W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Wyjeździłeś przysługujący ci dobowy limit w aplikacji Mevo. Czekasz do północy, aby skorzystać z zasobów minutowych kolejnej doby, a tu niespodzianka - "nowych" minut nie ma. Dlaczego? Postanowiliśmy to sprawdzić.
- 60 minut na rowerze elektrycznym, 120 minut na zwykłym na dobę
- W Mevo nowa doba zaczyna się od godz. 1?
- Mevo: system nie zeruje doby wszystkim w tym samym czasie
60 minut na rowerze elektrycznym, 120 minut na zwykłym na dobę
Nasz czytelnik swój limit wykorzystał, dlatego z kontynuowaniem przejażdżki postanowił się wstrzymać do północy. Okazało się jednak, że choć mamy nowy dzień, to nowego pakietu minut na koncie brak.
W Mevo nowa doba zaczyna się od godz. 1?
O przyczynę takiego stanu rzeczy postanowił niezwłocznie zapytać konsultanta na infolinii. Odpowiedź wprawiła go w osłupienie.
- Dzwoniąc do operatora, dowiedziałem się, że doba liczy się od 1 w nocy, a nie po północy, czyli jak wypożyczasz rower pomiędzy północą a godziną pierwszą, naliczają dodatkowe minuty - poinformował nas czytelnik za pośrednictwem Raportu z Trójmiasta, za co bardzo dziękujemy. - Mimo tego, że mam wykupioną subskrypcję za 29,99 zł, czyli 60 minut na elektryku i 120 minut na zwykłym, nie mogę jeździć za darmo. Tego oczywiście nie napisano w regulaminie, a sporo podstawy prawnej brak, to odbieram to jako oszustwo.
Mevo: system nie zeruje doby wszystkim w tym samym czasie
Kierownik projektu Mevo przyznaje, że zerowanie trwającej doby faktycznie nie odbywa się u wszystkich wraz z wybiciem północy.
- System nie zeruje trwającej doby każdemu użytkownikowi w tym samym czasie punktualnie o godz. 24. Ma to miejsce między północą a godziną 2. Wtedy, gdy ruch jest niewielki - tłumaczy Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - W systemie jest ponad 250 tys. zarejestrowanych użytkowników i nie ma technicznych możliwości, by reset wystąpił w tej samej chwili u wszystkich, więc minuty resetują się w trakcie wspomnianych dwóch godzin.
Opinie wybrane
-
2024-07-11 07:54
Skoro to największy problem Mevo 2.0, to wyglada na to ze mamy naprawdę super rowery miejskie! (5)
Tak trzymać dalej Mevo.
- 39 22
-
2024-07-12 15:15
Puknij się pajacu
- 1 1
-
2024-07-11 11:49
(3)
problemów jest dużo więcej - sporo jeżdżę - oto one:
1- nierówny sposób działania rowerów - część ma lepsze wspomaganie - łatwiej wjechać pod górę, część ma bardzo słabe takie że trudno o wjazd np. na Wzgórze Św Maksymiliana w Gdyni lub Witomińską - to dość frustrujące bo nie wiadomo na jaki się trafi
2 - sporo niesprawnychproblemów jest dużo więcej - sporo jeżdżę - oto one:
1- nierówny sposób działania rowerów - część ma lepsze wspomaganie - łatwiej wjechać pod górę, część ma bardzo słabe takie że trudno o wjazd np. na Wzgórze Św Maksymiliana w Gdyni lub Witomińską - to dość frustrujące bo nie wiadomo na jaki się trafi
2 - sporo niesprawnych rowerów - tak z połowa zawsze ma jakieś wady typu: skrzypienie, przeskakująca korba, uszkodzone siodełko (lub blokada którą bardzo trudno ścisnąć), niesprawny napęd i wiele innych
3 - koszyki na torby przy kierownicy - strasznie słabo rozwiązane , te parę prętów na krzyż sprawia że torby/zawartość przez nie przelatuje. Przywiązuje je do tego koszyka ale i tak ich zawartość szuka tylko miejsca aby przejść przez te pręty - okropne rozwiązanie...
4- nierówna dystrybucja rowerów - są stacje gdzie jest ich pełno i są gdzie ich brakuje już od rana - Mevo mogłoby przewozić je między stacjami by były bardziej dostępne- 6 1
-
2024-07-12 07:01
Jeżdzę codziennie i jest jak wyżej, plus
6. Powtarzająca się ta sama usterka kierownicy - lekkie opóźnienie w skręcie koła po skręcie kierownicą, czasem bardzo ciężko działająca kuerownica roweru.
Generalnie rowery Mevo zdają się niestety bardzo szybko starzeć. Coraz częściej muszę zmienić rower po dojechaniu do kolejnej stacji bo jedyny jaki się ostał na najbliższej ma6. Powtarzająca się ta sama usterka kierownicy - lekkie opóźnienie w skręcie koła po skręcie kierownicą, czasem bardzo ciężko działająca kuerownica roweru.
Generalnie rowery Mevo zdają się niestety bardzo szybko starzeć. Coraz częściej muszę zmienić rower po dojechaniu do kolejnej stacji bo jedyny jaki się ostał na najbliższej ma usterkę. Usterki układu kierowniczego, napędu zgłaszam przy zwrocie roweru w ponad połowie przejazdów. Miałem też przypadek, gdzie rower, po tym jak odczekałem na skrzyżowaniu czerwone światło i próbowałem ruszyć, zblokiwał się, wskoczyła czerwona migająca lampka i musiałem go wytachać z jezdni na pobocze. System bardzo mi się podoba i spełnia swoją funkcję, rowery też są ok, ale niestety obawiam się, że w niedługim czasie jakość nię będzie szła w parze z ceną- 4 0
-
2024-07-11 13:47
(1)
to lećmy dalej, poza tym co napisałeś
5. brak stacji w oczywistych miejscach, gdzie chcesz rower zostawić/odebrać - np. przy plaży na granicy Sopotu i Gdyni - tam kończy się ścieżka rowerowa od Sopotu, a stacji brak - można jedynie wrócić lub wnosić rower po schodach
6. brak informacji o zgłoszonych usterkach co do danego roweru - zeto lećmy dalej, poza tym co napisałeś
5. brak stacji w oczywistych miejscach, gdzie chcesz rower zostawić/odebrać - np. przy plaży na granicy Sopotu i Gdyni - tam kończy się ścieżka rowerowa od Sopotu, a stacji brak - można jedynie wrócić lub wnosić rower po schodach
6. brak informacji o zgłoszonych usterkach co do danego roweru - ze względu na tę samą usterkę X osób bierze rower, odstawia go, traci czas itd. wystarczyłoby, że w systemie pokazuje - zgłoszona usterka kierownicy. Lepiej dowiedzieć się o tym od razu, a nie podczas jazdy na pierwszym zakręcie- 8 0
-
2024-07-11 17:02
Odnośnie 5
Zgłosiłem propozycję stacji przy plaży na Stogach - za tydzień czy półtora już tam była
- 0 0
-
2024-07-11 22:10
Mevo to niewypał (1)
O ile z poprzedniej wersji korzystałem (tzn. próbowałem, bo często nie było naładowanych rowerow), to nowa do mnie w ogóle nie przemawia! Rowery są za ciężkie, system za drogi i wlanie taki nie dla użytkowników, tylko skrojony pod operatora. Jeszcze tylko brakuje integracji z równie nieudaną Falą. Szkoda.
- 11 17
-
2024-07-13 03:27
Za drogi ?
250 zł za cały rok . Tani rower Rower elektryczny kosztuje około 3500-5000 no wiadomo górnej granicy to chyba nie ma ale to i tak daje jakies 15-20 lat abonamentu .
- 1 1
-
2024-07-11 09:02
21 wiek (4)
MEVO od pierwszej wersji było gniotem, a bajki, że się "nie da" zresetować czasu to w ogóle musi być najbardziej wstydliwa rzecz o jakiej wspomina pani kierownik w swoim życiu. MEVO, Fala, brak wspólnych biletów - nasza "aglomeracja" to megalomania PRowców i fikcja. Tylko ludzi, którzy żyją nadzieją na nowoczesne Trójmiasto (na które zasługujemy) żal...
- 60 6
-
2024-07-11 10:25
> ludzi, którzy żyją nadzieją na nowoczesne Trójmiasto (na które zasługujemy) żal...
Nie żal. Takie władze sobie wybrali.- 7 2
-
2024-07-11 09:50
Zgadzam się (2)
jedno zapytanie na bazie danych użytkowników, które dla 250 000 rekordów wykona się w czasie poniżej sekundy...
- 12 0
-
2024-07-13 17:17
Oni ręcznie, rekord po rekordzie. Nie masz pojęcia ile to roboty.
Chyba trzeba zwiększyć dotację.
- 0 0
-
2024-07-11 12:19
Tak
Dziękuję za uzupełnienie. Dokładnie o to mi chodziło. Próba wmówienia ludziom, że te 250k użytkowników to jest jakakolwiek skala dla dzisiejszej technologii to po prostu kłamstwo i próba obrażania ludzi wciskaniem zwykłego kitu. Lepiej powiedzieć, że dali ciała a nie kłamać. Ci ludzie się nigdy nie nauczą. Za takie babole powinny lecieć głowy i tyle.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.