- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (375 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (266 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (42 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (105 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (306 opinii)
10 lat od rewitalizacji Wajdeloty. Ulica przegrywa z wandalami
Dziesięć lat po kosztownej rewitalizacji ul. Wajdeloty we Wrzeszczu znów wygląda jakby potrzebowała remontu. Duża część odnowionych kamienic została pomazana przez wandali i grafficiarzy niszczących elewacje mimo obecności kamer.
Niemal od razu natkniemy się tam na pomazane ściany kamienic zarówno od frontu, jak i szczytu. Bohomazy nie oszczędzają nikogo i niczego. Regularnie pojawiają się na drzwiach wejściowych do kamienic mieszkaniami, ale też wejściach do punktów gastronomicznych, kawiarni i restauracji.
"Jeśli Bóg istnieje to go tutaj nie ma"
Zniszczone elewacje i drzwi to jednak nie wszystko. Wandale nie oszczędzają też okien, żaluzji, parapetów, murków i bram. Farba pokryła też niewielki budynek trafostacji, a po zejściu pod wiadukt kolejowy trafiamy na napis: jeśli Bóg istnieje to go tutaj nie ma.
Co gorsza, napisy pojawiają się nie tylko na budynkach wymagających remontu (co wcale nie przyspiesza ich modernizacji), ale też tych odnowionych. Tu przykładem może być kamienica przy ul. Wajdeloty 18, która w 2017 roku otrzymała I nagrodę w konkursie na Najładniejszą Elewację Roku. Mieszkańcy na jej remont przeznaczyli ok. 130 tys. zł. Nic sobie z tego nie zrobili wandale, którzy jesienią ubiegłego roku po obu stronach głównego wejścia pozostawili na elewacji szpetne bohomazy.
Graffiti. Jak uchronić budynek przed wandalizmem?
W skrajnych przypadkach ściany pomazane są też na opaskach, którymi wspólnoty próbowały zamalować poprzednie malunki. Symbolem tego, co w ostatnim czasie dzieje się na ul. Wajdeloty jest ustawiona przez miasto tablica informująca o zrealizowanej rewitalizacji. Jest niemal nieczytelna i prawie w całości pokryta napisami i naklejkami (wlepkami).
Znikają kosze i słupki, straszą worki z gruzem
Mieszkańcy, z którymi rozmawialiśmy zwracają też uwagę na postępującą degradację małej architektury, a więc malejącą z każdym rokiem liczbę koszy na śmieci, znikające słupki uniemożliwiające dzikie parkowanie na chodnikach czy poluzowane ławki, które wcześniej były przytwierdzone do podłoża.
Na estetykę ulicy negatywnie wpływa też ciągła obecność worków na gruz wystawionych przed wejściami do kamienic, a kierowcom we znaki daje się brukowana nawierzchnia, która od czasu otwarcia ulicy już kilkukrotnie była naprawiana.
- Gdy sąsiadowi ktoś zniszczył samochód, ten poszedł na policję zgłosić szkodę i wskazać, że kamery miejskie, a mamy ich na ulicy trzy, mogły nagrać sprawcę. Policjant wyprowadził go jednak z błędu i powiedział, że kamery są, ale nie są do niczego podłączone - mówi nam jeden z mieszkańców. - Zaraz po rewitalizacji z 2013 roku, choć nie lubię tego słowa, bo ono oznacza zupełnie co innego, niż to do czego jest stosowane, ulica rzeczywiście wyglądała nieźle. Ale nie trwało to długo. Mam wrażenie, że jesteśmy pozostawieni sami sobie, a urzędnicy i służby, choćby straż miejska nie reagują na to co się dzieje.
Wspólnoty działają na własną rękę
Z wandalami na własną rękę próbują walczyć poszczególne wspólnoty mieszkaniowe, montując na budynkach kamery. Problem w tym, że po kosztownych remontach elewacji, klatki schodowej czy dachu zabytkowej kamienicy, konta funduszy remontowych świecą pustkami.
Bywa też, że mieszkańcy chcąc uratować budynek przed degradacją, aby go wyremontować - zaciągają kredyt. Wówczas koszty utrzymania nieruchomości wzrastają jeszcze bardziej, bo oprócz czynszu i opłat za media, trzeba spłacać jeszcze ratę w banku.
Z wandalizmem we Wrzeszczu mierzy się nie tylko ul. Wajdeloty. Podobnie wyglądają - na szczęście nie wszystkie - elewacje budynków stojących po sąsiedzku: na ul. Danusi, wspomnianej wcześniej Waryńskiego, Aldony, Konrada Wallenroda i Grażyny.
Nie inaczej jest w innych dzielnicach. Na kosztowne remonty elewacji (remont frontu zabytkowej kamienicy to koszt kilkuset tysięcy złotych) decydują się też mieszkańcy Oliwy, Dolnego Miasta czy przechodzących właśnie rewitalizację Oruni, Biskupiej Górki i Nowego Portu.
Co zrobić, by nie powtórzyła się tam sytuacja z Wrzeszcza?
99 kamer i tylko jedna osoba
O komentarz poprosiliśmy Halinę Królczyk, przewodniczącą zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Dolny. Jak mówi, kluczem jest intensyfikowanie działań służb miejskich, głównie straży miejskiej i policji, począwszy od dogęszczania siatki kamer miejskiego monitoringu przez jego ciągłą analizę i skuteczną identyfikację sprawców wszystkich aktów wandalizmu.
- Trudno o tym mówić, gdy na kolegium przewodniczących zarządów rad dzielnic Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego informuje nas, że zapis z 99 kamer we Wrzeszczu obserwuje tylko jedna osoba - mówi Królczyk. - Poza tym te napisy nie biorą się same. To robią konkretni ludzie, kórzy z jakichś powodów decydują się na niszczenie wspólnego mienia.
Jak dodaje, jako Rada Dzielnicy apeluje do policji i straży miejskiej o zwiększone patrole w okolicy. Radni stale monitorują wszystkie zniszczenia w dzielnicy i zgłaszają je do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Na niewiele się to jednak zdaje, bo po usunięciu jednego problemu, pojawiają dwa następne. Radni próbują poprawić też sytuację wykorzystując Budżet Obywatelski. W ten sposób zrealizowano m.in. maszt z kamerą monitoringu na rondzie Guntera Grassa, czy ostatnio - kamery w parku Kuźniczki.
- Budżet Obywatelski też nie jest idealny, bo wiele projektów, które wygrały w ubiegłych latach wciąż nie doczekało się realizacji. Nadal czekamy np. na nasadzenia zieleni na ulicach sąsiadujących z ul. Wajdeloty - przypomina.
Był deptak, ale tylko na chwilę
Na koniec pytamy, jak ocenia samą rewitalizację ul. Wajdeloty?
- Trudno to nazwać rewitalizacją. To był mało udany remont jezdni z infrastrukturą towarzyszącą. Tak naprawdę ul. Wajdeloty "ożyła" tylko raz, gdy na kilka dni stała się deptakiem i zapełniła się ludźmi - mówi Królczyk.
Pomysł z 2020 roku spodobał się restauratorom, ale został oprotestowany przez mieszkańców, narzekających na trudniejszy dojazd i ograniczenie miejsc postojowych pod swoimi domami.
W kolejnych latach deptak na ul. Wajdeloty już nie wrócił.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – mieszkania na sprzedaż we Wrzeszczu
Opinie (543) ponad 20 zablokowanych
-
2023-03-26 15:14
Opinia wyróżniona
Dorwać , upublicznić , dowalić karę 20 tyś zł (6)
Może to coś zmieni.
- 202 4
-
2023-03-27 10:56
Wajdeloty
Dorwać wandali
20 lat paki !!!!
Kazać im odnowić i wyremontować całą dzielnice na własny koszt- 0 1
-
2023-03-27 10:37
Uważam, że dość uciązliwą karą po złapaniu było by upublicznienie wizerunku, imienia, nazwiska i ulicy zamieszkania, oraz zwrot kosztów naprawy elewacji, a jak nie płaci to ląduje w rejestre długów. No i
- 5 0
-
2023-03-27 10:27
Przykre są wyniki ankiety...
Zdecydowana większość jest za środkami kontroli i represji, czyli za tym, czemu w gruncie rzeczy sami się sprzeciwiają, kiedy zaczyna to dotyczyć ich samych... Jak rządzący wprowadzają tego rodzaju przepisy w jakiejś dziedzinie naszego życia (o które notabene w powyższej ankiecie sami prosimy), to jest wielki powszechny bunt i sprzeciw. To jak się
Zdecydowana większość jest za środkami kontroli i represji, czyli za tym, czemu w gruncie rzeczy sami się sprzeciwiają, kiedy zaczyna to dotyczyć ich samych... Jak rządzący wprowadzają tego rodzaju przepisy w jakiejś dziedzinie naszego życia (o które notabene w powyższej ankiecie sami prosimy), to jest wielki powszechny bunt i sprzeciw. To jak się ma czuć ta młodzież, która niszczy te miejsca? Skoro na każdym kroku czekają ich tylko kary? Kiedy mają wrażenie, że świat został stworzony tylko po to, żeby im do********ć, a "psiarnia" tylko czeka, żeby ich za coś zawinąć? Chyba nie myślicie, że robią to ludzie, którzy z nielegalnej działalności czerpią jakieś zyski? To dzieło g*wniarzy, którzy za wszelką cenę chcą zwrócić na siebie uwagę. Bo inni prawdopodobnie mają ich w du**e, więc się dowartościowują przed takimi samymi jak oni frustratami. Trochę taki wyraz walki z systemem, który chcecie tylko umocnić. A tymczasem edukacja, uczenie systemu wartości, żeby ci ludzie utożsamiali się ze swoim domem tak samo jak Wy (bo najczęściej też mieszkają tam lub w najbliższej okolicy), zdobyła w ankiecie jedynie śladowe poparcie... Świadczy to tylko i wyłącznie o tym, że prawdziwy problem leży u podstaw, jego źródło znajduje się w podstawowej jednostce społecznej, czyli w - statystycznie wg ankiety - jakiś 89% polskich rodzin. Zastanówcie się nad tym.
- 4 3
-
2023-03-27 09:53
to za mało (2)
myślę, że trzeba zacząć ucinać łapy albo chociaż palce. kary pieniężne nic nie pomogą
- 7 3
-
2023-03-27 10:03
(1)
To prawda, rodzice zapłacą a młodociany pójdzie pomazać następną kamienicę
- 3 2
-
2023-03-27 10:18
Prace społeczne dla takiego gagatka. Trzeba wycenić straty i niech odrabia godziny w terenie
- 9 0
-
2023-03-26 15:19
Opinia wyróżniona
może w końcu zrozumiecie (18)
że rewitalizacją nie może być tylko odnowienie budynków - to wieloaspektowy proces, który trwa latami, a najbardziej powinien zadziać się w głowach mieszkańców tamtej części Wrzeszcza - a nie tłumnie odwiedzających pozostałych
- 312 10
-
2023-03-26 18:51
no tak, bo te bohomazy to tylko patusy z bram robią, a nie ludzie z asp popijający na wajdeloty przelew z sojowym XD
- 10 1
-
2023-03-26 18:27
może w końcu zrozumiecie (1)
Że to Banksy malował. Taki nasz rodzimy, osiedlowy.
- 4 8
-
2023-03-27 09:23
Żaden Banksy tylko zwykły menel
- 6 0
-
2023-03-26 17:04
sprejują niekoniecznie ludzie z okolicy
- 9 5
-
2023-03-26 16:52
Także tych z za wschodniej granicy? Żartujesz. (2)
- 3 15
-
2023-03-27 08:53
Jakoś nie widziałem wśród tych bazgrołów cyrylicy. (1)
Zakładam więc, że problem jest niestety nasz - polski.
- 10 0
-
2023-03-27 08:57
Popatrz dokładniej na mieście jest tago sporo.
Na PKM nie raz złapali przyjaciół ze wschodu.
- 0 4
-
2023-03-26 15:58
Dokladnie tak
Rewitalizacje tych dzielnic to tylko poza i wierzchnia twarz pod którą kryje się ciągle to samo zespucie. To tak jakby menela i alkoholika ucharalteryzowac, zrobić mu spa i kupić nowe ciuchy u Gucciego. Nie zmieni to tego że nadal będzie tym samym czlowiekiem
- 20 2
-
2023-03-26 15:53
Niskie kary za wandalizm. To też jedna z przyczyn !!!
- 18 3
-
2023-03-26 15:48
Od czasu, kiedy mieszkańcy sami zastopowali proces rewitalizacji - tylko ich problem (1)
W mieście jest wiele potrzeb, tam już nie powinna choćby złotówka pójść przez co najmniej 2 dekady
- 21 4
-
2023-03-27 08:17
Może warto przypomnieć, jak ta cała "pseudo-rewitalizacja" wyglądała? Ciągnący się remont nawierzchni i wymianą instalacji, męczący i dla mieszkańców - i dla osób odwiedzających ulicę. Podła jakość wykonanych prac. Wieczne "naprawy gwarancyjne", bo których ta karykatura bruku i tak się sypie... I najważniejsze - to żadna rewitalizacja, ten termin jest nadużywany.
- 9 9
-
2023-03-26 15:27
(2)
Czas wrócić do pręgierzy. Złapać kilku takich osobników i przykuć do słupa na 24 h.
- 35 3
-
2023-03-26 16:05
Co to da? (1)
Wydaje się, że dewastacja to robota mieszkańców. Pręgierz wiec nic nie da, bo oni lubią żyć i mieszkać w chlewie.
- 16 13
-
2023-03-26 18:27
Alez da, da. Nikt nie lubi, gdy go gawiedz obszczywa bezkarnie.
- 7 0
-
2023-03-26 15:22
(3)
Stawiam, że to jednak bardziej tłumnie odwiedzający za to odpowiadają. Np. młodzież bawiąca się w tamtejszych lokalach.
- 12 38
-
2023-03-27 09:21
To menele, którzy tam mieszkają od urodzenia (1)
Oni w takim g się wychowali i nie potrafią inaczej. To zawsze była patologiczna dzielnica
- 20 2
-
2023-03-27 13:57
wrzeszcz
Dokładnie tak, kto tam mieszkał to wie jaka patola tam została.
- 3 2
-
2023-03-26 18:00
Bzdury , Sopot Monciak Ul Dluga jakoś grafitti nie ma !
- 14 8
-
2023-03-26 15:01
Opinia wyróżniona
(5)
Ręce opadają.Kompletny brak szacunku do renowacji,dobra wspólnego i wkładu zadanego przez renowatorów. Pozostaje dać tam może kamerki,choć podejrzewam że nie odstraszy to tych chuliganów...jeszcze daleka droga przed Polską.
- 146 5
-
2023-03-26 17:12
(1)
jak ktos pisal wczesniej. policja nie bedzie lapac bo nie ma po co. sad umorzy sprawe bo niska szkodliwosc czynow. szkoda tylko spoleczenstwa bo uczy sie zyc w syfie.
- 8 2
-
2023-03-26 20:19
Niska szkodliwośc czynu? Parę tysięcy na remont elewacji i obniżenie wartości estetycznych okolicy to mało?!
Obciążyć odpowiednie służby za niedopełnienie obowiązków służbowych
- 5 1
-
2023-03-26 15:14
Brak szacunku dla dobra wspólnego płynie z polityki (2)
Marnotrawstwo i złodziejstwo
- 22 0
-
2023-03-26 20:08
(1)
Niestety - najpierw jej serdeczność nie reaguje, gdy podczas czarnych protestów zabujcow dzieci, niszczone są elewację kościołów i biur poselskich, a teraz dziwi się że w mieście wolności, bezstresowo wychowana młodzież niszczy wspólne dobro....
- 5 11
-
2023-03-27 15:00
Zapewniam cię że to nie "zabujcy" sprejują.
To raczej lokalne patole, bardzo prorodzinne (niektóre znane mi z młodości twarze dorobiły się już własnych bombelków spłodzonych w pijacko-narkotykowym widzie i tworzą obecnie rodziny wielodzietne, a niektóre - jak na przykład jedna lala z Waryńskiego - już mogą się pochwalić pierwszymi bombelkami odebranymi przez opiekę społeczną z powodu
To raczej lokalne patole, bardzo prorodzinne (niektóre znane mi z młodości twarze dorobiły się już własnych bombelków spłodzonych w pijacko-narkotykowym widzie i tworzą obecnie rodziny wielodzietne, a niektóre - jak na przykład jedna lala z Waryńskiego - już mogą się pochwalić pierwszymi bombelkami odebranymi przez opiekę społeczną z powodu lambadziarstwa mamusi) i również patriotyczne, zwłaszcza gdy wracają z meczyku lechijki. To przyszłość narodu, bo w tej chwili tylko tacy ludzie mają dzieci - o bezstresowym wychowaniu nie ma tam raczej mowy, napier...ją swój pomiot tak jak stary lał ich, kolejne pokolenie i niewiele się tam zmieniło, tacy zwolennicy tradycji bardziej.
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2023-03-26 15:01
Opinia wyróżniona
(5)
Ręce opadają.Kompletny brak szacunku do renowacji,dobra wspólnego i wkładu zadanego przez renowatorów. Pozostaje dać tam może kamerki,choć podejrzewam że nie odstraszy to tych chuliganów...jeszcze daleka droga przed Polską.
- 146 5
-
2023-03-26 15:14
Brak szacunku dla dobra wspólnego płynie z polityki (2)
Marnotrawstwo i złodziejstwo
- 22 0
-
2023-03-26 20:08
(1)
Niestety - najpierw jej serdeczność nie reaguje, gdy podczas czarnych protestów zabujcow dzieci, niszczone są elewację kościołów i biur poselskich, a teraz dziwi się że w mieście wolności, bezstresowo wychowana młodzież niszczy wspólne dobro....
- 5 11
-
2023-03-27 15:00
Zapewniam cię że to nie "zabujcy" sprejują.
