Fakty i opinie

stat

10 firm i konsorcjów walczy o kontrakt na rozbudowę lotniska

Najnowszy artukuł na ten temat

Lotnisko w Gdańsku: 5,4 mln pasażerów, 50 mln zysku

Zakres rozbudowy gdańskiego lotniska w Rębiechowie.
Zakres rozbudowy gdańskiego lotniska w Rębiechowie. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl

Do godz. 10 w piątek firmy i konsorcja mogły składać wnioski o dopuszczenie do przetargu na rozbudowę terminalu T2 na gdańskim lotnisku. Okazało się, że jest 10 chętnych.



Tak wyglądał terminal T2 tuż przed oddaniem do użytku w 2012 r.

Tak wyglądał terminal T2 tuż przed oddaniem do użytku w 2012 r.

Trwa pierwszy etap przetargu na rozbudowę terminalu T2 na gdańskim lotnisku zobacz na mapie Gdańska. Do piątku firmy i konsorcja miały czas na złożenie wniosku o dopuszczenie do zamówienia. Wpłynęło 10 takich deklaracji.

Wśród firm, które chciałyby przeprowadzić rozbudowę terminalu jest m.in. Budimex, który za 187 mln zł zbudował terminal T2, a także buduje w sąsiedztwie lotniska Pomorską Kolej Metropolitalną. Swoje zainteresowanie kontraktem zadeklarowały inne znane na pomorskim rynku firmy: NDI i Skanska, które prowadziły budowę autostrady A1, Hochtief, odpowiedzialna za budowę Galerii Bałtyckiej, czy spółka Erbud, wykonawca Quattro Towers.

Czy rozbudowa lotniska wpłynie na liczbę odprawianych pasażerów?

tak, lotnisko będzie bardziej przepustowe 33%
tak, ale wszystko zależy też od siatki połączeń lotniczych 49%
nie, istniejący obiekt w zupełności wystarcza 10%
nie, już istniejący obiekt to gruba przesada, hol świeci pustkami 8%
zakończona Łącznie głosów: 682
Teraz komisja przetargowa potrzebuje kilku dni na zbadanie złożonych wniosków. Firmy i konsorcja, które spełnią kryteria określone przez zarządcę lotniska, zostaną zaproszone do kolejnego etapu przetargu, czyli składania ofert cenowych.

Władze lotniska zakładają, że pierwszą łopatę na budowie terminalu wykonawca powinien wbić we wrześniu. Cały obiekt ma być gotowy i udostępniony dla pasażerów do połowy 2015 r., czyli do momentu uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Rozbudowa terminalu T2 sprawi, że jego dotychczasowa kubatura wzrośnie o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim, czyli wzdłuż lotniska. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Przypomnijmy, że w czerwcu wybrano także wykonawcę rękawów, które wprowadzą pasażerów wprost z hali odlotów na pokład samolotów, bez konieczności wychodzenia na płytę lotniska. Montaż pięciu rękawów pochłonie ok. 12 mln zł. Zainstaluje je hiszpańska firma Emte Sistemas Sau. Trzy rękawy mają być przekazane do użytku pasażerom w pierwszym kwartale 2014 r.

Lista firm i konsorcjów zainteresowanych rozbudową gdańskiego lotniska.

1. Mirbud S.A. 96-100 Skierniewice, ul. Unii Europejskiej 18
2. Erbud S.A. 02-819 Warszawa, ul. Puławska 300 A
3. NDI S.A. 81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 19
4. Warbud S.A. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie, 162 A
5. Budimex S.A. 01-040 Warszawa, ul. Stawki 40
6. K.B. Doraco Sp. z o.o. 80-338 Gdańsk, ul. Opacka 12
7. Konsorcjum: ENEO-NORD Sp. z o.o. - Lider S.A. i De Obras y Servicios Copasa - Partner 80-178 Gdańsk, ul. Otomińska 25c 32-003 Ourense, Rua de Paseo 25, entresuelo, Hiszpania
8. Hochtief Polska S.A. 01-737 Warszawa, ul. Elbląska 14
9. PORR (Polska) S.A. - Lider PORR Bau GmbH - Partner 02-822 Warszawa, ul. Poleczki 35
10. Skanska S.A. 01-518 Warszawa, ul. Gen. Zajączka 9

Opinie (106) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.