• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm i konsorcjów walczy o kontrakt na rozbudowę lotniska

Maciej Naskręt
2 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zakres rozbudowy gdańskiego lotniska w Rębiechowie. Zakres rozbudowy gdańskiego lotniska w Rębiechowie.

Do godz. 10 w piątek firmy i konsorcja mogły składać wnioski o dopuszczenie do przetargu na rozbudowę terminalu T2 na gdańskim lotnisku. Okazało się, że jest 10 chętnych.



Tak wyglądał terminal T2 tuż przed oddaniem do użytku w 2012 r.

Trwa pierwszy etap przetargu na rozbudowę terminalu T2 na gdańskim lotnisku zobacz na mapie Gdańska. Do piątku firmy i konsorcja miały czas na złożenie wniosku o dopuszczenie do zamówienia. Wpłynęło 10 takich deklaracji.

Wśród firm, które chciałyby przeprowadzić rozbudowę terminalu jest m.in. Budimex, który za 187 mln zł zbudował terminal T2, a także buduje w sąsiedztwie lotniska Pomorską Kolej Metropolitalną. Swoje zainteresowanie kontraktem zadeklarowały inne znane na pomorskim rynku firmy: NDI i Skanska, które prowadziły budowę autostrady A1, Hochtief, odpowiedzialna za budowę Galerii Bałtyckiej, czy spółka Erbud, wykonawca Quattro Towers.

Czy rozbudowa lotniska wpłynie na liczbę odprawianych pasażerów?

Teraz komisja przetargowa potrzebuje kilku dni na zbadanie złożonych wniosków. Firmy i konsorcja, które spełnią kryteria określone przez zarządcę lotniska, zostaną zaproszone do kolejnego etapu przetargu, czyli składania ofert cenowych.

Władze lotniska zakładają, że pierwszą łopatę na budowie terminalu wykonawca powinien wbić we wrześniu. Cały obiekt ma być gotowy i udostępniony dla pasażerów do połowy 2015 r., czyli do momentu uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Rozbudowa terminalu T2 sprawi, że jego dotychczasowa kubatura wzrośnie o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim, czyli wzdłuż lotniska. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Przypomnijmy, że w czerwcu wybrano także wykonawcę rękawów, które wprowadzą pasażerów wprost z hali odlotów na pokład samolotów, bez konieczności wychodzenia na płytę lotniska. Montaż pięciu rękawów pochłonie ok. 12 mln zł. Zainstaluje je hiszpańska firma Emte Sistemas Sau. Trzy rękawy mają być przekazane do użytku pasażerom w pierwszym kwartale 2014 r.

Lista firm i konsorcjów zainteresowanych rozbudową gdańskiego lotniska.

1. Mirbud S.A. 96-100 Skierniewice, ul. Unii Europejskiej 18
2. Erbud S.A. 02-819 Warszawa, ul. Puławska 300 A
3. NDI S.A. 81-718 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 19
4. Warbud S.A. 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie, 162 A
5. Budimex S.A. 01-040 Warszawa, ul. Stawki 40
6. K.B. Doraco Sp. z o.o. 80-338 Gdańsk, ul. Opacka 12
7. Konsorcjum: ENEO-NORD Sp. z o.o. - Lider S.A. i De Obras y Servicios Copasa - Partner 80-178 Gdańsk, ul. Otomińska 25c 32-003 Ourense, Rua de Paseo 25, entresuelo, Hiszpania
8. Hochtief Polska S.A. 01-737 Warszawa, ul. Elbląska 14
9. PORR (Polska) S.A. - Lider PORR Bau GmbH - Partner 02-822 Warszawa, ul. Poleczki 35
10. Skanska S.A. 01-518 Warszawa, ul. Gen. Zajączka 9

Miejsca

Opinie (106) 1 zablokowana

  • zapewne wygrają koledzy kolesi (3)

    i biedzę jak zwykle:
    - drogo
    - marnej jakości
    - po terminie

    ot cała Polska nasza...

    • 29 49

    • (2)

      przypominam, ze terminal T2 zostal oddany do uzytku PRZED planowanym terminem, nie byl tak drogi jak inne terminale, mniejsze i na prowincjach, poza tym - moim zdaniem - T2 to perfekcyjna robota i duma lotniczego Gdańska!

      uwazaj co piszesz.

      • 18 0

      • Ale i tak otwarte są pojedyncze brami odpraw z isniejaych kilkunasu (1)

        .. równie dobrze mogłoby być ich 3 - działałaby TAK SAMO powoli.
        Terminal z 3 bramkami nie wyglądałby ta ładnie na zdjęciach i nie pozwalałby na duże przelewy.
        BRAK BALKONU / SALONU WIDOKOWEGO + nieczynna więkoszć bramek == totalna pogarda dla podróżnych.

        • 1 3

        • brak tarasu, to - fakt - szkoda, ale taras w terminalu T1 to było 'dobrodziejstwo' od portu lotniczego. niewiele lotnisk na świecie ma tarasy...

          liczba otwartych bramek uzależniona jest od liczby lotów i przewoźników, która je obsługuje.

          • 0 0

  • A Hydrobudowa nie startowala? (1)

    • 3 2

    • Hytrabudowa ?

      Nie !

      • 0 0

  • Gdynię - Kosakowo budujcie ! (9)

    Rębiechowo to wyrzucanie pieniędzy w błoto

    • 38 169

    • Prawda (1)

      Kiedyś mówiłem że Gdynia to wiocha itd.Ale ludziska jak zobaczyłem na własne oczy lotnisko w Babich Dołach to naprawdę pchanie pieniędzy w Rębiechowo to strata kasy chociaż by z dwóch.Po 1. dłuższy pas startowy.Po 2.Lepsze warunki pogodowe.Wiem wiem zaraz ktoś zapyta dlaczego jak jest mgła to samoloty nie lądują w Gdyni tylko w Warszawie lub gdzieś indziej.A dla tego że Gdynia ma status lotniska wojskowego i cywilne nie mogą lądować.POZDRAWIAM.

      • 0 5

      • Długość drogi startowej na kierunku 14/32 w Gdyni to 2496 m. W Rębiechowie długość pasa to 2800 m. Dane z worldaerodata.com. A samoloty jak lecą na zapasowe, to tam gdzie przewoźnik ma umowy popodpisywane, a nie tam gdzie bliżej. Masz jeszcze coś "mądrego" do powiedzenia?

        • 4 0

    • Proponuję jeszcze lotnisko w Kartuzach i w Wejherowie. (1)

      Taką mam koncepcję.

      • 6 0

      • Odbudować lotnisko w Rumii!

        • 1 0

    • (2)

      PO co lotnisko w Gdyni? Śledzie przecież nie latają... :)

      • 36 10

      • (1)

        Beton tez nie lata... tylko się kruszy jak w Modlinie :P

        • 6 9

        • Ryba psuje się od głowy.

          • 19 2

    • jak będą musieli zwrócić 160 mln. do UE (1)

      to im się odechce. Gdynia ma tę komfortową sytuacje, że ich lotnisko jest najciekawiej położone nie tylko w Polsce ale i w Europie. Jest panda trzykrotnie powierzchniowo większe niż to w Gdańsku do tego ma już dwa pasy startowe i całą infrastrukturę wojskową a obecnie prawie gotową cywilną.

      Brawo Najlepszy i Najmądrzejszy, a do tego z wielką daleko idącą wizją nasz Prezydent w Polsce!!!

      • 3 38

      • 160 mln to będą musieli ewentuanie zwrócić, ale mistu Gdynia i udzialowcom, a nie UE

        UE nie dała złotówki na budowę lotniska, a pomoc publiczą zwraca się temu kto ją dał. Czyli przelewanie pustego w próżne.

        • 17 1

  • A linie Wizzair , to mogą latać nad Gdańskiem jak chcą ? (1)

    Może ktoś z władz lotniska ( ale w to nie wierzę) ,no to może władz gminy sprawi żeby samoloty tej linii trzymały się korytarzy.A może całe niebo jest ich ? Ostatnio coraz więcej samolotów się ,także innych przewozników dolatuje do lotniska jak chce.

    • 0 4

    • Chyba dlatego,

      że zalatany to i bzdury plecie. "Jak chce" to jeżdżą niektórzy kierowcy po ulicach Trójmiasta.

      • 0 0

  • Taras widokowy

    Może wreszcie zrobicie do ciężkiej cholery taras widokowy!? Na starym terminalu zamknęliście, na nowym nie ma. Co to jest!?

    • 3 0

  • RADA ! dajcie tej firmie ktora wybuduje Basen dla miasta gdanska ! i tyle na temat ! jak w USA !

    a nie jakies tam lapowki i inne walki ! cale poludniowe betonowe dzungle czekaja na BASEN ! to jakies 50 tys ludzi ! tak tak matoly w rzadzie !

    • 0 2

  • Niech (do)buduje to Budimex... (1)

    Logiczne... Robił terminal, wiedzą na czym stoją mają gotowe plany u siebie w firmie. Nowa firma: Nowe plany, wszystkie pomiary itd. itp.

    Ale i tak wygra najtańszy...

    • 3 3

    • budimeks

      ha ha i niech bedzie ten sam prezes - parkingowy

      • 0 1

  • budimeks

    i tak jak przy poprzedniej rozbudowie wszyscy podwykonawcy zbankrutują ?

    • 0 1

  • (7)

    i znów wygra ten kto najwięcej pod stołem wyłoży

    • 48 56

    • Takie są zasady... (2)

      ...ale skoro je dobrze znasz to czemu nie startujesz? Kto Ci broni? Co Cię w tym boli?

      • 12 7

      • (1)

        łapówkarstwo teraz nazywa się zasadami.??

        • 9 2

        • etyka biznesu

          ...jeżeli w rosji łatwiej dać łapówkę niż bawić się z przepisami których nikt nie rozumie to jest to zgodne z tamtejszymi zasadami...a u nas jest podobnie...tylko troszkę rzadziej daje się łapówki...powiedziała to sama Pani Barbara - korespondentka TVP w Rosji...

          • 0 0

    • a co z T1? do rozbiórki?

      • 1 0

    • byle nie było to parszywe Doraco z Budimexem

      właściwie z lokalnych to tylko NDI, chociaz i to nei najszczęśliwszy wybór. Reszta podatki połaci gdzie indziej.

      • 1 3

    • kolega z własnego doświadczenia wie (1)

      czy z Radia Maryja?

      • 11 3

      • PO-wska mafia i tak zrobi co zechce.Po się się tu napuszać??

        • 4 10

  • To nie lotnisko tylko jakaś jego żalosna namiastka ,obsluguje ledwo niecale 3 mnl ludzi rocznie a jego siatka (7)

    lotów jest tragiczna , żadnych poważnych polączeń z międzynarodowymi wielkimi lotniskami jak np. Nowy Jork,Dubaj,Pekin Heatrow czy Roissy Charles DeGaulle a tylko jakieś mizerne biedaloty do londynów czy norwegii czyli nic dla porządnych ludzi a tylko dla wyrobników ,ot takie malutkie prowincjonalne lądowisko wizzaira

    • 13 36

    • dla porządnych ludzi (1)

      będziesz miał w Gdyni

      • 5 8

      • jak bedziesz miał to pogadamy na razie dmuchaj balon i startuj

        • 1 0

    • Juz się wypłakałeś? To teraz idź wypocznij z drinkiem koło swojego prywatnego basenu pod palmą.

      • 2 0

    • A były fajne tanie samoloty.

      Każdy mógł tanio polecieć i lotnisko zarabiało.

      • 0 0

    • Taaa... "bezstronny" - lepsze to niż wirtualne śzczuroloty w Kosakowie

      • 5 1

    • Do kazdego z wymienionych miast/lotnisk mozesz doleciec z gdanska z jedna przesiadka. Do Londynu bez na Luton - nazwa zla? zbyt dla wyrobnikow? W zasadzie w wiekszosci mniejszych miast jest tak samo, skad by sie wzielo w Gdansku tylu amatorow lotu do Dubaju zeby zapelnic lot? Naliczylem 5 bezposrednich polaczen z europejskimi stolicami- Londyn, Warszawa, Oslo, Kopenhaga, Berlin. Lotnisko jest nowe i moim zdaniem ladne, jasne, przestronne, nie za duze, ale wystarczajace na trojmiejskie potrzeby. Juz nie mamy sie czego wstydzic, a jak bedzie wiekszy terminal 2, rekawy i kolejka to bedzie na najwyzszym europejskim poziomie!

      • 7 1

    • właśnie - ja bym chciał dwa razy w tygodniu do Dubaju latać a na weekend do Niu Jorku.

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane