Jadąc w prawo skręcił najpierw w lewo
9903 wyświetlenia 9 lipca 2014 (81 opinii)Jak bardzo musiał spieszyć się kierowca tego samochodu, skoro zdecydował się na skręt w prawo z lewego pasa i stworzenie poważnego zagrożenia w ruchu na drodze?
Opinie (81) 2 zablokowane
-
2014-07-09 10:29
Komentarz do zdjęcia. (9)
Komentarz do zdjęcia jest autorstwa redakcji. Wysyłając pytanie sugerowałem zainteresowanie tym, dlaczego w tym miejscu nie został zaprojektowany pas do skrętu w prawo. Szczególnie, że projekt skrzyżowania kosztował krocie.
Moje pytanie dotyczy tego, czy władze ZDiZ nie posiadają życiowego doświadczenia, które pozwoliłoby krytycznie ocenić swoje dokonania w zakresie tego skrzyżowania. Jeżeli pas nie został zbudowany przy przebudowie skrzyżowania, to należy to zrobić jak najszybciej. No chyba, że w władze miasta nie liczą się z mieszkańcami Brzeźna.- 58 15
-
2014-07-09 12:07
A co to za miejsce?... (1)
...i czy faktycznie dużo aut skręca w lewo, żeby konieczny był prawoskręt?
- 0 8
-
2014-07-09 12:13
skrzyżowanie Hallera i Czarnego Dworu
a główny bohater filmu skręcił własnie w Czarny Dwór.
- 2 2
-
2014-07-09 12:14
całkowita kompromitacja redakcji trojmiasto.pl
- 7 5
-
2014-07-09 12:19
Popieram w 100%
tym bardziej, że jest tam dużo miejsca by zrobić prawoskręt.
- 8 1
-
2014-07-09 12:19
(1)
Amatorzy. Ja bym podpisał "Ułamki sekundy od tragedii" ;)
- 19 1
-
2014-07-18 07:18
Te wszystkie nagrane materiały z udziałem DEBILI
Boi inaczej nie można nazwać ich jak tylko DEBILAMI Popromiennymi należałoby skierować do komendy ruchu drogowego i dużego serwisu informacyjnego. niech sprawa DEBILIZMU na drodze zostanie nagłośniona a policjanci niech łapią tych co właśnie w ten sposób jeżdżą a nie tych co o 11km przekroczą prędkość bo to jest po prostu śmieszne.
- 1 0
-
2014-07-09 12:45
(2)
ale tam wcale nie trzeba dodatkowego pasa. Jeżdże tam i samochodem (wtedy skręcam właśnie w prawo) i rowerem (od morza w kierunku stadionu, i spowrotem). Dadatkowy pas do skrętu znacząco nie przyspieszyłby jazdy skręcającym - ten pirat był 2 w kolejce, postałby 1 min. i pojechałby. Niemniej jako rowerzysta zlikwidowałbym tam strzałkę - jadąc rowerem, mając zielone światło wielokrotnie musiałem hamować żeby życie ocalić.
- 9 5
-
2014-07-09 13:27
moim zdaniem prawo-skręt jest zdecydowanie bardziej potrzebny od istniejącego lewo-skrętu....
jeżdżę tamtędy wiele razy dziennie i często "miejscowi" chcący jechać prosto Hallera ustawiają się na lewym pasie do jazdy prosto a prawym pozostaje wolny dla skręcających w Czarny Dwór. Dodatkowo w okresie letnim jest tam spory ruch ludzi wracających z plaży, pojawiają się korki i prawo-skręt mógłby pomóc. Fakt też że, równie duże natężenie jest na drodze rowerowej i na zielonym potrafi przejechać jedno, dwa auta gdyż kierowcy ustępują rowerzystom i pieszym którzy poruszają się wzdłuż Hallera. Problem można wyeliminować poprzez konfigurację świateł. Obecnie jest dość "krótkie" zielone światło do jazdy prosto (Hallera)
- 4 1
-
2014-07-09 13:40
co do strzałki
masz rację, dwa razy widziałam w tamtym miejscu wypadek z udziałem roweru i samochodu
- 2 0
-
2014-07-09 12:09
Do autora.
Mam wrażenie, że nie wiesz, albo może do Ciebie nie dotarło, że urzędnicy, vel urzędasy są nieomylni!!! Szczególnie ci nasi, gdańscy, a z ZDiZ są wyjątkowi.
Pozdrawiam:)- 31 5
-
2014-07-09 12:10
prawa autorskie (17)
Panie Rafale, czy kierowca pojazdu o numerze rej. GD 9897F zezwolił na publikację swojego wizerunku?
- 8 127
-
2014-07-09 12:10
nie musi
- 38 2
-
2014-07-09 12:30
a jak ma zezwolić samochód
- 18 2
-
2014-07-09 12:33
Musisz mieć dobry wzrok, że wizerunek kierowcy ujrzałeś....
- 33 2
-
2014-07-09 12:50
nr rejestracyjny
nie jest wizerunkiem ani zadnymi danymi personalnymi/prywatnymi.
Moglby nawet nagrac jak facet go wyzywa albo grozi, wrzucic film do netu i jako wrzucajacy nie narusza polskiego prawa...- 17 1
-
2014-07-09 13:24
... (7)
Do wszystkich "specjalistów' od ochrony danych osobowych, którzy twierdza ze nie musi. Zgodnie z opinia GIODO nagranie w aucie jesli ma byc do celow inne niz prywatne musi byc zarejestrowany w GIODO. Jesli nie jest osoba ta udostępnijąc ten materiał łamie prawo !!
A co do nr rej, w opinii wielu specjalistów od ochrony danych osobowych JEST daną osobową !!- 2 27
-
2014-07-09 13:30
Pietras79, a ja twierdzę że numer rejestracyjny NIE JEST daną osobową. Więc może może przytoczysz rzetelne opinie osób na które się powołujesz? Co jak co, ale nie przypuszczam by cokolwiek zmieniło się w ostatnim czasie odnośnie interpretacji ustawy. No, ale... czekam, może mnie wyprowadzisz z błędu.
- 14 0
-
2014-07-09 13:32
Nie musi. droga jest wspólna dla kazdego. To nie prywatna posesja
- 9 0
-
2014-07-09 13:46
nr rejestracyjne nie są danymi osobowymi, bo nie identyfikują konkretnej osoby (2)
nr rejestracyjne nie są danymi osobowymi, bo nie identyfikują konkretnej osoby, tylko konkretny pojazd, a pojazdy nie są objęte ochroną danych osobowych.
a swoją drogą strasznie ubolewam nad tym, że do kultury jazdy z krajów cywilizowanych nam wciąż jeszcze mega daleko, o przepuszczaniu pieszych z chodnika nie wspomnę, a agresja za kierownicą jest przerażająca. Skąd ta wszechobecna frustracja ludzi?! Zazdroszczę luzu nacjom południowym- 12 1
-
2014-07-09 14:19
Świetnie ujęte Aga :) (1)
zarówno odnośnie danych osobowych jak i kultury jazdy... Polacy chyba jeszcze nie dorośli do jazdy samochodami, albo kary są za niskie...
- 5 1
-
2014-07-10 08:23
NIe ubolewajcie...
...tylko sami zachowujcie się kulturalnie.
- 0 0
-
2014-07-09 23:02
A coż to za opinia GIODO
I coż to za specjaliści?
Ktoś Cię oszukał, a ty łapiesz jak pelikan.- 4 1
-
2014-07-11 20:56
panie pietras79 - rozumiem,że ty po drogach
poruszasz się autem z zasłoniętymi nr. rejestracyjnymi,bo przecież mógłbym te numery odczytać i zapamiętać ,i to bez twojej zgody !!! hahahahaha
- 2 0
-
2014-07-09 13:39
Zapytaj się go
- 0 0
-
2014-07-09 23:00
Jaki wizerunek? (2)
Gdzie ty tam widzisz twarz kierowcy?
Może jeszcze napiszesz, że tablice to dane osobowe?
