• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1 kwietnia SKM-ka dojedzie do przystanku Śródmieście. Jest nowy rozkład jazdy

Maciej Naskręt
20 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut. Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniła najnowszy rozkład jazdy pociągów do przystanku SKM Gdańsk Śródmieście. Od 1 kwietnia kolejki pojadą tam co ok. 7 minut. Pasażerowie powinni uważać, bowiem nie każdy pociąg jadący z Gdyni dotrze na nowy przystanek.



Ponad miesiąc pozostał do uruchomienia przystanku SKM Gdańsk Śródmieście przy al. Armii Krajowej w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Pociągi będą stamtąd zabierać i dowozić pasażerów od 1 kwietnia. Z tego powodu odpowiedzialna za ruch na szlakach kolejowych spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podała najnowszy rozkład jazdy kolejek PKP SKM w Trójmieście.

- Prawie wszystkie pociągi naszej spółki będą dojeżdżać do przystanku Gdańsk Śródmieście. Od początku postawiliśmy na dobry rozkład jazdy związany z tym przystankiem - to warunek, by przyciągnąć do niego pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.

Podróż według rozkładu między przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście a stacją Gdańsk Główny będzie trwała dwie minuty.

By sprawdzić rozkład jazdy przejdź na stronę spółki PKP PLK.

Pierwszy oficjalny wjazd SKM-ki na stację Gdańsk-Śródmieście


Trzeba będzie jednak uważać szczególnie rano, bo nie każda kolejka przyjeżdżająca z Gdyni do centrum Gdańska dojedzie do nowego przystanku nieopodal al. Armii Krajowej. Swój kurs zakończą one na stacji Gdańsk Główny. Listę tych pociągów podajemy poniżej w ramce.

Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa.

Nowy przystanek SKM Śródmieście z lotu ptaka


Przypomnijmy, że budowa linii kolejowej na odcinku ok. kilometra między stacją Gdańsk Główny a nowym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście zakończyła się w grudniu 2014 r. po prawie półtorarocznym okresie prac. 31 lipca 2013 r. PKP Trójmiasto podpisało umowę na budowę stacji Gdańsk Śródmieście z konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Umowa była warta 66,7 mln zł.

Inwestycja była podzielona na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmowała ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ułatwi winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Relacja z budowy stacji Gdańsk Śródmieście


Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów została wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji była właśnie budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie została ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Wszystkie pociągi będą kursować do przystanku Gdańsk Śródmieście z wyjątkiem:

1) pociągów do/z stacji Tczew oraz Pruszcz Gdański (będą kursowały z pominięciem przystanku Gdańsk Śródmieście);

2) z wyjątkiem pociągów rejsowych (kwestie obiegowe - nocowania w Gdańsku Gł.):
a) dni robocze:
97408 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 6.28)
97788 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 21.50)
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
95403 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.22)
95405 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.37)
b) soboty:
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
c) niedziele i święta:
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)

Miejsca

Opinie (180)

  • 25 zł za litr paliwa

    I SKMka będzie wypełniona po brzegi. Niezależnie od awaryjności i punktualności. Putlerowcy będą "nieco" biedniejsi.

    • 9 9

  • przystanek nosi dumną nazwę "Śródmieście" (4)

    Ale wygląda jak jakieś nieporozumienie w szczerym polu. Po godzinie 16-tej w promieniu kilkuset metrów można spotkać może kilka osób, jak na wsi.
    Sąsiadujące obok ogromne urzędy (komenda milicji, urząd marszałkowski czy cokolwiek tam jest, plus pusty budynek po CKUM-ie) są już o tej porze "po pracy" i cały ten teren oglądany z wysokości kanału Raduni sprawia wrażenie wymarłego miasta a nie "Śródmieścia" - jak to mówi Budyń - metropolii

    • 39 9

    • Forum Radunia (2)

      Moze dopiero zbudowanie Forum Radunia napedzi troche klientow....

      • 5 1

      • być może, w tej chwili to "Śródmieście" wygląda bardziej jak pustkowie Smauga :-)

        • 4 5

      • nie bedzie budowy

        bo projekt lamie przepis budowlane

        • 1 3

    • Oj tam, oj tam

      Ważne, że urzędnicy (ci biedniejsi) dojadą

      • 3 1

  • Lubie jezdzic SKM ponieważ moge sobie poglądać ładne,młode dziewczyny a niedługo lato (1)

    i znowu będą kusić krótkimi spódniczkami i dekoltami

    • 23 8

    • albo chlopakow

      • 3 0

  • (1)

    To, ze z i do Pruszcza nie beda sie zatrzymywac sprawia, ze w sumie ten przystanek mozna o kant d*py roztłuc, jak zwykle gratulacje dla SKM. Premie i trzynastki juz pewnie przelane za dobrze wykonana robote :)

    • 24 4

    • Święte słowa!

      • 3 2

  • winda

    Ciekawe z jakim opóźnieniem a potem jak długo będzie czynna winda :) PKP ma problemy z przewozami pionowymi

    • 11 2

  • 7-8 minut w godzinach szczytu? (3)

    A pomysleć, że w Japonii pociągi jeżdżą tak często, że do rozkładu wpisuje się sekundy...

    • 18 12

    • Rozwiązanie

      To się przeprowadź do Japonii...

      • 10 10

    • A gdzie ty tu japonię widzisz?

      • 1 3

    • Japończycy nie wożą się wszędzie toyotami,hondami i micubiszi, to i koleje są tam zadbane i prosperowne. A może na odwyrtkę...

      • 2 2

  • trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa!!! (6)

    Ten fragment jest najlepszy jak się czyta takie coś ręce opadają!!!!

    "Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka . Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa."

    Zamiast zrobić coś od razu kompleksowo i za jednym zamachem jakiś urzędnik coś sp.... i teraz będziemy czekać aż minie parę miesięcy!!! aby połączyć tory z linią 250!!!!

    Jak zwykle bałagan i niekompetencja!!!! bo ktoś nie pomyślał że SKM mogą jeździć od razu przez przystanek śródmieście do Pruszcza Gdańskiego!!!

    • 19 5

    • (2)

      bo żeby dołożyć parę rozjazdów w stronę Tczewa to musi być studium wykonalności a dlaczego miałoby to być niewykonalne!!! Egipcjanie budowali piramidy bez studium wykonalności i stoją do dzisiaj.

      • 6 0

      • trzeba zarobic

        • 2 0

      • Egipcjanie stoją, ale jakoś tak dziwnie, bokiem...

        • 2 0

    • "parę miesięcy!!! " (1)

      byłoby super, wg mnie niestety to potrwa kilka lat...

      • 6 0

      • myśle, że też jesteś zbytnim optymistą ;p

        • 4 0

    • Czytaj ze zrozumieniem. To studium nie jest nad dopięciem linii nr 250 do linii nr 9. Lecz...

      ...nad przedłużeniem kończącej się tutaj linii nr 250 aż do Tczewa. To kosztować będzie miliardy i potrwa pokolenia.

      • 2 1

  • i co z tego ? (1)

    Już teraz muszę wysiadać na przystanku stocznia, bo kolejka zanim wjedzie na główny to stoi na stoczni i czeka ponad 5 min.

    • 10 4

    • zawsze mnie to zastanawia..

      (to a'propos postoju kolejki na przystanku Gdańsk-Stocznia, bo zapewne mój komentarz nie ukaże sie jako odpowiedź na post "gościa, który jeździ koleją", tylko w zupełnie losowym miejscu) - dlaczego kolejka przyjeżdzająca z Gdyni zawsze czeka, aż nadjedzie ta od strony Gdańska Głównego. Oczywiście rozumiem, że musi czekać na zwolnienie właściwego toru. A przecież wystarczyłoby nieco przesunąć rozkład tak, aby ta z Gdanska wyjeżdzała np. trzy minuty wcześniej i byłoby po problemie....

      • 8 0

  • drzewa (2)

    Tylko dlaczego wycinają wszystkie drzewa na tym odcinku? Na skarpach od Dworca Głównego...MASAKRA.....

    • 20 9

    • no i dobrze

      Zasadzic nowe w odpowiednich miejscach a nie biadolic nad starymi drzewami, ktore sa juz w wiekszosci spruchniale i usychaja zajete przez jemiole, na potege spadaja z nich galezie i smieca na chodnikach.
      Swieze drzewka lepszych gatunkow po kilku latach beda prezentowac sie pieknie.
      W ogole uwazam, ze taki lifting drzew w calym Gdansku bardzo by sie przydal- bo cale miasto zakrzaczone chaotycznie i bez planu.

      • 2 9

    • też dziś zobaczyłam jak łyso...

      ciekawe, czy można było uniknąć

      • 5 1

  • (1)

    powinny być jeszcze stacje: Chełm i Orunia
    południe Gdańska to masakra komunikacyjna

    • 17 4

    • powinny

      Polska Lądowa, niemiłościwie nam panująca zapomniała o historii. Kiedyś Gdańsk sięgał w stronę Pruszcza a za Forstera Pruszcz do Gdańska nawet należał. Wybudowanie SKM, obwodnicy i ciągu Grunwaldzka, Niepodległości i Zwycięstwa (trzech sukcesów nieudaczników) zrobiło z Sopotu, Gdyni, a nawet Rumii, Redy I Wejha jakieś niedopierzone dzielnice Gdańska, ale proces ten zatrzymano w połowie, by utrzymać stołki dla różnych nepotów.

      Gdyby to zależało ode mnie, Ponton, Szczurek i Karnowski, i reszta hałastry szlifowali by bruki przed pośredniakami, Gdańsk zaczynał by się za Wejherowem, kończył za Pruszczem, SKMka była by chwycona za wszarz i siłą wcielona wraz z ZTM i ZKM w jeden działający twór, bez paśnika dla debilnych pociotków MZKZG, jeździło by się z nim i na Hel i do Kościerzyny i Kartuz i Tczewa, spory o jeden bilet były by zamierzchłą złą przeszłością, wspólne projekty jak PLK, OPAT, promy na Hel były by zrealizowane i już przynosiły by miastu forsę, a wjazd do centrum furą która by nie spełniała wyśrubowanych norm kosztował by pół pensji prezesa Orlenu, a dla innych też nie był by tańszy od jazdy komunikacją publiczną.

      Kontrakt dla menadżera tego burdelu miał by stały sztywny termin zakończenia, bez możliwości skracania i wydłużania, godną światową forsę dostawał by taki dopiero po terminowym dostarczeniu w/w stanu docelowego, a w razie obsuwy menedżer dostawał by w czasie trwania kontraktu polskie podwójne minimum socjalne i nic więcej (wolno mu by brać kredyt). Oczywiście po zakończeniu całości i wypłacie, taki ktoś musiał by zmieniać nazwisko, operować plastycznie twarz i wyjeżdżać na Kajmany, tylu ludzi by go kochało, ale jak by był miliarderem, to chętnych by nie brakło. Jestem chętny, ale może by np. Giuliani chciał?

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane