Młodzieżowy Strajk Klimatyczny w Gdyni
1901 wyświetleń 20 września 2019 (581 opinii)Młodzieżowy Strajk Klimatyczny 20.09.2019 w Gdyni przyciągnął kilkaset młodych osób, które swoją obecnością pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego postanowiły zwrócić uwagę rządzących na kwestię kryzysu klimatycznego. Młodzi z całego Trójmiasta, wyposażeni w transparenty, przeszli ul. Świętojańską na skwer Kościuszki.
Więcej na ten temat
Opinie (581) ponad 50 zablokowanych
-
2019-09-20 15:12
Opinia wyróżniona
Dyskusja (26)
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź co bądź ciągle rozwijający się ) przemysł i plany jego hamowania dla dobra "planety". To tak jakby nałogowemu alkoholikowi i palaczowi grozić rakiem bo obgryza paznokcie. Nie mówię, że nie powinniśmy myśleć o naszej przyszłości, ale bądźmy świadomi, że możemy utrudnić sobie życie i nie zmieni to niczego w skali globalnej :)
- 189 82
-
2019-09-21 14:21
Hasła po angielsku
+10 do powagi
- 2 0
-
2019-09-21 10:35
Prosty przykład: "Wstyd"Morawiecki zablokował podpisanie przez kraje UE porozumienia w sprawie neutralności klimatycznej (3)
W związku z czym UE na najbliższy szczyt klimatyczny pojedzie bez przygotowanej strategii redukcji CO2. W związku z brakiem tej strategii odmówić działań mogą np. Chiny - na zasadzie: dlaczego my się mamy starać, skoro inni mają na to wywalone. To tylko jeden z wielu argumentów.
- 1 1
-
2019-09-21 12:23
(2)
A po co ta inwektywa?
A może w aktualnym polskim interesie nie leży podpisywanie tego porozumienia?
Znasz dokładnie sytuację?- 1 0
-
2019-09-21 16:00
Jakim cudem tworzenie drogiego przemysłu jest korzystne? (1)
Pan Morawiecki ma dobro Polski na ostatnim miejscu.
Co im szkodziły elektrownie wiatrowe że ich zakazali? A, bo mamy tak świetny węgiel że musimy go sprowadzać zza granicy.
Taką niestety jest prawda, że ludzkość musi zmienić podejście do spraw klimatycznych, ochrony środowiska i gospodoraowania zasobami naturalnymi...
Ziemia przetrwa bez nas, ale my na niej już nie...- 2 0
-
2019-09-21 18:11
Nie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkimNie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkim musi zmienić ta część ludzkości, która emituje najwięcej substancji szkodliwych.
Mam nadzieję, że logiczne?
Stąd sugestia przekierowania waszych protestów, czy tam innych wypracowań...- 4 0
-
2019-09-20 23:00
(1)
źle że myślisz tylko z perspektywy innych - inni leją w bramie to ja też się odleję... ich nie zmienisz ale sam coś możesz zmienić - warto być w awangardzie takich inicjatyw niż później pluć sobie w brodę.
- 1 6
-
2019-09-21 09:28
Po co to obsceniczne porównanie?
Nie jest tak, jak piszesz.
To co ja mogę zrobić, ograniczając prywatną produkcję CO2, albo wpływając na władze kraju, który jest niewielkim emitentem - jest niczym w porównaniu z tym, co mogą zrobić wielcy emitenci.
Dlatego, wywody swoje kieruj do Amerykanów z USA, Chińczyków, albo Hindusów.
O ile oczywiście chodzi Ci o efekt, a nie o zerwanie się z lekcji...- 4 1
-
2019-09-20 18:24
Piękne hasła i pomysły (5)
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony środowiska. Mowa rzecz jasna o Chińskiej Republice Ludowej. Wszyscy korzystamy z ich rozbuchanej i agresywnej polityki gospodarczej. Chcesz pomóc planecie ? Nie kupuj produktów produkowanych w tym kraju. Papierowe słomki.... made in china.
- 18 0
-
2019-09-20 19:50
(4)
Nie chciałbym zbyt brutalnie burzyć Twojego światopoglądu ale wg najnowszych danych za 2018 rok wzrost emisji CO2 per capita w Polsce był wyższy niż w Chinach i Indiach.
- 2 15
-
2019-09-20 22:10
(3)
Acha, wzrost...
A z jakiego poziomu? I na jakim poziomie jest on obecnie? Oczywiście - w Polsce, Indiach i Chinach.
Czemu unikasz podawania konkretnych danych?- 10 1
-
2019-09-21 02:28
Proszę bardzo: (2)
Średnio każdy Polak emituje rocznie 8,5 tony CO2. Chińczyk 7 ton a Hindus mniej niż 2.
- 2 9
-
2019-09-21 10:57
A jaka jest populacja w danych krajach ?
- 0 0
-
2019-09-21 09:14
Dobra.
To jeszcze porównaj dla Polski, Chin i Indii.
- Areał lasów (naturalny absorber CO2).
- Produkcję CO2 per capita pomnożoną przez liczebność populacji.
- Całkowitą produkcję CO2.
To powinno dać rzeczywisty obraz problemu.
I jedź protestować tam, gdzie wyjdą największe wartości.
BTW - wzmianka o dodatkowej produkcji CO2 w wyniku angażowania infrastruktury IT - aktualna...- 8 1
-
2019-09-20 17:53
Fundamentalnie nie masz racji (7)
Rozwój którego skutkiem ma być totalna destrukcja warunków do przeżycia na planecie to nie rozwój.
Ludzkość jest dziś właśnie jak narkoman na haju uzależniony od taniej energii z paliw kopalnych. Potrzebny jest odwyk a potem abstynencja.
Inaczej skończymy tak jak zazwyczaj kończą narkomani...- 11 11
-
2019-09-20 18:26
(4)
Jak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobićJak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobić mniej, aby pozytywny efekt dla tegoż był większy!
Mówili to na zgrupowaniu?
Idźmy dalej: jaki jest zatem sens organizowania tego typu akcji w Polsce?
Jeśli przerabialiście już wyciąganie wniosków i logiczne myślenie, to też uznasz, że chodzi o rozrywkę i lans...
BTW - wiesz, że pisząc komentarze, uruchamiasz olbrzymią strukturę IT, która jest zasilana produktem elektrowni węglowych?
Gratulacje, dopisz to na transparencie. Może być po hindusku (wybór nieprzypadkowy).- 19 3
-
2019-09-20 19:45
A jak się zapatrujesz na emisje per capita ? (3)
Usprawiedliwianie bezczynności podając całościowe emisje w oderwaniu od per capita to demagogia.
- 3 4
-
2019-09-20 20:01
(2)
Nijak.
Zwłaszcza, że tych kapit w Polsce jest nieco mniej, niż w Chinach, czy nawet w Indiach.
No, chyba że percapita jest szkodliwsza, niż globalna emisja...
A do szkoły, to rodzice odwożą? Melexem?- 14 2
-
2019-09-21 02:31
Oczywiście że per capita jest szkodliwsza. (1)
No chyba że zamierzasz każdemu dajmy na to Chińczykowi odmówić prawa do życia na takim poziomie jak Ty, albo co gorsze zamierzasz zredukować ich liczbę....
- 3 3
-
2019-09-21 08:59
Oj, chyba jak przerabialiście czytanie ze zrozumieniem, to byłeś na zwolnieniu...
- 3 1
-
2019-09-20 18:04
Ludzie to nowotwór (1)
Jak chcecie uratować Ziemię, to wyeliminujcie czynnik, który ją niszczy. I co by kto nie wymyślił wszystko doprowadzi do jednego konkretnego czynnika - człowieka.
Nie będzie ludzi niszczących wszystko co otrzymali od matki natury, to Ziemia bedzie miała się prześwietnie.- 13 5
-
2019-09-20 18:15
Wystarczy zmienić się z nowotworu złośliwego, ciągle rosnącego, naciekającego i niszczacego bez zahamowań wszystko wokoło, dającego przerzuty i trawiącego swego żywiciela do śmierci w nowotwór łagodny, który nadal zupełnie nie pasuje do swego gospodarza ale może z nim funkcjonować we względnej równowadze.
- 5 3
-
2019-09-20 16:32
I właśnie dlatego takie akcje są potrzebne (4)
Bo taka wypowiedź pokazuje właśnie poziom ignorancji jakie panuje w tym temacie. Jak nic się nie zmieni, to dzisiejsza młodzież nie będzie miała żadnej przyszłości.
- 15 43
-
2019-09-21 06:02
to zacznijta od siebie
wszyscy by tylko protestowali, a robić nie ma komu, a potem młodzież się uczy, że wystarczy tupnąć nogą, zablokować pół miasta i wydrzeć ryja i dostaje się co się chce.
zamiast pokazywać młodym jak ograniczać wpływ na srodowisko i przy okazji pieniążków przyoszczędzić, co pewno przyniosłoby więcej pożytku, to się ich napędza na takie dzikie akcje; a co ze szkołą?
chore to jest wszystko- 9 4
-
2019-09-20 17:05
(2)
Jakieś konkrety?
- 17 5
-
2019-09-20 17:55
Konkrety są powszechnie znane ale ciągle wypierane. Są zbyt niewygodne by je z marszu zaakceptować .
- 8 7
-
2019-09-20 17:22
Ta, konkrety, uważaj...
Oni potrafią tylko nosić to, co ktoś inny napisał. Nawet nie przetłumaczyć.
No i chyba lepiej przy piątku się przespacerować, niż w budzie siedzieć, prawda?
Ty zaś konkretów oczekujesz...- 24 8
-
2019-09-20 13:23
Opinia wyróżniona
brawo mlodziez (21)
juz teraz zadbajcie o planete bo rzadzacym dziadom wszystko jedno co wam zostawia !
- 167 279
-
2019-09-21 17:06
No nie koniecznie
Boję się, że to trochę bicie piany politycznej niestety.
- 0 0
-
2019-09-20 15:45
AKurat CO2 emitowane w PL ma wpływ na planetę (1)
Zdarzały się okresy ciepła w dawnych czasach, w Szwecji lub Norwegii wisi obraz przedstawiający żniwa, które były...zimą ;-) Był to chyab XVI w
- 4 3
-
2019-09-20 17:55
Bo wtedy to polskie elektrownie kopciły na potęgę!
Nie to co teraz...
- 6 0
-
2019-09-20 14:42
nie czepiaj się samorządowców
- 0 5
-
2019-09-20 14:40
Przestańcie ładować 10 razy dziennie smartfony to nie trzeba będzie palić tyle węgla w elektrowniach
- 15 5
-
2019-09-20 14:18
Zatrucie z Warszawy!!! Sanepid ostrzega a w mediach cicho! (1)
W trzech na pięć miejsc w Zatoce Gdańskiej, gdzie zwykle organizowane są kąpieliska, doszło do przekroczenia dopuszczalnego poziomu bakterii coli i enterokoków - poinformował w piątek pomorski sanepid
- 20 4
-
2019-09-20 15:08
Norma to 1000 NPL/100ml bakterii coli
W Stogach poziom bakterii coli wyniósł 1531NPL/100 ml wody, a enterokoków - 640 jtk/100 ml wody
W Mikoszewie poziomy te wyniosły odpowiednio 1391NPL/100 ml i 610 jtk/100 ml. W Jantarze, poziom bakterii coli wyniósł 2873 NPL/100 ml, a enterokoków 940 jtk/100 ml.
Dziękujemy Ci Warszawo!- 19 3
-
2019-09-20 14:04
Dobrze się składa, akurat jutro jest akcja sprzątania lasu - Wyczesany LAS - Weź To Podnieś! (3)
Jestem pewien, że wszyscy uczestnicy dzisiejszej maifestacji stawią się jutro na akcji.
He, he, żartowałem. Przecież nie o to w tym wszystkim chodzi..- 26 3
-
2019-09-20 14:08
no ja myślę, że jutro będzie komplet, przecież szczerze zależy im na środowisku :) (2)
- 19 3
-
2019-09-20 14:57
Jutro to oni będą siedzieli przy komputerkach (1)
i bedą dyskutować o swoich dzisiejszych pląsach, zużywając megawaty energii z paskudnego węgla
- 19 6
-
2019-09-20 15:01
niedowiarek! przecież otworzyły im się oczy! to są wegetarianie, którzy chodzą tylko
pieszo, nie ogrzewają domów zimą i dobrowolnie sie wykastrują, bo ludzi na ziemi jest za dużo!
- 18 5
-
2019-09-20 13:49
(9)
Przesiądźmy się na samochody i komunikację elektryczną. One pozyskują prąd z elektrowni, a ta wytwarza go pośrednio w głównej mierze z węgla. Sprawność pojazdów elektrycznych to ok. 30%. Pozostałe 70% prawie w całości jest tracone na ciepło wypromieniowywane do atmosfery. Spalany węgiel i ciepło to nasza ekologiczna przyszłość. Ratujemy miasta,
Przesiądźmy się na samochody i komunikację elektryczną. One pozyskują prąd z elektrowni, a ta wytwarza go pośrednio w głównej mierze z węgla. Sprawność pojazdów elektrycznych to ok. 30%. Pozostałe 70% prawie w całości jest tracone na ciepło wypromieniowywane do atmosfery. Spalany węgiel i ciepło to nasza ekologiczna przyszłość. Ratujemy miasta, niszczymy przedmieścia. Wszystko czym się otaczamy, nowa koszulka, nowe buty, smarkfon, schabowy czy piwo wymaga energii do ich powstania. Jedynym ekologicznym posunięciem jest wyzbycie się chęci posiadania wszystkiego, co jest niezbędne do życia. Nie dawajmy się mamić reklamom. By utrzymać czystość wystarczy woda, płyn do naczyń, ocet i soda, no i mydło, i proszek. Po co wam np. zmiękczacze i zapach do pralki, zmywarki, odkurzacza i lodówki??? Jesteśmy również największymi w Europie konsumentami paraleków. Pamiętajcie. Żaden z producentów nie chce waszego dobra i zdrowia. On chce jedynie waszych pieniędzy i zrobi wszystko abyście kupowali więcej i więcej.
- 31 10
-
2019-09-20 16:24
Pomyliły się tobie elektryczne ze spalinowymi (4)
Silnik elektryczny ma sprawność 90%, spalinowy jakieś 20%. Elektrownie węglowe mają sprawność 35-40%. Tak więc nawet przy posiadanych elektrowniach opłaca się przesiąść na auta elektryczne.
- 4 6
-
2019-09-21 11:01
A ile potrzeba energię na wyprodukowanie auta elektrycznego a ile na produkcję spalinowego? Dodatkowo z spalinowym niema problemu z utylizacja a co zrobisz z bateriami w elektrycznych autach? Bo powinieneś wiedzieć że one nie są wieczne
- 2 0
-
2019-09-20 23:31
Po pierwsze, diesel jest oszczędniejszy. Jego sprawność w procesie spalania wynosi 50%, tzn., że z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy. Natomiast w silniku benzynowym maksymalnie 35-38% , po drugie akumulator ma sprawność 0.8 po trzecie straty z przesyłu to kolejne 12%
- 3 0
-
2019-09-20 17:53
Przerzucanie się procentami bez podania wartości bezwzględnych jest kompletnie bez sensu. (1)
Poza tym należy wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników, bo np. produkcja współczesnych akumulatorów zasilających choćby samochody elektryczne wymaga wydobycia bardzo rzadkich pierwiastków, co również jest niekorzystne w kontekście ekologii.
- 8 0
-
2019-09-20 22:33
Dodajmy jeszcze utylizację tych akumulatorów, troszkę większych niż w samochodach spalinowych.
- 3 0
-
2019-09-20 13:56
(3)
potwierdzam to co powyżej
- 15 3
-
2019-09-20 14:17
(2)
Chemik??? No i Fizykiem napewno nie jesteś
- 3 9
-
2019-09-20 22:30
To wytknij mi błędy. Wskaż, w którym miejscu się mylę. Jeden z błędów jaki zauważyłem to, że powinno być "wyzbycie się chęci posiadania wszystkiego prócz tego, co jest niezbędne do życia".
- 3 1
-
2019-09-20 14:52
A Ty na pewno nie jesteś polonistą ;-)
- 14 1
Wszystkie opinie
-
2019-09-20 12:02
Połowa ludzi w wieku szkolnym ??? Co robią poza szkołą ?? ? (44)
- 343 140
-
2019-09-20 12:24
to też jest nauka (21)
To jest NAUKA, ważniejsza niż życie pantofelka czy mitologia!
- 55 24
-
2019-09-20 12:43
człowiek bułka (4)
nie ma nic ważniejszego od mitologii
- 10 3
-
2019-09-20 12:52
Wiadomka. Dlatego tyle jest religii w szkole/przedszkolu. (3)
- 14 9
-
2019-09-20 13:19
skąd tylu mapetów wzięli? (1)
zawsze wolałem chodzić na zajęcia w plenerze niż siedzieć w klasie :)
- 7 2
-
2019-09-20 14:35
Madzia... skad wziełaś te 450tys?
Daj trochę... jak ustawię się w UM to wkręcę połowę twojej rodziny wiesz...
- 3 0
-
2019-09-22 10:17
dzieki wyborom 4 czerwca 1989.
Kiszczak z Mazowieckim wam zochydzili religie. Pamietajcie o tym.
- 0 0
-
2019-09-20 13:23
(5)
Od matematyki i fizyki też ważniejsza ?
- 8 4
-
2019-09-20 14:02
(4)
Tak właśnie. Najważniejszy w życiu jest ruch. Co ci po wiedzy, jak na starość nie możesz podnieść się z łóżka. No chyba, że się jest Stephenem Hawkingiem. Szlachetne zdrowie, Nikt się nie dowie, Jako smakujesz, Aż się zepsujesz. Wolisz być zdrowy, czy mądry? Bunt to życie. Niech się buntują, bo na starość spleśnieją i nie będzie im się chciało. Teraz jest ich najlepszy czas. To czas buntowników. Nie mają żon, mężów, dzieci, pracy, dorobku. Nie mają nic do stracenia.
- 9 5
-
2019-09-20 14:10
myślę, że młodzi Hunwejbini przejawiali podobny zapał i styl rozumowania :)
jednak na świecie nic się nie zmienia ;)
- 4 1
-
2019-09-20 18:55
Ruch jest najważniejszy? No to proszę - biegiem do lasu
tam sobie poluj na mamuty rzucając w nie kamieniami. Nie ma mamutów? Ciekawe, jaskiniowy prymityw jakoś przetrwał.
- 4 1
-
2019-09-20 19:26
(1)
Mamy właśnie bardzo dużo do stracenia. Np. życie przyszłych pokoleń,swoje płuca,i przede wszystkim naszą planetę. dlatego będziemy wychodzić na ulice nawet kosztem nauki bo są rzeczy ważne i ważniejsze.
- 3 3
-
2019-09-20 22:40
Nie o to mi chodziło, ale też masz rację, więc walcz. Pokaż, że żyjesz.
- 0 0
-
2019-09-20 13:31
(2)
nauka czego? tylko chemia w połączeniu z fizyką, matematyką i ekonomię zaradzą temu kryzysowi a nie lewackie wołania na ulicy
- 8 6
-
2019-09-20 13:48
Przedewszystkim etyka. (1)
To jest kryzys podważający fundamenty obecnego modelu życia i tylko fundamentalne zmiany będą adekwatne.
- 7 0
-
2019-09-20 13:58
ale tu nie ma etyki również, tu jest tylko głupi krzyk dziecka 'nie bo nie", organizacje krzyczące "NIE" nie mają gotowego rozwiązania tego kryzysu, to tylko polityczna gra
- 5 5
-
2019-09-20 13:31
(6)
Wg nauki są 2 płcie.
- 5 5
-
2019-09-20 13:50
Na genetyce uczyli mnie pięciu różnych definicji płci . (5)
Chcesz podyskutować o nauce?
- 5 8
-
2019-09-20 13:59
(4)
pięciu definicji a nie pięciu płci, ja chętnie podyskutuje, proszę zatem genetyku jakie tam masz te swoje definicje
- 12 4
-
2019-09-20 14:32
Bzdury gadasz Chomik
- 3 0
-
2019-09-20 14:48
(2)
kariotypowa, hormonalna, psychologiczna, gonadalna...
była zdaję się jeszcze społeczna.
nic nie jest czarno-białe- 1 8
-
2019-09-20 15:29
ty to jednak gupi lewak jestes (1)
gdzie tu jest 5 płci ? to tylko sposoby ich definiowania
- 8 4
-
2019-09-21 02:38
Lol, przecież pisałem pięć definicji płci a nie definicje pięciu płci
japrdle jak strata czasu....
- 0 0
-
2019-09-20 12:57
Super !
Młodzież myśli o przyszłości , dość dziadowania wszelkiej maści politykierów
- 11 7
-
2019-09-20 12:58
wszyscy korzystają z prądu i ogrzewania? (3)
wiedzą skąd się to wzięło?
- 18 8
-
2019-09-20 13:21
bardzo dobrze, zabrać jedno i drugie i niech strajkują (1)
Odzież i kartki tez nie wyprodukowano bez energii :P
- 7 4
-
2019-09-20 14:04
Więc wystarczy tylko ograniczyć chęć posiadania. Możesz im to wytłumaczyć. Niech strajkują. Rewolucja, to życie ...no chyba, że francuska.
- 3 1
-
2019-09-21 10:36
prąd i ogrzewanie nia musi być szkodliwe dla klimatu
- 0 1
-
2019-09-20 13:02
Niech pomyślę. Strajkują? (6)
Mądrzejsze młode od starych zgnuśniałych dziadów. Oni będą cierpieć przez wasz styl życia, a jeszcze z każdej strony takie komentarze jak tej powyżej. To pokolenie musi po prostu sobie wymrzeć.
- 11 18
-
2019-09-20 13:22
z myśleniem to masz tyle wspólnego co tam młodzież ze strajkiem...
- 10 5
-
2019-09-20 13:31
A może stare pokolenie nie jest tak podatne na manipulacje (1)
jak młode? Sam do niedawna dawałem się nabierać na ten cały trend bycia "eko". W rzeczywistości widzę zaś nabijanie kasy pewnej grupie ludzi i nic więcej. Trochę już na tej ziemi lat spędziłem i pamiętam taki raport ONZ z lat 90-tych XX wieku, który mówił iż po roku 2000 będziemy żyć jak w filmie "Waterworld" z panem Costnerem. I co żyjemy? Radzę posłuchać kanału Warsaw Enterprise Institute na YouTub-ie pod tytułem Absurdy globalnego ocieplenia (UE)
- 10 8
-
2019-09-21 16:03
A tak, YouTube jako rzetelne źródło...
Niech zgadnę, to spisek zydomasoneri ...
- 0 1
-
2019-09-20 14:45
przecież to ich styl życia (2)
ja wymieniam telefon co 10 lat a oni raz do roku
- 10 0
-
2019-09-20 15:01
Dokładnie. Ja co 6 lat wymieniam jak by co (1)
- 1 0
-
2019-09-20 22:46
Ja mam po dzieciach. Właściwie po dzieciach ma żona, a ja po niej. Telefon mam do dzwonienia, a nie do uberowania, twitowania, hejtowania. Nie muszę myśleć, że przed położeniem się spać mam go naładować, a rano przejrzeć setki newsów, esów i emesów.
- 0 0
-
2019-09-20 13:04
Jeszcze wciśnij wszystkim kit, że nigdy nie byłeś na wagarach. Oplułem monitor po przeczytaniu twoich wypocin. Kolejny jedyny sprawiedliwy ...!?
- 7 1
-
2019-09-20 13:07
proste
bo ich nauczyciele wychowani w ostatnich latach na totalnie zlewaczałych uczelniach państwowych dali na tą hucpę przyzwolenie.....
- 6 4
-
2019-09-20 13:46
Po co uczyć się fizyki czy etyki skoro stare dziady kwestionują i jedno i drugie?? (3)
- 4 2
-
2019-09-20 14:50
twoja matka kwestionuje grawitacje? (2)
- 0 1
-
2019-09-20 18:10
Kwestionują termodynamikę atmosfery. (1)
I sprawiedliwość miedzypokoleniową.
- 0 0
-
2019-09-20 18:54
sprawiedliwość na świecie nie istnieje w żadnym wymiarze
gdybyś chodził do szkoły, może byś się tego nauczył. ale fakt, skandując odpowiednio głośno właściwe hasłą masz szansę załapać się do uprzywilejowanych.
termodynamiką amosfery się nie przejmuj, tak jak nie przejmują się nią te "dziady", które organizują ten cyrk.- 2 0
-
2019-09-20 14:16
ZNP i kuratoria, podobnie jak w przypadku marszu ponad podzialami (a scislej pod haslami biedronia)
popieraja. sam sobie dopowiedz, kto i po co to robi.
- 4 0
-
2019-09-20 14:33
Brzmisz jak komuniści którzy chodzili ze znakami "Literaci do Pióra, Studenci do Nauki"
- 2 0
-
2019-09-20 14:38
Olali lekcje bo martwią się o swoją przyszłość na tej planecie
Ja to rozumiem.
Mam nadzieję nie dożyć nadchodzącego chaosu.
Mam nadzieję nie dożyć momentu, jak w Afryce nie da się już mieszkać i ta cała masa ruszy na Europę.
g*wniaki z tego protestu dożyją, więc robią co mogą (a że mogą niewiele, to inna sprawa. Lepsze to niż siedzieć cicho)- 6 1
-
2019-09-21 10:36
strajkują?
- 0 0
-
2019-09-20 12:03
Znowu ta mlodziez wszechpolska (2)
Kiedy im w końcu zakażą.
- 50 174
-
2019-09-20 12:26
ignorant(ka)
ignorant(ka)
- 10 5
-
2019-09-20 13:43
dobry trolling
nie jest zły!
- 11 2
-
2019-09-20 12:03
Widać ludzi w ubraniach z tkanin syntetycznych.. Dziś na zajęciach etyki pokazywałem uczniom ten protest. (21)
- 255 65
-
2019-09-20 12:22
I jeszcze nawdychali się pyłu węglowego (2)
- 5 12
-
2019-09-20 14:12
(1)
A bawełniane majtki to się robi prądem z elektrowni wiatrowej? Prawie wszystko wymaga spalenia węgla, przynajmniej w Polsce. Jak masz kontakt z uczniami, to ich uświadamiaj, że wystarczy ograniczyć chęć posiadania. I za każdym razem kiedy coś wyrzucają, rzecz czy opakowanie, w domu, na ulicy czy w knajpie niech się zastanowią czy faktycznie było im to potrzebne i co mogą zrobić następnym razem. Twoja misja będzie wkładem w ochronę klimatu.
- 27 0
-
2019-09-22 11:34
No i codziennie im o tym przypominaj, niech wejdzie im to w krew.
- 0 0
-
2019-09-20 12:53
Podejrzewam, że nie wyrzucają tych ubrań po tygodniu, jak to jest w przypadku opakowań jednorazowych. (5)
Widzisz chyba tę różnicę pedagogu Pawle?
- 29 13
-
2019-09-20 13:06
(1)
Z niego pedagog, jak ze mnie Prezes PGR-u.
- 10 12
-
2019-09-20 13:32
PGRy nie miały prezesów
- 13 0
-
2019-09-20 13:32
(2)
a czujesz różnicę pomiędzy poliestrem a bawełna lub lnem? o to chodzi
- 12 0
-
2019-09-20 14:10
Oczywiście, ale nie zakładajmy od razu że wszyscy nastolatkowie tam wymieniają ubrania po miesiącu. (1)
Pewnie większość z nich jest świadoma wpływu przemysłu modowego na planetę i kupuje w lumpach, second-handach albo wymienia się odzieżą między sobą. Poza tym, te ubrania które mają na sobie - nie wiadomo, czy nie kupili ich będąc jeszcze nieświadomymi oddziaływaniem syntetycznych tkanin. Ba, przecież połowa ludzkości jeszcze nie zdaje sobie sprawy ze szkodliwości plastikowych butelek. Dlatego o tym trzeba rozmawiać wokół - a nie zrzucać bagno na młodzież, która faktycznie stara się coś zrobić.
- 9 4
-
2019-09-20 15:04
Ale majty i skarpety zmieniają codziennie
a to prąd z wungla cungnie no i proszek do prania planetę paskudzi
- 7 2
-
2019-09-20 12:56
ale wiesz ze produkcja tworzyw sztucznych (4)
jest mniej obciążająca dla środowiska niż np uprawy bawełny?
Oczywiście spraw wygląda nieco inaczej jeśli spojrzymy na recycling a w zasadzie na jego brak.
Bawełna się rozłoży plastik nie.
Nie zmienia to faktu ze sprawa nie jest wcale oczywista i tak prosta jak to widzisz.- 22 9
-
2019-09-20 13:33
(3)
produkcja tworzyw ekologiczniejsza od uprawy bawełny? nie rozśmieszaj mnie, wiesz z czego się robi poliestry?
- 5 4
-
2019-09-20 13:47
zuzycie wody i ślad węglowy. (2)
a odpadów poprodukcyjnych chyba nie lejesz do rynsztoka?
- 4 0
-
2019-09-20 14:00
(1)
jaki ślad węglowy ma uprawa bawełny? chcesz porównać dane dt. wydobycia, transportu i przeróbki ropy naftowej na tworzywa syntetyczne z uprawą krzewów bawełnianych? :)
- 4 2
-
2019-09-20 14:37
przeliczjąc na sztukę produktu
owszem można to porównywać. Bo uprawa bawełny to także mnóstwo gleby i nawozów, jej przetwarzanie, barwienie ect.
Nie robia tego prządki na krosnach.- 8 1
-
2019-09-20 14:10
większość polarów jest z przetworzonych odpadów
czasem syntetyk jest bardzie "eko" niż surowiec naturalny pozyskiwany rabunkowo
- 4 4
-
2019-09-20 15:03
to pseudoekolodzy (2)
- 12 2
-
2019-09-20 16:00
Tylko nie pyskujcie nerwowo. Zobaczcie jakie smartfony miały te dzieciaki w rączkach. Chińskie etc. (1)
Pod względem śladu węglowego per capita Polska jest "zieloną wyspą". Dane:eurostat.
