Gdańsk pod warstwą smogu
3361 wyświetleń 20 stycznia 2026 (446 opinii)Brak wiatru, wysokie ciśnienie, intensywne palenie w piecach z powodu mrozu i taki efekt
Więcej na ten temat
Opinie (446) ponad 20 zablokowanych
-
2026-01-21 14:44
Opinia wyróżniona
Jest ostry mróz od kilkunastu dni to ludzie się ogrzewają, co w tym dziwnego (51)
Nie jest to fajna sprawa ale ludzie nie mają wyboru, albo czyste powietrze albo ich przetrwanie w tym czasie.
Jak chcecie karmić tą propagandą o ekologicznych źródłach ogrzewania to nie zapomnijcie opisać ile podatków i opłat jest ponakładanych na gaz, prąd czy tzw. miejskie ciepło.
Po ich usunieciu te bardziej przyjazne źródła stałybyNie jest to fajna sprawa ale ludzie nie mają wyboru, albo czyste powietrze albo ich przetrwanie w tym czasie.
Jak chcecie karmić tą propagandą o ekologicznych źródłach ogrzewania to nie zapomnijcie opisać ile podatków i opłat jest ponakładanych na gaz, prąd czy tzw. miejskie ciepło.
Po ich usunieciu te bardziej przyjazne źródła stałyby się dostępniejsze cenowo i ludzie sami by je wybierali nawet pomimo dużych kosztów modernizacji własnych wewnętrznych instalacji jakie w wielu przypadkach musieliby przeprowadzić.
Opowieści o termomodernizacjach są ładne ale to gigantyczne koszty i zapewne ci co mają takie budynki o słabych parametrach to również skutek ich zasobów ekonomicznych i braku środków na takie remonty i modernizacje- 312 255
-
2026-01-22 11:17
Proponuję rzucić palenie papierosów i picie piwska i okaże się,że starczy na rachunki za ogrzewanie.
- 4 3
-
2026-01-22 10:29
Co maja robić? Nie truć. Przynajmniej innych.
- 6 3
-
2026-01-22 09:41
przede wszystkim to nie jest smog! (1)
- 5 4
-
2026-01-22 10:08
a co to jest?
- 3 2
-
2026-01-22 08:37
Stare diesele
Stare diesele to eumitują przede wszystkim NOx ale też PM w różnych wielkościach pyłu
- 0 1
-
2026-01-22 06:53
najlepszy przyklad to wzgorze mickiewicza. palą śmieciami a na chełmie smog (1)
- 4 0
-
2026-01-22 08:38
i dobrze
wyksztalcili sie za nasze nakupowali domow i teraz jeszcze smia zakazywac palenia w piecu. niech sie truja
- 0 2
-
2026-01-21 20:21
Czyste powietrze to przecież lewacka propaganda (1)
100 lat temu mówiono tak o wycieraniu tyłka papierem i myciu rąk.
- 30 6
-
2026-01-22 09:42
przeciez ty wycierasz sie dopiero odkad przyjechałes na studia do miasta ze wsi
- 2 2
-
2026-01-21 20:18
(5)
Od lat są dotacje na wymianę pieców
- 20 12
-
2026-01-22 07:17
(3)
nie bredź - najpierw zapoznaj się z tematem a nie walisz regułki
- 5 5
-
2026-01-22 10:11
gdyby ktoś wylewał ścieki na ulicę też miałby pan tyle zrozumienia? (2)
proszę zrozumieć, że osoby zanieczyszczające powietrze nas trują. przez jakość powietrza ma pan zapewnione kilka lat życia mniej. O ile niewielka część to osoby bardzo biedne, których nie stać na lepszy sposób zapewnienia ciepła zimą, tak jest bardzo wiele osób, które uważa, że palenie malowanym drewnem z odzysku czy wprost śmieciami jest ok. I to nie jest kwestia braku finansów a niezdolności do akceptacji faktów.
- 6 1
-
2026-01-22 11:21
(1)
A wszyscy co tak biadolą to palą papierosy na potęgę i jakoś tańszego zamiennika nie szukają
- 1 2
-
2026-01-22 17:36
kto niby pali papierosy? I jak to miałoby tłumaczyć trucie innych?
- 1 0
-
2026-01-21 20:36
Zobacz
jaki cud, ceny urządzeń wzrosły o wysokość dotacji.
- 17 4
-
2026-01-21 19:37
Masakryczne oddychanie (6)
Kuzwa byś miał astmę to byś wiedział że do autobusu dojść się nie da przez g*wniane powietrze.. sercowcy to samo.kurde nie mają ludzie pojęcia a pieprzą bzdury....
- 39 7
-
2026-01-21 20:54
współczuję ale co mają ludzie robić? (5)
Nie ogrzewać swoich domów bo smog szkodzi astmatykom?
- 16 26
-
2026-01-22 11:23
Wszystkim szkodzi!
Poza tym zamiast kupować fajki i browar niech kupią przynajmniej opał a nie wrzucają do pieca co popadnie!- 5 1
-
2026-01-22 10:15
nie palić śmieciami, malowanym drewnem
jeśli już palą węglem czy drewnem to robić to w taki sposób, aby możliwie mało generować syfu do atmosfery. Najlepiej wymienić ogrzewania, np. na miejskie (nadal opalane węglem, ale nie powodujące takiego smogu). Idę o zakład, że z połowa trucicieli w ostatnich 5 latach kupiła samochód za co najmniej 30 tys. złotych (lub mieli inny tego typu
jeśli już palą węglem czy drewnem to robić to w taki sposób, aby możliwie mało generować syfu do atmosfery. Najlepiej wymienić ogrzewania, np. na miejskie (nadal opalane węglem, ale nie powodujące takiego smogu). Idę o zakład, że z połowa trucicieli w ostatnich 5 latach kupiła samochód za co najmniej 30 tys. złotych (lub mieli inny tego typu wydatek, który nie był niezbędny). Tak, są osoby ubogie - należy im pomóc. Ale tu problemem jest januszariat, który uważa, że palenie syfem nie jest niczym złym, "bo zawsze tak robili".
- 6 0
-
2026-01-21 23:13
Palić od góry! To bardzo proste ;))
- 8 1
-
2026-01-21 22:08
Zainwestować w wymianę źródła ogrzewania zamiast nowego suva.
- 25 4
-
2026-01-21 21:24
zejść, zamiast truć innych
- 9 4
-
2026-01-21 15:06
(28)
Nie wymyślaj. Koszty ogrzewania za pomocą nowoczesnych form są niższe niże kopciuchy. Sama mam ogrzewanie gazowe, miejskie i koszta nie są jakieś wysokie.
- 48 42
-
2026-01-22 07:31
Gaz już nie jest eko.... (2)
- 2 2
-
2026-01-22 10:19
ostatecznie nic nie jest eko
jednak są rzeczy, które trują tu i teraz. Natychmiast. I są rzeczy, które po zsumowaniu wszystkich negatywnych skutków za 10 lat coś gdzieś mogą zmienić. 8, a niedługo 10 mld ludzi na Ziemi nie może się zachowywać, jakby posiadane przez nas zasoby były nieskończone.
- 2 1
-
2026-01-22 08:12
Nigdy nie był
Był tylko mniej szkodliwy od wegla- 4 2
-
2026-01-22 07:20
a ty co urzędnik? pasowałoby bo takie bzury mogą pisać tylko sprawni z magistratu
- 2 5
-
2026-01-21 16:38
Jakimi nowoczesnymi? (1)
Koszta są niższe bo podwyższyli cenę węgla
- 20 15
-
2026-01-22 10:20
kto podniósł cenę węgla? Polskie kopalnie? Bo polski węgiel przed dowolnymi podatkami jest już najdroższy
- 2 0
-
2026-01-21 16:04
mieszkasz u mamusi? (1)
- 18 21
-
2026-01-21 20:22
Nie, ale często bywam u twojej
- 11 5
-
2026-01-21 15:27
magistrala gazowa nie wszędzie jest dostępna (podobnie zresztą jak ciepłownicza) (3)
koszty dostosowania instalacji nie są małe
- 28 11
-
2026-01-22 10:22
Przy ulicy Batorego jest na pewno dostępna. A mimo to syf w powietrzu, że oddychać się nie da.
Zajmijmy się najpierw tymi, którzy by chcieli i mogą. Ułatwmy przyłączenie do CO miejskiego. Tu jest dużo do zrobienia, stosunkowo łatwo. Tylko najpierw trzeba przestać szukać wymówek, a zacząć szukać sposobów. A co do osiedli budowanych na końcu świata - tak się kończą błędy urbanistyczne. Należy jak najszybciej zabronić tego, aby ktoś miał możliwość wybudowania nowego budynku, który nie może być podłączony pod system miejski i jednocześnie nie ma (lokalnie) bezemisyjnego źródła ogrzewania.
- 1 0
-
2026-01-21 17:06
a pozniejsze koszty leczenia wszystkich w okolicy? (1)
- 23 9
-
2026-01-21 20:37
Weź
mu dołóż, a nie marudzisz.
- 2 7
-
2026-01-21 15:12
(15)
A czy kiedykolwiek używałaś innego ogrzewania? Większość osób mających tradycyjne kotły i piece nie używa ich dla przyjemności - tylko z konieczności. Bo w Polsce mamy zjawisko ubóstwa energetycznego. Ponadto tak naprawdę nie wiemy, za jaką część smogu odpowiadają kotły i piece na paliwa stałe, których jest coraz mniej.
Warto też pamiętać, żeA czy kiedykolwiek używałaś innego ogrzewania? Większość osób mających tradycyjne kotły i piece nie używa ich dla przyjemności - tylko z konieczności. Bo w Polsce mamy zjawisko ubóstwa energetycznego. Ponadto tak naprawdę nie wiemy, za jaką część smogu odpowiadają kotły i piece na paliwa stałe, których jest coraz mniej.
Warto też pamiętać, że w prostym kotle czy piecu można palić tak, by minimalizować ilość dymu i zarazem oszczędzać opał. Ale u nas woli się robić nagonkę na "złe kopciuchy", a nie edukować.- 42 20
-
2026-01-22 10:25
robi się też nagonkę na pijanych kierowców, a przecież to biedni ludzie, którzy wpadli w nałóg
Przestańmy zasłaniać się 10% czy może i 50% ubogich. Najpierw zajmijmy się tymi, którzy ubodzy nie są. Ale śmieci się sortuje na te do spalenia za dnia i w nocy. Potem podłączmy do miejskiego ogrzewania kamienice w centralnych dzielnicach. A na koniec szukajmy rozwiązania dla osób, które są zbyt ubogie, aby ogrzać mieszkania. To nie jest fizyka
Przestańmy zasłaniać się 10% czy może i 50% ubogich. Najpierw zajmijmy się tymi, którzy ubodzy nie są. Ale śmieci się sortuje na te do spalenia za dnia i w nocy. Potem podłączmy do miejskiego ogrzewania kamienice w centralnych dzielnicach. A na koniec szukajmy rozwiązania dla osób, które są zbyt ubogie, aby ogrzać mieszkania. To nie jest fizyka kwantowa. To dość łatwy problem. Każdego dnia oddychając syfem skraca sobie pan życie. Jest pan świadomy czy nie? Jakby ktoś jeździł na łysych oponach, bez światel i hamulców, bo jest biedny też by pan uważał, że to ok? Jakby ktoś wylewał ścieki na ulicę to by było ok?
- 4 1
-
2026-01-21 21:08
Śmiertelne zatrucie czadem właściciela pieca, który pali w nim kaloszami (1)
to korzyści dla środowiska i społeczeństwa :-)
- 7 3
-
2026-01-22 07:21
lewaku do domu
- 2 3
-
2026-01-21 16:28
(1)
Co za farmazony wypisujesz. To nie ludzie mają "się postarać", a państwo ma zapewnić, żeby nikt nikogo nie truł, a każdy miał ciepło w mieszkaniu. Więc w "ubóstwie energetycznym" jedt nasze państwo. Na własne życzenie. Odpusza temat i nic nie fobi s tym zakresie.
- 19 14
-
2026-01-22 11:26
Każdy ma to na co zapracuje!
Masz szansę się kształcić ale nie korzystasz(lepsze są wagary, palenie i picie)
Potem lament,że brakuje i wszyscy mają łożyć na nieudacznika- 1 1
-
2026-01-21 15:31
Śmieciami palą też dla przyjemności?
- 25 3
-
2026-01-21 15:23
(8)
Oczywiście że tak. Mój dom rodzinny ma tzw. kopciucha. Poza tym sumulacje kosztów można sobie łatwo zrobić nawet w excelu i porównać. Wiesz, że jest coś takiego jak inżynieria, matematyka i symulacja?
"Ponadto tak naprawdę nie wiemy, za jaką część smogu odpowiadają kotły i piece na paliwa stałe, których jest coraz mniej." Widzę, że trafiłamOczywiście że tak. Mój dom rodzinny ma tzw. kopciucha. Poza tym sumulacje kosztów można sobie łatwo zrobić nawet w excelu i porównać. Wiesz, że jest coś takiego jak inżynieria, matematyka i symulacja?
"Ponadto tak naprawdę nie wiemy, za jaką część smogu odpowiadają kotły i piece na paliwa stałe, których jest coraz mniej." Widzę, że trafiłam na eksperta "chłopskiego rozumu". Dosłownie jest to przebadane od góry do dołu. Masz dosłownie analizatory spaliny, które zasysają ci powietrze ze wybranego źródła i analizują dokładny skład za pomocą czujników. Więc bardzo dobrze wiemy jakie zanieczyszczenia powodują piece na paliwa stałe. Smog jest przebadany i zdefiniowany przez naukę. Wiemy skąd się bierze to zjawisko i dlaczego.
"Warto też pamiętać, że w prostym kotle czy piecu można palić tak, by minimalizować ilość dymu i zarazem oszczędzać opał. " :D :D Można palić tzw. metodą do góry i zmniejsza to kopcenie, ale wcale nie usuwa zanieczyszczeń pochodzących ze spalania paliw stałych. One nadal są i nadal powodują smog.- 18 12
-
2026-01-22 08:20
Sam też używasz uproszczenia
Łącząc wszystkie paliwa stałe zrównując je do najgorszego
Łącząc wszystkie kotły jakby były kopciuchami
A są różne paliwa stałe(w tym ekologiczne) i różne klasy w tym Eco design
Palenie śmieciami w kopciuchu czy nawet węglem vs nowoczesne kotły nie-węglowe to jednak inna galaktyka.
Jestem ciekaw badań jaka jest różnica ciepłownia na węgiel vs nowoczesne kotły na biomasę odnośnie zanieczyszczeń i CO2.- 2 0
-
2026-01-21 21:26
życzę ci dużo czadu! (1)
i spokojnego snu... wiecznego
- 2 5
-
2026-01-22 07:22
a ja tobie mózgu, choć z uwagi na śmieci pewnie nie ma tam miejsca...
- 1 0
-
2026-01-21 16:07
nie zrozumialas. Analizatrorem stwierdzisz sklad spalin jedego zrodla a co z reszta? aproksymacja? zmyslanie? zielona wykladnia? (4)
- 6 16
-
2026-01-21 18:58
Polacy nie rozumieją nauki (3)
Człowieku czy ty jesteś aż tak ograniczony? Analizujesz z wielu żródeł, przecież masz wiele czujników rozstawionych w różnych punktach. Są też analizy porównawcze. Wyciągasz dane z różnych okresów, pór roku, zjawisk atmosferycznych itp. Między innymi Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy się tym zajmuje. Czy ty naprawdę nie rozumiesz jak działa nauka i analiza?!
- 8 6
-
2026-01-22 19:40
Po co ta agresja?
- 0 0
-
2026-01-21 19:24
nie oceniaj ograniczonosci innych po swojej wlasnej (1)
Nauka i analiza sa czesto tylko metoda po podmurowania tezy, ktora musi sie ziscic. Za pomoca pieniedzy jestem w stanie kupic dowolne wyniki analizy. Porownawcza analiza da mi mozliwosc wybrania tanszej oferty ;)
I nie martw sie, rozumiem jak to dziala ale zaperzajace sie panienki dzialaja na mnie specificznie (wiem to z wielu zrodel oraz wielu por roku)- 1 11
-
2026-01-21 23:15
Szkoda że sobie mózgu nie kupisz.
- 3 0
-
2026-01-21 15:08
Opinia wyróżniona
Manipulacja danymi smogowymi w Trójmieście (48)
Ci, co panikują czerwonymi mapkami, manipulują większość danych z konsumenckich czujników, na których opiera się większość sieci w Polsce, przy silnym mrozie i mgle daje zaburzone, zawyżone odczyty PM10. Mróz powoduje szron/para na optyce laserowej (woda jak pył), spowolnienie sensorów i kondensację, a inwersja kumuluje realny pył blisko ziemi stąd czerwone plamy, choć emisja nie skoczyła. To typowa zima, nie niecodzienny dramat.
- 196 313
-
2026-01-22 10:16
Wystarczy powąchać!
- 8 2
-
2026-01-22 06:41
Dureń nie dosyć że nie przeczytał artykułu to nawet obrazków nie obejrzał a komentarz został wyróżniony. (4)
1. tragiczne pomiary zaczęły się we wtorek, grubo po rozpoczęciu się zimy.
2. stacje pomiarowe są projektowane przez naukowców a nie Jasia z 2c co oblał fizykę bo nie ogarnia idei temperatury poniżej zera.
3. Masz piękną mapkę pomiarów dla europy w ramach artykułu, a tam masz pięknie przedstawione jak to trójmiasto się "wyróżnia" na tle okolicy.- 18 7
-
2026-01-22 06:57
(3)
Mapka jest firemki Airly. Już dawno udowodniono jak te wyniki są zmanipulowane. U nas tysiące czujników i tylko w najgorszych miejscach jak środki skrzyżowań. Na "zachodzie" już tylko setki czujników i w lasach i parkach. Jak nie widzisz różnicy w metodologii pomiarów to idź być gupi gdzie indziej.
- 9 13
-
2026-01-22 14:04
Istnieją też inne mapki i generalnie dane mówią to samo.
powietrze-gdynia-pl
( "-" zamień na kropki)
Tamte czujniki powinny spełniać Twoje wymagania. "Zbudowane i zaprojektowane przez firmę Excento czujniki odznaczają się bardzo wysoką, blisko 95% dokładnością pomiarów. Zgodne z normą PN-EN 12341:2014 określającą metodę pomiarową stężeń masowych frakcji PM10 lub PM2,5 pyłu zawieszonego."- 1 1
-
2026-01-22 07:53
ta
tak, i ludzie mieszkają w lasach
- 5 2
-
2026-01-22 07:42
W punkt ale z fanatykiem nie porozmawiasz na arfumenty
zaczynaj wyzywaź ludzi od "durni"
- 0 4
-
2026-01-22 06:37
Kiedy uruchomiony spalarnię? W 2025...
Dziwne, że wcześniej nie bilismy rekordów kraju w ilości PM.
- 1 6
-
2026-01-21 22:17
Przecież smog widać dziś było gołym okiem. Nie potrzeba czujników. Wystarczą oczy oraz nos.
- 19 3
-
2026-01-22 00:11
(1)
Tak tak a smród to tylko od twoich bąków przy pier.dzeniu
- 8 4
-
2026-01-22 06:16
Z Szadółek i kopciuchów z działek czy domów jak masz je blisko
...gdy ich właściciele palą byle jak i byle czym - bo jak palą umiejętnie węglem lub drewnem to nie śmierdzi.
- 1 1
-
2026-01-21 20:48
No nie wierzę, ciągle piszesz, a mózg już dawno wywędrował.
- 4 5
-
2026-01-21 20:21
Ale to dziwne 2 oipinie wyróznione skrajnej głupoty zaprzeczajace dobremu rozwiazaniu jak te z artu
- 5 3
-
2026-01-21 19:58
Bzdury wypisujesz! (6)
Są różne rodzaje pomiaru zanieczyszczenia powietrza pyłem zawieszonym, np. optyczna czy wagowa. Obydwie stosuje GIOŚ w swoich pomiarach i za pomocą metody wagowej koryguje wskazania metody optycznej. Co do pomiaru to powietrze jest zasysane przez czerpnię i mierzona jest jego temperatura, ciśnienie i przepływ co daje przeliczyć objętość z równania praw gazowych. Pomiaru NOx, CO, SO2, CO, WWA, metali, np rtęci nie będę opisywał bo to może być dla twojego pojmowania za trudne...
- 14 4
-
2026-01-22 06:52
Przestań cwaniakować gIOŚ za najniższą krajową robicie pomiary bezpośrednio z rur wydechowych jako pomiar jakości powietrza na obrzeżach miasta. Byle $ się zgadzał.
- 2 8
-
2026-01-21 20:20
Sęk w tym, że większość czujników jakie widzisz na mapie PL (4)
pochodzi od zwykłych "kowalskich" z tanimi czujnikami a nie od GIOŚ. Te tanie domowe czujniki nienogarniają ani mgły ani solidnego mrozu - zawyżają wówcza pomiar PM
- 10 8
-
2026-01-21 20:52
(3)
przecież widzę mapę od GIOŚ i jest całą na czerwono
- 9 5
-
2026-01-22 06:53
(2)
Nie widzisz. Widzisz mapkę od Airly, firemki sponsorowanej wielkim kapitałem z USA. Czujniki zakładają u nas na środku skrzyżowania, w Niemcach w parkach i lasach - domyśl się jakie będą różnice.
- 3 8
-
2026-01-22 11:58
Widzę mape czujnikow gioś nie airly. Ale rozumiem ze jestes ideologiem wyznawca spisku wielkiego antypolskiego kapitalu
- 0 1
-
2026-01-22 08:35
Dokładnie, czujnik w oczyszczaczu powietrza przy okiennym nawiewie pokazuje mi wynik 8
Gdzie ci co straszą mapkami podają wynuki rzędu 130-150
- 3 1
-
2026-01-21 19:41
Smog okropny ledwo dychamy chorzy (3)
Kuźwa ludzie palą byle co.butelki i buty.. płyty. Mebli.. We idzie jak z pod śmietnika wszystko znika...szok.
.
Musi być wietrznie to będzie ciut lepiej.napprawde choruje więc wczoraj i dziś padłem.niestety.tylko leżenie...- 12 8
-
2026-01-22 07:28
(1)
widzę że chorujesz nie tylko na to a na wizonerstwo również, pytanko,,skąd wiesz czym sąsiedzi palą? czy inni dookoła? masz kamerki u nich czy powtarzasz tylko populistyczne hasła do sterowania ludźmi ?
- 1 7
-
2026-01-23 01:07
Wystarczy zobaczyć
Co id lata gromadzone jest na podwórkach.
Znasz kogoś, kto hobbystycznie zbiera fronty mebli kuchennych?- 0 0
-
2026-01-21 20:21
Jak masz astmę albo zapalenie płuc to będziesz się dusic od zimnego powietrza
- 4 9
-
2026-01-21 19:17
Głupoty wypisujesz (2)
Mam w domu oczyszczacz powietrza i wystarczy że rozszczelnię okno, a zaczyna działać na pełnych obrotach i raportować wysoki poziom zanieczyszczeń. Tak więc twoja teoria o szronie i spowolnieniu sensorów tu upada.
Poza tym nie trzeba sprzętu żeby wiedzieć że jest smog. Wystarczy wyjść na chwilę na zewnątrz żeby poczuć dym w powietrzu, a jak wrócisz do domu to poczujesz że kurtka, włosy i ubrania śmierdzą wędzonką.- 37 7
-
2026-01-22 07:29
zmień oczyszczacz powietrza bo ten ciebie oszukuje..
- 0 11
-
2026-01-21 20:10
Mój ustawiony przy oknie pokazuje 12-13 przy normie do 20-30
W zależności od oczyszczacza.
- 2 2
-
2026-01-21 18:38
Weź nos na zewnątrz wystaw. (4)
Śmierdzi w całym Gdańsku jak nad grillem a ten takie brednie opowiada. Tragedia jakie społeczeństwo mamy nie rozwinięte. Polska to jednak jest zaścianek. Może 10% populacji jest rozwinięta i nie tworzy jakiś sztucznych faktów dla swoje wyimaginowanej wygody. Wyjdź na zewnątrz i powąchaj lub zapytaj sąsiada jaki zapach czuje na zewnątrz jeśli ty masz nos zapchany.
