- 1 Dwie Gdynianki na czele parady w Rio 2026 (30 opinii)
- 2 Maja Laura Jaryczewska: zbyt odważna dla radia (24 opinie)
- 3 Jubileuszowy Bal z Sercem w Olivia Star
- 4 Przedwojenny hotel sprzedany za ok. 24 mln zł (31 opinii)
- 5 Dekpol Deweloper wchodzi na rynek włoski (36 opinii)
- 6 Bal Równych Szans: wszystko z miłości
Drugi 5-gwiazdkowy hotel na Wyspie Spichrzów
Wiosną otworzy się 5-gwiazdkowy hotel Experior Grand w kompleksie Granaria w północnej części Wyspy Spichrzów. Znajdzie się w nim 100 pokoi, w tym dwupoziomowe apartamenty. Nieopodal, również w północnej części wyspy
, trwa budowa drugiego, 5-gwiazdkowego hotelu sieci Marriott marki premium Renaissance.
Teraz w przygotowaniu są dwa obiekty o najwyższym standardzie.
W październiku zeszłego roku relacjonowaliśmy postępy na budowie Renaissance Hotel Gdańsk, który powstaje w spichlerzach Wielki i Mały Groddeck
Tak powstaje 5-gwiazdkowy hotel na Wyspie Spichrzów
Wcześniej, bo już na wiosnę 2026, pierwszych gości przyjmie również 5-gwiazdkowy Experior Grand. Hotel będzie się mieścił w kompleksie gotowych już budynków, które powstały od ul. Motławskiej (od strony mariny) w ramach drugiego etapu Granarii.
O zakończeniu wielkiej inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego na Wyspie Spichrzów informowaliśmy we wrześniu 2024 r.
Koniec budowy na Wyspie Spichrzów. Zajrzeliśmy w zakamarki Granarii
W części nowych kamienic ulokowany zostanie hotel Experior Grand ze 100 pokojami o powierzchniach od 27 do 100 m kw., powstaną tu także apartamenty dwupoziomowe. Obiekt zaoferuje swoim gościom centrum spa, strefę fitness, restaurację oraz bar.
Za realizację odpowiada gdańska spółka RWS Group. Zarządzać obiektem będzie Destigo Hotels działające w strukturach spółki Dobry Hotel.
Miejsca
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2026-01-20 08:46
"Wyspa spichrzów" (25)
Nowe obiekty przy projektowaniu zostały przeskalowane w zestawieniu proporcji z przyległym Głównym Miastem.
Zabudowa w obecnej formie jest zbyt monumentalna, wręcz przytłaczająca.
Odnosząc się do historycznej zabudowy Wyspy Spichrzów, warto zwrócić uwagę na fakt, iż obecnie budowle nie tylko, że są wyższe niż wiele ówczesnychNowe obiekty przy projektowaniu zostały przeskalowane w zestawieniu proporcji z przyległym Głównym Miastem.
Zabudowa w obecnej formie jest zbyt monumentalna, wręcz przytłaczająca.
Odnosząc się do historycznej zabudowy Wyspy Spichrzów, warto zwrócić uwagę na fakt, iż obecnie budowle nie tylko, że są wyższe niż wiele ówczesnych spichlerzy, lecz także nie pozostawiono wolnych przestrzeni pomiędzy nimi, analogicznie do pierwotnej formy zabudowy.
Wchodząc w uliczki pomiędzy budynkami, można poczuć się przytłoczonym ich skalą i gąszczem.
Deweloper przy aprobacie miejskich decydentów osiągnął maksimum korzyści kosztem estetyki.
Budynki zachowały jedynie kształt bryły, nie nawiązując detalami architektonicznymi do historycznych spichlerzy.
Zamiast tego, postawiono na tandetne wykończenie elewacji z płyt kompozytowych, zamontowanych w formie okładzin, albo imitacji cegły wbudowanej w sposób, który w oku murarza od razu wzbudzi podejrzenia o autentyczność obiektu.
Wyspa z tego powodu utraciła swój charakter.
Co z tego, że hotel będzie posiał 5 gwiazdek?
Przecież hotele 5 gwiazdkowe nie zawsze są położone w tak dogodnej lokalizacji, lecz mimo tego potrafią zachować przy tym więcej autentyczności.
Czy architekci utracili zdolność tworzenia?
Czy regulacje prawne, wymogi i normy, a także program AutoCad całkowicie wyjałowiły w nich inwencję twórczą, że projektuje się takie potworki architektury?- 137 46
-
2026-01-21 06:44
Między zyskiem a przestrzenią publiczną (1)
Narzekać można ale z głową. Argumentacja dotycząca wysokości i rozmieszczenia budynków zależy od kontekstu. Inwestor nie jest organem publicznym, więc jego zadaniem nie jest tworzenie przestrzeni idealnej dla mieszkańców, lecz maksymalizacja zwrotu z inwestycji. Komfort mieszkalny w tym przypadku nie jest priorytetem, zwłaszcza że większość
Narzekać można ale z głową. Argumentacja dotycząca wysokości i rozmieszczenia budynków zależy od kontekstu. Inwestor nie jest organem publicznym, więc jego zadaniem nie jest tworzenie przestrzeni idealnej dla mieszkańców, lecz maksymalizacja zwrotu z inwestycji. Komfort mieszkalny w tym przypadku nie jest priorytetem, zwłaszcza że większość budynków nie jest przeznaczona na mieszkania. Z drugiej strony, współczesne miasta mają większe zapotrzebowanie na powierzchnię użytkową, a wyższe budynki pozwalają efektywniej wykorzystać ograniczoną przestrzeń. Dodatkowo nowa zabudowa może tworzyć ciekawy kontrast ze starszą, historyczną architekturą, łącząc tradycję z nowoczesnością. Dla osób krytykujących warto zadać pytanie: czy w życiu prywatnym każdy zawsze kieruje się dobrem ogólnym, a nie własnym interesem?
- 0 2
-
2026-01-21 07:02
Chłopie. o czym ty piszesz? Weź łyk zimnej wody.
- 0 0
-
2026-01-21 00:00
Ależ oczywiście geniuszu januszu!:)
Oczywiście geniuszu Januszu masz rację;) Kamieniczki powinny być mniejsze- tak jak w średniowieczu, aby oddawały charakter miejsca i nikogo nie przytłaczały. Dodatkowo nie powinny mieć kanalizacji - tylko i wyłącznie 5-cio gwiazdkowe hotele winny mieć wychodki lub Toj-Toje, aby tak wysublimowani goście, jak autor tego wynurzenia czuli się dobrze. Czy taka wizja jest satysfakcjonująca??? Pięknie podkreślałaby charakter miejsca i nawiązywałaby do historii?
- 1 4
-
2026-01-20 23:04
Połowę z tych tandetnych budynków zaprojektowała jedna pracownia. (1)
Wszyscy są wiedzą o kogo chodzi i jakie powiązania miał w urzędzie miejskim. Wyspa Spichrzów to utracony kawałek miasta, szybko i brzydko się zestarzeje , do tego nie posiada żadnej funkcji miasto twórczej przyjaznej mieszkańcom Gdańska
- 4 3
-
2026-01-21 07:03
Nie każda teoria miejska spiskowa ma potwierdzeni w faktach
Często krytykujemy miejsca lub inwestycje, nie znając pełnego kontekstu opinie o utraconym kawałku miasta czy brzydkim wyglądzie są subiektywne i niekoniecznie mające potwierdzeni z rzeczywistością. Wyspa Spichrzów przez dziesięciolecia była niezabudowana i zaniedbana, a obecna inwestycja powstała w ramach i decyzji prywatnego inwestora. Warto pamiętać, że narzekanie bez pełnej wiedzy miesza osobiste odczucia z faktami. Każdy ma swoje zdanie ale to nie znaczy, że tylko ono się liczy.
- 0 1
-
2026-01-20 13:30
Oczywiście! (3)
Lepiej jak przez 70 lat były tam ruiny i rosło zielsko
- 10 17
-
2026-01-20 17:20
Czyli jak na ból ręki zaproponują ci amputację to będziesz się cieszył? (1)
Bo to przecież lepsze niż ból prawda? Tak jak ktoś pisał. Bierz o połowę mniej.
- 4 3
-
2026-01-20 20:36
Odpowiedź godna mędrca
- 1 0
-
2026-01-20 15:00
Człowieku, co ty bierzesz? Bierz po pół, bo ewidentnie ci szkodzi.
- 5 1
-
2026-01-20 12:21
Kto prywatnie zainwestował (1)
Lista powinna być podana i kwota
- 1 2
-
2026-01-21 03:58
A co Cię to obchodzi,
zajmij sie lepiej Biedronką na swojej dzielnicy .
- 0 1
-
2026-01-20 12:20
odczucie przytłoczenia (1)
1. "Nowe obiekty przy projektowaniu zostały przeskalowane w zestawieniu proporcji z przyległym Głównym Miastem." -> Też tak na początku uważałem, gdy były prezentowane plany realizacji oraz na wstepnym etapie budowy. Zmieniłem jednak zdanie, gdy zobaczyłem efekt końcowy. Budynki sa wyższe niż te na Głównym Mieście. Jednak w mojej ocenie nie są za
1. "Nowe obiekty przy projektowaniu zostały przeskalowane w zestawieniu proporcji z przyległym Głównym Miastem." -> Też tak na początku uważałem, gdy były prezentowane plany realizacji oraz na wstepnym etapie budowy. Zmieniłem jednak zdanie, gdy zobaczyłem efekt końcowy. Budynki sa wyższe niż te na Głównym Mieście. Jednak w mojej ocenie nie są za wysokie. Są oddzielone od reszty zabudowy szerokością Motławy i to jest wystarczające, aby nie powodowały "przeskalowania"
2. Wrażenie przytłoczenia jest kwestią subiektywną i indywidualną. Ja tego nie odczuwam.
W moim odczuciu wyspa spichrzów nie funkcjonuje jeszcze na docelowe 100% - część lokali nie jest jeszcze zajętych.
Jestem ciekaw efektu docelowego, kiedy przestrzeń bedzie w pełni wykorzystywana.
Z aspektem wiernosci historycznej nie wchodzę w polemikę,- 3 18
-
2026-01-20 23:09
Ewidentnie przeskalowane obiekty.
To winna złego zapisu miejskich planistów, którzy pozwolili na wysokość zabudowy na poziomie 35 metrów. Czyli do wysokości kalenicy Żurawia, który powinien być najwyższym budynkiem w tej okolicy i stanowić dominantę. Wygrała kasa i kicz.
- 5 0
-
2026-01-20 11:25
odpowiedz tkwi w grubasie
- 1 0
-
2026-01-20 11:22
Hmm... (1)
Aha, czyli w związku z tym, że kiedyś na ówczesne potrzeby, zabudowa miała taką, a nie inną wysokość, to obecnie wyżej już budować należy zabronić?
Marne uzasadnienie i logika.- 6 20
-
2026-01-20 17:22
W takim razie postawić wieżowce na Głównym Mieście - nie będziemy zabraniać wysokiej zabudowy.
- 3 1
-
2026-01-20 10:53
Prosta sprawa - kiedyś nikt nie przejmował się kto będzie w kamienicy mieszkał. Liczył się tylko nowobogacki lans.
No i mamy koszmarki z cegieł, których w żaden sposób nie da się ocieplić, ale za to przez bzdurnie wysokie pomieszczenia, ciężko ogrzać...
- 4 13
-
2026-01-20 10:51
Historycznie Przymorze było bagnem, a zamiast kamienic we Wrzeszczu było wrzosowisko. (3)
Czemu tylko w tej części miasta trzeba przestrzegać historycznej zabudowy?
- 4 12
-
2026-01-20 11:26
dlaczego odbudowano dwór artusa? przeciez kiedys było tam bagno (2)
- 7 3
-
2026-01-20 13:59
(1)
wiesz od kiedy istnieje dwor artusa i kiedy powstal ?
- 3 4
-
2026-01-20 15:02
Nie zmienia to faktu, że autor ma rację.
- 2 2
-
2026-01-20 10:35
Republika deweloperów i wszystko jasne (2)
- 5 5
-
2026-01-20 11:15
Te głupie normy budowlane. (1)
Gdyby nie one, całe miasto mogłoby wyglądać jak wioska na Mazurach!
- 4 5
-
2026-01-20 17:23
Nie normy budowlane a albo brak planu zagospodarowania albo warunki zabudowy pozostawiające płacącemu deweloperowi
wolną rękę. Tak tak, wiem - dzisiaj zatrudnia się rodzinę urzędnika a nie wręcza do łapy bezpośrednio.
- 2 1
-
2026-01-20 08:59
Kasa, kasa, kasa. Obniżenie kosztów, maksymalizacja zysków. Tylko to dla nich się liczy.
