• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł

Maciej Naskręt
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu.

W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.



Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.

Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.

Przypomnijmy, że o wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 95 proc. cena, a w 2 proc. okres udzielonej gwarancji. Natomiast 3 proc. to termin realizacji inwestycji.

Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.

- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.

Czy 55-miesięczna gwarancja na roboty drogowe to długi okres?

Przypomnijmy, że ulica Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.

Złożone oferty w przetargu.

Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie

"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni

Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni

Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie

Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni

NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie

Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni

Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie

Miejsca

Opinie (148)

  • O włos - 3 pkt zabrakło MTM-owi (18)

    Tak wynika z moich wyliczeń.
    Strabag - zebrał 97 pkt
    MTM - 94 pkt.

    • 39 4

    • Ulubieńcy odpadli ? (9)

      Widać popadli w niełaskę, druga koperta widocznie była za cieńka...

      • 35 13

      • a wiesz, że za tak chamską opinię (8)

        szef MTM-u i Szczurek mogą wystąpić do portalu o twoje IP i ze swojej kretyńskiej wypowiedzi musiałbyś się wtedy tłumaczyć w sądzie?

        • 14 60

        • niech wystapią! (3)

          • 31 2

          • A mnie ciekawi skąd taka różnica? (2)

            Dwie firmy między 26-27mln potem przepaść i reszta między 32 a 36 mln?

            • 18 0

            • te 6 mln zrobi się jako prace dodatkowe ;-)

              • 8 0

            • czyżby założyli, że niezapłacą większej ilości podwykonawców ??

              • 2 0

        • jak minusuje twój komentarz też będę musiał się tłumaczyć?

          • 20 2

        • "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi" (1)

          Jeśli się boi, to coś z tą cnotą najwyraźniej nie gra... Czemu od razu rzucasz nazwiskami i straszysz sądami? Faktem jest, że ostatnio przetargi w Gdyni zawsze wygrywało MTM, cieszące się przychylnością urzędników. Mała różnica w cenie Strabagu oznacza, że albo mieli kreta w MTM, albo to drugie wypadło z łask. To oczywiście tylko domysły, bo zaraz znowu jakiś znudzony stary zbowidowiec zacznie zastraszać aparatem władzy - państwa przyjaznego inaczej. A UMG to nie tylko Szczurek, to Rada Miasta, wreszcie - to także wydział komunikacji z całym urzędniczym betonem, zasiedziałym od czasów komuny.

          • 11 1

          • Jakiej komuny? Oni tam są zasiedzieli od czasów bitwy pod Grunwaldem..

            • 0 1

        • Wiesz co oni mogą mu zrobić?

          IP mogą sobie sprawdzać do usr..ej śmierci.

          Nie zauważyłeś, że te wszystkie firmy zapracowały sobie na taką opinię?

          • 2 0

    • (1)

      A kontrakt na przebudowę i tak dostanie MTM idę o zakład!!!

      • 22 2

      • Pewni, że tak.

        W specyfikacji przetargowej okaże się, że maszyny muszą mieć różowe rury wydechowe.

        • 1 0

    • (2)

      Mi wyszło:
      Strabag: 9,5 pkt (10*0,93+10*0,02+0*0,05)
      MTM: 9,456 pkt(9,415*0,93+10*0,02+10*0,05)
      O tyle szkoda, że Strabag wygrał bo okres wykonania ma o 18 tygodni dłuższy.

      • 6 0

      • No niby tak (1)

        W SIWZ jest kryterium cena 0,93; gwarancja 0,02; termin realizacji 0,03 - brakuje 0,02 w którymś z kryteriów? Jeżeli liczyć punkty wg SIWZ to Strabag 9,5 a MTM 9,2513.

        • 0 0

        • W SIWZ był błąd później sprostowany Czas miał wagę 5%

          • 0 0

    • ponoć koperty były zamknięte do końca

      i wszystkie otwarte w jednym czasie. Ale i tak zastanawia ta mała różnica kolesi z MTM.

      • 8 0

    • .. jesli strabag . to cena 4-x zwyzona (1)

      ..tak robia most w Kwidzynie, płaca kooperantom 4x wiecej, aby prowizja wróciła!!!

      • 1 0

      • do dzikikraj

        Most w Kwidzynie robi budimex, a nie strabag. Strabag buduje most w Toruniu.

        • 0 0

  • Jak czytam najtańsza (11)

    To już widzę rozsypującą się jezdnię, lewe próbki w laboratorium i.....co ja będę pisać, wszyscy wiedzą, ale niektóry udają, że zaoszczędzili.

    • 97 16

    • a co wolisz więcej płacić za rozsypującą się drogę? (1)

      Jeśli nie określisz dokładnie co ma być wykonane i nie określisz dokładnie warunków odbiorów, itd. to płacąc więcej nie masz gwarancji, że jakość będzie większa.

      Tu jest cały "pies pogrzebany".

      • 15 2

      • Nie !! Chcę zapłacic uczciwe pieniądze za uczciwą robotę. Nie można udawać że się płaci bo będą udawać ze się buduje ...
        Kwestia polega na tym że jak sie odrzuci dwie skrajne oferty to najniższa cena moze byc 100% kryterium. Domagać sie 5-10 lat gwarancji i droga bedzie kosztowała 40-50 mln ale za 15 lat położy sie pierwszą łatę ... a nie po roku.

        • 12 1

    • (4)

      Jeżeli miejscy eksperci wyliczyli koszt na 50 milionów , a wygrał przetarg za 26 to już czuć smród . Czyli znów będą poprawki , brak kasy dla podwykonawców, lub co gorzej upadek firmy.kiedy wreszcie zmieni się system wyboru firm ? To wszystko koszmar .Niemcy od razu odrzucają ofertę najdroższą i najtańszą .Czy ktoś zna jakąś państwową inwestycję , którą można by nazwać rzetelnie wykonaną , bo ja nie .

      • 11 4

      • a hiszpańskie autostrady sa 2 razy tańsze niż w Polsce (3)

        jak to skomentujesz?

        • 2 1

        • a skomentuje to tak.. (2)

          ...bo nie mają takich gradientów temperatur dzień - noc i zima - lato. Mogą stosować tańsze mieszanki asfaltowe oraz stosować beton, który nie musi być odporny na działanie mrozu. Nie muszą martwić się o przestoje związane z minusowymi temperaturami oraz zwiększonymi kosztami pracy w mrozach. To początek... reszta wynika z warunków prawnych i mentalnych "polskiego piekiełka" - ale to my już sami jesteśmy sobie winni, że jesteśmy przekrętnym i chciwym narodem

          • 11 0

          • Ale np. w północnych Niemczech, W Austrii, W południowej Szwecji (1)

            gradienty temperatur są bardzo podobne i mimo to autostrady są tańsze i lepsze. Ciekawe nie?

            • 4 0

            • Zły argument w słusznej sprawie

              Lepsze tak, tańsze nie.... Generalnie jakość dróg w Polsce w dużej mierze zależy od wykonawcy. Np. Szwedom trudniej wychodzi oszczędzanie i drogi wykonane przez nich są ciut lepsze, niż np. te budowane przez Hiszpanów w Polsce....

              • 0 1

    • no niestety jest takie złodziejstwo, ze jak by wybrali droższą oferte to by były podejrzenia o korupcje :/

      • 1 1

    • zaoszczędzili to niech kolejny etap już zaczną zaoszczędzą jeszcze czas :)

      • 3 0

    • ??

      Chłopaki poprostu nie dostali cynku z urzędu miejskiego ile maja wyliczone na tą trasę. I całe zamieszanie, winny nieudostępnienia tej informacji powinien zostac natychmiast zwolniony. Strabag mógł zaoferowac prawie 2Xwięcej. Oczywiście droga była by taka sama jak ta za 26 tylko cena była by różna. Czy wtedy byłbyś zadowolony?

      • 0 1

    • Nie mówiąc już o wynagrodzeniach na poziomie najniższej krajowej, płacone w dodatku osobom na umowach zlecenie.

      • 1 0

  • Kiedy zbudują OPAT i przebudują Wielkopolską ,to jest priorytet a nie jakieś zapyziale Chwarznieńskie (12)

    gdzie mieszka paru ludzi na krzyż

    • 26 90

    • Ale gryzoniopodobni tam mieszkają, łącznie z wodzem stada (1)

      • 17 8

      • Gdzie szczurzasty mieszka?

        • 2 4

    • Wielkopolska?? Buaaaa (1)

      Wielkopolska powinni juz dawno zaorac skoro jej uzytkownicy nie wiedza jak z niej bezpiecznie korzystac...

      • 13 2

      • Gdyby to tak działało

        to już dawno nie miałabyś Internetu.

        • 2 0

    • Jeśli 1,5 km drogi będzie kosztowało 26 mln zł, to pomyśl ile musi kosztować OPAT.

      Bez pomocy z rządu nic nie powstanie.

      • 13 1

    • Ale tamtędy (1)

      jeździ Pan Prezydent Wojciech Szczurek

      • 5 4

      • nieprawda

        Pan wojciech jeździ przez Dąbrowę jeśli chodzi o ścisłość...

        • 6 0

    • Chwarzno Wiczlino dla 30 tys. ludzi

      buduje sie w ekspresowym tempie. Dojazd w godzinach szczytu to makabra. Co za głupek tego nie wie i sie tu mądrzy???

      • 14 0

    • Tylko, że to jest najbliższy dojazd z obwodnicy do centrum Gdyni.

      • 14 0

    • Aby przystąpić do przebudowy Wielkopolskiej ruch trzeba skierować na...

      ...drogę alternatywną. Czy komuś się wydaje, że na czas remontu mieszkańcy Karwin i Fikakowa nagle zaprzestaną z korzystania z samochodów?
      Choć nie mam wiedzy o planach i terminach tych inwestycji, a ten odcinek nie zwiększy przepustowości w rejonie Witawy.

      • 4 0

    • chwarzno mieszkaniec

      zapyziały to Ty jesteś buraku, Gdynia zachód czyli Chwarzno-Wiczlino to największy teren rozbudowy Gdyni

      • 3 0

    • dobrze,ze p.SZCZUREK blisko Chwarzna mieszka i pier**** Waszą Wielkopolską. Chyba dawno nie byłes wChwarznie. paru ludzi na krzyż?otwórz oczy!

      • 0 0

  • a niw można tego nazwać ;- Autobanen Szczurek Sztrasen ?...

    • 39 14

  • Za takie skalkulowanie inwestycji ktoś powinien dostać ekonomicznego Nobla! (5)

    Skąd wycena miasta rzędu 50 mln, przy wygranej 25,9 mln??? Czy chodzi o to, żeby miasto pokazało że coś wybuduje i na tym zarobi? A może poprostu wykonawca zbuduje w tej cenie drogę używając drożdży, mąki i wody?

    • 81 12

    • Przeznaczyli 50 mln, a wyszło taniej, przecież nie będą płakać z tego powodu, że oszczędzili. (1)

      • 3 12

      • z tego powodu żeby bank udzielił kredytu

        albo środki z Unii przeznaczone. Lepiej dać więcej niż mniej. Ostatnio na Akademii Morskiej środki przeznaczone 2mln a najtańsza oferta za 4mln

        • 4 0

    • prawda

      Ciekawe kogo wykonawca zamierza zrobić w bambuko? Robotników a może dostawców materiałów?

      • 14 0

    • Oj te szacowanie kosztów.

      Skąd wzięto te szacunki. Chyba z księżyca.

      • 3 0

    • powtórka z rozrywki....

      100 % racji ... potem będzie jak ze Słowackiego w Gdańsku , ktoś rąbnie forse , inny będzie wydymany potem strajki , płacz i zgrzytanie zębów i tragedia zwykłego robobotnika , i miasto odda te 24 bańki żeby dokończyć , i będzie na moje ....

      • 4 0

  • łapówki będą? (2)

    ile, kto i za co?

    • 23 14

    • a TY dajesz czy bierzesz?

      no bo sądzisz swoją miarą innych ludzi, nieprawdaż?

      • 0 6

    • Czyżby przewidywali problemy z ekologami?

      • 3 0

  • Dobrze ze to zrobią, (2)

    bo obecny odcinek leśny jest tak kręty, że nie da się tam jechać szybciej niż 120 km/h

    • 68 5

    • bo to OS

      to jest po prostu OS - odcinek specjalny, las chwarznieński

      • 7 0

    • Mam nadzieję, że kolega ironizuje

      Przy dobrych (czyt. złych) warunkach i odrobinie nieuwagi można się tam rozbić jadąc nawet 40 km/h... Jeździć trzeba umieć, a nie sobie rekompensować słabą anatomię.

      • 4 1

  • A na Witominie korek po staremu zostanie? (5)

    coś ta przebudowa zmieni?

    • 55 9

    • zostanie przez światła przy Witawie

      • 7 0

    • jeszcze odcinek od lasu do Vitavy

      • 7 0

    • korki zostaną ale za 26 mln korki bedą na dwóch pasach (2)

      wąski przesmyk od lasu do Vitawy to główny problem, a nie droga w lesie. Dla mnie to 26 mln wyrzuconych w błoto. No ale bedzie sukces którym Szczurek pochwali sie w kontenerach infobubla

      • 1 1

      • od razu widać że jesteś z gdańska bucu (1)

        • 0 1

        • Najlepsza dla kierowców:MTM

          Aż o 18 tygodni krótszy czas męki!!!

          • 1 0

  • MTM (2)

    Jest lepszy. Po wpadkach STR na autostradach i S7 straciłem zaufanie.

    • 27 14

    • (1)

      wina są kontrole (ich brak podczas prac) oraz odbiory, kto smaruje ten jedzie

      • 4 1

      • Winą nie są kontrole tylko złe zamiary firm wykonujących...

        • 2 1

  • Teraz POlska (1)

    Tak tak wezcie jak zwykle najtansza firme, i droga sie zaraz rozsypie jak zwykle ;D

    • 32 11

    • doczytaj gwarancje

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane