• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Baltic Sail 2024
PATRONAT

Trójmiejskie Mistrzostwa Gry w Kapsle (17 opinii)

Wydarzenie w ramach

Zapraszamy na jedyne takie, I Trójmiejskie Mistrzostwa Gry w Kapsle organizowane przez Trojmiasto.pl. Spotykamy się 27 sierpnia w godzinach 11:00 - 15:00 w Gdańsku na Ołowiance, przy napisie GDAŃSK. Wpadajcie wszyscy bez względu na wiek! Zmierzcie się w ekscytujących rozgrywkach lub kibicujcie znajomym. Dobra zabawa i nagrody murowane.

Gra w kapsle - na czym polega zabawa?
Gra w kapsle to popularna w latach 70. i 80. gra podwórkowa polegająca na pstrykaniu kapsli od butelek po wyznaczonej trasie. Odmian gry w kapsle jest kilka. Nasze mistrzostwa składać się będą z wielu wyścigów po trasie nawiązującej do mapy Trójmiasta.

Na wstępie każdy zawodnik losuje spośród kapsli swój kapsel do gry. Wylosowany kolor decyduje o kolejności startu. Każdy wyścig ma swojego zwycięzcę, czyli zawodnika, który z najmniejszą liczbą ruchów dotrze na metę.

Zasady gry w Trójmiejskie Mistrzostwa Gry w Kapsle:


  • Uczestnicy zabawy będą mogli przed grą obciążyć swój kapsel przygotowaną przez organizatora plasteliną w ilości, jaką sami uznają za właściwą. Użycie plasteliny jest dozwolone ale nie konieczne. Nie można jednak od momentu rozpoczęcia gry już ani dociążać swoich kapsli ani też zabierać z nich nadmiaru plasteliny.

  • Uczestnicy startują zgodnie z wylosowanym miejscem.

  • Kolejne ruchy uczestnicy oddają po kolei zgodnie z kolejnością na trasie.

  • Wypadnięcie z trasy skutkuje powrotem na miejsce, z którego uczestnik oddał ostatni ruch.

  • Nie można ścinać trasy. Ścięcie skutkuje powrotem na miejsce, z którego uczestnik oddał ostatni ruch.

  • Każdą rozgrywkę wygrywa ten uczestnik zabawy, który pierwszy przekroczy linię mety.

  • Każda rozgrywka liczy maksymalnie 20 min.

  • W sytuacji, kiedy w ciągu 20 min. żaden uczestnik zabawy nie dotrze do mety, wygrywa ten zawodnik, który był najbliżej mety.


Piotr Hukało

Trójmiejskie nagrody wędrują do zwycięzcy każdego wyścigu! Partnerami wydarzenia, którzy ufundowali nagrody dla zwycięzców są: Trefl S.A., Helios, Cinema1, MAX Premium Burgers, LooLoo oraz Rodzinny Park Rozrywki Nowa Holandia. Ale u nas nikt nie wyjdzie bez nagrody, na wszystkich uczestników gry czekać będą trójmiejskie gadżety!

I Trójmiejskie Mistrzostwa Gry w Kapsle kończymy wyborem 3 najlepszych zawodników spośród wszystkich zwycięzców!

Wśród dodatkowych atrakcji na miejscu:


  • strefa relaksu,

  • leżaczki i muzyka,

  • orzeźwiająca woda dla ochłody;

  • trójmiejskie słodkości;

  • dla najmłodszych ale i nie tylko kreda do rysowania


Zmierz się w ekscytujących rozgrywkach w kapsle na trasie nawiązującej do mapy Trójmiasta z licznymi przeszkodami i trójmiejskimi miejscówkami.

Regulamin Trójmiejskich Mistrzostw Gry w Kapsle


  1. Organizatorem Trójmiejskich Mistrzostw Gry w Kapsle jest Trojmiasto.pl z siedzibą w Gdańsku.

  2. Gra jest przewidziana dla uczestników od 3 roku życia. Osoby poniżej 18tego roku życia muszą się zgłaszać z opiekunem.

  3. Chęć wzięcia udziału w grze zgłaszana jest na miejscu imprezy.

  4. Aby wziąć udział w Grze w Kapsle należy przed rozgrywką podać swoje imię, nazwisko oraz adres e-mail.

  5. Uczestnicy Gry przystępując do zabawy wyrażają zgodę na opublikowanie imienia i pierwszej litery nazwiska na liście zwycięzców Trójmiejskich Mistrzostw Gry w Kapsle na stronach Portalu Trojmiasto.pl

  6. Uczestnicy Gry wyrażają zgodę na przesłanie drogą mailową informacji o wynikach Trójmiejskich Mistrzostw Gry w Kapsle.

  7. Z chwilą przystąpienia do uczestnictwa w grze osoby pełnoletnie i opiekunowie prawni osób niepełnoletnich wyrażają zgodę na fotografowanie i filmowanie ich oraz ich dzieci. Uczestnictwo w grze jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie zdjęć i filmów z wydarzenia do celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych portalu.

  8. Organizatorzy i partnerzy imprezy nie mogą wygrywać nagród.

  9. W pojedynczych rozgrywkach udział może brać maksymalnie 10 uczestników gry.

  10. W przypadku, kiedy w wydarzeniu bierze udział osoba niepełnoletnia może ona grać wspólnie z opiekunem, niemniej w takiej sytuacji są oni rozumieni, jako jeden uczestnik.

  11. Pojedyncza rozgrywka w kapsle trwa maksymalnie 20 min. nawet jeśli uczestnicy w tym czasie nie dotrą do mety.

  12. Wygrywa ten uczestnik gry, który z najmniejszą liczbą pstryknięć kapsla dotrze na metę. W przypadku, kiedy nikt we wskazanym czasie nie dotrze do mety, wygrywa ten uczestnik, który był najbliżej mety.

  13. Spośród zwycięzców rozgrywek wybranych zostanie 3 najlepszych uczestników. Na wybór zwycięzców Trójmiejskich Mistrzostw Gry w Kapsle będzie miało kilka czynników: czy dotarli oni na metę, liczba pstryknięć na mecie, czas i styl gry.

  14. Organizator przewidział także 3 dodatkowe nagrody. Jedną za najbardziej spektakularne pstryknięcie, drugą za najszybsze dotarcie do mety i trzecią za najmniej pstryknięć.

  15. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian i nadrzędnej interpretacji regulaminu imprezy.

  16. Zgłaszając swoją chęć udziału w grze uczestnik akceptuje powyższy Regulamin.



Informacja o biletach

Nie obowiązują zapisy. Zgłoszenia na miejscu!

Opinie (17) 1 zablokowana

  • Super

    Bardzo fajny pomysł. Jestem ciekawy czy młode pokolenie zna grę w kapsle. Kiedyś wszyscy w to grali.

    • 25 0

  • świetny pomysl - impreza dla młodych :) (1)

    • 4 1

    • tak. zeby zarobic

      a kapsle to gra free (za darmo)

      • 0 0

  • Kapsle - moje dziecinstwo :)

    • 9 0

  • Wyścigi w kapsle na podwórkach były bardzo popularne już w II połowie lat 60-tych (3)

    Z racji popularności Wyścigu Pokoju oraz coraz większemu stopniowi posiadania przez ludzi odbiorników telewizyjnych w Polsce. A szczególnie w dużych miastach. U nas w Warszawie Wyścig to nawet po szerokiej ulicy obok przejeżdżał. I potem na podwórku były wyścigi w kapsle na: 1. trasach wymalowanych kredą na asfalcie na uliczce na podwórku przy bloku, bo samochód to 3-5 razy dziennie tylko przejechał, a i to dwa dostawcze z rana tylko; 2. na trasach ostrzem scyzoryka wyrysowanych na ziemi, czyli wydeptanych połaciach gołej ziemi (w obu opcjach były narysowane owalne stadiony do finiszu na nich); 3. po górze krawężnika wzdłuż tej uliczki, z robieniem skoków kapslem nad występującymi szczerbami (spadek z krawężnika czy wpadnięcie do szczerby w betonie - zatrzymanie karne na jedną kolejkę); 4. na obrzeżu piaskownicy, wyścig np. na 3 rundy dookoła. Wypadnięcie na końcu prostej na ziemię oznaczało powrót do miejsca, z którego się pstrykało. Mało tego, w jednym miejscu betonowe obrzeże pękło na 3-4 cm i trzeba było skakać przez to. Wpadnięcie to była utrata kolejki, a nie wyjęcie kapsla i ustawienie za szczeliną do dalszej gry. Czwarta, nieczęsta forma, ale na naszym podwórku to była "w zbijaka" na 4-spadowych kopertkach wyjść zapasowych ze schronów przeciwlotniczych, do których wchodziło się z piwnic dużego budynku (6 klatek schodowych). Wygrywał ten, kogo kapsel został do końca na stalowej 4-spadowej pokrywie. Bywało - że żaden po nieudanym karambolu. /To już była specyfika lokalna, z 5-7 lat później już schronów takich nie budowano, ten blok był z 1955/. Kapsle do opcji 1-3 miały "koszulki" wycięte z papieru, wpisane nazwiska naszych zawodników, Szurkowski, Magiera itp. * wawa

    • 12 1

    • Ale nie za bilety.

      • 0 0

    • profesjonalne koszulki

      robiliśmy je z flagami państw, owijaliśmy cienką folią ściąganą na rewersie a następnie nalewaliśmy wosk do kapsla i na gorąco wciskaliśmy koszulki

      • 1 0

    • U mnie na podwórku trasy robiło się na piasku. Obutą stopą, bokiem, przesuwało się po piasku wytyczając tor wyścigu, a po bokach usypywało się bandy.

      • 1 0

  • wspomnień czar ...

    Kapsle się polerowało, żeby lepiej sunął. Czasami do gry na deskach piaskownicy wypełniało się woskiem lub plasteliną aby był cięższy. Było bardzo wiele wariantów tej gry. Grały nawet dziewczyny !

    • 6 0

  • W parku przy Siennickiej na asfaltowych alejkach, trasy rysowane cegłą i godziny zabawy.

    Na chodnikach, dookoła bloków.
    W piaskownicach inny rodzaj tras, na piasku, z przeszkodami itp.
    No i na deskach obramowania piaskownicy, dookoła na jedno lub więcej okrążeń.

    Działo się :)

    • 2 0

  • Czy będzie podział na kategorie wiekowe ? (1)

    60 +

    • 3 0

    • Znajdę swój stary kapsel z napisem Szozda i pobijemy mlodych

      • 1 0

  • a wiecie jakie kapsle nazywaliśmy fabrykantami? (1)

    • 0 0

    • po piwie?

      • 0 0

  • ale bym pyknął

    ktoś pamięta technologię robienia obciążenia i "koszulki"?

    • 2 0

  • Proponuję

    mistrzostwa w cymbergaja, w strzelanie z procy, w strzelaniu z klucza itd.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.