1,5 km dróg ma być pokrytych brukiem, chodniki mają być płaskie jak stół, a po torach na ul. Łąkowej będą mogły jeździć ozdobne tramwaje konne - o kontrakt na taką metamorfozę Dolnego Miasta w Gdańsku walczy 10 firm i konsorcjów. Zwycięzca będzie musiał zakończyć prace do połowy 2015 r.
Miejską inwestycją, którą nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zainteresowanych jest 10 firm i konsorcjów. Wśród nich są Budimex, Skanska, MTM oraz Strabag. Pełną listę podmiotów prezentujemy w ramce poniżej artykułu.
Wybór wykonawcy jest prowadzony dwuetapowo. W pierwszej kolejności, co już miało miejsce, urzędnicy czekali na wnioski. Teraz przystąpią do kontroli złożonych dokumentacji. W drugim etapie potencjalni wykonawcy, którzy spełnią formalne warunki określone przez DRMG, zostaną zaproszeni do składania ofert.
Wizualizacja Dolnego Miasta po przeprowadzeniu rewitalizacji.
Inwestycja w Dolnym Mieście przede wszystkim zakłada wybrukowanie ulic: Kurzej






Planowany remont przewiduje usunięcie toru ze wschodniej nitki ul. Łąkowej i ul. Wróbla. Tor zlokalizowany po przeciwnej stronie zostanie rozebrany na czas remontu ulicy i ułożony ponownie, dla przywrócenia charakteru tej części dzielnicy. Nie będą jednak mogły wjechać tam tramwaje elektryczne, to będzie propozycja dla osób gotowych uruchomić tam choćby tramwaj konny.
Pośrodku ul. Łąkowej i ul. Wróbla, gdzie dzisiaj jest pas zieleni zajmowany przez samochody, ma zostać wytyczona alejka spacerowa o nawierzchni szutrowej z miejscem przewidzianym na instalację rzeźby w ramach galerii Zewnętrznej Miasta Gdańska. Ponadto wzdłuż głównych ulic Dolnego Miasta zostanie wyznaczona ścieżka rowerowa.
Inwestycja DRMG obejmuje też przebudowę 31 budynków mieszkalnych (w tym 17 komunalnych) - zarządzanych przez Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - a także 14 budynków zarządzanych przez wspólnoty mieszkaniowe, które bezpośrednio przylegają do przebudowywanych ulic. Budynki zyskają izolację przeciwwilgociową i termiczną murów fundamentów do wysokości cokołów, a także przebudowane zostaną elementy ich wejść.
Prace mają rozpocząć się jesienią tego roku, a zakończyć w połowie 2015 r.
Przeczytaj także: Gdańsk: Dolne Miasto u progu wielkiej rewitalizacji
1. Mota-Engil Central Europe S.A.
2. Budimex S.A.
3. Pol-Aqua S.A.
4. Eurovia Polska S.A.
5. Strabag Sp. z o.o.
6. WOD-KAN-Grzenkowicz Sp. z o.o.
7. MTM S.A.
8. SKANSKA S.A.
9. Konsorcjum firm: WPRD GRAVEL Sp. z o.o. (lider), Elgrunt Marian Mielewczyk (partner), Takt Bogdan Staniszewski (partner).
10. Konsorcjum firm: POL-DRÓG Sp. z o.o. (lider), POL-DRÓG Piła Sp. z o.o. (partner).