Tak powstaje Olivia Star - najwyższy biurowiec Trójmiasta
12625 wyświetleń 13 września 2016 (439 opinii)Olivia Star będzie najwyższym budynkiem biurowym w Trójmieście. Budowa 156-metrowego drapacza chmur zakończy się w przyszłym roku.
Więcej na ten temat
Opinie (439) 8 zablokowanych
-
2016-09-13 06:02
W Gdańsku nie w Trójmieście. W Gdyni nikt w nic nie inwestuje. (59)
Brawo Gdańsk!!!
- 337 120
-
2016-09-13 06:16
(16)
Myślałem,że Hory Ała ma już pracę ;-) a wy dalej swoje...
- 18 34
-
2016-09-13 08:44
kiedy nastapi opamietanie? (14)
Czy kto mysli o parkingach? Przeciez pracujacy tam korpo szczurki parkuja juz nawet 5 kilometrow od tego syfu!
- 31 17
-
2016-09-13 08:49
kasa i pazernosc? (6)
Inwestorzy odlecieli. Fundusze zagraniczne juz kupily calosc inwestycji? I tak w bialych rekawiczkach obcy kapital wchodzi w posiadanie nieruchomosci w Gdansku.
- 5 26
-
2016-09-13 09:33
Nie obcy kapitał, tylko ten który ma kasę (5)
Tak jest na całym świecie. Nie tylko u nas chińczycy, amerykanie kupują nieruchomości. Kto ma kasę, ten inwestuje. A kto Tobie zabrania zainwestować w takie fundusze? Uważasz, że lepiej jakby wszystko dookoła się sypało zamiast budowało, nawet za obce pieniądze?
Zresztą nie tylko zagraniczne fundusze inwestują w takie przedsięwzięcia, bo zdaje się, że w centrum handlowym Manhattan ma udziały Michalczewski.
Masz kasę, to inwestujesz, nie masz kasy - to siedź cicho i nie wypisuj głupot.- 29 6
-
2016-09-13 09:58
Michalczewski dawno sprzedał udzialy (3)
A pisząc o funduszach zastanawiające jest ze brakuje w nich polskiego kapitału. Współczesny kolonializm w białych kolnierzykach. Obudzimy się znów w Zaborach?
- 11 18
-
2016-09-13 14:54
dokładnie! kiedyś tego nie było i ludzie żyli ! (1)
komu to przeszkadzało ? -wiadomo! chcą z nas zrobić niewolnikuw. Muj dziadek miał nawet chlewik na słowackiego to pobudowali teraz autostrady ! ja się pytam kto się tym naje ? Kury były, kaczki były nawet świniaki były i ludziom się dobrze rzyło!
- 7 9
-
2016-09-13 16:55
kiepska prowokacja na poziomie 6 klasy
- 13 2
-
2016-09-14 20:15
To jest skutek polityki po 1989 roku
Transferując zyski zagranicę sami nie akumulujemy kapitału. Zobacz choćby GPEC - co roku 50mln zł odpływa do Lipska. A potem ich całujemy po rękach jak łaskawie tu zainwestują parę groszy.
Debilna polityka.- 2 1
-
2016-09-14 20:12
A czy to jest jedyna alternatywa?
30 lat po wojnie kraj był odbudowany, powstało tysiące nowych fabryk, szkół itp. Wybudowano stocznie, porty, niektóre miasta od zera!
A obcy kapitał wybudował tylko Pałac Kultury :))))
Jestem ostatni który by chwalił komunę ale skoro wtedy można było ...
Teraz jesteśmy prawie 30 lat po obaleniu komuny a ty używasz argumentów jakby był rok 1989.- 2 0
-
2016-09-13 08:50
(3)
parkingi są, tylko że podziemne.
- 9 10
-
2016-09-13 09:07
przy Castoramie parkuja! (1)
- 13 4
-
2016-09-17 11:53
tam to raczej alchemicy parkują bo maja jeszcze mniej miejsc parkingowych
- 1 0
-
2016-09-13 12:05
tak....
A na nie stac tylko prezesow. Reszta parkuje gdzie sie da
- 7 3
-
2016-09-13 09:14
Ja zaczalem parkowac na Stogach i stamtad szybciutko tramwajem, autobusem i taxi (1)
i po 2h 40 minutach jestem juz w pracy. Trzeba wiedziec jak sie ustawic !
- 42 3
-
2016-09-13 11:32
najszybszy
Transport ma mleko, bo się zsiada...
- 17 1
-
2016-09-13 10:29
Liczy się kolejne mieszkanko z mega upustem.
- 8 8
-
2016-09-13 10:53
a pozniej sie okaze ze urzednicy z PO sa w cos zamieszani jak w Warszawie...
- 2 9
-
2016-09-13 06:17
W bolkowie jak już (2)
też nie lubię nazwy trójmiasto,jest dwójmiasto czyli Sopot i bolkowo.
- 19 66
-
2016-09-13 08:28
No po prostu idiot..., najlepiej wyprowadż sie, bo po co masz sie tak męczyć. (1)
- 30 9
-
2016-09-14 20:20
niech się bolek wyprowadzi
Niemcom się nie udało wypieprzyć stąd moich przodków więc ja przed Bolkiem nie ucieknę.
- 2 3
-
2016-09-13 07:06
nie wiem dlaczego religią tego portalu jest słowo "Trojmiasto" (12)
Rozumiem, tytuł portalu zobowiązuje, ale na miłość... nie wszystko co dzieje się w Gdańsku lub Gdyni musi na siłę być opisywane jako Trójmiasto! I o więcej: trójmiasto wbrew nazwie i temu jak kurczowo trzymają się jej redaktorzy tego portalu, to nie tylko 3 miasta (dwa duże na G.+Sopot na doczepkę), a np. Rumie albo Pruszcz traktuje się jakby nie istniały. A istnieją.
- 30 33
-
2016-09-13 07:28
właśnie Trójmiasto to Gdańsk, Sopot i Gdynia (3)
a nie okoliczne wiochy : ) sorry, ale przestańcie sobie leczyć kompleksy mówiąc, że Rumia / Reda / Pruszcz to Trójmiasto! W Trójmieście, panie, płaci się 7 tysi za metr w wieżowcu na blokowisku! NO!
- 43 9
-
2016-09-13 08:23
zależy gdzie to blokowisko (1)
miedzy Jelitkowem a Szadółkami jest różnica
- 19 1
-
2016-09-13 09:28
Różnica wręcz wyczuwalna....
- 25 0
-
2016-09-13 10:29
Panie redaktorze... trochę klasy
- 6 1
-
2016-09-13 08:52
Małe trójmiasto (1)
to Rumia, Reda i Wejherowo. Z Pruszczem róbcie sobie co chcecie, najlepiej włączyć do Gdańska jako dzielnicę i będzie po krzyku
- 21 4
-
2016-09-13 09:20
Trójwieś
- 10 6
-
2016-09-13 10:19
(5)
Metropolia Sopot zgodnie z przepisami prawa nie powinna być miastem, a na pewno nie powinna mieć prezydenta, tylko co najwyżej burmistrza.
- 8 3
-
2016-09-13 10:21
(4)
Podasz podstawę prawną tych "rewelacji"?
- 2 5
-
2016-09-13 10:57
Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, Rozdział 9 art. 91 (3)
"Prawa powiatu przysługują miastom, które w dniu 31 grudnia 1998 r. liczyły więcej niż 100 000 mieszkańców, a także miastom, które z tym dniem przestały być siedzibami wojewodów, chyba że na wniosek właściwej rady miejskiej odstąpiono od nadania miastu praw powiatu, oraz tym, którym nadano status miasta na prawach powiatu, przy dokonywaniu pierwszego podziału administracyjnego kraju na powiaty." - Sopot ani nie był stolicą starego województwa, ani nie liczy więcej niż 100 tys. mieszkańców, tytuł miasta na prawach powiatu otrzymał w drodze wyjątku, tylko i wyłącznie dlatego, że jedynymi jego sąsiadami są Gdańsk i Gdynia, czyli nie miałby z kim tworzyć normalnego powiatu. To nie są żadne rewelacje, tylko wiedza powszechna
- 15 1
-
2016-09-13 12:00
(2)
Po pierwsze DARO pisał, że Sopot w ogóle nie powinien być miastem.
Po drugie jak już przytaczasz jakiś art. z ustawy, to warto byłoby go przeczytać ze zrozumieniem. Ostatnia część tego zapisu:
"oraz tym, którym nadano status miasta na prawach powiatu, przy dokonywaniu pierwszego podziału administracyjnego kraju na powiaty."
Otóż powiaty jako jednostka podziału administracyjnego zostały stworzone zaraz po wojnie (wcześniej też były, ale to inna historia) i funkcjonowały do 1975 r., kiedy dokonano reformy administracyjnej i podzielono kraj na 49 małych województw oraz zniesiono powiaty. Zostały one przywrócone reformą z 1999 r. Jako że Sopot był powiatem w latach 1947-1975, to jak najbardziej jego status powiatu grodzkiego jest zgodny z prawem i zapisami cytowanej ustawy. Jest więcej miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców i będących miastami na prawach powiatu.- 5 2
-
2016-09-13 13:01
owszem - są to byłe stolice województw (1)
Sopot nie dostał miasta powiatowego za zasługi, tylko psim swędem, właśnie dlatego, że nie było możliwości złączenia go z innymi gminami.
- 4 2
-
2016-09-13 13:18
Nie tylko byłe stolice województw, np. Świnoujście nie było nigdy stolicą województwa.
Jeszcze raz, bo najwyraźniej nie rozumiesz jednego prostego zapisu w ustawie, którą cytujesz.
Aby w myśl reformy z 1 stycznia 1999 r. miasto mogło być na prawach powiatu musiało spełnić przynajmniej jeden z trzech warunków (ogarniasz jeszcze?):
a) w dniu 31 grudnia 1998 r. liczyć przynajmniej 100 tys. mieszkańców
lub
b) w dniu 31 grudnia 1998 r. przestały być siedzibami województw
lub
c) w czasie obowiązywania pierwszego powojennego podziału administracyjnego były powiatami.
Sopot spełnia trzeci z tych warunków (był powiatem w latach 1947-1975), więc jakim psim swędem? Psim swędem to takie Żory są powiatem, bo nie spełniają żadnego z tych warunków.
A co do możliwości przyłączenia, to przecież jak najbardziej mógłby być częścią powiatu Gdańsk lub Gdynia, nigdzie nie jest powiedziane, że dwa miasta nie mogą tworzyć jednego powiatu, więc skończ już bajki opowiadać.- 6 3
-
2016-09-13 07:38
Ale masz kompleksy i nawet sobie z tego sprawy nie zdajesz. (4)
Siedź w tym swoim Gdańsku i ciesz się, że ci kolejny biurowiec widok z okna zasłoni. No już, skacz jak KODer. Hop hop hop!
- 17 44
-
2016-09-13 07:45
Widać jak ci mózg smród z portu wywiał śledziku :) (2)
Jak gdynie która ma 40% dróg gruntowych można nazywać miastem buahahahahah
- 24 13
-
2016-09-13 08:54
(1)
Dzięki tym drogom gruntowym nie zalewa nas kiedy spadnie trochę więcej deszczu.
- 8 20
-
2016-09-13 13:14
Bo u was nawet nie ma co zalewać
- 10 5
-
2016-09-13 08:15
Przeciez to naczelny troll, zapewne na etacie w trojmiasto.pl. Widocznie ktos ma w tym interes zeby stosunki miedzy gdanskiem a gdynia nie byly dobre. A ty tu wyjezdzasz z kompleksami, pomimo ze to pisal ktos z gdyni (IP).
- 6 6
-
2016-09-13 08:05
Faktycznie nie. (4)
9 lat po Gdyni będziecie mieć wieżowiec.
- 20 19
-
2016-09-13 08:17
Kompleks młodego miasta? (3)
Na początku było słowo a potem postawiono Zieleniak ;-P
- 18 4
-
2016-09-13 08:42
Zieleniak wieżowcem... (2)
Dobre sobie :D
- 7 15
-
2016-09-13 11:20
50 lat temu tak byś nie powiedział (1)
- 14 1
-
2016-09-14 12:58
Ale chyba nie jest 50 lat temu?
- 3 0
-
2016-09-13 08:21
kto to jest gdyniany w biurowcu ?
śledź w słoiku
- 10 10
-
2016-09-13 08:34
ale troll
- 3 4
-
2016-09-13 09:09
kłopoty z erekcją?
leczenie prowincjonalnych kompleksów?
- 0 8
-
2016-09-13 09:10
klatki dla korpoludkow
- 5 4
-
2016-09-13 09:18
obrzydliwe
- 4 4
-
2016-09-13 09:20
ciubaryki wzięły się za naszą ukochaną Oliwę ... żal (4)
- 3 9
-
2016-09-13 11:35
(3)
cudowna ta twoje oliwa.. przecierz tam w okolicy sa same magazyny , hurtownie blaszane sklepy , bsalony samochodowe i Castorama . a teren swietnie polozony i doskonale zlokalizowany do tego buduja przy rorach wiec teren nie specjanie atrakcyjny na mieszkaniowke...
- 9 2
-
2016-09-13 13:48
takie wystające członki szpecą całą dzielnicę (2)
wiesz ile cienia daje taka buda?
- 3 5
-
2016-09-13 17:00
prawo zmienili pod takie inwestycje
Teraz mozesz miec slonce tylko 1.5 godziny w ciagu dnia
- 5 0
-
2016-09-13 18:50
szczerze nie wiem. krążymy wokół słońca, wiec coś w okolice dociera....
chyba ze mnie "oswiecisz"- 1 1
-
2016-09-13 10:54
Brawo Trójmiasto !!
Brawo Trójmiasto !!
- 6 3
-
2016-09-13 11:06
za zlotowke to by psa w d.. pocalowal. ..
- 3 2
-
2016-09-13 11:39
a Gdańsk to nie Trójmiasto ? co za pospolitoś,
na powierzchni 20 km a się dzielą, jakby to miało jakieś znaczenie, chyba dla prostactwa :)
- 7 2
-
2016-09-13 11:43
w trojmiescie poniewaz gdansk nalezy do trojmiasta!
w trojmiescie poniewaz gdansk nalezy do trojmiasta!
- 7 3
-
2016-09-13 13:45
a po co gdyni takie budynki?
- 5 3
-
2016-09-13 16:00
Ahahahahahahah :D z tą Gdynią to żeś dowalił ...
Bo prawda jest taka że Gdynia dużo lepiej się rozbudowywuje niż taki Gdańsk- 3 10
-
2016-09-13 06:05
Ankieta jak w teście na prawo jazdy ;) (2)
- 153 3
-
2016-09-13 06:18
(1)
Lubie ankiety :)
- 10 2
-
2016-09-13 08:27
to gwóźdź programu :)
- 10 1
-
2016-09-13 06:09
(5)
Prawie jak w Nowym Jorku!
- 82 36
-
2016-09-13 06:19
(1)
Jeszcze tylko porwanych samolotów brakuje!
- 10 7
-
2016-09-13 06:28
W Nowym Jorku takie gnioty nie powstają.
- 21 18
-
2016-09-13 09:10
prawie
- 10 0
-
2016-09-13 10:06
(1)
Nie posikaj się...
- 2 2
-
2016-09-13 10:26
Co?
- 1 2
-
2016-09-13 06:09
(66)
Co za życie, pracownicy bedą mieli dostęp do powietrza.
Lepiej pochwalcie sie ile przygotowaliscie miejsc parkingowych na pracownika. 1 na 10?- 305 42
-
2016-09-13 06:14
Przynajmniej pracownicy tych biurowców nie będą się spóźniać ;-)
- 11 13
-
2016-09-13 06:22
(28)
Tak, dostęp do świeżego powietrza jest ważny.
A po co więcej miejsc parkingowych??
Żeby generować jeszcze większe korki?
To jest Oliwa. Główna ulica. Obok masz autobusy, tramwaje, skm pkm, drogi rowerowe.
Nie wydaje mi się, żeby pracownicy biurowi wozili ze sobą do pracy codziennie sterty narzędzi i betoniarke.- 70 26
-
2016-09-13 06:36
(13)
fajnie jest teoretyzować jak powinno być, a teraz przejedz sie tam i zobacz jak to wyglada w praktyce.
W politycy powinni działać uczciwi ludzie, fajna teoria, a jak jest - wiadomo.- 33 11
-
2016-09-13 06:52
(12)
Postawi się słupki i skończy się rozjezdzanie trawników i chodników.
A jak ktoś jest na tyle niereformowalny, żeby pomimo doskonałego skomunikiwania tego miejsca dalej pchać się tam na siłę samochodem to niech nawet parkuje gdzieś pod lasem i chodzi z buta, to jego problem.- 34 19
-
2016-09-13 07:14
(11)
Nie o to chodzi. Mam kilkoro znajomych w tej części Oliwy i odkąd powstało OBC cała okolica jest zastawiona samochodami pracowników OBC. Oni i tak będą dojeżdżali swoimi samochodami. Przy tego typu obiektach musza byc ogromne parkingi inaczej okolica zmieni sie w jeden wielki parking. Malo kto wie, ale na poczatku bylo można tam zbudowac 55m wysokości i wymagano 3 kondygnacji parkingu podziemnego. Inwestor, na pewno bardzo miły i pracowity człowiek, zmienił plan miejscowy, moze zbudować prawie 3x więcej powierzchni a garazy nadal wymagano 3 kondygnacji. Szkoda, ze wiele osób tak na opak rozumie konieczność budowania parkingów.
- 37 23
-
2016-09-13 08:23
kto Ci takich bzdur naopowiadal? (5)
z tymi parkingami :D przesledz sobie zmiany mpzp (dostepne w internecie) a wszystkiego sie dowiesz. Jedna zaleznosc jest prosta wieksze parkingi = wiekszy ruch na drodze = zakorkowana na amen glowna os komunikacyjna Gdańska
- 18 15
-
2016-09-13 08:56
ktos to jeszcze kontroluje?
Zaj. ..cala Oliwe. A ten tu sie jeszcze cieszy I chwali jakimis porownaniami ze Stanami. Halo tu ziemia!
- 11 6
-
2016-09-13 09:13
(2)
No ta oczywista zależność nie jest znana naszym pseudo urbanistom. Lokują wieżowce w starej infrastrukturze komunikacyjnej dopasowanej do ówczesnej zabudowy. A tymczasem Hallera jest pustą. ulicą
- 16 2
-
2016-09-13 22:25
Biurowce mają budować na hallera ??? (1)
A to się mieszkańcy zdziwili gdyby w niskiej zabudowie im walneli takie po 50m i wiecej.
- 2 1
-
2016-09-14 20:01
a mieszkańcy Oliwy się niby nie dziwili?
- 2 1
-
2016-09-13 09:33
ja zauważyłem że każda masa krytyczna skutkuje odwetowym zwiększeniem ilości samochodów prosta zależność
- 5 6
-
2016-09-13 08:35
nie musi byc ogromnych prakingów, wystarczy jeden piętrowy (częściowo w ziemie, częściowo na powierzchni (2)
ach, zapomniałem...w poorlandii myślenie jest dwuwymiarowe - jak parking to musi być płaski plac po sam horyzont...
- 9 11
-
2016-09-13 09:55
Durnie minusuka
- 3 6
-
2016-09-13 22:24
oczywiście a kto za ten parking zapłaci
Firmy nie chcą płacić za auta pracowników.
Pracownicy nie zamierzają płacić za swoje auta, bo wolą iść nawet 1km aby nie zapłacić.
Inwestor nie zapłaci bo jest inwestorem, a nie mikołajem.
Proponuje się przejechać do biurowców na zachodzie lub USA. Nagle się okaże, że biurowce w mieście nie mają parkingów. Pracownicy parkują w granicach miasta, a potem wsiadają do KM.- 3 1
-
2016-09-13 08:53
Pan Bog nie rychliwy ale sprawiedliwy
- 3 3
-
2016-09-13 09:53
Jak zbudujesz parkingi, to musisz zbudować szerokie drogi, aby dało się tam dojechać. Jak chcesz zbudować te drogi, to musisz wyburzyć domy itd.
Sam parking niczego nie rozwiązuje.- 7 4
-
2016-09-13 07:50
Teoria (12)
W praktyce:
- prawie zawsze trzeba się przesiadać
- autobusy stoją w korku
- tramwaje stoją po 5 minut na każdym przystanku bo czasem nawet 10 osób kupuje bilet i sam czujesz się niezręcznie gdy to robisz bo spowalniasz innych
- PKM stoi na Strzyży i wgl ma tyle wad, że tylko o tym jest kilka stron komentarzy
- jest drogo (żeby gdzieś jechać w obie strony muszę wydać 4 x 3,20 = 12,80)
- czasem taki tłok, że ciężko się wbić, śmierdzi i brakuje świeżego powietrza
Nie bez powodu ludzie wolą stać w korkach - może by ich spytać?- 48 9
-
2016-09-13 08:24
Wielu ludzi z tych powodów zrobiło przesiadkę na rower. (4)
A w OBC jest nawet szatnia z prysznicami.
Jak ktoś ma taką możliwość to wydaje się najlepsza opcja.- 14 12
-
2016-09-13 08:59
jak w Korei Polnocnej
I miska ryzu gratis
- 15 10
-
2016-09-13 09:25
(2)
szczegolnie w zime jak jest -10 stopni
- 13 8
-
2016-09-13 09:38
Kiedy ostatnio w zimie było -10st? (1)
Poza tym, zapewniam, że i w -10st się da, pod warunkiem, że śnieg nie przysypał ścieżek. Nie ma różnicy pomiędzy bieganiem, a jazdą na rowerze w tej temperaturze, a jednak nikt sie nie dziwi biegaczom. Na nartach też jeździ się w mrozie, a tu nawet jest więcej przestojów, więc łatwiej o przeziębienie.
Ludzie piszą o jeździe zima na rowerze nie mając o tym zielonego pojęcia.- 18 11
-
2016-09-14 20:03
ty tak na serio czy sobie jaja robisz?
Bo myślałem, że świrujesz ale teraz nie jestem pewny.
- 1 2
-
2016-09-13 09:55
(5)
Stąd aby zmusić pracowników do wyboru komunikacji miejskiej wszelkie miejsca parkingowe wokół będą płatne
Co ważne, bilet miesięczny wychodzi na 100% taniej niż te Twoje 4x3,20.- 11 5
-
2016-09-13 09:57
(4)
Na to czekam. Mieszkaniec.
- 8 1
-
2016-09-13 10:26
(3)
Miejsca na parkomaty są gotowe. Podobno od 20.09 mają je stawiać, a strefa ma ruszyc od 01.10
- 5 0
-
2016-09-13 11:01
to beda parkowac a Alfie... (2)
- 7 0
-
2016-09-13 21:16
I taki kawał będą iść?? Łał!
- 1 2
-
2016-09-13 21:53
Albo pod Auchan
- 2 0
-
2016-09-13 22:16
Jeszcze inne powody
- zwyczajny brak połączeń w osi północ południe, np. z Zaspy do Strzyży, Oliwy, ba nawet Wrzeszcza (żeby było krócej niż na piechotę)
- zbyt niska częstotliwość kursowania. Co 20 minut to za rzadko!- 3 1
-
2016-09-13 10:32
hola, hola,
zaraz okaże się, że połowa z nich to kurierzy i muszą jeździć samochodem
- 5 3
-
2016-09-13 06:24
Byłeś na zachodzie? W Londynie czy Berlinie??? (16)
Myślisz, że tam tak jak ty ludzie wszędzie jeżdżą swoimi szrotami??!
- 40 18
-
2016-09-13 06:26
Tak tylko emigranci metrem i z buta haha (3)
- 18 16
-
2016-09-13 09:40
Acha, szczególnie że w Berlinie tylko co druga osoba ma samochód:) (2)
Tam jest cywilizacja, tu ciągle wschód, stąd zacofane myślenie o samochodach. Lepiej truć się w smrodach niż korzystać z komunikacji lub roweru.
- 10 11
-
2016-09-13 11:48
No ciągle wschód...
... infrastruktura wciąż nie jest dopasowana do rozwoju miasta. Brakuje dróg, brakuje parkingów przesiadkowych, brakuje efektywnej komunikacji miejskiej brakuje myślenia podczas projektowania biurowców. Zamiast unikać błędów np. Warszawy, tworzenia "mordorów" to się je powtarza, bo przecież to jest "normalne", europejskie takie. Zapomina się o indywidualnych cechach danego miasta, jego infrastruktury, zabudowy, nie od wczoraj wiadomo że osiedla powstają na południu połączone "nitkami" z częścią północną Gdańska. Gdańsk nie ma cech miasta skoncentrowanego wokół centrum, jest rozproszony, komunikacja samochodowa zawsze będzie tu dominować. Ale po co o tym myśleć, przecież to będzie jak zwykle problem ludzi, nie dewelopera czy miasta.
Ilość samochodów na mieszkańca wyznacznikiem? Nie bądźcie śmieszni, nie jesteśmy zamożnym społeczeństwem i ciągle gonimy Europę także i tu. To co widzimy w miastach to patologie infrastruktury.- 8 3
-
2016-09-13 13:19
Już przestańcie się brandzlować tą ilością samochodów na 1000 mieszkańców
Periodyki motoryzacyjne pełne są analiz, że dane CEPiK są z Księżyca i faktycznie jeżdżących po polskich drogach samochodów jest mniej niż połowę tego, co jest zarejestrowane w CEPiK (mierząc chociażby po liczbie umów OC).
- 4 1
-
2016-09-13 06:32
Najwyższy budynek UE (4)
to jeszcze jest The Shard w Londynie. Ma ponad 300 metrów wysokości i ile miejsc parkingowych?
48!
Kropka.- 36 4
-
2016-09-13 06:43
Świetne porównanie, city a łąka miedzy oliwa a wrzeszczem. Naprawdę nie widać na mapie, ze koło obc jest nieużytek dwa razy większy od kompleksu? Że jakby plan tego wymagał, to alchemia zbudowałaby parking miedzy byłym media a castorama?
- 11 18
-
2016-09-13 08:37
dojeżdżając do city z większej części przedmieść dojeżdżam bez przesiadki (2)
za mniej niż 100 funtów miesięcznie
o czasie dojazdu nie wspomnę...- 11 4
-
2016-09-13 09:17
(1)
Ale w Gdańskuku tak nie ma. Tu żeby dojechać z Zaspy na Uniwerek trzeba zrobić trzy przesiadki albo tłuc się tramwajem dookoła miasta.
- 9 6
-
2016-09-13 09:59
Kebani studenci politologii i geografii. Odrazu do uk albo maca.
- 5 3
-
2016-09-13 07:41
Dlaczego piszesz: szrotami?? (1)
Ciągle czytam o szrotach i blachosmrodach. Ja np. jeżdżę nowym autem, rocznik 2016 i pełno widzę nowych na ulicy, a na trojmiasto.pl ciągle te żale rowerzystów: szrot i szrot.
Kup sobie nowe to nie będziesz pisał szrot.- 24 13
-
2016-09-13 13:23
Oj tam oj tam
Jak ma się perspektywę cyklisty żyjącego na kieszonkowym od mamy, to trudno ogarnąć, że ludzie nowe samochody kupują.
- 5 2
-
2016-09-13 09:00
a ile cwaniaku pod woda przeplyniesz?
- 5 5
-
2016-09-13 09:14
Imigranci nie jeżdżą bo ich nie stać.
- 7 0
-
2016-09-13 09:31
nie ma miasta Londyn
Jest Lądek Zdrój!
- 12 1
-
2016-09-13 09:58
(1)
Jeżdżą ale tam masz 8 piętrowe parkingi w centrach. Chyba tam byłeś tylko na geografii. W calej Polsce nie ma takiego parkingu bo nikt nie odkrył jeszcze tutaj ze na tym sie zarabia.
- 3 6
-
2016-09-13 10:13
Bo na tym się nie zarabia
- 8 3
-
2016-09-13 06:32
(1)
Moim zdaniem parking w alchemii jest przekombinowany. Taki wąski labirynt.
- 12 5
-
2016-09-13 09:33
i brzydki
- 5 2
-
2016-09-13 06:53
(4)
Miejsca są, że tylko płatne. Czyli tak jak by ich nie było, bo będą w 70% stały puste. Zmieni się dopiero wówczas gdy pracodawca zacznie ukrywać opłatę za miejsca w pensji pracownika.
- 10 2
-
2016-09-13 06:58
(3)
No tak, zapomniałem, że kierowcom to się wszystko za darmo należy :)
I dobrze, że są płatne. Jak ktoś musi dojeżdżać autem to zapłaci. Wszyscy inni rozsądni wybiorą jedną z wielu alternatyw i osczedzą - z korzyścią dla wszystkich.- 18 13
-
2016-09-13 07:42
Ale kierowcy płaca za dojazd do pracy: paliwo dostają za darrmo???? (2)
A w paliwie ile podatków i akcyz?
Widać, że myślenie nie jest twoją mocną stroną.- 15 7
-
2016-09-13 09:37
a ile z tych obciążeń trafia w prywatne ręce?
ZERO. Więc nie, nie płacisz za parkowanie.
- 4 4
-
2016-09-13 09:37
Słuchaj , stać Cię na płatny parking i paliwo - jedziesz autem nie stać Cię to nie płacz, bierz się za robotę i kupuj bilet miesięczny. Nikt nie mówił że w mieście coś jest tanie. Zawsze możesz poszukać mieszkania i pracy w Żukowie i parkować za frajer na trawniku, jak nie pasuje, Albo się dostosowujesz albo wypad.
- 8 3
-
2016-09-13 08:24
w korpo szefowie przychodzą piechotą (1)
średni szczebel na rowerach, a szeregowi samochodami
- 17 5
-
2016-09-13 09:49
Przychodzą piechota bo wysiadaja z taxi 300 m .wcześniej żeby ich koledzy nie widzieli.
- 6 6
-
2016-09-13 08:30
(1)
W Oliwie to nie ma ani tramwajów, ani autobusów, ani SKM, ani PKM. - Taki zaścianek, gdzie trzeba koniecznie samochodem przyjechać.
- 7 6
-
2016-09-13 09:36
A SKM to ma pod drzwi podjechać?
- 5 1
-
2016-09-13 09:42
Dziś parkingi to najmniejszy priorytet (3)
Gdyby każdy biurowiec miał zapewnić miejsca parkingowe wszystkim pracownikom, to cały TPK trzeba by wyciąć, wybetonować i zamienić na jeden wielki parking.
Tak się składa, że świat się zmienia, ale nie wszyscy w Polsce nadążają za postępem, a postęp oznacza mniej samochodów w mieście, mniej smrodu i hałasu, mniej chorób i grubasów:)- 12 4
-
2016-09-13 09:56
(2)
Świat się zmienia, buduje się parkingi przesiadkowe (P&R). Nawet w niedalekiej Warszawie to zaczyna działać. Ale w Gdańsku.....
- 5 1
-
2016-09-13 12:59
Pełna zgoda (1)
Rozwój komunikacji i P&R powinny być priorytetami. W Gdańsku już jednak coś zrobiono - mamy PKM właśnie w takim systemie i ludzie z tego korzystają. Ale reszta na niskim poziomie, dlatego zamiast ładować 2 mld w Drogę Zieloną, która tylko pogorszy sytuację z korkami i parkowaniem, lepiej przeznaczyć te pieniądze na rozwój komunikacji.
- 3 2
-
2016-09-13 13:45
Jeśli nie wybudujesz DZ, to i tak żaden P&R ze strony Osowej (Chwaszczyno etc) nie ma sensu.
PKM przy obecnym układzie ma się nijak i to z winy urzędników - brak jednolitej taryfy
Zobacz jak to działa w Warszawie. Ale tam drogi też budują.- 3 1
-
2016-09-13 10:22
Hallo, hallo, mamy dla państwa niezwykłą ofertę ... (1)
A po co "konsultantowi telefonicznemu" za 1500,- zł miejsce na auto. Przegródka na rower powinna wystarczyć.
- 2 4
-
2016-09-13 13:05
Ha, ha - źle trafiłeś
Tam jest sporo tzw. centr kompetencyjnych IT i finansów. W jednej z nich proponowano mi na początek 10 000, teraz już proponują 15 000.
Ale nieważne ile kto zarabia, ale co ma w głowie. Bez względu na zarobki i tak wybieram rower i tą przegródkę do jego parkowania:)- 5 2
-
2016-09-13 22:20
I wolne niedziele
- 1 0
-
2016-09-14 01:51
mam nadzieję że max 10%, mam nadzieję że będziemy przesuwać się w kierunku nowoczesnych metropolii europejskich a nie Lagos.
- 0 1
-
2016-09-13 06:10
nowe czasy nowe mozliwosci
- 23 15
-
2016-09-13 06:12
Teraz wyobraźcie sobie godzinę 16 jak pracownicy kończą pracę... (22)
- 236 26
-
2016-09-13 06:21
normalnie będą wychodzić z pracy (3)
Co w tym dziwnego?
- 27 20
-
2016-09-13 07:28
Nic nie jest dziwnego, ale jaki widok... pustki i nagle wylewa się potok ludzi z biurowców... (2)
nie widzisz tego?
- 13 12
-
2016-09-13 07:44
No ale co w związku z tym?? (1)
Idź pod sąd w Gdyni lub w Gdańsku, stań przed nim o 15:30 i popatrz, jaki potok ludzi sie z niego wyleje (skoro masz takie dziwne potrzeby...)
- 33 9
-
2016-09-13 09:24
albo pod urząd miasta ale tam uważaj bo tłum jest większy niż będzie w tym biurowcu...
- 7 2
-
2016-09-13 06:36
Korki Korki Korki (9)
Ale przecież mamy Tristar :D
- 34 10
-
2016-09-13 06:41
Normalni ludzie będą jeździć kolejka która jest pod nosem (8)
- 31 21
-
2016-09-13 06:48
Nie bedą. To bedzie uwlaczac ich godnosci (1)
- 38 8
-
2016-09-13 11:59
zatem beda stac w korkach
ich wybor
- 6 1
-
2016-09-13 07:10
A ludzie którzy nie mają po drodze do SKMki to już nie normalni? (3)
Nie każdy ma komfortowy dojazd komunikacją i wybiera auto.
- 14 9
-
2016-09-13 07:55
oj tam oj tam..
za rok czy dwa tramwaj dojedzie do Szadółek
- 16 2
-
2016-09-13 12:00
wybral gdzie mieszka
wybral, gdzie pracuje
wybral, jak dojedzie do pracy.
Co ma to interesowac innych? Jak mu nie odpowiada, moze zmienic miejsce zamieszkania, prace, sposob dojazdu do pracy.- 5 2
-
2016-09-13 12:30
Jak ktoś kupuje mieszkanie "w prestiżowym grodzonym osiedlu" 5km od SKM/PKM/tramwaju,
to niech się potem nie dziwi, że stoi w korku godzinę w każdą stronę.
Głupota nikogo nie usprawiedliwia.- 5 2
-
2016-09-13 08:56
Normalni ludzie nie będą tam pracować - nazwy OLIVIA STAR, OLIVIA BUSINESS CENTER...
świadczą, że deweloper buduje dla Amerykanów, Anglików a wam Polacy wara od tych budynków.
- 5 21
-
2016-09-13 22:21
Jak mam pojechać tą kolejką na Zaspę Rozstaje?
- 3 0
-
2016-09-13 08:11
Jak ktoś pracuje od 8. Ale wiele firm pracuje od 7, albo od 9. A inne maja ruchomy czas pracy.
Właśnie po to, aby minimalizować tłum o 16.- 19 0
-
2016-09-13 08:14
(2)
w takich biurach nikt o 16stej nie kończy pracy, 19-20 najczęściej...
- 18 10
-
2016-09-13 12:00
pracowales? (1)
Bo z mojego doswiadczenia wynika, ze jesli ktos konczy o 20 to najprawdopodobniej dlatego, ze ma ruchomy czas pracy i mogl przyjsc np na 12.
- 7 3
-
2016-09-13 22:33
a czy ten wyżej napisał ze nie?
- 2 1
-
2016-09-13 13:28
albo wyobraźcie sobie jak ktoś zapoda fałszywy alarm bombowy.... zadepczą się (1)
- 2 3
-
2016-09-14 19:13
Nie wiem jak Ci to powiedzieć, ale takie biurowce w cywilizowanym świecie są normą i ewakuacja działa niezwykle sprawnie.
- 0 1
-
2016-09-13 21:07
(1)
W Warszawie też są autobusy i tramwaje itd. a przez pół dnia z tak usytuowanych biurowców to się traci pół godziny żeby w ogóle wyjechać z parkingu biurowca na ulicę. Kiedyś Gdańsk się szczycił miana miasta bez korków, ale to się niestety skończyło
- 1 2
-
2016-09-13 22:35
a to u nas są korki ???
Póki co to do korków nam daleko.
Choć i to jest uciążliwe.
Nigdy nie myślałem, że się na rower przesiąde. Mówiłem sobie to dla biedaków i debili. Teraz gdy tylko mogę wsiadam na rower i do roboty zasuwam nim.- 1 1
-
2016-09-13 06:19
(25)
Niestety zero pomysłu na ciekawą architekturę. Stawianie tak topornych brył ze stali i szkła w tych czasach to po prostu zbrodnia.
Jestem totalnie sfrustrowany faktem, ze urzędnicy zezwalają na budowanie byle czego i byle jak. Przykładów w mieście mamy całe mnostwo.- 145 94
-
2016-09-13 06:20
(11)
Bardzo fajnue że takie bryły budują.
- 20 20
-
2016-09-13 07:35