To raczej lokalne patole, bardzo prorodzinne (niektóre znane mi z młodości twarze dorobiły się już własnych bombelków spłodzonych w pijacko-narkotykowym widzie i tworzą obecnie rodziny wielodzietne, a niektóre - jak na przykład jedna lala z Waryńskiego - już mogą się pochwalić pierwszymi bombelkami odebranymi przez opiekę społeczną z powodu lambadziarstwa mamusi) i również patriotyczne, zwłaszcza gdy wracają z meczyku lechijki. To przyszłość narodu, bo w tej chwili tylko tacy ludzie mają dzieci - o bezstresowym wychowaniu nie ma tam raczej mowy, napier...ją swój pomiot tak jak stary lał ich, kolejne pokolenie i niewiele się tam zmieniło, tacy zwolennicy tradycji bardziej.
- 2 0
-
2023-03-26 17:12
(1)
jak ktos pisal wczesniej. policja nie bedzie lapac bo nie ma po co. sad umorzy sprawe bo niska szkodliwosc czynow. szkoda tylko spoleczenstwa bo uczy sie zyc w syfie.
- 8 2
-
2023-03-26 20:19
Niska szkodliwośc czynu? Parę tysięcy na remont elewacji i obniżenie wartości estetycznych okolicy to mało?!
Obciążyć odpowiednie służby za niedopełnienie obowiązków służbowych
- 5 1
-
2023-03-26 15:02
Postawić dwa psy na ulicy i po problemie . (4)
Ale skąd wziąć psy . Jedyne Psy to tylko w azylu .
- 37 6
-
2023-03-26 16:20
(3)
I na Żoliborzu, gdzie pilnują pewnego kurdupla!
- 12 4
-
2023-03-26 16:46
W sopocie musza pilnować rudego (2)
Nawyzywać to on potrafi, a teraz się boi.
- 4 18
-
2023-03-26 17:40
wyjdź ze swojej strefy komfortu (1)
jesteś oszukiwany całe życie
- 11 3
-
2023-03-26 20:26
Przez peowczykow
Jak nie bylo PO i tuska, to w trojmiescie żyło się całkiem przyjemnie. Teraz na wszystko trzeba uważać, taka patola
- 3 7
-
2023-03-26 15:03
(6)
Prawda jest taka ze policja ma wywalone na graficiarzy. Ciężko złapać, kara niewielka. Po co się starać. No chyba ze to akcja polityczna i ktoś przeciw rządowi albo kościołowi napisze. Wtedy jakoś udaje się wykryć sprawcę a i wyrok dziwnie wysoki. Taka prawda
- 105 21
-
2023-03-26 15:05
(1)
A z drugiej strony organizujemy akcje malowania grafitti na jakiś ścianach dworcowych i udajemy ze to sztuka.
- 18 3
-
2023-03-27 03:00
Zawsze zastanawia mnie jakie trzeba mieć braki z pierwszej klasy podstawówki, żeby nie odróżniać jakiś od jakichś.
- 2 2
-
2023-03-26 19:44
gdybys pokemon miał mózg to bys przynajmniej przeczytał co piszą na tych scianach własnie anty katolickie brednie lewackie (3)
anty polskie i anty rzadowe .ale do tego trzeba miec czym myslec najpierw.Gdy były marsze tej patologi porazonej piorunem na kosciołach były chorych z nienawiści grafiti do dzisiaj nikt nie został ukarany .Ale jak sie pojawiły jakies teksty anty teczowe to co ciekawe miesiacami zajmowali sie sprawą az wkoncu ich złpali.
- 7 10
-
2023-03-26 20:22
Nie mieszać się do polityki tylko podejść do tego pragmatycznie
Mnie nie interesuje treść jakiś oszołomów tylko stan tech
- 2 1
-
2023-03-27 03:01
(1)
Człowiek ,który pisze "patologi", "grafiti" i rzuca hasłem "lewackie" na prawo i lewo pisze coś o braku mózgu. Odróżnianie kiedy jest jedno, a kiedy dwa "i" to jest pierwsza klasa szkoły podstawowej. Do szkoły.
- 0 2
-
2023-03-27 10:23
Pierwsza?? Nie wydaje mi się
- 0 0
-
2023-03-26 15:07
Zrobic deptak, bedzie duzo ludzi (8)
To wandale znikną
- 34 46
-
2023-03-26 16:25
To jest oczywista sprawa (2)
Wandale idą tam gdzie nie ma ludzi, a po 20:00 Wajdeloty jest pusta
- 10 8
-
2023-03-26 18:08
Nie jest pusta. (1)
Do późnych godzin działają dwa piwne puby. Na rondzie działa Kurhaus.
- 4 11
-
2023-03-26 18:58
Nie kłam
- 7 1
-
2023-03-26 17:45
(3)
A Pan/Pani z jakiego lokalu na Wajdeloty? Bo tylko wy jesteście tam za deptakiem ewentualnie odwiedzający dzielnicę. Z pewnością nie mieszkańcy.
- 12 11
-
2023-03-26 17:56
Mieszkam tu od urodzenia ponad 40 lat i jestem za deptakiem.
Tak jak większość moich myślących sąsiadów.
- 13 11
-
2023-03-26 21:52
nie sadze aby wandale przychodzili z innych dzielnic
aby tu pomazac. to wszystko lokalsi, patolski narybek. wysiedlic ich gdzies za bojano, do szałasów, tam ich miejsce
- 3 1
-
2023-03-27 10:10
ci mieszkańcy przeciwni deptakowi również robią te bohomazy
przecież nikt nie będzie sobie trudu zadawał i pół miasta jechał żeby pobazgrać ulicę na której prawie nikt nie bywa bo wciąż jest wielkim parkingiem a nie deptakiem, graficiarze robią bazgroły żeby zaimponować swoim patokolegom z dzielnicy dlatego tylko najlepsi jeżdżą gdzieś dalej ale oni robią większe akcje a nie takie szpetne mikro tagi
- 2 0
-
2023-03-27 09:04
złapać wysprajlować pysk parę pał na łłeb i kara 50000
- 1 1
-
2023-03-26 15:09
jacy wandale? to przeciez mieszkancy pięknego Gdańska. Wandalowie to byli bardzo dawno temu (3)
- 70 8
-
2023-03-26 15:33
To patologia żyjąca z 500 plus i innego socjalu (2)
Elektorat obecnej pisowskiej władzy. Im się to po prostu należy
- 22 10
-
2023-03-26 20:10
(1)
Tak, widać to po hasłach które są tam nabazgrane - zwolennicy robta co chceta I PO...
- 4 9
-
2023-03-27 09:25
Po haslach widac ze to prostacy z pisu.
- 2 2
-
2023-03-26 15:09
znowu coraz wiecej tego (10)
Jakis czas temu problem bardzo sie zmniejszyl, a teraz znowu wracaja lata 90te gdy mlodziez nie miala co ze soba zrobic. Czy to budynki czy przystanki- ciche przyzwolenie a wrecz promocja przez media, olewanie przez policje i straz miejską oraz wladze miasta , choc pod okiem kamer, to nikomu sie nie chce ruszyc d zeby zlapac, zeby walczyc z tym zjawiskiem. Kiedys powstawaly specjalne grupy w policji z grafologami w skladzie. Teraz nawet jak zlapią to sąd uniewinni za niską szkodliwosc.
- 148 1
-
2023-03-26 15:14
(2)
Eh, gdyby tylko naprawdę ta młodzież nie miała co ze sobą robić, jak w latach 90-tych, to byłoby jakieś usprawiedliwienie. Obecnie takiego nie ma.
- 19 0
-
2023-03-26 16:19
bo tego nie robi młodzież raczej.
- 4 0
-
2023-03-27 09:38
tak teraz mlodziez zajmuje sie glownie siedzeniem w telefonie
- 0 0
-
2023-03-26 16:28
Od roku w centrum Gdyni (3)
podobna sytuacja. Grupy młodzieży zza wschodniej granicy snują się wszędzie wieczorami i robią to samo co u siebie wcześniej. I proszę nie pisać że jestem źle nastawiony do nich itp. Mieszkam w Centrum i widzę co się dzieje. I kiedy zaczniemy o tym w końcu głośno mówić, że oni muszą się dostosować do nas a nie odwrotnie. Poza tym wandalizm jest u nas zbyt pobłażliwie karany. Bez względu kto to czyni.
- 17 7
-
2023-03-26 16:50
Jest też spora ilość graffiti pisana cyrylicą.
Tylko ślepy tego nie zauważy.
- 13 5
-
2023-03-26 23:43
Ktoś tu kombinuje z lajkami
przy tym komentarzu. Wstyd Trójmiasto.pl
- 1 0
-
2023-03-27 09:15
No dostosowują się - przecież we Wrzeszczu są polskie bazgroły.
- 1 0
-
2023-03-26 17:05
Tylko zazwyczaj to nie młodzież
To robią dorośli faceci, którzy bawią się w tzw. tagowanie. Ci sami szpecą pociągi. Podpisują się więc po tym można ich znaleźć. W sieci mają swoje profile i fora gdzie chwalą się "twórczością"
- 9 0
-
2023-03-26 17:29
Przecież nowe elewacje to nie zasługa miasta, tylko wspólnot i biznesu. A bazgroły są, jak były na starych..
- 3 0
-
2023-03-27 08:47
Trzeba sędziemu pomazać dom,to się obudzi i zacznie karać!!!!!
- 1 0
-
2023-03-26 15:09
Patologia dostała ładne zabawki (8)
Tam patologia żyje z pokolenia na pokolenie.
- 107 19
-
2023-03-26 16:40
Wazne, ze glosuja (3)
Na tuska.
- 6 31
-
2023-03-26 18:24
Patole głosują na PiS. (2)
PiS da wszystkim patolom 500+. Oni w to wierzą.
- 28 8
-
2023-03-26 20:28
Tusk daje swojej patoli (1)
1500
- 3 16
-
2023-03-27 09:08
1500 to ma być dla pracujących matek
Ciężko o takie na Wajdeloty
- 7 1
-
2023-03-26 19:47
(3)
A ty gdzie mieszkasz ? Na Szadólkach, za obwodnicą ? - i kto tu jest "patologią" ?
- 5 11
-
2023-03-27 07:19
na Szadółkach ani za obwodnicą nie ma takiej patologii (1)
Jest czysto, bezpiecznie, spokojnie, nie ma meneli, nikt nie maluje bohomazów na ścianach. Tam nie ma patologii, są porządni pracujący ludzie, jak to na przedmieściach
- 9 2
-
2023-03-27 10:12
menele nie jadą do takiego smrodu
tylko wy udajecie że nie czujecie bo jak się wtopiło setki tysięcy za smród to trzeba robić dobrą minę
- 1 2
-
2023-03-27 12:35
ja w Oliwie, w okolic nie ma żadnych komunalnych ni socjalnych mieszkan, jest czysto i bezpiecznie
- 3 0
-
2023-03-26 15:09
Na pierwszym zdjęciu - homeopatia (9)
Ta ulica przegrywa nie tylko z wandalami ale jak widać też z głupotą i pseudonauką.
- 61 11
-
2023-03-26 15:17
Nie szkodzi więc co się czepiasz? (8)
Lepiej niż dać na rydzyka
- 2 14
-
2023-03-26 15:23
(6)
Oczywiście, zamiast leczyć raka u onkologa lepiej wierzyć w magiczną moc wody z cukrem. Znałem takiego. Czas przeszły, bo woda z cukrem nie pomogła.
Tak właśnie homeopatia nie szkodzi.
I nie zasłaniaj jednego naciągacza i oszusta drugim.- 22 5
-
2023-03-26 19:57
Naciągacze, to ci u których na NFZ kolejka na dwa lata i przyjmują prywatnie (w tym samym gabinecie) (4)
Lepiej wierzyć w choroby, których nie ma i moc "szczepionek" ?
- 4 7
-
2023-03-26 20:51
Mieszasz tu problemy. (1)
Kolejka na NFZ jest tak dluga, bo za tak niewiele przyjec NFZ placi. Nie miej pretensji do lekarzy, ze po przyjeciu tych pieciu pacjentow dziennie na NFZ nie ida do domu, tylko dalej przyjmuja pacjentow, toz to absurd :)
- 5 1
-
2023-03-27 11:05
Lekarzom jakoś to nie przeszkadza, akceptują ten system i kręcą swoje lody ramię w ramię z koncernami farmaceutycznymi ...
- 0 0
-
2023-03-26 20:57
cudnie... jest i antyszczepionkowiec. (1)
Jeszcze poczekajmy czy przyjdzie jakiś płaskoziemiec i ruski troll i będziemy mieć 4 jeźdźców antynaukowej apokalipsy.
- 8 5
-
2023-03-27 11:02
To już masz w komplecie:
Amerykanie nigdy nie wylądowali na księżycu i nie wrócą z dalekich kosmicznych podróży, gdyż cała nasza dzisiejsza matematyka została postawiona na złych zasadach (system dziesiętny) i nie jesteśmy w stanie dokonać odpowiednich obliczeń - pomimo "superkomputerów". Nie wiem jak przekonać ciebie do tego, że jestem ruskim trollem ? Wiem za to, że ty wstydzisz się podpisać pod swoim postem.
- 0 1
-
2023-03-27 11:15
Jeszcze nie tak dawno temu w każdej aptece były zioła produkcji Herbapolu na różne dolegliwości. Teraz po delegalizacji homeopatii można bezkarnie sprzedawać miliony tabletek zatruwających nasz organizm.
- 0 0
-
2023-03-26 20:59
Oczywiście że szkodzi.
Pod tym uroczym "homeopatia" widnieje jeszcze "kardiolog", a to znaczy że ludzie tam nie chodzą z opryszczką i katarem.
Przynajmniej nie leczy cukrzycy, bo to już by było śmieszne (bo sprzedaje cukier)- 3 1
-
2023-03-26 15:13
Za wandalizm najbardziej odpowiednia byłaby kara mutylacyjna (1)
- 18 4
-
2023-03-26 15:49
Zasadzenie per rectum puszki z farbą i odpowiednie tego kolażu wyeksponowanie, również wydaje się ciekawą formą pręgierza...
- 4 1
-
2023-03-26 15:13
(13)
Gdańsk w pigułce. Kwiatki, brokaty i festyny, zejście niżej do przyziemnych problemów? To nie dla tej władzy. Jeśli wiadomo o problemie, czemu nie ma częstszych patroli Straży Miejskiej? Czemu więcej osób nie obserwuje monitoringu w tych rejonach? Szkoda, też że żaden z przedstawicieli magistratu nie wypowiedział się w tym artykule (podobnie było w tym o dzikach). Ciekawe czy trójmiasto.pl nie pytało, czy też zainteresowanie władz miejskich kończą się na centrum i turystach.
Pominę milczeniem też polską policję, która jest niedofinansowana, niezorganizowana i woli zajmować się politycznymi zleceniami i zabawami granatnikami. No ale jednak, to nie ona tu jest gospodarzem i nie ona powinna krążyć koło tematu.- 108 16
-
2023-03-26 15:34
A to wina Gdańska że pis nie daje więcej kasy na Policję? (5)
I że drenuje budżety samorządów szukając sposobów na sfinansowanie kolejnych 500plusów?
- 15 19
-
2023-03-26 15:41
Rozumiem też, że to również nie wina Gdańska, że miejskie służby nie interesują się ewidentnie zgłoszeniami z tamtych rejonów, ograniczone przez rząd pieniądze wolą przeznaczać na promocję miasta, miejski portal itp. pierdoły. To też nie wina władz Gdańska, że nie widać aby naciskały policję w tym temacie i prosiły np. o więcej patroli tam?
- 26 5
-
2023-03-26 16:44
Ciekawe skad tusk weźmie (3)
Jak chce rozdawać bardziej niż pis
- 10 7
-
2023-03-26 21:01
Obecnie kilka razy więcej kasy niż kiedyś jest w "wystarczy nie kraść"
Może tam znajdzie.
- 3 0
-
2023-03-26 22:03
A co mnie Tusk obchodzi? Co to za "argument" w ogóle?
Interesują mnie faktyczne działania a nie obietnice wyborcze. Tuska nie ma u władzy od 8 lat, a jego obietnice co zrobi jeśli wygra wybory są niewiele warte. Liczą się faktyczne dokonania, a te są takie, że po 8 latach pis wciąż niedostatecznie finansuje policję, a do tego samorządom zabiera pieniądze które mogłyby pójść na straż miejską
- 6 2
-
2023-03-27 08:14
On jak zwykle kłamie,byle dostać głosy,są tacy którzy mu jeszcze wierzą,jeśli tak to tacy jemu podobni.
- 0 0
-
2023-03-26 17:31
Straż miejska kończy pracę o 22. Nie sądzę by te wszystkie napisy powstawały w ciągu dnia.
- 10 1
-
2023-03-26 19:14
Zapytaj deweloperów (1)
Miasto interesuje się głównie nowymi inwestycjami i tym ile będą mogli mieć tam nieruchomości. Kogo obchodzą problemy ludzi. Wrzeszcz lub Stare miasto są idealnym tego przykładem.
- 8 3
-
2023-03-26 19:55
Są rady osiedla , czy potrzebujesz socjalu PiS bo sam nie potrafisz o siebie zadbać .
- 2 2
-
2023-03-26 19:53
Policję możesz znaleść na Wolskiej , taki jest stan Polski. (3)
- 5 2
-
2023-03-26 20:12
(2)
Gdzie jest ta ulica w Gdańsku, hejterze?
- 1 4
-
2023-03-27 03:02
Sprawdz co znaczy słowo hejter.
- 0 0
-
2023-03-27 09:06
Ta ulica jest tam gdzie zwozona jest policja zeby pilnowac beztrybowego za podatnikow pieniadze , zamiast wypelniac swoje
obowiazki i patrolowac ulice.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.