• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
27 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont. Ulicę Kwiatkowskiego czeka przebudowa i remont.

Są cztery oferty firm na rozbudowę ul. Eugeniusza KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie ustalonym przez urzędników na kwotę blisko 34 mln zł, więc jest szansa, że w następnym roku ruszy budowa.



Czy rozbudowa w proponowanym kształcie jest dla ciebie satysfakcjonująca?

Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego w Gdyni - na odcinku od ul. Adm. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka - droga będzie miała po dwa pasy w obydwie strony. Władze miasta informują, że powstanie obustronny chodnik i nowe oświetlenie. Zaplanowano też buspasy. Zostanie również przebudowane skrzyżowanie z ul. Podgórską.

Ważną częścią jest droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Czytaj też: Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa

Dzięki temu elementowi Gdynia otrzyma dofinansowanie unijne na inwestycję w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni".

Poznaliśmy oferty na wykonanie przebudowy ul. Kwiatkowskiego.

Oferty firm:

  1. MTM SA - cena 21 382 460,35 zł brutto;
  2. Strabag - cena 22 918 389, 60 zł brutto;
  3. Eurovia Polska - cena 23 733 980, 15 zł brutto;
  4. Roverpol i Rover Infraestructuras - cena 29 950 500 zł brutto.

Miasto na realizację zabezpieczyło blisko 34 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się więc w zakładanym kosztorysie, jednak wybór wykonawcy nie będzie zależał tylko od ceny.

Każde kryterium zapisane w specyfikacji przetargowej inwestycji ma bowiem swoją odpowiednią wagę. W przypadku rozbudowy ul. Kwiatkowskiego wygląda to następująco:

  • cena oferty brutto - 60 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 8 proc.
  • okres wykonania - 12 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Wszystkie firmy udzielają pięcioletniej gwarancji, ale czas wykonania jest różny.

Deklarowany czas wykonania:

  • Strabag - 36 tygodni
  • Roverpol i Rover Infraestructuras - 44 tygodnie
  • MTM - 45 tygodni
  • Eurovia Polska - 63 tygodnie

Kto zostanie wykonawcą, okaże się po analizie ofert.

- W życie wejdzie szereg rozwiązań, które zostały uwzględnione już na etapie projektowym. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo, wraz z całościową przebudową infrastruktury drogowej, podziemnej, budową drogi rowerowej i buspas dla transportu zbiorowego. Złożone oferty są satysfakcjonujące. Sprawna analiza ofert i wybór wykonawcy pozwoli zrealizować inwestycję, która sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (157) ponad 10 zablokowanych

  • (15)

    Czy ktoś wie dlaczego w kryterium wykonania nie ma.....jakości?Gwarancja 5 lat....przed wojną budowano drogi które istnieją do dzisiaj...oczywiście teraz po 5 latach droga zaczyna się sypać a remont wykonuje kto?Odpowiedźcie sobie sami moi drodzy i kochani.Dwa pasy w każdym kierunku to przynajmniej o 2 za mało....przecież ruch jest coraz większy i trzeba myśleć perspektywicznie...obok tey trasy jeszcze kolej powinni puścić bo tak przez lata świetlne będzie tam wieczny korek.Czuway!

    • 40 41

    • Które to przedwojenne polskie drogi niby dotrwały w stanie dobrym do dzisiaj? (4)

      Mógłbyś przestać idealizować przedwojenną rzeczywistość drogową? Może bys tak się zainteresował, jak faktycznie wyglądały przedwojenne drogi, a nie "w koło Macieju" wypisywał głupoty?

      • 16 8

      • Niestety teraz każdy i**ota może sie anonimowo wypowiedź w internecie.
        Eksperci od dróg przedwojennych...

        • 12 2

      • Berlinka-Królewiec (2)

        Dopuero niedawno robiono remont, a i to polegało na nalaniu warstwy asfaltu.

        • 3 8

        • A kto ja budowal, Polacy czy Niemcy?

          • 3 0

        • Nalać to wiesz gdzie możesz...
          I fakt była super bezpieczna przy obecnym tonazu i prędkościach.
          Dodatkowo też super przyczepna

          • 4 1

    • Czyli 8 pasów łącznie i kolej obok? ;) Nieźle :) a co 100 metrów McDrivy i parkingi wielopoziomowe :)

      • 9 6

    • Jakości nie ma, bo MTM mógłby nie wygrać? (2)

      • 4 5

      • (1)

        Jakosci nie ma bo to reguluje prawo budowlane internetowy geniuszu.

        • 8 2

        • Jezeli reguluje prawo budowlane, to dlaczego takie słabe drogi budują?

          • 2 0

    • (1)

      ul hutnicza w gdyni tez niedawno kladziona a ma pelno pekniec

      • 2 3

      • Powiem Ci dlaczego

        Te pęknięcia powstały na wskutek remontu ul. Pomorskiej w Rumi. Korki były tam codzienjeu na jednym pasie i asfalt nie wytrzymał tonażu. Mowa o odcinku w kierunku do Rumi tuż przed nią. ( jeśli o te pęknięcia Ci chodzi)

        • 0 0

    • Niby dwa pasy

      Z czego jeden dla autobusów i taxowek. Także nie wiele się zmieni.
      Znośnego łikendu

      • 1 3

    • (1)

      ".przed wojną budowano drogi które istnieją do dzisiaj..."

      Wskazesz które niby? Chyba że mówisz o bruku?

      • 2 3

      • Bruk też. Na Skwerze położony przed wojną. A kostka położona w zatoczkach wypaczyła się od razu.

        • 2 0

    • No bo jak zawsze wygra MTM a później latami będą naprawiać partactwo. Oferta cenowa MTM jak zawsze zaniżona, ale później szczur dopłaci. i kolejny geszefcik z MTM będzie zrobiony...

      • 0 0

  • Wow wreszcie jakaś dobra wiadomość . Poprawiliście mi tym artykułem humor 200 % :) (16)

    Bardzo cieszy mnie fakt rozbudowy tej drogi. Bardzo dobrze ze beda po dwa pasy i jeszcze ten bus pas co tez wielu mieszkancow chcialo no i droga rowerowa wiec wszystko dla wszystkich. Mysle ze wszyscy bedziemy zadowoleni. Ja,kierowca i najwięcej chodzilo mi o dwa pasy w obu kierunkach

    • 26 16

    • Niestety (6)

      niestety panie kolego ale dwa pasy ruchu nie oznaczają dwóch pasow dla ruchu samochodowego lecz po jednym pasie dla ruchu samochodowego i jednym dla autobusów. Zachwyt przedwczesny. Pozdrawiam

      • 28 3

      • (5)

        Wymienione zostaly dwa pasy i bus pas oraz trasa rowerowa. Pisze wyraznie

        • 2 11

        • Gdynianka (3)

          Specjalnie nie jest to konkretnie napisane, żeby ludzie myśleli , że cos się zmieni. To miasto nienawidzi kierowców , są plany przebudowy i tylko dwa pasy ruchu są na tych planach. Gdyby miały być dwa pasy i buspas byłyby trzy pasy ruchu . Tyle to się nawet na tej ulicy nie zmieści.

          • 22 4

          • przecież to Patryk Szczerba napisał (2)

            • 1 2

            • jejku (1)

              czytanie ze zrozumieniem się kłania, wcale tak nie napisał.

              • 3 0

              • już zostało to poprawione

                • 1 0

        • Widzisz tam sześciopasmową drogę?

          • 10 0

    • Gdynianka (4)

      Będę dwa pasy z czego jeden z nich będzie buspasem. Nic dla kierowców się nie zmieni.

      • 25 2

      • Trochę się zmieni (1)

        Autobusy (a jest ich tam dużo) wylecą na swój pas. Poza tym droga przestanie się składać z samych dziur.

        • 9 11

        • Wylecą, a przed skrzyżowaniem na górze samochody będą je wpuszczać.

          Będzie jak na Małokackiej.

          Mam nadzieję że ten pas rowerowy będzie po prawej stronie jadąc w górę.

          • 5 2

      • a drugi drogą dla rowerów....

        • 1 0

      • Oby tak było.

        Najgorsze w Gdyni są dziury, wertepy i koleiny na drogach.

        • 4 0

    • Buspas (1)

      Musicie czytać ze zrozumieniem,jest napisane po dwa pasy w obydwu kierunkach czyli jeden z nich w jedną i drugą stronę będzie buspasem więc dla kierowców nic się nie zmieni!

      • 7 1

      • Zmieni. Dziury znikną, dzięki czemu droga zacznie wyglądać jak w mieście cywilizowanym.

        • 6 1

    • Drogi zapychają się przed światłami i skrzyżowaniami, nie przez brak drugiego pasa. Drugi pas owszem, jest niezbędny, ale właśnie przed skrzyżowaniem z Dąbka. Jeden pas ruchu dla drogi miejskiej niebędącej autostradą zupełnie wystarczy.

      • 2 1

    • Scieżka rowerowa, buspas i pas dla plebsu. Próbkę masz na nowym odcinku Płk, Dąbka. Dno kpl.

      • 1 0

  • Uważam że powinien powstać tunel pod ul dąbka (3)

    I zjazd z ulicy a dalej droga prowadziłaby do kosakowa i pozwoliłaby ominąć pogórze

    • 30 11

    • (2)

      Czy potrafisz sobie wyobrazić koszta takiej inwestycji. Więc nie wypisuj bzdur.

      • 9 5

      • Gdańsk ma tunel pod wodą, Gdynia nie może być gorsza! Gdańsk ma lotnisko, Gdynia.....no też ma.

        • 6 3

      • Lepiej żyć w korku, niż przeciwdziałać

        Za kilka lat i tak będzie trzeba o tym pomyśleć a przynajmniej pieniądze za ten remont nie pójdą w błoto a z Zjazdu z obwodnicy w chyloni też planują taki tunel związku z opat

        • 2 1

  • Wreszcie! no i o to chodziło (3)

    Skoro pisze: "dwa pasy oraz bus pasy " to oznacza dwa pasy w góre i dół oraz dodatkowo bus pasy. Jesi źle rozumiem, poprawcie. Obym miał rację ale i tak dobrze że zostanie chociaż wyremontowana bo szkoda amortyzatorów, sworzni itd

    • 13 22

    • Szczegóły na stronie miasta (1)

      https://www.gdynia.pl/gdynia-buduje,8153/rozbudowujemy-ul-eugeniusza-kwiatkowskiego,552150

      • 3 0

      • Czyli dalej bez zmiany korki od dołu. W górę powinny być 2 pasy +1 buspas a w dół to nawet 1 wystarczy.

        Co za g...o :/

        • 7 1

    • Farba potrafi zrobić cuda... namalujemy co trzeba

      • 6 0

  • Czyli będzie 1pas jak był , bo 2,5 metrowe ścieżki i bus pas ważniejszy (4)

    zostawcie to, następna ekipa zrobi tunel i ta drogę ja trzeba, bo po was tylko trzeba będzie wszystko poprawiać.

    • 55 14

    • (3)

      Buspas dla jednego autobusu 194 jadącego co 7 minut.

      • 11 3

      • a wiesz ile ludzi ten autobus przewozi? (2)

        Więcej niż w tych wszystkich samochodach co tam ciągle korek powodują. Jak będzie buspas to pasażerów jeszcze przybędzie.

        • 9 12

        • A może korek by się skonczył

          jakby były dwa pasy dla wszystkich?

          • 8 3

        • Przewozi 100 osób co 7 minut.

          • 0 3

  • Rozbudowa? Czy dołożą tylko buspasy? (7)

    Autor mógłby pisać ze zrozumieniem. Czytając to dwukrotnie dalej nie wiem, czy droga będzie jedno-jezdniowa czy będzie mieć dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu czy trzy (z buspasem). Ciekawe jak zrozumiałe będą w przyszłości treści po pisowskiej edukacji. Interesujące, że temat dotyczy rozbudowy, przebudowy (diabli wiedzą czego) drogi a w artykule najwięcej miejsca poświęca się drodze rowerowej. Szkoda zdrowia.

    • 50 10

    • (1)

      Tez sie waham ale moim zdaniem skoro pisze " dwa pasy w obu kierunkach oraz bus pasy " to oraz rozumiesz ze to plus tamto.no chyba ze redakcja zle to ujela

      • 3 2

      • Napisane było "zaplanowano też buspasy". Z tego zdania nie wynika czy będą stanowiły osobny, trzeci pas czy zajma po jednym z dwóch pasów w danym kierunku.

        • 6 0

    • Gdynianka

      W planach są tylko dwa pasy ruchu ,nie trzy.

      • 10 0

    • widać że masz problem ze zrozumieniem

      tekstu pisanego. Nie będę się wypowiadał na temat poziomu w twojej szkole, ale jak sądzę wszystkie 162 płcie potrafisz nazwać i opisać.

      • 1 2

    • Za stroną gdynia.pl

      "W ramach inwestycji nastąpi poszerzenie ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego - do skrzyżowania z ulicą płk. Dąbka - do czterech pasów. Wybudowane zostaną: jednostronna droga rowerowa o szerokości 2,5 metra, buspasy dla transportu zbiorowego oraz chodniki dla pieszych. W ramach prac zaplanowano również przebudowanie skrzyżowania z ulicą Podgórską. Zmodernizowana będzie też kanalizacja deszczowa, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura."

      • 2 0

    • 2+2 czyli dla samochodów 1+1 bez zmian co oznacza korki jak wcześniej.

      • 5 0

    • Czyli powinno być.

      Treść
      Budowa bus-pasów oraz ścieżki rowerowej koszt 30mln
      Mydlenie oczu.

      • 5 0

  • Moge sie zalozyc (6)

    Że przetarg wygra MTM i prace się bardzo wydłużą.Droga rowerowa bezsensu narobili dróg rowerowych a oni i tak jeżdżą jak chcą.
    Skoro wszystko robią pod rowerzystów to niech zaczną ich karać jak uczestników ruchu.Polecam pasy na ul.Unruga obok zbiorczego przystanku godzina i norma zrobiona z nawiązką.

    • 57 15

    • Wygra strabag

      • 1 2

    • Droga rowerowa to bardzo dobry pomysł, sama jeżdze rowerem i jadac ul nie czuje sie komfortowo a na chodniku tez nie jest fajnie bo przeszkadzam pieszym

      • 2 1

    • (1)

      Czekałem na ten komentarz! Jak to możliwe, że każdy przetarg wygrywa MTM? Kto tam siedzi w zarządzie i kogo zna? Przecież to chore, żeby za każdym razem oni mieli najlepszą ofertę. Niezależnie od tego, czy chodzi o duże inwestycje, czy malutkie przebudowy dróg, zawsze tylko i wyłącznie MTM ma monopol na Gdynię.

      • 8 2

      • My Tylko My.

        • 4 0

    • MTM nadrabia szczerymi intencjami. Przy każdym przetargu.

      • 1 1

    • a ty kaleko nie jesteś tym "ONI"?

      • 0 1

  • (4)

    MTM? Tak zrobili kawałek Hallera, że studzienki juz się zapadają, a asfalt ma poprzeczne nierówności

    • 50 1

    • Jakość nowych dróg w Gdyni jest dramatycznie zła!!!

      MTM po kilkudziesięciu latach funkcjonowania nie doszedł jeszcze do tego jak budować studzienki na ulicy!

      • 14 1

    • MTM startuje z najniższą ofertą. Potem wygrywa przetarg. (1)

      Potem będzie się pieprzyć kilka lat i jeszcze poprosi o dodatkową kasę i ją dostanie. Ta firma nie powinna istnieć!!! Zatoczkę trolejbusową na ul. Miętowej remontowali rok czasu!

      • 12 1

      • gdyński skansen - czekamy na wybory

        To obecny gdyński samorząd w obecnej postaci powinien przestać istnieć na zajmowanych przez siebie stanowiskach xD

        • 1 0

    • MTM

      Ta firma ani jednej inwestycji nie potrafi zrobić dobrze. Te głąby leją asfalt wprost do dziury wypełnionej wodą i przy temperaturach bliskich 0 stopni, co widziałem na własne oczy nie raz. Studzienki to często nawet w momencie oddawania są tak zlicowane, że człowiek się zastanawia ile promili miał robotnik, który to ogarniał.

      • 4 1

  • strabag jest solidny (4)

    • 36 11

    • ale ich podwykonawcy nie

      • 5 0

    • Solidny?

      Zapraszam na remont Hodowlanej na Witominie- masakra jakś

      • 8 0

    • Strabag może być, ale...

      A1 w wykonaniu Strabag wygląda dużo gorzej od odcinka, który wykonała Skanska.

      • 2 0

    • Solidny? Hmmm w nie rozliczaniu się z własnymi podwykonawcami, których jeszcze nazywa generalnymi wykonawcami branż

      • 1 0

  • A kiedy będzie naprawiona Janka Wiśniewskiego? (3)

    Droga została rozmyta ponad rok temu, w czerwcu 2019 i nic się tam od tego czasu nie dzieje. Dziura w nawierzchni, droga zamknięta, autobusy i samochody jadą objazdem i jest fajnie, bo tego z estakady nie widać... Miasto z dykty.

    • 53 5

    • nic się nie dzieje bo tamtędy droga czerwona będzie szła (1)

      dlatego czekamy na kasę z budżetu RP

      • 2 3

      • miasto będzie symulować jakieś prace

        ale tak masz rację skończy się tak że zrobią to za pieniądze z budżetu i będą się tym chwalić tak jak Trasą Kaszubską:)

        • 3 0

    • Zostanie naprawiona w "gdyńskim tempie" czyli za 15 lat

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane