Remont ważnej drogi rowerowej nad morze
Rozpoczął się remont 4,5-kilometrowej drogi rowerowej wzdłuż al. Hallera, od ul. Klinicznej do wejścia na plażę w Brzeźnie. Prace będą wykonywane etapami i potrwają do końca października.
Podczas prac związanych z usunięciem starej nawierzchni i układaniem nowej warstwy bitumicznej poszczególne odcinki drogi rowerowej w ciągu al. Hallera będą wyłączane z ruchu. W tym czasie rowerzyści będą mogli korzystać z biegnącego równoległe chodnika.
Prace będą podzielone na następujące etapy:
- od skrzyżowania z ul. Kliniczną do skrzyżowania z ul. Okrzei
- od skrzyżowania z ul. Okrzei do skrzyżowania z ul. Reja
- od skrzyżowania z ul. Reja do skrzyżowania z ul. Mickiewicza
- od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Żywiecką
- od skrzyżowania z ul. Żywiecką do skrzyżowania z ul. Kościuszki
- od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Kolonia Uroda
- od skrzyżowania z ul. Kolonia Uroda do skrzyżowania z głównym wejściem na ROD im. Obrońców Poczty Polskiej
- od skrzyżowania z głównym wejściem na ROD im. Obrońców Poczty Polskiej do skrzyżowania ze Stadionem KS Gedania
- od skrzyżowania ze Stadionem KS Gedania do skrzyżowania z ul. Gdańską
- od skrzyżowania z ul. Gdańską do połowy drogi w kierunku al. Płażyńskiego
- od skrzyżowania z ul. Wczasy do ul. Jantarowej
Remont nawierzchni pochłonie ok. 1 mln zł
- Prace wykonywane są przez firmę, z którą GZDiZ ma podpisaną umowę utrzymaniową. Ostateczny koszt będzie zatem znany dopiero po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji. Szacujemy jednak, że wartość zadania może kosztować około 1 miliona złotych - informuje Patryk Rosiński, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Opinie wybrane
-
2024-09-04 10:17
Świetnie, bo ta trasa to był obraz nędzy i rozpaczy (18)
Pytanie tylko, czy zostanie skorygowane położenie drogi rowerowej względem chodnika. DDR powinna być między chodnikiem a jezdnią a nie przy płocie.
- 145 29
-
2024-09-04 21:05
z DDR jest taki problem że ogólnie powinna być między chodnikiem a jezdnią, chyba że jest przystanek autobusowy, to wtedy jednak chodnik ma być przy jezdni.
Podobnie przy skrzyżowaniach - jak nie chcemy żeby piesi wchodzili pod nadjeżdżające rowery, to trzeba robić slalom jednego z drugim.
A jak jest slalom to co kawałek jest przecięciez DDR jest taki problem że ogólnie powinna być między chodnikiem a jezdnią, chyba że jest przystanek autobusowy, to wtedy jednak chodnik ma być przy jezdni.
Podobnie przy skrzyżowaniach - jak nie chcemy żeby piesi wchodzili pod nadjeżdżające rowery, to trzeba robić slalom jednego z drugim.
A jak jest slalom to co kawałek jest przecięcie i przejście dla pieszych (albo różne dziwne kombinacje których pełno).
Wniosek jest taki, że DDR w ogóle nie powinno być obok drogi, a najwyżej pas dla rowerów w jezdni.- 5 0
-
2024-09-04 18:16
Juz za adamowicza robione lewe pieniadze na trasach.
Od roku proceder rozpędził się na nowo.
- 3 2
-
2024-09-04 10:32
(1)
a przepraszam gdzie na tej trasie jest zła nawierzchnia?
marynarki polskiej to była rozsypana, ale tutaj?
wolałby żeby zamiast robić tę po prawej zrobili ddr po lewej. albo szutrowy skrót ze skrzyżowania z Chrobrego do JP2.- 18 0
-
2024-09-04 15:56
Jadę tam często szosą. Tak na prawdę etap 2 i 4 były uciążliwe na tyle że kierownica wypadała z rąk.
Reszta etapów jeszcze jako tako. Najgorsze było to że brak było oznakowania poziomego na ścieżce przez co coraz częściej widywało się dorosłych na rowerach na chodniku. Nie wiem czy z niewiedzy czy z ignorancji. Ale oznakowanie z pewnością pomogło by pieszym zwracać uwagę, gdzie faktycznie jest ścieżka bo taki przyjezdny rowerzysta mógł tego nie wiedzieć.
- 3 1
-
2024-09-04 10:28
Jest dobrze jak jest. Nie dla spychania pieszych pod płot. (7)
- 14 16
-
2024-09-04 10:33
(6)
Ale pasy ruchu powinno się sortować pod względem prędkości ich uczestników - taka organizacja jak teraz generuje tylko konfliktowe sytuacje między pieszymi i rowerzystami na skrzyżowaniach oraz ryzyko wypadku gdy ktoś wyjeżdża samochodem z posesji przy tym płocie. Nie masz pojęcia o poprawnej organizacji ruchu zresztą jak widać twórca tej DDRssprzed lat też.
Zobacz jak wyglądają nowo budowane drogi rowerowe.- 21 6
-
2024-09-04 15:58
Ścieżka sobie niech jest . 95% ludzi wie że tam trzeba bardzo uważać.
Miasto jedynie powinno pomysleć o lustrach w tym miejscu. Nie jestem w stanie pojąć czemu jeszcze nikt na to nie wpadł i tego nie zamontował.
- 1 1
-
2024-09-04 11:40
Przecież rowerzyści i tak popylają tam chodnikiem. Ilekroć idę tamtędy to zawsze mija lub wyprzedza mnie kilku
- 7 3
-
2024-09-04 10:44
A komfort pieszych to gdzie? (3)
To jest aleja spacerowa dla rodzin a nie tor wyścigowy. Na ścieżce jest za wąsko, aby dwie pary ludzi mogły się minąć.
Rowerzyści jadą jeden za drugim i się mieszczą- 14 11
-
2024-09-04 10:53
(2)
Nie zrozumiałeś, tam jest potrzebna generalna przebudowa a nie proste zamienienie miejscami DDR i chodnika.
- 6 3
-
2024-09-04 16:00
Generalna przebudowa wiązała by się z przesadzeniem 70letnich drzew tak że zapomnij. (1)
Jedyne co tam może pomóc to zaoranie działek przy samej drodze rowerowej. Ale ja nie jestem pies ogrodnika. Ja sobie rowerem poradzę a jak ktoś ma działeczkę to niech ma.
- 1 0
-
2024-09-04 23:03
Niekoniecznie
Ulica ma dwa pasy, więc na upartego szło by je zwęzić, i wydzielić pas rowerowy - jak na JP na Zaspie
- 0 0
-
2024-09-04 10:19
tego nie zmienią, to jest wyłącznie remont nawierzchni, a nie przebudowa całej trasy (5)
dzięki temu remont potrwa dwa miesiące, a tak trwałby pewnie z rok
- 20 1
-
2024-09-04 11:25
(1)
no i dzięki temu zostanie wydana kasa a nic nie będzie lepiej.
ale budżet się będzie zgadzać i na przyszły rok też będzie kasa na niepotrzebne remonty.- 6 4
-
2024-09-04 16:02
Lepiej będzie pytanie tylko na jak długo bo etap 2 ewidętnie widać że nawierzchnia jest zdemolowana przez korzenie drzew.
Jak ktoś wymieni 5cm asfaltu to drzewo sobie z tym w ciągu 2,5roku poradzi i ta nawierzchnia znów będzie tragiczna.
- 0 0
-
2024-09-04 10:23
(2)
Czyli zabetonują tę głupią organizację ruchu na najbliższe 20 lat?
No przykre..- 9 8
-
2024-09-04 16:54
Taka organizacja została już zabetonowana kilka lat temu
Był plan zamiany miejscami chodnika i ścieżki, ale między innymi rada dzielnicy zablokowała te plany i urząd się wycofał z pomysłu.
- 0 0
-
2024-09-04 10:32
jak na standardy gdańskie ta trasa i tak jest "dobrze" zaprojektowana
jest wąsko ale stosunkowo prosto, jest ciągłość i jest separacja
- 14 4
-
2024-09-04 10:39
(2)
etap 9 i 10 są płaskie jak stół.
a zamiast babrać się z samą końcówką wymieszaną z pieszymi, parkującymi i nie wiadomo czym należałoby od drugiego ramienia hallera zrobić nową razem z nowym, oddzielonym chodnikiem.
nie mówiąc o tym, że między płażyńskiego a pętlą w ogóle nie ma ddr, tylko jest ciąg z pieszymi, ale przecież lepiej zrywać dobry asfalt niż zrobić nowe, co nie? za dużo kasy jest w budżecie?- 35 2
-
2024-09-04 16:04
9 może nie do końca ale 10 wydaje mi sie że jest nówka dopiero co zrobiona.
- 1 0
-
2024-09-04 11:32
płaskie jak stół?
co chwila asfalt jest podbity korzeniami, tak że co chwilę trzeba z siodełka wstawać żeby sobie klejnotów nie obić
- 3 2
-
2024-09-04 10:59
Może (8)
W końcu ktoś pomyśli o ścieżce rowerowej lub innym rozwiązaniu na Kołobrzeskiej w Gdańsku od SKM do torów tramwajowych Chłopska/Rzeczypospolitej bo nie można się tam nawet pieszo poruszać
- 111 6
-
2024-09-04 12:08
nie ma i nie bedzie
- 1 1
-
2024-09-04 11:54
Bywam tam i pieszo i rowerem i nie widzę problemu. (2)
Pieszo mam szerokie chodniki, rowerem ładna jezdnia z dwoma pasami i spokojnym ruchem. Bardzo lubię tę ulicę. Oby nigdy nie powstała tam żadna DDR bo to strasznie utrudni i wydłuży jazdę rowerem.
- 1 30
-
2024-09-04 12:06
Pani chyba mówi o kołobrzeskiej w innym mieście. (1)
Ruch tam jest jak w ulu, jechanie tam jezdnią to czyste samobójstwo a chodnik to ma z metr szerokości po północnej stronie i ledwo piesi się tam wynikają, bo cały pas chodnika jest zajęty przez auta. Proszę się zaznajomić z tematem zanim coś tak niedorzecznego się napisze
- 26 1
-
2024-09-04 14:10
Chyba nie spodziewałeś się, że pracownik Urzędu Miejskiego odpowiedzialny za propagandę sukcesu rzeczywiście ma pojęcie o czym mówi. Oni ten chodnik to co najwyżej widzieli przez okno służbowego samochodu z naszych podatków. No przecież nie będą poruszać się wśród tego całego obrzydliwego plebsu!
- 7 0
-
2024-09-04 11:43
tam by trzeba było zrobić nalot dywanowy, uprzątnąć gruz
i zrobić od nowa porządną jezdnię, ścieżki rowerowe i wybudować tramwaj żeby komunikacja miejska w tym regionie miała jakikolwiek sens
- 8 0
-
2024-09-04 11:29
ojtam ojtam. planować, myśleć, można coś zepsuć.
a tak masz milion na zerwanie asfaltu i położenie go od nowa, wykonawca się wyżywi, szansa na zepsucie prawie zerowa.- 3 3
-
2024-09-04 11:01
myślą od 20 lat (1)
- 11 2
-
2024-09-04 12:09
jeszcze pomysla, po co sie spieszyc
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.