- 11 3
-
2026-01-20 08:01
No i pięknie. (12)
Fajnie że w tym mieście wszystkie te hotele są skupione w jednym miejscu i to takim, którego mieszkańcy mogą łatwo unikać.
- 134 11
-
2026-01-20 13:17
Będą nowe ,,dobre najniższa krajowa,,miejsca pracy (1)
Pracujący w obsłudze będą mogli jak we wszyskich hotelach za weekend wziąść dowolny wolny dzień tygodnia wybrany żeby było śmieszniej przez przełozonego tak się wyzyskuje dziś pracowników w hotelarswie kiedyś za pracę w sobotę i niedzielę był dodatek ex hotelarz
- 6 0
-
2026-01-20 19:58
To dlatego jesteś ex . Mam nadzieję że dziś idziesz na urlop kiedy tobie pasuje i na ile dni kiedy ty chcesz . Niestety praca w takich jak hotel miejscach to praca zmianowa i kierownik musi tak rozpisać grafik aby goście mieli pełną obsługę a pracownicy pracowali wymaganą liczbę godzin uwzględniając rózne potrzeby pracowników . Nie da się tak ułożyć grafiku by wszyscy pracownicy hotelu mieli wolne weekendy , ba weekendy są często czasem kiedy ta obsługa musi być wzmocniona
- 0 1
-
2026-01-20 08:39
(8)
Fakt, unikam tego miejsca od kilku lat ale szkoda. Szkoda, że patoturystyka zniszczyła nasze miasto.
- 28 10
-
2026-01-20 19:59
Słusznie , lepszy był czas kiedy górowały na tym miejscu przez 70 lat ruiny i rosły chaszcze
- 0 4
-
2026-01-20 09:55
A wcześniej chlałeś tanie wino w krzakach między ruinami, czy jak? (1)
- 13 13
-
2026-01-20 15:05
Nie pamiętasz? Razem jechaliśmy jabola w bramie w 1945 roku.
- 0 0
-
2026-01-20 09:26
(1)
Zostań Saszka w swoim Kaliningradzie
- 6 12
-
2026-01-20 15:05
Weź snickersa.
- 0 0
-
2026-01-20 09:14
(2)
to nigdy nie bylo wasze miasto
- 6 14
-
2026-01-20 15:06
Czyli, czyje, bobek?
- 0 0
-
2026-01-20 09:26
Twoje też.
- 7 2
-
2026-01-20 08:06
szczerze rozbawił mnie ten komentarz, dzięki i miłego dnia :)
- 5 3
-
2026-01-20 11:28
Te ulice między zabudową to wąskie i ciemne aleje serwisowe do wywozu śmieci, prania i dostaw. (7)
Na Wyspie Spichrzów nie widziałem ani jednego zasadzonego drzewa.
I to projektują mega drodzy architekci po międzynarodowych uniwersytetach?
To jest przestrzeń dla ludzi? Czy może tylko maksymalizacja zysków deweloperów?
Jak można było tak zmarnotrawić ten potencjał?- 116 21
-
2026-01-20 20:39
oczywiście , powinni tam las posadzić
- 0 7
-
2026-01-20 20:38
ale za to masz rzekę ,
- 0 1
-
2026-01-20 18:53
z jednej strony masz rację, z drugiej to jest odtworzenie układu ulic sprzed wojny
obecna zabudowa została zbudowana na obrysach piwnic dawnych spichrzów i odtwarza układ ulic sprzed zniszczenia. Wyspa Spichrzów była zawsze bardzo gęsto zabudowana, bo to były magazyny i liczyło się wykorzystanie miejsca. Tam nie było drzew ani tym bardziej alei wzdłuż ulic.
- 3 1
-
2026-01-20 15:48
(1)
Chcesz parku to jedź do oliwy trochę lasu dolina radości lub za miasto na Kaszuby
- 7 13
-
2026-01-20 16:06
Dokladnie
Brakuje kogos takiego jak ty z tak niebagatalnym wizjonerstwem w londynie czy ny. Hide park do zaorania. Central park tez. Trzeba uwolnic miejsce pod hotele! A ludzie niech se chodza na spacery poza centrum
- 7 6
-
2026-01-20 13:42
(1)
kasa, misiu, kasa
- 9 0
-
2026-01-20 17:37
Nigdy tam żadnego parku nie było.
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