- 6 0
-
2019-09-20 20:28
A teraz zobacz
Jak wyglądają skumulowane emisję. Nie Polska nie jest zielona wyspa.
- 2 1
-
2019-09-20 15:10
Rozumiem, że akcje zbierania śmieci są złe, bo odpadki wrzuca się do plastikowych worków?
- 3 1
-
2019-09-20 18:00
Szytych w Bangladeszu
gdzie fabryki to obozy za miskę ryżu, 90% wynagrodzenia zbiera marka.
- 2 0
-
2019-09-20 19:14
A Pan to na pewno chodzi na codzień tylko w ubraniach z papieru czy z wełny prawda? Bo inaczej raczej by się Pan nie wypowiadał
- 1 1
-
2019-09-20 12:03
(2)
Co tu się wyprawia
- 99 25
-
2019-09-20 19:18
(1)
Póki korporacje na świecie nie pojmą aby z technologii ekologicznych nie robić sobie biznesu lecz powszechnego taniego sposobu na zatrzymanie zmian klimatycznych dopóty nic się nie zmieni !!!!! I będą to tylko hasełka do zarabiania kasy . Ważniejsza jest papierowa kasa czy ratowanie ziemi na setki lat ? Tyle w temacie.
- 4 1
-
2019-09-20 22:57
Zapamiętaj, że biznes nie ma nic wspólnego z ekologią. Nawet jak zaczną produkować ekoprzedmioty, to tylko po to, by na nich zarobić, a nie zbawiać świat. Biznes nie działa charytatywnie. Przemysł jest zmuszany, by produkował bardziej ekologicznie, czyli kosztowniej, nigdy z własnej woli. Jak robi to samodzielnie, to ma w tym interes. Promuje własną markę, chełpi się, że wyprzedził w tym konkurencję, by pozyskać klientów.
- 2 1
-
2019-09-20 12:04
do szkoły i uczyć się a nie łazić po ulicach , to wycieczki, to strajk i jakieś bezsensowne marsze a czasu na nauke mało (12)
ale to tylko w interesie tych małolatów jest żeby się uczyć i edukować bo jak nie to będą sprzątać ulice
- 219 127
-
2019-09-20 12:25
Biorąc pod uwagę to czego się uczy w tych szkołach to moze lepiej że w nich nie siedzą (5)
Strajk klimatyczny, ocieplenie klimatu - wywaliłbym nauczycieli, którzy przekazują taką propagandę młodzieży.
- 12 19
-
2019-09-20 12:44
A zamiast nauczyciela postawił telewizor z TVP? (4)
Co to za pierdzielenie starych pryków.
- 16 12
-
2019-09-20 14:14
(2)
Oni właśnie się uczą żyć. Tego w szkole ich nikt ie nauczy.
- 3 3
-
2019-09-20 14:24
pozamykac szkoly i codziennie skandowac. (1)
- 1 2
-
2019-09-20 22:59
Nie popadajmy w skrajność. To lekcja życia. To świadomość, że się działa, że coś robi się wspólnie.
- 0 2
-
2019-09-20 14:31
Oby NIGDY z tvnienawiść.
- 3 0
-
2019-09-20 12:55
Jeżeli tylu się nie będzie uczyć, to
będziemy mieli najbardziej wysprzątane ulice w Europie.
- 6 5
-
2019-09-20 14:27
A gdzie oni zdobyta wiedze maja wykorzystac, jesli z powodu zmian klimatu nie czeka iz zadna przyszlosc?
- 5 2
-
2019-09-20 16:14
schewe
nie zgadzam sie taka opinią my starzy jesteśmi winni że tak się robi. Dziś po raz pierwszy poparłam w moim mieście mlodziez.( bylo nas 600 ludzi różnim wieku) Nie wszystka młdzież mogła ale bylo ich dużo i matki wozkami z dzieścmi i starzy ludzie. Po małej diskucji dlaczego się spotkaliśmi się trochę śpiewu poszli przez miasto. Spokojnie choć okrzykami.
- 3 1
-
2019-09-20 18:58
Wybacz że interesuje nas przyszłość naszej planety, bo to my będziemy mieszkać na smieciach, a Panu jak widać mało dni zostało do wylądowaniu na cmentarzu skoro tak pan ma to gdzieś
- 3 1
-
2019-09-20 19:22
W tych czasach to w właśnie w interesie małolatów jest ratować d*pe nie tylko dorosłym ale też naszemu przyszłemu pokoleniu. Bo niestety to młodzież teraz odpowiada za przyszłość naszej planety bo rządzących na świecie to nie obchodzi. I tak jestem bardziej wyedukowana na poziomie liceum niż nie jeden "mądry" polityk jeśli chodzi o sprawy klimatu i umierania Ziemii.
- 0 1
-
2019-09-20 22:58
Chyba zaczerpnąłeś ten tytuł
z marcowego wydania Dziennika Bałtyckiego,lub Głosu Wybrzeża z 1968 roku.
Identycznie pisali o demonstracjach studentów.- 0 0
-
2019-09-20 12:05
Takie tam pitu pitu a rządy i tak maja to w poważaniu. (8)
Lasy deszczowe i dżungle sa wycinane i podpalane ze względow ekonomicznych i nikt nic z tym nie robi. Pod plantacje palm na olej palmowy,giną ostatni przedstawiciele orangutanów. Pieniądz ,pieniadz i jeszcze raz pieniądz rządzi swiatem .
- 185 15
-
2019-09-20 12:48
Lasy Trójmiejskie są rabunkowo karczowane! (1)
nie trzeba szukać w Amazonii
- 21 6
-
2019-09-20 14:17
Jak ograniczymy spożycie oleju palmowego, to lasy będą karczowane pod inną plantację. Tak właśnie działa biznes i ekonomia. Jak oprotestujesz budowę biurowca w środku miasta, to postawią ci Biedronkę.
- 5 0
-
2019-09-20 13:51
A wiesz może ile procentowo lasów (terenów zalesionych) jest w Brazylii, a ile np w Europie? (1)
Nie będę Ci ułatwiał sam poszukaj. Gwarantuję ciekawe wnioski. Hipokryzja rządów przywódców UE bije na kilometr. To tak aby nabrać właściwej perspektywy na temat tego co się działo i dzieje w Amazonii, oraz czy faktycznie płonąca w tym roku puszcza amazońska mocno odbiega od tego co działo się w latach poprzednich. Wszystkie dane można znaleźć bez problemu.
- 8 1
-
2019-09-20 23:05
Na tym polega statystyka i wybiórczość wiadomości. Można nimi manipulować dla własnej potrzeby. Daleko nie trzeba szukać: TVP i TVN, jedno wydarzenie, a dwie różne wizje. I tak w każdej dziedzinie.
- 3 0
-
2019-09-20 14:23
(1)
Ludzie powinni głodować, żeby lasy deszczowe nie były wycinane?
- 2 1
-
2019-09-20 20:20
Ludzi i tak jest stanowczo za duzo.
A zwlaszcza rozmnażają sie nienormalnie i w sposób niekontrolowany tam gdzie jest najwieksza patologia,bieda,wojny domowe i plemienne,brak edukacji,wody,ciemnota.Afryka ,część Azji i Ameryki Południowej.
- 2 1
-
2019-09-20 14:44
Lasy deszczowe są niepalne. (1)
Uwierzyłeś kłamstwom! Jak przy 98% wilgotności coś zapłonie?
- 2 8
-
2019-09-20 15:35
skoro od długiego czasu jest susza w Amazonii to tak, jest bardzo duża możliwość, z resztą są zdjęcia satelitarne ukazujące skalę problemu
- 0 2
-
2019-09-20 12:12
biedne dzieci, ofiary fb, tvn i greenpeace (14)
- 387 137
-
2019-09-20 12:45
a była mowa o warszawskiej czajce i czaskowskim? (1)
- 35 12
-
2019-09-20 22:04
Zapomnieli o rudego pomazańcu
- 5 0
-
2019-09-20 12:45
Niech zgadnę, bezdzietny?
- 10 24
-
2019-09-20 12:49
nie każdy chce palić węglem i śmieciami (2)
wiele ludzi chce oddychać czystym powietrzem
- 27 12
-
2019-09-20 15:05
a konkretnie 7 miliardów, którzy wytwarzają metan po kolacji :) to do kogo zaczynamy? (1)
- 7 2
-
2019-09-20 23:07
Ja mogę być pierwszy. Dajcie tylko mi się sztachnąć i potrzymajcie piwo.
- 1 0
-
2019-09-20 12:57
Trn co tvn nie oglada tylko TVPIS (2)
- 10 15
-
2019-09-20 13:17
Alternatywy widać nie widzisz :)
- 10 1
-
2019-09-20 13:30
Albo ten, co po prostu nie ma telewizora
Co każdemu polecam. Okazuje się dość szybko, że świat nie jest binarny.
- 10 2
-
2019-09-20 14:51
w kontekście klimatycznym nie ma większej obelgi niż ofiara polskiego systemu edukacji
Brawo młodzi!
- 5 7
-
2019-09-20 16:56
Biedne prawaki
Ofiary breitbarta i wiecznego bólu odwłoka
- 2 14
-
2019-09-20 17:31
Biedni nie są...
Wafryce, tam jes bieda
- 3 2
-
2019-09-20 22:03
Wybory idą
Akcja spontaniczna ? :)
- 4 1
-
2019-09-21 14:14
Co złego jest w dbaniu o środowisko?
- 3 2
-
2019-09-20 12:12
Nie wiem czy protestujący zdają sobie sprawę z tego, że w Europie mieszka 740 mln ludzi. (28)
Natomiast w Azji kilka miliardów, a tam nikt w większosci krajów nie rpzejmuje się ekologią. Weźmy na ten przykład Chiny.
Ratowanie środowiska skońcyz się w Europie wyższymi podatkami, a problem globalnie i tak nie zniknie.- 296 54