Hahahahahha- 3 1
-
2014-07-10 11:05
nr rej to wizerunek (1)
Dla wszystkich znawców prawa, rozpocząłem wątek ponieważ dla mnie ustalenie właściciela tego pojazdu przez internet to nie problem a więc w moim zdaniu ktoś tu jego wizerunek rozpowszechnił nielegalnie. Oto co na ten temat ma do powiedzenie GIODO:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej tekst odpowiedzi jaką otrzymaliśmy 18 października 2010 roku od Pani Małgorzaty Kałużyńskiej-Jasak, Dyrektor Zespołu Rzecznika Prasowego GIODO:
Szanowny Panie Redaktorze,
informuję, że nie znając szczegółów sprawy, zwłaszcza tego kto, w jakim celu i na jakiej podstawie publikuje wskazane przez Pana informacje (m.in. zdjęcia pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi), trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Ocena wiążąca może być dokonana jedynie po ustaleniach okoliczności indywidualnej sprawy, ale zdjęcia pojazdów widoczną tablicą rejestracyjną, bez żadnych dodatkowych informacji, nie w każdym przypadku, niemniej jednak mogą prowadzić do identyfikacji osoby fizycznej i tym samym mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu ustawy.
W świetle bowiem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne (art. 6 ust. 2 ustawy). Art. 6 ust. 3 ustawy stanowi, że informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań. W świetle cytowanej definicji, za dane osobowe uznaje się zatem zarówno takie informacje, które pozwalają bezpośrednio na określenie tożsamości konkretnej osoby, jak również takie, które nie pozwalają na jej identyfikację, są jednakże przy pewnym nakładzie kosztów, czasu lub działań wystarczające do jej ustalenia. Nie będą zaś danymi takie informacje, które nie pozwalają na ustalenie tożsamości osoby, bądź też na podstawie których jej zidentyfikowanie będzie wiązało się z poniesieniem nadmiernych kosztów, czasu lub działań. To, czy w konkretnym przypadku dostępne informacje o osobie fizycznej będą danymi osobowymi, należy rozważać indywidualnie.
A zatem zdjęcia pojazdów z widoczną tablicą rejestracyjną, bez żadnych dodatkowych informacji, wprawdzie nie w każdym przypadku, mogą jednak prowadzić do identyfikacji osoby fizycznej i tym samym mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu ustawy. W związku z tym to tzw. administrator danych (czyli podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych osobowych), musi każdorazowo wyważyć, czy przetwarzane przez niego informacje, np. w postaci zdjęć pojazdów, mogą w określonych okolicznościach stać się informacjami, które można zaliczyć do danych osobowych. Jeśli zatem będą to dane osobowe to na ich administratorze będą ciążyły obowiązki z ustawy o ochronie danych osobowych, bo to on odpowiada za legalność przetwarzania danych osobowych. Podstawowe obowiązki wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych to: obowiązek wskazania podstawy prawnej do przetwarzania danych (jednej z wymienionych w art. 23 ust. 1 lub art. 27 ust. 2), obowiązek informacyjny (art. 24 lub 25 ustawy - w zależności od tego, czy dane zbierane są bezpośrednio od osoby, której one dotyczą, czy też z innego źródła ), obowiązek respektowania praw osób, których dane dotyczą (tj. prawa do kontroli procesu przetwarzania danych osoby), czy obowiązek prawidłowego zabezpieczenia danych osobowych (art. 36).
Jednocześnie wskazuję, że posługiwanie się taką informacją jak nr rejestracyjny pojazdu może w określonych okolicznościach prowadzić do naruszenia prawa do prywatności, a to z kolei może skutkować dochodzeniem ochrony dóbr osobistych (na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym) przez osobę, która uzna, że jej dobra osobiste zostały naruszone. W myśl art. 23 Kodeksu cywilnego, niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach, dobra osobiste człowieka, m.in. takie jak: zdrowie, wolność cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji czy nietykalność, pozostają pod ochroną prawa cywilnego. Te same przepisy odnoszą się do osób prawnych (zgodnie z art. 43 Kodeksu cywilnego).
Jednak z uwagi na to, że w sygnalizowanej przez Pana sprawie jest mowa o publikacji zdjęć w portalu internetowym, to zastosowanie mogą znaleźć też przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Istotne jest przy tym kto zamieszcza określone informacje na portalu, czy jego administrator, czy użytkownik. Stosownie bowiem do art. 14 ust. 1 wskazanej ustawy, nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych. Zatem, obowiązek uniemożliwienia dostępu do danych zamieszczonych bezprawnie na wskazanym portalu spoczywa na podmiocie, który nim administruje.
