Jeśli korzystasz z roweru na terenie Gdańska, możesz już zapisać się do akcji "Kręć kilometry dla Gdańska", która potrwa do końca listopada. Można w niej wygrać atrakcyjne nagrody, które nie będą losowane. Ich wartość będzie zależeć od przejechanych kilometrów.
- Inaugurujemy kolejny rok naszej społecznej akcji - mówi Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. mobilności i bezpieczeństwa. - W ogólnopolskim badaniu klimatu rowerowego Gdańsk znalazł się ponownie na pierwszym miejscu wśród dużych miast, czyli jesteśmy najbardziej rowerowym miastem w Polsce. Świetnym dowodem na to jest fakt, że w przyszłym roku będziemy światową stolicą rowerową w Gdańsku, goszcząc międzynarodową konferencję Velocity. Kolejna kampania ma tylko wzmacniać nasze działania, ponieważ do 2027 r. mamy 105 mln zł na dalszą rozbudowę infrastruktury rowerowej w mieście - podkreśla.
Będzie kolejny rowerowy rekord?
W zeszłym roku w akcji wzięło udział o 50 firm, 8 szkół średnich i o 4 uczelnie wyższe więcej niż w 2022 r. W sumie w kampanii wzięło udział o 1,6 tys. więcej osób, a gdańszczanie wykręcili o ponad 1 mln km więcej niż w poprzedniej edycji. Można przeliczyć to na ograniczenie emisji CO2 do atmosfery o wadze ponad 918 ton. To o 286 ton więcej w stosunku do 2022 r.
- Już możemy powiedzieć, że tegoroczne wyniki są lepsze - podkreśla Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej. - Już jest zapisanych ponad 600 osób więcej i ponad 50 firm więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Liczymy na to, że na koniec akcji, czyli za 3 miesiące, kiedy spotkamy się na podsumowaniu, będziemy mogli również powiedzieć, że ta kampania po raz kolejny była rekordowa.
Punktacja i nowości
Zasady punktowania mają przede wszystkim doceniać regularność, ale także zachęcić do okazjonalnych dłuższych wypraw rowerowych. Liczba punktów zdobywana za przejechane kilometry będzie limitowana. Przez 6 dni w tygodniu będzie można zdobyć do 20 punktów, a w jeden dowolny dzień do 100 punktów za kilometry. Każdy pełny przejechany kilometr to 1 punkt.
Bonusy dla seniorów
- W tym roku zapraszamy w sposób szczególny gdańskich seniorów. Dla nich została stworzona specjalna zakładka w aplikacji umożliwiająca zbieranie punktów bonusowych. Jest to udogodnienie dla osób, które nie są już aktywne zawodowo, a co za tym idzie - nie mogą zaznaczyć w aplikacji swojego miejsca pracy - mówi Lucyna Tomczak, koordynatorka kampanii. - Rozwiązanie polega na umożliwieniu osobom, które zarejestrują się jako seniorzy, otrzymywanie punktów bonusowych dzięki dotarciu i zakończeniu podróży w czterech wskazanych miejscach na terenie Gdańska.
W czasie konkursu będą przyznawane też punkty bonusowe za odkrywania nowych, czasem nieoczywistych zakątków miasta. Za odwiedzenie miejsca bonusowego będzie można zdobyć dodatkowe 20 pkt. W każdym tygodniu będzie punktowane jedno wyznaczone miejsce bonusowe.
Oczywiście podstawą punktacji są premie za dojazd i powrót ze szkoły. Te punkty można zdobyć 2 razy dziennie, maksymalnie 10 razy w tygodniu w dowolne dni. Aby punkty zostały zaliczone, należy dołączyć w aplikacji do swojej drużyny firmowej, szkolnej lub uczelnianej. Pozostałe przejazdy będą punktowane tylko za przejechane kilometry.
Jak wziąć udział w konkursie Kręć kilometry dla Gdańska?
- Pobrać na telefon bezpłatną aplikację mobilną Activy (sklep Play/App Store)
- Dokonać rejestracji - wypełnić krótki formularz w aplikacji
- Dołączyć do otwartego konkursu "Kręć kilometry dla Gdańska 2024"
- Znaleźć swoją firmę, szkołę, uczelnię, dzielnicę czy organizację i dołączyć (poprzez kliknięcie "Dołącz do Zespołu")
- Można również zbierać punkty wyłącznie na konto indywidualne
- Wsiąść na rower, hulajnogę, deskorolkę czy rolki i rozpocząć zabawę
Nagrody w konkursie Kręć kilometry dla Gdańska
Każdy punkt za odbyte przejazdy przeliczany jest na wirtualną walutę ActiveCoin, którą można wymieniać na nagrody:
- za 1111 AciveCoinów - skarpetki z motywem rowerowym - nowy wzór i kolor,
- za 2222 AciveCoinów - butelka termiczna z wygrawerowanym logo kampanii,
- Za 3333 ActiveCoinów - bony do lokali gastronomicznych zlokalizowanych w Food Hall MONTOWNIA, bony do stacjonarnego sklepu rowerowego TYSAR,
- za 6666 ActiveCoinów - zapięcie rowerowe typu U-lock
- za 7777 AciveCoinów - koszulki rowerowe z logo kampanii,
- za 7777 ActiveCoinów torebki bikepackingowe pod górną ramę z odblaskowym logo kampanii,
- za 7777 AciveCoinów - sakwy rowerowe z odblaskowym logo kampanii.
Dla trzech zwycięskich szkół średnich przewidziany jest mobilny serwis rowerowy, dla zwycięskich firm z każdej kategorii wielkościowej - nieodpłatna certyfikacja prowadząca do uzyskania Europejskiego Certyfikatu Pracodawcy Przyjaznego Rowerzystom, a dla zwycięskich dzielnic - stojaki rowerowe.
ActiveCoiny będzie też można przeznaczyć na wsparcie Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt "PROMYK". Za każde 3333 ActiveCoiny organizator przekaże 100 zł na potrzeby schroniska. W ubiegłym roku uzbierało się z tego 26 tys. zł.
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2024-09-04 19:11
Powinno się zmusić 50 procent kierowców do jazdy rowerem (16)
Nasz rząd dobrze robi, że da kasyna rowery elektryczne. Później tylko odpowiednie zakazy i wskoczą na rowerki.
Ja jeżdżę rowerem cały rok więc inni też mogą!- 21 57
-
2024-09-06 06:18
Przestań cpiec.
- 3 1
-
2024-09-05 20:32
Tak jest seniorzy i niepełnosprawni na rowery i deskorolki
Lefty to jednak mają zryty czerep
- 6 0
-
2024-09-05 13:14
Ale thebill. Każda dotacja powoduje, że dotowana rzecz drożeje.
Przykładem są wszelkie programy pomocowe na zakup mieszkania.
Kolejna sprawa, to dotacje będą dla bogatych ludzi, bo przeciętnego zjadacza chleba nie stać na taki rower nawet z dotacją.
I kolejna sprawa. Będzie jak we Francji. Po przypięciu roweru trzeba będzie wyciągać akumulator, bo Ci go inżynierowie ukradną. A już niedługo do nas zawitają w większej ilości.- 5 1
-
2024-09-05 11:30
Oko
Ale dzban, on może, to inni też mogą.
- 10 0
-
2024-09-05 09:02
"Zmuszać" czyli typowe działanie lewicy od rewolucji bolszewickiej w 1917 roku. (2)
- 19 2
-
2024-09-05 10:00
To prawda. Lepiej zmuszać do rodzenia martwych płodów niż do jazdy na rowerze. (1)
- 3 12
-
2024-09-06 06:19
Słabe to
- 4 0
-
2024-09-05 08:45
(1)
Wasz rząd na razie dal kasę na in vitro i na nic wiecej. Pieniędzy nie ma i nie będzie. To jedyna obietnica, którą Tusk dotrzyma.
- 11 2
-
2024-09-05 09:45
Nie narzekamy, a uśmiechamy się, mi przyszedł uśmiechnięty rachunek za prąd, ale fajnie tylko 30% więcej. Dobry pan tffusk, a mógł zabić.
- 9 2
-
2024-09-05 00:02
Słaba prowokacja
- 10 4
-
2024-09-04 21:41
(4)
Zmusić to powinno się rowerzystów do przestrzegania przepisów, bo to co teraz się dzieje to wolna amerykanka.
- 17 7
-
2024-09-05 09:12
Ale bądźmy konsekwentni (3)
Pisząc, niech rowerzyści przestrzegają przepisów masz pewnie na myśli jazdę po chodniku i przejazdy przez przejścia dla pieszych. Ale pamiętajmy, że rower ma obowiązek jechać po ulicy gdy nie ma DDR (po stronie którą się porusza) i prawo jechać po ulicy w sąsiedztwie ciągu pieszo rowerowego.
Czy jesteś zatem gotowy ochoczoPisząc, niech rowerzyści przestrzegają przepisów masz pewnie na myśli jazdę po chodniku i przejazdy przez przejścia dla pieszych. Ale pamiętajmy, że rower ma obowiązek jechać po ulicy gdy nie ma DDR (po stronie którą się porusza) i prawo jechać po ulicy w sąsiedztwie ciągu pieszo rowerowego.
Czy jesteś zatem gotowy ochoczo przywitaćrowery na: Kołobrzeskiej, Spacerowej, Sopockiej, Trakcie (wał Raduni nie należy do ciągu drogowego) Świętokrzyskiej, Starogardzkiej? Jakby kierowcy zachowywali metr odstępu na tych ulicach, to pewnie częściej używałbym roweru a rzadziej samochodu.- 4 3
-
2024-09-05 09:28
(2)
Rowerzyści wcale nie są lepsi ani gorsi jeśli chodzi o respektowanie przepisów od kierowców, pieszych czy kogo tam jeszcze. Wspólnym mianownikiem jest polskość. Swoją drogą przy odpowiedniej i bezpiecznej infrastrukturze nikt przepisów łamać nie będzie bo i po co - wystarczy że jazda przepisowa i intuicyjna będzie tym samym (da się!).
- 10 1
-
2024-09-05 09:33
A tu zgadzam się w całości. (1)
Choć myślę, że polskość nie jest tu jedynym czynnikiem. Są też rozwiązania infrastrukturalne, które powodują niechęć, frustrację a na końcu agresję
- 3 1
-
2024-09-05 09:47
Jak Ciebie życie frustruje to są od tego lekarze, nad emocjami też można pracować. Zmiany zawsze zaczynamy od siebie, nie inaczej.
- 4 2
-
2024-09-04 20:59
Powinno sie zachecac
A zachęcać mozna jedynie poważną infrastrukturą rowerową której w Gdańsku praktycznie nie ma
- 10 3
-
2024-09-05 12:37
Gdynio, patrz jak się robi kampanię rowerową!
Kiedyś mieliście fajną, sniadania rowerowe, losowanie nagród. Teraz kiła, a konkurs dla uczniów szkół średnich tylko podkreślił żenadę, którą uprawiacie.
- 3 4
-
2024-09-05 00:04
(14)
Oduczcie się dzwonić na pieszych jak jeździcie chodnikiem! Jak biegnę chodnikiem nie krzyczę na innych z drogi, tylko dostosowuję swoją prędkość do panujących warunków.
- 34 14
-
2024-09-05 10:04
(2)
Dzwoni się po to tumanie, żeby idący całą szerokością chodnika usunął się na prawą stronę, wtedy kiedy, nie ma DR! Zrozumiałeś? Jak nie przeczytaj odnowa!
- 8 6
-
2024-09-05 10:15
(1)
Kiedy nie masz DR to masz o.b.o.w.i.ą.z.e.k jazdy po jezdni. Naprawdę w niewielu miejscach dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku i informują o tym znaki. I dodatkowo, art. 33 ust. 6. Dzwoniąc na pieszych dzwonkiem łamiesz ten przepis gdyż wymuszasz pierwszeństwo i utrudniasz pieszym poruszanie się. Dodatkowo, ten sam artykuł mówi, że na
Kiedy nie masz DR to masz o.b.o.w.i.ą.z.e.k jazdy po jezdni. Naprawdę w niewielu miejscach dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku i informują o tym znaki. I dodatkowo, art. 33 ust. 6. Dzwoniąc na pieszych dzwonkiem łamiesz ten przepis gdyż wymuszasz pierwszeństwo i utrudniasz pieszym poruszanie się. Dodatkowo, ten sam artykuł mówi, że na chodniku poruszasz się z prędkością pieszego. Więc jeśli się "wlecze" to wleczesz się i ty. Na chodniku jesteś gościem, przestań się rozpychać i łamać prawo. Zrozumiałeś? Jak nie przeczytaj od nowa (tak się pisze to słowo, oj chyba w siedzibach stowarzyszeń rowerowych potrzebne są słowniki języka polskiego).
I kto tu jest "tumanem"? :^)- 6 3
-
2024-09-05 13:18
ty jesteś
obowiązek to nie nakaz a poza tym poszukaj sobie kiedy można jechać chodnikiem, bo tak na prawdę przepisy dają sporą furtkę na to.
- 2 2
-
2024-09-05 09:10
Dzbanku jak widac wiedza sie od ciebie odbija jak od sciany dzwnek jest poto by nim dzwonic (4)
- 7 8
-
2024-09-05 09:42
(3)
To sobie dzwoń na innych kalesoniarzy, ale nie na pieszych. Po drugie wypad z rowerem z chodnika, a jak chcesz się nim poruszać to są zasady opisane w przepisach. Skoro tego nie jesteś w stanie zrozumieć to podejrzewam, że Twoje IQ nie dobija nawet do 50.
- 7 5
-
2024-09-05 10:04
Bezmzogowcu dlaczego wyzywasz od tych kim sam jestes i jeszce to wpisem potwue=ierdzasz adawno takiego beklkotu nie czytałe (1)
Wiec bezmózgowcu rowerzysci ubieraja sie tak samo jak ty ,chodznik bezmózgowcu w 90% jest dopuszczony rowerem do jazdy . było o tym milion razy i wypad z bachosmrodem z chodnika najlepiej do swojej wsi z której przyjechales
- 4 7
-
2024-09-05 18:49
No proszę
Jak się ameba rozpisała. Obciągnij rajtuzy bo co jajka migdałki uciskają
- 3 1
-
2024-09-05 10:05
A twoje z tych wypowiedzi wychodzi IQ = 0!!
- 0 5
-
2024-09-05 06:14
(5)
Jazda po chodnikach jest, oprócz naprawdę niewielu przypadków, nielegalna.
Jeśli ciasnogaci jedzie po chodniku to już jeden mandat. Jeśli jedzie powyżej prędkości pieszego to kolejny mandat. Jeśli dzwoni na nich dzwoneczkiem to kolejny mandat.
Zatrzymujcie takich i dzwońcie po służby. Może jak zaczną dostawać mandaty po 1000 złJazda po chodnikach jest, oprócz naprawdę niewielu przypadków, nielegalna.
Jeśli ciasnogaci jedzie po chodniku to już jeden mandat. Jeśli jedzie powyżej prędkości pieszego to kolejny mandat. Jeśli dzwoni na nich dzwoneczkiem to kolejny mandat.
Zatrzymujcie takich i dzwońcie po służby. Może jak zaczną dostawać mandaty po 1000 zł to się w końcu nauczą przepisów i przestaną być dosłownie przestępcami. A ilu takich jest to wszyscy wiemy - tysiące. Bo skala rowerowego przestępstwa jest gigantyczna, tylko jakoś ani władze ani służby nie chcą się za nich wziąć.- 9 20
-
2024-09-05 13:19
"nielegalna" i właściwie mozna skonczyć czytać te wypociny bo autor tylko się dalej ośmiesza
- 1 3
-
2024-09-05 09:15
To samo tyczy się pieszych łażących po ścieżkach
Albo takich którzy bez patrzenia nagle je przecinają. Zatrzymujcie takich i dzwońcie po służby. Może jak zaczną dostawać mandaty po 1000 zł to się w końcu nauczą przepisów i przestaną być dosłownie przestępcami. A ilu takich jest to wszyscy wiemy - tysiące. Bo skala przestępstw pieszych jest gigantyczna, tylko jakoś ani władze ani służby nie chcą się za nich wziąć.
- 10 5
-
2024-09-05 07:04
99% infrastruktury rowerowej to chodniki w riznej postaci (2)
To jak nielegalna? Serio jesteś tak naiwny mysląc że kolor kostki lub sam znak coś zmienia? Obudź się. Włącz myślenie
- 6 8
-
2024-09-05 08:45
Tak jak przejazdy rowerowe (1)
Serio myślisz że postawienie znaku spowoduje, że kierowca, który dotychczas musiał widzieć tylko pieszego 4km/h nagle zobaczy rowerzystę 30km/h?
- 7 2
-
2024-09-05 09:21
ilu rowerzystów jedzie 30 km/h? Ilu z takich przejeżdża co chwila na drugą stronę, bo ktoś wymyślił, że trzeba co chwila zmieniać stronę tej ścieżki?
- 8 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.