prowadzące/y warsztaty

Michał Cetner – psycholog oraz terapeuta pracujący w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu, doskonalący swoje umiejętności w ramach 4-letniego całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi. Zawodowo związany był z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej w Gdyni, gdzie poza pracą z klientami współprowadził również półtoraroczne programy stażowe dla studentów i absolwentów psychologii. Praktykę zdobywał również w placówkach oświaty oraz pomocy społecznej. Na co dzień pracuje z osobami w kryzysach psychicznych. Prowadził szkolenia dla pracowników instytucji pomocowych oraz warsztaty wspierające rozwój osobisty i radzenie sobie ze stresem. Obecnie prowadzi indywidualną praktykę terapeutyczną oraz pracuje na Oddziale Dziennym Zaburzeń Nerwicowych.

Artur Gębka – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo - behawioralny. W swojej pracy terapeutycznej korzysta z modelu terapeutycznego ACT i DBT. Na co dzień pracuje z dziećmi i młodzieżą cierpiącymi na zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe. Autor dwóch książek o emocjach dla dzieci, wydanych w Gdańskim Wydawnictwie Psychologicznym. Przez wiele lat związany z Specjalistycznym Ośrodkiem Wsparcia w Gdyni, gdzie zdobywał doświadczenie w pracy z osobami w kryzysie oraz współprowadził półtoraroczne programy stażowe dla studentów i absolwentów psychologii. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu warsztatów i szkoleń. Aktualnie pracuje w Centrum Zdrowia Psychicznego w Gdańsku oraz w gabinecie prywatnym, gdzie prowadzi psychoterapię osób dorosłych i dzieci w nurcie poznawczo-behawioralnym. Prowadzi również grupy dla rodzin w ramach programu Family Conections.

Anna Kordzińska-Grabowska – psycholożka, oligofrenopedagożka, psychoterapeutka w trakcie całościowego szkolenia z systemowej terapii rodzin. Wieloletnia pracownica poradni psychologiczno-pedagogicznej z doświadczeniem pracy jako psycholożka szkolna. Autorka publikacji psychologicznych, w tym wielu scenariuszy zajęć dla dzieci szkolnych i przedszkolnych. Prowadzi terapię dzieci i młodzieży.

Monika Kowalczyk - psychoterapeutka pracująca w nurcie psychoanalitycznym, certyfikowany psychotraumatolog specjalista, pedagog. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologii i kandydatka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Doświadczenie zawodowe zbierała pracując m.in. jako: specjalista ds. interwencji w Centrum Interwencji Kryzysowej, wykładowca SWPS oraz prowadząc liczne warsztaty dla młodzieży i dorosłych, a także szkolenia dla przedstawicieli służb społecznych. W GOPP prowadzi konsultacje i terapię dzieci, młodzieży i dorosłych oraz diagnozuje dzieci i młodzież w ramach Modelu Pomocy Dzieciom z podejrzeniem wykorzystania seksualnego i ich rodzicom. Prowadzi również prywatną praktykę psychoterapeutyczną.

Anna Pułjan-Laudańska - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, obecnie w trakcie procesu uzyskiwania certyfikatu seksuologa klinicznego PTS, wykładowczyni akademicka, członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Doświadczenie kliniczne zdobywała współpracując ze Specjalistycznym Ośrodkiem Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Gdyni, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gdyni, a także w gabinecie prywatnym, gdzie łączy pracę terapeutyczną z pomocą seksuologiczną. W GOPP prowadzi diagnozy dzieci i młodzieży w ramach Modelu Pomocy Dzieciom z podejrzeniem wykorzystania seksualnego i ich rodzicom.

Anna Uzarczyk – psychoterapeutka psychoanalityczna, nauczyciel wczesnej edukacji oraz nauczyciel specjalista terapii pedagogicznej, od kilkunastu lat prowadzi warsztaty dla dzieci z zakresu rozumienia emocji. Pasjonatka pedagogiki Montessori. Obecnie pracuje terapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w gabinecie prywatnym.

Więcej informacji już niedługo, sledźcie nasze wydarzenie oraz profil na FB!


XII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa z cyklu: Teoria i praktyka terapeutyczna, „Interdyscyplinarna pomoc dziecku po traumie seksualnej”.
3. grudnia 2021 r.

Jeszcze do 1. grudnia 2021 trwa rejestracja uczestnictwa w Konferencji. Szczegóły TUTAJ


Projekt Wsparcia Zdrowia Psychicznego mieszkanek i mieszkańców Gdańska    wrzesień-grudzień 2021

Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży we współpracy z gdańskimi Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi oferuje specjalistyczną pomoc w ramach projektu Wsparcia Zdrowia Psychicznego mieszkanek i mieszkańców Gdańska. Dzieci, młodzież oraz rodzice, którzy potrzebują skonsultować się z psychologiem i skorzystać ze wsparcia psychologicznego mają możliwość, blisko swojego miejsca zamieszkania i nieodpłatnie skorzystać z pomocy. Również oferta wsparcia zaadresowana jest dla nauczycieli z gdańskich placówek edukacyjnych.

Dla dzieci i młodzieży: Wsparcie psychologiczne jest skierowanego do dzieci i młodzieży i ma na celu rozwijanie konstruktywnych sposobów radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami życiowymi powodującymi przeciążenie emocjonalne. Taka forma pomocy znajduje zastosowanie w przypadku trudności w przystosowaniu się do zmiany np. w wyniku choroby, pandemii i różnych kłopotów rodzinnych. W trakcie wsparcia psychologicznego nie pracujemy nad zmianą mechanizmów psychicznych, ale stwarzamy przestrzeń do wyrażania, rozumienia i akceptowania uczuć dziecka, co obniża poziom stresu. Dodatkowo psycholog pomaga mu w określeniu własnych potrzeb oraz poszerza perspektywę możliwych rozwiązań, przez co można wyeliminować niefunkcjonalne zachowania.       W ramach oferty najpierw prowadzone są konsultacje dla dzieci, młodzieży i rodziców, które pozwalają na zakwalifikowanie do wsparcia psychologicznego. Następnie dzieci i młodzież mogą skorzystać z sesji wsparcia psychologicznego. Jeżeli zachodzi potrzeba rodzice mogą równolegle korzystać z konsultacji wychowawczych, które maja na celu zwiększenie rozumienia problemów dziecka przez rodziców oraz pomoc w wypracowywaniu warunków sprzyjających zmianie. Każdorazowo spotkania trwają 50 min. z częstotliwością 1-2 sesji w tygodniu.

Szkoła dla rodziców: Cykl psychoedukacyjnych warsztatów mających na celu rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców i opiekunów, aby adekwatnie wspierać rozwój swojego dziecka oraz czerpać satysfakcję z rodzicielstwa. Dzięki Szkole dla rodziców można zwiększyć swoje kompetencje wychowawcze poprzez: lepsze poznanie i rozumienie dziecka oraz siebie w relacji z dzieckiem, poprawę komunikacji w rodzinie oraz naukę skutecznych, nieagresywnych metod wychowawczych. Na zakończenie uczestnicy otrzymują zaświadczenie potwierdzające ukończenie Szkoły. Jeden cykl Szkoła dla rodziców obejmuje 12 spotkań po 3 godz., które są prowadzone przez dwóch psychologów.

Wsparcie dla nauczycieli

Konsultacje indywidualne, które mają na celu rozpoznanie psychologicznych trudności dziecka i nauczyciela w relacji edukacyjnej w celu lepszego zrozumienia i poprawy funkcjonowania dziecka. Jedno spotkanie konsultacyjne trwa 50 min.