No i kto będzie winny?
4915 wyświetleń 22 września 2024 (181 opinii)Jak kierowca ma widzieć jadącego zgodnie z przepisami i z pierwszeństwem rowerzystę, skoro ZDiZ nic nie robi i krzaczory wszystko dokładnie zasłaniają?! A potem pretensje do kierowców, że wymuszają pierwszeństwo przy skręcie, jak urzędnicy mają gdzieś swoją robotę.
Więcej na ten temat
Opinie (180) ponad 10 zablokowanych
-
2024-09-22 10:17
Świetne jest to, że zupełnie nie zwolniłeś przejeżdzając przez jezdnię. (2)
- 31 11
-
2024-09-22 11:16
(1)
Świetne jest to, że prawdziwi kierowcy nigdy nie zwalniają przed: skrzyżowaniem, przejściem, przejazdem, leżącym policjantem, zielona strzałką, znakiem stop, czerwonym światłem
- 9 5
-
2024-09-27 07:04
zielona mała strzałka działa jak znak STOP,doucz sie,rowerzystow tez obowiazuje!!
- 0 0
-
2024-09-23 08:08
znak stop dla reowerów na każdym przejeździe (1)
i temat rozwiązany, przejazdy rowerowe to skrajnie niebezpieczne meijsca
- 4 1
-
2024-09-26 08:48
znak stop dla samochodów na każdym przejeździe
i temat rozwiązany, przejazdy rowerowe to skrajnie niebezpieczne miejsca, więc samochody powinny się zatrzymywać.
- 1 0
-
2024-09-25 08:24
Dlaczego
Jak jest ścieżka rowerowa to obcialogaci jadą ulica, bo im chodnik za twardy, a ulica jest na tyle wąska że nie idzie wyprzedzić, kiedy za takie coś zaczną być karani i to nie 50 zł chyba że kierowcy mają zacząć jeździsz chodnikami jak będzie korek na ulicy bo czemu nie
- 0 2
-
2024-09-22 10:11
Aha (12)
No, ale chyba przed przejściem się zwalnia. W czym problem? Ostatnio wysyp tutaj bólu rowerzystów o wszystko. Coś ci powiem. To wy stanowicie zagrożenie. Auta muszą wam ustępować. Pieszych prawie tratujecie. Założycie ciasne kolarki, że krew wam nie dopływa do mózgu i nawet ostatnio były przypadki, gdzie dwóch rowerzystów zderzyło się ze sobą, hit xD
- 122 38
-
2024-09-22 10:13
(4)
To nie jest przejscie. Kierowca skrecajacy w prawo ma obowiazek ustapic wwzystkim. Proste
- 15 12
-
2024-09-25 07:11
Wszystkim znajdujacym sie na przejsciu
A nie komuś kto jest 50m od. A poza tym przepisy bezwzględnie trzeba zmienić żeby nauczyć rowerzystów ustępowania. Widział ktoś rowerzystę ustępującego pieszemu na przejściu dla pieszych przez ścieżkę rowerowa? No wlasnie
- 2 1
-
2024-09-22 12:49
Ale rowerzysta
Jest zlewek kierowcy .
- 1 2
-
2024-09-22 12:00
ustapil bo nikogo nie bylo i jechal dalej. jako pieszy/rowerzysta i kierowac powiem tylko tyle, ze rowerzysci sa najgorsi. powodzenia, jak myslisz ze jakis ci ustapi na przejsciu przy pasie nadmorskim
- 7 4
-
2024-09-22 11:17
Jak nikogo nie bylo to komu? Rowerzysta był kilometr dalej
- 5 4
-
2024-09-23 09:01
Poczekamy czy aż tak ładnie szczekać będziesz jak tobie kierowca tira zajedzie drogę i wy musi pierwszeństwo, ciekawe czy tak samo będziesz sam siebie traktował jako roszczeniowego błazna w blaszanej puszce który jeszcze chciałby mieć pierwszeństwo tam gdzie prawo o tym mówi.
- 3 0
-
2024-09-23 07:40
Za mało
Policja powinna częściej latać rowerzystów a jest za co codziennie widzę to tylko częstsze kontrole i wysokie mandaty mogą ich cokolwiek nauczyć a poza tym wprowadzić obowiązkowe OC Pozdrawiam wieloletni rowerzysta
- 1 2
-
2024-09-22 12:32
Przestań się ośmieszać gościu również
chamskim tekstem o ciasnych klatkach.
Zderzyło się dwóch rowerzystów - jesteś tak dziecinnie naiwny sądząc, że ta grupa użytkowników dróg będzie całkowicie na 100 procent wolna od wzajemnych zdarzeń?
I nie ośmieszaj się liczbą mnogą, czyli oskarżaniem wszystkich rowerzystów tym, że biadolą tu na "raporcie". Tak samo jak wśród kierowców i pieszych piszących tu od nich jest garstka, to tak samo wśród rowerzystów.- 5 7
-
2024-09-22 10:18
Kierowca skręcając w drogę poprzeczną musi wszystkich przepuścić (2)
A jak nie widzi to niech się zatrzyma i upewni że nikt nie jedzie.
- 12 7
-
2024-09-22 11:14
(1)
Najlepiej aby wyszedł z auta i sprawdził czy zza krzaków nie pędzi jakiś rowerzysta. Zasada ograniczonego zaufania i dostosowania prędkości do warunków dotyczy wszystkich uczestników ruchu
- 11 5
-
2024-09-22 11:26
Spróbuj nie sprawdzić czy jedzie rowerzysta z przodu i z tyłu zdając prawo jazdy, to usłyszysz "do zobaczenia za 2 miesiące"
- 6 3
-
2024-09-22 10:16
Gdzie na nagraniu był pieszy?
Chyba masz jakieś urojenia
- 7 3
-
2024-09-22 10:09
Winny będzie kierowca samochodu (44)
- 68 143
-
2024-09-24 23:55
Przekonaj się
Następnym razem wał i wzywaj bagiety znafco
- 0 0
-
2024-09-22 10:43
(9)
Dokładnie, cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo. Warto zachować resztki zdrowego rozsądku 1,5 tony może niestety wygrać z rowerem. Winny będzie kierownik pojazdu ale ranny tylko rowerzysta
- 40 10
-
2024-09-22 13:00
zajrzyj do ustawy PoRD a potem dopiero się wypowiadaj (2)
nie ma to jak szerzyć wymysły od "gozdzikowej" z warzywniaka. Rozpowszechniasz kłamstwa, bo winny będzie kolarz
- 13 9
-
2024-09-22 17:06
(1)
1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
- 8 2
-
2024-09-23 17:53
A policja sprawdzi gzie sa uszkodzenia
Przód- kierowca, bok - rowerzysta
- 4 1
-
2024-09-23 08:56
Cmentarze też są pełne kierowców samochodów którzy mieli pierwszeństwo, kierowca tira ważącego 10 razy tyle zawsze wygra starcie z samochodem.
- 2 0
-
2024-09-22 12:13
Na cmentarzach gościu zdecydowanie leży (1)
więcej kierowców i ich pasażerów aniżeli pieszych i rowerzystów razem wziętych.
- 6 4
-
2024-09-22 13:54
Popatrz inaczej
Dlatego więcej bo i proporcje ilości aut do rowerów są bardzo duże.
- 9 2
-
2024-09-22 12:11
A wypadki auta mają tylko z rowerzystami?
Z innymi samochodami nie?
- 4 3
-
2024-09-22 11:13
(1)
Więzienia są pełne tych co uważają, że 1,5 tony nie można wyhamować, zwłaszcza po nagminnym przekraczaniu prędkości
- 10 20
-
2024-09-22 11:59
bzdura
- 9 2
-
2024-09-22 11:38
Nie będzie ponieważ rowerzysta nadal znajdował się przed przejazdem w momencie gdy auto przekraczało to skrzyżowanie dróg. (5)
Nie ma absolutnie żadnego obowiązku ustąpić rowerzyście który porusza się po ścieżce nie będąc bezpośrednio na przejeździe (skrzyżowaniu). Agresja w kieszeń i poczytajcie przepisy.
- 27 10
-
2024-09-23 13:29
Asd
Ej serio weź przeczytaj przepisy sobie zanim komuś zrobisz krzywdę. Rowerzysta ma pierwszeństwo będąc na przejeździe już, racja, ale nie w przypadku gdy kierowca skręca w drogę poprzeczna.
Kolega kolegi coś ci nagadał i gadasz rąk dalej. Przeczytaj sobie przepisy bo są jasne nawet dla ciebie. Mam nadzieję.- 2 0
-
2024-09-22 17:00
No właśnie troszkę się mylisz. Jeśli jadąc samochodem skręcasz w prawo i przecinasz drogę rowerowa to masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa. Też myślałem, że tak nie jest ale w tym przypadku pierwszeństwo ma rowerzysta znajdujący się nawet przed przejazdem
- 7 1
-
2024-09-22 12:10
Nie pisz gościu bzdur. Zgodnie z przepisami
kierowca skręcający z głównej drogi w boczną ulicę (i na odwrót czyli przy wyjeździe na drogę główną) ma obowiązek udzielić pierwszeństwa przejścia pieszym i przejazdu rowerzystom poruszającym się prosto. Rowerzystom nawet wtedy gdy jeszcze nie są na przejeździe rowerowym
- 10 11
-
2024-09-22 11:57
(1)
Ale to wy jesteście agresywni, klauniarze. No i nie masz racji, wyjaśnili cię w każdym poście
- 5 9
-
2024-09-22 12:01
O tym mówię właśnie, w kieszeń.
Kto czyta nie błądzi, więc poczytaj .
- 7 4
-
2024-09-22 22:51
I tu się mylisz (1)
Według przepisów rower ma pierwszeństwo gdy już się znajduje na przejeździe. Dopóki na niego nie wjedzie nie ma pierwszeństwa. Radzę przestudiować prawo dokładnie a nie pisać głupoty w internecie ;)
- 2 3
-
2024-09-23 09:01
Ładnie się rozśmieszyłeś kolego, radzę jednak przestudiować dokładnie co mówi prawo w szczegółach odnośnie tej konkretnej sytuacji ponieważ tutaj rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym ponieważ to kierowca samochodu zmienia kierunek jazdy. Jeżeli już się powołujesz na jakieś przepisy to lepiej sprawdź je wcześniej
- 3 1
-
2024-09-22 11:36
(8)
Gó**o prawda ! samochód wjechał już na ścieżkę i to on ma pierszeństwo !! a rowerzysta dojeżdżając do skrzyżowania z ulicą powinien zachować szczególną ostrożność !!
- 40 14
-
2024-09-22 12:26
Nie żadna g*wno prawda, tylko to że nie wjeżdża (3)
się na przejścia i przejazdy jak nie ma możliwości kontynuacji jazdy za nimi.
Przy braku widoczności to wpierw sprawdza się czy nie ma nadchodzących pieszych czy nadjeżdżających rowerzystów, jak nie ma to wtedy można wjechać i sprawdzić wyjazd na jezdnię. Mam tu na myśli wyjazdy podobne jak z parkingu przy sklepie Dombi na Łużyckiej w Gdyni.- 6 7
-
2024-09-22 13:04
kolarz żeby miał pierwszeństwo musi być już na "przejezdzie" a nie gdy dopiero się do niego zbliża - tak postanowił sejm w usta (2)
- 15 10
-
2024-09-23 08:58
Nie znasz przepisów ruchu drogowego, stwarzasz niesamowite zagrożenie na drodze swoją ignorancją i głupotą, oddaj prawo jazdy zanim kogoś zabijesz
- 4 0
-
2024-09-22 17:08
Bredzisz.
Ustawa ma wyjatek dla skręcania w drogę poprzeczną .
- 5 1
-
2024-09-22 11:39
Jakiego skrzyżowania (2)
To zjazd, kierowca skręca to musi ustąpić
- 11 15
-
2024-09-22 13:57
Skrzyżowanie z ulicą, ślepą ale zawsze.
- 2 0
-
2024-09-22 13:02
skrzyżowanie DDR i jezdni to nie jest skrzyżowanie ?
- 7 1
-
2024-09-22 12:04
Hahah
Weź się dokształć
- 4 0
-
2024-09-22 11:28
winny będzie rowerzysta (1)
- 24 16
-
2024-09-23 08:57
Oddaj prawo jazdy ponieważ przepisów nie znasz i stwarzasz zagrożenie na drodze
- 3 4
-
2024-09-22 10:18
Na całym swiecie kosza trawniki (1)
Tylko w bastionach tuska są łąki kwietne. W swoich ogródkach wyborcy tuska też koszą i nie robią łąk kwietnych. Hipokryci!!!
- 15 34
-
2024-09-22 17:41
Mało widziałeś świata
- 5 1
-
2024-09-22 15:05
Ja zawsze wysiadam w takiej sytuacji, po ówczesnym zatrzymaniu pojazdu i wołam, czy jest w pobliżu jakiś cyklista, brak (1)
- 4 0
-
2024-09-22 16:04
:)))
- 2 0
-
2024-09-22 11:41
(6)
tak po prawdzie maciek rację ale jak się przyjrzycie to rowerzysta będąc tok orientacyjnie gdzięś 25/30 metrów przed przejazdem już widział samochód mógł trochę zwolnić ,ale kierowca samochodu ni hu hu nie widzi rowerzysty ,rowerzysta miał czas na reakcję i zwolnienie i było by ok.
- 18 3
-
2024-09-22 11:45
Po co miał zwalniać skoro ma pierwszeństwo (4)
- 1 24
-
2024-09-22 12:03
Bo zbliża się do skrzyżowania....? (2)
Szczególną ostrożność, zasada ograniczonego zaufania..... Instynkt samozachowawczy
- 21 0
-
2024-09-22 13:11
w ustawie PoRD nie ma pojęcia "Instynkt samozachowawczy" ani też uprzejmość czy kultura za to są przepisy regulujące sposób poru (1)
mam gdzieś tzw. uprzejmiaczków , bo jak mam pierwszeństwo to jadę a jak mam ustąp to ustępuję i tego się trzymam tzn. przepisów
- 3 8
-
2024-09-22 14:23
Co do kultury to powinny być osobne egzaminy!!
Już widzę jak stosujesz się do przepisów ktorymi teraz i w każdej wygodnej dla ciebie sytuacji się "podpierasz"... Mówisz jak masz pierwszeństwo - OK , ale jest tam również zapis o zbliżaniu się do skrzyżowania i zachowania z tej okazji szczególnej ostrożności , co wiąże się z pewnymi środkami zapobiegawczymi w celu uniknięcia ewentualnej kolizji. Dotyczy to każdego uczestnika ruchu drogowego - kolarzy również.
- 5 0
-
2024-09-22 13:58
Głupie pytanie, żeby przeżyć, sieroto.
- 5 0
-
2024-09-22 12:16
Co ty gościu się ośmieszasz? Masz chorą szyję
że trudno ci obrócić swój łeb przez ramię? Tu przy okazji - jak sprawdza się za kierownicą tak zwane martwe pole? Wyłącznie za pomocą lusterek?
- 1 6
-
2024-09-22 12:56
nieprawda - winny będzie kolarz, bo tak "mówi" ustawa PoRD
- 5 6
-
2024-09-22 12:53
zadnego wymuszenia w tym przypadku nie bylo.
Rowerzysta przed przejazdem przez ulice winien zwolnic. Zachowac ostroznosc. Ale tu widac rowerzysta dzban nie widzi tego ze sam zle sie zachowuje jadac sciezka rowerowa przez .
- 7 5
-
2024-09-22 10:20
Siedz w domu bo będzie cie drogo kosztowała przejażdżka
- 8 12
-
2024-09-24 23:54
Też jestem rowerzystą...
I wstyd mi za ciebie. Wrzucanie takiego filmiku to chyba chęć pogłębiania nienawiści kierowców do rowerzystów, nic dziwnego. Nie miałeś pierwszeństwa bo zbliżałeś się do przejazdu, a samochód już tam był. To że ty jechałeś szybko a on wolno - też twoja wina. Trzeba było walić, przykro byś się rozczarował. Poćwicz przepisy, zrób prawko, wytrzyj gluty o sukienkę mamy i oddaj jej telefon, bo to nie zabawka, rower najlepiej też. Wstydź się autorze tego wpisu.
- 0 3
-
2024-09-22 10:15
Winny rowerzysta (4)
Winny będzie rowerzysta, samochód już był na skrzyżowaniu
- 69 16
-
2024-09-22 11:16
(3)
du*a. Skreca w prawo i ma obowiazek wszystkim ustapic
- 8 7
-
2024-09-23 14:16
(1)
ahh chciałbym czasami zobaczyć takich rowerzystów którzy ustępują gdy to ścieżka przecina jezdnię
- 0 2
-
2024-09-24 17:48
noo albo jak jest przejscie dla pieszych na sciezce
- 0 0
-
2024-09-22 12:00
ustapił i wjechal juz na skrzyzowanie.
- 7 3
-
2024-09-24 07:49
Czytajcie przepisy ruchu drogowego
Drodzy rowerzyści widzę że nie czytacie przepisów ZRD. Rowerzysta ma pierwszeństwo kiedy JEST na przejeździe dla rowerów a nie przed. Wam się wydaje drodzy niektórzy rowerzyści że Wam wszystko wolne. A tak nie jest. Używajcie szarych komórek. Nie zachowując się jak święte krowy.
- 1 3
-
2024-09-22 10:36
Ale wysyp gamoni-ignorantów w blachosmrodach (17)
Ile fikołków jeszcze zrobicie, aby obarczyć winą rowerzystę, jadącego prawidłowo? Zaraz sobie kręgosłup złamiecie od tej gimnastyki. Kierowca ma psi obowiązek ustąpić pierwszeństwa - DDR ma charakter ciągły, więc kierowczyk winien stać tym swoim gruzem przed DDR, a nie stać d**ą na środku i w ten sposób wymuszać pierwszeństwo. Krzaki oczywiście do przycinki, ale tym bardziej w takim wypadku nie wpierniczasz się na ślepo na skrzyżowanie, jeśli nie masz pewności, że je od razu opuścisz. Skrajna nieodpowiedzialność ze strony chama w blachosmrodzie. A wy, którzy go bronicie - do leczenia i na kurs marsz!
- 13 48
-
2024-09-23 19:49
Hahahahha (1)
A Pan był na kursie bo nie sądzę po tym co Pan pisze roweżyści mają tylko wtedy pierwszeństwo jak dojeżdżają lub się znajdują na przejściu dla pieszych to wręcz przeciwnie to roweżyści bez znajomości przepisów ruchu drogowego to św.krówki ostatnio widziałam jak jeden z waszych autystycznego plemienia blokował ruch jadąc na środku ulicy poto żeby na przejściu dla pierwszych wjechać na chwilę na chodnik aby ponownie wjechać na środek ulicy na następnym pejściu czy to jest inteligentne nie sądzę więc jestem za abyście też przechodzili obowiązkowe testy i uprawnienia do prowadzenia roweru czy chulajnogi
- 0 4
-
2024-09-23 22:19
Ty nawet zasad ortografii nie znasz, a co dopiero mówić o ruchu drogowym :))))
Jesteś tak ograniczona, czy tylko udajesz?- 3 0
-
2024-09-22 11:59
Mamy prawo jazdy wiec znamy przepisy Ty widocznie nie zdałeś i masz rower (3)
- 6 5
-
2024-09-22 12:06
(2)
No to kto miał w tej sytuacji pierwszeństwo, "znawco"? :)))
- 4 1
-
2024-09-23 19:54
Wtej sytuacji (1)
W tej sytuacji pierwszeństwo ma samochód, ponieważ rowerzysta jest dojeżdżającym, a rowerzysta musi ustąpić pierwszeństwa. Najpierw pieszy, potem samochód, a na końcu rowerzysta. Trochę znajomości przepisów, a korona z głowy nie spadnie.
- 0 4
-
2024-09-23 22:18
"Najpierw pieszy, potem samochód, a na końcu rowerzysta" nie wiem skąd takie absurdy bierzesz, ale ogarnij się kobieto, bo twa ignorancja byłaby śmieszna, gdyby nie to, że może doprowadzić do tragedii na drodze.
Polecam lekturę Art 27 1a PoRD:
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuści"
I co teraz powiesz? Jakaś refleksja, czy dalej będziesz brnąć w swoje głupoty?- 3 0
-
2024-09-23 07:52
Ignorant (1)
Ignorant i niedouk rowerowy , najpierw pomyśl a później pisz
- 1 4
-
2024-09-23 15:43
Sprawdź sobie w przepisach blachosmrodziarzu kto ma pierwszeństwo, a dopiero potem zabierz głos.
- 2 0
-
2024-09-23 06:02
Nie masz racji (1)
- 0 2
-
2024-09-23 15:42
Właśnie że ma, a ty się ośmieszasz.
- 2 0
-
2024-09-22 10:54
(4)
Jesteś głupi, jak stołowa noga.
- 7 9
-
2024-09-22 11:18
(2)
Twa siła argumentów poraża, PoRD się kłania i Tworki stoją przed Tobą otworem!
- 6 3
-
2024-09-22 11:57
Przeczytaj swój 1 komentarz (1)
- 0 4
-
2024-09-22 15:01
Ty wpierw przeczytaj cokolwiek odnośnie przepisów ruchu drogowego
- 3 0
-
2024-09-22 11:38
Idź być dzbanem i dyletantem gdzie indziej :)
- 4 0
-
2024-09-22 11:57
Napisz jeszcze raz na temat i ze zrozumieniem (1)
- 0 3
-
2024-09-22 12:07
Czego nie rozumiesz? Zdania wielokrotnie złożone ciebie przerastają, troglodyto?
- 2 2
-
2024-09-23 19:39
Hmmmm
Ale względem przepisów roweżysta nie ma pierwszeństwa poruszająć się po drodze dla rowerów tylko jeżeli dojeżdża jest zobowiązany zmniejszyć prędkość 200m przed przejściem i dopiero 200m przed przejściem samochód jest zobowiązany go puścić no ale krzaczory do przycięcia obowiązkowo
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.