• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta

bra
12 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu. Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu.

2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.



Z jakich biletów najczęsciej korzystasz?

Środki pochodzą z europejskiego funduszu ELENA (European Local ENergy Assistance), który odpowiada za współfinansowanie lokalnych inwestycji w zakresie gospodarki energetycznej oraz zrównoważonego transportu.

InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.

- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.

Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
  • bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
  • mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
  • planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
  • elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
  • urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
bra

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • No to ja mam takie pytania: (1)

    1. Czy zasilenie tej "portmonetki" będzie dodatkowo płatne?
    2. Czy nie wykorzystane środki będzie można bezpłatnie zwrócić na własne konto bankowe?
    3. Ile będzie kosztować ta "karta miejska z portmonetką"?
    4. Dlaczego system jest zamknięty i (jak zakładam) nie będzie korzystał z płatności zbliżeniowych kartą lub istniejących już systemów płatności komórką? Przecież zakup i trzymanie w portfelu lub na komórce n-tej karty to cofanie się o co najmniej dekadę! Dlaczego UE w ogóle pcha się w finansowanie takiego technologicznego skansenu?

    Ww. 4 punkty są kluczowe z punktu widzenia turysty i osób okazjonalnie korzystających z trójmiejskiego transportu zbiorowego i jednocześnie są to pasażerowie, dla których szybki zakup i nie płacenie frycowego są najważniejsze (użytkownicy biletów miesięcznych mogą sobie czekać co miesiąc w kolejkach, ale weekendowy turysta nie ma tyle czasu na tracenie mając jedynie kilkanaście godzin na zwiedzenie aglomeracji).

    • 5 0

    • Kilka miast w Polsce teraz wdraża płatność za pomocą karty debetowej. Były problemy z Google Pay, ale pewnie już są rozwiązywane i za chwilę to będzie działać.

      A u nas w Gdańsku dopiero w 2020 i to za pomocą zbędnej w obecnych czasach dedykowanej karty.

      • 1 0

  • Trzeba szybko powołać kolejną spolke

    Ds. Studium wykonalności, która powoła grupę roboczą która wybierze specjalna komisję która zdecyduje która firma zadba o public relations w imieniu tej spółki i ociepli jej wizerunek władzom unii europejskiej. Spółka oczywiście z udziałem samorządów lokalnych z siedzibą główną na Wyspach Owczych z filią w Delcie Nilu, z oddziałem zamiejscowym w sztumie, z biurem w Dzierzgoniu.

    • 1 0

  • Trojmiasto

    Singapurem Polski

    • 0 1

  • 100 Mpln

    Za to się już można pobawić.
    Nawet zrobic konkurs na bilet, który nie jest biletem...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane