Pierwszy w Polsce Abarth 124 Spider trafił do Gdyni
8715 wyświetleń 8 lutego 2017 (147 opinii)W środę, 8 lutego, w salonie Auto-Mobil w Wejherowie odbyło się uroczyste wręczenie kluczyków do najnowszego wcielenia Abartha 124 Spider. To pierwszy egzemplarz włoskiego roadstera, który trafił do naszego kraju. Szczęśliwym właścicielem został pasjonat motoryzacji z Gdyni - Jerzy Reczek.
Więcej na ten temat
Opinie (147) 5 zablokowanych
-
2017-02-08 15:09
strasznie drogi... (16)
- 39 8
-
2017-02-08 15:14
taki plastik (1)
taki plastik nigdy nie będzie klasykiem....
- 21 7
-
2017-02-08 22:52
Passata by se kupił. A nie jakieś fiaty. Jak fiat to tylko multipla, żeby złodziei odstraszała.
- 24 0
-
2017-02-08 15:32
no.. 1.4 szacun (9)
moj mlynek do kawy ma wiecej
- 30 7
-
2017-02-08 21:41
Masz spalinowy młynek do kawy?
- 15 1
-
2017-02-09 07:32
Tak, tak, pewnie masz 2.0 i 140-150 koni tylko. (7)
Zobacz ile Fiat wyciągnął z silnika o pojemności 1.4 litra. To są wyżyny inżynierii, a nie 140-150 koni z silnika o poj. 2 litrów, to raczej szara polska codzienność na ulicach.
- 3 6
-
2017-02-09 07:48
170 i to jest niby takie wielkie osiagniecie? to juz mazda rx8 miala 192-231 z 1.3 i to faktycznie robilo wrazenie a to,to jedynie drogi fiat ale dalej fiat czyli dziadostwo.
- 1 4
-
2017-02-09 08:34
Zadne osiagniecie 170KM (3)
z turbo. Honada S2000 z 2.0 bez turbo wyciagala 240 KM
- 7 0
-
2017-02-09 10:25
to też nie było aż takie osiągnięcie
dawno temu BMW E30 w wersji do BTCC wyciągało z 2 litrów 320 koni i to bez turbo. Spójrz sobie też na dowolny motocykl. Z 1,3, 200 koni potrafią wyciągnąć. Wyżyną inżynierii to jest dopiero Formuła 1 i silniki kręcące się niegdyśdo 19000 obr/min
- 4 0
-
2017-02-09 12:38
(1)
240km w hondzie to masz w katalogu kolego.Poczytaj ile s2000 ma tej mocy naprawdę, z tego co pamiętam około 210koni.
- 0 0
-
2017-02-09 12:55
tak, po 15 latach
- 0 0
-
2017-02-09 13:16
(1)
Wyżyny inżynierii? Wyżyny inżynierii to może być silnik 2.0 od amg, który z 2 litrów na 381 km, co upraszczając w przeliczeniu na 1.4 dawałoby 266 km - to są wyżyny współczesnej inżynierii, a nie 170 km z 1.4;
to już Fabia RS produkowana w latach 2010-2014 z 1.4 miała 180 KM i kosztowała najwyżej połowę tego, co ten Fiat.- 0 0
-
2017-02-09 20:03
bo brali nadwozie ze zwykłej fabii
tutaj masz samochód specjalnie wyprodukowany po to by był Mazdą czy tam Fiatem 124, produkowany w dużo mniejszej liczbie egzemplarzy niż Fabiszon co musi się odbić na cenie. No i sama otwarta konstrukcja jest droższa
- 0 0
-
2017-02-08 22:38
strasznie
Staro wygląda.
- 1 7
-
2017-02-08 22:55
widziałem podobny przy remizie
w sobotę była dyskoteka
- 6 1
-
2017-02-09 00:14
Kocham to auto i chyba się zsikałem w dzinsy. 1.4 ... niech będzie, to się nie będę musiał martwić o lachonka.
- 1 2
-
2017-02-09 01:17
no wlasnie
nie dosc ze drogi to jeszcze brzydki, wyglada jak skrzyzowanie muchy z mydelniczka, nie rozumiem jak cos takiego moze sie podobac?
- 2 7
-
2017-02-08 15:10
) (7)
Bez sęsu...cabrio w nasz klimat?10 miesięcy w garażu będzie stał ale kto zabroni bogatemu...do tego nasze dziurawe drogi,szkoda jeździć bo można coś uszkodzić.
- 13 86
-
2017-02-08 15:27
a co masz do klimatu?
Kabrioletem mozna jezdzic od 16-17 do 28 stopni, powyzej to juz katorga ... Widac, ze nigdy nie jezdziles samochodem bez dachu
- 17 3
-
2017-02-08 15:58
ktoś kogo stać na taki samochód
stać pewnie na inny, którym jeździ na co dzień.
- 21 0
-
2017-02-08 17:06
sęs, nonono.
- 15 0
-
2017-02-08 19:43
jak widać
debil może żyć bez słownika...
- 8 2
-
2017-02-09 01:08
nasze dziurawe drogi??? (1)
drogi są coraz lepsze, może wyjdź czasem z domu bo utkwiłeś w latach 90-tych :D
- 6 5
-
2017-02-09 07:33
Co ty od trolla internetowego oczekujesz, który na wszsytkim się zna i wszystko widział.
- 4 0
-
2017-02-09 12:06
Jako właściciel rodstera mogę powiedzieć że się mylisz
Samochód zimuje tylko 3 miesiące: grudzień, styczeń, luty.
W tym czasie używam drugiego samochodu, który kosztował tyle co komplet opon zimowych- 0 0
-
2017-02-08 15:17
(15)
Bardzo mi się podoba, ale jak już miałbym wybierać to wolałbym MX-5.
- 46 11
-
2017-02-08 15:50
1.5 w skyactiv (14)
Może faktycznie będzie bezpieczniejsze niż wyzylowane 1.4?
Nie wiem, nie stoję przed wyborem zakupu żadnego z w/w pojazdow- 6 0
-
2017-02-08 15:56
(1)
Wolałbym ten 2.0, jeżeli chodzi o Mazdę :)
Mazda tańsza jest, mniej krzykliwa i moim zdaniem ładniejsza :)
Zastanawiam się nad tym autem.- 12 3
-
2017-02-09 00:09
A ja Syrenkę 102 :-)
- 3 0
-
2017-02-09 00:07
ja jednak wolałbym 1.4 turbo (11)
zupełnie inna charakterystyka, a za rok dwa jak ci będzie mało to podkręcisz do 200km, a takie 2.0 wcale nie jedzie z dołu, trzeba cisnąć po obrotach no i nie da się podkręcić.
- 2 6
-
2017-02-09 00:31
Wolny ssak lepszy :) (7)
Chyba kolego zapomniałeś ze turbo ma ograniczoną możliwość podkrecenia a wolnossacy silnik Mazdy możesz wyposażyć w turbine i kręcić dopiero wtedy. Zawsze z większej pojemności uzyskasz większą moc i mniej awaryjne użytkowanie.
- 10 1
-
2017-02-09 09:22
(5)
A mnie zastanawia ten podział: "wolnossący" i z "turbo" - może się czepiam ale jakoś te słowa nie są do siebie podobne :). Silniki z turbiną nie są przecież szybko ssące - więc o co chodzi? Kto wymyślił tą idiotyczną klasyfikację silnika - "wolnossący"? Przecież to jest jest silnik bez turbodoładowania a drugi posiada owo urządzenie. Proszę o komentarz kogoś kto ma na to "sęsowne" (nawiązanie do miszcza ortografi powyżej - wyjaśnienie.
- 0 0
-
2017-02-09 09:40
(2)
Nie ma silnikow z turbina w samochodach. Naucz sie glupcze.
- 0 2
-
2017-02-09 10:16
(1)
turbosprężarka brzmi ci lepiej wykształcony w nazewnictwie części samochodowych ciuru? Napisz coś mądrego.
Jak tu grzecznie pisać jak zawsze znajdzie się cep wyłącznie od krytyki.- 2 0
-
2017-02-09 20:06
bo to spec od nomenklatury
w swej dziedzinie najlepszy, świetny materiał na urzędnika. Merytorycznie z nim nie pogadasz
- 1 0
-
2017-02-09 09:45
W angielskim jest jeszcze "sęsowniej" :) "naturally aspirated" :)
- 1 0
-
2017-02-09 10:30
wolnossący to taki w którym przepływ powietrza na dolocie jest wolny od doładowania
- 3 0
-
2017-02-09 10:28
200 koni z obu wyciągniesz tyle że przy silniku Mazdy będzie to droższe bo ona tego turbo jeszcze nie ma
choć sam i tak wolałbym wersję 2.0 od Mazdy. Taka moc w zupełności wystarczy w tak małym samochodziku, a charakterystyka silnika wolnossącego wg mnie bardziej pasuje do auta o aspiracjach przecinaka
- 2 0
-
2017-02-09 04:26
Andrzeju...jestes w totalnym bledzie!!! (2)
Mazdy atmosferyczne silniki 2.0 jak najbardziej mozna uturbic i ten abarth z 1.4 silniczkiem wacha tylko spaliny po Mazdzie!!!
Jest takich kilka w Polsce.Niektore z nich maja powyzej 250 koni...i 300nm.
Druga sprawa silniki Mazdy sa 2 litrowe i smialo wytrzymuja przebiegi powyzej 200tkm ,znam ludzi ktorzy czynnie emixami lataja na torach Kielce i Poznan.A na codzien tymi samochodami dojezdzaja tez do pracy na studia itd.Dodatkowo silnikow Mazdy nie trzeba uturbiac ,wystarczy zmiana oprogramowania (sa takie warsztaty w Polsce) i smialo podciagnac o kilka kucy i zmienic reakcje na gaz.
Reasumujac-Na pewno inzynierowie z Hiroszimy tchna ducha sportu w tego fiata i ludzie nie beda zawiedzeni .
Pozyjemy zobaczymy ile wytrzyma taki 1.4 ....
.........Wlasciciel Miaty 220 ps -250nm-Turbo Garret..........- 9 1
-
2017-02-09 04:49
(1)
Racja.Tylko mazda wprowadziła jakiś czas temu silniki z wysokim stopniem sprezania. Czy to jest taki?Wiem że można odprężać do turbo ale w wolnossaku dało by się więcej uzyskać dzięki temu.
- 5 0
-
2017-02-09 10:34
szczerze to wolałbym po stokroć zmienić charakterystykę rozrządu
żeby tę dużo większą moc uzyskiwała przy większych obrotach i chodziła jak wiertarka niż dawać tam turbo
- 2 0
-
2017-02-08 15:18
(1)
Fajne autko.
- 24 8
-
2017-02-08 22:48
W sam raz na Gdyńskie dziury i studzienki
Przez Morską jak poleci slalomem pomiędzy studzienkami - ho ho
Potem wpadnie zlansować się na 10 Lutego po bruku i mu koła odpadną- 4 4
-
2017-02-08 15:20
a ja myslalem (3)
ze to syrenka
- 19 5
-
2017-02-09 00:16
Też. Serio.
- 0 0
-
2017-02-09 07:49
przynajmniej nie ukradną, bo nie będzie nikt wystawiał na adrogo bo dla kogo
w największej dziupli świata- 0 0
-
2017-02-09 14:37
a ja myślałem, że to Grzegorz Rasiak
- 0 0
-
2017-02-08 15:22
wole mx5 (14)
niestety.
niech służy, gratuluję zakupu ale niestety to dalej Fiat- 28 43
-
2017-02-08 17:20
(1)
tez uzywam ze pasek b5 powinni byli produkowac w cabrio... no i nie jest na f
- 4 3
-
2017-02-09 00:16
Używaj, używaj kotek.
- 4 0
-
2017-02-09 02:19
Mazda MX 5 -220 PS I 250 NM doladowanie 0.6 bara (3)
Turbo Garret 6 sec do setki.....
i tyle w temacie- 3 1
-
2017-02-09 09:05
(2)
Który Garret?
- 1 0
-
2017-02-09 10:08
2560 (1)
.....
- 1 0
-
2017-02-09 10:14
Dobrany idealnie do silnika :)
- 1 0
-
2017-02-09 06:20
Fiat z Japonii, Jeep Renegade z Włoch, helikoptery Apache ze Świdnika, Misiewicz z apteki... Dziwny jest ten świat
- 13 0
-
2017-02-09 07:51
No wiesz, patrz na siłę marki Fiat gloablnie, a nie przez pryzmat Polski. (3)
W Polsce Fiat jest uznawany za "zwykłą" markę, pewnie to pokłosie malucha z PRL-u. Coś co może mieć każdy i jest powszechne. Zaś na świecie Fiat ma ugruntowaną, wysoką pozycję, tam nie usłyszysz tekstów w stylu "niestety to dalej Fiat", bo wszyscy doceniają historię i tradycję tej marki, jej dokonania. To, że była jednym z pionierów motoryzacji na świecie od początku XX wieku. Że w skład grupy Fiata wchodzą lub wchodziły takie marki jak Ferrari, Alfa Romeo. Z całym szacunkiem dla Mazdy, ale ta marka rozwinęła się globalnie dopiero w latach 70/80 XX wieku, mimo że istniała od 1920 roku.
No, ale przecież zawsze można napisać, że to "niestety tylko Fiat".- 4 0
-
2017-02-09 08:07
(1)
Ja tam lubię Fiaty ;) Zwłaszcza za Coupe, którego miałem, sypał się niesamowicie, ale dzięki tanim częściom i prostocie konstrukcji nauczyłem się sam dużo o mechanice :)
Zresztą nie wszystkie Fiaty to nudne wozidełka, niektóre jak np. Coupe, czy Barchetta mają "pazur" :)- 3 0
-
2017-02-09 10:02
To jest dalej fiu...fiat:)
Czy ma pazur czy nie to dalej marna jakosc.
Seicento sporting tez ma kopa a gnije,alfa ma kopa,jest piekna ale peka w silniku i na podwoziu:)- 0 3
-
2017-02-09 13:02
akurat opinię na świecie to ma taką jak w Polsce
w USA to w ogóle egzotyczny samochód, ale jakbyś zapytał amerykanina z czym mu się kojarzy ta marka to odpowie że z małymi samochodami. Absolutnie nie zaprzeczam wspaniałej historii i sam również lubię Fiaty, ale nie przesadzajmy z opinią. Większość ludzi nie zastanawia się co było 50 lat temu, poza tym, to było ... 50 lat temu. Historia. Od kilkudziesięciu lat fiat wytwarza w zasadzie samochody małolitrażowe
- 1 0
-
2017-02-09 09:32
(1)
Tylko jest jedna ale... ten fiacik i mazda to to samo auto z tym samym silnikiem, tą samą płytą podłogową, przemodelowali lampy, zderzaki, nalepili znaczek fiata i ch*j tyle...
- 0 2
-
2017-02-09 13:11
wszystko ma to samo oprócz silnika
Mazda oferuje swoje jednostki 1.5 i 2.0 z bezpośrednim wtryskiem, natomiast Fiat 1.4 turbo znany z innych jego modeli. Skrzynie biegów tak samo
- 1 0
-
2017-02-12 22:27
silnik Fiata ale feszta mazda mx5
- 0 0
-
2017-02-08 15:28
jak za grubo ponad 200k to d*py nie urywa... wygląda jak mazda z daleka. (3)
- 29 8
-
2017-02-08 16:00
Bo to praktycznie jest Mazda. W dodatku 124 schodzą z tej samej linii montażowej, co MX-5.
- 8 1
-
2017-02-08 16:06
to nie kupuj
- 1 1
-
2017-02-11 08:53
Lysy
- 0 0
-
2017-02-08 15:33
(1)
a pod spodem Mazda :D
- 24 3
-
2017-02-09 01:21
nie tylko pod spodem. Całe wnętrze to MX5 bez żadnych zmian. Dziwne, że pan właściciel będą fanem motoryzacji kupuje takie tylko trochę przeprojektowane konstrukcje z inna nalepką producenta. Z drugiej strony... co kto lubi.
- 2 0
-
2017-02-08 15:40
(9)
Lipa z tym silnikiem 1.4... Szkoda
- 22 13
-
2017-02-08 15:42
niesamowite ... (1)
kiedys wnukom bedziesz te historie opowiadal ....
- 3 8
-
2017-02-09 23:15
Wnuki nie będą wiedziały że było coś takiego jak mały silnik z turbo bo:
Za pare lat te auta będą na złomie.
Jak wnuki będą kupowały auta to nie będzie w nich silników spalinowych.- 0 0
-
2017-02-08 15:59
To autko ma pewnie śmieszną masę (4)
tym bardziej, że silniczek właśnie 1.4. 170 KM powinno wystarczyć w zupełności.
- 5 0
-
2017-02-08 16:01
(3)
Ale 170 KM przy takim agregatorku to trochę za dużo. Ciekawe jak z awaryjnością i ile km wytrzyma.
- 2 4
-
2017-02-08 16:48
popytaj właścicieli (2)
alf giuliett i jeepów renegade...raczej się nie skarżą, nawet po kilku latach. poza tym w takim samochodzie jak 124 przebiegi raczej nie przekraczają 100k w ciągu całego ich żywota...
- 4 0
-
2017-02-08 17:23
(1)
piszesz do łbów czerpiacych wiedze o motoryzacji poprzez obcowanie z tatowym b5, jakby temu fiatowi dali na znaczku widły, wlozyli 1.9tdi i licznik przekrecili na 198 000 byloby git
- 16 3
-
2017-02-09 23:18
Pogadaj z mechanikami o takich samochodach.
Nimi sie nie jedzie do warsztatu tylko na złom no chyba że na swap. Tylko że swap na co?
- 0 0
-
2017-02-09 07:56
No ekspert od 2.0 w tedeiku z VW się odezwał.
99% Polaków jak zobaczy napis 1.4 na aucie to myśli, że takie auto to 75 KM ma, a ich Passtuch B5 w tedeiku zostawia takie auta z tyłu.
- 2 0
-
2017-02-09 20:18
ta Mazda z silnikiem 2.0 na torze miała czasy jak Mini John Cooper Works
w jakiejś tam wersji GP czy GT, nie znam sie na nich ale miał 230 koni, usportowione zawieszenie i obniżoną masę w stosunku do zwykłego Mini JCW. Biorąc pod uwagę to że Mini na prostych był szybszy to Mazda musiała sporo nadrabiać w zakrętach. Więc już to świadczy o tym jak to auto musi się świetnie prowadzić. Ten silnik w zupełności wystarczy, ewentualnie mistrzowie prostej mogą pokusić się o podniesienie mocy. To samo z Subaru BRZ/Toyota GT86, na torze te same wrażenia, te same osiągi i odczucia. 2 najfajniejsze auta w epoce aut nieanalogowych, no chyba że kogoś stać na Lotusa
- 1 0
-
2017-02-08 15:44
Jeśli odbierał dzisiaj (2)
To jednak tej soli trochę zobaczył...
- 27 2
-
2017-02-08 22:13
spoko,chował fiacika do siatki i poszedł na kolejke w Nanicach
- 10 0
-
2017-02-09 20:14
Niekoniecznie . Moze pijechal na lawecie pod plandeką .. ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.