Inwestycje rowerowe wybrane przez mieszkańców
Na wykonanie czeka m.in. projekt przedłużenia drogi rowerowej, która urywa się przed Obwodnicą Trójmiasta.
6 projektów dla rowerzystów zwyciężyło w tegorocznym Budżecie Obywatelskim w Gdyni. To warte ponad 1,5 mln zł inwestycje, które mają być wykonane w Śródmieściu, Orłowie, na Wzgórzu św. Maksymiliana, Pogórzu, Grabówku i Babich Dołach. Nie wiadomo jednak kiedy, bo na realizację czekają jeszcze projekty rowerowe, które wygrywały głosowanie nawet 4 lata temu.
Projekty rowerowe, które wygrały w BO w Gdyni:
- Orłowo - Droga rowerowa i chodnik w Kolibkach wzdłuż al. Zwycięstwa - nowa, równa nawierzchnia - 462 800 zł
- Grabówek - Remont drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ulicy Morskiej przy Technikum Mechanicznym - 265 tys. zł
- Wzgórze - Remont i korekta przebiegu drogi rowerowej przy przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymiliana - 244 500 zł
- Śródmieście - Budowa brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Władysława IV w okolicy skrzyżowania z ul. Batorego - 220 tys. zł
- Babie Doły - Montaż stojaków na rowery wraz z zadaszeniem przy ul. Zielonej 53, ZSP Nr 6 - 2 wiaty rowerowe - 99 tys. zł
- Pogórze - Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Dąbka (od Romanowskiego do Horyda) oraz kontraruch rowerowy na ul. Horyda - 76 tys. zł
- Oczywiście cieszą nas kolejne zwycięstwa w Budżecie Obywatelskim i dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy oddali swoje głosy i zachęcali do głosowania na rowerowe projekty. Nie można jednak ukryć, że wolelibyśmy, by tak podstawowe projekty jak remonty dróg rowerowych były finansowane z regularnego budżetu miasta na utrzymanie dróg - podkreśla Maciej Karpowicz, prezes stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Wyniki Budżetu Obywatelskiego w Gdyni w 2024 roku
Te projekty wygrały, ale nigdy nie powstały
Może to być jednak pyrrusowe zwycięstwo, bo na realizację wciąż czekają projekty sprzed lat. I to nie tylko z 2023 roku.
- Niepokojące jest to, że urzędnicy przeciągają realizację tych projektów, które zwyciężały w latach poprzednich. Podwyższa to koszty i przede wszystkim zniechęca do głosowania w kolejnych latach. Jeden z naszych projektów czeka na realizację już od 2020 roku i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie ZDiZ miał rozpocząć jego projektowanie, o realizacji nie wspominając - dodaje Maciej Karpowicz.
2020: ️
- Redłowo - Pasy ruchu dla rowerów na ul. Redłowskiej od al. Zwycięstwa do ul. Nocznickiego - 162 141 zł
2021: ️
- Cisowa - Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Morskiej na odcinku ul. Kcyńska - Obwodnica Trójmiasta - 370 750 zł
- Chylonia - Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Morskiej na odcinku Obwodnica - ul. Swarzewska - 209 600 zł
- Grabówek - Zaaranżowanie zieleni przy ul. Morskiej, w okolicy skrzyżowania z ulicą J. Montwiłła-Mireckiego (wzdłuż drogi rowerowej) - 289 458 zł
2022:
- Leszczynki - Stworzenie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Morskiej oraz przejazdu przez ulicę Morską na wysokości węzła Żołnierzy Wyklętych - 243 600 zł
- Kamienna Góra - Wyznaczenie pasa rowerowego w górę ulicy Legionów na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. Sieroszewskiego - 48 tys. zł
2023:
- Chylonia - Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Morskiej na odcinku ul. Swarzewska-Św. Góra - 629 000 zł
- ️️Dąbrowa - Zabezpieczenie przejść dla pieszych wzdłuż ulicy Rdestowej w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych idących na przystanki ZKM, do szkoły, przychodni czy usług na Dąbrowie (projekt uwzględnia przebudowę przejazdów rowerowych) - 435 954 zł
- ️️Wzgórze - Urządzenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów - separacja drogi rowerowej i chodnika przy SKM Wzgórze św. Maksymiliana - 19 940 zł
- Oksywie - Drobny remont ścieżki rowerowej w obrębie ronda Bosmańska/Benisławskiego/Nasypowa - 11 000 zł
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-24 09:36
O co chodzi? Czy miasto z automatu buduje koślawe drogi rowerowe żeby później aktywiści poprawiali je z BO? (3)
To jakiś układ? Bo nie wierzę żeby nikt nie zabierał głosu na etapie projektowania! Mieszkam na redlowie i tam nie jest potrzebna ścieżka z pasami ruchu ale solidne zabezpieczenie chodnika od strony alei na wysokości salonu Hondy i byłych ogródków RODO. Przewala się tamtędy latem mnóstwo rowerzystów, hulajnogarzy i po pierwsze jest tam w 1 miejscu
To jakiś układ? Bo nie wierzę żeby nikt nie zabierał głosu na etapie projektowania! Mieszkam na redlowie i tam nie jest potrzebna ścieżka z pasami ruchu ale solidne zabezpieczenie chodnika od strony alei na wysokości salonu Hondy i byłych ogródków RODO. Przewala się tamtędy latem mnóstwo rowerzystów, hulajnogarzy i po pierwsze jest tam w 1 miejscu przy rzeczce wąskie gardło, gdzie piesi mogą czuć się zagrożeni a dwa DDR przebiega bezpośrednio przy turbo ruchliwej alei i w razie wypadku, zderzenia z innym rowerzystą można niechybnie wylądować pod kołami samochodu.
Ponadto prawoskręt z alei w Wielkopolska jest bardzo niebezpieczny bo gdy dla samochodów zapala się strzałka to piesi i rowerzyści przecinający Wielkopolska mają też zielone. Czasem gnają na oślep, bo zielone a czasem samochód jedzie pewien że nikt nie wyskoczy z boku. Jest to piękne miejsce aż proszące się o wypadek z udziałem rowerzysty i kierowcy. Taki sam prawoskręt jest w parku centralnym w legionów, zawsze jak tamtędy jadę czy jako kierowca czy rowerzysta mam dusze na ramieniu.- 13 2
-
2024-09-24 14:13
Głos na etapie projektowania możesz spróbować zabrać, tylko...
... trzeba wiedzieć, że coś jest projektowane, wnioskować o dostęp do informacji publicznej, zgłaszać uwagi, a na koniec i tak odrzucą, bo "św. przepustowość". Bezpieczeństwo pieszych w zasadzie jest na drugim planie. "jakoś się przemęczą" jak to powiedziała jedna urzędniczka poprzedniej władzy.
- 2 0
-
2024-09-24 10:37
tu chodzi o to żeby pozbyć się rowerzystów z jezdni. (1)
reszta jest nie ważne. że to niewygodne i niebezpieczne. nieważne. ważne żeby kierowcy byli zaspokojeni.
- 6 2
-
2024-09-24 14:25
Pozbywanie się rowerzystów z jezdni jest niebezpieczne?
Facepalm.
- 0 2
-
2024-09-24 07:38
Ale jak to? (13)
W tych miejscach drogi rowerowe są i to naprawdę niezłe. Koszmarem jest przejazd z Morskiej na Obłuże, Pogórze. Tutaj brakuje kładki, aby roweru nie przenosić przez barierki.
- 20 11
-
2024-09-24 14:10
Za pół miliona z BO tego nie zbudujesz... (1)
- 2 0
-
2024-09-24 14:57
Ale jak podnieśc parkowanie w SPP do 7 zl za 1 godz
To wtedy Ustawowo zebrane pieniądze pójdą na tę drogę rowerową!
- 0 1
-
2024-09-24 09:29
(6)
Gdzie jest niezła ścieżka rowerowa na morskiej od obwodnicy do estakady i na Grabowku od estakady do stoczni? Tam są niepoważne chodniki gdzie nakazano jechać na rowerze wąskie niebezpieczne słabo widoczne miejsca gdzie wchodzą ludzie wiaty przystankowe zawężają szerokość ścieżki rowerowej
- 6 3
-
2024-09-24 10:56
Przecież ścieżka jest przez całą morska (1)
Od strony uniwerku, potem skręt przy estakadzie i aż do końca Cisowej. Od strony skm- faktycznie nie na i przejazd przez wąskie tunele jest ekstremalny,ale skoro jest ścieżka po 2 stronie to chyba nie ma co narzekać? Faktycznie najgorzej jest z przejazdem na Oksywie / obluze - od strony morskiej nie ma jak przejść bez przenoszenia roweru - najbliżej chyba Pucka
- 2 2
-
2024-09-24 13:23
Biedactwo czy ty odróżniasz chodniki od dróg rowerowych chyba nie. Na Grabówku masz chodnik miejscami maznięty białą kreską pełen słupków i mnóstwa innych przeszkód dalej jest tylko współdzielony chodnik czasem z czerwono szarej kostki czasem z asfaltu trochę lepiej zaczyna się za obwodnicą ale nie do samej rumi bo tam też jest współdzielony krzywy chodnik któremu dopuszczenie rowerowe kończy się tam gdzie kończy się Gdynia
- 3 2
-
2024-09-24 10:30
Morska od centrum - ścieżka rowerowa parę lat temu była bez jakiegokolwiek sensu zrobiona od nowa
choć poprzednio istniała w bardzo dobrym stanie
Tak właśnie przewala się kasę w Gdyni - na kompletnie zbędne inwestycje. A potem kasy brak na te, które są niezbędne.- 1 3
-
2024-09-24 09:52
Jest ścieżka to co marudzisz (2)
Kolega dobrze napisał, żeby się z obluza dostać na morska to kręcić trzeba przez pucka i stac na szlabanach, potrzebna kładka na hutnicza z Janka na wczoraj
- 3 2
-
2024-09-24 10:51
(1)
jest chodnik więc zgodnie z przepisami można jechać jezdnią zwłaszcza w stronę centrum miasta
- 2 3
-
2024-09-24 16:07
Ja nke chce do centrum bo itak tam nic nie ma
Mówimy o połączeniu z morska. Czego.ty nie rozumiesz? Nie ma połączenia obluza z morska, albo rower na plecy przez stocznie albo pucka srsc na szlabanach.
- 1 1
-
2024-09-24 08:39
To czemu tego nie zgłosiłeś do BO, tylko jęczysz tutaj? (3)
- 8 3
-
2024-09-24 13:25
BO?Chłopie nie bądź śmieszny z żadnego BO nie wybudujesz porządnej drogi rowerowej bo tam są grosze do wydania
- 1 1
-
2024-09-24 09:56
Bo to koszt w milionach (1)
I dlatego niby prorowerowa Gdynia ich nigdy nie zrobi bo za drogo. Jedynie wiadukt do nikąd zrobiony przy Stenie na kotenerowej, którego nikt nie chciał. Taki sam na hutnicza jest potrzebny ale to nie koszt 100 tysięcy tylko z 10mln
- 2 1
-
2024-09-24 10:57
tamten na obłuże kosztował 19 mln i to kiedy teraz to trzeba pewnie razy 5 pomnożyć
- 4 1
-
2024-09-24 06:36
Dziękuję za pilnowanie tematu (1)
Super, ze są w mieście ludzie, którym nie jest wszystko jedno i nie zrażają się niepowodzeniami. Dobra robota!
- 31 13
-
2024-09-24 10:29
Co ty pleciesz ?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.