- 32 10
-
2026-01-21 20:51
Nie denerwuj się, widać że kolega jest rodowitym Gdańszczaninem i od małego wie najlepiej. A że Gdańsk pomylił mu się z Bangladeszem to już inna kwestia.
- 4 4
-
2026-01-21 20:30
Masz na myśli smród z Szadolek? Ta nowa spalarnia za setki milionów jest zero emisyjna?
- 6 5
-
2026-01-21 19:23
Po przejściu 2h na dworze - w masce KN95, wchodzę do domu, zdejmuję maskę i serio, kurtka jedzie grillem (1)
Nie wdychajcie tego, jak nie musicie. Warto nosić maskę. W Azji, w większych miastach - jest to normalne, że jak jakość powietrza jest zła to zakłada się maski. Nie popełniajmy tego samego błędu, co w latach 70tych, gdzie śmialiśmy się z zachodu, że mają kombinezony jak ufoludki przy przeładunku azbestu. Teraz to oni się z nas śmieją, pełnymi płucami, jak my umieramy na międzybłoniaka opłucnej.
- 20 9
-
2026-01-21 20:11
Szur szur szuraj xD
- 4 9
-
2026-01-21 18:16
Czyżby?
A to pytanie należało by zadać Airly.
- 1 4
-
2026-01-21 17:47
kiedyś był program o tych czujnikach
u nas zamontowane sa przy autostradach a u niemców w lasach, stąd zagłębie ruhry na zielono
- 15 11
-
2026-01-21 17:43
Aktualnie mamy 90% wilgotności.
Bardzo wysoki wynik jak na taki mróz
- 7 1
-
2026-01-21 17:35
Od razu wiadomo że typek pisze z domu. (1)
Widocznie w ogóle nie wychodzi na zewnątrz.
- 10 7
-
2026-01-22 08:20
na mróz ma wyjść z komputerem?
- 1 0
-
2026-01-21 15:51
no chyba nie do konca
mam oczyszczac powietrza w domu, nie wietrze bo mam tez wentylacje mechaniczna, mieszkanie na zaspie wiec w poblizu nie ma zbyt wielu domow opalanych weglem lub drewnem, na jesieni bylo srednio 15-20 obecnie jest 40-50 zanieczyszczen 2.5 PM wiec jednak jakis tam smog jest....
- 25 9
-
2026-01-21 15:32
Co za bzdury xD
- 24 11
-
2026-01-21 15:35
(2)
W dawnych czasach jak ktoś był ładnie mówiąc niemądry to wiedziała o tym tylko jego matka i kumple. Teraz wie cały internet.
- 29 7
-
2026-01-21 15:50
(1)
Comming out, cóż za odwaga, ale docenić to trzeba brawo, pewny jesteś ze rodzice twoich wiedzą? Jestem przekonany że jakby tak było nie miałbyś rodziców a raczej nie byłoby ciebie.
- 7 14
-
2026-01-21 16:53
Ten bełkot to dowód na to, że smog jednak jest.
Powoduje znaczne obniżenie sił intelektualnych.
- 10 9
-
2026-01-21 15:14
x
- 0 0
-
2026-01-21 15:12
(5)
Hahaha ekspert! Gdzie to wyczytałeś? Z filmiku z żółtymi napisami?
- 17 10
-
2026-01-21 16:29
(4)
Haha, ekspert z badań naukowych, np. z Atmospheric Measurement Techniques (2018) o wpływie mgły i wilgotności na sensory PM kropelki wody rejestrowane jako pył, co znacząco zawyża odczyty. Nie YT z napisami, tylko fakty z publikacji, sprawdź sam zamiast drwić.
- 14 11
-
2026-01-21 17:48
Ma RACJĘ !
Powietrze zasysane do pomiarów zapylenia powinno być osuszane ale taka aparatura kosztuje krocie a u nas w 3RP wygrywa ten kto zaoferuje najniższa cenę.
- 12 1
-
2026-01-21 16:56
Ok, a na dworzu byłeś może dzisiaj? (2)
- 11 4
-
2026-01-21 17:11
tak, a widoczność z okien mam jak w normalny zimowy dzień (1)
- 9 4
-
2026-01-21 17:36
I tych okien nie otwierasz ewidentnie
a co do tego, że wychodziłeś, to pospolicie łżesz.
- 4 5
-
2026-01-21 05:49
Smog
czy mgła.
- 2 0
-
2026-01-20 15:04
Zamknięcie w covidzie pokazało skad ta jakość powietrza. Napewno nie od piecy.
- 18 9
-
2026-01-20 14:46
(6)
Planeta płonie
- 69 37
-
2026-01-20 15:05
Widać po ilości śniegu i mrozu.
- 10 13
-
2026-01-20 15:15
Nudne to jest. (3)
- 10 13
-
2026-01-20 15:17
(2)
To jest przerażające, nie nudne. Nie mamy planety B.
- 7 23
-
2026-01-20 15:48
lol
- 5 2
-
2026-01-20 16:22
nie ma planety B ,sa dwie rezerwowe
- 6 1
-
2026-01-20 15:48
Twój mózg bardziej.
- 1 2
-
2026-01-20 14:49
A to jednak nie samochody? (6)
- 99 19
-
2026-01-20 14:50
(1)
Ile CO2 dają samoloty?
- 13 8
-
2026-01-20 14:53
na jakiej wysokości lecą? i co to ma do rzeczy?
- 6 12
-
2026-01-20 15:47
rowerzyści (=
- 8 2
-
2026-01-20 15:56
Samochody jeżdżą jak zawsze, tu różnicy nie widać (2)
Ale swoją cegiełkę dokładają
- 4 11
-
2026-01-20 16:50
No i jadą na zimnych katalizatorach.
To i cegiełka jest kilka razy większa niż zwykle. Szczególnie dla aut które mają na tyle krótkie trasy by wcale nie osiągnąć dobrej temperatury.
- 3 8
-
2026-01-20 23:39
Ty oddychając też odkładasz cegiełkę.
- 2 1
-
2026-01-20 14:51
I zaraz jakieś durne SCT wymyślą (4)
- 18 3
-
2026-01-20 14:52
I bardzo dobrze.
- 1 17
-
2026-01-20 15:01
(2)
Wymyślą to sie zrobi ruch oporu. W Krakowie juz walczą z sct
- 11 1
-
2026-01-20 15:37
wymysla, tylko kwestia czasu
Ola i platformersy nie przepuszcza okazji do dojenia mieszkancow. I gdanszczanie nie zrobia nic, bo se takie wladze wybieraja
- 4 1
-
2026-01-20 19:17
Najlepszy ruch oporu stworzy mróz -20 przez dwa tygodnie
- 2 0
-
2026-01-20 14:52
(2)
Są idealne warunki dla strazy miejskiej by flagowały kopciuchy i żeby wlepiali mandaty jak leci. Cała słupska szczecińska pucka malborska i arkońska usłana domami które w zimie kopcą na czarno
- 14 25
-
2026-01-20 14:55
Flagowały? W sensie mają wieszać flagi na kominach?
- 8 2
-
2026-01-20 15:25
W czasie lata nie palą i też jest smog. Przypadek. Nie sądzę.
- 4 4
-
2026-01-20 14:54
Czy ja palę Pani Kierowniczko ? jak jest zima to musi być zimno. (1)
- 20 0
-
2026-01-20 15:08
ja pale na okrągło ;)
- 2 0
-
2026-01-20 14:55
przecież to mróz
- 27 2
-
2026-01-20 15:00
rowerzyści czyżby wyjechali?
- 15 2
-
2026-01-20 15:01
o ja, czas sie wieszac...planeta plonie (2)
zrobiles pomiary? skad wiesz, ze to smok a nie mgla, para, mroz czy co tam jeszcze?
- 36 2
-
2026-01-20 15:11
(1)
wróć do szkoły 1/2główku
- 1 8
-
2026-01-20 15:15
ok
- 1 0
-
2026-01-20 15:03
Wszyscy mają takie restrykcje węglem nie palą nic się można palić nawet grilla i dalej macie tzw SMOG ? Śpijcie dalej baranki. (1)
- 24 5
-
2026-01-20 15:14
niech sie lewacka europa wykancza limitami,
a azjaci boki zrywaja ze smiechu ;)
- 10 0
-
2026-01-20 15:04
Zamknięcie w covidzie pokazało skad ta jakość powietrza. Napewno nie od piecy.
- 18 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.