- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (323 opinie)
- 4 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Rozbiorą wiecznie niedziałającą windę przy dworcu
Powstała niemal 25 lat temu. Jest zniszczona, zaniedbana i "wiecznie" nieczynna. Winda przy dworcu Gdańsk Główny, na tyłach KFC, w końcu zniknie, a w jej miejsce powstanie nowa, choć dopiero w połowie przyszłego roku.
Kwintesencja lat 90. XX w.
Stalowo-szklana konstrukcja ze spadzistymi dachami to kwintesencja podejścia do projektowania w latach 90. XX wieku. Przeskalowana, niefunkcjonalna i od zawsze niesprawna winda prowadząca do tunelu w końcu jednak zniknie.
O niedziałających windach w okolicach dworca pisaliśmy już kilka razy. Ostatnio w marcu tego roku.
Nie działają windy w okolicach dworca głównego
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szuka wykonawcy, który rozbierze to cudo wybudowane około 25 lat temu. Wybrana firma będzie miała na to trzy tygodnie.
Winda dopasowana do bryły dworca
Winda znajduje się na terenie kolejowym, dlatego to spółka PKP PLK będzie odpowiedzialna za wybudowanie nowej windy.
W maju zeszłego roku kolejarze ogłosili przetarg na projekt i montaż urządzenia. Pierwotne założenia były takie, że nowa winda pojawi się już w maju 2022.
Na razie wiadomo tyle, że w lipcu 2022 roku kolejarze złożyli wniosek o pozwolenie na budowę, ale nie zostało ono jeszcze wydane.
- Wygląd windy zostanie dostosowany do zabytkowej bryły dworca kolejowego, zgodnie z wytycznymi Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - zapowiada Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Budowa rozpocznie się po pozyskaniu prawomocnego pozwolenia na budowę. Zakończenie prac planowane jest w połowie 2023 roku
Nowa winda za 1 mln zł
Przy okazji montażu nowego urządzenia zmieni się lokalizacja windy. Nie będzie, jak dotąd, stała na środku schodów, ale po prawej stronie, patrząc w dół, w stronę tunelu.
Koszt robót wyniesie około 1 mln zł netto.
Opinie wybrane
-
2022-12-01 07:20
(11)
Mogli chociaż tymczasowo doprowadzić ją do porządku. Teraz, czy od 3 lat kiedy jest remont dworca, ta winda była najbardziej potrzebna. Biedni rodzice z dziećmi w wózkach oraz osoby niepełnosprawne, czy nawet schorowane.
- 141 7
-
2022-12-01 10:01
i dlatego przy Dworcu powinno być przejście naziemne. (6)
- 6 6
-
2022-12-01 17:54
Zeby wygenerować jeszcze większe korki!? (2)
Mamy się cofać w infrastrukturze miejskiej? Na wsi sobie zrób...
- 1 3
-
2022-12-01 22:13
korki generują samochody (1)
a nie działania poprawiające komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych w pobliżu węzłów komunikacji publicznej
- 0 1
-
2022-12-02 19:56
A tłok w komunikacji miejskiej generują pasażerowie więc pozwól im się przesiąść do auta skoro są drogi
- 0 0
-
2022-12-01 12:31
poco (1)
jak to ma pomóż w wejściu do tunelu po schodach?
- 1 2
-
2022-12-01 17:55
pomóc nie pomóż
- 1 2
-
2022-12-01 10:23
nie tylko przejście naziemne, ale także przejazd dla rowerów
tak jak przy Bramie Wyżynnej. Niestety samo przejście bez łagodnej rampy lub windy do tunelu prowadzącego do wejść na perony (od niedawna można na nie wjechać windą lub schodami ruchomymi) sprawy nie załatwi.
- 4 3
-
2022-12-01 09:43
ktos w Polsce mysli o niepelnosprawnych czy wozkach dzieciecych? (1)
przeciez kazdy Poważny Polak jezdzi samochodem od drzwi do drzwi
- 11 1
-
2022-12-01 11:09
A zwłaszcza w samochodach na literę B
Co widać często przy galeriach .
Nawet na miejscu dla inwalidy zaparkują- 1 1
-
2022-12-01 08:30
Remonty takich rupieci przekraczają pewnie koszt nowej (1)
Producenci części produkują dopóki mają z tego zysk i tak dalej.
Dlatego powinien być zawsze podjazd a nie te windy głupie, pamiętam jaki miałem problem z dzieckiem w wózku przez to.
Podjazd działa i będzie zawsze działał prze 20-30 lat a winda jest na maks 10 lat - pewnie gwarancja od 2 do 5 lat a potem może jeszcze przez kilka lat części zapasowe będą dostępne.- 12 1
-
2022-12-01 10:57
Ej ale tam na oko jest z 6m różnicy między poziomami - pochylnia zgodnie z przepisami (10% nachylenia przy zadaszonej, max 9m odcinek i spoczniki) musiałaby mieć co najmniej 60m nie licząc zakrętów i spoczników... Raz że nie bardzo jest na to miejsce, dwa mam wątpliwości czy nie bardziej praktyczne/szybsze byłoby poczekanie na windę (o ile działa).
- 1 4
-
2022-12-01 12:19
(2)
Władze miasta powinny zadbać aby winda działała, zlikwidują windę aby był pretekst do zrobienia przejść naziemnych,brawo władza Gdańska
- 21 14
-
2022-12-01 21:22
"Władze"
Miasta to powinny się po tym mieście przejść i spojrzeć jaki burdel jest dookoła, a nie wtykać swoje 3 grosze w politykę krajowo/ globalną. Nie uważam, że nie mogą tego wcale robić, ale wtedy niech dadzą rządzić miastem komuś, kto zrobi to jak należy. Nie da się być jednocześnie i efektywnie jedną nogą na miejscu i drugą 360 km dalej...
Burdel uważam, że nie wynika z braku środków, a jedynie z niegospodarności.- 1 0
-
2022-12-01 20:54
widna chyba
była kolejowa a nie miejska
- 1 0
-
2022-12-01 08:01
Ta winda to był taki projekt społeczny (2)
Postawiona w latach 90s prosperity jako już niedziałającą, miała za zadanie sprawdzić reakcje społeczeństwa. Po wielu latach udało się ustalić że jej zadaniem nie było przewożenie pasażerów, lecz z dumą spoglądanie na jedną z głównym arterii miejskich oraz siedzibę Renomy
- 85 1
-
2022-12-01 16:51
Ktoś na tym zarobił.
Tak lekko wydaje się publiczne pieniądze. Może teraz wybudują blok, w którym nikt nie zamieszka, aż do rozbiórki ?
- 1 0
-
2022-12-01 15:10
Zostawić windę, natychmiast. Stop.
Winda, ta winda jest pomnikiem skuteczności instytucji państwowych i tych którzy uwłaszczyli się na naszych podatkach.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.