Pozdrawiam,
Małgorzata Kałużyńska-Jasak
Drektor Zespołu Rzecznika Prasowego
-------------------------------------------------------------------------------- 1 2
-
2014-07-31 10:38
Skoro według ciebie ustalenie właściciela tego auta (bo nie kierowcy) jest takie proste w internecie, to proszę, podaj link do strony www, gdzie będę mógł odczytać kto jest właścicielem tego samochodu. Dlaczego nie podałeś tego linku, tylko kopiujesz jakieś durne smrody na cały ekran?
- 0 0
-
2015-01-31 12:10
Jeśli np. telewizja nagrywa reportaż albo wywiad z kimś na dworze i w tle widać przechodniów oraz auta i ich nr rejestracyjne to czy telewizja lamie prawo czy musi wszystkich którzy akurat w tle kadru przeszli lub przejechali zapytać o zgodę ?
- 2 0
-
2014-07-09 12:10
(2)
dobry kierowca, wykonał manewr pewnie, bezpiecznie, wyraźnie widać że żaden piesek ani starsza osoba w kapciach nie ucierpiała.
- 22 55
-
2014-07-09 12:21
życzę ci abyś był na przejsciu dla pieszych wtedy gdy taki pajac będzie sie spieszył.
- 11 8
-
2014-07-09 13:41
po co ma stać z innymi jadącymi prosto skoro on skręca...
pomyślał, upewnił się czy jest wszędzie wolne i pojechał. Nie dziwie mu się. Pewnie żaden normalny kierowca mu się nie dziwi...
- 3 17
-
2014-07-09 12:14
Albo (1)
To jest albo pewien Europoseł Ku... albo nowobogacki wsiun w aucie na kredyt z rejestracją GWE..
- 47 10
-
2014-07-09 14:49
Kurski
nie jest już chyba Europosłem ;)
- 0 0
-
2014-07-09 12:20
skrzyżowanie (1)
Na tym pieprzonym skrzyżowaniu często czekam trzy zmiany świateł, aby skręcić w prawo!!!
- 21 8
-
2014-07-09 13:06
Zmień trasę
- 5 3
-
2014-07-09 12:22
(6)
a kto wam pozwolił upubliczniać moje numery rejestracyjne?
- 6 64
-
2014-07-09 12:25
Cay czas je upubliczniasz (1)
Czy to jeżdżąc czy stojąc na parkingu. Każdy je widzi.
- 33 1
-
2014-07-11 08:47
A czy chodzisz w masce po ulicy/chodniku?....
....a poza tym jak Ci zrobię zdjęcie wrzucę na jakiś portal to upubliczniam Twój wizerunek, czy nie ma problemu bo zdjęcie pochodzi z miejsca publicznego?
- 2 0
-
2014-07-09 12:44
schowaj samochód do garażu i zamknij szczelnie, nie będzie problemu.
- 22 1
-
2014-07-09 13:02
hmm
a to Twoje auto? :D
- 4 0
-
2014-07-09 14:11
Zdejmij tablice jak sie czegoś boisz i tak jeździj.
- 2 0
-
2014-07-09 15:05
A kto pozwolił tak Ci jeździć?
A kto pozwolił tak Ci jeździć, mam gdzieś dane osobowe takich debili!!!
- 1 0
-
2014-07-09 12:25
mam nadzieję że go złąpią (2)
Jak wyżej
- 27 11
-
2014-07-09 12:31
Mam nadzieję, że go nie złapią - nie dla donosicielstwa! (1)
Chcecie donosicielstwa na drogach? Zapomnieliście już donosicielstwo z epoki PRL?
Metody KGB, Dzierżyńskiego też już zapomnieli... Teraz donoszenie na kierowców się zacznie...- 1 33
-
2014-07-09 12:48
????
jakby twój dzieciak akurat przechodził przez przejście dla pieszych i ten gamoń b go zabił, to co ? dalej byś był za "nie dla donosicielstwa!" ??? chyba byś chciał jednak skur**** dorwać ? czy nie ?
- 13 1
-
2014-07-09 12:32
eee tam, nic takiego...
codziennie widzę jak ktoś tak jedzie po trójmiejskich skrzyrzowaniach
eeeeeee w ogóle mnie to nie ruszyło...- 12 2
-
2014-07-09 12:33
Tu nic nie ma ciekawego po co to pokazywać
- 10 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.